abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 juni 2017 @ 10:39:34 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_171568347
Een vooralsnog onbekende Chinese ploeg zou volgens AS een bod hebben uitgebracht op Real Madrid-ster Cristiano Ronaldo. De Spaanse sportkrant meldt dat die club maar liefst 200 miljoen euro wil neerleggen voor de 32-jarige Portugees.



Dit zou een absoluut recordbedrag betekenen voor een speler; Het record staat op dit moment op naam van Paul Pogba, die voor maar liefst 105 miljoen euro de overstap maakte van Juventus naar Manchester United. Ronaldo verkaste eerder voor 94 miljoen euro van Manchester United naar Real Madrid.

Behalve een gigantisch transferbedrag ligt er voor Ronaldo in de Chinese Super League ook een enorm jaarsalaris klaar; maar liefst 120 miljoen euro per jaar zou hij kunnen opstrijken. Eerder sloegen Ronaldo en Real Madrid biedingen uit China af, onbekend is of hij ditmaal wel zwicht voor het grote geld.

Afgelopen seizoen beleefde Ronaldo wederom een topjaar bij Real Madrid. Zowel de landstitel als de Champions League werden voor de tweede maal op rij gewonnen. In de finale tegen Juventus (4-1 winst) wist Ronaldo tweemaal het net te vinden en kroonde zich daarnaast tot topscorer in de Champions League.

'Chinese club biedt 200 miljoen voor Ronaldo'

Meer dan een gerucht. AS is meestal goed op de hoogte.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 9 juni 2017 @ 10:46:34 #2
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_171568441
Lekker verpieteren in zo'n nietszeggende competitie. Dat gaat ie echt niet doen.
Fade to Black
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 juni 2017 @ 10:51:52 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_171568544
Volgens AS heeft een vooralsnog onbekende Chinese club een astronomisch bod gedaan op Cristiano Ronaldo.

De Spaanse sportkrant meldt dat die club voor de 32-jarige vedette van Real Madrid niet minder 200 miljoen euro wil betalen. Dat zou een absoluut recordbedrag betekenen voor een speler. Het record staat op naam van Paul Pogba, die door Manchester United voor 105 miljoen euro werd gekocht van Juventus.

Netto salaris van 120 miljoen euro

Behalve een gigantische transfersom zou er in de Chinese Super League ook een surrealistisch salaris voor Ronaldo klaarliggen. De Portugees zou in China 120 miljoen euro per jaar netto kunnen verdienen. Eerder sloegen Ronaldo en Real al eens een dergelijke aanbieding af uit China. Het is zeer de vraag of hij er nu wel op ingaat.

Ronaldo beleefde afgelopen seizoen opnieuw een topjaar met Real Madrid. Hij pakte met zijn club de titel in Spanje en voor de tweede keer op rij de eindzege in de Champions League. In de finale tegen Juventus scoorde de goalgetter van de Koninklijke twee keer: 4-1 zege, en kroonde hij zich op de valreep tot topscorer van het miljardenbal.

Messi

De bedragen die er anno 2017 rondgaan in de voetballerij zijn sowieso absurd. Lionel Messi zal binnenkort zijn contract bij Barcelona verlengen. De club die de Argentijn dan wil kopen moet op de proppen komen met 400 miljoen euro.

http://www.telegraaf.nl/t(...)voor_Ronaldo___.html

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 juni 2017 @ 10:52:13 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_171568551
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 10:46 schreef Achterhoker het volgende:
Lekker verpieteren in zo'n nietszeggende competitie. Dat gaat ie echt niet doen.
Verpieteren voor 200 miljoen. :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator vrijdag 9 juni 2017 @ 11:13:26 #5
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_171568984
Ik denk dat deze investering de club geen windeieren zal leggen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_171569736
Ik denk dat deze onbekende club met het aantrekken van Ronaldo snel bekender zal worden.
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 juni 2017 @ 11:57:58 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_171569759
Descartes: 'Ik denk, dus ik ben van Hanegem.'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator vrijdag 9 juni 2017 @ 11:58:10 #8
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_171569765
Ook echt een salaris van 120 miljoen netto _O-

