abonnement Unibet Coolblue
pi_171573653
Zoals alom bekend is, muziek in de Nederlandse top 40 bestaat grotendeels uit Engelse liedjes. De laatste tijd komen er steeds meer muziekgenres bij in de Nederlandse muziek zoals rap en rock. Zal dit de negatieve gevoelens jegens dat Nederlandse smartlappen veranderen? Zal Nederlandse muziek weer meer gaan opkomen? Wat denken jullie?
  vrijdag 9 juni 2017 @ 14:57:03 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171573708
Rap en Rock zitten beiden niet echt "sinds kort" in de Top 40.

Volksmuziek zat toen traditioneel het meest op de piraten, die rol is nu door digitalisering overgenomen door internet. Ook is dit gewoon een vrij populair genre, ondanks dat de reguliere radio er niet echt aan wil.
And so is the past
pi_171573771
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 14:57 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Rap en Rock zitten beiden niet echt "sinds kort" in de Top 40.

Volksmuziek zat toen traditioneel het meest op de piraten, die rol is nu door digitalisering overgenomen door internet. Ook is dit gewoon een vrij populair genre, ondanks dat de reguliere radio er niet echt aan wil.
Ik bedoel qua Nederlandse muziek he. Niet in het algemeen. ;)
  vrijdag 9 juni 2017 @ 15:02:56 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171573829
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:00 schreef muziekliefhebber22 het volgende:

[..]

Ik bedoel qua Nederlandse muziek he. Niet in het algemeen. ;)
Die is nooit weggeweest maar heeft gewoon andere kanalen dan de Top 40. Nu met YT en dat soort platforms is het juist veel makkelijker voor een volkszanger(es) in een willekeurige wijk om eens verder te komen dan de plaatselijke braderie.
And so is the past
pi_171573994
Het stikt van de rappertjes die hun gewauwel in zo-goed-als-Nederlands door de autotune knallen. Dat is dan toch Nederlandse muziek..

Voor smartlappen kan je altijd bij de piraten terecht.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_171574031
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:02 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Die is nooit weggeweest maar heeft gewoon andere kanalen dan de Top 40. Nu met YT en dat soort platforms is het juist veel makkelijker voor een volkszanger(es) in een willekeurige wijk om eens verder te komen dan de plaatselijke braderie.
Ah dat is wel een goed punt inderdaad! Dus omdat er meer toegang is tot muziek is het populairder geworden..
pi_171574062
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:10 schreef Jordy-B het volgende:
Het stikt van de rappertjes die hun gewauwel in zo-goed-als-Nederlands door de autotune knallen. Dat is dan toch Nederlandse muziek..

Voor smartlappen kan je altijd bij de piraten terecht.
Maar er is daar wel een groot publiek voor terwijl die normaal niet eens naar Engelse rap luisteren. Dat vind ik zo grappig hieraan. Het draait dan toch om taal, hoewel die taal soms inderdaad niet helemaal goed Nederlands is.
pi_171574218
Ik denk dat dat komt omdat dankzij de autotune een rapper ineens ook kan zingen (of wat er voor door moet gaan). Een rapper heeft dus niet alleen tekst en flow, maar melodie speelt ineens ook een rol. Rapmuziek overschrijdt daardoor de spreekwoordelijke hokjes van de muziekwereld en als je meerdere hokjes aanboort, komt daar vaak ook meer publiek op af.

Dat lijkt mij in ieder geval een logische verklaring, want ik vind het verschrikkelijke muziek.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')