abonnement Unibet Coolblue
pi_171573776
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 13:56 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Zonder beledigend over te komen naar jouw vrouw, jouwzelf of de meiden waar je het over hebt; Maar mijn vriendin kan in Rotterdam niet alleen over straat zonder meerdere malen te horen dat gasten haar willen neuken. in 3 van de 4 gevallen blijft het daar bij als ze dat negeert, maar in 25% van de gevallen besluiten de gasten haar uit te schelden voor hoer, lelijk kankerwijf of andere scheldtiraden. In enkele gevallen komt het ook voor dat de groep kansenjongeren besluiten haar te achtervolgen.

Heb je enig idee hoe beangstigend dat is voor een meid die alleen loopt?
HEt zal allemaal best, ik vraag me dan af hoe het kan dat al die andere meiden die hier op straat lopen geen doodsangsten uit staan.

Het komt op mij heel erg over als "Rotterdam is een kutstad waar je niet alleen over straat kan, maar eigenlijk ben ik er maar 1 keer geweest en is er toen niks gebeurd."

Of is jouw vriendin zo buitensporig lekker dat ze iedere man zijn hoofd op hol brengt?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171573895
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 14:35 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Het fluiten zozeer is ook niet het probleem, maar in het geval van mijn vriendin is het momenteel zo dat wanneer er gefloten wordt, ze gewoon niet weet hoe ze moet reageren. Want als je niet reageert op de manier dat die gasten willen, ze agressief worden.
Dus hhet is eigenlijk dat je vriendin zich opgelaten voelt, en niet dat ze niet over straat kan?

Er wonen meer dan 600000 mensen in Rotterdam, daarvan zijn er 300000 vrouw, en daarvan zal de overgrote meerderheid regelmatig op straat lopen. Die kunnen dat wel. dat jouw vriendin dat niet kan ligt echt aan haar en haar fobie.

Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat straatintimidatie niet bestaat, dat bestaat wel degelijk, maar niet in die mate dat vrouwen in Rotterdam niet over straat durven. Ik heb 2 blonde buurmeisjes van 20 en 24, die gaan iedere ochtend alleen de deur uit en komen iedere middag alleen weer terug. Het is dus geen kwestie van niet kunnen bij je vriendin, maar niet durven. En dat is een onterechte angst, er worden in Rotterdam niet dagelijks vrouwen de bosjes in gesleurd en verkracht.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171573935
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

HEt zal allemaal best, ik vraag me dan af hoe het kan dat al die andere meiden die hier op straat lopen geen doodsangsten uit staan.

Het komt op mij heel erg over als "Rotterdam is een kutstad waar je niet alleen over straat kan, maar eigenlijk ben ik er maar 1 keer geweest en is er toen niks gebeurd."

Of is jouw vriendin zo buitensporig lekker dat ze iedere man zijn hoofd op hol brengt?
Men kan bijna nergens meer alleen over straat lopen. Overal staan lastige groepjes hangouderen die niet al te frisse bedoelingen hebben.
pi_171573937
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
. En dat is een onterechte angst, er worden in Rotterdam niet dagelijks vrouwen de bosjes in gesleurd en verkracht.
Uit onderzoek is gebleken dat in Rotterdam 84 procent van de vrouwen tussen 18 en 45 jaar te maken heeft met seksuele straatintimidatie.
84 procent.
pi_171573976
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

HEt zal allemaal best, ik vraag me dan af hoe het kan dat al die andere meiden die hier op straat lopen geen doodsangsten uit staan.

Het komt op mij heel erg over als "Rotterdam is een kutstad waar je niet alleen over straat kan, maar eigenlijk ben ik er maar 1 keer geweest en is er toen niks gebeurd."

Of is jouw vriendin zo buitensporig lekker dat ze iedere man zijn hoofd op hol brengt?
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dus hhet is eigenlijk dat je vriendin zich opgelaten voelt, en niet dat ze niet over straat kan?

Er wonen meer dan 600000 mensen in Rotterdam, daarvan zijn er 300000 vrouw, en daarvan zal de overgrote meerderheid regelmatig op straat lopen. Die kunnen dat wel. dat jouw vriendin dat niet kan ligt echt aan haar en haar fobie.

Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat straatintimidatie niet bestaat, dat bestaat wel degelijk, maar niet in die mate dat vrouwen in Rotterdam niet over straat durven. Ik heb 2 blonde buurmeisjes van 20 en 24, die gaan iedere ochtend alleen de deur uit en komen iedere middag alleen weer terug. Het is dus geen kwestie van niet kunnen bij je vriendin, maar niet durven. En dat is een onterechte angst, er worden in Rotterdam niet dagelijks vrouwen de bosjes in gesleurd en verkracht.
Dat Rotterdam een kutstad is, heeft hier niks mee te maken. Daar gaat het me niet over.

Ook heb ik het totaal niet over overdags als je gelezen had, begreep je dat het ging over 's nachts of 's avonds.

Als jij op je werk vrouwen nafluit of naroep, word je ontslagen toch? Waarom zou het dan wel goed gevonden moeten worden op straat?
pi_171573978
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:07 schreef torentje het volgende:

[..]

Men kan bijna nergens meer alleen over straat lopen. Overal staan lastige groepjes hangouderen die niet al te frisse bedoelingen hebben.
Ja, maar met een rollator zijn ze niet zo snel. Dus het gevaar van die groepjes valt wel mee. ;)
  vrijdag 9 juni 2017 @ 15:18:07 #82
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_171574176
Grappig dat wij in de provincie dergelijke symbool maatregeltjes helemaal niet nodig hebben. Hoe kan dat toch?

Oogjes toe en snaveltjes dicht.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_171574209
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:18 schreef Eiwitshake het volgende:
Grappig dat wij in de provincie dergelijke symbool maatregeltjes helemaal niet nodig hebben. Hoe kan dat toch?

Oogjes toe en snaveltjes dicht.
Het is heel erg lokatie gebonden inderdaad, in steden als Delft, Breda en Dordrecht kan je met gemak als vrouw alleen over straat.

Steden als Rotterdam, Amsterdan, Den Haag, Roosendaal etc, kan dat niet.
pi_171574376
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 14:32 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Nee, dat is compleet anders. Als je buitensporige angst hebt, dan dien je dat aan te pakken. Als volwassen vrouw niet alleen over straat durven is buitensporige angst.

Het beperkt je in je dagelijkse leven en maakt je afhankelijk. Jij probeert realistische aanmerkingen nu af te doen als onderliggend seksisme. Dat is lekker makkelijk, maar onzinnig in dit geval.

[..]

En wat is kapitein_scheurbuik, de persoon die nog stelde dat Marokkanen alle negatieve lijsten aanvoeren, zijn reden dan?

Overigens heb ik nooit gezegd dat ze zielig zijn. Maar stropoppen zijn makkelijker neerhalen natuurlijk.
Je noemde het als excuus waarom ze zo vrouwen aanspreken. Terwijl het gewoon overduidelijk een gebrek aan respect voor vrouwen is.

Als je niet weet hoe je iemand moet aanspreken ga je ze niet uitschelden voor kuthoer :')
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_171574410
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:08 schreef Reefer het volgende:

[..]

Uit onderzoek is gebleken dat in Rotterdam 84 procent van de vrouwen tussen 18 en 45 jaar te maken heeft met seksuele straatintimidatie.
84 procent.
Ja, dus? Dat is natuurlijk niet goed te praten, maar dat weerhoudt tienduizenden vrouwen niet om DAGELIJKS alleen over straat te gaan in ROtterdam. Het kan dus wel. Worden al die vrouwen massaal verkracht en vinden ze het stiekem lekker?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171574438
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:19 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Steden als Rotterdam, Amsterdan, Den Haag, Roosendaal etc, kan dat niet.
Hoe dan al die vrouwen dat dan? Leg dat eens uit. Of ontken jij dat er in alle genoemde steden dagelijks tienduizenden of honderdduizenden vrouwen alleen over straat gaan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171574452
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:09 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

[..]

