abonnement Unibet Coolblue
pi_171718747
DaD :D wat knap dat het zo gelukt is.
Hier werkt dat 1 of misschien 2x maar daarna krijg ik of een boze blik en hij steekt zijn vingers bewust nog verder in zijn mond zo van ik doe het lekker toch :6

Franny teer van je duim zuigen :Y) dat is toch wel het toppunt van koppigheid :D
Fijn dat je weer de aller liefste mama bent. Klinkt ook als een gezellig dagje

Exode :D lief dat hij zelf ook wat wilde kopen voor zijn mama.
Ik krijg volgende week een blauwe trein voor mijn verjaardag van peuter :D en het ligt verstopt in het nachtkastje van papa zei hij zachtjes *;

Fijn dat de knoop door gehakt is Nikki. Scheelt een hoop als je kinderen met plezier naar de opvang gaan
Ik ben ook wel benieuwd of je de reden van opzeggen hebt besproken en wat de reactie daarop was.

Hupje bij jou ook al waterpokken. Gelukkig nog zonder klachten. Beterschap
pi_171720993
N. heeft het 'stopzinnetje' "weetjenog?" opgepikt en ze zet het nu overal achter:
"Mama, ik hattepoept, weetjenog?"
"Ik heb op tampetine sprongen, weetjenog?"
"Papa nu werken, weetjenog?"
"Patat lekker is, weetjenog?"
:') O+

Beterschap voor J., Hupje. :*

Klinkt als een fijn nieuw kdv, Nikki. :)

Dat klinkt echt als een heerlijke dag, Franny! Hoe heb je het opgelost met de bv? Of was je niet zo heel lang buiten de deur?

[ Bericht 0% gewijzigd door Selvaria op 15-06-2017 23:13:34 ]
pi_171722076
Ik was vier uur weg, dat was precies te doen. Stuwing is nu ook niet zo heftig als destijds de eerste maanden met I. Ik denk doordat ik I ook nog voed.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171739229
Klinkt zeer geslaagd franny.

Mijn peuter is 2dagen in de efteling geweest en nu nog klaar wakker. Dan wordt wat morgen.
pi_171741920
Franny dat klinkt als een heerlijke middag. Zulke individuele momenten met je kind zijn zo waardevol. O+

quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 21:35 schreef ikke_84 het volgende:
Fijn dat de knoop door gehakt is Nikki. Scheelt een hoop als je kinderen met plezier naar de opvang gaan
Ik ben ook wel benieuwd of je de reden van opzeggen hebt besproken en wat de reactie daarop was.
Ik heb bewust de redenen achterwege gelaten, vooral omdat T en S er nog 2 maanden heen moeten en omdat het een klein groepje juffen en ouders is. Het is een beetje bitterzoet omdat ik 7 jaar lang heel tevreden ben geweest en nu eigenlijk alleen een probleem heb met die ene juf. Ik vind het het niet waard om de goede relatie die we met de andere juffen hebben op het spel te zetten omdat ik zo nodig mijn zegje wil doen over die ene juf. Misschien niet helemaal de juiste manier, maar omdat ik de andere juffen wel enorm leuk vind voelt dit voor mij nu wel als de beste keus.
pi_171750547
Nikki dat klinkt als logische reden om het niet te melden. Zeker omdat ze er ook nog 2 maanden zitten en je die 2 maanden niet nog moeilijker wil maken.

Selv :D weetjenog haha hoe komt ze erbij?

Mijn peuter was woensdag mijn zijn oom en tante naar dinoland. Hij heeft het er nu nog over :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En op dit moment is hij met zijn papa naar de open dag van de brandweer. Hij wilde zelf fietsen en mijn man appte dat het goed was gegaan. Het is toch 5km dus mama is helemaal trots O+
pi_171750639
Dat klinkt als een wijs besluit Nikki.

Dat ziet er leuk uit Ikke. Dat zou mijn peuter ook helemaal geweldig vinden O+
pi_171760397
Ketel heeft vandaag zijn tweede verjaardag gevierd met de opa's en oma's, dus wij komen ons hier officieel melden! Ik kan er niet meer onderuit, ik heb nu echt een peuter! :o

Cadeautjes uitpakken snapt hij nog steeds niet helemaal, maar taart is O+ :Y)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_171765349
Hij gaat steeds meer op je lijken Luna! Gefeliciteerd en welkom. *O*
  zondag 18 juni 2017 @ 08:38:17 #110
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_171765615
Wat een grote :o idd een echte peuter. Gefeliciteerd! *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_171766412
Gefeliciteerd met je groterd, lunapuella!

N met haar stopzinnetje :D
Ikke, wat een leuke uitstapjes allemaal.

De aanloop was wat langzaam, maar J is toch echt een heuse krentenbol met veel last van de waterpokken. Tussen zijn vingers, op zijn voetzool. Zo sneu. Zijn standaardzin is nu huilend 'dat wil ik niet' ;( En we hebben al twee nachten ruk geslapen met z'n allen. Dus vriend ligt nu nog even in bed (het is tenslotte vaderdag) en ik sla het sporten maar over.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hupje op 18-06-2017 10:21:22 ]
pi_171766489
Luna gefeliciteerd
Hupje zo sneu en dan ook nog met dit weer. Sterkte voor jullie
pi_171766605
Luna gefeliciteerd!

Ik zit vandaag met 2 peuters en L op het strand. Fingers crossed dat dat me gaat lukken zonder hulp. Goede generale repetitie voor de 1 juli meet. :D
pi_171767295
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 10:28 schreef _NIKKI_ het volgende:
Luna gefeliciteerd!

Ik zit vandaag met 2 peuters en L op het strand. Fingers crossed dat dat me gaat lukken zonder hulp. Goede generale repetitie voor de 1 juli meet. :D
Het is dan ook perfect strandweer O+
Wij zitten ook op het strand en Sjaak heeft de tijd van zijn leven O+

Luna, welkom met Ketel en nog gefeliciteerd!
pi_171767424
Wij zitten op het strand zonder I (weekendje met zijn tweetjes weg) en missen hem verschrikkelijk. ;(. Hij zou het hier zo tof vinden!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 18 juni 2017 @ 11:45:50 #116
73386 Fazz
onderweg
pi_171767776
Oh veel plezier op het strand!!
F zou het ook top vinden maar met een baby op strand vind ik nog niet zo'n goed idee. Maar hij gaat straks met vriend naar stoomtreintjes kijken dus een goed alternatief :)

Nikki, fijn dat het andere kdv zo'n goede indruk maakte! Hebben ze ook meteen beschikbaarheid op de dagen die je nodig hebt?

