abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172014159
registreer om deze reclame te verbergen
Franny, daar komt het wel een beetje op uit idd. W vraagt dan of hij in de tuin mag spelen en dat gaat hij dan doen. Hou ik de schuifdeur dicht en zitten baby en ik binnen. Ook niet de optimale gezelligheid, maar kruipbaby altijd maar loslaten op de tegels durf ik ook niet zo goed. Ik vind m zo teer nog :@. Maar als we allemaal binnen zijn is dat echt geen doen hoor, ze zoeken elkaar ook op namelijk. + het speelgoed wat de ander heeft etc..
T kan ook goed spelen dus dan kan ik bijv wel een boekje lezen met W, maar dan komt T onherroepelijk ook kijken want boeken O+. Nouja T mag dan wel meeluisteren maar niet aan het boek trekken, en W moet zijn benen en zijn impulsen optrekken en hem niet voor zijn hoofd schoppen. Klinkt het al gezellig? :') ik hoop van harte dat het over een tijdje loont, want op dit moment heb ik bijna het idee dat ik beter meer tijd tussen de kinderen had kunnen laten :').

Wel geestig: waar is dribbel? Wij hebben nu een kelder met deur onder de kast, en W heeft zich bedacht dat daar een leeuw woont. Eerst heel grappig, maar toen hebben we een paar keer meegespeeld 'ja papa gaat even de leeuw voeren' en net toen ik iets uit de kelder ging halen stond hij heel verschrikt te kijken 'nee niet leeuw :o!'
Gisteren wou hij ook al niet door het donkerdere bospad van de twee omdat hij dacht dat er een gruffalo zat :') O+
pi_172014488
Twist :D :D :D dat is bijzonder uit een 2 jarige! _O-

B gebruikt al een tijdje de woorden 'Beloofd' en 'afgesproken' je kan bijna niets meer met hem bespreken zonder dat je dat met 1 van deze 2 woorden afsluit.

Vanochtend kwam onverwachts onze oude buurman even langs. Hij paste ook regelmatig op. B was echt een beetje uit zijn doen. Deed er 10 minuten over om te acclimatiseren. Sinds we zijn verhuisd heeft ie hem nog 1 keer gezien, op neutraal terrein maar dit was duidelijk anders. Ik vond het vooral vervelend voor de oud buurman, die had zich duidelijk verheugd op het weerzien. Gelukkig kwam het uiteindelijk wel goed en werd er samen gelezen en gespeeld.
pi_172017983
Oh Crump en Franny, wat is het herkenbaar allemaal. Van de peuter buiten en zelf binnen met de kruipbaby tot de dramabuien van de oudste en het meppen van de mini.

Hier kan Tas inmiddels terugslaan. Wat dus resulteert in de hele dag gemep, aan elkaars haren trekken, op elkaar gaan zitten, speelgoed afpakken, elkaar slaan met dat afgepakte speelgoed, mij slaan met het afgepakte speelgoed... feestje hier hoor :D ;) .

Soms zitten ze wel heel zoet samen iets te doen. Even. En dan probeer ik me aan die momentjes maar op te trekken, dat het dus wl kan, soms. En als ze ouder zijn vast ook iets langer dan twee minuten :+ .

Als de TV aanstaat gaat het trouwens langer goed :') zie hier:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Razztwizzle op 28-06-2017 15:15:39 ]
pi_172018105
Annie is nu trouwens ineens iets van zindelijk :? . Met de warmte liep ze in d'r blootje, en toen had ze na een paar ongelukjes ineens door hoe het werkte. Dus nu dag drie zonder luier *O* . Ze gaat alleen wel ongeveer 50x per uur op het potje zitten omdat {denk hier een heel dramatische toon + handgebaar bij}: "Ik moet NU plassen mama! NU! Jij MOET mij helpen met mijn broek! NU!" . Maar dan dus echt elke anderhalve minuut.

Wat resulteerde in een ritje naar en van de pinautomaat met een hartverscheurend "IK MOET PLASSEN MAMAAAA"-krijsende peuter in het stoeltje achter mij }:| . Ze had vlak voor vertrek geplast, dus ik betwijfelde het al. Snel-snel-snel naar huis geracet, en bij thuiskomst..

"Ik hoef niet mama. Ik wil een krentebol!" .

