abonnement Unibet Coolblue
pi_171567508
Ik kreeg eergisteren een bericht van DUO dat ik te veel studiefinanciering heb ontvangen in de periode dat ik in het buitenland studeerde en DUO wil dat ik daarom meer dan ¤550 terug betaal.

Ze schrijven dat ze mijn adresgegevens gecontroleerd hebben bij de gemeente en ze claimen dat ik in de periode van september 2016 tot en met januari 2017 thuis woonde terwijl ik had opgegeven dat ik in het buitenland woonde (wat ook zo was). Ik heb me echter destijds niet uigeschreven bij de gemeente, aangezien ik minder dan 6 maanden in het buitenland zou gaan wonen en ik las dat het in dat geval niet nodig zou zijn om me uit te laten schrijven bij de gemeente.

Het lijkt er echter op dat het wel nodig was geweest wat studiefinanciering betreft. Weet iemand hier meer over? Heeft het zin om een bezwaarschrift in te dienen? Ik heb namelijk bewijs dat ik in die periode in het buitenland heb gewoond en gestudeerd.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 10:09:40 #2
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_171567773
Ik denk als je schriftelijk bewijs hebt dat je wel bezwaar kunt maken, want je hebt er gewoon recht op. :Y
https://duo.nl/particulie(...)uo/bezwaar-maken.jsp

Misschien aangetekend versturen? Je weet nooit met de overheid, in die bureaucratische rompslomp kunnen ze het zo kwijt raken.
Het is patat.
pi_171567873
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 10:09 schreef Evi_90 het volgende:
Ik denk als je schriftelijk bewijs hebt dat je wel bezwaar kunt maken, want je hebt er gewoon recht op. :Y
https://duo.nl/particulie(...)uo/bezwaar-maken.jsp

Misschien aangetekend versturen? Je weet nooit met de overheid, in die bureaucratische rompslomp kunnen ze het zo kwijt raken.
Bedankt! Ik ga het ook zeker proberen. Ik zie het echter zo gebeuren dat ze zeggen dat ik me had moeten uitschrijven bij de gemeente en ik het daarom moet terugbetalen ook al heb ik er recht op. Maar goed, niet geschoten is altijd mis natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cikx op 09-06-2017 10:19:43 ]
  vrijdag 9 juni 2017 @ 10:25:01 #4
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_171568085
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 10:14 schreef Cikx het volgende:

[..]

Bedankt! Ik ga het ook zeker proberen. Ik zie het echter zo gebeuren dat ze zeggen dat ik me had moeten uitschrijven bij de gemeente en ik het daarom moet terugbetalen ook al heb ik er recht op. Maar goed, niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
Heb je ook OV-vergoeding aangevraagd? Want daar het staat namelijk op (eigen bron):
Het is patat.
pi_171568160
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 10:25 schreef Evi_90 het volgende:

[..]

Heb je ook OV-vergoeding aangevraagd? Want daar het staat namelijk op (eigen bron):
[ afbeelding ]
Nee, heb ik niet aangevraagd destijds, maar dan lijkt het er in ieder geval op dat het niet per sé nodig is om je uit te schrijven?
  vrijdag 9 juni 2017 @ 10:32:42 #6
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_171568245
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 10:28 schreef Cikx het volgende:

[..]

Nee, heb ik niet aangevraagd destijds, maar dan lijkt het er in ieder geval op dat het niet per sé nodig is om je uit te schrijven?
Lijkt me niet nee. Ik denk dat ze daar alleen niet op de hoogte van waren doordat jij die vergoeding niet hebt aangevraagd. Ik zou gewoon bezwaar indienen omdat je bewijs hebt. Bovendien, nee heb je, ja kun je krijgen.
Het is patat.
pi_171568323
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 10:32 schreef Evi_90 het volgende:

[..]

Lijkt me niet nee. Ik denk dat ze daar alleen niet op de hoogte van waren doordat jij die vergoeding niet hebt aangevraagd. Ik zou gewoon bezwaar indienen omdat je bewijs hebt. Bovendien, nee heb je, ja kun je krijgen.
Klinkt inderdaad aannemelijk. Ik hoop dat ze er niet omheen kunnen als ik documenten als mijn contracten en bewijs van inschrijving bij het bezwaarschrift voeg. Bedankt voor je hulp! :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')