Wij moeten de 1e 2 maanden na mijn verlof even schipperen omdat het kdv op z'n max zit :{ Komt gelukkig wel goed door dagen wisselen met werk en oppas van m'n schoonouders maar toch onhandig
pi_171767809
Gefeliciteerd Luna en welkom!
Jeetje wat naar Hupje, hopelijk wordt het snel minder.
Haha Nikki, als het lukt zonder kleerscheuren, laat ik B aan jou over 1 juli ;)

Wij gaan vanmiddag naar mijn moeder, B eet daar en slaapt er ook en wij gaan uit eten samen. Slapen er vervolgens ook en dan morgen naar de Efteling (jaja met 30 graden....) Morgen wordt mijn vrouw 35 dus feestje!
  zondag 18 juni 2017 @ 11:55:10 #118
73386 Fazz
onderweg
pi_171767933
Gefeliciteerd nog met je peuter Luna!!
pi_171769848
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 11:48 schreef exode het volgende:
Gefeliciteerd Luna en welkom!
Jeetje wat naar Hupje, hopelijk wordt het snel minder.
Haha Nikki, als het lukt zonder kleerscheuren, laat ik B aan jou over 1 juli ;)

Wij gaan vanmiddag naar mijn moeder, B eet daar en slaapt er ook en wij gaan uit eten samen. Slapen er vervolgens ook en dan morgen naar de Efteling (jaja met 30 graden....) Morgen wordt mijn vrouw 35 dus feestje!
Lurker uit het dreumestopic, ik vlucht juist met warm weer op mijn vrije dagen naar de Efteling (abonnement) met Twix want heerlijk koel onder de bomen in het sprookjesbos en bij de speeltuin. En verder zijn bijna alle 'kinder'attracties met overdekte wachtrij. Veel plezier!
pi_171773003
Succes Nikki! Vast goed gegaan! Juist wanneer je er zo tegen op ziet doen ze het juist het beste!

Gefeliciteerd Luna!

Hier even naar opa geweest ivm Vaderdag en hij was zo blij met zijn cadeau!
De jongens hebben allebei een bord mogen tekenen met porseleinstiften echt zo leuk! Maar toen bedachten ze om 7 uur smorgens dat er wel wat lekkers op het bord moest! Dus ik stond al cupcakes te bakken en later met hun te versieren. Opa vond het geweldig! En ook even een bord met cupcakes naar de oude buren gebracht.

Leuke bij de cupcakes was dat ik ze gewoon allemaal verschillende papiertjes heb laten kiezen echt super leuk effect *O*
pi_171774650
Goitske wat eeb tof cadeau! O+

Exode alvast gefeliciteerd en heel veel plezier morgen in de Efteling!

quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 11:45 schreef Fazzoletti het volgende:
Oh veel plezier op het strand!!
F zou het ook top vinden maar met een baby op strand vind ik nog niet zo'n goed idee. Maar hij gaat straks met vriend naar stoomtreintjes kijken dus een goed alternatief :)

Nikki, fijn dat het andere kdv zo'n goede indruk maakte! Hebben ze ook meteen beschikbaarheid op de dagen die je nodig hebt?

Wij moeten de 1e 2 maanden na mijn verlof even schipperen omdat het kdv op z'n max zit :{ Komt gelukkig wel goed door dagen wisselen met werk en oppas van m'n schoonouders maar toch onhandig
Ja ze hadden gelukkig nog plek. T en S gaan 3.5 dag per week, dus voordat ik überhaupt ging kijken had ik de beschikbaarheid al even gecheckt. Het voordeel is dat T en S in een redelijk slechte periode ivm de crisis gestart zijn. Ik denk dat dat de reden is dat er nog plekjes over zijn nu.

Wat een gedoe rondom de opvang van jullie mini, fijn dat het wel opgelost kon worden maar ik kan me voorstellen dat er het nodige geregel voor nodig was.

Treintjes kijken is tof! Vond F het leuk? O+

Wij zijn net terug van het strand en T en S zijn zonder verzuiptaferelen of kwijtraaktaferelen de dag doorgekomen. :+ Ik heb zelfs nog een boottochtje op zee met ze gedaan. O+
S heeft een nieuwe feature sinds vandaag, hij kan met zijn zwembandjes om zelf drijven. Voorheen nam hij dan nog grote slokken water, maar nu houdt hij zijn hoofd keurig boven water. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_171774672
Wat tof Nikki. En wat een goede keus heb je gemaakt.
pi_171774768
Nikki wat een leuke foto's heerlijk zo!
pi_171784131
Heerlijk, Nikki! Het strand is zo genieten. O+ .

Leuk gedaan, Goitske.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171788854
Goitske wat leuk bedacht en gemaakt zeg

Nikki wat heerlijk zo naar het strand. Leuke foto's

Ik ben nu echt jaloers op mensen die dicht bij het strand wonen O+
Lijkt me heerlijk

Exode gefeliciteerd met E en veel plezier vandaag

Franny :o jammer dat dat dan ook net op zn dag moet gebeuren.
Goed dat je er niet tussen gaat zitten maar lijkt me wel heel moeilijk

Mijn peuter is nu met opa zwemmen. Hopelijk is hij vanavond goed moe en gaat hij wat makkelijker slapen. Het is hier de laatste paar weken feest. 'Ik ben niet moe, ik ga dadelijk wel zelf naar bed' 'kom je bij mij liggen?' En dan 101 verhalen vertellen of heen en weer stuiteren... ik was altijd zo blij dat hij zonder problemen ging slapen. Kan iemand mij vertellen dat dit een fase is die niet lang duurt? :+
pi_171794517
Ik val even binnen; hoe hebben jullie zindelijkheid aangepakt (behalve bij de kindjes die aangaven van ik moet plassen/poepen).?? R. geeft het niet aan van te voren, maar plast elke avond op het potje op ons aandringen.
Ik had nu mooie stickers gekocht, maar geen idee hoe aan te pakken. Leuk boekje erbij kopen en dan? :') Wel eens een keer met dit warme weer naakt of in onderbroek laten lopen met potje erbij, maar buiten erop zitten, ho maar. Wel plassen in het gras, wat ik op zich niet erg vind.
Iemand van zwemmen heeft gewoon in 1 dag gezegd, je krijgt geen luier meer om, en je mag overal plassen in de tuin, maar niet in de onderbroek en die was binnen 1 dag zindelijk overdag :o
pi_171794551
Franny niet leuk. Wel herkenbaar helaas. Sommige dingen veranderen nooit.

Ikke het is een fase. Geen idee hoelang die duurt.

Hilmo helaas geen tips.
pi_171795063
Hilmo het komt wel, niet pushen
Je kunt ze mooi met dit weer in de blote billen laten lopen maar nogmaals ze moeten er zelf aan toe zijn.

Bij ons hangt een a4tje in de wc en daarop mogen stickers. Heeft ze allebei niet geboeid, gastouder was ook dat systeem en bij poepen een klein snoepje.
Maar bij allebei op een bepaald moment (beide bij 3 jaar 2 maand ongeveer) was het ik wil geen luier

Dus ik ben van mening komt wanneer het kind er zelf klaar voor is

Daarnaast willen scholen dat je kind met 4 zindelijk is maar volgens de kinderartsen heeft een kind voor dag zindelijk tm 5 en voor nacht zindelijk tm 8
pi_171795101
Ohja ik heb de pot helemaal over geslagen. Heb een opstapje bij de wc. Vind potjes vies :@
pi_171795259
Zindelijkheid kan je m.i. gewoon niet afdwingen en geven ze vanzelf aan. Als ze het willen en kunnen, dan gebeurt het echt wel in hun eigen tempo. Dan kan je wel zeggen tegen je kind dat hij/zij geen luier meer krijgt en niet in zijn onderbroek mag plassen, maar daar heeft het lichaam geen boodschap aan.
Hoe ik het aan zou pakken is om hem (zeker met dit mooie weer) in zijn blote kont te laten lopen en als hij een plasje doet op het potje uitgebreid high-fiven of samen een sticker plakken en uitleggen waarom hij die krijgt. Zo niet, dan niet. Hij heeft nog 2 jaar voor het op school een probleem kan worden
pi_171795611
En je moeder/schoonmoeder kan nog netzo hard roepen ik had ze zindelijk met anderhalf jaar. Daar had ik geen boodschap aan en denk ook dat in je herinnering soms dingen anders zijn....

