abonnement Unibet Coolblue
pi_171597732
Ik ben onlangs ingetrokken in mijn nieuwe (huur)woning en wilde net wat plankjes aan de muur bevestigen. Dit door eerst gaatjes te boren met een (beton)boormachine van Bosch. Eerder deze week had ik dat elders in het huis al gedaan, en ik merkte dat de muren van erg dik cement (?) waren, of dat het in ieder geval behoorlijk moeizaam ging. Vandaag eveneens, tot de boormachine er plotseling helemaal mee ophield en daarna niet meer aanging. Ook rook het een beetje verbrand maar alleen als je je neus erg dichtbij de boormachine hield. Weet eigenlijk niet eens zeker of het een brandgeur was of dat de machine altijd zo ruikt als die even hard heeft gewerkt. Overigens is het een vrij oude boormachine die ik slechts zelden gebruik.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Misschien goed om te vermelden dat de stopcontacten ongeaard zijn, mocht dat een rol kunnen spelen. Verder is het opvallend dat de stofzuiger het onlangs ook heeft begeven, in zoverre dat er een sterke geur vrijkwam zodra die begon te werken, een geur die zich het best laat omschrijven als verbrand plastic. Echter, ik had de stofzuiger achterop de fiets meegenomen naar mijn nieuwe woning om alvast wat schoon te gaan maken en sindsdien deed die sowieso raar (hard rammelend geluid, wellicht door de trilleningen van de fietstocht, en later dus ook een vreemde geur, dus maar weggedaan).

Nu zich wat betreft de boormachine een soortgelijk probleem voordoet, dacht ik misschien is het het vermelden waard. Alvast bedankt.
pi_171597802
Koolborstels gecontroleerd? Kabelbreuk? (Beweeg het snoer alle kanten op en kijk of hij soms wel aan gaat) Of gewoon opgebrand natuurlijk.
pi_171597828
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 15:28 schreef Durruti het volgende:
Misschien goed om te vermelden dat de stopcontacten ongeaard zijn, mocht dat een rol kunnen spelen.
Speelt geen rol.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 15:48:47 #4
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_171598073
Gezien dat luchtje denk ik dat je koolborstels versleten zijn.
Fade to Black
pi_171598853
Koolborstels
.
pi_171601083
Doorgebrand of koolborstels.
pi_171602020
Heb je een janker of een klopper (klopboormachine vs boorhamer)?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Knikkerking zaterdag 10 juni 2017 @ 19:23:54 #8
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_171602237
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 19:15 schreef halfway het volgende:
Heb je een janker of een klopper (klopboormachine vs boorhamer)?
Mijn gevoel zegt een "janker" :)

Als het toch al zo'n oud dingetje is en je wilt in beton ("muren van erg dik cement" bedoel je beton mee neem ik even aan) gaan boren, dan lijkt me een nieuwe boorhamer een verstandige aanschaf. Als je die ook niet zo vaak gebruikt als de huidige, dan kun je daar je leven lang mee doen. Wel zo fijn toch :D
pi_171602327
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 19:23 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Mijn gevoel zegt een "janker" :)

Als het toch al zo'n oud dingetje is en je wilt in beton ("muren van erg dik cement" bedoel je beton mee neem ik even aan) gaan boren, dan lijkt me een nieuwe boorhamer een verstandige aanschaf. Als je die ook niet zo vaak gebruikt als de huidige, dan kun je daar je leven lang mee doen. Wel zo fijn toch :D
Idd, en met het grootste gemak een gaatje met minder herrie.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_171710453
Klopboor inderdaad! Dank voor de reacties. Nieuwe kopen dan maar..
  Moderator donderdag 15 juni 2017 @ 14:50:13 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171711480
Waarschijnlijk heb je te hard gedrukt om met die klopboormachine toch in het beton te geraken.

Als je nu een boorhamer koopt, dan vliegt ie door de muur als een mes door warme boter ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171770683
Schroef hem maar open, inderdaad zoals bovengenoemd, de borstels. Of ze zijn op, of de borstelhouders zijn losgekomen en liggen nu scheef in de machine, dat kan gebeuren als er een stukje gruis in de machine komt.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  zondag 18 juni 2017 @ 14:50:06 #13
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171770772
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 14:05 schreef Durruti het volgende:
Klopboor inderdaad! Dank voor de reacties. Nieuwe kopen dan maar..
Daar gebeurt hetzelfde mee... zoals gezegd een boorHAMER is wat je nodig hebt.. ;)
De goedkoopste voldoet voor incidenteel gebruik prima..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')