abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 juni 2017 @ 22:12:12 #51
192592 SureD1
------------------------------
pi_171584345
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 21:57 schreef Ulx het volgende:

[..]

Get on with it! Was het eerste wat bij me opkwam.

Het is afgelopen jaar heel duidelijk geworden dat je met simpel populisme niets bereikt. Ik heb geen idee wat nou het idee was achter de verkiezing. Het enige wat ze heeft bereikt is dat er vier maanden van de onderhandeltijd is verdwenen. Dat geeft de britten effectief nog een jaartje als het Brexitverdrag ook nog een keer door het parlement moet.
Met nog geen idee waar het heen moet en totaal geen eenheid binnen de Tories, laat staan gecombineerd met de DUP. Bovendien gaat het infighten nu nog beginnen. May was niet voor niets zo snel vandaag, die probeert de hyena's voor te blijven....
pi_171584725
Hier is Theresa May's nieuwe negotiating team: https://i1.wp.com/www.iri(...)ad1-7df3da4a6efb.jpg
Verstappen 0 WDC's
  vrijdag 9 juni 2017 @ 22:52:56 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171585696
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 20:15 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, 400 jaar geleden, geen 20 :')
En? Duitsland kwam 10 jaar na de oorlog bij de NAVO.
Je moet pragmatisch zijn, je kan wel over hullie blijven mokken, maar je moet naarde toekomst kijken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 22:54:11 #54
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171585729
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 22:06 schreef borisz het volgende:
BNONews twitterde op vrijdag 09-06-2017 om 22:04:55 UK's Labour Party has won the Kensington seat in London by just 20 votes, the first time ever it has not gone to the Conservative Party reageer retweet
Dus toch? :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 9 juni 2017 @ 22:57:28 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171585826
http://www.bbc.com/news/uk-scotland-scotland-politics-40229826
Samenwerken met de unionisten gaat gay rechten niet beinvloeden, zegt May
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 23:22:51 #56
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171586597
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 21:57 schreef Ulx het volgende:

[..]

Get on with it! Was het eerste wat bij me opkwam.

Het is afgelopen jaar heel duidelijk geworden dat je met simpel populisme niets bereikt. Ik heb geen idee wat nou het idee was achter de verkiezing. Het enige wat ze heeft bereikt is dat er vier maanden van de onderhandeltijd is verdwenen. Dat geeft de britten effectief nog een jaartje als het Brexitverdrag ook nog een keer door het parlement moet.
Het is natuurlijk mislukt, maar ze dacht dat ze meer zetels kon winnen voor de partij. Daardoor hoefde ze niet naar eventueel rellende parlementsleden te luisteren. Binnen de partij heb je immers ook mensen die geen brexit willen of alleen een zachte brexit. Op zich snap ik het wel. Ze stond er ook zo goed voor en de kleine meerderheid die ze had was riskant.
pi_171587225
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 19:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik niet alleen. Er is niet voor niets een burgeroorlog aan de gang binnen Labour. Dat jij dat niet weet is jouw probleem.
Dat brandje is nu wel geblust met deze klinkende overwinning voor Corbyn, die is voorlopig nog wel aan de macht.
Binnen de Tories is de positie van May een stuk wankeler geworden. Ze hebben net een flinke binnenbrand achter de rug gehad met heel wat backstabbings.
Maar geen idee wat dit te maken heeft met extremist zijn of niet.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 23:48:32 #58
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171587250
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 23:47 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Dat brandje is nu wel geblust met deze klinkende overwinning voor Corbyn, die is voorlopig nog wel aan de macht.
Als je dat denkt dan snap je er echt geen bal van.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 9 juni 2017 @ 23:58:53 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171587584
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 23:47 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Dat brandje is nu wel geblust met deze klinkende overwinning voor Corbyn
Ah, vandaar dat hij bij de Queen zat om een opdracht te halen een regering te vormen en vanmiddag zijn kabinet voorstelde.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 10 juni 2017 @ 00:02:58 #60
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171587693
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 23:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat hij bij de Queen zat om een opdracht te halen een regering te vormen en vanmiddag zijn kabinet voorstelde.
Intern, natuurlijk, Labour had niets een verwacht zetels te winnen, eerder een hele berg verliezen en dat is toch aardig gedraaid. Of dat Corbyn toe te schrijven is? Mischien niet maar het is best lastig om iemand die dit resultaat gehaald heeft weg te krijgen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 10 juni 2017 @ 00:05:45 #61
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171587762
En de eerste Tory rebellen dienen zich al aan, de DUP's standpunten mbt LBGT rechten gaan problemen opleveren
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 00:07:39 #62
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171587828
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 00:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Intern, natuurlijk, Labour had niets een verwacht zetels te winnen, eerder een hele berg verliezen en dat is toch aardig gedraaid. Of dat Corbyn toe te schrijven is? Mischien niet maar het is best lastig om iemand die dit resultaat gehaald heeft weg te krijgen.
Corbyn zal het, als echte apparatchik gebruiken zijn positie te versterken binnen Labour, en een nomenclatura om zich vormen. Maar imho heeft men vooral tegen May lopen stemmen ipv voor Corbyn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 10 juni 2017 @ 00:11:12 #63
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171587935
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 00:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Corbyn zal het, als echte apparatchik gebruiken zijn positie te versterken binnen Labour, en een nomenclatura om zich vormen. Maar imho heeft men vooral tegen May lopen stemmen ipv voor Corbyn.
Dat vermoed ik ook maar goed, dat is nu eenmaal politiek, hoe je wint maakt een stuk minder uit dan dat je wint.

