abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171583811
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 19:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Waarom niet, nog los van de rente en kosten?

Dat er op dit moment nog maar 530k open staat zegt niets. De Rabo kan onder de 1e hypotheek gewoon in de loop van de komende 10 jaar opnieuw geld uitlenen tot het maximale hypotheek bedrag van de 1e hypotheek.
Klopt inderdaad maar dan nog lijkt er sprake te zijn van een aanzienlijke overwaarde. Ik heb de vraag inmiddels gesteld bij GvE, hoeveel de inschrijving Rabo bedraagt.

Overigens, zou het inderdaad gebeuren dat Rabo opnieuw geld leent, dan komt dat het voortbestaan van het bedrijf ten goede en dat is dan weer prima voor onze aflossingen 8-)
Pecunia non olet
pi_171588747
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:20 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor het posten.
Toen ik echter dit zag ben ik gestopt met verder lezen.

quote:
Op dit moment heeft de onderneming een kredietfaciliteit bij de ABN-AMRO met een limiet van ¤ 300.000,-. Vanaf Q4 2017 zal de limiet met ¤ 7.500,- per kwartaal ingeperkt worden.
Een krediet bij de ABN AMRO dat de bank ook nog eens graag wil beperken.
Ik kijk wel uit om weer de bank te gaan sponsoren.
pi_171588753
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 16:15 schreef Roger_Beer het volgende:
Beste,

Misschien zit ik verkeerd.
Wij willen een nieuwbouwappartement kopen in Spanje. We hebben ongeveer ¤80.000 nodig, rest uit eigen middelen. Banken doen moeilijk want wij hebben reeds 2 hypotheken die volledig worden gefinancierd door de opbrengst van ons huurappartement. Een Spaanse bank wil wel maar hun voorwaarden zijn niet aantrekkelijk.

Vraag is nu: wie wil ons die 80K lenen? Alles via de notaris. Mijn vrouw en ik hoofdelijk aansprakelijk met onze 2 panden als onderpand. Overwaarde rond de 40%.
kijk eens op sameningeld.nl
pi_171589835
Met betrekking op rentevergoeding bij vervroegde aflossing hierbij een vergelijk (annuďteiten).

"Voordeel" van de berekening is dat GvE wel de rentevergoeding hanteert van de 1e maand na aflossing en niet de rente van de 10 eerstvolgende termijnen. De vergoeding is dus iets hoger dan echt 10 maanden. Aflossen aan het einde van de looptijd is in de nieuwe systematiek daarom zelfs gunstiger voor de investeerder dan de oude systematiek.

Als ik ervan uit ga dat een lening in veruit de meeste gevallen pas na 50-75% van de oorspronkelijk looptijd vervroegd wordt afgelost, vind ik het renteverschil te overzien.

[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 10-06-2017 08:01:15 ]
pi_171589943
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 06:25 schreef djh77 het volgende:
Als ik ervan uit ga dat een lening altijd pas na 50-75% van de oorspronkelijk looptijd vervroegd wordt afgelost, vind ik het renteverschil te overzien.
Daarnaast zou het zo kunnen zijn dat nu het in veel gevallen aantrekkelijker is om vervroegd af te lossen, dat dit vaker gaat voorkomen?
Pecunia non olet
pi_171590202
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 07:36 schreef obligataire het volgende:

[..]