Dit gaat nergens meer over :D
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_171569840
Wat zou een overstap betekenen voor zijn merchandising en sponsorcontracten e.d.? Zou dat in het niet vallen bij die 120 miljoen of zou de Chinese competitie dit juist beschadigen? :D
  Moderator vrijdag 9 juni 2017 @ 12:19:06 #10
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_171570093
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 12:03 schreef Bastoenie het volgende:
Wat zou een overstap betekenen voor zijn merchandising en sponsorcontracten e.d.? Zou dat in het niet vallen bij die 120 miljoen of zou de Chinese competitie dit juist beschadigen? :D
Hij gaat dan meer verdienen dan hij nu doet van zijn salaris bij RM én de sponsor-inkomsten.
https://www.forbes.com/athletes/list/
pi_171570233
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 11:58 schreef onlogisch het volgende:
Ook echt een salaris van 120 miljoen netto _O-

Dit gaat nergens meer over :D
Dat geld halen ze zo eruit
  vrijdag 9 juni 2017 @ 12:33:08 #12
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_171570343
Die kutchinezen kopen ook nog echt alles hé
Fade to Black
  Moderator vrijdag 9 juni 2017 @ 12:33:19 #13
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_171570348
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 12:26 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dat geld halen ze zo eruit
Eens. Qua merchandise is dat zo geregeld. CR is een mokersterk merk.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_171570370
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 12:33 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Eens. Qua merchandise is dat zo geregeld. CR is een mokersterk merk.
Al die tering Chinezen betalen wel
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 9 juni 2017 @ 13:07:34 #15
186611 Haags
pi_171571139
Ontzettend leuk
Zonder wrijving geen glans
pi_171575874
Dat salaris :D koekoek.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_171578099
Eerste sportman die miljardair kan worden?
Hey
  vrijdag 9 juni 2017 @ 18:07:39 #18
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171578360
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 12:33 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Eens. Qua merchandise is dat zo geregeld. CR is een mokersterk merk.
Ik weet of een Chinese club daadwerkelijk zoveel shirtjes zou verkopen met zijn naam erop. Waarschijnlijk zou Real er meer blijven verkopen als dat zou mogen.

Het zal dan toch vooral voor de nationale markt zijn
pi_171579489
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 17:49 schreef Dakterras het volgende:
Eerste sportman die miljardair kan worden?
Na Michael Jordan.
  Moderator vrijdag 9 juni 2017 @ 19:58:24 #21
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_171580132
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 19:21 schreef Nober het volgende:

[..]

Na Michael Jordan.
Was Tiger Woods niet al een miljardair?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator vrijdag 9 juni 2017 @ 19:59:22 #22
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_171580158
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 juni 2017 @ 20:56:26 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_171581654
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 17:49 schreef Dakterras het volgende:
Eerste sportman die miljardair kan worden?
Dat is Tiger Woods al.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 juni 2017 @ 20:56:58 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_171581672
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 19:21 schreef Nober het volgende:

[..]

Na Michael Jordan.
Die wist ik niet.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_171584417
quote:
De ene link zegt weer van wel.

Ion Tiriac is ook miljardair maar niet dankzij het tennissen en ijshockeyen.
  Moderator vrijdag 9 juni 2017 @ 22:18:44 #26
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171584607
Hmm, dan moet ie wel lang vliegen als ie zich door badr in z'n poepertje laat nemen. Maar ik hoop dat hij dat doen, zijn we hier van dat mannetje af op TV. :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171585155
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 22:18 schreef derLudolf het volgende:
Hmm, dan moet ie wel lang vliegen als ie zich door badr in z'n poepertje laat nemen. Maar ik hoop dat hij dat doen, zijn we hier van dat mannetje af op TV. :P
k.
pi_171610572
Ze zijn gericht op max. presteren. Medaillespiegel van 2008/2012/2016. Dat ze dan poep van bakken bij de grootste sport ter wereld ja dat kan natuurlijk niet. Het kan nog wel 20 jaar duren voordat ze opkomen want men moet echt bij de allerjongsten starten.