Hoe dan ook, het VK zit in de shit en reken maar dat er nu Tory's zijn die May het mes op de keel gaan zetten om hun individuele hobby projecten van de grond te krijgen of om een harde brexit te vermijden, met name de pro-business groep zal het volle pond (Hah!) willen hebben.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171588037
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 00:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar imho heeft men vooral tegen May lopen stemmen ipv voor Corbyn.
De analyse hier gisteravond was vooral dat Labour veel meer heeft geprofiteerd van de leegloop van UKIP dan de Tories (en veel meer dan verwacht), als die mensen absoluut niet op Labour hadden willen stemmen waren ze wel bij UKIP gebleven lijkt me. Verder lijkt het erop dat Labour het naar verhouding het beste heeft gedaan in gebieden waar de Bremain stem sterk was, dus het lijkt erop dat de meer verzoenende toon van Labour mbt de EU daar het verschil heeft gemaakt. Ik denk dat het wat te kort door de bocht is om het als enkel anti-May af te doen, al heeft ze natuurlijk wel een hele slechte campagne gedraaid.
  Moderator zaterdag 10 juni 2017 @ 00:18:01 #65
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171588123
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 00:14 schreef TruusHenk het volgende:

[..]

De analyse hier gisteravond was vooral dat Labour veel meer heeft geprofiteerd van de leegloop van UKIP dan de Tories (en veel meer dan verwacht), als die mensen absoluut niet op Labour hadden willen stemmen waren ze wel bij UKIP gebleven lijkt me.
Dat is ook een logisch gevolg van het feit dat UKIP niks klaarmaakt in de nationale verkiezingen, in al de tijd dat ze meegedaan hebben zijn ze er welgeteld een keer in geslaagd een zetel te winnen en die verloren ze ook nog eens door intern gezeur aan de Cons, ja, dat is dan je stem weggooien.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171588243
Ik denk dat hier wel een tikje onderschat wordt dat een wat ouderwetser links programma en bovendien een authentieke principiele leider best goed is uitgepakt. Het gaf eindelijke een `echte keuze' waar die er sinds Blair veel minder was.
pi_171588252
quote:
Northern Ireland Politicians Say Theresa May's Dependence On The DUP Could Damage The Peace Process

Theresa May's decision to seek an agreement with the Democratic Unionist Party to prop up her government risks causing lasting damage to the Northern Irish peace process, politicians have warned.

After failing to secure enough votes to command a majority at Westminster, May has announced she will attempt to run a minority government through support from the controversial Northern Irish party’s 10 MPs.

But Northern Irish politicians say they fear that means Conservatives will no longer be seen as impartial facilitators of the Northern Ireland peace process due to the coalition, endangering ongoing talks to try reach a power-sharing deal in the region.

