abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173294131
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 22:46 schreef Patroon het volgende:
Wij willen een bramen en frambozenstruik naast de garage, maar dit deel staat tot 12u ofzo in de zon, daarna schaduw. Is dit wel goed, of hebben ze meer zon nodig?
Ja hoor, dan willen ze nog steeds wel rijp worden. Maar ze zullen wrs iets minder zoet zijn..
Maar ach, je hebt dan iig frambozen en bramen ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 21 augustus 2017 @ 09:57:38 #202
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_173295483
Mijn pomodori tomaten beginnen rood te worden en de bloemkolen zijn gearriveerd. Helaas is eentje bruin, wss aangeraakt met een mensenvinger? De aardbeien geven meer vruchten dan ik dacht aangezien ik ze zo laat had gezaaid, het eerste jaar 1 bakje aardbeien uit 10 aardbeienplantjes. Van de boerenkoolplanten kan ik voor de 2de keer oogsten deze zomer, ik heb al weer 12 stekkies en die gooi ik er komende maand in. Ik heb 6 paprika's die nog rood moeten worden en wel 1 mooie dikke vadsige aubergine. Ik ga denk ik soep maken van de tomaatjes, dan kan ik ze mooi invriezen want voor soep maakt dat niet uit.

Slakken en die koolvlinders zijn toch irritant ben ik al achter. Een maandje het wat rustiger aan doen is zelfmoord voor de bloemkolen en broccoli, je komt dan op zo'n niet omkeerbaar punt aan in het seizoen en dan moet je continu dweilen met de kraan open. Dus of ik moet er bovenop zitten heel de zomer lang, of gewoon niet meer bloemkool en broccoli in de moestuinbakken zetten. Daarom doe ik volgend jaar geen broccoli en bloemkool meer, behalve boerenkool want die groeit zo lekker zonder gezeik.

Volgend jaar
Meer: komkommers, boerenkool, courgettes, aardbeien, mais, tomaten, peultjes, kruiden. Ik zou graag een notenboom of twee in een grote pot willen hebben. Walnoten zijn heel erg duur in de winkel dus dat is wel een optie maar die worden zo groot dus misschien een pecannotenboom of een hazelaar.
Geen: Bloemkool & broccoli door het ongedierte maar in moestuinbakken nemen zei teveel m2 op t.o.v. de opbrengst, Wortels en geen paprika's omdat de opbrengst te laag te laag is per m2 in mijn bakken.

[ Bericht 12% gewijzigd door govie op 21-08-2017 10:40:27 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_173295699
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:01 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Ja hoor, dan willen ze nog steeds wel rijp worden. Maar ze zullen wrs iets minder zoet zijn..
Maar ach, je hebt dan iig frambozen en bramen ;)
Oke thnx, ik zie nu dat ze iets langer zon hebben, tot zo'n half 3. Maakt dat nog uit, of toch beter een zonrijpere plek zoeken?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_173296224
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:09 schreef Patroon het volgende:

[..]

Oke thnx, ik zie nu dat ze iets langer zon hebben, tot zo'n half 3. Maakt dat nog uit, of toch beter een zonrijpere plek zoeken?
Tot +- half 3 zelfs.. Dan hebben ze een groot deel van de dag echt volle zon. Dan zou het helemaal goed moeten komen. Als dit een goede plek is voor je, zou ik ze daar mooi plaatsen!

Bij mij hebben ook niet alle bessen de hele dag zon, en die doen het toch best goed. Qua smaak is er niks mis mee
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_173402742
Ik heb nu ook komkommerzaad gezaaid.
Kwam het tegen in de tuincentrum :')

Mijn mini-tuin barst nu echt uit zijn voegen, dit is veels te verslavend :')
Nog even en dan heb ik geen terras meer maar een veld met potten :')

Oh, en ik wil wellicht zo'n kweekbak kopen om de moestuinzak van aardbeien te vervangen, en ruimte te creëren:

Zitten daar nog nadelen aan?
Twiddel
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:35:09 #206
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_173402947
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 13:19 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb nu ook komkommerzaad gezaaid.
Kwam het tegen in de tuincentrum :')

Mijn mini-tuin barst nu echt uit zijn voegen, dit is veels te verslavend :')
Nog even en dan heb ik geen terras meer maar een veld met potten :')