Daarnaast zou het zo kunnen zijn dat nu het in veel gevallen aantrekkelijker is om vervroegd af te lossen, dat dit vaker gaat voorkomen?
Denk dat het wel vaker gaat voorkomen. Dat is uiteraard weer interessanter voor de statistieken van GvE.
pi_171590296
Heeft er iemand wel eens vertragingsrente ontvangen bij GvE? Ik kan het me niet herinneren terwijl er wel genoeg projecten lopen
quote:
Bij niet-tijdige en/of niet-volledige betaling van een uit hoofde van de Overeenkomst Lening verschuldigd bedrag is de Geldnemer over het niet of niet-tijdig betaalde bedrag gedurende de tijd dat hij niet nakomt direct dagelijks vertragingsrente verschuldigd aan Investeerders, tenzij er een Vervangende Betaling is gedaan voor de niet of niet tijdig verrichtte betaling. Deze vertragingsrente is gebaseerd op het effectieve kredietvergoedingspercentage van de betreffende Overeenkomst Lening. Op het moment dat de Geldnemer een verschuldigd bedrag niet of niet tijdig betaald, en hiervoor geen Vervangende Betaling wordt gedaan, begint de vertragingsrente te lopen over het geheel van de op dat moment door Geldnemer niet verrichte betalingen, ook indien en voor zover daar een Vervangende Betaling voor is verricht.
pi_171591318
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 08:25 schreef djh77 het volgende:
Heeft er iemand wel eens vertragingsrente ontvangen bij GvE? Ik kan het me niet herinneren terwijl er wel genoeg projecten lopen

[..]

Ik niet. Ik heb sowieso nog nooit één cent ontvangen van een GVE project dat in problemen raakte. Het is daar alles of niets wat dat betreft....... ;(

Trouwens moeiteloos twee taalfouten uit dit stukje AV gehaald. Toch slordig van GVE.
Pecunia non olet
pi_171591646
Ook goed nieuws is leuk om te lezen. Blijkbaar gaat het goed met De Vest Projecten BV. Ze zoeken extra mensen om de groeiende vraag aan te kunnen.
http://banen.monsterboard(...)Techniekwerkt_eng_nl

Project van KoM
https://www.kapitaalopmaat.nl/De-Vest-Projecten
pi_171591953
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 16:40 schreef djh77 het volgende:
Wijziging algemene voorwaarden GvE. Vooral art. 24 is interessant met stemmingen: https://www.geldvoorelkaa(...)er-10-juni-2016.aspx
Ik vind het nieuwe artikel 24 erg vaag/ruim geformuleerd. Het is mij niet duidelijk in welke gevallen dit artikel allemaal ingeroepen kan worden. Wat betekent "Bij betalingsproblemen"? Volgens welke criteria en door wie wordt bepaald/gecontroleerd dat er sprake is van betalingsproblemen die hiervoor in aanmerking komen?
En wat is de reikwijdte van zo'n "betalingsregeling". Gaat het hier alleen om afspraken zoals het tijdelijk opschorten of verlagen van de aflossingen, of kan het hier ook gaan om een definitieve afwikkeling waarbij een deel van de investering verloren gaat en waarbij misschien zelfs wel wordt besloten om de HA maar even op te heffen, zoals in dat ene project laatst?
Dit artikel opent mijns inziens mogelijk de deur voor allerlei zeer ongewenste scenario's en ik weet niet of ik onder deze voorwaarden nog wel ga investeren bij GvE.
pi_171592651
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 10:44 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Ik vind het nieuwe artikel 24 erg vaag/ruim geformuleerd. Het is mij niet duidelijk in welke gevallen dit artikel allemaal ingeroepen kan worden. Wat betekent "Bij betalingsproblemen"? Volgens welke criteria en door wie wordt bepaald/gecontroleerd dat er sprake is van betalingsproblemen die hiervoor in aanmerking komen?
En wat is de reikwijdte van zo'n "betalingsregeling". Gaat het hier alleen om afspraken zoals het tijdelijk opschorten of verlagen van de aflossingen, of kan het hier ook gaan om een definitieve afwikkeling waarbij een deel van de investering verloren gaat en waarbij misschien zelfs wel wordt besloten om de HA maar even op te heffen, zoals in dat ene project laatst?
Dit artikel opent mijns inziens mogelijk de deur voor allerlei zeer ongewenste scenario's en ik weet niet of ik onder deze voorwaarden nog wel ga investeren bij GvE.
Het gaat hier enkel om definitieve afwikkeling. Het tijdelijk opschorten mag GvE zelfstandig besluiten zonder stemming:
quote:
21.8 De Geldnemer kan, indien hij meent dat dit in het belang is van de continuďteit van zijn onderneming, bij Geldvoorelkaar.nl een gemotiveerd verzoek per email indienen tot tijdelijk uitstel van het betalen van de Maandbedragen. Indien wordt ingestemd met een dergelijk verzoek betaalt de Geldnemer gedurende de opschortingsperiode alleen de rente. De in het betaalschema (dat een bijlage is bij de Overeenkomst Lening) opgenomen betalingsverplichtingen van de Geldnemer die ten tijde van het verleende uitstel nog niet zijn opgekomen (en overige nog verschuldigde bedragen), schuiven dan in tijd op voor de periode van het verleende uitstel. Dit uitstel beloopt maximaal 12 maanden. Geldvoorelkaar.nl zal binnen 2 weken ontvangst van het verzoek tot uitstel bevestigen. Inhoudelijke reactie op het verzoek tot uitstel volgt zo snel mogelijk en uiterlijk 2 maanden na de ontvangstbevestiging. In de tussenliggende periode (en afhankelijk van de reactie mogelijk ook daarna) dienen opkomende Maandbedragen (en eventuele andere verschuldigde bedragen) volgens afspraak te worden betaald.
pi_171592771
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 11:19 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het gaat hier enkel om definitieve afwikkeling. Het tijdelijk opschorten mag GvE zelfstandig besluiten zonder stemming:

[..]

Juist. Dan vind ik de ontbrekende afkadering van de situaties waarin een beroep kan worden gedaan op dit nieuwe artikel des te zorgelijker.
pi_171597803
Ik had een vraagje over de creditsafe rapporten van filterbedrijf op gve.
projekt is bijna vol. gaat niet of ik daar in wil investeren alleen probeer ik de balans te doorgronden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook zie ik bijvoorbeeld in de rapportage van de werkmaatschappij filters bij de winst en verlies allemaal streepjes.
Mogen wij dat niet weten(bedrijfsgeheim) alleen bij 2012 staan er getallen.
pi_171601418
FNC verhoogt de rente: nu maximale bruto rente maar liefst 20% (netto 19%):
quote:
Rentewijziging
Bij Funding Circle streven wij ernaar om investeerders te voorzien van een uitg­ebreid aanbod aan in­vesteringsmogelijkhe­den. Bij het aanbied­en van deze mogelijk­heden is het van gro­ot belang om een jui­ste balans tussen ri­sico en rendement te blijven bieden. Met oog op deze balans hebben wij vanaf hed­en onze rentes gewij­zigd. Een overzicht van de nieuwe rentes vindt u hier:
https://www.fundingcircle(...)ntent=post2_readmore


[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 10-06-2017 19:47:03 ]
pi_171603506
De top 10 van week 23 (een weekje zonder Collin in de top 10):
pi_171607778
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 18:47 schreef djh77 het volgende:
FNC verhoogt de rente: nu maximale bruto rente maar liefst 20% (netto 19%):

[..]

Ik vrees dat dit niet echt gaat werken om investeerders te lokken. Hoe hoger de rente hoe groter de kans op defaults. Iemand die tegen 20% leent kan met zijn bedrijfje nooit concurreren met iemand die meer solvabel is en 6% betaalt bij de bank. Ik had liever gezien dat ze een boeterente hadden ingevoerd bij vervroegd aflossen.
Ik crowdfund primair voor de rente, maar dit is toch ook weer te veel van het goede. Hier krijg ik geen goed gevoel bij.
  zondag 11 juni 2017 @ 12:17:07 #67
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171614360
GVE depotregeling tot twee maanden vind ik ook van de gekke. Dat betekent dus eigenlijk dat GVE ons pas na twee maanden niet betalen hoeft te informeren over betalingsproblemen. Er is verder eigenlijk geen enkele rede waarom je anders twee maandtermijnen in depot zou willen hebben.