Tralalalalalalalala.
pi_172018628
Draken zijn het. O+

Wel knap van al die zindelijk kindjes zeg! Hier is dat mijlenver weg, maar kletsen la Minion doet N. ook, al gebruikt ze andere stopwoordjes/zinnetjes.

Vandaag zei ze "kom leeuw (knuffel) we gaan samen poepen oppe gang". Vervolgens kwam ze terug en zei ze tegen mij "ik heb niet gepoept hoor *) ". _O- De walm deed anders vermoeden. :')

Voor N. heb ik alle geduld van de wereld, ik moet altijd wel een beetje lachen om hoe zwaar het leven van een peuter soms is. :P Voor haar zusje (en ook haarzelf als baby) heb ik wat dat betreft veel minder geduld, ik vind baby's honderd keer ingewikkelder dan peuters tot nu toe. :@
pi_172019541
Oooh razz irritant! Aan de ene kant heel fijn maar dat je zo aan het racen bent....
Ik heb de eerste dagen wel een luier om gedaan als ik weg ben.
Teun zit nu op een paar weken zindelijk en houdt het rustig een paar uur vol zonder plassen.
Ik denk zelfs dat nachtzindelijk er aan zit te komen al een aantal ochtenden een droge luier :o
En dat terwijl Jan (oktober wordt hij 5) pas sinds een paar weken snachts zindelijk is
  woensdag 28 juni 2017 @ 17:37:03 #257
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_172021929
Herkenbaar die verhalen over je geduld verliezen tegenover peuter. Dat speelde hier ook enorm na de geboorte van Amlie en ik heb toen hulp ingeschakeld omdat ik mezelf zo tegenkwam op een manier die ik niet wilde. Dus vanuit cb en jeugd ggz ondersteuning gehad. Uiteindelijk was twee dingen wel over the top en qua adviezen hoorde ik weinig nieuws, maar wat mij hielp was simpelweg mijn hart kunnen luchten en iets meer inzicht krijgen in het gedrag van mijn kind. Zorg dus vooral ook dat je met iemand kan praten over je gevoelens.

En wat een hoop zindelijke kindjes *O* ze worden echt groot.

Razz :D hopelijk is de lol er snel vanaf.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_172022968
Razz :D dat klinkt veelbelovend.
Hier is het slaan en duwen van peuter pas iets van de laatste tijd. Maar dat is dan vaak omdat baby spullen van peuter afpakt. Ze willen altijd precies dat wat de ander pakt }:|

Selv _O- je zou haar biiijjna geloven

Mijn peuter riep net naar zijn jengelende broertje 'aaah ik word gek van jou'
Ik hoorde mezelf :')

Exode zou het helpen als je B uitlegt dat hij in de luier mag poepen als hij moet? Zo heb ik dat met Mats een tijdje gedaan.
Nu poept hij op de wc maar heel soms doet hij het 's morgens snel in zijn nacht luier. Hij is er nog niet helemaal vies van blijkbaar

Vandeweek was ons buurjongetje hier spelen en hadden ze het over waar ze slapen.
Peuter slaapt bij ons in bed (wel op zijn eigen matras) maar wilde dat niet zeggen :D
blijkbaar heeft hij wel door dat dat anders is dan bij de meeste kinderen. Ik vond het wel grappig om dat te horen.

Zijn jullie peuter ook zo bezig met monsters? Mats is de laatste tijd een beetje bang aan het worden. Hij zegt wel heel stoer dat monsters niet echt zijn maar ik zie gewoon dat hij bang is.
pi_172023798
_O- _O- _O- _O- Razz, ik moest heel hard lachen. Krentebol, plassen, wat is het verschil.

Ikke, ik heb hem vandaag zelfs een paar keer wat langer een luier aangedaan. En hij vroeg ook of hij in zijn onderbroek mocht poepen etc. Uiteindelijk heeft ie tijdens zijn middagslaapje in zijn luier gepoept en net in bad moest hij ineens en heeft hij op de wc gepoept....hopelijk zet dat nu door.

