abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 6 juni 2017 @ 23:33:18 #1
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_171514532
SPOILER: Kampioen 2010-2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2012/2013
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2013/2014
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2014/2015
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2016/2017
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2017/2018
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gifjes enzulks
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Nouri
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Onanagod
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  dinsdag 6 juni 2017 @ 23:34:07 #2
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171514544
Die OP kunnen we ook wel opschonen
Oh.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 23:35:27 #3
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_171514580
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:32 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Ik waagde het soms om een klein beetje mee te gaan in je optimisme

Was niet zo handig
Het was eigenlijk ook gewoon te mooi om waar te zijn :@
  Moderator dinsdag 6 juni 2017 @ 23:35:59 #4
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_171514599
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:34 schreef JR-Style-93 het volgende:
Die OP kunnen we ook wel opschonen
Ja wordt wel eens tijd he
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  Moderator dinsdag 6 juni 2017 @ 23:36:24 #5
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_171514606
Helaas heeft nog niemand het transferbeleid 2017/2018 opgemerkt :{
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  dinsdag 6 juni 2017 @ 23:37:40 #6
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_171514640
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:36 schreef Tagliano het volgende:
Helaas heeft nog niemand het transferbeleid 2017/2018 opgemerkt :{
Ik fap elke dag op wat in Spoiler: Nouri staat.
pi_171514645
Het blijft gek om Ed en Marc in kostuum te zien. Ed moet weer op goal en Marc weer op de vleugel.
pi_171514978
quote:
Prima uitleg van vd Sar. Er waren soms discussies over van alles en nog wat en daar is helemaal niets mis mee. Maar het was niet zo dat er een onwerkbare situatie was ontstaan, dat gebeurde pas toen Dortmund op de proppen kwam. Jammer dat het zo gelopen is maar uiteindelijk heeft Bosz de beslissing genomen om te vertrekken. En dat heeft meer met Dortmund te maken dan met Ajax.
Uiteindelijk staat er nog steeds een uitstekende spelersgroep. Zin in het nieuwe seizoen !
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  woensdag 7 juni 2017 @ 00:00:51 #9
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_171515192
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:51 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Prima uitleg van vd Sar. Er waren soms discussies over van alles en nog wat en daar is helemaal niets mis mee. Maar het was niet zo dat er een onwerkbare situatie was ontstaan, dat gebeurde pas toen Dortmund op de proppen kwam. Jammer dat het zo gelopen is maar uiteindelijk heeft Bosz de beslissing genomen om te vertrekken. En dat heeft meer met Dortmund te maken dan met Ajax.
Uiteindelijk staat er nog steeds een uitstekende spelersgroep. Zin in het nieuwe seizoen !
Ik vind dit een rare conclusie. Het "technisch hart" (teiltje aub) vond het wel prima om Bosz te laten gaan omdat hij niet goed in het vriendenclubje van Van der Sar en Bergkamp paste. Daarbij vergeten ze even dat als Bosz zou aanblijven Ajax titelfavoriet #1 voor het volgende seizoen zou zijn. Met andere woorden: het technisch hart blijkt een stel machtswellustelingen die het belang van Ajax niet als hoogste prioriteit hebben. Dat blijkt wel uit het feit dat ze Bosz zo makkelijk hebben laten gaan. Naar mijn mening zorgwekkend en amateuristisch.

Het is de taak van het technisch hart om de trainer en de spelersgroep optimaal te faciliteren. Het is lachwekkend dat Bosz zijn eigen assistent niet mag houden, zeker als hij bewezen heeft daarmee goed te kunnen samenwerken. Het is vreemd dat de derde assistent een vinger in de pap heeft over het algeheel technisch beleid van Ajax. Het technisch hart zou een middel moeten zijn, maar lijkt wel tot doel verheven.
2000 light years from home
pi_171515236
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:00 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik vind dit een rare conclusie. Het "technisch hart" (teiltje aub) vond het wel prima om Bosz te laten gaan omdat hij niet goed in het vriendenclubje van Van der Sar en Bergkamp paste. Daarbij vergeten ze even dat als Bosz zou aanblijven Ajax titelfavoriet #1 voor het volgende seizoen zou zijn. Met andere woorden: het technisch hart blijkt een stel machtswellustelingen die het belang van Ajax niet als hoogste prioriteit hebben. Dat blijkt wel uit het feit dat ze Bosz zo makkelijk hebben laten gaan. Naar mijn mening zorgwekkend en amateuristisch.
Ook zonder Bosz ben je gewoon titelfavoriet natuurlijk.
  woensdag 7 juni 2017 @ 00:04:45 #11
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_171515256
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ook zonder Bosz ben je gewoon titelfavoriet natuurlijk.
Een trainer heeft altijd tijd nodig. Als Ajax niet thuis had verloren van Willem II in augustus, dan hadden ze nu kampioen geweest. De verschillen zijn heel klein, en juist daarom kan Ajax zich dit soort perikelen niet veroorloven. Het is vrij arrogant om te denken dat Ajax Bosz niet nodig heeft om kampioen te worden en daarom hem er maar uit te gooien als hij niet lekker in de groep ligt. Natuurlijk blijft Ajax titelkandidaat. Alleen is dat niet de prioriteit van Van der Sar en Bergkamp.
2000 light years from home
pi_171515318
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:00 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik vind dit een rare conclusie. Het "technisch hart" (teiltje aub) vond het wel prima om Bosz te laten gaan omdat hij niet goed in het vriendenclubje van Van der Sar en Bergkamp paste. Daarbij vergeten ze even dat als Bosz zou aanblijven Ajax titelfavoriet #1 voor het volgende seizoen zou zijn. Met andere woorden: het technisch hart blijkt een stel machtswellustelingen die het belang van Ajax niet als hoogste prioriteit hebben. Dat blijkt wel uit het feit dat ze Bosz zo makkelijk hebben laten gaan. Naar mijn mening zorgwekkend en amateuristisch.
We zijn nog steeds titelfavoriet br. 1 hoor, uiteindelijk beslist de kwaliteit vd spelersgroep wie er kampioen gaat worden.
Het TH kon niet anders, het zou belachelijk zijn als Bosz zelf allerlei mensen zou binnenhalen. Een trainer is en blijft een passant. Zo zie je nu ook weer, er komt een grote club en weg is ie (uit zijn oogpunt ook wel enigszins begrijpelijk).
Weet je wat er gebeurd als ie bij Dormund ook alle technische mensen om hem heen er uit wil laten gooien en er eigen mensen wil neerzetten ? Rausss
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  woensdag 7 juni 2017 @ 00:10:22 #13
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_171515348
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:08 schreef Pedroso het volgende:

[..]

