abonnement Unibet Coolblue
pi_171517398

Dit topic is bedoeld voor gitaarspelend FOK!
Elke gitarist is welkom! Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, jazz of metal, snel of langzaam. Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren. Respecteer elkaars smaak en mening!

Rock on!

De vaste klanten?
drib.gifFok!%20%5B%5D.jpgHolland60.jpg21n3woz.gifrsz_cheshire_cat.jpgth_pluis.jpgAresbewerkt.JPG5zmfxc.gifJuck.gif29fcpr4.jpg.pngimgs50.jpgF50GT_fok.jpg2cygxsw.gif--H-I-M--.jpgmiya.jpgtn_P10100271.JPGJorikjet.gifgitaar.jpgKramer_final.gifgSXpR.gif9Btog.giffokicon.gificon.JPG1111%20(Custom).pngmosss.jpgmoosestil.jpggrolsch.jpgend.gifUSAF60.60.jpgUI222.gifnaamloos2.png

Mascotte?
MustachoNijn.gif

Gitaarmerken?
BC Rich | Bo~El | Dean Guitars | Epiphone | ESP/Takamine | Fender | Gibson | Gretsch | Hofner | Ibanez | Jackson | Line 6 | Martin & Co | Music Man | Parker | PRS | Squier | Taylor

Versterkers?
Fender | Laney | Line6 | Marshall | Mesa Boogie | Peavey | Randall | Vox

Effecten?
Boss | Dunlop | Electro-Harmonix | Digitech | Line 6 | Zoom

Tabs?
Ultimate Guitar | My Songbook | Powertabs | Guitar Tab Universe | Songsterr

Winkels?
Gitaarwinkel.nl | Feedback | Groove Factory | Dirk Witte | Haar Guitars | Kees Dee | Musik Produktiv | Lord of the Strings | Guitar Center in Wierden | Thomann | Guitarbox | Speelonk Music Store

Overige?
Gitaar.net | Gitaarnet.nl | Harmony Central | Cyberfret | Maak je eigen gitaar | Het afstellen van je gitaar | Gear Acquisition Syndrome (GAS)

De OP staat hier
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  Moderator woensdag 7 juni 2017 @ 09:17:57 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171517546
Na een paar maanden een roland cube 30 geleend te hebben van een collega ben ik weer terug bij mijn radio :D Hij had hem nodig. (later als ik groot ben koop ik wel een keer een versterker)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:42:37 #3
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_171536460
Ik heb zelf een Roland cube 20GX. Pima ding, klinkt best goed door m'n PC speakers. Heb hem nog nooit vol gebruikt, misschien eens proberen.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_171537000
Ik speel op dit moment veel over mijn orange micro dark via de 10" TEN 30 celestion speaker van mijn fender princeton.

http://www.keymusic.com/nl/item/orange-micro-dark/
http://celestion.com/product/33/ten_30/

Klinkt echt top en de orange amp is super goedkoop. Alleen dus ergens een leuke 10" speaker vandaan halen.

Reverb en delay en dergelijke wel in de fx loop doen anders klinkt het niet.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  donderdag 8 juni 2017 @ 13:16:14 #5
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_171546990
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:56 schreef ssebass het volgende:
Ik speel op dit moment veel over mijn orange micro dark via de 10" TEN 30 celestion speaker van mijn fender princeton.

http://www.keymusic.com/nl/item/orange-micro-dark/
http://celestion.com/product/33/ten_30/

Klinkt echt top en de orange amp is super goedkoop. Alleen dus ergens een leuke 10" speaker vandaan halen.

Reverb en delay en dergelijke wel in de fx loop doen anders klinkt het niet.
klinkt dat clean nog een beetje?₩
Lachen joh.
pi_171547605
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:16 schreef Pajanus het volgende:

[..]

klinkt dat clean nog een beetje?₩
Ja met reverb en delay in de loop zeker. Helemaal droog vind ik het wat klinisch, iets te strak naar mijn smaak. Maar komt misschien omdat ik altijd met reverb en delay speel. Het heeft alleen een pre buis en transistor eind versterker. Het is een hybrid amp. Qua volume wel heel relaxt voor thuis en kan ook gewoon wel echt hard. Ding is broodtrommel formaat :D De shape knop is echt geweldig van klassiek bij am radio achtig geluid (super veel mid) tot dikke wall of sound (mid scoop).

Vind dit een goede reviews qua geluid:


"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_171584015
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:47 schreef ssebass het volgende:

[..]

Vind dit een goede reviews qua geluid:

Die dame speelt er aardig op los. Ze speelt beeter dan mij moet ik zeggen :P

Ik zelf heb een Fender Champion 20 of 40 hoog op mijn wensenlijst staan. Heb nu een Roland Cube 20, maar mis het echte fender geluid, wat ik hopelijk wel daar in vind. Heb alleen maar single coil gitaren waar ik op speel.

Het zal alleen maar voor in de kamer zijn dus heel hard hoeft het niet, daarom twijfel ik een beetje tussen de 20 en de 40.Ben bang dat de 40 te veel zal zijn.
pi_171601668
Even beetje aan het experimenteren met effecten bouwen. Heb een heel basic ontwerp gemaakt op een breadboard (vandaar noise eromheen). Is een hardclipping schema, heb er twee gebouwd met andere samenstelling van diodes. Best leuk om te doen.





Geluidjes: Eerst hals element met steeds meer volume op de gitaar daarna brug element.

2x 1N34A

1N34a en 1N4001

[ Bericht 6% gewijzigd door ssebass op 10-06-2017 19:52:02 ]
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_171607813
En ja... De voeding van mijn eenvoudige modelling Blackstar oefenversterkertje was kapot.

Even naar de winkel. Voeding bestellen. Enfin, wat buizenversterkertjes gezien en ook een paar leuke gitaren. Een paar dagen en een paar uur testen-en-combineren later heb ik nu een nieuw buizenversterkertje en een nieuwe gitaar (en wacht ik nog op die voeding).

Ik geloof dat als er de volgende keer iets stuk gaat, of als ik nieuwe snaren moet, dat ik dat mijn partner laat kopen. Veel veiliger.
pi_171608761
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 23:05 schreef Morri2 het volgende:
En ja... De voeding van mijn eenvoudige modelling Blackstar oefenversterkertje was kapot.

Even naar de winkel. Voeding bestellen. Enfin, wat buizenversterkertjes gezien en ook een paar leuke gitaren. Een paar dagen en een paar uur testen-en-combineren later heb ik nu een nieuw buizenversterkertje en een nieuwe gitaar (en wacht ik nog op die voeding).