Overigens heeft B sinds de middagslaap koorts, hij viel bij zijn boterhammen letterlijk om dus hij lag al voor 12:00 te slapen. Sindsdien zit ie op ruim 39 graden koorts en is enorm lamlendig. Uiteindelijk bestond de hele middag uit tv kijken. Hij was echt nergens voor te porren, wilde alleen op de bank liggen. Prima...ik ben er bij gaan zitten en mijnheer kroop heerlijk tegen me aan. O+
Nu met zetpil gaan slapen want hij zat al tegen de 40 aan net. Hopelijk doet een goede nacht slaap hem goed.
pi_172026550
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 15:32 schreef Selvaria het volgende:
Wel knap van al die zindelijk kindjes zeg! Hier is dat mijlenver weg, maar kletsen la Minion doet N. ook, al gebruikt ze andere stopwoordjes/zinnetjes.
En de mijne zou prima met jullie dames mee kunnen doen! Zo leuk om te lezen wat er gebeurt in een bepaalde (peuter)leeftijdsfase, zo herkenbaar. O+

Beterschap voor B. Hoge koorts is niet fijn. Hopelijk een goede nacht.

Razz, zie daar je tweetal op de bank. Als je de rest er nou niet bij verteld had, had ik daar heel anders naar gekeken ;)
Sowieso die verhalen-van-twee. Zou het met een bepaalde leeftijd 'makkelijker' zijn om een zusje of broertje erbij te krijgen? Het verandert zo veel voor een peuter.
  woensdag 28 juni 2017 @ 21:00:55 #261
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_172027090
Hoi, ik leef ook nog ;)
Ik lees braaf mee, maar heb weinig te melden. Niks zindelijk worden, weigeren groenten te eten etc ;) echte peuters dus.
Gisteren hadden we wel de fok 4ling meet. Sjaak van mevrC, N en L en Q van Gevalletje samen. De 17 maart kindjes. Was leuk om te zien. N en L gingen even van de 2 meter hoge glijbaan af zonder fatsoenlijke randjes 🙈. Stuntpiloten.
pi_172027098
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 20:45 schreef Hupje het volgende:

Sowieso die verhalen-van-twee. Zou het met een bepaalde leeftijd 'makkelijker' zijn om een zusje of broertje erbij te krijgen? Het verandert zo veel voor een peuter.
Mijn kraamhulp heeft me heel vaak verteld dat het zoveel makkelijker is dat I 'al' ruim 3 is, en niet 2. Dat zei ze vooral omdat I op haar leeftijd al weer een stukje meer zelfstandig is: ze gaat alleen spelen met en bij haar buurmeisjes, is zindelijk, en kan zich sowieso langere tijd zelf vermaken zonder hulp. Ook communiceert het al weer veel beter dan met een tweejarige: zij kan beter verwoorden wat ze wil/voelt/denkt, en begrijpt ook weer meer.

Maar dat neemt niet weg dat het misschien op een andere manier dan weer lastig is. Juist doordat I verbaal sterk is, gaat ze ook in discussies met me over de baby, of lijkt haar terugval in babygedrag nog wat heftiger of irritanter. En dat je 'al' drie bent, maakt de overgang naar een andere gezinssamenstelling inderdaad niet makkelijker, die overgang is nu eenmaal sowieso heftig; zij hoefde mij tot nu toe niet te delen en nu zit er een groot deel van de tijd een baby aan me vastgeplakt.

Vanmiddag probeerde ze met haar inmiddels lange lijfje helemaal tegen me aan te kruipen, of eigenlijk half in me, op schoot. En dat lukt dus niet meer zo goed. Daar word ik ook wel weemoedig van. ;( .

Schot in de roos was hier gisteren als verassing bij het naar bed gaan een nachthemd van de Hema met bijpassend hemd voor haar pop. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 28 juni 2017 @ 21:04:17 #263
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172027224
Wat een leuke foto Franny en wat wordt ze al groot h O+.
Is I ook al bijna toe aan kleuter zijn? Kuiken kan niet wachten, heeft het er bijna dagelijks over... Hij wil ook heel graag naar school en is er enorm aan toe. Het is alleen nog lang geen maart... :').
KuikenGuppy
pi_172027491
Exade beterschap voor B

Ikke _O- vreselijk jezelf horen of als je wat zegt dat je denkt wtf ik hoor mijn moeder :@

Franny O+ wat een lieve foto!

Hupje ik denk dat elke leeftijd voors en tegens heeft. Ik heb er anderhalf jaar tussen en vind het wel heel zwaar soms. Zitten de laatste tijd elkaar ook veel in de haren incl slaan schoppen irriteren afpakken etc en soms denk ik ook zoek het uit. Teun is kleiner maar die weet ook heel goed hoe hij Jan op de kast moet krijgen....