https://nl.wikipedia.org/(...)che_Zomerspelen_2008

https://nl.wikipedia.org/(...)che_Zomerspelen_2012

https://nl.wikipedia.org/(...)che_Zomerspelen_2016

Niet alleen voetbal. Ook wintersporten krijgen alle aandacht en geld met het oog op de winterspelen van 2022 die in Peking worden gehouden.

quote:
In China krijgt coach Peter Kolder alle tijd en geld om met de talentvolle junioren te bouwen naar de Spelen van 2022 in Peking. Hij hoeft maar een blik te werpen uit het raam van zijn appartement, zes hoog in de Noord-Chinese miljoenenstad Changchun, of Peter Kolder ziet de Chinese formule tot succes. ,,Volop luxe auto's, volop Starbucks", beschrijft de Nederlandse schaatscoach, sinds dit seizoen in Chinese dienst. ,,Dit land is in sneltreinvaart verwesterd sinds ik hier zes jaar geleden voor het laatst was. Ze zuigen eerst een jaar of tien de kennis op, halen alles binnen. Daarna kunnen ze het zelf. De partijbazen reden tot voor kort in Audi's, nu in Chinese auto's van dezelfde kwaliteit of beter. Dat willen ze dus ook in het schaatsen."

China is vanaf vrijdag gastland bij de opening van het internationale schaatsseizoen, met de eerste wereldbekerwedstrijden in Harbin. Maar het heilige doel van de Chinezen ligt verder. Zo veel mogelijk medailles halen bij de Winterspelen van 2022 in Beijing, luidt de opdracht van de Chinese sportleiders. En wie konden ze daarvoor beter inhuren dan de trainer die ooit in Jong Oranje de beste schaatsers ter wereld opleidde, Sven Kramer en Ireen Wüst? ,,Dat heeft zeker meegespeeld", zegt Kolder, die in september een contract tekende voor liefst zes jaar. ,,Ik heb van de zomer een plan geschreven hoe ik het hebben wilde. Zes weken later hoefde ik alleen mijn handtekening er nog onder te zetten en was alles rond."

De Chinese schaatsbond vaart de komende jaren blind op de veertigjarige Groninger, die in eerste instantie de nationale selectie van neosenioren (tot 21 jaar) en de oudste junioren onder zijn hoede neemt. ,,Uit die groep komen de schaatsers die in 2022 aan de top staan. Na Pyeongchang 2018 word ik eindverantwoordelijk voor het hele langebaanschaatsen. Dan krijg ik vier jaar de vrije hand om toe te werken naar de Spelen." Geld speelt geen rol. ,,Ik word riant beloond, beter dan in Nederland." En nu al zijn de mogelijkheden onbegrensd. ,,We reizen dit seizoen met de hele groep, 23 schaatsers en vier of vijf begeleiders, naar de wereldbekers voor junioren in Europa. 'Jij bent de coach dus jij bepaalt', zeggen ze als ik vraag of dat niet te duur is."

Schaatsfaciliteiten genoeg, met overdekte 400-meterbanen in Changchun, Harbin, Shenyang, Qiqihar en sinds vorig jaar ook het Xinjiang Ice Sports Centre in Ürümqi, op 1.650 meter de hoogstgelegen kunstijsbaan ter wereld. ,,Kwestie van investeren", zegt Kolder, tot eind vorig seizoen coach bij het inmiddels gestopte Corendon. ,,Talent is er ook in overvloed. Allemaal even leergierig en bereid om hard te werken." "'Wat je nodig hebt, moet je vragen. Wij maken het mogelijk', zeiden ze tegen me", aldus Kolder. "Ze zetten hoog in en tot nog toe heb ik geen nee gehoord.

In China krijgt coach Peter Kolder alle tijd en geld om met de talentvolle junioren te bouwen naar de Spelen van 2022 in Peking. In Japan behaalt coach Johan de Wit dit jaar opvallende resultaten. ,,Bij hun staat de bond erachter. Dan kun je structuren hervormen."

https://www.nrc.nl/nieuws(...)rea-6587269-a1544891


[ Bericht 3% gewijzigd door Dishan op 11-06-2017 05:42:29 ]
pi_171610609
Badr is nu aan het brommen (7 maanden). CR7 zijn sterretje is veilig de komende maanden.