Ik geloof dat als er de volgende keer iets stuk gaat, of als ik nieuwe snaren moet, dat ik dat mijn partner laat kopen. Veel veiliger.
Nice en herkenbaar... GAS!

Wat is het geworden?
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_171610015
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 23:49 schreef ssebass het volgende:

[..]

Nice en herkenbaar... GAS!

Wat is het geworden?
Nou ja, ik ben een redelijke beginner. En mijn smaak (en kennis van gitaren) zal vast in de loop van de jaren nog wel veranderen en ontwikkelen vermoed ik. Ik had een Gretsch G5426 en een simpele goedkope Blackstar ID:Core 10. Maar ik had al vaker verlekkerd staan kijken naar semi hollows en buizenversterkers.

Uiteindelijke buit:

- Gretsch Streamliner G2622T (center block; Torino)
Mooie gitaar qua uiterlijk en een sound die me erg aanstond. Ik heb vanalles in handen gehad. 2 Ibanezzen van resp. rond de 800 en 900 euro (die klonken prima en voelden oerdegelijk, maar echt enthousiast werd ik er niet van). Een Verythin Hofner waarvan ik de aparte coating niet trok. Een Hagstrom die erg bluegrassy klonk. Aparte sound, en het trok me wel aan, maar niet voor dagelijks gebruik. Maar ik kan heel goed begrijpen dat er mensen zijn die hier heel enthousiast van worden. Een paar Gretsches in verschillende prijsklassen (450 tot 1200 Euro) die allemaal lekker speelden en goed klonken, maar toch niet dusdanig beter dan mijn huidige gitaar, en daarom het hogere bedrag niet rechtvaardigden. De afwerking van de duurdere was wel vele malen beter dan mijn huidige. En misschien ben ik ook wel gewoon te slecht om daar de (betere) geluidsnuances uit te halen. De laatste gitaar die ik uit het magazijn had laten komen was degene die ik uiteindelijk heb gekocht. Verrassend qua geluid en ik viel ook nog eens voor het uiterlijk. Ik had eigenlijk al besloten dat ik voorlopig tevreden was met mijn huidige gitaar, totdat ik deze laatste in handen kreeg. Meteen verkocht :D
- Ibanez TSA5TVR Tube Screamer
Ook hier weer verschillende buizenversterkertjes (Blackstar, Bugera, Vox, Ibanez) geprobeerd icm mijn huidige gitaar. Deze stak er bovenuit qua geluid. En die versterker had ik ook nog in het hokje staan toen ik de nieuwe gitaar probeerde en ook dat matchte goed. Foeilelijk ding. Mintpastel groenblauwe zijkant, creme in het midden, bruin hengsel en om de ellende compleet te maken ook nog eens mahoniehouten pootjes. Ik heb hem zoveel mogelijk uit het zicht gezet :D

Helemaal blij. Vanavond een beetje zitten proberen en testen. Mijn oude gitaar is een net wat feller - net meer 'bite' - en leent zich goed voor snelle rock of 'punky' nummers vind ik. De nieuwe gitaar is wat trager en gemoedelijker en past beter bij blue-sy nummers, ballads en melodische/atmosfeer muziek.

[ Bericht 5% gewijzigd door Morri2 op 11-06-2017 00:58:48 ]
pi_171650209
quote:
Ziet er goed uit. Is inderdaad de beste manier om nieuwe gear te kopen gewoon zo veel mogelijk naast elkaar testen. Merk je meteen dat prijs weinig zegt en dat je soms op hele verrassende dingen uitkomt. Probleem is, zo blijf je wel steeds dingen kopen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 20:23:23 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171650249
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 19:00 schreef ssebass het volgende:
Even beetje aan het experimenteren met effecten bouwen. Heb een heel basic ontwerp gemaakt op een breadboard (vandaar noise eromheen). Is een hardclipping schema, heb er twee gebouwd met andere samenstelling van diodes. Best leuk om te doen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Geluidjes: Eerst hals element met steeds meer volume op de gitaar daarna brug element.

2x 1N34A

1N34a en 1N4001
Tof ik kom niet verder dan digitaal effecten in elkaar knutselen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 12 juni 2017 @ 23:48:07 #14
220906 Fooshantay
Klassieke gitaar (L)
pi_171656863
Mede gitaarlovers; ik ben benieuwd wat jullie van mijn filmpje vinden;


Het is niet elektrisch - wat hier de boventoon voert - maar een gitaar is een gitaar, niet? :P
Ik speel instrumentale stukken op gitaar. Te gusta? Check mijn YT-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UC46kwWZ2zsaSQmt90-JL4Yg
pi_171656992
quote:
Het is niet elektrisch - wat hier de boventoon voert - maar een gitaar is een gitaar, niet? :P
Het is het 'gitaristentopic', dus het hoort hier sowieso thuis :D En leuk! Ik had dat arrangement nog nooit gehoord. Weer eens wat anders :D
pi_171659342
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 23:48 schreef Fooshantay het volgende:
Mede gitaarlovers; ik ben benieuwd wat jullie van mijn filmpje vinden;


Het is niet elektrisch - wat hier de boventoon voert - maar een gitaar is een gitaar, niet? :P
Mooi! Ben zelf ook ooit op klassiek begonnen.

Af en toe als ik dit soort dingen zie denk ik dat ik er maar misschien weer een moet kopen ;)

Deze stukken zijn ook erg mooi:

"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 13 juni 2017 @ 18:58:00 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171673021
Mijn vriendin heeft een mooi beginnersgitaartje gekocht voor 40 euro. Nu zoeken we nog een tuner en een versterkertje voor net zo veel ongeveer. Heeft iemand nog wat onder het stof liggen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 13 juni 2017 @ 19:22:27 #18
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_171673630
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 18:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mijn vriendin heeft een mooi beginnersgitaartje gekocht voor 40 euro. Nu zoeken we nog een tuner en een versterkertje voor net zo veel ongeveer. Heeft iemand nog wat onder het stof liggen?
Gewoon een app.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 13 juni 2017 @ 19:33:06 #19
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171673896
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 19:22 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Gewoon een app.
Dat werkt ook wel ja :D

Zijn er ook al versterker-apps toevallig? 8-)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_171681699
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 19:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat werkt ook wel ja :D

Zijn er ook al versterker-apps toevallig? 8-)
Nee, volgens mij niet :D
Maar je kunt al best goedkope nieuwe miniversterkers krijgen. Ik neem aan dat het voor een electrische gitaar is, toch?
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:18:56 #21
220906 Fooshantay
Klassieke gitaar (L)
pi_171684528
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 23:54 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Het is het 'gitaristentopic', dus het hoort hier sowieso thuis :D En leuk! Ik had dat arrangement nog nooit gehoord. Weer eens wat anders :D
Dankje! :D Er zijn een hoop prachtige arrangementen; YouTube is your friend :P
Ik speel instrumentale stukken op gitaar. Te gusta? Check mijn YT-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UC46kwWZ2zsaSQmt90-JL4Yg
  woensdag 14 juni 2017 @ 10:20:27 #22
220906 Fooshantay
Klassieke gitaar (L)
pi_171684545
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 08:28 schreef ssebass het volgende:

[..]