Oh, en ik wil wellicht zo'n kweekbak kopen om de moestuinzak van aardbeien te vervangen, en ruimte te creëren:
[ afbeelding ]
Zitten daar nog nadelen aan?
duur. Ik heb bij de karwei in de aanbieding 2 vierkante meter moestuinbakken gekocht voor 10tje per stuk. Daarin passen 16 plantjes en heb je genoeg ruimte om meerdere stekkies te verpotten. Ik weet het niet zeker maar aardbeienplantjes kunnen overwinteren omdat de aardwarmte in de plant kan klimmen (of minder kou in de grond kan trekken) mits je ze afdekt met stro, in zo'n staande bak lijkt me de kans van kapotvriezen van stekken en planten vele malen groter omdat de kou ook van omnderen kan komen. Maargoed, ik ben ook een eerste jaars tuinder dus misschien heb ik het wel helemaal fout.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_173409626
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 13:19 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb nu ook komkommerzaad gezaaid.
Kwam het tegen in de tuincentrum :')

Mijn mini-tuin barst nu echt uit zijn voegen, dit is veels te verslavend :')
Nog even en dan heb ik geen terras meer maar een veld met potten :')

Oh, en ik wil wellicht zo'n kweekbak kopen om de moestuinzak van aardbeien te vervangen, en ruimte te creëren:
[ afbeelding ]
Zitten daar nog nadelen aan?
Ik zou geimpregneerd hout vermijden. Ja, geimpregneerd betekent dat het hout langer meegaat, maar dat betekent ook dat de impregneer-chemicaliën in de grond en je aardbeitjes trekken.
pi_173421674
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 13:35 schreef govie het volgende:

[..]

duur. Ik heb bij de karwei in de aanbieding 2 vierkante meter moestuinbakken gekocht voor 10tje per stuk. Daarin passen 16 plantjes en heb je genoeg ruimte om meerdere stekkies te verpotten. Ik weet het niet zeker maar aardbeienplantjes kunnen overwinteren omdat de aardwarmte in de plant kan klimmen (of minder kou in de grond kan trekken) mits je ze afdekt met stro, in zo'n staande bak lijkt me de kans van kapotvriezen van stekken en planten vele malen groter omdat de kou ook van omnderen kan komen. Maargoed, ik ben ook een eerste jaars tuinder dus misschien heb ik het wel helemaal fout.
Ik heb ook al een hele gave bak gezien die je kan maken van pallets.
Das een stuk goedkoper en dichter aan de grond :D
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 21:42 schreef dodoria het volgende:

[..]

Ik zou geimpregneerd hout vermijden. Ja, geimpregneerd betekent dat het hout langer meegaat, maar dat betekent ook dat de impregneer-chemicaliën in de grond en je aardbeitjes trekken.
Das ook waar. Bedankt! :)
Twiddel
  zondag 27 augustus 2017 @ 14:45:32 #209
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_173422353
quote:
99s.gif Op zondag 27 augustus 2017 14:23 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik heb ook al een hele gave bak gezien die je kan maken van pallets.
Das een stuk goedkoper en dichter aan de grond :D
Steigerhout is duur en pallethout is dun. Ik heb zelf 4 bakken gemaakt van steigerhout van een oude tafel, dit kosten mij uiteindelijk alsnog een paar tientjes aan materialen, maar een steigerhouten bak gaat lang meer dan een vierkante meter moestuintje, is mijn verwachting omdat het 2x zo dik is. Natuurlijk ziet die er wel top uit (mijn mening), maar qua prijs en moeite ben je beter af met een vierkante meter moestuinbak van een tientje in een aanbieding. Ik heb zelf kippengaas als bodem vastgenageld aan de zijden van de bakken en daaroverheen worteldoek gedaan, zo kan je de vierkantemeter moestuin of andere bakken later gemakkelijker verplaatsen als dat ooit nodig zou zijn. Gegalvaniseerde kippengaas en worteldoek kun je bij de petsplace/boerenbond halen, in mijn geval was dat 5m2 denk ik rond de 30 tot 40 euro. De draadkramen zijn het goedkoopst bij de gamma, bij de andere bouwwinkels was het drie ker zo duur als ik het me nog goed herinner.

[ Bericht 2% gewijzigd door govie op 27-08-2017 14:50:57 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_173430199
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 14:45 schreef govie het volgende:

[..]