Verder mag een stichting derdengelden geen depot aanhouden en ben dus heel benieuwd waar dat geld dan staat in die periode. Ik neem aan dat het niet op de opende rekening van GVE komt te staat zoals vroeger.
Tot nooit .......
pi_171614734
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 12:17 schreef Speekselklier het volgende:
Verder mag een stichting derdengelden geen depot aanhouden en ben dus heel benieuwd waar dat geld dan staat in die periode. Ik neem aan dat het niet op de opende rekening van GVE komt te staat zoals vroeger.
Het geld wordt (in depot) beheert door stichting klantengelden. Reknr: NL39INGB0700071016

[ Bericht 11% gewijzigd door djh77 op 11-06-2017 12:44:03 ]
  zondag 11 juni 2017 @ 12:42:19 #69
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171614858
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 12:36 schreef djh77 het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp staat het op de normale rekening van GvE. Als er een maand niet betaalt is, vraagt stichting derdengelden de termijn op bij GvE.
Ah juist, dus dan wordt er weer met gelden geschoven tussen de lener, het platform en de stichting derdengelden. Ik dacht dat we dat niet meer wilde en dat er daarom een stichting derdengelden was opgetuigd. NU dus opnieuw de vraag, wat als het platform over de kop gaat of dat ze het geld voor andere zaken gebruiken.
Tot nooit .......
pi_171614923
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 12:42 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ah juist, dus dan wordt er weer met gelden geschoven tussen de lener, het platform en de stichting derdengelden. Ik dacht dat we dat niet meer wilde en dat er daarom een stichting derdengelden was opgetuigd. NU dus opnieuw de vraag, wat als het platform over de kop gaat of dat ze het geld voor andere zaken gebruiken.
Ik was te snel. Geld staat toch bij stichting klantengelden in depot. Had de voorwaarden de 1e keer niet juist gelezen. Ze hadden het over een IBAN stichting. Dat is hetzelfde als klantengelden.

quote:
23.2 De Stichting houdt het Depotbedrag kosteloos aan op het IBAN Stichting. Geldnemer ontvangt geen rente over het Depotbedrag. Geldnemer is niet bevoegd tot het terugvorderen van het Depotbedrag of om te vorderen dat het Depotbedrag op een bepaalde manier wordt aangewend.

23.3 Geldvoorelkaar.nl beheert het Depot en beslist over een eventuele aanwending daarvan. De Stichting mag het Depotbedrag enkel aanwenden op instructie van Geldvoorelkaar.nl en enkel ter betaling van verplichtingen van de Geldnemer uit de Overeenkomst Lening. Het Depotbedrag kan niet worden aangewend ter betaling van door Geldnemer verschuldigde kosten en/of vertragingsrente
pi_171625933
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 06:25 schreef djh77 het volgende:
Met betrekking op rentevergoeding bij vervroegde aflossing hierbij een vergelijk (annuďteiten).
[ afbeelding ]
"Voordeel" van de berekening is dat GvE wel de rentevergoeding hanteert van de 1e maand na aflossing en niet de rente van de 10 eerstvolgende termijnen. De vergoeding is dus iets hoger dan echt 10 maanden. Aflossen aan het einde van de looptijd is in de nieuwe systematiek daarom zelfs gunstiger voor de investeerder dan de oude systematiek.

Als ik ervan uit ga dat een lening in veruit de meeste gevallen pas na 50-75% van de oorspronkelijk looptijd vervroegd wordt afgelost, vind ik het renteverschil te overzien.
Heel interessant overzicht! ^O^
pi_171634207
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:20 schreef Certeco het volgende:

[..]