Mooi! Ben zelf ook ooit op klassiek begonnen.

Af en toe als ik dit soort dingen zie denk ik dat ik er maar misschien weer een moet kopen ;)

Deze stukken zijn ook erg mooi:

Dankje!

Klassieke gitaar is fantastisch :$ :D Het warme, volle geluid vind ik echt fantastisch.

Strummen en dergelijke doe ik op staal/elektrisch, maar fingerstyle.. ;)

En prachtige stukken, zeker! Ana Vidovic is zo goed :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Fooshantay op 14-06-2017 10:20:48 (typo) ]
Ik speel instrumentale stukken op gitaar. Te gusta? Check mijn YT-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UC46kwWZ2zsaSQmt90-JL4Yg
  woensdag 14 juni 2017 @ 12:54:57 #23
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_171687491
Ik ben toe aan een nieuwe gitaar. Speel nu een klein jaar (zelfstudie) op een goedkope klassieke gitaar, maar stoor me aan onvaste tonen (ja, ook al andere snaren geprobeerd).

Ik twijfel nu een beetje tussen western en klassiek. Is hier, buiten smaak, nog wat zinnigs over te zeggen?

Goede tips zijn trouwens welkom. Welke merken/types/uitvoeringen whatever. Wil max ¤ 300,- uitgeven. Is dat beetje acceptabel?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_171688817
Volgens is moderne popmuziek en akoustische rock ook allemaal stalen snaren.
.
  woensdag 14 juni 2017 @ 19:27:48 #25
220906 Fooshantay
Klassieke gitaar (L)
pi_171695550
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 12:54 schreef Bugno het volgende:
Ik ben toe aan een nieuwe gitaar. Speel nu een klein jaar (zelfstudie) op een goedkope klassieke gitaar, maar stoor me aan onvaste tonen (ja, ook al andere snaren geprobeerd).

Ik twijfel nu een beetje tussen western en klassiek. Is hier, buiten smaak, nog wat zinnigs over te zeggen?

Goede tips zijn trouwens welkom. Welke merken/types/uitvoeringen whatever. Wil max ¤ 300,- uitgeven. Is dat beetje acceptabel?
Wil je zingen of fingerstyle en dergelijke?
Ik speel instrumentale stukken op gitaar. Te gusta? Check mijn YT-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UC46kwWZ2zsaSQmt90-JL4Yg
  woensdag 14 juni 2017 @ 20:04:40 #26
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_171696253
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 19:27 schreef Fooshantay het volgende:

[..]

Wil je zingen of fingerstyle en dergelijke?
Ik speel nu vooral nog veel akkoorden, langzaam wat aan het experimenteren met fingerplucking etc. Zingen doe ik mijzelf en anderen niet aan :D
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_171697037
Ik vind dit een lekkere sound, wie kan me vertellen wat voor een gitaar dit is?
pi_171698986
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 20:38 schreef Ciscus het volgende:
Ik vind dit een lekkere sound, wie kan me vertellen wat voor een gitaar dit is?
Deze?
En inderdaad mooie sound!
pi_171699208
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 20:38 schreef Ciscus het volgende:
Ik vind dit een lekkere sound, wie kan me vertellen wat voor een gitaar dit is?
Geluid is niet zozeer de gitaar. Amp en effecten bepalen veel meer het geluid. Dit klinkt als een fuzz face of een ander type fuzz.

"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_171716789
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 22:11 schreef ssebass het volgende:

[..]

Geluid is niet zozeer de gitaar. Amp en effecten bepalen veel meer het geluid. Dit klinkt als een fuzz face of een ander type fuzz.

Heb je natuurlijk ook gelijk in. Ik ben nooit zo bezig geweest met effecten, ben dan ook meer van de akoestische gitaar.
Nu heb ik een paar nummers geschreven waarbij deze sound perfect past en je wordt dan ook bedankt voor je antwoord :-)
pi_171739124
Nu op NPO: De nieuwe Stradivarius. een programma waarin muzikanten een muziekinstrument maken. De eerste aflevering nu op tv met Spike van Di-rect. Hij gaat uiteraard een gitaar bouwen.

Misschien dat er nog meer gitaarpelers zijn, die dit leuk vinden.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 22:25:03 #32
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_171741172
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 20:28 schreef StephanL het volgende:
Nu op NPO: De nieuwe Stradivarius. een programma waarin muzikanten een muziekinstrument maken. De eerste aflevering nu op tv met Spike van Di-rect. Hij gaat uiteraard een gitaar bouwen.

Misschien dat er nog meer gitaarpelers zijn, die dit leuk vinden.
Thanks voor de tip. :)
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_171753743
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 22:25 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Thanks voor de tip. :)
vond het best wel leuk om te zien. Bezoek aan Gibson fabriek :~
  dinsdag 20 juni 2017 @ 21:09:42 #34
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_171820436
Morgen weer eens spelen voor mensen, bij de karwei. Ook eens lachen. Doen jullie t veel? en hoe komen jullie aan je optredens? vind t wel leuk zo alleen zo'n gedoe met spullen voor een hele band meenemen.
Lachen joh.
  Moderator woensdag 21 juni 2017 @ 09:32:50 #35
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171829479
Hihi grappig effect, ik ben naar een festival geweest en ik kom thuis en kan ineens dingen op gitaar die ik daarvoor niet kon. Blijkbaar kun je ook dingen oppikken zonder persee een gitaar in de handen te hebben :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171830145
quote:
2s.gif Op woensdag 21 juni 2017 09:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Hihi grappig effect, ik ben naar een festival geweest en ik kom thuis en kan ineens dingen op gitaar die ik daarvoor niet kon. Blijkbaar kun je ook dingen oppikken zonder persee een gitaar in de handen te hebben :)
Of je had gewoon inspiratie opgedaan en probeert eens iets anders waar je de basis wel voor had?

