Maar je ziet ook tijdige en stipte invoering en uitvoering. Luxemburg, België. Zwitserland. In Denemarken gaat het ook best prima.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 17:13 schreef b2py het volgende:
Ik doe even mijn duit in het zakje want anders telt het niet.
Ook ik vind ERTMS een prima systeem maar de huidige haken en ogen zijn te groot voor het investeringsbedrag dat er mee gemoeid is. Laat ons dan maar niet de eerste zijn en achteraan lopen, stuk bevredigender. Je ziet nu in diverse landen de uitrol stagneren en uitlopen door onbekende problemen. Voor minder geld zijn er alternatieven die meer capaciteit opleveren dan ERTMS en dat is volgens mij een van de grote drijfveren voor de Nederlandse invoering.
Ik heb geen idee hoeveel geld we het dan over hebben. Wat ik wil is niet zozeer een beter beveiligingsysteem nu.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 18:04 schreef MTL het volgende:
Stel dat je het volledige ERTMS budget tot je beschikking zou krijgen voor verbetering van het spoor, waar zou jij het in investeren?
En voor de leuk dan dezelfde vraag, maar met de voorwaarde dat het bij moet dragen aan de spoorwegveiligheid.
Edit: niet zo zeer specifiek voor b2py, maar aan iedereen
Denemarken is juist het voorbeeld waar het mis gaat, project is minimaal 2 jaar naar achter geschoven door 'onverwachte problemen'.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 23:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Maar je ziet ook tijdige en stipte invoering en uitvoering. Luxemburg, België. Zwitserland. In Denemarken gaat het ook best prima.
3kV, meer 80 km/h zones op stations, liempde, Ravenstein, Warmond dubbele vork en meer 160 mbv NG.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 18:04 schreef MTL het volgende:
Stel dat je het volledige ERTMS budget tot je beschikking zou krijgen voor verbetering van het spoor, waar zou jij het in investeren?
En voor de leuk dan dezelfde vraag, maar met de voorwaarde dat het bij moet dragen aan de spoorwegveiligheid.
Edit: niet zo zeer specifiek voor b2py, maar aan iedereen
Ik wil alleen maar 5 miljoen euro, een lekker wijf en een kratje bier. En aangezien dat makkelijker te regelen is dan dat wat jij wil, stel ik voor dat ik eerst bediend wordquote:
Mijn wensenlijstje voor mijn hoekje in Brabant: Vught Verdiept, Tilburg-aansluiting Verdiept, seinoptimalisatie Breda - Tilburg en opheffen van overwegen op die route. En daarnaast een boogje vanaf de HSL in de richting van Roosendaal zodat Vlissingen - Roosendaal - Rotterdam/Amsterdam versneld kan worden wanneer de ICNG er is.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 23:48 schreef b2py het volgende:
[..]
3kV, meer 80 km/h zones op stations, liempde, Ravenstein, Warmond dubbele vork en meer 160 mbv NG.
Het is, geloof ik, zo'n 2,2 miljard euro. Dus ik ben bang dat het wensenlijstje iets ingeperkt moet wordenquote:Op vrijdag 9 juni 2017 23:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoeveel geld we het dan over hebben.
Strak plan. Smullers openen op alle rangeerterreinen? Hoef ik niet meer terug te lopen voor mijn patat/friet (doorhalen wat wel/niet van toepassing is)quote:
Het ging toch om goede kantines?quote:
Dat zijn een paar minpunten hè!! Geen pluspunten.quote:
Vrije kruising Tilburg, die mis ik, scherpquote:Op zaterdag 10 juni 2017 01:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mijn wensenlijstje voor mijn hoekje in Brabant: Vught Verdiept, Tilburg-aansluiting Verdiept, seinoptimalisatie Breda - Tilburg en opheffen van overwegen op die route. En daarnaast een boogje vanaf de HSL in de richting van Roosendaal zodat Vlissingen - Roosendaal - Rotterdam/Amsterdam versneld kan worden wanneer de ICNG er is.
Ik vind ze daar nog wel meevallen. Ik heb ze erger meegemaaktquote:Op zaterdag 10 juni 2017 08:13 schreef Maegrim het volgende:
ik hoef geen smullers maar goeie stoelen zou al welkom zijn, jij komt zeker nooit in het SB op de watergraafsmeer
"Additional costs, particularly in fibre-optic cabling, onboard equipment, and testing and approval, will push the project into its 20% contingency fund although Banedanmark says the full programme can still be delivered within the overall DKr 24.9bn ($US 3.75bn) budget."quote:Op vrijdag 9 juni 2017 23:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Denemarken is juist het voorbeeld waar het mis gaat, project is minimaal 2 jaar naar achter geschoven door 'onverwachte problemen'.
Nee maar ik kreeg de indruk dat er rampzalige problemen waren en vind dat nu wel meevallenquote:Op zaterdag 10 juni 2017 10:20 schreef b2py het volgende:
Je had het over tijdig en stipt, twee jaar uitstel voldoet volgens mij niet aan die woorden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |