abonnement Unibet Coolblue
pi_171567998
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_171568087
Iemand nog tips of recepten voor/met kipfilet? Doe ze nu op de bbq/grill of in de oven met kruiden. Variaties zijn welkom.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 9 juni 2017 @ 10:28:47 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_171568167
Kipfilet kan overal in! Ik snij ze meestal in stukkies en dan door de wokschotel of in de curry.
disclaimer
  vrijdag 9 juni 2017 @ 10:28:54 #4
319308 Tink89
To live is to dance
pi_171568169
Over de vraag of ik oplet als ik ga uit eten:

Ik vraag me bij de gerechten die veel vet of suiker ofzo bevatten wel bewust af of ik ze lekkerder vind dan de gezondere opties en maak dan een keuze. Soms is die keuze dat ik genoeg zin heb in spareribs om die te bestellen en soms ga ik voor een goede steak zonder saus.

Ik eet wel ook in een restaurant bewust. Dus niet alles opeten als ik geen trek meer heb, geen frisdrank (want dat vind ik de kcals nooit waard) en geen gigantische hoeveelheden mayo bij de friet enzo. Maar da's tweede natuur inmiddels, dus niet moeilijk meer.

En terwijl ik dit typ ben ik even heel trots dat ik die tweede natuur ontwikkeld heb
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_171568224
Toch heb ik wel altijd moeite met wat ik moet/wil drinken in een restaurant. Liefst zou ik iets van Crystal clear ofzo hebben, van voelt het toch nog een beetje als frisdrank maar is niet super ongezond, maar dat hebben ze meestal niet. En cola/fanta/sprite wil ik eigenlijk voorlopig even van afblijven...
pi_171568257
In een restaurant let ik ook op. Ik neem sowieso een vega gerecht en het voorgerecht en het toetje sla ik over. En ik drink gewoon water. Nou lust ik ook geen frisdrank en ik ben niet van de alcohol.

Lijstje:
O: spelt lijnzaad cracker met homemade notenpasta
T: rauwkostsalade
L: soja yoghurt met zaden en fruit
D: bloemkoolpizza met hummus, avocado en kiemen
T: blokje (10gr) RAW choco
  vrijdag 9 juni 2017 @ 10:33:53 #7
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_171568266
Opletten bij uiteten gaan?

Meestal niet. Al eet ik tegenwoordig wel eerder de meegeleverde groenten/rauwkost op dan dat ik de schaal friet leeg ga lopen snaaien.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 10:34:37 #8
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_171568278
Ik drink dan meestal Cola Zero, of bier (of een cocktail, of wijn ofzo).
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 10:34:58 #9
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_171568283
Ik ga maar heel weinig uit eten, dus als ik in een restaurant ziet kies ik het gerecht wat me het lekkerst lijkt. Soms met een biertje of wijntje er bij, soms met een glas light frisdrank. Voor mij is uit eten gaan wel zodanig een special occasion dat ik het niet waard vind om dan ook nog met 'is het wel verantwoord' bezig te zijn. Dan eet ik de dag er na wel wat minder :P
Fear is the path to the Dark Side.
pi_171568307
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 10:33 schreef Iloveyoucherrymuch. het volgende:
En ik drink gewoon water. Nou lust ik ook geen frisdrank en ik ben niet van de alcohol.
Water vind ik dan weer zonde van mijn geld. ¤2 euro betalen voor een glas water :{w
  vrijdag 9 juni 2017 @ 10:37:37 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_171568320
Uit eten gaan ja. Dat deed ik nog wel eens in 2014...

En ik ben ook trots op je Tink!
disclaimer
  vrijdag 9 juni 2017 @ 10:48:15 #12
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171568476
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 10:14 schreef Pinuts het volgende:

Letten jullie met uiteten eigenlijk op wat je eet / besteld, of denk je dan meer van fack it, nu gewoon even lekker genieten ?
Ik ben een ongelofelijke vlees/kipeter, en vlees is de basis dus ik let er niet teveel op.