Welk festival? BKS?
PS4 online: micro_nl
  Moderator woensdag 21 juni 2017 @ 10:18:00 #37
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171830180
quote:
11s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:15 schreef guitarist het volgende:

[..]

Of je had gewoon inspiratie opgedaan en probeert eens iets anders waar je de basis wel voor had?

Welk festival? BKS?
Graspop, voordeel er hangen van die grote schermen waar ze best vaak inzoomen op gitaristen :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 21 juni 2017 @ 17:17:09 #38
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_171837981
Maand niet kunnen spelen wegens vakantie, al het eelt op m'n vingertoppen is weg.

Kan bijna geen bends meer doen :'(
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  woensdag 21 juni 2017 @ 18:25:37 #39
220906 Fooshantay
Klassieke gitaar (L)
pi_171839083
quote:
10s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:17 schreef Ingolstadt het volgende:
Maand niet kunnen spelen wegens vakantie, al het eelt op m'n vingertoppen is weg.

Kan bijna geen bends meer doen :'(
Geen gitaartje meegenomen?! ;'((( Eeuwig zonde ;)
Ik speel instrumentale stukken op gitaar. Te gusta? Check mijn YT-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UC46kwWZ2zsaSQmt90-JL4Yg
  woensdag 21 juni 2017 @ 19:43:39 #40
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_171840823
quote:
10s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:17 schreef Ingolstadt het volgende:
Maand niet kunnen spelen wegens vakantie, al het eelt op m'n vingertoppen is weg.

Kan bijna geen bends meer doen :'(
Dat je geen gitaar (gemakkelijk) meekrijgt in het vliegtuig of in de auto, daar kan ik inkomen, maar waar heb je gezeten dat je zelfs niet af en toe langs een gitaarwinkel kon?
Dat is wat ik altijd doe als de ontwenningsverschijnselen beginnen op te spelen...
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  woensdag 21 juni 2017 @ 19:47:09 #41
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_171840888
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 19:43 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Dat je geen gitaar (gemakkelijk) meekrijgt in het vliegtuig of in de auto, daar kan ik inkomen, maar waar heb je gezeten dat je zelfs niet af en toe langs een gitaarwinkel kon?
Dat is wat ik altijd doe als de ontwenningsverschijnselen beginnen op te spelen...
Had makkelijk gekund, heb door de VS gereden. Achtte het alleen niet zo nodig, had niet gedacht dat ineens weer spelen zo'n pijn zou doen zeg :{.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_171863000
Heb net voor het eerst een wat duurder set snaren op mijn gitaar gezet.
'DAddario.
Mooi klankje zeg O+
  Moderator donderdag 22 juni 2017 @ 18:06:50 #43
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171864796
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:02 schreef Bluezz het volgende:
Heb net voor het eerst een wat duurder set snaren op mijn gitaar gezet.
'DAddario.
Mooi klankje zeg O+
Hoe gaat het met het muten?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171865593
quote:
2s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hoe gaat het met het muten?
Beter :D
Alles gaat beter :Y
Speel nu anderhalf jaar.. en ga echt vooruit merk ik.
O+
pi_171871541
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:02 schreef Bluezz het volgende:
Heb net voor het eerst een wat duurder set snaren op mijn gitaar gezet.
'DAddario.
Mooi klankje zeg O+
Zijn er goedkopere? Ik had de indruk dat dit toch de meest goedkope waren? Er zijn namelijk veel snaren die duurder zijn.
  Moderator vrijdag 23 juni 2017 @ 09:03:58 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171877808
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 18:34 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Beter :D
Alles gaat beter :Y
Speel nu anderhalf jaar.. en ga echt vooruit merk ik.
O+
^O^
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:40:22 #47
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_171883107
quote:
2s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Graspop, voordeel er hangen van die grote schermen waar ze best vaak inzoomen op gitaristen :)
Ben je geweest vorig weekend ?
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  vrijdag 23 juni 2017 @ 13:38:20 #48
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_171884383
Ja dus :D
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  vrijdag 23 juni 2017 @ 14:07:39 #49
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_171885047


Gisteren even aan het knutselen geslagen O+

Erg leuk speelgoed *O*
nee, jij dan!
  Moderator vrijdag 23 juni 2017 @ 16:58:55 #50
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171889231
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:07 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]

Gisteren even aan het knutselen geslagen O+

Erg leuk speelgoed *O*
_O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 23 juni 2017 @ 16:59:07 #51
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171889233
quote:
8s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:38 schreef genakt het volgende:
Ja dus :D
jup
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 23 juni 2017 @ 18:15:49 #52
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_171891035
quote:
2s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Graspop, voordeel er hangen van die grote schermen waar ze best vaak inzoomen op gitaristen :)
Vond je?

Ik vond het soms nogal snel wegflippen tijdens de solo omdat rest van de band toch wel leukere dingen aan het doen was :( Ook niet gek want die spelen geen solo
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  vrijdag 23 juni 2017 @ 18:19:00 #53
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_171891110
Ja, ik was daar ook dus

Anyway,

Kreeg deze doorgestuurd
https://www.washingtonpos(...)the-electric-guitar/

Beetje erg sensationeel, maar redelijk accuraat denk ik.
Meeste instrumenten gaan gewoon lang mee, dus imho is de gitaar industrie momenteel wat te groot voor de markt die er is.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  vrijdag 23 juni 2017 @ 20:16:59 #54
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171894760
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 18:19 schreef BurnaBoy het volgende:
Ja, ik was daar ook dus

Anyway,

Kreeg deze doorgestuurd
https://www.washingtonpos(...)the-electric-guitar/

Beetje erg sensationeel, maar redelijk accuraat denk ik.
Meeste instrumenten gaan gewoon lang mee, dus imho is de gitaar industrie momenteel wat te groot voor de markt die er is.
Das mooi. Dat betekend goedkopere gitaren. :9
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 23 juni 2017 @ 21:27:14 #55
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_171897236
Ja of duurder omdat je de overhead minder kan smeren.