Ik vind het naief om te denken dat je 250.000 euro kunt ophalen een maand nadat je eerste project niet volloopt, maar met wat cijfergesjoemel toch een gedeelte binnen harkt.
psytrec is gewoon alweer volgeschreven. Risico lijkt me toegenomen en toch is de lening na een paar dagen volgeschreven terwijl vorige lening niet volkwam na 60dagen (ze zijn wel gestart met een hogere rente dan de start van project 1)
pi_171634597
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 23:04 schreef Benger het volgende:

[..]
Ik had liever gezien dat ze een boeterente hadden ingevoerd bij vervroegd aflossen.
Ik crowdfund primair voor de rente, maar dit is toch ook weer te veel van het goede.
Ik zou liever een 'boete' ingevoerd zien bij te late betaling. Eigenlijk kunnen de leningnemers nu straffeloos te laat betalen. Zouden ze bij banken niet voor elkaar krijgen.
pi_171634823
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 07:47 schreef mvloenh het volgende:

[..]

Ik zou liever een 'boete' ingevoerd zien bij te late betaling. Eigenlijk kunnen de leningnemers nu straffeloos te laat betalen. Zouden ze bij banken niet voor elkaar krijgen.
Sowieso komen leners er bij CF overal makkelijk mee weg. Over de hele linie mag er wat mij betreft wel wat doortastender worden opgetreden. Banken stellen zich dan toch een (enorm) stuk zakelijker op. Een boete voor te late betaling lijkt mij ook een mooi begin.

Elke keer weer zie je bij CF dat het een drama is hoe er met wanbetalers wordt omgegaan. Ik heb nog geen een keer gelezen dat men vlot tot uitwinnen van de zekerheden is overgegaan.
pi_171635447
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 04:48 schreef djh77 het volgende:

[..]

psytrec is gewoon alweer volgeschreven. Risico lijkt me toegenomen en toch is de lening na een paar dagen volgeschreven terwijl vorige lening niet volkwam na 60dagen (ze zijn wel gestart met een hogere rente dan de start van project 1)
Had ik het even flink mis. De crowd is onvoorspelbaar.
pi_171636162
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 09:25 schreef Certeco het volgende:
De crowd is onvoorspelbaar.
En vaak onvoorstelbaar.
pi_171639661
Nieuwe op KOM Yoga 7%
is 2e lening bij KOM
pi_171641127
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 12:17 schreef Aalsmeer15 het volgende:
Nieuwe op KOM Yoga 7%
is 2e lening bij KOM
Eigen vermogenspositie die in de vorige pitch (half 2015) werd gecommuniceerd: 87K, nu (half 2017) 117K. 30K toevoeging in 2 jaar valt me tegen.
Er staat ook dat holding BV boven de Rdamse werkmaatschappij zit, en in de Exysting tekst wordt over de VOF (die de 1e lening is aangegaan) gesproken.
De structuur is mij nog niet helder, tijd voor vragen.
pi_171642001
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 13:22 schreef marathon2000 het volgende:

[..]

Eigen vermogenspositie die in de vorige pitch (half 2015) werd gecommuniceerd: 87K, nu (half 2017) 117K. 30K toevoeging in 2 jaar valt me tegen.
Er staat ook dat holding BV boven de Rdamse werkmaatschappij zit, en in de Exysting tekst wordt over de VOF (die de 1e lening is aangegaan) gesproken.
De structuur is mij nog niet helder, tijd voor vragen.
Kan het zo zijn dat die winst in de derde vestiging is gaan zitten?

Ik zit in project 1 en ik vind dit tot nu toe goed gaan. Communicatie richting investeerders, gratis proeflessen voor investeerders en locaties zijn goed.
pi_171642058
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 23:04 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik vrees dat dit niet echt gaat werken om investeerders te lokken. Hoe hoger de rente hoe groter de kans op defaults. Iemand die tegen 20% leent kan met zijn bedrijfje nooit concurreren met iemand die meer solvabel is en 6% betaalt bij de bank. Ik had liever gezien dat ze een boeterente hadden ingevoerd bij vervroegd aflossen.
Ik crowdfund primair voor de rente, maar dit is toch ook weer te veel van het goede. Hier krijg ik geen goed gevoel bij.
Misschien dat je door de zomeractie van FNC op andere gedachten gebracht kan worden? ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_171642269
Iemand pompt nog even 50k in Balanzs bij KoM!