Vriendinnen hebben met echt drillen de kinderen zindelijk net nadat ze 2 zijn maar denk dat het toeval is dat die 2 het doen. Ben benieuwd hoe de 3de het gaan doen (lesbisch stel dus andere moeder en zelfde donor vader) want dat kind is een heel ander karakter veel pittiger :)
pi_171796854
Nou nou nou jongens wat is het warm he /cliché stand uit

Erg leuke dag in de Efteling gehad, viel inderdaad mee wat betreft hitte, veel schaduw en gewoon rustig aan gedaan. We begonnen stipt 10:00 bij Droomvlucht en die hebben we meteen maar 2x gedaan op verzoek van B. 1x Bob (ok...best snel en best eng, dus die doen we voorlopig niet meer met B) etc etc etc.
En wat vond mijnheer wederom het leukste? De waterstralen op de promenade tegenover het pannekoekenrestaurant. _O-

Gisteren heerlijk Italiaans gegeten met zijn 2tjes, kortom leuke dagen achter de rug. En nu? Nu ga ik werk inhalen geloof ik en mijn jarige vrouw ook, iets met rapporten. (voor haar niet voor mij :D )
pi_171798564
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 18:04 schreef Hilmo het volgende:
Ik val even binnen; hoe hebben jullie zindelijkheid aangepakt (behalve bij de kindjes die aangaven van ik moet plassen/poepen).?? R. geeft het niet aan van te voren, maar plast elke avond op het potje op ons aandringen.
Ik had nu mooie stickers gekocht, maar geen idee hoe aan te pakken. Leuk boekje erbij kopen en dan? :') Wel eens een keer met dit warme weer naakt of in onderbroek laten lopen met potje erbij, maar buiten erop zitten, ho maar. Wel plassen in het gras, wat ik op zich niet erg vind.
Iemand van zwemmen heeft gewoon in 1 dag gezegd, je krijgt geen luier meer om, en je mag overal plassen in de tuin, maar niet in de onderbroek en die was binnen 1 dag zindelijk overdag :o
Wat hier goed werkte (overgenomen van het kdv) is om iedere keer als je zelf naar de wc gaat te vragen, wil jij ook? (Op het kdv vragen ze dat aan de nog niet zindelijke kinderen als de kinderen die wel zindelijk zijn naar de wc gaan, bijvoorbeeld voordat ze buiten gaan spelen). Bij ons werkte een wc-verkleiner daarbij beter dan het potje, daar heeft ze eigenlijk bijna niet op gezeten. Eigenlijk gewoon er steeds aan herinneren dat het een optie is, waar je gebruik van kunt maken. En dan is het bij veel kinderen ook niet ineens van het één op het andere moment gebeurd. I was met plassen bijvoorbeeld eerder zindelijk, poepen vond ze nog een tijdje eng.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171830255
:W verhuishallo. De tweede vrachtwagen zit bijna vol en de mannen houden pauze. Aan het eind van de dag hebben we een huis met een tuin! O+
pi_171830943
Succes Crump! Spannend, gaat het goed? Een tuin O+

Wij mogen over minder dan een maand ook!
pi_171831074
Verhuishallo terug Crump! Gaat alles vandaag over? Heb je ook in- en uitpakhulp of doen jullie alles zelf?

Wij kregen vrijdag de sleutel en hebben inmiddels al wat muurtjes geverfd (Blauwe muuh!). We hebben al wat zooi weggebracht en zijn nu de rest aan het pakken voor de verhuiswagen vrijdag.
Voor O is het een beetje veel allemaal. Ze weet wat er allemaal gebeurt maar het lijkt er op dat ze het emotioneel maar net bij kan houden.

Gisteren ook op bezoek geweest in haar nieuwe kdv. Kleine held. Ze was erg onder de indruk maar wilde wel graag mee-eten en wiøde al graag deel uitmaken van de groep (in de kring zitten bv). Al met al een positieve ervaring. Ik vind het nogal wat. Even op bezoek in een groep met 20 kinderen van 3-6 jaar en dan als amper 3-jarige positief beleven vind ik dapper.
pi_171831377
Knap room! Hele beleving voor zon kleintje en dan al zo meedoen ^O^

Succes crump!

Bedankt voor alle tips. We geven het sowieso tijd maar werd ff getriggerd door zo'n verhaal van leeftijdsgenootje.

Oh zo leuk he, met zwemmen gaat R zo goed hè _O_ sdins een week probeert hij onder water te zwemmen en gaat steeds iets beter en zon lol heeft hij. Afgekeken bij kindjes uit volgende groep (3-4 jarigen). De juf heb ik gevraagd hoe nu verder, want er komen steeds meer 2 jarige bij, en daar zitten geen voorbeelden voor hem bij. Hij mag na de zomervakantie , of nu al, over naar de grote kinderen groep. Mijn waterrat :D ik ben zelf eerder bang voor water dus zo trots. Na de vakantie gaan we dan over.
pi_171834060
Fijn Crump, succes met verhuizen, uitruimen en genieten van je huis MET tuin :D
Zo inderdaad stoer zeg Room!

Ik heb net die kleine op bed gelegd naar wederom een leuke ochtend aan de Plassen 8-) Een vriendin met haar zoontje die morgen 1 wordt, kwam ook langs. Was erg gezellig en B was enorm lief voor het kleine knaapje.
pi_171834677
Succes Crump!

Wat knap van O. Room. O+

Wij hebben hier ook een minidoorbraak in het zindelijk worden: N. is niet meer bang voor het potje en de wc! Ze durft er eindelijk zonder luier op te zitten. Ze doet dan vervolgens niks behalve pfffrrt met haar mond en zeggen dat ze gepoept heeft, maar het begin is er. _O-
pi_171836043
Ik zit heerlijk bij de kinderboerderij, voetjes in het zand, Jan naar een feestje dus heb alleen Teun om op te letten. Wat relaxt!
pi_171841697
Attentie attentie B was de hele middag zindelijk (kortom zonder luier gelopen in de tuin) inclusief poepen. Of hij dat gaat doorzetten is de vraag. Einde nieuwsflash.
  woensdag 21 juni 2017 @ 22:03:12 #142
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_171844850
Wij hebben bij Lucas toen hij ineens geen luier wilde ook regelmatig gevraagd of hij op het potje wilde. Dat ging toen heel even goed qua plassen en in de nacht maar poepen was lastig. Toen twee weken weer een luier aan gedaan maar wel blijven vragen of hij op het potje wilde en toen hij vervolgens weer geen luier wilde ging het goed. Sindsdien is hij volledig zindelijk met 1 terugval van een week, waarschijnlijk omdat ik had geprobeerd hem over te halen om op de grote wc te gaan zonder verkleiner zodat hij als we langer de deur uit gaan ook zonder luier kan. Maar dat vindt hij doodeng dus dan maar met luier als we weg gaan :)

Vandaag zijn 3e verjaardag gevierd. Vanochtend cadeaus en taart en vanavond pannenkoeken wezen eten :) moest helaas werken vandaag, ben normaal vrij op woensdag maar daarvoor gaan we morgen met Amélie haar verjaardag naar blijdorp :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_171844957
Van harte met Lucas Chanty! 3 alweer. Wat zijn ze dan groot ineens 💛
pi_171846495
Wat een groterds allemaal, die zindelijke peuters! De mijne heeft het er nog niet over, en gezien het programma qua verhuizen, ik ook niet :+

Omg de langste dag van het jaar, letterlijk :o ik hou er voor vandaag mee op, maar nondeju wat een werk. 8)7 Room, al die activiteiten doen met peuter is ook heftig! W is bij oma, en hij heeft het huis al wel gezien enzo, maar hij is eigenlijk nog net te klein om het te snappen, en van de onzekerheid word hij.. nouja een beetje onzeker eigenlijk. Ik ben benieuwd hoe hij het zal vinden als hij morgen thuiskomt, toen we op maandag hier even kwamen kijken wou hij vooral weer terug naar huis :'). Maar ik zet gewoon het badje op O+ in mijn tuin O+ dan komt alles goed. *O*
pi_171851408
Gefeliciteerd met Lucas, Chanty! *O*
pi_171853889
Chanty nog gefeliciteerd met Lucas. En gefeliciteerd met Amelie

Room en crump succes met de verhuizingen. Vooral met dit weer crump. Hoe is het weer bij jullie room?

Zindelijke peuters *O*
pi_171855972
Crump en Room succes!
En dan erna dubbelop genieten van het nieuwe huis!

Kijken ze het zindelijk worden bij elkaar af?
Hier ook ineens een jochie die rent en draaft voor zijn potje.
Hij stapt er zelfs voor uit bad of onder de douche vandaan en dat is iets dat hij niet snel doet.
Alleen als we weggaan krijgt hij wel een luier om en in huis loopt hij in zn boxershort want die kan hij zelf uitdoen.
De nacht beginnen we nog niet aan, dat doen we wel in september als we alle verbouwing en her en der logeren voorbij zijn.
pi_171856540
Succes met de verhuizingen.. Lijkt me zwaar in deze hitte!

Grappig toch die verschillen met zinelijkheid. Dochter was eerst zindelijk voor poepen, pas ca half jaar later voor plassen en daarna vrij vlot ook 's nachts..

Mijn zoontje wil er overdag niet aan (ik denk dat hij t stiekem wél kan, maar hij heeft nog exact 0 keer op t potje gewild overdag). Maar voor t naar bed gaan wil hij altijd. Heel soms roept hij snachts en moet hij ook plassen en s ochtends plast hij ook netjes op t potje. Hij slaapt dus nu al een tijdje zonder luier en dat gaat prima. Maar overdag wil hij ab-so-luut zijn luier aan en weigert hij potje/wc in alle toonaarden 8)7
nou ja, ik reken er nog maar gewoon op dat t vanzelf wel n keer komt en push ook niet te hard..
pi_171856635
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 10:31 schreef ferrari_rood het volgende:
Chanty nog gefeliciteerd met Lucas. En gefeliciteerd met Amelie

Room en crump succes met de verhuizingen. Vooral met dit weer crump. Hoe is het weer bij jullie room?

Zindelijke peuters *O*
Perfect zomerweer!
20-25 graden, hier en daar een wolk en een fris briesje. En 's middags soms zo'n heerlijke regenbui.

Hoera voor zindelijke kinderen! Dat is voor ons nog een ver van ons bed show :D
pi_171856707
Bij B lijkt het zo dat hij zonder luier eigenlijk redelijk goed af kan als hij thuis is. Maar zodra de luier om is, vergeet ie dat er ook een andere mogelijkheid is. Dus we laten hem nu thuis gewoon zonder luier rondrennen en kijken hoe zich dat verder ontwikkelt.

Gisteren was ie binnen aan het spelen en rende ineens naar buiten naar zijn potje want 'Mamaaaa ik moet poepeeeeen' en was vervolgens erg verwonderd wat er in dat potje terechtkwam wat bewaard moest worden voor zijn andere mama. Die gelukkig 5 minuten laten al thuis kwam....

We hebben het idee dat we een vrij laks jochie hebben dus dat belooft nog wat wat betreft zindelijk worden.....ach we hebben nog 8 maanden. :P
pi_171856856
Jaloers Room

Ik ben serieus misselijk van de warmte. 3 dagen gewerkt in ong. 40graden.
pi_171857347
Ik hoorde het ja. Warm weer is leuk maar er zijn grenzen.
Ben erg blij dat het hier niet bloedjeheet is, want er moet nog een hoop gebeuren :D
(Heb een heus k&w-topic, voor de evt geinteresdeerden).
pi_171876976
Succes voor de verhuizingen met dit warme weer!
Voor potjestraining is dit weer best aardig, toch te warm om kleren aan te doen. J moet wel kleren aan, anders krabt hij al zijn waterpok korstjes eraf. Hij heeft nu nog 6 blaasjes, waarvan ik eigenlijk had verwacht dat ze 2 dagen geleden al wel open zouden zijn. Hoe lang kan dat duren?

We zijn in ieder geval de week zonder kdv weer doorgekomen. Lang leve de opa's en oma's. Echt, ik zou niet weten hoe dat zonder hen zou moeten. Binnenkort maar eens een bedankje bedenken.
pi_171877438
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:05 schreef exode het volgende:
Bij B lijkt het zo dat hij zonder luier eigenlijk redelijk goed af kan als hij thuis is. Maar zodra de luier om is, vergeet ie dat er ook een andere mogelijkheid is. Dus we laten hem nu thuis gewoon zonder luier rondrennen en kijken hoe zich dat verder ontwikkelt.

Gisteren was ie binnen aan het spelen en rende ineens naar buiten naar zijn potje want 'Mamaaaa ik moet poepeeeeen' en was vervolgens erg verwonderd wat er in dat potje terechtkwam wat bewaard moest worden voor zijn andere mama. Die gelukkig 5 minuten laten al thuis kwam....

We hebben het idee dat we een vrij laks jochie hebben dus dat belooft nog wat wat betreft zindelijk worden.....ach we hebben nog 8 maanden. :P
Wat grappig, hier gaat het precies zo! Loopt ze in blote billen dan gaat alles keurig op de WC of in het potje. Maar een luier wordt vrolijk volgepoept. Ik vond het meer logisch dan laks, ze is immers nooit anders gewend dan dat. Onderbroeken hetzelfde, ik denk dat het komt omdat ze dan de associatie met luier heeft. Ik denk dat geen druk zetten en alles belonen wat goed gaat de beste manier is ^O^ . En die verwondering inderdaad, "Mama moet je kijken! Echte poep!" O+ :D . Alsof ik 2,5 jaar lang madeliefjes heb staan afvegen :') .
pi_171879247
B is nu gaan sporten zonder luier.....wel reservekleding en luierbroekjes mee. Ik ben erg benieuwd.
pi_171880007
Room en Crumpette, veel succes met de verhuisperikelen. Ik zal je topic eens bekijken, Room, altijd wel leuk om een beetje mee te kijken! :D .

Wij hadden gisteren een dagje 'hoe doen onze kinderen het volgens anderen?' Begin van de ochtend een oudergesprek op het kdv over I en meteen daarna naar het cb voor de éénmaandelijkse keuring van Y door een arts.

Het oudergesprek leverde op zich geen nieuwe inzichten op, meer bevestiging van wat we zelf zien en ervaren. Maar wat voor ons wel een beetje nieuws was, is dat I blijkbaar nog meer dan wij zelf al dachten erg gevoelig is voor hoe je haar aanspreekt. Ze kan de rest van de dag van slag zijn als een leidster haar bozig en met harde stem aanspreekt. Er is dus een vaste invalleidster met wie I om die reden niet goed botert. Ik weet wie dat is, en zij communiceert inderdaad erg recht door zee en met weinig subtiliteit, met luide/harde stem vaak ook. De vaste leidsters weten inmiddels dat als I boos of verdrietig is of ergens op aangesproken moet worden, ze hier de tijd voor moeten nemen, haar apart nemen en rustig met haar praten. En dat stemverheffing alleen maar averechts werkt, dan sluit I zich helemaal af en blijft ze in haar gevoel hangen.

Eerlijk gezegd lijkt me dat dit voor alle kinderen geldt? Ik bedoel: wie vindt het nu wel prettig om bozig en streng te worden toegesproken? Of zijn er kinderen bij wie dat juist wel werkt? Daar ben ik wel benieuwd naar. :) . Het grappige is wel dat mijn vriend en ik allebei ook slecht tegen zo'n manier van doen kunnen, dus helemaal toevallig is het niet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171880149
Een bozr, harde manier van communiceren werkt voor weinig kinderen. Dwz, ongenuanceerd. Ik kan op mn werk soms uit schrik of primaire reactie wel eens hard uit de hoek komen, maar dat is dan altijd maar heel kort en verklaar ik ook waarom ik zo reageerde. Kinderen snappen dat doorgaans heel goed.
Er zijn kinderen waarbij je heel kort en duidelijk moet zijn, ook in latere leeftijd zeg maar. Maar ook dat kan op vriendelijke toon.
Het is nogal wat, als er een persoon van 2x jou lengte tegen je snauwt. Lijkt me ontzettend intimiderend.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:48:14 #158
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_171883274
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 10:38 schreef Franny_G het volgende:


Eerlijk gezegd lijkt me dat dit voor alle kinderen geldt? Ik bedoel: wie vindt het nu wel prettig om bozig en streng te worden toegesproken? Of zijn er kinderen bij wie dat juist wel werkt? Daar ben ik wel benieuwd naar. :) . Het grappige is wel dat mijn vriend en ik allebei ook slecht tegen zo'n manier van doen kunnen, dus helemaal toevallig is het niet.
Yes de mijne. Frans dan. En ik zelf ook. Ik vind kort, direct en duidelijk juist fijn, omdat ik dan direct weet wat er aan de hand is zonder dat er allemaal interpretatienuances in kunnen zitten, waardoor ik juist de weg kan kwijtraken. Ik zie direct ook niet als een aanval.

Frans schijnt hetzelfde te ervaren. Kort en duidelijk levert een harmonieuze situatie op (of een korte heftige driftbui waarin hem gewoon laten de beste optie is), terwijl uitleg en praten tot onbegrip, frustratie en regelrechte boosheid leidt.

Als hij iets doet wat niet oke is werkt stemverheffen gewoon beter, dingen lief vragen is hij totaal niet van onder de indruk en legt niet genoeg gewicht in de schaal, waardoor hij gewoon door gaat met de activiteit.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 20:23:03 #159
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_171894996
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 08:36 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]
"Mama moet je kijken! Echte poep!" O+ :D . Alsof ik 2,5 jaar lang madeliefjes heb staan afvegen :') .
_O- _O- _O-

En ging het luierloos sporten goed vandaag Exode?

Vv is juist van het poepen op de wc (ook al trots bij harde scheten O+ ). Maar plassen lijkt hij nog niet goed te kunnen aanvoelen/triggeren.
Hier hebben we een Blaze kleurplaat waar ik allemaal rondjes op getekend heb. Bij elke keer naar de wc mag hij een sticker op een rondje plakken. Als alle rondjes vol zijn krijgt hij een cadeautje. De 1e plaat was met 10 rondjes... en nu zijn we halverwege de 2e plaat met 20 rondjes. Al vindt hij het stickers plakken leuker dan het vooruitzicht van het cadeautje ;)

Room en Crump succes met klussen/verhuizen en dan genieten geblazen :Y

Vv heeft vaak "maakt niet uit of je het lief of direct of zacht of hard of 1x of 1000x vraagt/zegt.. ik doe het lekker toch niet"-buien. Het begint nu wel een beetje frustrerend te worden.
Het beste wat lukt in zo'n bui is hem de keuze stellen.. bijvoorbeeld "Wil jij zelf je boterham opeten of zal ik hem opeten" of "kom je zelf naar mij toe lopen of zal ik je even komen halen" (als hij steeds weg rent). En dan wel op een directe, maar vriendelijke toon.. al is het bij extreme buien steeds moeilijker om geen stem te verheffen/bozig te worden.. wat dus soms wel gebeurt ("ik ga nu tot 3 tellen en dan ben je hier!".. en dan is hij er al voor ik 1 tel heb kunnen doen. Dat vind ik dan niet leuk.. maar dat is dan het enige wat werkt..
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  zaterdag 24 juni 2017 @ 11:12:12 #160
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_171909318
Dat werkt bij Melba ook nog steeds goed. Behalve als het antwoord op de keuze 'ik wil niks' is :')

Hij is ook nog wel te verleiden tot het spelletjesgevoel als je zegt 'mama telt tot drie en dan (bv: lig je netjes in bed)... een... tweee....' echt prettig!
Kwak
pi_171923092
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 20:23 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

En ging het luierloos sporten goed vandaag Exode?

Vv is juist van het poepen op de wc (ook al trots bij harde scheten O+ ). Maar plassen lijkt hij nog niet goed te kunnen aanvoelen/triggeren.
Hier hebben we een Blaze kleurplaat waar ik allemaal rondjes op getekend heb. Bij elke keer naar de wc mag hij een sticker op een rondje plakken. Als alle rondjes vol zijn krijgt hij een cadeautje. De 1e plaat was met 10 rondjes... en nu zijn we halverwege de 2e plaat met 20 rondjes. Al vindt hij het stickers plakken leuker dan het vooruitzicht van het cadeautje ;)

Room en Crump succes met klussen/verhuizen en dan genieten geblazen :Y

Vv heeft vaak "maakt niet uit of je het lief of direct of zacht of hard of 1x of 1000x vraagt/zegt.. ik doe het lekker toch niet"-buien. Het begint nu wel een beetje frustrerend te worden.
Het beste wat lukt in zo'n bui is hem de keuze stellen.. bijvoorbeeld "Wil jij zelf je boterham opeten of zal ik hem opeten" of "kom je zelf naar mij toe lopen of zal ik je even komen halen" (als hij steeds weg rent). En dan wel op een directe, maar vriendelijke toon.. al is het bij extreme buien steeds moeilijker om geen stem te verheffen/bozig te worden.. wat dus soms wel gebeurt ("ik ga nu tot 3 tellen en dan ben je hier!".. en dan is hij er al voor ik 1 tel heb kunnen doen. Dat vind ik dan niet leuk.. maar dat is dan het enige wat werkt..
Ik vind dat met die rondjes, stickers en cadeau wel leuk klinken! Misschien ga ik dat ook wel doen. Ik vind het alleen erg lastig. Nora is ondertussen bijna 3 en doet nog niks op de wc. Ik vraag regelmatig of we naar de wc zullen gaan en vaak reageert ze met nee of ik wil luier. Euhm ja... Dan loopt het voor mij ook soort van spaak. Ik wil haar niet pushen, maar niks doen gaat ook niet werken. Bij go is ze de enigste die nog niet zindelijk is (ok, ze is wel de jongste op 3 maanden na) en ik word daar wel een beetje zenuwachtig van merk ik :') Vooral omdat ze 0,0 sjoege geeft. Met poepen zondert ze zich altijd af en als ze gepoept heeft komt ze vaak trots melden dat in der luier heeft gepoept.