We zijn nog steeds titelfavoriet br. 1 hoor, uiteindelijk beslist de kwaliteit vd spelersgroep wie er kampioen gaat worden.
Het TH kon niet anders, het zou belachelijk zijn als Bosz zelf allerlei mensen zou binnenhalen. Een trainer is en blijft een passant. Zo zie je nu ook weer, er komt een grote club en weg is ie (uit zijn oogpunt ook wel enigszins begrijpelijk).
Weet je wat er gebeurd als ie bij Dormund ook alle technische mensen om hem heen er uit wil laten gooien en er eigen mensen wil neerzetten ? Rausss
Bosz had zijn eigen assistent, poe poe, nou nou, wat een control freak.
2000 light years from home
pi_171515384
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:10 schreef Merkie het volgende:

[..]

Bosz had zijn eigen assistent, poe poe, nou nou, wat een control freak.
Dat was toch ook prima en afgesproken ? Hij wilde alleen de andere mensen om hem heen ook allemaal weghebben en laten vervangen. Dat gaat veel te ver.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  woensdag 7 juni 2017 @ 00:20:14 #15
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_171515458
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:13 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Dat was toch ook prima en afgesproken ? Hij wilde alleen de andere mensen om hem heen ook allemaal weghebben en laten vervangen. Dat gaat veel te ver.
De touwtjes moeten wel in handen van de ''kliek'' blijven hé
En je gaat niks missen aan Spijkerman en fucking L'Ami
RED ONS HENNIEGOD
  woensdag 7 juni 2017 @ 00:20:32 #16
432997 Ven1972
Man met humor
pi_171515462
Misschien is het weer tijd om grote schoonmaak te plaatsvinden onder technische staf en Technische Hart van Ajax. Ze hebben 3 Cruijff-adepten weggepest, dus waarom weten we ook niet. Het lijkt ook echt een vriendenpolitiek gaande bij Ajax zowel de zaken altijd binnen de muren afspeelt, waar hoe dan ook de directie en Technische Hart altijd echt door één deur kan. Dat is op zich wel heel slecht voor een grote club Ajax in Nederland. Hieraan gaat elke club kapot aan vriendenpolitiek zowel op bestuurlijk en managementgebied.
Dennis Bergkamp mag dan een geweldige voetballer zijn geweest, maar elders las ik ook op andere forum als VoetbalZone dat hij een groot ego heeft om eigen wil door te drukken samen met zijn collega's om een trainer of jeugdtrainer weg te schoppen bij Ajax. Dat kan echt niet, want dan is hij echt verkeerd bezig. Maar goed de tijd zal het leren of Dennis Bergkamp echt een keer weggaat bij Ajax zowel waarschijnlijk elders zijn heil gaat zoeken bij een andere club om anderen weg te pesten wat hij niet zint.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_171515499
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:20 schreef Ven1972 het volgende:
Misschien is het weer tijd om grote schoonmaak te plaatsvinden onder technische staf en Technische Hart van Ajax. Ze hebben 3 Cruijff-adepten weggepest, dus waarom weten we ook niet. Het lijkt ook echt een vriendenpolitiek gaande bij Ajax zowel de zaken altijd binnen de muren afspeelt, waar hoe dan ook de directie en Technische Hart altijd echt door één deur kan. Dat is op zich wel heel slecht voor een grote club Ajax in Nederland. Hieraan gaat elke club kapot aan vriendenpolitiek zowel op bestuurlijk en managementgebied.
Dennis Bergkamp mag dan een geweldige voetballer zijn geweest, maar elders las ik ook op andere forum als VoetbalZone dat hij een groot ego heeft om eigen wil door te drukken samen met zijn collega's om een trainer of jeugdtrainer weg te schoppen bij Ajax. Dat kan echt niet, want dan is hij echt verkeerd bezig. Maar goed de tijd zal het leren of Dennis Bergkamp echt een keer weggaat bij Ajax zowel waarschijnlijk elders zijn heil gaat zoeken bij een andere club om anderen weg te pesten wat hij niet zint.
Hoezo grote schoonmaak? Hoezo is een passant > Bosz ineens belangrijker? Wat is dit voor een act?
pi_171515507
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:24 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Hoezo grote schoonmaak? Hoezo is een passant > Bosz ineens belangrijker? Wat is dit voor een act?
Omdat Bosz pas beter ging presteren toen hij schijt kreeg aan de rest.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_171515518
quote:
3s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:25 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Omdat Bosz pas beter ging presteren toen hij schijt kreeg aan de rest.
Alsnog laten we een passant de dienst niet uitmaken.
pi_171515533
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:25 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Alsnog laten we een passant de dienst niet uitmaken.
Nee, maar een zijn sterke aanwijzingen dat de heer D. Bergkamp best een lul kan zijn. Tenminste, voor de mensen waar hij tegen praat. In de media is hij totaal onzichtbaar.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  woensdag 7 juni 2017 @ 00:27:40 #21
432997 Ven1972
Man met humor
pi_171515535
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:24 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Hoezo grote schoonmaak? Hoezo is een passant > Bosz ineens belangrijker? Wat is dit voor een act?
Nee, Bosz is niet belangrijker, maar ik doel het op continuïteit te bewaren voor Ajax, waar de stabiele goede werksfeer het belangrijke doel van is om successen te behalen. Elke ruzie is ook wel eens fataal voor de bedrijfsvoering, onder anderen van directie, personeel of manager elkaar niet door één deur kunnen. Dan kan men sprake zijn van een vertrouwenscrisis onder het personeel wat het ook grote gevolgen kunnen zijn voor verdere goede samenwerking met elkaar.
Humor, serieus en vrolijk!
  woensdag 7 juni 2017 @ 00:28:44 #22
432997 Ven1972
Man met humor
pi_171515548
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:27 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Nee, maar een zijn sterke aanwijzingen dat de heer D. Bergkamp best een lul kan zijn. Tenminste, voor de mensen waar hij tegen praat. In de media is hij totaal onzichtbaar.
Dennis Bergkamp is heel erg zwijgzaam zowel hij echt niet voor de media staat te lullen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_171515549
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:27 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Nee, Bosz is niet belangrijker, maar ik doel het op continuïteit te bewaren voor Ajax, waar de stabiele goede werksfeer het belangrijke doel van is om successen te behalen. Elke ruzie is ook wel eens fataal voor de bedrijfsvoering, onder anderen van directie, personeel of manager elkaar niet door één deur kunnen. Dan kan men sprake zijn van een vertrouwenscrisis onder het personeel wat het ook grote gevolgen kunnen zijn voor verdere goede samenwerking met elkaar.
Gewoon mensen aanstellen die met hun overweg kunnen > problem solved.
  woensdag 7 juni 2017 @ 00:30:01 #24
432997 Ven1972
Man met humor
pi_171515556
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:28 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Gewoon mensen aanstellen die met hun overweg kunnen > problem solved.
Juist dat bedoel ik, maar dat is niet alleen bij Ajax het geval, ook gebeurt wel eens bij de grotere clubs die meer financiële vermogen heeft dan de club uit Amsterdam.
Humor, serieus en vrolijk!
  woensdag 7 juni 2017 @ 01:12:49 #25
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_171515954
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:28 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Gewoon mensen aanstellen die met hun overweg kunnen > problem solved.
Een 6je omringt zich met 5jes en een 8je omringt zich met 9ens. Wat een heerlijk typerend Cruijffiaans
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_171516135
Het is wel grappig dat het technisch hart nu door sommigen verweten wordt dat Bosz niet zijn eigen mensen aan mocht stellen, terwijl het juist één van de punten van Cruijff was dat niet passanten zoals een trainer, maar het technisch hart, dat zou bepalen.