http://www.telegraaf.nl/b(...)ant_straf_uit__.html
pi_171610737
quote:
De partijbazen reden tot voor kort in Audi's, nu in Chinese auto's van dezelfde kwaliteit of beter. Dat willen ze dus ook in het schaatsen.
Beter? Really?
Vleierij.
pi_171610745
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 02:03 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Beter? Really?
Vleierij.
Al sla je mij dood! Winterspelen krijgen nu veel aandacht in China met het oog op 2022. Als ze thuis spelen dan moeten ze eerste worden in de medailleranking. Dan zit wat net meer druk achter. Tussentijds kan je al kijken hoe het voor staat. Bijvoorbeeld goud bij wereldkampioenschap kunstschaatsen.

http://nos.nl/artikel/216(...)j-paarrijden-wk.html

quote:
Na het voetbal heeft de Chinese overheid nu ook schaatsen en skiën als belangrijk speerpunt aangewezen. Het land moet de komende jaren geleidelijk transformeren in een wintersportland. De Olympische Winterspelen in 2022 in Peking vormen de aanjager voor de geplande bouw van vijfhonderd ijsbanen en 240 skipistes in de komende zes jaar. "Op dit moment is er een grote achterstand op andere ontwikkelde landen met wintersporten. Onze faciliteiten schieten te kort'', luidde een toelichting van de regering.

China wil dat tegen 2022 ongeveer 300 miljoen burgers aan schaatsen en skiën doen. Steden met meer dan 500.000 inwoners worden aangemoedigd om ijsbanen aan te leggen.

Een nieuwe schaatsbaan in Peking, waar in 2022 de Winterspelen worden georganiseerd, moet de sport een duwtje in de rug geven. "Het moet een stadion worden om het Chinese schaatsen vooruit te helpen. China heeft 1,3 miljard inwoners, als nou een heel klein deel gaat schaatsen...". Ook Yu Jing, wereldkampioene sprint van 2012 en 2014, ziet dat er een grote verandering aan zit te komen. "Nu de Winterspelen naar Peking komen, raakt heel China geïnteresseerd. Ook mensen uit regio's waar ze nog nooit van schaatsen hebben gehoord." Aandachtig toeschouwer in Harbin was ook coach Peter Kolder, die naar China verhuisde om het land klaar te stomen voor de Spelen van 2022. Kolder wacht een flinke uitdaging, want het organiserende land China wil op de Spelen in Peking, over zes jaar, meedoen om de podiumplaatsen.

Het Chinese sportsysteem is keihard, constateert hij. ,,Kinderen worden geselecteerd en gaan met elf of twaalf jaar van school af. Kolder voelt zich door de Chinezen snel geaccepteerd. ,,Als buitenlandse coach sta je op een voetstuk." Niet altijd prettig. ,,Dan willen ze je spullen dragen, stappen ze uit de lift of gaan ze in de houding staan. Daar heb ik moeite mee, dat ben ik niet gewend. Al moet je dat dan weer niet en plein public tegen ze zeggen. Discussiëren in het openbaar vinden ze niet leuk. Maar in mijn appartement, met een wijntje erbij, kun je het wel over dingen hebben." Met zijn drie Chinese assistenten plus tolk verloopt de communicatie in de ploeg vlot. ,,Zeker de helft van de schaatsers spreekt genoeg Engels."

In blokken van een paar weken zal Kolder de komende jaren regelmatig de slordige 10.000 kilometer pendelen tussen Groningen en Changchun. De opdracht is duidelijk: schaatssucces in Beijing 2022. ,,De Chinezen zien ook wel dat je in weinig andere sporten zo veel medailles kunt winnen. In Sotsji hadden ze goud met Zhang Hong, maar dan blijven er nog 35 medailles over. China moet het beste land worden.