En je mist je schaalvoordelen omdat massaproductie
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  maandag 26 juni 2017 @ 13:56:54 #56
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_171962651
Ik had GAS allemaal spulletjes gekocht:

line 6 hd500x



voor deze baas:

Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  Moderator maandag 26 juni 2017 @ 13:59:51 #57
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171962709
Gisteren de eerste twee afleveringen van de nieuwe stradivarius gekeken wat een leuk programma :D

(die drumstelbouwer wat een heerlijke (te) rustige man)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171972660
quote:
2s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Gisteren de eerste twee afleveringen van de nieuwe stradivarius gekeken wat een leuk programma :D

(die drumstelbouwer wat een heerlijke (te) rustige man)
Het mooiste moment vond ik toen het hout ingewreven werd met olie O+
pi_171972687
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 21:48 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Zijn er goedkopere? Ik had de indruk dat dit toch de meest goedkope waren? Er zijn namelijk veel snaren die duurder zijn.
Oh geen idee, ik bestelde 2x de meest goedkope bij Bax, net begonnen en nog geen verstand er van..nu hoor ik echt verschil .
pi_171981849
quote:
8s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:56 schreef genakt het volgende:
Ik had GAS allemaal spulletjes gekocht:

line 6 hd500x

[ afbeelding ]

voor deze baas:

[ afbeelding ]
Bruut. Heb je nou een 7 string? Heb je buren? haha
Ben benieuwd hoe die POD klinkt. Ken die niet.

GAS is wel een gevaarlijke ziekte. Ook heel besmettelijk. Ik heb er ook al vele jaren last van :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  dinsdag 27 juni 2017 @ 14:47:02 #61
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_171989447
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 08:02 schreef ssebass het volgende:

[..]

Bruut. Heb je nou een 7 string? Heb je buren? haha
Ben benieuwd hoe die POD klinkt. Ken die niet.

GAS is wel een gevaarlijke ziekte. Ook heel besmettelijk. Ik heb er ook al vele jaren last van :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is inderdaad een 7 string Baritone LTD sc607b

Ja ik ben ook benieuwd want maak de doos open en er zit een HD PRO X in die een paar honderd euro duurder is dus mij hoor je niet klagen :')

Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  Moderator dinsdag 27 juni 2017 @ 15:42:48 #62
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171990699
Mijn eventuele GAS wordt gelukkig geremd door mijn skills en mijn geld :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 27 juni 2017 @ 15:43:18 #63
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171990710
quote:
8s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 14:47 schreef genakt het volgende:

[..]

Is inderdaad een 7 string Baritone LTD sc607b

Ja ik ben ook benieuwd want maak de doos open en er zit een HD PRO X in die een paar honderd euro duurder is dus mij hoor je niet klagen :')

[ afbeelding ]
_O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_171996409
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Mijn eventuele GAS wordt gelukkig geremd door mijn skills en mijn geld :)
Hahaha...Dit! Hetzelfde :Y
  woensdag 28 juni 2017 @ 20:55:48 #65
220906 Fooshantay
Klassieke gitaar (L)
pi_172026912
Ik was op zoek naar een nieuw stuk om te spelen. Tijdens het kijken van 'Intouchables' was ik er, logischerwijs, snel uit.

Eigenlijk wilde ik ze allemaal spelen, maar één voor één leek werkt toch beter ;))


Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :P
Ik speel instrumentale stukken op gitaar. Te gusta? Check mijn YT-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UC46kwWZ2zsaSQmt90-JL4Yg
  donderdag 29 juni 2017 @ 11:08:03 #66
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_172038696
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 20:55 schreef Fooshantay het volgende:
Ik was op zoek naar een nieuw stuk om te spelen. Tijdens het kijken van 'Intouchables' was ik er, logischerwijs, snel uit.

Eigenlijk wilde ik ze allemaal spelen, maar één voor één leek werkt toch beter ;))


Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :P
Klinkt leuk!
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  zondag 2 juli 2017 @ 21:28:19 #67
220906 Fooshantay
Klassieke gitaar (L)
pi_172124745
quote:
8s.gif Op donderdag 29 juni 2017 11:08 schreef genakt het volgende:

[..]

Klinkt leuk!
Pfew! :P haha
Ik speel instrumentale stukken op gitaar. Te gusta? Check mijn YT-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UC46kwWZ2zsaSQmt90-JL4Yg
pi_172128488
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 14:07 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]

Gisteren even aan het knutselen geslagen O+

Erg leuk speelgoed *O*
:D ^O^ _O_
pi_172145419
Een vraag van een beginneling aan de tokkelaars hier.
Ik zag laatst iemand spelen en met haar r. hand hield ze haar pink tegen de gitaar om met de rest te tokkelen. Ben je dan meer steady? Ik probeer het soms maar (ook omdat ik het niet gewend ben) krijg een beetje kramp/vind het niet lekker spelen.
  dinsdag 4 juli 2017 @ 06:26:19 #70
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_172155770
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 19:00 schreef Bluezz het volgende:
Een vraag van een beginneling aan de tokkelaars hier.
Ik zag laatst iemand spelen en met haar r. hand hield ze haar pink tegen de gitaar om met de rest te tokkelen. Ben je dan meer steady? Ik probeer het soms maar (ook omdat ik het niet gewend ben) krijg een beetje kramp/vind het niet lekker spelen.
Ja. En het antwoord op iedere opmerking over pijn, kramp en vermoeidheid is: oefenen oefenen oefenen.

Die pink gebruik je soms ook om te tokkelen, dan kan je de muis van je hand of je pols tegen de gitaar houden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 4 juli 2017 @ 08:43:31 #71
220906 Fooshantay
Klassieke gitaar (L)
pi_172156937
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 19:00 schreef Bluezz het volgende:
Een vraag van een beginneling aan de tokkelaars hier.
Ik zag laatst iemand spelen en met haar r. hand hield ze haar pink tegen de gitaar om met de rest te tokkelen. Ben je dan meer steady? Ik probeer het soms maar (ook omdat ik het niet gewend ben) krijg een beetje kramp/vind het niet lekker spelen.
Zelf doe ik het niet. Ik voel me dan minder vrij oid. Maar het is maar net wat je gewend bent ;)

Klassieke gitaristen doen het, zover ik weet, niet.
Ik speel instrumentale stukken op gitaar. Te gusta? Check mijn YT-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UC46kwWZ2zsaSQmt90-JL4Yg
  woensdag 5 juli 2017 @ 23:21:04 #72
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_172204494
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 19:00 schreef Bluezz het volgende:
Een vraag van een beginneling aan de tokkelaars hier.
Ik zag laatst iemand spelen en met haar r. hand hield ze haar pink tegen de gitaar om met de rest te tokkelen. Ben je dan meer steady? Ik probeer het soms maar (ook omdat ik het niet gewend ben) krijg een beetje kramp/vind het niet lekker spelen.
ik doe t altijd wel, voelt stabieler vind ik. Maja t is maar wat je wilt.
Lachen joh.
pi_172212624
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2017 08:43 schreef Fooshantay het volgende:

Zelf doe ik het niet. Ik voel me dan minder vrij oid. Maar het is maar net wat je gewend bent ;)

Klassieke gitaristen doen het, zover ik weet, niet.
Ik zag het bij jou ook niet idd.