En dat wordt nu dus als dé reden gezien dat Bosz ineens wilde vertrekken na een week geleden gezegd te hebben zeker te blijven.

Dan acht ik het scenario dat Bosz toch wel erg graag naar Dortmund wilde en handig gebruik heeft gemaakt van de situatie toch iets waarschijnlijker. Dat Ajax niet echt veel moeite gedaan heeft om hem tegen te houden is wel enigszins opvallend, zeker omdat ze bijvoorbeeld al bezig waren met het zoeken naar een oplossing voor Spijkerman en Bergkamp volgens Van der Sar ook wel door wilde met Bosz. Maar moet je als Bosz, die het naar eigen zeggen geweldig vond om bij Ajax met deze groep te werken, zo'n breekpunt maken van de invulling van de plek van tweede assistent of zou hij het toch net niet zo hoog hebben laten oplopen als hij geen aanbieding van Dortmund achter de hand had gehad?
pi_171516480
Ik denk dat bepaalde mensen op de bank daar te lang zitten.. Die zijn niets anders aan het doen dan hun positie veilig te stellen.

Bosz wilde ze er blijkbaar eruit hebben. Ik snap ook helemaal niet hoe assistenten zoveel macht binnen een club denken te hebben. Hoogst ongebruikelijk allemaal.

Vraag me af hoe de volgende trainer hiermee zal omgaan.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_171516681
Droomde dat ik Dolberg in een geel Dortmund tenue zag voetballen ;(
Ik hoop dat dit allemaal goedkomt. Dat de spelersgroep enigszins bij elkaar blijft en we een trainer krijgen die de stijl van Bosz handhaaft. Hebben we eindelijk een prachtig jaar aan voetbal gehad, valt de hele klerenzooi ineen :{
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 7 juni 2017 @ 07:40:44 #29
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171516707
quote:
9s.gif Op woensdag 7 juni 2017 01:49 schreef wimderon het volgende:
Het is wel grappig dat het technisch hart nu door sommigen verweten wordt dat Bosz niet zijn eigen mensen aan mocht stellen, terwijl het juist één van de punten van Cruijff was dat niet passanten zoals een trainer, maar het technisch hart, dat zou bepalen.

En dat wordt nu dus als dé reden gezien dat Bosz ineens wilde vertrekken na een week geleden gezegd te hebben zeker te blijven.

Dan acht ik het scenario dat Bosz toch wel erg graag naar Dortmund wilde en handig gebruik heeft gemaakt van de situatie toch iets waarschijnlijker. Dat Ajax niet echt veel moeite gedaan heeft om hem tegen te houden is wel enigszins opvallend, zeker omdat ze bijvoorbeeld al bezig waren met het zoeken naar een oplossing voor Spijkerman en Bergkamp volgens Van der Sar ook wel door wilde met Bosz. Maar moet je als Bosz, die het naar eigen zeggen geweldig vond om bij Ajax met deze groep te werken, zo'n breekpunt maken van de invulling van de plek van tweede assistent of zou hij het toch net niet zo hoog hebben laten oplopen als hij geen aanbieding van Dortmund achter de hand had gehad?
hier komt het wel op neer
pi_171516708
Meh
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_171516732
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:25 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Alsnog laten we een passant de dienst niet uitmaken.
Liever een passant de dienst laten uitmaken dan eeuwig vasthouden aan iets dat al bijna 7 jaar niet werkt en daardoor altijd bagger blijven.
pi_171516738
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:28 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Gewoon mensen aanstellen die met hun overweg kunnen > problem solved.
Het profiel van de nieuwe trainer:
aanvallend voetbal
moet kunnen opschieten met Hennie fucking Spijkerman (die allergisch is voor aanvallend voetbal)

Succes.
  woensdag 7 juni 2017 @ 07:46:36 #33
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171516744
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 07:44 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Liever een passant de dienst laten uitmaken dan eeuwig vasthouden aan iets dat al bijna 7 jaar niet werkt en daardoor altijd bagger blijven.
dat het niet werkt is ook niet zo, de trainer had toch een aardige selectie tot z'n beschikking
pi_171516751
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:30 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Juist dat bedoel ik, maar dat is niet alleen bij Ajax het geval, ook gebeurt wel eens bij de grotere clubs die meer financiële vermogen heeft dan de club uit Amsterdam.
Waarom typ jij zo debiel?
pi_171516752
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 07:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat het niet werkt is ook niet zo, de trainer had toch een aardige selectie tot z'n beschikking
Omdat Overmars goed werk verricht. Het gaat nu om de rest.
  woensdag 7 juni 2017 @ 07:50:40 #36
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171516775
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 07:47 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Omdat Overmars goed werk verricht. Het gaat nu om de rest.
die doet dat ook niet alleen, ik zeg ook niet dat het goed werkt maar "niet werkt" klopt ook niet
pi_171516790
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 07:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

die doet dat ook niet alleen, ik zeg ook niet dat het goed werkt maar "niet werkt" klopt ook niet
De macht ligt nu bij mensen die helemaal geen Ajax voetbal willen. En met die mensen moet je kunnen opschieten als hoofdtrainer. En van jou wordt wel verwacht dat je Ajax-voetbal op de mat legt en dat ook nog eens doen terwijl je je assistenten tevreden moet houden. Dan zeg ik: Dat werkt niet. Totaal niet. Het is lachwekkend en amateuristisch.
  woensdag 7 juni 2017 @ 07:57:52 #38
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171516810
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 07:54 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

De macht ligt nu bij mensen die helemaal geen Ajax voetbal willen. En met die mensen moet je kunnen opschieten als hoofdtrainer. En van jou wordt wel verwacht dat je Ajax-voetbal op de mat legt en dat ook nog eens doen terwijl je je assistenten tevreden moet houden. Dan zeg ik: Dat werkt niet. Totaal niet. Het is lachwekkend en amateuristisch.
dat is gewoon niet zo, je moet je beter inlezen
pi_171516824
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 07:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is gewoon niet zo, je moet je beter inlezen
Wat is niet zo?
  woensdag 7 juni 2017 @ 08:04:41 #40
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171516848
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 07:59 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Wat is niet zo?
hoe kom je erbij dat ze geen Ajax voetbal willen, voor de assistenten werd een oplossing gevonden, dat Bosz na interesse van Dortmund daarover hogere eisen ging stellen is een ander verhaal.

Waar ik het wel over eens ben wat niet klopt is de rol van Bergkamp, je bent of baas of assistent, je kan niet beide zijn
pi_171516869
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

hoe kom je erbij dat ze geen Ajax voetbal willen, voor de assistenten werd een oplossing gevonden, dat Bosz na interesse van Dortmund daarover hogere eisen ging stellen is een ander verhaal.

Waar ik het wel over eens ben wat niet klopt is de rol van Bergkamp, je bent of baas of assistent, je kan niet beide zijn
Iemand als Spijkerman vindt De Boer al te avontuurlijk. Hoe kan je dan met droge beweren dat deze man Ajax-voetbal wil spelen? Wat moet die dan wel niet vinden van Bosz? Natuurlijk gaat dat botsen. En hij raadde ook aan om te beginnen met hetzelfde middenveld als De Boer. Iedereen met ook maar een klein beetje voetbalverstand weet dat je niet Ajax-voetbal kan spelen met dat middenveld.
  woensdag 7 juni 2017 @ 08:09:44 #42
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171516889
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:07 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Iemand als Spijkerman vindt De Boer al te avontuurlijk. Hoe kan je dan met droge beweren dat deze man Ajax-voetbal wil spelen? Wat moet die dan wel niet vinden van Bosz? Natuurlijk gaat dat botsen. En hij raadde ook aan om te beginnen met hetzelfde middenveld als De Boer. Iedereen met ook maar een klein beetje voetbalverstand weet dat je niet Ajax-voetbal kan spelen met dat middenveld.
daar begon Bosz toch ook mee, je maakt de rol van Spijkerman veel te groot die was al op weg naar buiten dus ook het probleem niet
pi_171516901
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

daar begon Bosz toch ook mee, je maakt de rol van Spijkerman veel te groot die was al op weg naar buiten dus ook het probleem niet
En die blijft nu lekker en Van der Sar zegt dat de nieuwe coach het goed moet kunnen vinden met Spijkerman en Bergkamp. Nou succes. Dit gaat met een aanvallende coach net zo eindigen als Bosz, dat kan ik je nu al voorspellen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 08:12:46 #44
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_171516921
Tijd dat die lul de behanger Winter doorgeschoven wordt want die kan het uitstekend vinden met Hennie , seniele Excelsiorkeeper en Dennis bier
RED ONS HENNIEGOD
  woensdag 7 juni 2017 @ 08:12:59 #45
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171516924
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:10 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

En die blijft nu lekker en Van der Sar zegt dat de nieuwe coach het goed moet kunnen vinden met Spijkerman en Bergkamp. Nou succes. Dit gaat met een aanvallende coach net zo eindigen als Bosz, dat kan ik je nu al voorspellen.
het heeft helemaal niets met het aanvallende spel te maken maar goed als jij dat denkt prima, ik laat het hierbij
pi_171516933
quote:
Chef voetbal Valentijn Driessen stelt woensdag in een analyse over de onrust bij Ajax dat Marc Overmars na Peter Bosz zomaar de tweede belangrijke voetbalman kan zijn die vertrekt uit de Amsterdam ArenA.

"Wie in het hele verhaal geen rol lijkt te spelen, is directeur voetbalzaken Marc Overmars. Toch was juist hij de grote motor achter de komst van Bosz naar Ajax en heeft hij de trainer-coach intern door dik en dun gesteund. Overmars koos de kant van Bosz en wilde diens eisen graag inwilligen om hem te behouden voor de club. Uiteindelijk heeft Overmars zich neergelegd bij het besluit van collega’s Edwin van der Sar en Dennis Bergkamp. Maar het laat zich raden dat Overmars bij een gelijksoortige aanbieding als Bosz kreeg, ook hij de deur achter zich dichttrekt bij Ajax."

Overmars was ruim een jaar geleden al in beeld bij Everton, terwijl Engelse media hem ook al eens in verband brachten met een overgang naar zijn oude club Arsenal.
https://www.telesport.nl/(...)vermars-ook-bij-ajax

Overmars de volgende kikker *O*
  woensdag 7 juni 2017 @ 08:15:30 #47
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_171516939
Overgod begint verstand te krijgen _O_
RED ONS HENNIEGOD
pi_171516942
quote:
Dan blijven alleen de mongolen over.
pi_171516962
quote:
9s.gif Op woensdag 7 juni 2017 01:49 schreef wimderon het volgende:
Het is wel grappig dat het technisch hart nu door sommigen verweten wordt dat Bosz niet zijn eigen mensen aan mocht stellen, terwijl het juist één van de punten van Cruijff was dat niet passanten zoals een trainer, maar het technisch hart, dat zou bepalen.

En dat wordt nu dus als dé reden gezien dat Bosz ineens wilde vertrekken na een week geleden gezegd te hebben zeker te blijven.

Dan acht ik het scenario dat Bosz toch wel erg graag naar Dortmund wilde en handig gebruik heeft gemaakt van de situatie toch iets waarschijnlijker. Dat Ajax niet echt veel moeite gedaan heeft om hem tegen te houden is wel enigszins opvallend, zeker omdat ze bijvoorbeeld al bezig waren met het zoeken naar een oplossing voor Spijkerman en Bergkamp volgens Van der Sar ook wel door wilde met Bosz. Maar moet je als Bosz, die het naar eigen zeggen geweldig vond om bij Ajax met deze groep te werken, zo'n breekpunt maken van de invulling van de plek van tweede assistent of zou hij het toch net niet zo hoog hebben laten oplopen als hij geen aanbieding van Dortmund achter de hand had gehad?
Het is maar waar je de nadruk op legt. Het zou zeer goed kunnen dat Bosz inderdaad weg wilde (het valt ook zeker niet uit te sluiten dat hoe de zaken bij Ajax lopen daarin een rol gespeeld hebben).

Dat staat los van de keuze van Van der Sar en het algemene dwarsliggen van Bergkamp. Jij noemt dat "opvallend", ik noem dat een kapitale blunder. In hun rollen bij Ajax heeft Bosz het meest bewezen (hij wordt niet voor niets na Borussia gehaald), daarna imo Overmars, en de mannen die erg weinig bewezen hebben zijn Van der Sar en Bergkamp. Als je je dan bescheiden opstelt, luister je naar Bosz en Overmars.
pi_171516965
quote:
9s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:15 schreef PowerLoungen het volgende:
Overgod begint verstand te krijgen _O_
Dat zwemmen in het geld heeft zijn denkvermogen blijkbaar goed gedaan.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 7 juni 2017 @ 08:21:49 #51
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_171516977
quote:
9s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:20 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Dat zwemmen in het geld heeft zijn denkvermogen blijkbaar goed gedaan.
Nu nog dat geluksdubbeltje terugstelen van Zwarte Magica
RED ONS HENNIEGOD
pi_171516978
Weet iemand het emailadres van edje? Wil graag een sollicitatie sturen.
pi_171516985
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 00:00 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik vind dit een rare conclusie. Het "technisch hart" (teiltje aub) vond het wel prima om Bosz te laten gaan omdat hij niet goed in het vriendenclubje van Van der Sar en Bergkamp paste. Daarbij vergeten ze even dat als Bosz zou aanblijven Ajax titelfavoriet #1 voor het volgende seizoen zou zijn. Met andere woorden: het technisch hart blijkt een stel machtswellustelingen die het belang van Ajax niet als hoogste prioriteit hebben. Dat blijkt wel uit het feit dat ze Bosz zo makkelijk hebben laten gaan. Naar mijn mening zorgwekkend en amateuristisch.

Het is de taak van het technisch hart om de trainer en de spelersgroep optimaal te faciliteren. Het is lachwekkend dat Bosz zijn eigen assistent niet mag houden, zeker als hij bewezen heeft daarmee goed te kunnen samenwerken. Het is vreemd dat de derde assistent een vinger in de pap heeft over het algeheel technisch beleid van Ajax. Het technisch hart zou een middel moeten zijn, maar lijkt wel tot doel verheven.
Eens.
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 7 juni 2017 @ 08:25:09 #54
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171516993
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:23 schreef dimmak het volgende:

[..]

Eens.
alleen klopt het niet
pi_171517000
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:51 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Prima uitleg van vd Sar. Er waren soms discussies over van alles en nog wat en daar is helemaal niets mis mee. Maar het was niet zo dat er een onwerkbare situatie was ontstaan, dat gebeurde pas toen Dortmund op de proppen kwam. Jammer dat het zo gelopen is maar uiteindelijk heeft Bosz de beslissing genomen om te vertrekken. En dat heeft meer met Dortmund te maken dan met Ajax.
Uiteindelijk staat er nog steeds een uitstekende spelersgroep. Zin in het nieuwe seizoen !
Ben je nou aan het trollen?
quote:
'Het technisch hart beslist over de voetbaltechnische zaken binnen Ajax. Daar verschilden we met betrekking tot de invulling van de staf met Peter van mening over. Dat was al het geval voordat Dortmund zich meldde. Maar het heeft wel meegespeeld waarom we niet voor zijn vertrek zijn gaan liggen.'
Aldus Van der Sar. Dan zijn er twee dingen gebeurd: Bosz wilde weg, en Van der Sar heeft bewust gekozen om daar geen probleem van te maken.
  woensdag 7 juni 2017 @ 08:28:34 #56
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171517014
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ben je nou aan het trollen?

[..]

Aldus Van der Sar. Dan zijn er twee dingen gebeurd: Bosz wilde weg, en Van der Sar heeft bewust gekozen om daar geen probleem van te maken.
ze hadden er 2 gesprekken over, 1 voor en 1 na de interesse van Dortmund, na de interesse van Dortmund heeft Bosz zich harder opgesteld
pi_171517018
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

alleen klopt het niet
Vind jij al dat Van der Sar een verkeerde beslissing heeft gemaakt door niet zoals Overmars alles te willen doen voor het behoud van Bosz? Nee, zelfs mee te werken aan het vertrek? :)
pi_171517034
quote:
9s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:21 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Nu nog dat geluksdubbeltje terugstelen van Zwarte Magica
worden we eindelijk weer eens kampioen
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 7 juni 2017 @ 08:32:38 #59
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_171517046
en weer lijkt het er sterk op dat Overmars nooit echt het probleem is geweest.

oh en de Ligt denk dat Blind een perfecte vervanger voor Bosz is.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  woensdag 7 juni 2017 @ 08:32:54 #60
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171517048
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Vind jij al dat Van der Sar een verkeerde beslissing heeft gemaakt door niet zoals Overmars alles te willen doen voor het behoud van Bosz? Nee, zelfs mee te werken aan het vertrek? :)
denk jij dat het kans van slagen had gehad? Het feit dat Bosz hardere eisen stelde na interesse Dortmund zegt toch genoeg.

Ik vind het ook jammer dat hij weg is en ik vind ook dat er wat mankeert aan het TH en de manier van besluitvorming maar uiteindelijk wilde Bosz gewoon naar Dortmund.
pi_171517134
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:32 schreef mokkiemok het volgende:
en weer lijkt het er sterk op dat Overmars nooit echt het probleem is geweest.

oh en de Ligt denk dat Blind een perfecte vervanger voor Bosz is.
Gelukkig gaat De Ligt daar niet over.
pi_171517168
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

denk jij dat het kans van slagen had gehad? Het feit dat Bosz hardere eisen stelde na interesse Dortmund zegt toch genoeg.

Ik vind het ook jammer dat hij weg is en ik vind ook dat er wat mankeert aan het TH en de manier van besluitvorming maar uiteindelijk wilde Bosz gewoon naar Dortmund.
Heel moeilijk te zeggen. Denk dat Bosz wel naar Dortmund wilde inderdaad, maar wilde hij zo graag dat hij een arbitragezaak had aangespannen, iets wat nog nooit (?) is voorgekomen bij een trainer? Hoe dan ook, alleen als als onderhandelingstactiek was het beter om eerst moeilijk te gaan doen. Onderhandelen 101. Dat van der Sar dat niet gedaan heeft, is veelzeggend.

Zelf vind ik het niet zo interessant om te filosoferen over hoe Bosz erin stond. Bosz is weg, van der Sar en Bergkamp blijven nog wel eventjes.
  woensdag 7 juni 2017 @ 08:46:08 #63
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171517201
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Heel moeilijk te zeggen. Denk dat Bosz wel naar Dortmund wilde inderdaad, maar wilde hij zo graag dat hij een arbitragezaak had aangespannen, iets wat nog nooit (?) is voorgekomen bij een trainer? Hoe dan ook, alleen als als onderhandelingstactiek was het beter om eerst moeilijk te gaan doen. Onderhandelen 101. Dat van der Sar dat niet gedaan heeft, is veelzeggend.

Zelf vind ik het niet zo interessant om te filosoferen over hoe Bosz erin stond. Bosz is weg, van der Sar en Bergkamp blijven nog wel eventjes.
Dat heeft natuurlijk alles te maken met dat 2e gesprek, als een trainer eigenlijk al afscheid heeft genomen door bepaalde eisen te stellen kan je hem dan nog aan z'n contract houden waardoor een gespannen situatie een onhoudbare wordt?
Moeilijk dus kan het doorschakelen van vd Sar wel begrijpen.
pi_171517205
Ben wel erg content dat Bjorn Rekelhof behouden is voor Ajax. Talenten in de eindfase van de competitie harder willen laten trainen, briljant _O_. Dat Ajax dankzij de methode Verheyen nog verrassend fit was na zo'n loodzwaar seizoen, en verrassend weinig blessures had, doet geheel niet ter zake in dezen :)
pi_171517240
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat heeft natuurlijk alles te maken met dat 2e gesprek, als een trainer eigenlijk al afscheid heeft genomen door bepaalde eisen te stellen kan je hem dan nog aan z'n contract houden waardoor een gespannen situatie een onhoudbare wordt?
Moeilijk dus kan het doorschakelen van vd Sar wel begrijpen.
Ja dat kan. Het is geen 18-jarige verwende miljonair die dan weigert nog naar de training te komen. Het is niet ideaal, maar het kan wel. En nogmaals, als dat daadwerkelijk de enige beweegreden van van der Sar was, dan hadden ze het onderhandelingstechnisch echt wel wat minder dom gespeeld.