Steigerhout is duur en pallethout is dun. Ik heb zelf 4 bakken gemaakt van steigerhout van een oude tafel, dit kosten mij uiteindelijk alsnog een paar tientjes aan materialen, maar een steigerhouten bak gaat lang meer dan een vierkante meter moestuintje, is mijn verwachting omdat het 2x zo dik is. Natuurlijk ziet die er wel top uit (mijn mening), maar qua prijs en moeite ben je beter af met een vierkante meter moestuinbak van een tientje in een aanbieding. Ik heb zelf kippengaas als bodem vastgenageld aan de zijden van de bakken en daaroverheen worteldoek gedaan, zo kan je de vierkantemeter moestuin of andere bakken later gemakkelijker verplaatsen als dat ooit nodig zou zijn. Gegalvaniseerde kippengaas en worteldoek kun je bij de petsplace/boerenbond halen, in mijn geval was dat 5m2 denk ik rond de 30 tot 40 euro. De draadkramen zijn het goedkoopst bij de gamma, bij de andere bouwwinkels was het drie ker zo duur als ik het me nog goed herinner.
Dan ga ik waarschijnlijk zo'n vierkante meter kopen :)
Bedankt!
Twiddel
pi_173436992
quote:
99s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 13:19 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb nu ook komkommerzaad gezaaid.
Kwam het tegen in de tuincentrum :')

Mijn mini-tuin barst nu echt uit zijn voegen, dit is veels te verslavend :')
Nog even en dan heb ik geen terras meer maar een veld met potten :')

Oh, en ik wil wellicht zo'n kweekbak kopen om de moestuinzak van aardbeien te vervangen, en ruimte te creëren:
[ afbeelding ]
Zitten daar nog nadelen aan?
Deze, en ook die van Karwei, is geïmpregneerd, dus giftig. In deze zit wel folie, ik weet niet of dat voldoende scheiden kan. Komt hij op terras, dan zakt het regenwater langs de poten in het zand. Staat hij in de moestuin, dan zakt het in het water opgeloste gif in moestuingrond.
Als je het zelf kan maken, dan Douglashout nemen. Dat hoeft niet geïmpregneerd te worden en gaat nog lang mee.
Ik heb zelf een rechthoekige speciekuip van Hornbach voor het grotere werk en vraag me nog steeds af of hij wel of niet giftig is. Het stonk in elk geval vreselijk en heeft lang staan uitwaaien op balkon.

Ik heb aardbeien in plastic potten van alle soorten en maten. Ik laat wat uitlopers direct in een nieuwe pot groeien en als het plantje groeit wordt de stengel afgeknipt en als mulch kleingeknipt. Afdekken met stro begin ik niet aan, wel overal op de aarde een strooisellaagje van snoeisel. Na een beroerde start werd het een fantastisch aardbeiseizoen.
Het balkon is open, dus veel zon. Opzij nauwelijks doorzichtige schotten die de langsgaande wind wat remmen.

Tomaten gaan moeizaam. De eerst roodverkleuringen zijn op gang gekomen. Eigenlijk is dat niet eens zo heel laat. Deze week het eerste physalisbesje gegeten. Dit jaar zijn er veel opgekomen en was er ook vrij snel bloei. Rijpen is een ander verhaal, maar het is nu wel véél eerder rijp dan de voorgaande jaren. Het lijkt erop, dat ze in de halfschaduw willen.