Northern Ireland is currently without a government as power-sharing between nationalists and unionists collapsed in January. The parties have been in intensive negotiations reach an agreement to return to power-sharing. The talks were paused during the general election campaign but are due to resume on Monday.

Confirming her party will attend talks on Monday, Sinn Féin’s Northern leader Michelle O’Neill said the DUP-Conservative relationship meant nationalists would turn away from the British government and instead look to the Republic of Ireland for impartial support in peace talks. She said: “Nationalist opinion is looking to leadership at home and across Ireland not Britain.

”The current issue of a hung British parliament is transitory. It is no surprise that the DUP have sided with the Tories...They have achieved little propping up Tory governments in the past and put their own interests before those of the people.”

Leader of the anti-sectarianism Alliance Party Naomi Long said May's reliance on the DUP means there is now a “real danger” no deal will be struck for the parties to return to power-sharing. She said: “[The DUP-Conservative coalition] has made the possibility of successful talks more remote – there is now no credibility for the Tory government to be an independent chair, putting the entire process in real danger of collapsing.”

She added: “This region only works on the basis of sharing and interdependence. That is made all the more difficult when one side of the two diametrically opposed parties here has untold influence over the government.”
https://www.buzzfeed.com/(...)ftn45lorL#.afgRY21x9
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_171588624
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 23:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als je dat denkt dan snap je er echt geen bal van.
In de politiek kan een verlies ook een winst betekenen als de verwachtingen lager gespannen waren.

Corbyn heeft voorlopig geen leiderschapsproblemen, May wel.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 00:54:59 #69
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171588756
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 00:45 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Corbyn heeft voorlopig geen leiderschapsproblemen
Nogmaals, je snapt er werkelijk geen bal van. En dat wordt met elke post duidelijker.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171588908
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 00:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nogmaals, je snapt er werkelijk geen bal van. En dat wordt met elke post duidelijker.
Wat voor leiderschapsproblemen heeft Corbyn volgens jou op dit moment?
  zaterdag 10 juni 2017 @ 01:19:07 #71
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171588976
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 01:09 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Wat voor leiderschapsproblemen heeft Corbyn volgens jou op dit moment?
Zucht, als je dat niet weet...

De halve partij haat hem. Daar verandert een paar zeteltjes winst niets aan.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171588987
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 01:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zucht, als je dat niet weet...

De halve partij haat hem. Daar verandert een paar zeteltjes winst niets aan.
Aan die haat niet, maar die mensen zullen hun messen voorlopig thuis moeten laten met deze verkiezingsuitslag.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 01:21:28 #73
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171588994
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 01:20 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Aan die haat niet, maar die mensen zullen hun messen voorlopig thuis moeten laten met deze verkiezingsuitslag.
Eh, nou nee. Dat volgt helemaal nergens uit. Sterker nog, de kans is groot dat ze alleen maar sterker zijn geworden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171589017
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 01:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zucht, als je dat niet weet...

De halve partij haat hem. Daar verandert een paar zeteltjes winst niets aan.
Die partijmedewerkers moeten maar eens nadenken, als de leden Corbyn steunen en Corbyn electoraal succes boekt, of ze wel bij de juiste partij zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2017 01:24:55 ]
  zaterdag 10 juni 2017 @ 01:25:11 #75
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171589036
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 01:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Die partijleden moeten maar eens nadenken, als de leden Corbyn steunen en Corbyn electoraal succes boekt, of ze wel bij de juiste partij zitten.
Dat is dus niet het geval.

Verder is het eerder omgekeerd, de partij wordt min of meer gegijzeld door een beweging binnen die leden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171589048
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 01:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Eh, nou nee. Dat volgt helemaal nergens uit. Sterker nog, de kans is groot dat ze alleen maar sterker zijn geworden.
De verkiezingsuitslag van Corbyn wordt door bijna iedereen, vriend of vijand, wel als een overwinning voor hem gezien. En als je wint, heb je vrienden.
De kans is helemaal niet groot dat zijn tegenstanders sterker zijn geworden. Integendeel.
pi_171589073
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 01:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is dus niet het geval.