Wie weet ga ik het wel aanwennen, maar ik speel alleen voor mezelf dus ach... :D
  donderdag 6 juli 2017 @ 14:10:28 #74
220906 Fooshantay
Klassieke gitaar (L)
pi_172214778
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:37 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik zag het bij jou ook niet idd.

Wie weet ga ik het wel aanwennen, maar ik speel alleen voor mezelf dus ach... :D
Wie weet hoe je erover een tijdje instaat... :D
Ik speel instrumentale stukken op gitaar. Te gusta? Check mijn YT-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UC46kwWZ2zsaSQmt90-JL4Yg
  donderdag 6 juli 2017 @ 19:19:02 #75
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_172223114
Lees al een tijdje mee hier maar ook eens wat actiever gaan volgen nu ik wat leuker speelgoed heb.

Ben begonnen met een Marshall vs102r en sinds kort over gegaan naar een JCM 2000 DSL100 met een 1936 2x12inch cabinet. Voorkant is er tijdelijk van af vanwege mods waar ik nog mee bezig ben.


pi_172224812
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 19:19 schreef S95Sedan het volgende:
Lees al een tijdje mee hier maar ook eens wat actiever gaan volgen nu ik wat leuker speelgoed heb.

Ben begonnen met een Marshall vs102r en sinds kort over gegaan naar een JCM 2000 DSL100 met een 1936 2x12inch cabinet. Voorkant is er tijdelijk van af vanwege mods waar ik nog mee bezig ben.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nice wat voor mod ga je doen?
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  donderdag 6 juli 2017 @ 21:00:19 #77
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_172226037
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:26 schreef ssebass het volgende:

[..]

Nice wat voor mod ga je doen?
Thanks, ik heb een bias mod gedaan waarbij de buizen langer heel blijven (ontwerpfout) en wil nog kijken voor andere transformatoren en een choke (classictone) En de voorkant wordt iets speciaals. ;)
pi_172226150
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:00 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Thanks, ik heb een bias mod gedaan waarbij de buizen langer heel blijven (ontwerpfout) en wil nog kijken voor andere transformatoren en een choke (classictone) En de voorkant wordt iets speciaals. ;)
Ben benieuwd naar het geluid. Ja met bias de buizen minder warm zetten gaan ze wel langer mee maar maakt het geluid wel wat killer vind ik. Ken die ontwerpfout niet dus mogelijk iets anders. Marshall heeft natuurlijk ook weinig ervaring met versterkers :D
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  donderdag 6 juli 2017 @ 21:18:36 #79
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_172226667
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:03 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar het geluid. Ja met bias de buizen minder warm zetten gaan ze wel langer mee maar maakt het geluid wel wat killer vind ik. Ken die ontwerpfout niet dus mogelijk iets anders. Marshall heeft natuurlijk ook weinig ervaring met versterkers :D
Is een fout in het pcb/printplaat, gaat geleiden en daardoor wordt de bias steeds hoger/lager en gegeven moment kappen de buizen ermee. Zit nu een apart printplaatje tussen en de pins die de bias regelen zijn geisoleerd. :)

Geluid klink echt goed, helemaal vergeleken met de oude die ik had, zoveel zuiverder. :)
  vrijdag 7 juli 2017 @ 21:08:35 #80
449643 DikPropje
Ondertitel
pi_172254395
Vraagje:

Ik wil op een Laney Linebacker kb 80 een 'natural distortion' creëeren dmv de gain knop. Ik heb de gain vol staan en het zelfde geld voor de volume knop op het gitaar. De master volume op de amp houd ik laag (1 a 2).

Het geluid is zo clean als het is wanneer ik de volume controls andersom instel (lage gain en hoog volume). Ook pielen met de attack(???) knop doet niets.

Dit geld voor alle 3 de kanalen.

Iemand die me kan helpen om wel die 50's distort te krijgen? Ik heb geen beschikking over pedalen maar dat zou niet nodig moeten zijn.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_172287002
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 21:08 schreef DikPropje het volgende:
Vraagje:

Ik wil op een Laney Linebacker kb 80 een 'natural distortion' creëeren dmv de gain knop. Ik heb de gain vol staan en het zelfde geld voor de volume knop op het gitaar. De master volume op de amp houd ik laag (1 a 2).

Het geluid is zo clean als het is wanneer ik de volume controls andersom instel (lage gain en hoog volume). Ook pielen met de attack(???) knop doet niets.

Dit geld voor alle 3 de kanalen.

Iemand die me kan helpen om wel die 50's distort te krijgen? Ik heb geen beschikking over pedalen maar dat zou niet nodig moeten zijn.
Om meer vervorming te krijgen zal je ook het volume hoger moeten zetten.

Is dat een optie of krijg je dan ruzie met de buren?
  zondag 9 juli 2017 @ 15:22:49 #82
449643 DikPropje
Ondertitel
pi_172295317
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 09:52 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Om meer vervorming te krijgen zal je ook het volume hoger moeten zetten.

Is dat een optie of krijg je dan ruzie met de buren?
Het 2e sluit het 1e niet uit 🤣

Ik zal eens mee gaan experimenteren.

ty
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 9 juli 2017 @ 15:44:48 #83
449643 DikPropje
Ondertitel
pi_172296102
quote:
0s.gif Op zondag 9 juli 2017 09:52 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Om meer vervorming te krijgen zal je ook het volume hoger moeten zetten.

Is dat een optie of krijg je dan ruzie met de buren?
Gain: 7
Master: 3,5
Attack(?):8

Heerlijke fuzz zonder gebruik van een mes.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 9 juli 2017 @ 19:56:40 #84
449643 DikPropje
Ondertitel
pi_172302055
Nog een vraag: Wanneer ik een hoofdtelefoon wil gebruiken moet ik aan de achterkant vd amp de plug naar de speaker er uit halen. Zo niet blijft de speaker actief. Kan dit de amp beschadigen ivm een gebrek aan output voor het vermogen?


EDIT: Heb nu een kleine speaker aan de headphone out gekoppeld. Dit is tot ik een kleinere amp gekocht heb even de oplossing.