De aardappelplanten zijn te vroeg afgestorven. Hoewel de vochttoets het bijna steeds goed deed, bleek bij het uitgraven de kluit droog te zijn. De oogst van 2 planten was ca. een pond.
pi_173437339
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 03:32 schreef Teslynd het volgende:
Tomaten gaan moeizaam. De eerst roodverkleuringen zijn op gang gekomen. Eigenlijk is dat niet eens zo heel laat.
Vergeleken met de mijne wel. Ik heb gisteren de laatste van 6 planten in de kliko gegooid. De 3 planten in mijn minikas waren al leeggeoogst, de 3 van buiten heb ik met een hoop tomaten er nog aan in de kliko gegooid. Nooit eerder zelf gehad, maar ik verdacht ze van tomatenziekte. Bruin/schimmelend blad, bruine plekken op de stengels en op sommige tomaten :(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173451258
Mijn cherrytomaten gaan best aardig, maar die hadden dit jaar dan ook de eer van het prime plekje in de tuin.
Mijn druiven gaan weer geweldig, ik heb werkelijk geen idee wat ik met zo veel druiven (Boskoop Glory) moet. Iemand tips?
En mijn pompoenavontuur is echt ellende dit jaar. Te natte plek, er komen echt tig pompoenen aan (nooit zo veel gehad tot nu toe), maar 1 voor 1 rotten ze weg. Ik heb er nu nog 1 goede aan zitten. Wanneer is het verstandig om die er af te halen? De steel is nog lang niet verkurkt, maar ik wil ook niet het risico lopen dat hij alsnog gaat rotten...
  Moderator / Redactie Sport / Devops maandag 28 augustus 2017 @ 21:49:35 #214
176766 crew  zoem
zoemt
pi_173451468
De pompoen en aanverwanten (komkommer, courgette) willen hier ook voor geen meter lukken. Alle vruchten sterven af ondanks het hebben van meerdere planten. De tomaten gaan wel prima. Elke paar dagen wel een handje vol trostomaten.
  maandag 28 augustus 2017 @ 22:16:59 #215
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_173452386
Hier ging/gaat eigenlijk alles wel goed. Flinke uienoogst (geel, rood en sjalot), de bol is wel iets minder groot dan vorig jaar.
Tomaten (L'amuse en een onbekende saustomaat) heb ik al meerdere schalen weggegeven of soep van gemaakt.
Pepers (Cayenne) en snoeppaprika's hebben sinds 2 weken oogst.
Wortels gingen redelijk. Van de bio mix was niet veel opgekomen en smaakte erg bitter itt vorig jaar. De Saint Vallery zit al geblancheerd in de vriezer voor de wortelstamp.
Friesland aardappelen waren ook goed. Volgend jaar een ander ras proberen wat ik vond ze te kruimig.
Sla gaat ook prima, toevallig vorige week de laatste zaaibeurt gedaan.
Sugar snaps waren heerlijk maar na 3 plukbeurten waren de planten uitgeput.
Grandian F1 aardbeien (gezaaid) geven nu hun eerste vruchten.
De boerenkool is nog het enige waar ik nog niets mee gedaan heb, maar deze ziet er op het ook ook prima uit.

Het enige wat hier niet goed ging zijn de Ostara aardbeien (frigo), ze maken heel veel uitlopers maar geen vruchten.
Snack Komkommer (Patio snacker) heeft enkele weken mooie vruchten gegeven, maar bezweek helaas aan meeldauw.
pi_173454261
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:42 schreef Hupje het volgende: Mijn cherrytomaten gaan best aardig, maar die hadden dit jaar dan ook de eer van het prime plekje in de tuin.
Mijn druiven gaan weer geweldig, ik heb werkelijk geen idee wat ik met zo veel druiven (Boskoop Glory) moet. Iemand tips?
En mijn pompoenavontuur is echt ellende dit jaar. Te natte plek, er komen echt tig pompoenen aan (nooit zo veel gehad tot nu toe), maar 1 voor 1 rotten ze weg. Ik heb er nu nog 1 goede aan zitten. Wanneer is het verstandig om die er af te halen? De steel is nog lang niet verkurkt, maar ik wil ook niet het risico lopen dat hij alsnog gaat rotten...
Druivensap van persen. Als de pompoenen en courgettes niet meer groter groeien, dan snel oogsten. Klinkt naar onbevrucht en dan weet je dat je bij de nieuwe bloemen een handje moet helpen.

quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 06:33 schreef Vanyel het volgende: [..]

Vergeleken met de mijne wel. Ik heb gisteren de laatste van 6 planten in de kliko gegooid. De 3 planten in mijn minikas waren al leeggeoogst, de 3 van buiten heb ik met een hoop tomaten er nog aan in de kliko gegooid. Nooit eerder zelf gehad, maar ik verdacht ze van tomatenziekte. Bruin/schimmelend blad, bruine plekken op de stengels en op sommige tomaten :(
Ik las dat mensen al vroeg konden oogsten. Ook in de jaren dat het hier goed ging in de bladaarde kon ik pas eind juli oogsten, maar dan was ik met vakantie. Met door laten groeien viel er nog veel te oogsten. Misschien rijpte het pas later omdat ik per tros best veel tomaatjes liet zitten.

De peentjes en pastinaken zijn hier mislukt. Wel goed opgekomen, maar geen goede penwortelvorming.
pi_173456545
Teslynd, het zijn juist wel bevruchte pompoenen. Ze beginnen te groeien, maar gaan dan rotten voor ze volgroeid zijn.
Druivensap zal ik eens proberen.
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:04:12 #218
230491 Zith
pls tip
pi_173459240
Stuk of 12 grote pompoenen hier, het blad zelf is door meeldauw nu zo goed als weg - dus ga ik ze oogsten binnenkort.