Verder is het eerder omgekeerd, de partij wordt min of meer gegijzeld door een beweging binnen die leden.
Als die leden zich gegijzeld door Corbyn en zijn aanhangers, staat het ze vrij om te vertrekken. De kiezer heeft gesproken en ziet Corbyn wel zitten.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 01:29:06 #78
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171589076
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 01:26 schreef grrrrg het volgende:

[..]

De verkiezingsuitslag van Corbyn wordt door bijna iedereen, vriend of vijand, wel als een overwinning voor hem gezien. En als je wint, heb je vrienden.
Tja, dat is dus simpelweg niet waar. Labour zit nog steeds in de oppositie. Corbyn's vijanden zullen dat hem aanrekenen.
quote:
De kans is helemaal niet groot dat zijn tegenstanders sterker zijn geworden. Integendeel.
Waarom blijf je maar onzin verkondigen :?? Dat Labour een aantal zetels gewonnen heeft is ondanks Corbyn, niet dankzij. Het is dankzij het complete falen van May en mensen die 'remain' hebben gestemd in het referendum. De extra mensen die op Labour hebben gestemd hebben dat niet gedaan vanwege Corbyn en zullen hem dus ook niet steunen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 10 juni 2017 @ 01:29:49 #79
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171589084
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 01:29 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Als die leden zich gegijzeld door Corbyn en zijn aanhangers, staat het ze vrij om te vertrekken.
Wat een intens domme opmerking.
quote:
De kiezer heeft gesproken en ziet Corbyn wel zitten.
Onwaar en bovendien een complete dooddoener.

Praat ik met een kind ofzo :??
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171589097
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 01:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat een intens domme opmerking.

[..]

Onwaar en bovendien een complete dooddoener.

Praat ik met een kind ofzo :??
Haha, genoeg beledigingen voor vandaag, ik ga slapen. Ik laat het wel aan iemand anders over om je te verbeteren ;)
pi_171589103
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 01:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tja, dat is dus simpelweg niet waar. Labour zit nog steeds in de oppositie. Corbyn's vijanden zullen dat hem aanrekenen.

[..]

Waarom blijf je maar onzin verkondigen :?? Dat Labour een aantal zetels gewonnen heeft is ondanks Corbyn, niet dankzij. Het is dankzij het complete falen van May en mensen die 'remain' hebben gestemd in het referendum. De extra mensen die op Labour hebben gestemd hebben dat niet gedaan vanwege Corbyn en zullen hem dus ook niet steunen.
Onzin. Labour heeft juist winst geboekt door niet een neoliberaal tories-light te zijn, maar uitgesproken links. Daarmee hebben ze toch ook een hoop kiezers van UKIP gewonnen, las ik. Van die gewone arbeiders die niks op hebben met het "new labour" dat vooral de bankensector steunt.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 01:37:26 #82
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171589146
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 01:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Onzin. Labour heeft juist winst geboekt door niet een neoliberaal tories-light te zijn, maar uitgesproken links.
:'). Leuk buzzwoordje, geleerd van de Guardian? Onzin natuurlijk, hetzelfde deed Milliband ook al. De strategie van Labour is de afgelopen paar keer gewoon 'niet-tories'. Puur opportunisme, waar Corbyn geen enkele invloed op heeft gehad.

quote:
Daarmee hebben ze toch ook een hoop kiezers van UKIP gewonnen, las ik. Van die gewone arbeiders die niks op hebben met het "new labour" dat vooral de bankensector steunt.
Als je denkt dat mensen die stemden op UKIP dat deden vanwege inhoudelijke standpunten ben je wel erg ver heen. De lijn tussen rechts en links extremisme is vrij dun, die stemmers bleven gewoon bij hun stem op een extremist alleen dan nu aan de linkerkant.

Verder heeft Labour vooral veel stemmen opgepikt van mensen die 'remain' stemden. Oftewel de 'niet-May' stemmers. Denk je dat die mensen Corbyn zo'n geweldig idee vinden? Ga toch weg :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171589200
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 01:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:'). Leuk buzzwoordje, geleerd van de Guardian? Onzin natuurlijk, hetzelfde deed Milliband ook al. De strategie van Labour is de afgelopen paar keer gewoon 'niet-tories'. Puur opportunisme, waar Corbyn geen enkele invloed op heeft gehad.