Toetje zou ik wat meer op moeten letten.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 9 juni 2017 @ 10:50:31 #13
248821 Rauw.
op je bord.
pi_171568522
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 10:28 schreef Tink89 het volgende:
geen frisdrank (want dat vind ik de kcals nooit waard)

Sowieso vind ik suikerige drankjes bij het eten niet echt een meerwaarde, vaak een glaasje water en zelden een ijsthee.
Meestal beïnvloed een cola of een fanta de smaak van het eten teveel imo.

En alcohol neem ik sws niet, dus dat is een makkelijke keuze.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 9 juni 2017 @ 11:03:17 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_171568749
Knap hoor inderdaad Tink! :Y

Ik reis vrij regelmatig voor mijn werk en daar zitten dan ook vaak heel veel etentjes bij (lunch in restaurant, diners etc.).
Als ik in 'the zone' zit dan kan ik het heel goed en kies ik bijvoorbeeld voor een salade of de vegeterarische optie (afhankelijk van wat daar dan in ziet, bergen kaas en deegtroep is natuurlijk ook niet goed).
Sowieso kies ik meestal voor een visgerecht en probeer dan de carbs wat links te laten liggen. Niet meer een broodje met boter etc.

Maar ik vind het niet altijd even makkelijk hoor, zeker bij pre-set dinners, dan komt er zo'n prachtig dessert voor je te staan... veeg mij maar op dan. :') #weak Het voelt ook alsof ik dan acuut een schijnwerper op mijn vetrollen zet als ik zeg 'voor mij geen dessert'. :')

Qua drinken, bij de lunch sowieso alleen water. Als ik bij een chique diner zit dan wil ik nog wel eens een glas witte wijn nemen. Maar dan hou ik het bij 1. Ik drink zo weinig dat dat ook echt wel voldoende is. Het blijft hoe dan ook werk. ;)

Prive bestel ik eigenlijk nooit wijn bij een etentje. Meestal gewoon water en zoals afgelopen maandag bij Sumo (all you can eat sushi) drink ik Japanse thee.
***
  vrijdag 9 juni 2017 @ 11:05:19 #15
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_171568795
Dat doe ik de laatste tijd ook vaker, Japanse thee bij sushi. Maar dan meer omdat ik t wel een (onverwacht) lekkere combinatie vind.

Of t qua afvallen zoveel zoden aan de dijk zet, naast AYCE sushi weet ik ook niet.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 11:09:24 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_171568898
Neuh... maar goed, kwaad kan het ook niet toch? Het is beter dan dat je de sushi weg spoelt met 4 cola'tjes. ;)

Bij mij vloeit er trouwens sowieso groene thee door mijn aderen, liters en liters, de hele dag door. _O_ Green tea Sencha! _O_ Ik neem het zelfs in lauwe versie mee naar bootcamp. :D
***
  vrijdag 9 juni 2017 @ 11:11:00 #17
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_171568932
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 10:33 schreef Iloveyoucherrymuch. het volgende:
In een restaurant let ik ook op. Ik neem sowieso een vega gerecht en het voorgerecht en het toetje sla ik over. En ik drink gewoon water. Nou lust ik ook geen frisdrank en ik ben niet van de alcohol.