Jan Dijkema
Dure reizen en luxueuze hotels, in de jacht op stemmen voor het voorzitterschap van de internationale schaatsunie ISU? Niet voor Jan Dijkema. Ja, zijn Franse tegenstander Didier Gailhaguet, die pakte dat wel anders aan. ,,Hij ging er prat op dat hij 600.000 kilometer had gereisd", vertelt Dijkema in de aanloop naar de WK afstanden lachend bij een cappuccino in Droste's Herberg, aan de rand van zijn woonplaats Tubbergen. ,,Ik heb niet één euro uitgegeven aan reizen. Men kwam hier. Tot de Japanners toe." Vanuit zijn eigen kantoor in Twente regeert Dijkema (72) de internationale schaatswereld, sinds hij in juni werd gekozen tot de nieuwe ISU-voorzitter. Natuurlijk reisde hij dezer dagen wel naar de WK afstanden op de olympisch ijsbaan in het Zuid-Koreaanse Gangneung, voor representatieve verplichtingen en om te zien of alles in orde is voor de Winterspelen volgend jaar. Maar anders dan zijn voorganger, de flamboyante Italiaan Ottavio Cinquanta, laat Dijkema de spotlights liever aan de sporters. Hij is momenteel de enige Nederlandse voorzitter van een grote internationale sportbond, maar het grote publiek kent hem nauwelijks. Alweer een lach. ,,Mijn achtergrond is misschien niet zo bekend in Nederland, maar in Overijssel wel hoor."

,,Ik zet hoog in de marketing en promotie van alle ISU-disciplines en met name op het ontwikkelen van de schaatssport in Azië. "Als Nederlander vind ik het fantastisch, maar voor het mondiale schaatsen is het echt van belang dat we meer nationaliteiten op het podium krijgen", vindt Dijkema. "Daarom zetten we alle energie en mogelijkheden in om wereldwijd meer ontwikkeling te genereren." Dijkema denkt onder meer aan investeringen in het Zuid-Amerikaanse inlineskaten om via die weg ook het langebaanschaatsen van de grond te krijgen. "Inlineskaters die gaan schaatsen staan binnen de kortste keren op het podium." China heeft 1,3 miljard inwoners, we zijn volop bezig met een nieuwe Oval in Beijing voor de Spelen in 2022. Als kind was ik al geobsedeerd door het wonder van China, hoe ze erin slaagden een enorme bevolking op een fatsoenlijke manier levensonderhoud te geven. Grappig, hoe dan nu alles samenkomt."

China trekt 1,9 miljard euro uit voor de Winterspelen. Beijing wil meerdere stadions van de Zomerspelen gebruiken voor de Winterspelen, zoals het nationale stadion (Vogelnest) en het zwemstadion (Water Cube). Voor de skipistes, bobbaan en springschansen moet minimaal 100 kilometer (Yanqing) of maximaal 200 kilometer (Zhangjiakou) worden gereisd. De politieke lobby van China bij het IOC was veel sterker dan de Kazachstaanse: China heeft drie IOC-leden, tegenover Kazachstan nul. Eén van die drie, Zaiqing Yu, opereert als één van de vier vicevoorzitters ook nog eens in het centrum van de macht bij het IOC.

Het IOC zal 's nachts wel even wakker hebben gelegen van de keuze tussen de twee ondemocratische Aziatische locaties. In december besloot het IOC tot hervormingen, maar nu al lopen die achter bij de praktijk. De Spelen moesten niet alleen goedkoper en duurzamer, ze dienen ook te voldoen aan hogere politieke en morele eisen. Discriminatie zou niet langer worden getolereerd, een les die werd getrokken na de controverse rond de antihomowet die kort voor Sotsji in Rusland werd ingevoerd.

In Almaty werden in de jaren vijftig al wereldrecords geschaatst, terwijl de Kazakse stad 70 procent van de benodigde sportaccommodaties al in huis heeft. In Peking kan een deel van de infrastructuur van de Spelen van 2008 worden gebruikt, terwijl de naar schatting 300 miljoen in wintersporten geïnteresseerde Chinezen een reusachtige afzetmarkt vormen.

De enorme marktpotentie van China zal een rol hebben gespeeld. Het gebrek aan een wintersporttraditie en de noodzaak van kunstsneeuw verhogen de sfeer niet. Ook de afstand van Peking naar de berglocaties, de luchtvervuiling en de mensenrechtensituatie spraken niet in het voordeel van Peking.