Enorm veel tomaten dit seizoen, ik denk zo'n 15 kg.

Groot deel van mijn pepers zijn omgevallen, maar worden wel goed rijp in dit weer.

Rode bieten mogen binnenkort ook eruit.

Al met al geen slecht seizoen, vooral de pompoen vond ik leuk om te zien.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_173472997
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 08:42 schreef Hupje het volgende:
Teslynd, het zijn juist wel bevruchte pompoenen. Ze beginnen te groeien, maar gaan dan rotten voor ze volgroeid zijn.
Druivensap zal ik eens proberen.
Dat is wel vreemd. In ieder geval oogsten als je ziet dat de groei stagneert. Schimmel doet denken aan te vochtig. Als het meeldauw is, dan kan het ook komen door droogte. Maar meeldauw zie je eerst op blad en stengels.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 12:04 schreef Zith het volgende:
Stuk of 12 grote pompoenen hier, het blad zelf is door meeldauw nu zo goed als weg - dus ga ik ze oogsten binnenkort.

Enorm veel tomaten dit seizoen, ik denk zo'n 15 kg.

Groot deel van mijn pepers zijn omgevallen, maar worden wel goed rijp in dit weer.

Rode bieten mogen binnenkort ook eruit.

Al met al geen slecht seizoen, vooral de pompoen vond ik leuk om te zien.
Blad met meeldauw moet direct verwijderd worden om uitbreiding te voorkomen.

Onlangs las ik ergens een stukje van iemand die in Griekenland op werkvakantie was. Keek verbaasd naar het bieten koken: jonge bietjes gingen met huid en haar de pan in, nadat ze ingekruist waren. Werd geserveerd met olie, citriensap en olijven. Was verrukkelijk.
Ik heb meteen geprobeerd om bieten met huid en haar te koken. Toch maar kontje en kopje eraf gesneden. Dat is handiger met grondresten verwijderen. En het smaakte verrassend lekker. het loof zwelt een beetje op en maakt de bietensmaak wat zachter.
  vrijdag 1 september 2017 @ 21:01:04 #220
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_173532433
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 16:23 schreef govie het volgende:
Ik zie allemaal vliegende beestjes in de tuin die ik nog nooit eerder heb gezien. Is wel leuk, ook mooi spul niet alleen klootzakken. Naast de standaard koolwitjes die op mijn kolen afkomen, oftewel de KKK-leden binnen de insectenwereld: Kolere Kool Kapotmakers, zie ik ook normale vlinders, veel lieveheersbeestjes en onbekende mooi uitziende insecten. We hebben voor het eerst zelfs meerdere beiennestjes in de klimop achter de groentebakken zitten. Hier komen ook weer vogeltjes op af die eventueel me helpen met het onder controle houden van slakkenplagen en andere lastige insectjes. Zo hebben we op dit moment een huismerel (denk ik) die alles afzoekt op beestjes, ik zie hem iedere dag zoeken naar lekkernijen! En vandaag zag ik deze Bloedrode heidelibel van circa 6 centimeter lang chillen op een paaltje in mijn moestuin. dit terwijl wij totaal niet dichtbij water wonen.

[ afbeelding ]

Ik vind dat wel kicken :7 , mits geen wespen.
Hele late reactie maar eehmm...

Punt 1 hij is niet rood

Punt 2 hij zit niet op een paaltje....

Punt 3 Wespen zijn misschien lastig maar erg nuttig. Ze jagen en eten vliegen, muggen en andere lastige insecten, ok ook nuttige maar ze zijn niet puur lastig. Daarnaast bevruchten ook bloemen en planten.

