abonnement Unibet Coolblue
pi_171625364
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 20:06 schreef drender het volgende:

[..]

Nou ik woon in dezelfde gemeente. kan je me helpen met tijdelijk werk?
Wat ga je doen om jezelf te helpen?
Handjes vast- en ophouden bij mensen gaat je niet verder helpen.

Lees even terug en bedenk eens of je jezelf zou aannemen bij een bedrijf.

Gewoon heel simpel.
1. Dokter
2. GGZ
3. de rest

1 en 2 gaan je adviseren hoe je met je geldproblemen kan omgaan.
Hell To The Liars
pi_171625403
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 20:06 schreef drender het volgende:

[..]

Nou ik woon in dezelfde gemeente. kan je me helpen?
Schrijf je in voor de bijstand.

https://www.utrecht.nl/werk-en-inkomen/uitkeringen/

dat traject zou er dan als volgt uit zien:

- inschrijven voor de bijstand
- informatiebijeenkomst van een uurtje
- 4 weken zelf zoeken
- persoonlijk gesprek waarin die sollicitaties ook gecontroleerd worden. Dit is ook het moment dat ze je aanmelding gaan verwerken (wat dan nog max 4 weken kan duren) en je een voorschot aan kan vragen.
- in 1 week 4 ochtenden in een groep zitten en informatie krijgen over de bijstand en werk zoeken (denk aan hulp bij solliciteren, cv schrijven, etc.) Op de laatste ochtend komen er lui van uitzendbureaus langs om een deel van de groep meteen werk aan te bieden. In die week wordt je ook (op basis van diploma's en of werkervaring) ingedeeld in een bepaalde branche (bv retail, horeca en beveiliging) en ook door de gemeente meteen werk aangeboden binnen die branche. Dan stuur je je sollicitatie naar de contactpersoon vd gemeente en die regelt de rest met t bedrijf.
- je krijgt te horen of je wel of geen bijstand krijgt.
- je krijgt een uitnodiging om 1 ochtend in de week een uurtje in een groep te kijken hoe het er voor staat met het solliciteren (niet eens echte controle, meer gewoon vertellen over ervaringen) en daarbij ook elke week een 20-30 tal aan sollicitaties die alleen beschikbaar zijn voor mensen in de bijstand. Vaak banen waarbij je x aantal maanden werkt met behoud van uitkering, en daarna een jaarcontract krijgt voor een x aantal uur.
"Pools are perfect for holding water"
pi_171625787
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 20:15 schreef Droopie het volgende:

[..]

Wat ga je doen om jezelf te helpen?
Handjes vast- en ophouden bij mensen gaat je niet verder helpen.

Lees even terug en bedenk eens of je jezelf zou aannemen bij een bedrijf.

Gewoon heel simpel.
1. Dokter
2. GGZ
3. de rest

1 en 2 gaan je adviseren hoe je met je geldproblemen kan omgaan.
Ik heb 1 en 2 al gedaan. Zolang het bewuste keuze is en ik de gevolgen van mijn handelingen inzie laten ze mij gaan

@probeer
Dank je voor procesbeschrijving

en ik Dank jullie voor de berichten.
pi_171625890
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 20:25 schreef drender het volgende:

[..]

Ik heb 1 en 2 al gedaan. Zolang het bewuste keuze is en ik de gevolgen van mijn handelingen inzie laten ze mij gaan

@probeer
Dank je voor procesbeschrijving

en ik Dank jullie voor de berichten.
Dan ga je het nog een keer doen, bij een andere.
Bij mij was het de 3e keer pas raak.

De 4 G's en dat laagdrempelige gedoe was helemaal niets voor mij.
Pas bij schematherapie werd er na 2 jaar resultaten geboekt.
Hell To The Liars
pi_171625937
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 20:25 schreef drender het volgende:

[..]

Ik heb 1 en 2 al gedaan. Zolang het bewuste keuze is en ik de gevolgen van mijn handelingen inzie laten ze mij gaan

@probeer
Dank je voor procesbeschrijving

en ik Dank jullie voor de berichten.
'laten ze me gaan' dus je geeft aan zelf weg te willen daar?
Je zit vooral jezelf in de weg
Ga naar de dokter en het uwv en leg de situatie uit en dat het je allemaal niet lukt en dat je hulp nodig hebt
Is vrij simpel
'ik red het niet zo. Ik heb hulp nodig. Daarom ben ik hier' en geen variant daar op
pi_171626317
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 20:29 schreef Allures het volgende:

[..]