Maar wat voor aanvullende eisen stelde Bosz precies in dat tweede gesprek?
pi_171517315
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ja dat kan. Het is geen 18-jarige verwende miljonair die dan weigert nog naar de training te komen. Het is niet ideaal, maar het kan wel. En nogmaals, als dat daadwerkelijk de enige beweegreden van van der Sar was, dan hadden ze het onderhandelingstechnisch echt wel wat minder dom gespeeld.

Maar wat voor aanvullende eisen stelde Bosz precies in dat tweede gesprek?
Volgens mij weg met rotte appels als Spijkerman die niet aanvallend willen spelen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 08:59:39 #67
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171517330
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ja dat kan. Het is geen 18-jarige verwende miljonair die dan weigert nog naar de training te komen. Het is niet ideaal, maar het kan wel. En nogmaals, als dat daadwerkelijk de enige beweegreden van van der Sar was, dan hadden ze het onderhandelingstechnisch echt wel wat minder dom gespeeld.

Maar wat voor aanvullende eisen stelde Bosz precies in dat tweede gesprek?
Natuurlijk kan dat niet

Wat ik begreep was er na het eerste gesprek dat Spijkerman vervangen zou worden en Bergkamp niet meer bij het eerste, bij het tweede gesprek wilde Bosz dat opvullen met eigen mensen en niet uit de organisatie zelf.
  woensdag 7 juni 2017 @ 08:59:54 #68
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_171517332
Bosz wilde Spijkerman niet meer als assistent. Maar hij mocht niet weg want hij is een cultuurbewaker....
pi_171517362
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bosz wilde Spijkerman niet meer als assistent. Maar hij mocht niet weg want hij is een cultuurbewaker....
Zoiets kan alleen bij Ajax. Een assistent die niet van aanvallend voetbal houdt verkiezen boven een trainer die een Cruijff-adept is omdat hij een 'cultuurbewaker' is. Zo bizar en amateuristisch. Ik zou er keihard om moeten lachen als het niet om mijn favoriete club ging.
  woensdag 7 juni 2017 @ 09:03:06 #70
467261 Ascorbinezuur
Bordevol Vitamine C
pi_171517364
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat niet

Wat ik begreep was er na het eerste gesprek dat Spijkerman vervangen zou worden en Bergkamp niet meer bij het eerste, bij het tweede gesprek wilde Bosz dat opvullen met eigen mensen en niet uit de organisatie zelf.
Ik lees in de woorden van van der Sar dat juist dat het tweede gesprek er nog niet is geweest en Bosz al in het eerste gesprek heeft gevraagd om zelf zijn nieuwe assistent uit te kiezen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 09:04:57 #71
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_171517381
vanaf 8 minuten

[ Bericht 1% gewijzigd door mokkiemok op 07-06-2017 09:15:40 ]
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_171517383
Is het niet zo: Eens over andere rol Spijkerman in de organisatie. Bosz wilde nieuwe assistent zelf invullen, Zar wilde dit door het technisch hart laten doen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 09:10:17 #73
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_171517446
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:02 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Zoiets kan alleen bij Ajax. Een assistent die niet van aanvallend voetbal houdt verkiezen boven een trainer die een Cruijff-adept is omdat hij een 'cultuurbewaker' is. Zo bizar en amateuristisch. Ik zou er keihard om moeten lachen als het niet om mijn favoriete club ging.
Ik vind het hilarisch. Poppetjes belangrijker maken dan het voetbal. Tja. Typisch Ajax.
pi_171517462
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:32 schreef mokkiemok het volgende:
en weer lijkt het er sterk op dat Overmars nooit echt het probleem is geweest.

oh en de Ligt denk dat Blind een perfecte vervanger voor Bosz is.
Dat was vooral een grapje lijkt me, of niet per se de waarheid.

Hij had gewoon geen zin om daar Blind publiekelijk af te gaan vallen of na te trappen, terwijl verder zijn uitspraak er niets toe doet of Blind wel of niet komt. Prima volwassen uitspraak van dan jonge jochie.
pi_171517472
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:05 schreef Itisbangin het volgende:
Is het niet zo: Eens over andere rol Spijkerman in de organisatie. Bosz wilde nieuwe assistent zelf invullen, Zar wilde dit door het technisch hart laten doen.
Ja en ik vermoed helaas dat dit wel eens Jonk/Cruijff had kunnen zijn :P
pi_171517602
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat niet

Wat ik begreep was er na het eerste gesprek dat Spijkerman vervangen zou worden en Bergkamp niet meer bij het eerste, bij het tweede gesprek wilde Bosz dat opvullen met eigen mensen en niet uit de organisatie zelf.
Tja dat zeg je wel zo stellig, maar redeneer is door.. Zou Bosz niet meer komen opdagen bij de training? Zou hij een arbitragezaak aanspannen? Zijn er veel voorbeelden van zulke situaties, en waarom denk je dat Bosz in zo'n extreme categorie zou vallen?

Volgens mij waren de eisen van Bosz omtrent Spijkerman en Bergkamp al wel praktisch ingewilligd. Lijkt me niet dat het dan misloopt op het vertrek van l'ami en die conditietrainer.
pi_171517623
Waarom heb je überhaupt een cultuurbewaker nodig? Wat is dat voor een achterlijke non-functie, waarbij ook nog geen enkele verantwoordelijkheid bijhoort.


Vraag willekeurige passanten op straat wat de cultuur van Ajax is en je krijgt een passend antwoord, daar heb je niemand voor nodig.
  woensdag 7 juni 2017 @ 09:25:12 #78
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_171517629
Roger Schmidt
Jaap Stam
Erik ten Hag
Clarence Seedorf
Marcel Keizer
Danny Blind
John van den Brom
Gertjan Verbeek
Ron Jans
Frank de Boer

Zeg het maar
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  woensdag 7 juni 2017 @ 09:25:42 #79
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171517634
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:03 schreef Ascorbinezuur het volgende:

[..]