Vrienden hebben er ruim 4 jaar tussen en weet heel goed dat de oudste echt gek werd van zijn jongere broertje die alles wilde wat hij deed. Die karakters zijn ook heel verschillend waardoor minder een hechte band is
Ik denk vooral dat karakters het verschil maken... Vriendinnen hebben 3 kinderen (5 jaar, 3 jaar, 1 jaar) en ook wisselend hoe het gaat.
pi_172027640
Ik denk ook dat het meer kind- dan leeftijdafhankelijk is. N. was 20 maanden toen ze grote zus werd, maar alles ging zo vloeiend
Tuurlijk heeft ze haar zusje uit frustratie wel eens geslagen of gebeten ( :X ), maar 95% van de tijd is ze voorbeeldig met haar. Nu L. ook wat minder mini is liggen ze ook continu met elkaar te giebelen en elke keer word ik weer een plasje. Vandaag zei ze "ikke vind jou lief" en wederom stond ik er haast bij te grienen. :') O+
pi_172028189
I is ook lief voor haar broertje, haar frustraties richt ze op ons, haar ouders. Zo heeft ze me vanavond gewoon ineens gebeten! Dat heeft ze nooit eerder gedaan.

Burdie: ja, I heeft het ook al vaak over school. Bij het oudergesprek op het kdv werd ook duidelijk dat ze dat op veel punten ook al wel aan zou kunnen, maar ze heeft ook nog wel wat stapjes te maken en ik koester de kleinschaligheid van het kdv nog wel. Zij gaat daar met veel plezier naar toe. Ze zit in een peutergroep met veel kinderen die goed met elkaar klikken en redelijk gelijk opgaan in ontwikkeling. Ze trekken zich echt aan elkaar op, dus daar zit ze voorlopig goed. Het wordt lastiger wanneer van dat groepje de eersten de overstap maken naar school. Dat zal zo in november/december gaan gebeuren. Heeft kuiken het nog wel leuk bij de GO?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_172028333
En ik denk ook periode afhankelijk. Jan was en is heel lief voor baby's , alleen tijdens het voeden als ik dus niet kon op staan vrat hij van alles uit :D
Nu botsen ze meer Teun is nu 3 en Jan 4 1/2. Jan is moe van school als hij thuis komt, Teun draakt dan graag en botst het. Jan wil graag de baas zijn want hij is ouder, Teun pikt dat niet.

Maar Teun draakt sowieso nogal. Had Jan ook veel tussen 3-4 jaar als ik in mijn herinnering graaf.
pi_172028907
Oh franny dat bijten deed W ook vlak na T's geboorte. Hij wist echt niet wat hij met zijn gevoelens moest toen soms. Gelukkig ging dat snel voorbij. Neem het iig niet persoonlijk, want dat is het niet :* .
pi_172038313
Crump, wat een rotte situatie met W tegen T. Zou de verhuizing ook niet meespelen? Hoe heeft hij de overgang ervaren?

Vandaag is het weer modderdag op het kdv! Doen die van jullie ook mee?
F heeft z'n zwembroek mee, maar wilde perse z'n laarzen aan want 'daar kun je mee in de modder stampen' :+
pi_172040388
B toch naar KDV gebracht want hij had 37,8, ik stel me erop in dat ik hem na zijn middagslaapje moet ophalen. Om 04:00 had ie nog 38,8 en had enorme dorst. Stel dat ie wakker wordt met koorts geven ze hem een zetpil en bellen mij.

Ik moet vandaag echt op kantoor zijn tot 15:00 en het jochie was super vrolijk en levendig vanochtend maar toch voel ik me een niet zo'n goede moeder.
pi_172043879
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Nikooos op 30-06-2017 11:13:25 (Sorry dames voor het inbreken in jullie topic) ]
pi_172045655
Wat gaaf, modderdag! Klinkt als hemel op aarde voor peuters :D Nou ja, veel peuters dan. O zou er niets van moeten hebben.
Bij ons kdv zijn ze elke dag buiten, weer of geen weer, dus daar is het een heel seizoen moedderdag :D

Wat een mooie foto Franny. Wat een heel kind is I al, zeg. We jammer dat er een verassing was bij het naar bed brengen :'(
;)
O heeft ook van die duopyjama's. Ik kan me nog herinneren dat uik dat zelf ook had, en echt Onwijs Tof vond. O+