'laten ze me gaan' dus je geeft aan zelf weg te willen daar?
Je zit vooral jezelf in de weg
Ga naar de dokter en het uwv en leg de situatie uit en dat het je allemaal niet lukt en dat je hulp nodig hebt
Is vrij simpel
'ik red het niet zo. Ik heb hulp nodig. Daarom ben ik hier' en geen variant daar op
Nee dat is helemaal niet waar. Ik ben een jaar lang op gesprekken geweest en uiteindelijk werd het stopgezet door de behandelaar zoals beschreven in de OP. Het klopt dat ik ermee akkoord ging. Met Ze laten me gaan bedoel ik dat akkoord zijn met mijn besluiten.

En dit is dan ook mijn laatste reactie voor een tijdje.
pi_171626696
zo te zien een hoop psychiaters op fok die deze gast met raar en daad willen bijstaan :)

wat deze jongen gewoon nodig heeft is uiteindelijk geld.....

dat is wat hij wil zeggen......

...
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_171626775
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 20:51 schreef klaasweetalles het volgende:
zo te zien een hoop psychiaters op fok die deze gast met raar en daad willen bijstaan :)

wat deze jongen gewoon nodig heeft is uiteindelijk geld.....

dat is wat hij wil zeggen......

...
Ja en wat als dat tijdelijke werk afloopt? dan is de situatie het zelfde
Give a man a fish, teach him to fish etc
pi_171627092
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 20:51 schreef klaasweetalles het volgende:
zo te zien een hoop psychiaters op fok die deze gast met raar en daad willen bijstaan :)

wat deze jongen gewoon nodig heeft is uiteindelijk geld.....

dat is wat hij wil zeggen......

...
Met een OP waarin hij heel helder aangeeft welke issues ervoor zorgen dat hij heel lastig werk kan vinden? Misschien beseft of bedoelt TS het zelf niet zo, maar ik lees de OP als een vraag om hulp op meer dan financieel gebied.
Maar aan de andere kant vindt hij dat doodeng, want daarvoor moet hij uit zijn huidige patronen stappen.

Edit: teruglezen staat het een beetje lullig dat ik niet inga op de vragen in de OP.
Maar eigenlijk heb ik niks toe te voegen aan de tips hier: vraag bijstand aan (en hulp bij solliciteren) en vraag hulp voor het omgaan met je angsten.

[ Bericht 10% gewijzigd door Cat-astrophe op 11-06-2017 22:14:39 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 11 juni 2017 @ 21:37:54 #85
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_171628452
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 19:47 schreef drender het volgende:
wie gaat dan met mij mee? ik kan dit echt niet alleen...
Ben jij nou een vent...?
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_171630046
Je wil niet naar je ouders? Als het niet mag van ze of niet mogelijk is, oke dan snap ik dat het zwaar kut is. Maar anders moet je gewoon gaan en niet moeilijk doen. Ik woon nog steeds bij mijn ouders ben bijna 30. Niet leuk maar heb me er over heengezet. Soms kan het niet anders is nu eenmaal zo.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_171631357
TS, ik heb niet het volledige topic doorgelezen maar als ik het goed begrijp maak je je momenteel zorgen vanwege financiële situatie en je vaste lasten en zoek je daarom snel werk?

Overal is een oplossing voor te vinden.

Neem vanavond even een moment om een open sollicitatie te sturen naar een paar random bedrijven, enkel en alleen zodat je over 40 dagen aanspraak kunt maken op een bijstandsuitkering wat een inkomen en onderdak voor je garandeert, wellicht gelden er vanwege je situatie andere voorwaarden en maak je er al snel aanspraak op.

Ik begrijp dat de nood hoog is en je de komende tijd moet overbruggen. Aangezien zittend werk je voorkeur heeft kun je contact opnemen met bedrijven in je buurt die thuiswerk aanbieden, balpennen in elkaar draaien, kranten vouwen, etc. het salaris is laag maar kan je wel helpen de komende tijd te overbruggen tot de bijstand, waarna je vanuit rust en een veilige basis op je gemak kunt zoeken naar werk dat goed bij je past en geschikt is voor de langere termijn.

Ik las dat je overweegt om je huis op te zeggen om van je borg de kosten te kunnen dekken, heb je erover na gedacht waar je heen gaat als je je huis hebt opgezegd?

Eerder in het topic heb je een duidelijke hulpvraag, waar wil je precies dat iemand naar je mee gaat en waarom?

Overweeg alsjeblieft om toch een kans te geven aan de tweedelijns psychologie, je geeft aan een vermijdende persoonlijkheidsstoornis te hebben, de behandelingen van de tweedelijns zijn veel meer op maat voor jou dan de behandelingen van de eerstelijns. Het is belangrijk voor jezelf dat je goede handvatten krijgt.