[..]

Als je denkt dat mensen die stemden op UKIP dat deden vanwege inhoudelijke standpunten ben je wel erg ver heen. De lijn tussen rechts en links extremisme is vrij dun, die stemmers bleven gewoon bij hun stem op een extremist alleen dan nu aan de linkerkant.

Verder heeft Labour vooral veel stemmen opgepikt van mensen die 'remain' stemden. Oftewel de 'niet-May' stemmers. Denk je dat die mensen Corbyn zo'n geweldig idee vinden? Ga toch weg :').
Volgens mij snap jij niet helemaal de nieuwe realiteit in de Angelsaksische wereld, waar wat jij "extremisten" noemt intussen de mainstream is.

Sanders in de VS alweer vergeten? Die had als linksextremist ook de verkiezingen kunnen winnen, met een flinke overlap met het electoraat van Trump.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 01:51:17 #84
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171589224
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 01:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij niet helemaal de nieuwe realiteit in de Angelsaksische wereld, waar wat jij "extremisten" noemt intussen de mainstream is.
Omdat Trump gekozen is? Hij is geen extremist, verre van. Om een extremist te zijn heb je een visie of ideologie nodig. Je kunt Trump van veel betichten maar daar niet van. Waarom hij verkozen is lijkt me zo'n uitgekauwd verhaal dat hoeven we niet te herhalen.

quote:
Sanders in de VS alweer vergeten? Die had als linksextremist ook de verkiezingen kunnen winnen, met een flinke overlap met het electoraat van Trump.
De verkiezingen? Hij had geen schijn van kans in de voorverkiezingen.

Dat er in tijden van polarisatie extremisten de macht proberen te grijpen is al helemaal niet nieuw en ook niet uniek aan de 'Angelsaksische wereld'. Leuk buzzwoordje weer, trouwens. Ben je aan het spieken bij ons aller Bart2002?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171589442
@Fir3fly, kun je niet even iets minder irritant en neerbuigend doen? Man man. :').

Het is inmiddels behoorlijk duidelijk dat Corbyn een grote berg jonge stemmers heeft aangesproken die anders niet gestemd hadden. Dus niet anit-May maar pro-Corbyn. Dat kun je heel vervelend en extremistisch vinden, maar zo liggen de feiten nu eenmaal.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 03:21:22 #86
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171589579
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 02:33 schreef TruusHenk het volgende:
Het is inmiddels behoorlijk duidelijk dat Corbyn een grote berg jonge stemmers heeft aangesproken
Nee, dat is niet duidelijk. De suggestie is eerder dat jongeren Labour hebben gestemd op basis van de uitslag van het referendum waar ze de boot misten. Er is geen enkele aanwijzing dat zij op Labour hebben gestemd vanwege Corbyn.
quote:
Dus niet anit-May maar pro-Corbyn.
Dat volgt nergens uit. Als je dit zegt heb je bovendien de campagne niet gevolgd. Jongeren werden doodgegooid met verhalen over May die tuition fees zou verhogen, het homohuwelijk in gevaar zou brengen etcetera etcetera. Heeft niets met Corbyn te maken.
quote:
Dat kun je heel vervelend en extremistisch vinden, maar zo liggen de feiten nu eenmaal.
Wie doet er nou neerbuigend :'). Met je 'feiten'. En vervolgens alleen maar onwaarheden verkondigen :').

[ Bericht 9% gewijzigd door Fir3fly op 10-06-2017 03:26:24 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171589667
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 03:21 schreef Fir3fly het volgende:

Wie doet er nou neerbuigend :'). Met je 'feiten'. En vervolgens alleen maar onwaarheden verkondigen :').
Ja hoor, we weten het nu wel, iedereen liegt hier en jij komt met de 'feiten' :')
pi_171589756
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 03:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, dat is niet duidelijk. De suggestie is eerder dat jongeren Labour hebben gestemd op basis van de uitslag van het referendum waar ze de boot misten.
Dat zal zeker ook een rol gespeeld hebben. Maar de LibDems zijn de enigen die werkelijk Brexit wilden tegenhouden en die zijn in percentage van de stemmen alleen maar achteruit gegaan. Labour/Corbyn zijn redelijk vaag gebleven en hebben alleen gezegd een harde Brexit te willen vermijden. Als Brexit de enige motivatie was geweest lijkt het logischer als in ieder geval ook een substantieel deel naar de LibDems was gegaan -- ook omdat universiteitssteden goed jachtegbied zijn voor hen.

