abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_175535992
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 18:58 schreef govie het volgende:
Ik was van plan volgend jaar alleen maar tomatenplantjes te hebben in potten (naast de aardbeien die ik a heb). Nu ben ik hiervoor me eigen sensorensetjes aan het fabriceren voor volgend seizoen. ik ben twee meetstationnetjes die lichtsensor, grondwatersensor en een grondph sensor maken. Die loggen in 2 potten al die info. Dan komt dat op een servertje uit en maak ik een appje die mij een waarschuwing geeft als ph of water buiten een bepaalde marge valt net na werktijd oftewel rond etenstijd. Uiteindelijk krijg een tuinmosstaat onder de thermostaat die in weze dezelfde aap draait als op de mobiel en een waarschuwingsignaal kan geven. Alle andere meetbare shit neem ik niet mee omdat ik niks kan veranderen aan de regen, de zon, de wind en alle andere onzin die ik niet kan beinvloeden. Maar water, ph en licht kan ik wel beinvloeden als al mijn planten in een pot staan volgend jaar. Is nog best moeilijk die electronica-tjoep maar het houdt me wel mooi bezig in de winter.
Dat lijkt me geen leuke manier van moestuinieren.
Dit, dus.
pi_175536250
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:50 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat lijkt me geen leuke manier van moestuinieren.
Mijn moestuintje gaat komende jaar van 30 verschillende soorten planten naar 2 (aarbeien en tomaat) en een kleine bak met kruiden, 90% bieslook. Ik zocht een hobby voor de winter en heb toen bedacht om in Internet of things mezelf een beetje bekwamen. Ik had een doel nodig en zodoende heb ik besloten om dingen te meten die ik zelf niet kan meten met gevoel zoals lichtintensiteit en PHwaarde. En die toevoeging van water vond ik een mooie stok achter de deur want afgelopen jaar was ik iedere bezig in de kleine moestuin. Maar ik verwacht wat van de PH-meting qua voeding en de lichtintensiteit qua plaatsing van de potten bijvoorbeeld. Ik heb veel schaduwplekken en de vraag is dus welke plek is het meest lichtintens voor de tomaatjes.

Ben gewoon bezig met het ontwikkelen van een nieuwe hobby. Als alle electrotjoep werkt dan maak ik een eigen enclosure via 3d printen etcetc. Ik wil echt proberen een moestuinproduct te maken, gewoon als vermakelijk leertraject. Uiteindelijk zal het zo gaan dat dat ding mij nooit piept want ik check toch iedere dag mijn planten. Gewoon leuk iets om te doen, in plaats van consumeren iets creeren, zelfs in de winter.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')