De toekenning aan China was allerminst zeker. China heeft nauwelijks traditie op het gebied van wintersporten, in de bergen rond Beijing valt zelden sneeuw waardoor kunstsneeuw zal moeten worden ingezet en de spelen zullen niet compact zijn: Zhangjiakou waar de sneeuwsporten worden gehouden ligt op 200 kilometer van Beijing. Aan de andere kant zijn de spelen in China commercieel interessant, het IOC hoopt dat de spelen wintersporten in China een duw in de rug geven en -eerlijk is eerlijk- de vlekkeloze organisatie van de Zomerspelen in 2008 hebben een goede indruk achtergelaten.

De toekenning van de Spelen aan Peking komt op een moment dat de mensenrechtensituatie in China volgens de alliantie uitermate zorgelijk is. De afgelopen weken zouden er meer dan tweehonderd mensenrechtenadvocaten en activisten zijn aangehouden. Sommige arrestanten kunnen een gevangenisstraf van vijftien jaar krijgen.
quote:
Van Calker gaat Chinese bobsleeërs trainen

Edwin van Calker gaat als trainer aan de slag bij de Chinese bobsleebond. De oud-bobsleeër moet nieuwe teams gaan klaarstomen voor de Winterspelen van 2022 in Peking. Van Calker was pas sinds juli vorig jaar technisch directeur van de overkoepelende schaatsorganisatie iSkate, maar "kon dit aanbod niet weigeren."

"En dan heb ik het niet over geld, maar vooral over de mogelijkheden die deze baan biedt", zegt Van Calker. Hij gaat in China werken onder de Duitse hoofdcoach Manuel Machata. "Toen hij mij benaderde heb ik in eerste instantie de boot afgehouden, maar toen hij nog een keer bij me kwam ben ik toch overstag gegaan. Mijn hart klopt nog steeds voor het bobsleeën." Van Calker treedt per 1 februari in dienst bij de Chinese bobsleebond. "Eerst voor drie maanden, daarna is er een evaluatiemoment en als het dan goed bevalt van beide kanten dan kan ik in ieder geval blijven tot en met de Spelen van 2018."

Half februari gaat hij eerst aan de slag in Calgary. "Daar beginnen we met 22 Chinese sporters", aldus Van Calker. "Het is een prachtige kans om zo'n project vanaf het begin te mogen begeleiden. China heeft helemaal geen bobhistorie, maar is natuurlijk wel een enorm groot sportland." Van Calker blijft nog wel verbonden aan iSkate, als adviseur. Het Chinese boblseeproject is twee maanden geleden begonnen met scouting in verschillende provincies in China. Twaalf jongens en tien meisjes gaan in februari vier weken afdalen in Calgary. Daar staan tien gloednieuwe bobs voor ze klaar.
http://nos.nl/artikel/208(...)sleeers-trainen.html

quote:
Ice hockey: Chinese team set to debut in Canadian women's league



The Canadian women's ice hockey league (CWHL) has welcomed China's Kunlun Red Star into its ranks for the next five seasons, hoping to boost the sport ahead of the 2022 Winter Olympics in Beijing, the league said on Tuesday. "This expansion will have a significant impact on women's hockey around the world and indeed on women's sports," Brenda Andress, the league's commissioner, said in a telephone interview. "There's no doubt about it; it's going to increase the fan base and appreciation of our game," Andress said, citing a Toronto Star article that said 22 million Chinese viewers watched Game 1 of the Stanley Cup finals between the Pittsburgh Penguins and the Nashville Predators.

The addition of the Chinese side means all five of the league's current teams will have to make the long trip to face Red Star in a three-game series each season.

For champions Les Canadiennes de Montreal, that involves a trip of some 12,500 kilometers. The league also has teams from Boston, Calgary, Toronto and Brampton (Ontario).

CWHL Commissioner Brenda Andress said the decision to include Red Star was made with one eye on the Winter Games but also to increase the opportunities for women in sport. "This is a historic moment in time for women's hockey to grow on a global stage, creating a template for many winter sports to follow heading into the 2022 Olympics to be held in China," Andress said.

"This is not just about hockey it is about the opportunity for the growth of women in all sports and creating career opportunities."

The CWHL season schedule has yet to be announced but will begin in October and see the number of games rise to 30 from 24.