Ik lees in de woorden van van der Sar dat juist dat het tweede gesprek er nog niet is geweest en Bosz al in het eerste gesprek heeft gevraagd om zelf zijn nieuwe assistent uit te kiezen.
OK ik begrijp het anders maar het was hoe dan ook geen breekpunt tot het moment dat Dortmund kwam.
pi_171517640
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:10 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik vind het hilarisch. Poppetjes belangrijker maken dan het voetbal. Tja. Typisch Ajax.
Een cultuurbewaker die niet de cultuur heeft die Ajax moet hebben. Het is ook eigenlijk wel hilarisch natuurlijk.
pi_171517648
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:25 schreef mokkiemok het volgende:
Roger Schmidt Meh
Jaap Stam NEE
Erik ten Hag NEE
Clarence Seedorf NEE
Marcel Keizer Meh
Danny Blind NEE
John van den Brom Meh
Gertjan Verbeek NEE
Ron Jans NEE
Frank de Boer NEE
TheJanitor Ja

Zeg het maar
pi_171517650
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:25 schreef mokkiemok het volgende:
Roger Schmidt
Jaap Stam
Erik ten Hag
Clarence Seedorf
Marcel Keizer
Danny Blind
John van den Brom
Gertjan Verbeek
Ron Jans
Frank de Boer

Zeg het maar
Haal Danny uit dat lijstje verdomme.

Ten hag, seedorf of stam graag.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2017 09:27:29 ]
  woensdag 7 juni 2017 @ 09:28:01 #83
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_171517658
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:27 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Haal Danny uit dat lijstje verdomme.

Ten haag, seedorf of stam graag.
ik ging stuk toen ik las dat de ligt hem als opvolger noemde (grap of niet)
die laat ik staan.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_171517663
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Vind jij al dat Van der Sar een verkeerde beslissing heeft gemaakt door niet zoals Overmars alles te willen doen voor het behoud van Bosz? Nee, zelfs mee te werken aan het vertrek? :)
Van der Sar heeft in mijn ogen geen verkeerde beslissingen of handelingen gedaan. Hij is juist degene die met iedereen rekening moet houden.
En Peter Bosz wilde zelf liever naar Dortmund.

Je kunt Van der Sar pas iets verwijten achteraf als aan de positie van Hendrie Krüzen gerommeld zou worden (door het Technisch Hart), zoals destijds Ron Jans (bij Heerenveen) te slikken kreeg met Raymond Libregts.
Maar dat is bij Ajax niet gebeurd. En dan geef ik Edwin van der Sar gelijk, en nu komt er ook een normale afkoopvergoeding.
pi_171517697
De nieuwe trainer gaat het sowieso moeilijk krijgen als hij aanvallend moet spelen maar de cultuurbewakers willen niet te avontuurlijk spelen. Het gaat botsen totdat de rotte appels weg zijn.
pi_171517921
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:28 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Van der Sar heeft in mijn ogen geen verkeerde beslissingen of handelingen gedaan. Hij is juist degene die met iedereen rekening moet houden.
En Peter Bosz wilde zelf liever naar Dortmund.

Je kunt Van der Sar pas iets verwijten achteraf als aan de positie van Hendrie Krüzen gerommeld zou worden (door het Technisch Hart), zoals destijds Ron Jans (bij Heerenveen) te slikken kreeg met Raymond Libregts.
Maar dat is bij Ajax niet gebeurd. En dan geef ik Edwin van der Sar gelijk, en nu komt er ook een normale afkoopvergoeding.
Als je met iedereen rekening houdt, dan weeg je ook kwaliteiten af. Ik zou het zelf niet zo'n lastige keuze vinden tussen Spijkerman, Bergkamp, l'Ami en Rekelhof aan de ene kant, en Overmars, Krüzen en Bosz aan de andere kant. De laatsten hebben afgelopen tijd wel wat meer bewezen (en dan druk ik me erg voorzichtig uit).
pi_171517935
De Ligt: "Ik focus mij op Ajax, heb het er prima naar mijn zin. Mijn standpunt is zeker nog een jaar te blijven."
_O-
pi_171517956
Ik heb op de korte termijn nog steeds wel vertrouwen in Ajax 1. Zo'n mooie selectie help je niet 1-2-3 om zeep, dan moet je wel een heel dramatisch slechte trainer aanstellen. Op de lange termijn, zeker met het naderende vertrek van Overmars (had een paar jaar geleden niet verwacht dat te zeggen), heb je een groot probleem.
pi_171518033
Een vertrek van Overmars zal de pijn wel verzachten. Tijd voor een TD die wel een gebalanceerde selectie neer kan zetten.
  woensdag 7 juni 2017 @ 09:56:30 #90
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_171518052
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:55 schreef PicoMMP het volgende:
Een vertrek van Overmars zal de pijn wel verzachten. Tijd voor een TD die wel een gebalanceerde selectie neer kan zetten.
begin steeds meer het gevoel te krijgen dat het nooit echt Overmars is geweest die het probleem daarin was.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  woensdag 7 juni 2017 @ 09:56:37 #91
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171518053
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:31 schreef TheJanitor het volgende:
De nieuwe trainer gaat het sowieso moeilijk krijgen als hij aanvallend moet spelen maar de cultuurbewakers willen niet te avontuurlijk spelen. Het gaat botsen totdat de rotte appels weg zijn.
waar je dat toch vandaan haalt
pi_171518103
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

waar je dat toch vandaan haalt
Logica, het is veel mensen vreemd.
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:00:58 #93
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171518125
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:59 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Logica, het is veel mensen vreemd.
onzin dus
pi_171518134
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:49 schreef PicoMMP het volgende:
De Ligt: "Ik focus mij op Ajax, heb het er prima naar mijn zin. Mijn standpunt is zeker nog een jaar te blijven."
_O-
Het wordt steeds gekker.
pi_171518140
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:03 schreef Ascorbinezuur het volgende:

[..]

Ik lees in de woorden van van der Sar dat juist dat het tweede gesprek er nog niet is geweest en Bosz al in het eerste gesprek heeft gevraagd om zelf zijn nieuwe assistent uit te kiezen.
Van de Sar zei tegen de radio1 journalist letterlijk dat er verschil van inzicht waarover werd gesproken en dat tussen de gesprekken door de belangstelling van Dortmund kwam, waardoor hij zich harder kon opstellen.