Volgens mij ben je goed op het internet, probeer uit te zoeken welke vangnetten er voor je zijn, jouw situatie is niet doorsnee en er zijn waarschijnlijk aangepaste mogelijkheden.

Mocht geld de komende maand echt een probleem worden probeer dan een klein beetje geld voor jezelf aan de kant te houden om de maand door te komen en je huur niet over te maken of te stoneren, je zult het op termijn wel moeten betalen maar de huurdersbescherming zal ervoor zorgen dat je niet meteen op straat komt te staan. Licht hier vooraf de verhuurder wel over in zodat deze ook weet wat er speelt.

TS het is sterk van je dat je nu op zoek bent naar tijdelijk werk en focus je je daar ook op, maar probeer ook zeker een veilige basis voor jezelf te creeeren door met instanties en de tweedelijns in gesprek te gaan, een situatie als dit brengt veel stress met zich mee en kan voorkomen worden.

Vind je het moeilijk om zelf contact te hebben met instanties of aan te kloppen om hulp te vragen, zo ja geef het dan aan.

Verstuur vanavond nog even wat beknopte sollicitaties via de mail, hou naast werk zoveel mogelijk opties voor jezelf open.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 11 juni 2017 @ 23:26:45 #88
414785 sirdanilot
pi_171632033
TVP.

TS, je had gisteren al bijstand moeten aanvragen. Bijstand betekent niet dat je niet alsnog kunt solliciteren voor je tijdelijke baantjes. Sterker nog, je krijgt dan sollicitatiehulp en sollicitatie plicht. Ook kun je tijdelijk werk krijgen met behoud van bijstandsuitkering , zodat je weer een ritme krijgt in je leven.

Wat betreft dat je niet te lang kan staan, daarvoor moet je bij het uwv zijn. Misschien ben je wel deels arbeidsongeschikt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 12 juni 2017 @ 00:11:58 #89
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_171633032
In Den Haag heb je buurthuizen waar mensen bereid zijn met iemand mee te gaan om een uitkering aan te vragen. In Utrecht vast ook wel, bel gewoon wat rond.
pi_171642127
Vraag een uitkering aan en ga werken aan je gezondheid. Anders kom je er niet meer uit, of ga je er dieper in.

Daar is het sociaal vangnet voor. Daar heb je jarenlang belasting voor betaald en jezelf voor verzekerd.

Je bent ziek. Herstel! En begin hier snel mee, want er zijn wachtlijsten. Je scheert nu langs de rand.
pi_171642663
Als je verstandig bent vraag je een uitkering aan en ga je eerst aan je problemen werken. Dit pappen en nat houden zonder stevige basis ga je uiteindelijk volhouden.
pi_171642817
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 20:39 schreef drender het volgende:

[..]

Nee dat is helemaal niet waar. Ik ben een jaar lang op gesprekken geweest en uiteindelijk werd het stopgezet door de behandelaar zoals beschreven in de OP. Het klopt dat ik ermee akkoord ging. Met Ze laten me gaan bedoel ik dat akkoord zijn met mijn besluiten.

En dit is dan ook mijn laatste reactie voor een tijdje.
Nog even wachten beste man, verdiep je eerst hier even in.

https://perspectief.uwv.n(...)-gaat-om-je-talenten

En geef niet zo snel op. Anders kom je er nooit.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 12 juni 2017 @ 19:14:38 #93
456432 Kamina
Tenacious!
pi_171648547
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:02 schreef drender het volgende:
Ja, ik ontvang huur en zorgtoeslag. Maar ik wil geen aanspraak maken op bijstand. Ik kan niet meer terug naar mijn ouders, dat is ook duidelijk tegen mij gezegd en ikzelf wil dat ook niet als het kon. Psychologisch hulp via de huisarts heeft nu geen nut. De behandeling is door mijn hulpverlener stopgezet. Ik mag terugkomen wanneer ik wil maar het heeft geen therapeutisch effect en lost mijn acute probleem niet op.
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het wordt toch bijstand. Zoveel keuze heb je niet.
En dat is niet erg!

In mijn ogen is bijstand voor mensen die het nodig hebben, om lastige periodes te overbruggen. En wat je laat blijken is dat je de wil hebt om deel te nemen, dus je hoeft je nergens voor te schamen.