Lijstje:
O: spelt lijnzaad cracker met homemade notenpasta
T: rauwkostsalade
L: soja yoghurt met zaden en fruit
D: bloemkoolpizza met hummus, avocado en kiemen
T: blokje (10gr) RAW choco
Misschien heb ik iets gemist, maar vlgs mij hoor je bij low carb ook niet te crashen toch? Dit is echt max 1000 kcal...
Kwak
  vrijdag 9 juni 2017 @ 11:13:26 #18
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_171568982
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 10:25 schreef Cathmar het volgende:
Iemand nog tips of recepten voor/met kipfilet? Doe ze nu op de bbq/grill of in de oven met kruiden. Variaties zijn welkom.
In een wrap: wokken in stukkies met ui, kerriepoeder (hindoestaans vind ik t lekkerst), knoflook, een keus aan groente (net wat je lekker vindt), en evt wat cashewnoten.
Kwak
  vrijdag 9 juni 2017 @ 11:45:32 #19
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_171569550
Stukjes kip met peper en zout bakken. Avocado en halve komkommer in blokjes snijden. Alledrie bij elkaar gooien, beetje sojasaus en evt extra peper erbij.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_171570395
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 11:11 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Misschien heb ik iets gemist, maar vlgs mij hoor je bij low carb ook niet te crashen toch? Dit is echt max 1000 kcal...
dat ligt er echt aan welke pizza bodem, hoeveel notenpasta, welke lijnzaakdcracker, hoeveel avacado. Kan ook makellijk 1400 kcal in totaal zijn
pi_171572565
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 11:11 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Misschien heb ik iets gemist, maar vlgs mij hoor je bij low carb ook niet te crashen toch? Dit is echt max 1000 kcal...
Ik zit in een rolstoel en kan dus helemaal niet bewegen en mijn verbranding is nihil. Ik krijg hier vaak veel commentaar op maar eigenlijk weet niemand (ben bij verschillende diëtisten geweest) wat je nu echt het beste kunt doen qua eten als je in mijn situatie zit dus ik doe waar ik mij goed bij voel.
pi_171572803
Kip: Dunne plakken snijden en die marineren in wat olijfolie met sinaasappelsap, peper en zout. Half uurtje voor bereiden uit de koelkast en de plakken grillen in een grillpan.

Over uit eten: Ik ga morgen en ga me niet inhouden wat keuzes betreft. Wel doe ik voorzichtig met carbs en sausjes. Het zou voor mij ook anders zijn als ik vaak voor werk ofzo uit eten moet. Dan zou ik meer opletten denk ik.

Lijstje:
O: kwark met bosbessen en abrikoos
T: gekookt eitje met rookvlees
L: Salade met spinazie, tomaten en 100 gr. gerookte kipfilet.
T: 3 plakjes kalkoenfilet met een beetje light smeerkaas en reepjes augurk en paprika, de rest van de paprika eet ik los op
D: Shakshuka met gehaktballetjes
T: cherrytomaatjes
pi_171574095
Thanks voor de kip tips. Wraps eens op het menu zetten. En de andere tips de komende tijd uitproberen.

Vanavond uit eten. Ik let zeker op. Wordt 1 glas wijn (kan echt niet anders hier want veel te lekker, en één glas per week) en ze hebben hier goed aangepaste menu's voor banting (low carb) of low cal.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 9 juni 2017 @ 15:16:46 #24
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_171574147
Ik ben aan het watercutten voor een wedstrijd en ik heb de meest belachelijke eetlijst ever :')

O: Omelet van 4 eieren, scheutje melk, schaaltje yoghurt in the side
L: 2 geschilde, gekookte aardappelen, 150g gebakken gehakt, 200g kippendijfilet
D: 500g kwark met een banaan

Alles zonder zout en daarbij max. 1.5L vocht drinken.

En dan moet ik nog ergens een schaal yoghurt tussen zien te proppen somehow. Ik zit echt nog ramvol van dat ontbijt alleen al. ;(
Fear is the path to the Dark Side.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 16:06:17 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_171575405
Gadver! Je lunch! :o :X Brrrr...

Kiprecepten? Een paar van onze favorieten:

Kipfilet in reepjes, paprika en rode ui, ook in reepjes. Marineren met wat sap van een limoen en wat limoenrasp en oregano. Als je tegen pittig kan kan er evt. ook nog wat chilipoeder overheen.
Dat even laten intrekken en vervolgens bakken in een grill-pan. En dan in een tortilla met een beetje creme-fraiche! :9

Of kipfilet in blokjes, met een klein blikje tomatenpuree, een theelepel gemberpoeder en een eetlepel ketjap even roerbakken. Pot atjar erbij, klein blikje ananas op sap erbij. Rijst erbij. Klaar. :)

Kipfilet, berg groente (boontjes, paprika, ui, broccoli, courgette) roerbakken met een eetlepel Patak's milde curry pasta (of tikka masala curry pasta). Beetje creme fraiche erdoor om romiger te maken. Met naan, in een pitabroodje of met wat rijst eten.
***
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')