Zucht.. Lastig.
pi_171923832
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 21:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik vind dat met die rondjes, stickers en cadeau wel leuk klinken! Misschien ga ik dat ook wel doen. Ik vind het alleen erg lastig. Nora is ondertussen bijna 3 en doet nog niks op de wc. Ik vraag regelmatig of we naar de wc zullen gaan en vaak reageert ze met nee of ik wil luier. Euhm ja... Dan loopt het voor mij ook soort van spaak. Ik wil haar niet pushen, maar niks doen gaat ook niet werken. Bij go is ze de enigste die nog niet zindelijk is (ok, ze is wel de jongste op 3 maanden na) en ik word daar wel een beetje zenuwachtig van merk ik :') Vooral omdat ze 0,0 sjoege geeft. Met poepen zondert ze zich altijd af en als ze gepoept heeft komt ze vaak trots melden dat in der luier heeft gepoept.

Zucht.. Lastig.
Echt maak je vooral niet druk. Jan gaf helemaal geen teken van zindelijk zijn, ik kon echt alles uit de kast trekken en hij keek mij aan van ja leuk. Op oudejaarsdag (25-10 was hij 3 geworden) zegt hij ik wil geen luier en klaar

Teun heb ik de laatste maanden een paar x gehad dat ik dacht je kunt het wel maar had ook steeds diarree en boeide hem echt te weinig en 2 weken geleden zei hij ik wil geen luier en het is klaar. Hij is 13 april 3 geworden.

Ook gewoon rustig een aantal uren niet plassen, kan hem mee nemen naar de winkel zonder luier en zonder ongelukjes

Misschien 3 ongelukjes gehad in de eerste dagen

Gemiddeld wordt een kind rond de 3 tm 5 jaar zindelijk. Dit is normaal het is dat scholen willen dat een kind met 4 zindelijk is maar een arts zal er niks aan doen tot hun 5de. En ik weet ik heb makkelijk praten want ze zijn nu beide zindelijk maar waren allebei dus rond de 3 jaar en 2 maand oud
pi_171924271
B al 2 dagen zonder luier, zou het? Had ik nog niet verwacht...

Ik zit in Londen en heb als opdracht van B om een foto van een dubbeldekker te maken vol slapende mensen. Uhm...ok.
pi_171924807
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 21:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik vind dat met die rondjes, stickers en cadeau wel leuk klinken! Misschien ga ik dat ook wel doen. Ik vind het alleen erg lastig. Nora is ondertussen bijna 3 en doet nog niks op de wc. Ik vraag regelmatig of we naar de wc zullen gaan en vaak reageert ze met nee of ik wil luier. Euhm ja... Dan loopt het voor mij ook soort van spaak. Ik wil haar niet pushen, maar niks doen gaat ook niet werken. Bij go is ze de enigste die nog niet zindelijk is (ok, ze is wel de jongste op 3 maanden na) en ik word daar wel een beetje zenuwachtig van merk ik :') Vooral omdat ze 0,0 sjoege geeft. Met poepen zondert ze zich altijd af en als ze gepoept heeft komt ze vaak trots melden dat in der luier heeft gepoept.

Zucht.. Lastig.
T. wordt in oktober 4 en is nog altijd niet zindelijk ;). Vandaag gaf hij voor het eerst aan dat hij moest plassen en ging ook echt plassen op de wc ^O^
Komt goed!
  zondag 25 juni 2017 @ 07:01:04 #165
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_171927512
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 21:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik vind dat met die rondjes, stickers en cadeau wel leuk klinken! Misschien ga ik dat ook wel doen. Ik vind het alleen erg lastig. Nora is ondertussen bijna 3 en doet nog niks op de wc. Ik vraag regelmatig of we naar de wc zullen gaan en vaak reageert ze met nee of ik wil luier. Euhm ja... Dan loopt het voor mij ook soort van spaak. Ik wil haar niet pushen, maar niks doen gaat ook niet werken. Bij go is ze de enigste die nog niet zindelijk is (ok, ze is wel de jongste op 3 maanden na) en ik word daar wel een beetje zenuwachtig van merk ik :') Vooral omdat ze 0,0 sjoege geeft. Met poepen zondert ze zich altijd af en als ze gepoept heeft komt ze vaak trots melden dat in der luier heeft gepoept.

Zucht.. Lastig.
Komt vanzelf goed. Plassen gaat al maanden goed. Maar poepen pas sinds deze week ineens uit zichzelf. Terwijl ze daarvoor nog niet eens wilde zeggen als ze gepoept had....

Afdwingen heeft volgens mij geen zin.
pi_171927997
Uhhhh.... hoi! Mijn baby is TWEE geworden vrijdag!

And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_171928498
Gefeliciteerd mclaura
pi_171929541
Gefeliciteerd! Wat een mooie foto ook O+
pi_171930085
Gefeliciteerd met je tweejarige baby, McLaura!
  zondag 25 juni 2017 @ 12:28:04 #170
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_171931083
Gefeliciteerd wat een lange knul O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_171934795
Welkom en gefeliciteerd!

We zijn vanochtend met J naar het Afrikamuseum geweest (met de korting van Lidl). Was leuker dan ik van te voren had gedacht. Alleen jammer dat zijn diarree nog niet voorbij bleek en ik de reservekleding uit de luiertas niet goed aangevuld had. Echt, de laatste week hebben we vaker kakjepakje dan zijn hele babytijd bij elkaar. :')
Iemand nog tips tegen diarree? J drinkt prima, maar wil weinig (vezels) eten. Elke dag een banaan gaat er nu wel in.
pi_171943905
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:53 schreef Hupje het volgende:
Welkom en gefeliciteerd!

We zijn vanochtend met J naar het Afrikamuseum geweest (met de korting van Lidl). Was leuker dan ik van te voren had gedacht. Alleen jammer dat zijn diarree nog niet voorbij bleek en ik de reservekleding uit de luiertas niet goed aangevuld had. Echt, de laatste week hebben we vaker kakjepakje dan zijn hele babytijd bij elkaar. :')
Iemand nog tips tegen diarree? J drinkt prima, maar wil weinig (vezels) eten. Elke dag een banaan gaat er nu wel in.
Ligt er aan wat voor kleur diarree het is. Als het heel donker is dan heeft hij overloop diarree dus een verstopping wat opgelost kan worden met laxantia zoals macrogol 4000 poeder (is smaakloos en je kunt het veilig gebruiken je darmen worden er niet lui van) hiervoor moet je even naar de huisarts dat hij de buik kan voelen

Als het diarree is na een buikgriep kan het een tijdelijke lactose intollerantie zijn. Oplossing daarvoor is tijdelijk lactose beperkt dieet (zeker 6-8 weken) geven. Werkt bij Teun super dus melkproducten vervangen voor bijvoorbeeld Soja versie dus vla melk yoghurt etc
De huisarts zei bij Teun gaat vanzelf over, de kindermdl arts waarvoor ik werk zei geef lactose beperkt en dat werkt perfect. Helaas is hij daar nu al langere tijd mee bezig want zodra hij melk krijgt krijgt hij weer darmkrampen. Gelukkig is lactose beperkt niet heel lastig dus houden het nog een paar maanden vol.
  zondag 25 juni 2017 @ 19:54:08 #173
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171944964
Volgens mij heeft J van Hupje KMA, dus het lactosevrije dieet zal wel lukken ;)

Gefeliciteerd McLaura! Een hele knul al O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_171945002
Het is gelig. En J heeft inderdaad KMA dus met zijn dieet kan lactose het probleem niet zijn. Het begon tijdens de waterpokken en de hitte, maar houdt nu al voor de 5e dag aan. Geen verhoging meer.
pi_171948454
Krijgt hij veel drinken als diksap, Roosvicee of ranja? Dat kan ook een oorzaak zijn (is vaak een van de oorzaken van peuterdiarree)
Kan mij voorstellen dat hij door de warmte meer is gaan drinken en okk door de diarree meer drinken krijgt waardoor de darmen reageren
pi_171948586
Eerst 1 beker diksap per week, nu een halve per dag, inderdaad omdat hij dan watbmeer drinkt. Zal daar inderdaad mee stoppen, wie weet helpt het.
pi_171949266
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 21:31 schreef Hupje het volgende:
Eerst 1 beker diksap per week, nu een halve per dag, inderdaad omdat hij dan watbmeer drinkt. Zal daar inderdaad mee stoppen, wie weet helpt het.
zitten veel suikers in diksap, ook (appel)sap is bij veel kinderen een probleem (reageren die van mij ook erg op, wel handig als ze wat harde ontlasting hebben even wat appelsap geven)
pi_171960761
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 21:27 schreef Goitske het volgende:
Krijgt hij veel drinken als diksap, Roosvicee of ranja? Dat kan ook een oorzaak zijn (is vaak een van de oorzaken van peuterdiarree)

Het duurt pas een week, is het niet wat voorbarig om het dan al peuterdiarree te noemen? Volgens mij mag diarree 2 weken duren zonder er een "conclusie" aan te verbinden.

Thijs bleek lactoseintolerant na een buikgriepje en heeft een poosje lactosearm gegeten en gedronken en dat is gelukkig over gegaan. Bij Hupjes kind kan dat het niet zijn, maar het lijkt me sowieso wat vroeg om al van alles te gaan proberen.

Diarree kan wel ontstaan door een te groot drinkvolume zei onze diëtist destijds, maar met zulk weer als vorige week is het niet zo gek dat je (veel) meer drinken geeft. Die halve beker Diksap zal het vast niet ineens zijn. En als dat wel zo is, kom je daar vanzelf achter door hem iets anders te geven.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_171961201
Lastig Hupje. Heeft hij er verder ook veel last van of is het alleen onhandig zo?

Welkom met je peuter Laura!

N. krijgt drie kiezen tegelijkertijd momenteel en we hebben er gewoon niks van gemerkt. :o De eerste set kiezen vorig jaar was zo'n enorm drama dat ik er niet echt naar uitkeek dit keer, maar er zijn er dus gewoon al drie door. Nu ik terugdenk verklaart dat wel een aantal zure luiers de afgelopen weken. :P
pi_171964036
Fijn, geen last van de kiezen!

J heeft er alleen last van vlak voor de luier vol gaat (overstroomt), dan heeft hij duidelijk buikpijn.
Hopelijk zet het beter eten van vandaag door en helpt dat. Ik ben het wassen wel zat :D

Die vragenlijst van het CB voor de 2 jaars controle... best suggestief is die.
pi_171964571
Ik heb hem niet ingevuld. Koen is vandaag geweest.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 26 juni 2017 @ 15:27:55 #182
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_171964643
McLaura nog gefeliciteerd met je leuke ventje *O*

Interessant om te lezen over de effecten van melkproducten/appelsap/siroop. Vv had er ook last van en nu we melkproducten minderen gaat het al veeeel beter! Eerder had hij er geen last van. Zal ook eens opletten of er een verband bestaat met appelsap e.d.

Vragenlijst van het CB? Moet je die vooraf invullen oid? Volgens mij hebben wij die niet gehad.

Vorige week hebben we 3 scholen bezocht voor Vv (hij is ruim 2,5 jr).. en we zijn eruit welke het gaat worden :o

Niet de school 1 straat verder op.. die staat onder toezicht.. de nieuwe directie heeft goede plannen om de boel weer op de rit te krijgen.. maar zie dat niet zitten om dat risico te nemen met mijn eigen kind :P Dus het wordt de school iets verderop waar we een heel goed gevoel bij hadden en waar ook de kindjes van onze vrienden opzitten :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_171964748
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:02 schreef Hupje het volgende:
Fijn, geen last van de kiezen!

J heeft er alleen last van vlak voor de luier vol gaat (overstroomt), dan heeft hij duidelijk buikpijn.
Hopelijk zet het beter eten van vandaag door en helpt dat. Ik ben het wassen wel zat :D

Die vragenlijst van het CB voor de 2 jaars controle... best suggestief is die.
Wij hebben ervoor gekozen om die niet in te vullen. Vonden ze op zich wel prima. Ging even een wenkbrauw omhoog maar daarna ging ze gewoon verder met de rest.
pi_171964751
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:19 schreef McLaura het volgende:

[..]

Het duurt pas een week, is het niet wat voorbarig om het dan al peuterdiarree te noemen? Volgens mij mag diarree 2 weken duren zonder er een "conclusie" aan te verbinden.

Thijs bleek lactoseintolerant na een buikgriepje en heeft een poosje lactosearm gegeten en gedronken en dat is gelukkig over gegaan. Bij Hupjes kind kan dat het niet zijn, maar het lijkt me sowieso wat vroeg om al van alles te gaan proberen.

Diarree kan wel ontstaan door een te groot drinkvolume zei onze diëtist destijds, maar met zulk weer als vorige week is het niet zo gek dat je (veel) meer drinken geeft. Die halve beker Diksap zal het vast niet ineens zijn. En als dat wel zo is, kom je daar vanzelf achter door hem iets anders te geven.
ik geef aan dat het vaak oorzaken van peuterdiarree is en zeg niet dat dit peuterdiarree heeft. Alleen als hij nu dit meer drinkt dan normaal ivm ziek zijn kan het wel zijn dat je de diarree nu in stand houdt
Wat
Bij mijn helemaal rond de 2 jaar was een grote beker appelsap al voldoende om diarree te krijgen. Kinderen kunnen daar erg op reageren.
pi_171966897
Nu ben ik ook wel benieuwd naar die vragenlijst :D
Wij hebben de 2-jaarsafspraak volgende week en heb er nog niets over gezien/gehoord. Krijg je die ter plekke dan ofzo?

En wat is er dan zo 'erg' aan?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_171967662
Wij hebben ook geen vragenlijst gekregen voor de 2-jaarsafspraak.
Interessant weer om mee te lezen over zindelijkheidsavonturen. Lucas begint wel goed aan te voelen wanneer hij moet plassen of poepen, kan het soms ook aankondigen, maar wil dan echt nog niet op z'n potje. Hij zit er af en toe wel op (staat in de badkamer, dus tegelijk met wc-bezoek van een van ons of tussendoor 's ochtends of 's avonds) maar er gebeurt nog niet echt iets.

