abonnement Unibet Coolblue
pi_171560932
http://www.lidl.nl/nl/9578.htm

Wie heeft ze wel eens bezocht en welke is leuk?
Nosce te ipsum.
  donderdag 8 juni 2017 @ 22:41:38 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_171561029
Kasteel Erenstein, maar die staat er niet bij. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_171561080
oh jammer, hahaha
Nosce te ipsum.
pi_171561107
Er staan wel leuke tussen denk ik, maar moet nog even tijd nemen om te kijken. Heb eigenlijk morgen wat georganiseerd.
Nosce te ipsum.
  donderdag 8 juni 2017 @ 22:46:29 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_171561204
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:43 schreef AlexanderC het volgende:
oh jammer, hahaha
Was maar een grapje man, Erenstein kun je bijna geen kasteel noemen, lijkt meer op een opgepimpt herenhuis.

Kasteel Hoensbroek ben ik eens geweest, is best mooi.
Maar dat is een beetje ver rijden voor je denk ik. :P
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_171561347
Geen enkele afstand in NL is mij te gek
Nosce te ipsum.
pi_171561914
Kasteel de Haar is echt heel erg mooi..
  donderdag 8 juni 2017 @ 23:20:53 #8
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171562298
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:38 schreef AlexanderC het volgende:
http://www.lidl.nl/nl/9578.htm

Wie heeft ze wel eens bezocht en welke is leuk?
Doorwerth of Bergh. Ook qua locatie. Hoensbroek is als kasteel ok, maar geen fraaie omgeving.
Loevestein is geen echt ridderkasteel en Haarzuilens is kitsch.
pi_171563484
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 23:20 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Doorwerth of Bergh. Ook qua locatie. Hoensbroek is als kasteel ok, maar geen fraaie omgeving.
Loevestein is geen echt ridderkasteel en Haarzuilens is kitsch.
thanks voor je input
Nosce te ipsum.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 00:16:36 #10
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171563927
Ik had haast. Even een wat langere reactie.

Doorwerth is fraai aan de Rijn gelegen, in een bosachtige omgeving. Als ik me niet vergis, hebben ze hier de tv-serie Floris opgenomen.

Bergh is een boeiend kasteel qua strategie. Het plaatsje Bergh heeft nog veel sfeervolle hoeken die bij het kasteel passen. Het ligt in een schitterende omgeving waar je mooi kunt wandelen.

Hoensbroek is een mooi kasteel, toen ik er was, was de rondleiding meer op kinderen gericht. Ondanks dat het Limburgs is, is de directe omgeving minder fraai.

Loevestein is een moderner kasteel, als gevangenis opgezet. Veel over Hugo en zijn boekenkist natuurlijk. Als je het bezoekt, kun je overwegen gelijk Gorinchem te bezoeken en de dokter Tinusstad Woudrichem, beiden per veer te bereiken.
Loevestein figureert in de Eppo van deze week in de strip Hel, btw.

De Haar is een heel fraai, romantisch kasteel, een sprookjeskasteel. Het is echter relatief recent gebouwd, wat er nu staat komt niet uit de Middeleeuwen. Daarom noemde ik het Kitsch.
Mocht je hier heen willen, neem dan de tijd om de tuin te bekijken. Vergeet ook het dorp niet, het hoort bij het kasteel.

Veel van de andere kastelen in de Lidl-aanbieding zijn eerder landhuizen met stijlkamers. Ook cultuur en historie natuurlijk, maar dat is niet te vergelijken met die ruwe middeleeuwse ridderburchten.

Amerongen ben ik recent niet binnen geweest. Ziet er wel oké uit als een "kasteel met ridders", maar de laatste keer dat ik in de buurt was, waren ze aan het verbouwen.
pi_171564913
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 00:16 schreef Lunatiek het volgende:
Ik had haast. Even een wat langere reactie.

Doorwerth is fraai aan de Rijn gelegen, in een bosachtige omgeving. Als ik me niet vergis, hebben ze hier de tv-serie Floris opgenomen.

Bergh is een boeiend kasteel qua strategie. Het plaatsje Bergh heeft nog veel sfeervolle hoeken die bij het kasteel passen. Het ligt in een schitterende omgeving waar je mooi kunt wandelen.

Hoensbroek is een mooi kasteel, toen ik er was, was de rondleiding meer op kinderen gericht. Ondanks dat het Limburgs is, is de directe omgeving minder fraai.

Loevestein is een moderner kasteel, als gevangenis opgezet. Veel over Hugo en zijn boekenkist natuurlijk. Als je het bezoekt, kun je overwegen gelijk Gorinchem te bezoeken en de dokter Tinusstad Woudrichem, beiden per veer te bereiken.
Loevestein figureert in de Eppo van deze week in de strip Hel, btw.

De Haar is een heel fraai, romantisch kasteel, een sprookjeskasteel. Het is echter relatief recent gebouwd, wat er nu staat komt niet uit de Middeleeuwen. Daarom noemde ik het Kitsch.
Mocht je hier heen willen, neem dan de tijd om de tuin te bekijken. Vergeet ook het dorp niet, het hoort bij het kasteel.

Veel van de andere kastelen in de Lidl-aanbieding zijn eerder landhuizen met stijlkamers. Ook cultuur en historie natuurlijk, maar dat is niet te vergelijken met die ruwe middeleeuwse ridderburchten.

Amerongen ben ik recent niet binnen geweest. Ziet er wel oké uit als een "kasteel met ridders", maar de laatste keer dat ik in de buurt was, waren ze aan het verbouwen.
De Haar en Haarzuilens zijn twee verschillende dingen..
  vrijdag 9 juni 2017 @ 07:11:24 #12
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171565744
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 01:48 schreef madam-april het volgende:

[..]

De Haar en Haarzuilens zijn twee verschillende dingen..
Hoe bedoel je dat? De Haar is het kasteel, Haarzuilens het nabij gelegen dorp wat erbij hoort, dat zie je daar bijvoorbeeld aan de wapenkleuren.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 15:20:08 #13
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_171597587
Huis Bergh! Heeft trouwens ook een goede kunstcollectie.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 15:54:28 #14
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171598172
Benieuwd welk kasteel TS uiteindelijk heeft bezocht. Misschien lekker centraal gebleven bij Kasteel Almere (er komt daar een pretpark) of
¿
;)
pi_171900968
_O-

Hoi allen. Nog bedankt voor de tips.

Ik was vandaag naar Kasteel de Haar. Ik heb daarbij ook het dorp Haarzuilens bezocht en daar lekker geluncht.





Het was voor mij de eerste keer dat ik een kasteel heb bezocht en ik ben echt onder de indruk. Van zowel de binnenkant als de buitenkant.

Ook heb ik in het cafe op het terrein van het kasteel nog een lekkere Kasteel Blond biertje gedronken :9

Helaas niet een rondwandeling in het park kunnen doen, omdat mijn gezelschap moe was geworden; en een rondwandeling duurt al gauw 3/4 uur omdat het best een groot terrein is.

Het bezoek is mij heel goed bevallen.
w/
Nosce te ipsum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')