abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 7 december 2017 @ 18:24:35 #251
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175555922
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 18:50 schreef Bluezz het volgende:

[..]

En? :D

Ik heb de laatste keer wat duurdere, betere (hoopte ik) gekocht:
D'addario Pro.Arté en ik heb ze nog! Nog steeds geen nieuwe nodig, al maanden :?
Tsja, nodig wat is nodig. Toen ik mijn elektrische eerst had liet ik de snaren er 8 maanden op zitten :')

In de zomer vervang ik de set wel meer frequent dan in de winter, ivm zweethanden. Als ik in de zomer speel worden die snaren (en de hals overigens ook) vrij smerig door mijn klamme handen. Nu blijven de snaren vrij lang schoon, en het verschil in klank maakt me niet zoveel uit.
Smurfen zijn gruwelijk. - Kees Kwakman
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
  dinsdag 12 december 2017 @ 13:32:47 #252
85962 ioko
I Appear Missing
pi_175668803
Dit weekend naast mijn Fender Stratocaster een fijne westerngitaar gekocht. Een Richwood D20. Erg wennen (vooral mijn vingers), maar een super geluid.
t_richwood%20d20%20f1.jpg
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_175700698
Mooi!! Ja ik heb ook een paar keer op de western van mijn zoon gespeeld, maar auw auw auw :D
  woensdag 13 december 2017 @ 20:12:10 #254
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175703349
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 19:01 schreef Bluezz het volgende:
Mooi!! Ja ik heb ook een paar keer op de western van mijn zoon gespeeld, maar auw auw auw :D
Went zo
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
  woensdag 13 december 2017 @ 22:41:03 #255
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175708551
Hier ook een nieuwe gitaar.

https://www.thomann.de/nl/harley_benton_custom_line_cla_28v.htm

318352.jpg
9570553_800.jpg
Mayer-style. Inclusief herringbone en V-hals :7
  woensdag 13 december 2017 @ 23:44:15 #256
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175710105
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:32 schreef ioko het volgende:
Dit weekend naast mijn Fender Stratocaster een fijne westerngitaar gekocht. Een Richwood D20. Erg wennen (vooral mijn vingers), maar een super geluid.
[ afbeelding ]
Ik heb dus de RD 17-CE. Sinds ik 'm heb weer veel meer aan het spelen en dan merk je gelijk weer een hoop vorderingen. Ik werk toe naar zelf de solo van Society te spelen O+
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  woensdag 13 december 2017 @ 23:44:42 #257
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175710122
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 20:12 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Went zo
2 dagen goed spelen en je merkt er niks meer van.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  donderdag 14 december 2017 @ 17:32:29 #258
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_175722364
Ik zit zelf ook weer naar een extra gitaar te kijken. Iets met een harde brug, verlijmde nek met flinke cut out daar zodat je fijn hoog kan spelen. Room for activities enzo. En een wizard achtige nek. Die dikke gibson dingen vind ik helemaal niks

De rest wat ik heb wat kwaliteit is is allemaal floyd :D En dan zijn double stops of dubbele bends letterlijk de hel.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  Moderator vrijdag 15 december 2017 @ 14:54:34 #259
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175742043
Vraagje aan de gitaristen hier, gebruiken jullie vaak andere stemmingen? Ik zie vaak dat er veel verschillende stemmingen gebruikt worden drop D en open A etc. Doen jullie dat vaak? Ik ben er op één of andere manier best wel huiverig voor, ik heb zoiets van ik ben een aantal jaren nodig geweest om een beetje mijn weg op de normale stemming te vinden, als ik die nu ga veranderen ben ik dan weer zo lang bezig, of voegt het wel degelijk veel toe en is het verstandig om vaker te wisselen?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
  Moderator vrijdag 15 december 2017 @ 15:18:45 #260
222754 crew  Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_175742497
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Vraagje aan de gitaristen hier, gebruiken jullie vaak andere stemmingen? Ik zie vaak dat er veel verschillende stemmingen gebruikt worden drop D en open A etc. Doen jullie dat vaak? Ik ben er op één of andere manier best wel huiverig voor, ik heb zoiets van ik ben een aantal jaren nodig geweest om een beetje mijn weg op de normale stemming te vinden, als ik die nu ga veranderen ben ik dan weer zo lang bezig, of voegt het wel degelijk veel toe en is het verstandig om vaker te wisselen?
Ik speel wel eens met alle snaren een halve stap omlaag, Alice in Chains en Neil Young-nummers enzo.
tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! - QotSA || Den Helder || AZ
  Moderator vrijdag 15 december 2017 @ 15:24:51 #261
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175742611
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:18 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik speel wel eens met alle snaren een halve stap omlaag, Alice in Chains en Neil Young-nummers enzo.
Tja een aantal nirvana nummers hebben dat ook maar daar heb je vooral wat aan als je open snaren speelt, of mis ik iets. Gewoon alles wat je speelt een vakje opschuiven heeft toch hetzelfde effect :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
  vrijdag 15 december 2017 @ 15:27:52 #262
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_175742674
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb een gitaar in E en een gitaar in Drop D. Vervolgens kan je met een pedaal het shiften naar bijv B standaard of Drop A oid. Het is niet perfect, een gitaar in die stemming is beter maar dit is de makkelijkste oplossing.

het pedaal dat ik gebruik is een Digitech Drop. Kost je ongeveer 100 euro.

Omhoog kan je inderdaad gewoon hoger fretten. Maar als je lager wil moet je lager stemmen.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')