Ik heb een weelderig groeiende Olijfkomkommer en er vliegen wespen af en aan. Ze gaan daar van bloemetjes naar bloemetjes. Ik kan ondertussen rustig met de plant klooien en takjes verplaatsen, zonder dat er ook maar 1 wesp mij aanvalt. Ze vallen nooit aan maar ze verdedigen hun eigen leven als je ze aanvalt of het bedreigd.

quote:
14s.gif Op zondag 9 juli 2017 17:40 schreef Farenji het volgende:
Ik heb dit jaar in een flinke bak wat bijenmengsel gezaaid, daar kwam vanalles uit dat snel begon te bloeien. Ik woon midden in de stad maar er kwamen vrijwel meteen meerdere bijen langs, en ze komen nog steeds elke dag terug. Aan de gulzige manier van bloemenhoppen lijkt het alsof ze erg hongerig zijn. Het zal moeilijk zijn om te overleven in een stad, er zijn wel wat plantsoenen en parkjes, maar qua bloemen is dat wat eenzijdig. Als iedereen nou een potje gemengde bijvriendelijke bloemen op het balkon of tuin zet, daar help je die beestjes echt heel veel mee. Ze hebben het zwaar en hebben ons nodig (en wij hen)!
Goed bezig! ^O^
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  vrijdag 1 september 2017 @ 23:55:20 #221
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_173535655
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 14:03 schreef govie het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat er met mijn broccoli's is gebeurd en of ik het had kunnen voorkomen? Alle 4 de planten zien er zo uit. Het lijken individuele roosjes, op stengels zo groot als joekels. Ik heb nog niet geoogst dit jaar, eventueel relevant.

[ afbeelding ]
Helaas geen idee, bij mij gebeurt dat ook altijd. Ik kan je wel zeggen dat je ze toen meteen had kunnen oogsten en opeten, incluis de stengels. De stengels zijn nl ook erg voedzaam en eetbaar.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zaterdag 2 september 2017 @ 00:06:27 #222
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_173535846
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 12:04 schreef Zith het volgende:
Stuk of 12 grote pompoenen hier, het blad zelf is door meeldauw nu zo goed als weg - dus ga ik ze oogsten binnenkort.

Enorm veel tomaten dit seizoen, ik denk zo'n 15 kg.

Groot deel van mijn pepers zijn omgevallen, maar worden wel goed rijp in dit weer.

Rode bieten mogen binnenkort ook eruit.

Al met al geen slecht seizoen, vooral de pompoen vond ik leuk om te zien.
Je bietenloof is erg lekker als je het behandeld alsof het spinazie is.

Voor het volgende seizoen, oogst het loof voor het verlept (een biet maakt gedurende het seizoen veel loof aan wat je blad voor blad kan oogsten), hak het klein en laat er de kook overheen gaan. Vries het vervolgens in. Stuk voor stuk zoals ik het verzamel in 1bak die ik langzaam vul. Als je dan genoeg geoogst hebt in de loop van het seizoen krijg je vanzelf genoeg om een volledige maaltijd te vormen.

Het aan de biet laten zitten waar het verdord en uiteindelijk dood gaat is imo zonde...

Geloof me, het is echt heel erg zonde om bieten loof weg te gooien! Het is nl heel erg lekker!!

[ Bericht 3% gewijzigd door Outpost76 op 02-09-2017 00:12:41 ]
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zaterdag 2 september 2017 @ 00:56:02 #223
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_173536638
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 21:01 schreef Outpost76 het volgende:
Bloedrode heidelibel
Het is een libellesoort en hij zat op een paaltje bij de moestuinbakken, maar ik had geen fotocamera bij. De bloedrode heidelibelle hoeft niet rood te zijn, ik dacht de vrouwtjes niet ofzoiets. Niet gaan lopen te fucking met mijn libelles of ik doe de riem af! ~O>

https://waarneming.nl/soort/info/640
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedrode_heidelibel
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  zaterdag 2 september 2017 @ 01:01:12 #224
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_173536713
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 00:56 schreef govie het volgende:

[..]

Het is een libellesoort en hij zat op een paaltje bij de moestuinbakken, maar ik had geen fotocamera bij. De bloedrode heidelibelle hoeft niet rood te zijn, ik dacht de vrouwtjes niet ofzoiets. Niet gaan lopen te fucking met mijn libelles of ik doe de riem af! ~O>

https://waarneming.nl/soort/info/640
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedrode_heidelibel
Zo iets dacht ik wel maar omdat niemand het had aangekaart, vond ik het nodig... :@

Uit jouw link,

quote:
Kenmerken imago
heidelibel met een geel of bloedrood achterlijf.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zaterdag 2 september 2017 @ 01:18:57 #225
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_173536894
Sinds ik vorig jaar een paar planten heb over genomen van mijn vaders tuin heb ik last van dit pokke beest...

Iemand een betere oplossing dan de internet aaltjes en het compost?
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')