Kun je jouw stelling onderbouwen?

quote:
Er is geen enkele aanwijzing dat zij op Labour hebben gestemd vanwege Corbyn.
Die zijn er zeker wel. Het bestaan van Momentum is er daar een van. Ik ga nu slapen, maar zal hier morgen ever verder op terugkomen.

quote:
Dat volgt nergens uit. Als je dit zegt heb je bovendien de campagne niet gevolgd. Jongeren werden doodgegooid met verhalen over May die tuition fees zou verhogen, het homohuwelijk in gevaar zou brengen etcetera etcetera. Heeft niets met Corbyn te maken.
Ik woon in de UK, werk op een uni dus met veel jongeren en volg de politiek redelijk op de voet. Heb je wat voorbeelden van dat doodgooien? Dat homohuwelijk heb ik helemaal niet voorbij horen komen. Dat May verdere verhoging van de tuition fees mogelijk zal maken, tja, dat zou gewoon een voortzetting van recent beleid van de Tories zijn dus er lijkt me weinig mis mee om dat ter sprake te brengen. Bovendien is het nogal cynisch dat je dit zegt, zoals je weet hebben de red tops en aanverwanten een wekenlange haatcampagne tegen Corbyn gevoerd die z'n weerga nauwelijks kent.
pi_171590475
"Official Twitter Account For The UK's Largest Network of Policing Forums"
PolComForum twitterde op vrijdag 09-06-2017 om 16:33:53 Dear Theresa, it's not the number of MPs that counts it's how you use them. You have to do more with less that's all 😂👏👍 reageer retweet
_O-
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_171590529
Conservative Unionist Negotiating Teams vs. EU

Vond ik wel grappig
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_171590619
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 01:29 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Als die leden zich gegijzeld door Corbyn en zijn aanhangers, staat het ze vrij om te vertrekken. De kiezer heeft gesproken en ziet Corbyn wel zitten.
Toegegeven, May heeft gegokt en verloren. Maar desalniettemin toch de verkiezingen gewonnen. Zonder die aanslagen had Labour flink verlies geleden. De uitslag doet me een beetje denken aan het Rutte-effect inzake de Turkijerel. Maar het is zoals het is.

Ach, misschien is een twee-partijen regering voor de verandering niet eens zo slechte optie. Maar Brexit blijft Brexit.
pi_171590770
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 08:57 schreef crystal_meth het volgende:
"Official Twitter Account For The UK's Largest Network of Policing Forums"
PolComForum twitterde op vrijdag 09-06-2017 om 16:33:53 Dear Theresa, it's not the number of MPs that counts it's how you use them. You have to do more with less that's all 😂👏👍 reageer retweet
_O-
Hehe
  zaterdag 10 juni 2017 @ 10:51:18 #93
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171592082
Ik voorspel een "no deal" dus een keiharde Brexit. De politiek in de UK is zo instabiel en dat zal nog wel lang duren. Elke overeenkomst die een Brits onderhandelingsteam in de wacht sleept zal worden afgeschoten door de achterban. Uiteindelijk dus een 'no deal.'

Europas en het UK staan dan tegenover elkaar net als Europa en de VS. Het Westers machtsblok fragmenteert meer en meer.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zaterdag 10 juni 2017 @ 10:54:43 #94
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171592149
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 08:57 schreef crystal_meth het volgende:
"Official Twitter Account For The UK's Largest Network of Policing Forums"
PolComForum twitterde op vrijdag 09-06-2017 om 16:33:53 Dear Theresa, it's not the number of MPs that counts it's how you use them. You have to do more with less that's all 😂👏👍 reageer retweet
_O-
:D :D :D :D
Koffie op mijn beeldscherm
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171592191
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 10:51 schreef Old_Pal het volgende:
Ik voorspel een "no deal" dus een keiharde Brexit. De politiek in de UK is zo instabiel en dat zal nog wel lang duren. Elke overeenkomst die een Brits onderhandelingsteam in de wacht sleept zal worden afgeschoten door de achterban. Uiteindelijk dus een 'no deal.'