En nog 1 van 9.600,-
pi_171642367
die van 50K kan nu wel mooi de rest van z'n leven gratis op z'n kop gaan staan
(want: life time free membership)

:Y
pi_171642747
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 14:15 schreef bleyenburg het volgende:
die van 50K kan nu wel mooi de rest van z'n leven gratis op z'n kop gaan staan
(want: life time free membership)

:Y
En ik had meteen een mooie bestemming voor mijn vakantiegeld :7 :7
Pecunia non olet
pi_171643617
nieuwe op FNC
uitbreiding cafetaria
50K
3 jaar
14,99%
D

echt ONBEGRIJPELIJK.......medio juni en nóg balans geen cijfers 2016 kunnen laten zien.

Ik sla 'm over.
pi_171644018
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 15:18 schreef bleyenburg het volgende:
nieuwe op FNC
uitbreiding cafetaria
50K
3 jaar
14,99%
D

echt ONBEGRIJPELIJK.......medio juni en nóg balans geen cijfers 2016 kunnen laten zien.

Ik sla 'm over.
Ik ook; Knabbel en Babbel kunnen wat mij betreft de boom in!
pi_171644431
Ook prijzencircus bij CCF:
quote:
Win een exclusief arrangement Efteling Bosrijk!
Wie in de maand juni investeert in één van onze leningaanvragen maakt kans op een exclusief arrangement Bosrijk Efteling voor 6 personen t.w.v. ¤ 1.000,-!
Doet u mee ?
Actievoorwaarden:
Deze actie geldt voor alle investeringen in de maand juni 2017.
3 dagen en 2 nachten Bosrijk Efteling voor 6 personen met gratis toegang tot het park en luxe ontbijt.
Boeken vóór 30 november 2017 en inwisselen vóór 20 december 2017.
Onder de winnaars wordt er één huidige en één nieuwe investeerder uitgekozen.
De trekking vindt begin juli plaats.
pi_171645563
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16465

Uden heeft een leuk uitgaanscentrum voor de regio.
Helaas geen materiële HA. Ik vraag me af of ze wel voldoende buffer incalculeren voor de koude maanden.
Pecunia non olet
pi_171645888
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 16:55 schreef obligataire het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16465

Uden heeft een leuk uitgaanscentrum voor de regio.
Helaas geen materiële HA. Ik vraag me af of ze wel voldoende buffer incalculeren voor de koude maanden.
Is met verpanding van de bedrijfsinventaris en de voorraad een situatie te voorkomen waarin de zaak verkocht wordt zonder overleg en medeweten van de investeerders ? Zoals op GVE vaker is gebeurd ( de griek / hotel amsterdam etc ) toen zonder verpandingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Thomas88 op 12-06-2017 17:18:25 ]
  maandag 12 juni 2017 @ 17:20:33 #89
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171646079
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 17:12 schreef Thomas88 het volgende:
Is met verpanding van de bedrijfsinventaris en de voorraad een situatie te voorkomen waarin de zaak verkocht wordt zonder overleg en medeweten van de investeerders ? Zoals op GVE vaker is gebeurd ( de griek / hotel amsterdam etc )
Normaal gesproken wel. Maar ook zonder verpanding zal je het bij banken niet in je hoofd halen om de boel te verkopen zonder overleg met je bank. Bij Crowdfund schijnt dat wel gewoon te gebeuren.

Tent verkopen en dan naar het platform te roepen dat de boel verkocht is en dat ze een regeling willen. Reken maar dat je daar bij een bank spijt van krijgt.
Tot nooit .......
pi_171646654
Een nieuwe CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_171646811
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 17:48 schreef TisIk het volgende:
Een nieuwe CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet iemand hier waarom ik de leningen van CCF wel via de linkjes hier kan benaderen, maar rechtstreeks op de site ze niet zie :-(
pi_171646836
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 17:48 schreef TisIk het volgende:
Een nieuwe CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hieronder een weblog voor meer informatie over project :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_171646964
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 17:56 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Weet iemand hier waarom ik de leningen van CCF wel via de linkjes hier kan benaderen, maar rechtstreeks op de site ze niet zie :-(
Het project is nu nog onder de aandacht voor informal investors en wordt later voor het grote publiek opengesteld.
pi_171647199
quote:
[..]