[ Bericht 23% gewijzigd door DikPropje op 09-07-2017 23:46:20 ]
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_172322970
Vraagje van een beginnende gitaarspeler. Wat zijn goede youtube kanalen voor een beginnende gitarist qua uitleg en dergelijke. Er zoveel van dat soort kanalen, dat ik af en toe de draad kwijt ben.

Ik heb overigens ook een gitaarleraar, maar youtube lijkt me een leuke aanvulling om wat te leren.
pi_172323133
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:54 schreef zweefbij het volgende:
Vraagje van een beginnende gitaarspeler. Wat zijn goede youtube kanalen voor een beginnende gitarist qua uitleg en dergelijke. Er zoveel van dat soort kanalen, dat ik af en toe de draad kwijt ben.

Ik heb overigens ook een gitaarleraar, maar youtube lijkt me een leuke aanvulling om wat te leren.
Marty Schwartz van GuitarJamz
pi_172323684
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 12:37 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik zag het bij jou ook niet idd.

Wie weet ga ik het wel aanwennen, maar ik speel alleen voor mezelf dus ach... :D
Ik raad je niet aan om dit jezelf aan te gaan leren. Ik denk dat ik ooit op dezelfde manier als jij ben gestart en ik steunde wel op mijn pink. Na een aantal jaren ben ik op klassiek gitaarles gegaan en daar kreeg ik het advies om het niet te doen.
Ik heb nu bovendien even snel gekeken en zie dat Eric Clapton, James Taylor en Neil Young ook geen vinger op het blad zetten (geen uitgebreid onderzoek, maar toch...).

Ik denk dat je jezelf veel meer beperkt met zo'n vinger op je gitaar gesteund (en dat je meer vrijheid hebt als je het zonder het extra steuntje doet).
Dus gewoon lekker zo doorgaan, zou ik denken! Als je zonder pink of wat dan ook steady kan spelen, lijkt me dat alleen maar goed.
pi_172325539
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juli 2017 21:08 schreef DikPropje het volgende:
Vraagje:

Ik wil op een Laney Linebacker kb 80 een 'natural distortion' creëeren dmv de gain knop. Ik heb de gain vol staan en het zelfde geld voor de volume knop op het gitaar. De master volume op de amp houd ik laag (1 a 2).

Het geluid is zo clean als het is wanneer ik de volume controls andersom instel (lage gain en hoog volume). Ook pielen met de attack(???) knop doet niets.

Dit geld voor alle 3 de kanalen.

Iemand die me kan helpen om wel die 50's distort te krijgen? Ik heb geen beschikking over pedalen maar dat zou niet nodig moeten zijn.
Begin eens met een gitaarversterker te gebruiken? Sowieso vervormen oude versterkers niet allemaal met alleen gain.
.
pi_172332452
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2017 19:39 schreef Fer het volgende:

[..]

Begin eens met een gitaarversterker te gebruiken? Sowieso vervormen oude versterkers niet allemaal met alleen gain.
Staat op het 'te kopen' lijstje maar voorlopig moet ik het hier mee doen.

Ik heb hem nu overigens op zichzelf en met externe speaker zoals ik wil.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_172335248
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:54 schreef zweefbij het volgende:
Vraagje van een beginnende gitaarspeler. Wat zijn goede youtube kanalen voor een beginnende gitarist qua uitleg en dergelijke. Er zoveel van dat soort kanalen, dat ik af en toe de draad kwijt ben.

Ik heb overigens ook een gitaarleraar, maar youtube lijkt me een leuke aanvulling om wat te leren.
Marty Schwartz inderdaad, of Justin Sandercoe.

Hoed je voor mensen die je dingen leren die ze zelf niet doen. Ik zie bijvoorbeeld legio 'docenten' die een hele les besteden aan dat je je duim achter de hals moet leggen, dat die er niet bovenuit mag steken, etc. En als je dan een willekeurige les optrekt hebben ze zelf de duim boven het fretboard uitsteken. Meteen doorklikken :) 'Practice what you preach', denk ik dan.
  woensdag 12 juli 2017 @ 17:48:55 #91
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_172368612
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 08:52 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Marty Schwartz inderdaad, of Justin Sandercoe.

Hoed je voor mensen die je dingen leren die ze zelf niet doen. Ik zie bijvoorbeeld legio 'docenten' die een hele les besteden aan dat je je duim achter de hals moet leggen, dat die er niet bovenuit mag steken, etc. En als je dan een willekeurige les optrekt hebben ze zelf de duim boven het fretboard uitsteken. Meteen doorklikken :) 'Practice what you preach', denk ik dan.
Nou als je beginners soms akkoorden met hun duim plat aan de nek (dus meelopend met de nek ) ziet spelen snap je t wel..
Lachen joh.
pi_172408840
Mag ik hier eens wat advies vragen?

Ik heb momenteel een Orange TH30 Head en de liefde is een beetje over tussen ons. Ik wil toch weer terug naar het Marshall geluid. Ik speel in een rock coverbandje en daar past de Orange ook wat minder in.

Ik verwacht de th30 + ppc112 voor een 700,- euro wel te kunnen verkopen, en voor dat geld wil ik een nieuwe head halen, heb nog een 2x12 cab met v30's die ik blijf houden.

Ik zit momenteel erg te gassen om een DSL 50 head. Alleen de gezamenlijke EQ ben ik een beetje huiverig voor. Lijkt me dat je altijd compromissen moet sluiten en nooit beide kanalen goed af kunt stellen.

Voorheen heb ik een TSL601 gehad en deze vond ik destijds iets te schel, maar blijkbaar zat er ook een slechte speaker in die combo'tjes.

Misschien hebben jullie wat tips, mag ook van een ander merk, maar wel ongeveer rond de 700,- max. 1000, heb nog een Classic vibe stratje liggen waar ik niks mee doe.

tweedehands is zeker een optie
Geen dank voor mijn genade.
pi_172410743
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 11:35 schreef Rpol het volgende:
Mag ik hier eens wat advies vragen?

Ik heb momenteel een Orange TH30 Head en de liefde is een beetje over tussen ons. Ik wil toch weer terug naar het Marshall geluid. Ik speel in een rock coverbandje en daar past de Orange ook wat minder in.

Ik verwacht de th30 + ppc112 voor een 700,- euro wel te kunnen verkopen, en voor dat geld wil ik een nieuwe head halen, heb nog een 2x12 cab met v30's die ik blijf houden.