The 21-year-old from Richmond, B.C., is a star player at the University of Connecticut, and she was invited to the MasterCard Centre for Hockey Excellence to take part in a two-day identification camp for Team China. The rink's lobby was full of boys, girls, men and women of Chinese descent, hailing from all over North America, toting hockey bags and being handed red-and-gold practice jerseys.

China wants to become a world hockey power. It is investing serious time and resources in the venture, especially with the 2022 Beijing Winter Olympics on the horizon. China is working hard to develop its homegrown players by seeking to persuade more of its 1.4 billion citizens to play hockey. But the country is also casting a net beyond its borders, too, scouring the planet for athletes who may be eligible to join Team China.

"China's hockey pool is small and we want to open up the pool and help grow the game globally. We want to grow a system in China that will help them grow results faster. We want to teach, educate, grow and model, and if we do it right, the winning will come. We are trying to empower a nation."

"What a cool experience to step out here today and see the ice full of Asian girls," Lum said. "It just shows how quickly the game is growing." As a large country, China has a big potential to be developed in ice hockey. It has asked Canada, Russia and the Czech Republic for cooperation. The project also wants more children to play ice hockey in China. Everything is targeted on the 2022 Winter Olympics. As its organiser, China would like to take part in its ice hockey tournament.
https://www.reuters.com/a(...)-china-idUSKBN18Y09E

Ze zijn in ieder geval wat betreft ijshockey op het niveau belandt dat ze onderklasse als Israël en Mexico kunnen verslaan. Volgend jaar tijdens de winterspelen van 2018 kunnen ze testen hoe goed ze mee kunnen met de absolute top in die sport: Canada/Rusland/Zweden/Finland/VS. Het doel is om tijdens de winterspelen 2022 het goed op te kunnen nemen tegen deze landen in het ijshockey. Hadden moeite met Mexico in het ijshockey, de nummer 37 van de wereld in die sport. Ze hebben ook al tegen toplanden gespeeld maar was een afslachting. Een heel lange weg te gaan als ze voor de medailles willen spelen.

quote:
Chinese Ice Hockey Plan for 2022 Issued in Beijing

China has won promotion to the 2017 International Ice Hockey Federation World Championship Division II Group A as they continue their preparations for the 2022 Winter Olympic Games in Beijing.

China went through the tournament unbeaten and were in dominant form in Auckland in New Zealand. They beat the hosts, Israel, North Korea, Turkey and Mexico to finish top of the standings at the Paradice Ice Skating Rink. "China is staging the Olympic Winter Games in 2022," Hu said. "To play well at the Olympics we need to put in a lot of effort and improve our team to a very high level. "There will be about 200 new rinks being built in China and we would expect China being a very, very formidable force in the Olympics 2022," said Leonsis, who called China the next great hockey market.

"That is very important to us at this time. "We have put in a lot of effort in training and in all the games. "The team management and the players are very happy about this and are very satisfied. "We have received a lot of respect from our opponents, and that is very pleasant for us."


[ Bericht 7% gewijzigd door Dishan op 11-06-2017 16:17:01 ]
pi_171611466
Het kan nog gekker.

quote:
WTF! Qatar geeft elke week 468 miljoen euro uit voor het bouwen van de infrastructuur voor het WK voetbal in 2022. Dat heeft de Qatarese minister van Financiën bekendgemaakt aan enkele buitenlandse journalisten.

200 miljard
Deze enorme wekelijkse sommen zullen volgens Ali Shareef Al-Emadi tot 2021 uitgegeven worden. In totaal zal Qatar 187 miljard euro spenderen voor het WK.

"90 procent van de contracten voor 2022 is nu al toegekend", aldus Al-Emadi. "Dan hebben we het niet alleen over de stadions, maar ook over de autowegen, spoorwegen, havens en vliegvelden. We zijn echt goed op weg om alles op tijd gereed te hebben."

Goed nieuws voor onze Oranje-fans die hun vliegticket naar Qatar al in de pocket hebben: er kan toch bier gedronken worden tijdens het WK in 2022!! Dat heeft Hassan Al-Thawadi, de secretaris-generaal die in de organisatie zit, donderdag laten weten. Vorige week werden heel veel voetbalfans boos toen bleek dat er in het islamitische Qatar geen alcohol wordt geschonken tijdens het WK. Alleen in 'verre oorden' gebeurt dat wel. Bier drinken in de woestijn dus. Zie je het al voor je?