En communikaaaaasie: kort en helder werkt bij ons ook beter dan uitgebreid uitleggen. Potje ongeduld hebben we, dus uitleg duurt al gauw te lang :+

Peuterprimeur voor mij: Ik had zaterdag voor het eerst een 'totaal over de rooie, klotsende oksels, schaamrood op de kaken, iedereen in de bus bemoeit zich ermee en níks helpt'-driftbui van een kwartier (zo lang duurt ons ritje, ik ben alleen een paar haltes eerder uitgestapt :@ )
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_171969998
Mijn vrouw is vandaag naar het CB geweest voor een extra oogcontrole van B. Ogen waren voldoende, ik neem aan dat ze daarmee bedoelen dat het allemaal goed is want meer vertelden ze niet....
Bij 3 jaar en 9 maanden weer langs en dan ook meteen een inenting.
pi_171970190
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:44 schreef twist02 het volgende:
Nu ben ik ook wel benieuwd naar die vragenlijst :D
Wij hebben de 2-jaarsafspraak volgende week en heb er nog niets over gezien/gehoord. Krijg je die ter plekke dan ofzo?

En wat is er dan zo 'erg' aan?
Onze vragenlijst was zo gemaakt dat je zag welk antwoord ze wilden hebben. De ene kolom was namelijk de goede antwoorden, de andere kolom de slechte. Vragen als 'drinkt je peuter nog uit een fles?' En dan de antwoorden NEE en JA (nee was dus het antwoord wat ze wilden horen), of je kindje is ingeschreven bij de psz, meegaat naar de tandarts, speelt met andere kinderen, dat soort dingen. Op zich prima hoor, maar ik vond het niet nodig om het in te vullen omdat ik vind dat het goed gaat én omdat ik geen/weinig vertrouwen heb in ons cb. Door de adviezen bij de eerste bezoeken met Sjaak heb ik gewoon geen hoge pet van ze op en neem ik alles met een korrel zout.
Ik ga wel omdat ze de ontwikkeling in de gaten houden en ik dat belangrijk vind. Ik heb zelf namelijk geen vergelijkingsmateriaal, heb geen peuters die ik regelmatig zie. Dus die controle vind ik wel fijn. Alle adviezen leg ik over het algemeen naast me neer.
pi_171970513
Ik heb de lijst gewoon ingevuld, geen boeiende vragen en weet dat Teun geef afwijkend gedrag vertoont. Kreeg ook te horen dat ze het gebruiken om te kijken of ze van te voren al gekke dingen zien en die zagen ze bij hem dus ook niet
pi_171974038
Klinkt inderdaad als een vrij doorzichtige vragenlijst ja :D

Ik heb eigenlijk nog nooit "problemen" gehad met het cb, dus verwonder me altijd een beetje over sommige verhalen.
Ben wel benieuwd volgende week, vooral omdat het al weer een jaar geleden is dat we geweest zijn!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_171974986
Jufmariska :o fijn zo'n bui in de bus

Twist die vragen zijn zoooo doorzichtig.
Ik moet zeggen het CB is nu prima hier, tien Jan baby was had ik een vreselijke verpleegkundige die bijna met pensioen ging. Die zei zulke rare dingen dat je echt dacht ben ik nou gek?
Nu gewoon een leuke jonge verpleegkundige die ook de kinderen weet te motiveren waardoor ze gewoon meewerken aan testjes. De arts is nu ook met pensioen en de nieuwe CB arts is een kinderarts die even geen nachtdienst en stress meer wil nu ze in de kleine kinderen zit. Ik heb een aantal jaren met haar samen gewerkt op de kindergeneeskunde (Teun zijn kinderarts is nu zijn CB arts :) )
pi_171975381
Is er een fout antwoord op de vraag of je kind op een peuterspeelzaal zit?
pi_171975532
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 21:50 schreef Skittles het volgende:
Is er een fout antwoord op de vraag of je kind op een peuterspeelzaal zit?
Volgens de vragenlijst die ik kreeg wel, want het antwoord moest JA zijn (die stond in de kolom van de antwoorden die ze wilden horen).
Het was een heel suggestieve vragenlijst en ik snap echt wel dat ze mensen hiermee verder kunnen helpen, maar mij helpen ze er niet mee :)
pi_171975862
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 21:50 schreef Skittles het volgende:
Is er een fout antwoord op de vraag of je kind op een peuterspeelzaal zit?
Denk dat ze liever hebben van wel, als voorbereiding voor school.

Ik stoor me totaal niet aan vragenlijsten of überhaupt het CB. Ze doen hun werk en als ik hulp wil, vraag ik erom en krijg ik het. Als ze advies geven waar ik niks mee kan, eoiaou ^O^
pi_171978254
Ik heb geen vragenlijst gehad, maar een psz naast kdv/gastouder als je als ouder werkt lijkt me een beetje teveel van het goede. Dat is slechts mijn mening natuurlijk

Het cb stoort mij ook verder niet. Heel fijn enthousiast personeel hadden we
pi_171981587
Kdv/go was hier ook gewoon prima ipv psz :) Het ging er hier om dat ze leren in een groep te zijn en de omgang met andere kinderen.

[ Bericht 17% gewijzigd door GotC op 27-06-2017 07:21:59 ]
pi_171981964
Sjaak gaat 1,5 dag naar het kdv en we hebben hem ingeschreven voor 1 dagdeel psz vanaf 1 september. Ik ben erg benieuwd hoe hij het gaat vinden, want het is de psz van de vrijeschool dus anders dan wat hij gewend is.
pi_171982099
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:44 schreef twist02 het volgende:
En wat is er dan zo 'erg' aan?
De vragenlijst kwam met de uitnodiging per post mee.
Vooral het feit dat er geen vaste kolom ja en nee is, maar dat dat per antwoord wisselt (het eerste antwoord is het wenselijke antwoord).

J gaat 2 lange dagen naar het kdv, die een actief 3+groepje hanteren met werkjes enzo. De psz in ons dorp heeft maar 3 dagdelen, waarvan er 2 op de opvangdagen vallen en die 3e op de dag dat we altijd gaan zwemmen. Ik vind het wel best zo.

Gisteren bleef meneer tot 9 uur liggen, nu vond hij het om 6.15u genoeg. Jammer :+
pi_171982142
Ik heb zo'n vragenlijst ook niet gekregen. Het cb is natuurlijk vrij betuttelend. Dat hoort bij hun taak/functie. Ik heb er nooit last van maar heb over het algemeen ook prima mensen ontmoet daar.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 27 juni 2017 @ 08:47:02 #200
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_171982259
Ik kan me niet herinneren zo'n vragenlijst gehad te hebben.

Ik snap de indeling wel, is lekker makkelijk nakijken. In 1 oogopslag zien hoeveel vinkjes er in de verkeerde kolom zitten 8-)

Ik heb ook geen problemen met het cb. Als ze iets adviseren waar ik geen heil in zie leg ik het gewoon naast me neer.

Nora is bijna 4 en moet nog voor een vaccinatie. Ik ben het een beetje aan het uitstellen omdat ze het zelf zo erg vindt :@
Toen Ella prikjes kreeg zei ze 'ik hoef niet meer, hè mama'. Ik wilde niet liegen en heb dus verteld dat zij ook nog een keer moet. Drama natuurijk.
We hebben het er over gehad, maar ik kan het niet mooier maken dan het is, dus we moeten maar even door de zure appel heen bijten.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')