Ik zit momenteel erg te gassen om een DSL 50 head. Alleen de gezamenlijke EQ ben ik een beetje huiverig voor. Lijkt me dat je altijd compromissen moet sluiten en nooit beide kanalen goed af kunt stellen.

Voorheen heb ik een TSL601 gehad en deze vond ik destijds iets te schel, maar blijkbaar zat er ook een slechte speaker in die combo'tjes.

Misschien hebben jullie wat tips, mag ook van een ander merk, maar wel ongeveer rond de 700,- max. 1000, heb nog een Classic vibe stratje liggen waar ik niks mee doe.

tweedehands is zeker een optie
Mits in goede staat wil ik het mogelijk wel van je kopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  vrijdag 14 juli 2017 @ 13:29:32 #94
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_172411804
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 19:00 schreef Bluezz het volgende:
Een vraag van een beginneling aan de tokkelaars hier.
Ik zag laatst iemand spelen en met haar r. hand hield ze haar pink tegen de gitaar om met de rest te tokkelen. Ben je dan meer steady? Ik probeer het soms maar (ook omdat ik het niet gewend ben) krijg een beetje kramp/vind het niet lekker spelen.
Veel mensen doen het. Is iets wat de meeste zichzelf van het begin hebben aangeleerd zodat het makkelijker is met voor spiergeheugen om precies te weten waar je hand is en zo de juiste snaar aanslaat. Dus niet echt voor een steady hand.
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_172412518
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:55 schreef ssebass het volgende:

[..]

Mits in goede staat wil ik het mogelijk wel van je kopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De gitaar of de amp? de amp gaat pas in de verkoop als ik wat nieuws heb, anders kan ik niet meer speulen ;)
Geen dank voor mijn genade.
pi_172415017
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 14:00 schreef Rpol het volgende:

[..]

De gitaar of de amp? de amp gaat pas in de verkoop als ik wat nieuws heb, anders kan ik niet meer speulen ;)
Amp+speaker. Als dat je enige amp is zou ik inderdaad even wachten tot je iets nieuws hebt, of in ieder geval hebt uitgekozen. Laat tzt maar weten
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_172471050
Voor de gitaristen die wat meer willen oefenen met muziektheorie, een tijdje geleden tipte iemand mij deze website:
https://www.musictheory.net/exercises
Je kunt er echt achterlijk veel oefeningen doen, van noten leren lezen en intervallen op de gitaarhals aanwijzen tot gehooroefeningen waarbij je akkoordkleur (majeur 7, dominant 7, etc.) en toonladders (majeur, mineur, verminderd) moet benoemen. Je kunt ook iedere oefening volledig customizen, zodat je je heel specifiek op dingen kunt focussen die je moeilijk vindt, en je kunt hem mobiel gebruiken zonder een app te installeren.

Sorry als dit wat spammy overkomt maar merk echt dat mijn theorie gigantisch vooruit is gegaan sinds ik dagelijks deze site gebruik, en wilde gewoon even tippen :@

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2017 21:23:35 ]
  maandag 17 juli 2017 @ 00:19:12 #98
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_172475283
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 21:22 schreef Trollscience het volgende:
Voor de gitaristen die wat meer willen oefenen met muziektheorie, een tijdje geleden tipte iemand mij deze website:
https://www.musictheory.net/exercises
Je kunt er echt achterlijk veel oefeningen doen, van noten leren lezen en intervallen op de gitaarhals aanwijzen tot gehooroefeningen waarbij je akkoordkleur (majeur 7, dominant 7, etc.) en toonladders (majeur, mineur, verminderd) moet benoemen. Je kunt ook iedere oefening volledig customizen, zodat je je heel specifiek op dingen kunt focussen die je moeilijk vindt, en je kunt hem mobiel gebruiken zonder een app te installeren.

Sorry als dit wat spammy overkomt maar merk echt dat mijn theorie gigantisch vooruit is gegaan sinds ik dagelijks deze site gebruik, en wilde gewoon even tippen :@
aah thanks man! ik zoek al tijden zulke dingen.
Lachen joh.
pi_172542251
Hoi of Hi,

Wat vinden jullie als gitaristen nu echt lekker/leuk/kewl/tof/relaxed om te spelen?

En dan heb ik het niet over posh dingen als moeilijkheidsgraad en n3rdism maar puur waar je vrolijk van kan worden door de akkoorden op ge besnaarde tak te raggen >:O 8-)
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 09:54:05 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172544535
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 21:22 schreef Trollscience het volgende:
Voor de gitaristen die wat meer willen oefenen met muziektheorie, een tijdje geleden tipte iemand mij deze website:
https://www.musictheory.net/exercises
Je kunt er echt achterlijk veel oefeningen doen, van noten leren lezen en intervallen op de gitaarhals aanwijzen tot gehooroefeningen waarbij je akkoordkleur (majeur 7, dominant 7, etc.) en toonladders (majeur, mineur, verminderd) moet benoemen. Je kunt ook iedere oefening volledig customizen, zodat je je heel specifiek op dingen kunt focussen die je moeilijk vindt, en je kunt hem mobiel gebruiken zonder een app te installeren.

Sorry als dit wat spammy overkomt maar merk echt dat mijn theorie gigantisch vooruit is gegaan sinds ik dagelijks deze site gebruik, en wilde gewoon even tippen :@
Handige site wel weer ja, heb weer wat dingen opgepikt....

Eingelijk zou ik eens les moeten nemen, maar ik heb geen idee bij wie of waar. Grappig genoeg zijn alle dingen die ik gegoogled heb heel erg gericht op kinderen (eigenlijk had ik ook gewoon veel eerder moeten beginnen)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 09:59:13 #101
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172544624
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 03:12 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Hoi of Hi,

Wat vinden jullie als gitaristen nu echt lekker/leuk/kewl/tof/relaxed om te spelen?

En dan heb ik het niet over posh dingen als moeilijkheidsgraad en n3rdism maar puur waar je vrolijk van kan worden door de akkoorden op ge besnaarde tak te raggen >:O 8-)
Ik speel eigenlijk altijd zomaar wat, grappig genoeg komt er soms wel iets uit wat ergens op lijkt. Meestal is dat gewoon ritmes proberen en akkoorden. Verder rammel ik meestal wat over de E mineur schaal (geen idee waarom die maar die ken ik goed). En ook gewoon powerchords raggen is ook ok.

Min of meer vind ik het gewoon leuk om te spelen. Soms leer ik wel eens een liedje maar vaker improviseer ik gewoon.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')