Al-Thawadi reageerde donderdag op de onvrede van alle fans door te stellen dat de positie van Qatar nooit is veranderd. Hij bevestigde dat alcohol gewoon verkrijgbaar is, maar niet op straat. Waar dan? We zijn benieuwd.
https://sportnieuws.nl/vo(...)468-miljoen-wk-2022/

Nee, dit doet zelfs China Qatar niet na. Die geven 2 a 3 miljard dollar uit aan de winterspelen van 2022. De zomerspelen van 2008 in Peking werd zo'n 11 miljard dollar aan besteed. Qatar is gestoord. Kan niet meer van maken.
pi_171611769
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 06:03 schreef Dishan het volgende:
Het kan nog gekker.

[..]

https://sportnieuws.nl/vo(...)468-miljoen-wk-2022/

Nee, dit doet zelfs China Qatar niet na. Die geven 2 a 3 miljard dollar uit aan de winterspelen van 2022. De zomerspelen van 2008 in Peking werd zo'n 11 miljard dollar aan besteed. Qatar is gestoord. Kan niet meer van maken.
Toch best veel als je aan slavernij doet
pi_171714514
quote:
Grootste voetbalschool



In Qingyuan staat de grootste voetbalschool ter wereld, de Evergrande Football School. Diverse buitenlandse coaches, onder wie de Spanjaard Sergio Sarco, zijn ingehuurd om van Chinese kinderen potentiële voetbaltoppers te maken. 'Twintig voetbalvelden zijn er en het worden er vijftig', schreef China-correspondent Marije Vlaskamp in 2014. 'Evergrande mikt op 10 duizend leerlingen. Nu zijn er 2.300 jongens en meisjes uit alle windstreken intern. Ze leven in een geïsoleerde wereld van voetbalvelden, een olympisch zwembad, een leger fysiotherapeuten, tennisvelden, biljartzalen en kantines met portretten van Ruud Gullit en Lionel Messi.'
quote:
Waarom China een WK wil organiseren - en de Fifa dat een goed plan vindt

Grootste voetbalschool
In Qingyuan staat de grootste voetbalschool ter wereld, de Evergrande Football School. Diverse buitenlandse coaches, onder wie de Spanjaard Sergio Sarco, zijn ingehuurd om van Chinese kinderen potentiële voetbaltoppers te maken. "Twintig voetbalvelden zijn er en het worden er vijftig", schreef Marije Vlaskamp, China-correspondent van de Volkskrant, in 2014. "Evergrande mikt op 10.000 leerlingen. Nu zijn er 2.300 jongens en meisjes uit alle windstreken intern. Ze leven in een geïsoleerde wereld van voetbalvelden, een olympisch zwembad, een leger fysiotherapeuten, tennisvelden, biljartzalen en kantines met portretten van Ruud Gullit en Lionel Messi."

Chinese grootinvesteerders wilden een graantje meepikken van het regeringsbeleid en kochten het eigenaarschap bij Europese voetbalclubs als het Italiaanse AC Milan en Internazionale, het Spaanse Espanyol, maar ook bij het Nederlandse ADO Den Haag (Wang Hui). Niet alleen om hun visitekaartje aan de Chinese regering af te geven, maar vooral ook om voetbalkennis te adopteren en door te verkopen. Allemaal met één gezamenlijk doel: China moet in 2030 of 2034 wereldkampioen voetbal worden. Het liefst in eigen land.

Geen 2030
Toch wordt het lastig voor China om die droom al in 2030 uit te laten komen. Volgens de Fifa-reglementen mag China in dat jaar de organisatie van het WK in ieder geval nog niet toegewezen krijgen. De wereldvoetbalbond hanteert de vuistregel dat een continent niet twee keer in twaalf jaar een toernooi mag organiseren.

De toewijzing voor de WK's voor 2030 en 2034 vindt over drie jaar plaats. Tegen die tijd moeten de Chinese voetbalkinderen hoe dan ook klaarstaan voor het grote werk.


[ Bericht 17% gewijzigd door Aiswyarha op 15-06-2017 21:00:38 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')