Het project is nu nog onder de aandacht voor informal investors en wordt later voor het grote publiek opengesteld.
Dank voor de info
pi_171649905
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 17:48 schreef TisIk het volgende:
Een nieuwe CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat doen we er mee?
pi_171650100
Nog 3000 euro en dan zit dit project op Samen in Geld vol.
https://investeren.sameni(...)aat-71-te-rotteredam
pi_171651301
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:08 schreef quepos het volgende:

[..]

Wat doen we er mee?
Ik vind het persoonlijk niet een aantrekkelijk verhaal.

Ze steekt zich tot haar nek aan toe in de schulden.
100.000 van het onroerend goed van haar privévertrekken wordt ingebracht. Een extra 2e hypotheek van 200.000 boven op de al aanwezige hypotheek van 416.000 wordt extra afgesloten, nog een paar andere onderhandse leningen en het laatste restje lening van 90.000 wordt door de crowd betaald.

Als zekerheid wordt eigenlijk niets geboden. De bank staat (natuurlijk) weer vooraan om alle zekerheden te claimen. Alleen een klein stukje 3e hypotheekrecht blijft over voor de crowd.
Mij te risicovol.

Daarnaast vraag ik mij ook af wat hier gebeurd?
Financieringsbehoefte:
Inbreng onroerend goed vanuit privé ¤ 100.000,-

Financiering:
Eigen inbreng ¤ 90.500,-

Ze verkoopt 100.000 euro van haar privévertrekken aan de BV en stopt daarvan dan 90.500 euro weer in de BV?

Ik snap deze constructie niet en geeft mij het gevoel dat er met alle macht geprobeerd wordt om maar voldoende geld bij elkaar te krijgen. Zij steekt zich naar mijn mening te veel in de schulden om deze langgekoesterde droom werkelijkheid te maken. Zo'n goede doelen project kan wel heel nobel zijn, maar levert vaak niet een goede investering op.

Ik hoor ook graag jullie analyses.

[ Bericht 1% gewijzigd door dyna18 op 12-06-2017 21:05:14 ]
pi_171651536
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 17:57 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Hieronder een weblog voor meer informatie over project :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interessant om die blog te lezen. Tussen de regels door krijg je zo ook een beeld hoe mensen bij crowdfunding terecht komen.

In dit geval dus wordt crowdfunding geadviseerd door de bank. Dat doen ze natuurlijk ook niet uit liefde. Een Rabobank loopt crowdfunding vooral te gebruiken om het hoogste stukje risico uit te besteden. Als de crowd het bovenste stukje pakt, is de lening natuurlijk een stuk zekerder voor de bank. Vooral als ze zelf wel alle zekerheden pakken.

Ook dit vind ik weer een zorgelijke ontwikkeling, waardoor de toekomst van crowdfunding onder druk staat. Dit terwijl de rente bij CF redelijk gelijk blijft.
De hoogte van de rente en de risico's die wij lopen, lopen steeds verder uit elkaar....
pi_171651684
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 21:04 schreef dyna18 het volgende:

[..]

De hoogte van de rente en de risico's die wij lopen, lopen steeds verder uit elkaar....
Als je dat vind dan moet je dit soort projecten gewoon niet meepakken. Ik wacht af tot ik iets voorbij zie komen waar ik wel in geloof.
pi_171651932
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:08 schreef quepos het volgende:
Wat doen we er mee?
Wel weinig rente voor een starter, terwijl je achter in de rij staat qua zekerheden. Iemand anders mag het wat mij betreft proberen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')