Dat Rotterdam een kutstad is, heeft hier niks mee te maken. Daar gaat het me niet over.

Ook heb ik het totaal niet over overdags als je gelezen had, begreep je dat het ging over 's nachts of 's avonds.

Als jij op je werk vrouwen nafluit of naroep, word je ontslagen toch? Waarom zou het dan wel goed gevonden moeten worden op straat?
Waar zeg ik dat dat goed gevonden moet worden?
Jij zegt dat vrouwen niet alleen over straat kunnen, daar reageer ik op. Dat bestrijd ik, vrouwen gaan dagelijks alleen over straat.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171574457
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, dus? Dat is natuurlijk niet goed te praten, maar dat weerhoudt tienduizenden vrouwen niet om DAGELIJKS alleen over straat te gaan in ROtterdam. Het kan dus wel. Worden al die vrouwen massaal verkracht en vinden ze het stiekem lekker?
Gast, doe je nou alsof je dom bent of probeer je werkelijk het hele probleem te bagitaliseren?

Dat honderden vrouwen wel gewoon 's avonds over straat lopen, wilt niet zeggen dat ze dat doen zonder dat ze ook maar een beetje bang zijn.

Ik durf te wedden dat 90% van die vrouwen iets sneller lopen dan dat ze overdag doen, gewoon omdat die angst er wel is.

En zeggen dat die vrouwen psychische hulp moeten zoeken in plaats van de bron aanpakken is gewoon achterlijk
pi_171574467
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, dus? Dat is natuurlijk niet goed te praten, maar dat weerhoudt tienduizenden vrouwen niet om DAGELIJKS alleen over straat te gaan in ROtterdam. Het kan dus wel. Worden al die vrouwen massaal verkracht en vinden ze het stiekem lekker?
Wat is dat nou voor onzin. Er worden ook elk weekend mannen in elkaar gemept met uitgaan, dat weerhoudt mensen ook niet ervan om nog steeds uit te gaan. Daarom moet je het nog wel aanpakken.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_171574483
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:31 schreef habitue het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor onzin. Er worden ook elk weekend mannen in elkaar gemept met uitgaan, dat weerhoudt mensen ook niet ervan om nog steeds uit te gaan. Daarom moet je het nog wel aanpakken.
Maar zou jij zeggen dat je als man niet meer over straat kan?

Ik heb helemaal niet gezegd dat het niet aangepakt moet worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171574501
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:30 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Gast, doe je nou alsof je dom bent of probeer je werkelijk het hele probleem te bagitaliseren?

Dat honderden vrouwen wel gewoon 's avonds over straat lopen, wilt niet zeggen dat ze dat doen zonder dat ze ook maar een beetje bang zijn.

Ik durf te wedden dat 90% van die vrouwen iets sneller lopen dan dat ze overdag doen, gewoon omdat die angst er wel is.

En zeggen dat die vrouwen psychische hulp moeten zoeken in plaats van de bron aanpakken is gewoon achterlijk
Als ik in het vliegtuig zit ben ik ook een beetje bang, maar om daar niou de stelling op te baseren dat je niet meer veilig in het vliegtuig kunt stappen.......
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171574528
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar zou jij zeggen dat je als man niet meer over straat kan?