Ik verwacht dat ook. Ook omdat het VK nu al een half jaar heeft verprutst. De onderhandelingen moeten nog beginnen. May heeft niet het duidelijke mandaat waar ze om gevraagd heeft en zoals je zegt is de politieke situatie in het VK instabiel.

Wel jammer, want een keiharde Brexit is slecht voor zowel de EU als het VK. Een Noorwegen-achtige deal zou veel gunstiger zijn.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 10 juni 2017 @ 10:56:27 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171592198
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 10:51 schreef Old_Pal het volgende:
Ik voorspel een "no deal" dus een keiharde Brexit. De politiek in de UK is zo instabiel en dat zal nog wel lang duren. Elke overeenkomst die een Brits onderhandelingsteam in de wacht sleept zal worden afgeschoten door de achterban. Uiteindelijk dus een 'no deal.'

Europas en het UK staan dan tegenover elkaar net als Europa en de VS. Het Westers machtsblok fragmenteert meer en meer.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 10:58:00 #97
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171592228
In "Mock the week" donderdag, "The only election the Russians did not think important enough to hack"
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171592265

Dat lijkt de concensus van de commentaren, einde van de "Hard Brexit". Maar is dat niet te optimistisch?
De Tories hebben 318 zetels, de oppositie 315 (7 Sinn Fein niet meegerekend), de DUP 10. De Speaker of the House en z'n drie deputies moeten onpartijdig blijven en stemmen niet mee.

Nu moet niet alleen met de EU maar ook met de DUP onderhandeld worden. De DUP zal financiële compensatie willen voor de EU steun die N-Ierland verliest, en ze willen een Soft Border tussen N-Ierland en de Ierse republiek. Maar de "Hard Border" met douane en paspoort controle moet ergens komen. En de DUP zal nooit instemmen met een speciale status voor N-Ierland in de EU of een Hard Border tussen N-Ierland en de rest van de UK.
Verwacht wordt dat ook Ruth Davidson eisen zal stellen, de winst van de Schotse conservatieven geeft haar leverage.

Men zegt dat May geen meerderheid heeft voor een harde brexit, maar in haar partij haalt ze waarschijnlijk geen meerderheid voor een softe brexit. En kan je verwachten dat de conservatieven ernstig onderhandelen over een softe brexit, die met steun van de oppositie moet goedgekeurd worden? De klok tikt, en als men in minder dan 2 jaar geen overeenkomst bereikt heeft is het resultaat automatisch een harde brexit.

edit: zie dat anderen inmiddels hetzelfde punt maakten..
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 10 juni 2017 @ 10:59:35 #99
104871 remlof
Europees federalist
pi_171592273
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 10:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

:D :D :D :D
Koffie op mijn beeldscherm
:D!
pi_171592288
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 09:17 schreef Elzies het volgende:

[..]

Toegegeven, May heeft gegokt en verloren. Maar desalniettemin toch de verkiezingen gewonnen. Zonder die aanslagen had Labour flink verlies geleden. De uitslag doet me een beetje denken aan het Rutte-effect inzake de Turkijerel. Maar het is zoals het is.

Ach, misschien is een twee-partijen regering voor de verandering niet eens zo slechte optie. Maar Brexit blijft Brexit.
De algemene analyse zowel vooraf als achteraf was dat zowel May als Corbyn niet goed scoorden op het onderwerp terrorisme.

Deze uitslag mag dan als een verrassing komen, er waren al peilingen die een verschil van slechts 1% punt voorspelden. Het grote verschil met de peilingen die ~7% punt verschil voorspelden was de inschatting van de opkomst van de jongeren. De laatste hebben dat gebaseerd op opkomst in eerdere verkiezingen, en hebben daarmee onderschat dat er nu wel wat is gaan spelen onder jongeren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')