Wat betreft de praktische kant, ga morgen direct naar UWV, leg kort je huidige situatie uit en wat je wil. Maak ook duidelijk hoeveel middelen je nu hebt, en hoe lang dat duurt. Maak meteen een afspraak voor de komende dagen, weken, maanden, voor wat je wil en waarbij je hulp nodig hebt. Geef daarbij ook aan dat je met fysieke en geestelijke problemen te maken hebt.
Gebruik je overige tijd om zaken op orde te stellen, zoals hoeveel geld je hebt, wat je moet uitgeven en hoe lang je daarmee kan doen. Werk je CV bij en stel deze op als je die nog niet hebt. Mocht je schulden gaan verwachten, benader dan de mensen of instanties waar dit kan gebeuren. Leg je situatie uit, en probeer daar verstandig in te zijn, maar vraag uitstel aan. Vraag eventueel naasten om hulp, hoe moeilijk dat ook is.
Zoek, en vraag, naar manieren om fysieke en geestelijke bijstand te krijgen. Soms is het even stoeien in het leven, maar probeer het zo te zien: hoe lager je valt, hoe hoger je kan klimmen. ;) Het is nooit te laat, behalve als je al hebt opgegeven.

In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, is hulp vragen een teken van kracht. Het is een blijk van wil, kracht en 'ballen'. Een topic als deze is al een stap in de goede richting! Elke weg bewandel je stap voor stap. Het kan even duren , het kan moeilijk zijn, maar uiteindelijk kom je verder. Zelfs al is het niet waar je wil wezen, je doel komt altijd dichterbij.

Hoe dan ook, zet 'm op! Maak een lijst met doelstellingen, stel prioriteiten en toon inzet. Voor jezelf. Je laat blijken dat dit alles je niet in de koude kleren zit, en zoals mijn moeder altijd zei: "dat betekent dat je gevoel in je flikker hebt". :D
1 + 1 = blauw
  dinsdag 13 juni 2017 @ 01:33:40 #94
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_171657965
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 17:57 schreef drender het volgende:

[..]

Ja solliciteren is een van mijn grootste angsten. Ik zou dat graag willen alleen ik heb alleen geen goede contactuele vaardigheden, maar ik zal dat proberen.

Klopt ik heb ongeveer 700 euro per maand nodig.
Je moet nu als een malle gaan solliciteren en een bijstand aanvragen. Anders beland je over 3 maanden op straat. Leg ook uit dat je psychische problemen hebt.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 07:29:17 #95
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_171658993
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:14 schreef Kamina het volgende:

[..]


[..]


Goede post, dit!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_171764647
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 01:33 schreef Mishu het volgende:

[..]

Je moet nu als een malle gaan solliciteren en een bijstand aanvragen. Anders beland je over 3 maanden op straat. Leg ook uit dat je psychische problemen hebt.
Zal mij niets verbazen als hij nu al zijn huis uit gegooid is... Hij post ook niet meer, Internet al vast laten afsluiten als bespaar maatregel...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_171764751
Ga naar wajong of Wia. Informeer waar je terecht kan. Er is vast wel iets waar je terecht kan.
Vraag anders aan de verhuurder of je een maand uitstel kan krijgen totdat jij je uitkering geregeld hebt. Stap anders een shoarmaboer of cafe binnen en vraag of ze werk voor je hebben.
pi_171767893
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 22:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Je wil niet naar je ouders? Als het niet mag van ze of niet mogelijk is, oke dan snap ik dat het zwaar kut is. Maar anders moet je gewoon gaan en niet moeilijk doen. Ik woon nog steeds bij mijn ouders ben bijna 30. Niet leuk maar heb me er over heengezet. Soms kan het niet anders is nu eenmaal zo.
Heb je iets wat dit rechtvaardigt of ben je gewoon een luie lapzwans?

Zou echt mad worden als m'n kind dit zou flikken terwijl hij gezond is.

In geval van TS trouwens ook. Heb je bijstand aangevraagd? Nee? Doe dat eerst dan maar voor je komt fucken met mijn privé.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2017 11:54:20 ]
  zondag 18 juni 2017 @ 12:01:55 #99
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171768045
Je zou figurantenwerk kunnen gaan doen. Let er dan wel op dat het redelijk betaalt en meer is dan een halfslachtige reiskostenvergoeding. Zou ook goed met therapie en solliciteren te combineren moeten zijn.
pi_171768945
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 14:05 schreef Koewam het volgende:
Vraag een uitkering aan en ga werken aan je gezondheid. Anders kom je er niet meer uit, of ga je er dieper in.

Daar is het sociaal vangnet voor. Daar heb je jarenlang belasting voor betaald en jezelf voor verzekerd.

Je bent ziek. Herstel! En begin hier snel mee, want er zijn wachtlijsten. Je scheert nu langs de rand.
Dit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')