Ik heb helemaal niet gezegd dat het niet aangepakt moet worden.
Ik vermijd wel tokkietenten waar een hoge kans is op vechtpartijen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_171574652
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:34 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik vermijd wel tokkietenten waar een hoge kans is op vechtpartijen.
Ja begrijpelijk. Maar om nou te zeggen: "ik durf geen horecagelegenheid in omdat ik bang ben in elkaar gemept te worden" dan begeef je je toch wel op het vlak van de irreële angsten. En dat is wat de desbetreffende vriendin doet. Als zij bepaalde straten zou vermijden, begrijpelijk. Helemaal niet alleen over straat durven is gewoon absurd. Dan heb je behandeling voor een angsstoornis nodig.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171574699
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als ik in het vliegtuig zit ben ik ook een beetje bang, maar om daar niou de stelling op te baseren dat je niet meer veilig in het vliegtuig kunt stappen.......
Punt is, dat het als jonge 20 jarige vrouw ook gewoon een stuk onveiliger is jezelf 's nachts alleen in rotterdam te begeven.
pi_171574845
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, maar met een rollator zijn ze niet zo snel. Dus het gevaar van die groepjes valt wel mee. ;)
De groepjes hangouderen die ik zie, zijn echter niet zo traag. Dus zeer gevaarlijk voor alleenreizende jongeren.
pi_171574945
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:40 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Punt is, dat het als jonge 20 jarige vrouw ook gewoon een stuk onveiliger is jezelf 's nachts alleen in rotterdam te begeven.
Dat zou best kunnen, maar zo onveilig dat het onverantwoord is en je dus niet durft? Nou, ik vind dat niet gezond. Sorry.

Het is in Haarlem ook onveiliger dan in Schettens. Durft ze ook niet alleen naar Haarlem?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171574955
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:46 schreef torentje het volgende:

[..]

De groepjes hangouderen die ik zie, zijn echter niet zo traag. Dus zeer gevaarlijk voor alleenreizende jongeren.
Oei, nou, gelukkig woon ik niet waar jij woont/leeft dan.
pi_171575091
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen, maar zo onveilig dat het onverantwoord is en je dus niet durft? Nou, ik vind dat niet gezond. Sorry.

Het is in Haarlem ook onveiliger dan in Schettens. Durft ze ook niet alleen naar Haarlem?
Ik snap best dat je het leukt vindt om te doen alsof je je van de domme houdt.

Mijn vriendin vermijdt het liever om in haar eentje 's nachts door Rotterdam of Amsterdam te lopen. Dit mag jij meteen opvatten als een psychische storing, maar de dag van vandaag is dat geen psychische storing, maar precies wat er mis is met de maatschappij.

Je gebruikt dit om het echte probleem te ontwijken en dat is een beetje sneu man
pi_171575138
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:54 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Ik snap best dat je het leukt vindt om te doen alsof je je van de domme houdt.

Mijn vriendin vermijdt het liever om in haar eentje 's nachts door Rotterdam of Amsterdam te lopen. Dit mag jij meteen opvatten als een psychische storing, maar de dag van vandaag is dat geen psychische storing, maar precies wat er mis is met de maatschappij.

Je gebruikt dit om het echte probleem te ontwijken en dat is een beetje sneu man
Nog sneuer is dat je de wereld blamet voor je eigen probleem.
pi_171575187
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 15:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen, maar zo onveilig dat het onverantwoord is en je dus niet durft? Nou, ik vind dat niet gezond. Sorry.
Dat is ook niet gezond, maar desalniettemin een feit. Ik heb een (mooie) vriendin en die wordt met enige regelmaat lastig gevallen op straat, zeker in bepaalde wijken. Nu zijn de "psstt meisje"s natuurlijk niet direct eng maar het is ook al eens voorgekomen dat ze door een zekere groep met een migratieachtergrond wordt uitgescholden voor hoer of dat ze gevolgd of simpelweg staande wordt gehouden.

Niet over straat durven is het dan misschien niet maar ik kan best begrijpen dat, zeker als vrouw, het nogal intimiderend kan zijn als een groep mannen die duidelijk de fysieke overmacht hebben je op die manier benaderen.

En afhankelijk van de wijk kan het ook inderdaad niet veilig zijn om daar na een bepaald uur nog over straat te gaan, ongeacht je geslacht. De kans is klein dat er iets gebeurt maar afhankelijk van het uur en de locatie kan het wel degelijk soms onveilig genoemd worden, vind ik.

Dat staat trouwens even los van of deze maatregel enig effect gaat hebben of in dit geval van Rotterdam.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')