abonnement Unibet Coolblue
pi_171584893



Ik heb vandaag deze synthesizer besteld. Een heel gaaf ding voor deze prijs. Maar qua uiterlijk is het een fragiel dingetje, dus ik wil er zelf een ombouw voor maken, zodat deze wat meer overeenkomsten gaat vertonen met een vintage synth zoals deze:



Ik heb nog wat resthout in de schuur. Dat ga ik op maat zagen, goed opschuren, op kleur maken met Rambo verf en daarna vernissen.

Ik zou het wel heel tof vinden als ik voor de voorkant een afdekplaatje van metaal kan maken. Maar dan ben ik wel bang voor kortsluiting. Ik heb een idee in mijn hoofd om aan de achterkant een spul te gebruiken waarvan ik niet weet hoe zoiets heet, maar je vindt het bijvoorbeeld aan de onderkant van een metalen lineaal:



Metaal zoals aluminium is het mooiste, maar ook het lastigste om te bewerken, want er moeten wel letters en tekens op komen.


Ik denk dat perspex wel het beste materiaal is, omdat je dan de letters van een afdruk van een laserprinter erop kan strijken. Ik hoop dat dit materiaal er ook in metaalkleur is.
pi_171584951
Als jullie andere ideeen of tips hebben ik hoor het graag!
pi_171585955
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 22:28 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

Ik zou het wel heel tof vinden als ik voor de voorkant een afdekplaatje van metaal kan maken. Maar dan ben ik wel bang voor kortsluiting.
...
Metaal zoals aluminium is het mooiste, maar ook het lastigste om te bewerken, want er moeten wel letters en tekens op komen.
...
Ik denk dat perspex wel het beste materiaal is, omdat je dan de letters van een afdruk van een laserprinter erop kan strijken. Ik hoop dat dit materiaal er ook in metaalkleur is.
Zo lang je de elektronica niet tegen die voorkant aan monteert (wat zelfs wel kan met afstandshoudertjes) kan dat makkelijk. Een pc kast is toch ook van metaal?

Aluminium laat zich juist heel makkelijk bewerken, het is een vrij zacht metaal.

Perspex is juist een lastig materiaal, het barst snel.

Kijk anders eens bij deze jongens: http://www.schaeffer-ag.de/ kun je een frontpaneel op maat laten maken naar eigen ontwerp, met hun software.
pi_171586173
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 23:02 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Zo lang je de elektronica niet tegen die voorkant aan monteert (wat zelfs wel kan met afstandshoudertjes) kan dat makkelijk. Een pc kast is toch ook van metaal?

Aluminium laat zich juist heel makkelijk bewerken, het is een vrij zacht metaal.

Perspex is juist een lastig materiaal, het barst snel.

Kijk anders eens bij deze jongens: http://www.schaeffer-ag.de/ kun je een frontpaneel op maat laten maken naar eigen ontwerp, met hun software.
thanks! ziet er interessant uit. Maar daar gaat wel een prijskaartje aan vastzitten zeker?
pi_171586267
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 23:08 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

thanks! ziet er interessant uit. Maar daar gaat wel een prijskaartje aan vastzitten zeker?
Even iets verder klikken brengt je bij: http://www.schaeffer-ag.de/en/products/prices/

Daar staat:

quote:
Every front panel is an individual item. The size, selection of material, material thickness, drilled holes and engravings determine the production price. Front Panel Designer gives you full control over costs. You can display the final price at any time during the design process and understand it with the help of the detailed items list.
pi_171586710
Als ik de verzendkosten inschat, gaat het mij sowieso 50 euro kosten. Wat denk je wat ik doe als de synth nog niet eens 90 euro is?

met de afmetingen die ik nodig heb, kost het perspex mij maar een paar euro
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')