O heeft inmiddels haar draai helemaal gevonden in ons nieuwe huis. Even een paar daten van de leg geweest. Niet gek, want de laatste dag op haar kdv ( :'( ) viel samen met de eerste dag in dit huis. Maar ze slaapt vanaf dag 1 hier in haar eigen kamertje. Ben zo trots op haar. Sinds S zijn geboorte lag ze bij ons in bed want ze wilde niet alleen slapen. En hier doet ze het gewoon O+ Verder is het heerlijk weer en rommelt ze lekker in de tuin en binnen, mikt eens wat eten in haar mond en gaat weer verder. Ik geniet zo van haar, van haar enthousiasme voor kleine en grote dingen, haar spel en van haar interactie met haar kleine broertje.
O+
pi_172047414
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 21:04 schreef Burdie het volgende:
Wat een leuke foto Franny en wat wordt ze al groot h O+.
Is I ook al bijna toe aan kleuter zijn? Kuiken kan niet wachten, heeft het er bijna dagelijks over... Hij wil ook heel graag naar school en is er enorm aan toe. Het is alleen nog lang geen maart... :').
Vanmorgen heeft peuter even een uurtje bij de kleuters gespeeld, omdat wij een gesprek op school hadden. Ze vond het helemaal leuk! De juf was onder de indruk van haar zelfstandigheid en heeft voorgesteld om haar na de kerst te laten starten ipv half februari :o
pi_172047726
Fazz, dat zal best meespelen hoor. Hij doet het supergoed hier, maar het is natuurlijk wel allemaal anders. En wij zijn ook nog eens heel moe en hebben veel te doen. En tot vandaag was er ook 0 tv/internet. Jongens. Een week lang geen tv en internet. Mijn respect voor mijn (groot)moeder groeide bij het uur _O_ . Maargoed het punt was: veel pittiger dan dit wordt het ws niet meer :') dus we gaan gewoon door, met zo veel mogelijk geduld etc, en nu ook weer met digitale mogelijkheden O+ O+ vind ik zelf ook wel fijn moet ik zeggen :7. Modderdag klinkt wel echt tof!

Fijn dat het bij jullie zo goed gaat room! Hoe is het met de dozen etc?
pi_172048026
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 17:37 schreef Chanty het volgende:
Herkenbaar die verhalen over je geduld verliezen tegenover peuter. Dat speelde hier ook enorm na de geboorte van Amlie en ik heb toen hulp ingeschakeld omdat ik mezelf zo tegenkwam op een manier die ik niet wilde. Dus vanuit cb en jeugd ggz ondersteuning gehad. Uiteindelijk was twee dingen wel over the top en qua adviezen hoorde ik weinig nieuws, maar wat mij hielp was simpelweg mijn hart kunnen luchten en iets meer inzicht krijgen in het gedrag van mijn kind. Zorg dus vooral ook dat je met iemand kan praten over je gevoelens.
Ik vind dat zo stoer van jou, dat je dat toen gedaan hebt. Het is altijd zo makkelijk om bij een ander te zeggen: zoek hulp etc. maar het daadwerkelijk zelf doen, is echt een ander liedje.
Ik merk dat het wel iets doet met mijn zelfbeeld vooral. Ik ben gewoon zo streng en snel oordelend naar mezelf toe. Zo voelde ik me heel vervelend dit afgelopen schooljaar omdat ik door de zwangerschapshormonen ook sneller ongeduldig was naar leerlingen toe en wel eens uit mijn slof schoot. Daar voel ik me dan zo rot over dat ik meteen ga denken dat ze me wel een waardeloze docent zullen vinden. Nu was er vandaag een collega op bezoek die vertelde dat een meisje uit klas 2 tegen haar heeft gezegd dat ik haar favoriete docent ben, en ik had haar dit jaar voor het eerst in de klas. Dus ik doe echt wel iets goed, maar dat 'zie' ik zelf dan maar moeilijk. Ik praat hier wel over met mijn vriend, die het gelukkig allemaal helder ziet en me ook laat relativeren. Juist dat laatste is onder invloed van hormonen een stuk lastiger, merk ik.

Ja Room, verasssing. Zie je, ik kan ook al niet meer schrijven. :'( . ;) .

WupWup, wat knap van je peuter!
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')