Oftewel het geschil was al bekend bij de directie, ze waren al in gesprek, door de tussenkomst van Dortmund stelde Bosz zich harder op.

http://www.nporadio1.nl/gemist/2017-06-06

vanaf minuut 28
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_171518147
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

onzin dus
Dingen die een niveautje te hoog voor je zijn als onzin bestempelen. Goed bezig.
pi_171518148
Spelers willen ook gewoon een club zonder gedoe.
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:11:30 #98
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_171518328
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:02 schreef scrupuleus het volgende:
Spelers willen ook gewoon een club zonder gedoe.
Ziyech is waar ik mij het meest zorgen voor maak, wat dat betreft
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:18:36 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171518462
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:02 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dingen die een niveautje te hoog voor je zijn als onzin bestempelen. Goed bezig.
ik baseer m'n mening liever op feiten, jij op onderbuik gevoel.
pi_171518545
Ik zie Van der Sar er wel voor aan om Renard te halen als coach _O-
pi_171518557
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik baseer m'n mening liever op feiten, jij op onderbuik gevoel.
We denken inderdaad allebei op ons eigen niveau, Sommige mensen hebben het niet allemaal voorgekauwd nodig om tot conclusies te komen en anderen wel. Kan je verder niets aan doen en dat neem ik je ook niet kwalijk.
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:23:35 #102
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_171518563
Misschien wil Advocaat wel.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:24:22 #103
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171518578
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:23 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

We denken inderdaad allebei op ons eigen niveau, Sommige mensen hebben het niet allemaal voorgekauwd nodig om tot conclusies te komen en anderen wel. Kan je verder niets aan doen en dat neem ik je ook niet kwalijk.
dat is wederzijds maar dingen blijven blaten maakt ze nog geen waarheid
pi_171518725
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:56 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

begin steeds meer het gevoel te krijgen dat het nooit echt Overmars is geweest die het probleem daarin was.
Wie dan wel? Hij is verantwoordelijk voor de aankopen...
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:35:14 #105
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_171518745
quote:
Van ruzie was afgelopen seizoen geen sprake binnen de technische staf van Ajax. Dat zegt assistent-trainer Dennis Bergkamp, die volgens enkele media een conflict had met de naar Borussia Dortmund vertrokken Peter Bosz.

"Ik kan me absoluut niet vinden in die verhalen over een ruzieachtige sfeer", zegt Bergkamp woensdag vanaf zijn vakantieadres geïrriteerd in de Volkskrant. Behalve zijn rol als assistent-coach maakt Bergkamp ook deel uit van het zogenoemde technisch hart, dat het beleid van de Amsterdamse club bepaalt.

"Ja, er waren weleens tegengestelde meningen, maar dat lijkt me gezond. De ene keer viel een beslissing uit zoals ik het voor me zag, de andere keer hoe Peter of Hennie (assistent-trainer Spijkerman, red.) het zag", stelt Bergkamp. "Ik heb absoluut niet aangestuurd op zijn vertrek."

Bosz wilde dinsdag tijdens zijn presentatie als nieuwe trainer van Borussia Dortmund niet terugkijken naar het verleden, maar de coach maakte ook niet van de gelegenheid gebruik om onvrede binnen de technische staf van Ajax te ontkennen.

Van der Sar
Volgens algemeen directeur Edwin van der Sar was er geen sprake van ruzie tussen Bosz en de eveneens naar Dortmund vertrokken Hendrie Krüzen enerzijds en Bergkamp, Spijkerman, keeperstrainer Carlo l'Ami en conditietrainer Björn Rekelhof anderzijds. Berichten in de media dat de twee kampen sinds de winterstop nauwelijks communiceerden, doet Van der Sar af als "onzin".

"Als het een puinhoop was, waren we toch niet zo ver gekomen? Dan hadden we toch wel ingegrepen?", zegt de oud-doelman.

"Er was weleens een verschil van inzicht. Maar wij vinden het bij Ajax juist goed als je niet allemaal ja-knikkers hebt, dat je getriggerd wordt om nog eens over je mening na te denken. Discussies zijn er op iedere werkvloer, op ieder kantoor. Het is allemaal veel groter gemaakt. Waarom dat gebeurd is, is verder niet relevant. We kijken naar de toekomst."

Van der Sar bestrijdt dat Bergkamp intern heeft aangedrongen op een vertrek van Bosz. "Dennis stond juist achter zijn komst en van hem hoefde Peter niet weg, dus dat is onzin. Hij onderkende de kennis en ervaring van Bosz. Er waren discussies, maar nogmaals: binnen het redelijke."

Samenstelling
Bosz heeft bij de directie aangedrongen op een andere invulling van de technische staf, bevestigt Van der Sar. "We waren heel tevreden over hoe er gevoetbald werd, en over de samenstelling van de technische staf. Peter wilde het anders, wij niet."

Ajax is vorige week al begonnen met de zoektocht naar een opvolger voor Bosz. Voor de eerste training op 29 juni hoopt de club een nieuwe trainer te hebben aangesteld.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_171518907
Hé, hij kan praten.
pi_171518931
Dit lijkt me een beetje mosterd na de maaltijd. Natuurlijk zullen ze bepaalde betrokkenen nu alles doen om dit geheel in de doofpot te stoppen :). ''Niks aan de hand, viel allemaal mee joh, Bosz grotendeels uit eigen wil vertrokken. Was amper een probleem, ach gewoon enkele meningsverschillen, heb je overal wel''

Ik heb er zo mijn twijfels bij. Heb sterk het vermoeden dat vooral die Bergkamp nogal in zijn vuistje zit te lachen op dit moment. Van der Sar weet ik ook niet meer wat je daarvan moet geloven, handelt die man op basis wat het beste is voor Ajax of op basis van vriendschappen. Zou me niet verbazen dat die direct contact heeft gelegd met Stam, wat voor Ajax absoluut niet de beste keuze zou zijn, maar ja dan hengel je wel weer een vriendje binnen ;)
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:46:35 #108
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171518949
quote:
Kap met dat technisch hart bij Ajax

Sjoerd Mossou

Sorry. Mea Culpa. Stom. Naïef van me. Beetje opportunistisch ook. Van 'de journalistiek' mag u meer verwachten dan alleen het dunne bovenlaagje, of alleen de waan van de dag.

Op deze plek beweerde ik een paar weken geleden nog dat Ajax eindelijk weer een echte voetbalclub was geworden, waar het over looplijnen ging en over jeugdig talent, en waar voetbalplezier de basis was voor al het andere. Dat was erg voorbarig natuurlijk. Ik had beter moeten weten.

Trainer Peter Bosz is inmiddels alweer vertrokken, de man die volgens velen 'Ajax zijn gezicht terug gaf'.

(Gelukkig stond ik niet alleen in mijn wat wereldvreemde opgewektheid.)

De trainer die er een zogenoemd Cruijffiaans gedachtegoed op nahield - en die alle critici de mond snoerde met een energiek en vrolijk elftal, dat potverdorie nog een Europese finale haalde ook.

Maar verhip, daar zijn ze weer: de intriges. Het gekonkel, de politiek, de machtsspelletjes, de ruzies, het gelul. De stelling dat Ajax dankzij Bosz zijn gezicht weer terug heeft: op zich klopt dat nog steeds, maar dat geldt vooral in een nogal cynisch opzicht.

Ajax blijkt opeens weer de politieke partij van weleer, de slangenkuil, de apenrots vol egotrippers. Dat Bosz zomaar naar Borussia Dortmund mocht vertrekken, was bovenal te danken aan een ordinaire ruzie achter de schermen.

Aan wat we - in typische Ajax-terminologie - ook wel 'interne verdeeldheid' noemen. Buitenstaander Bosz was té autonoom, te eigenwijs, te overtuigd van zijn eigen visie. Hij ging te makkelijk voorbij aan de spelletjes op de Toekomst, aan de klassieke lijntjes naar de pers, aan het aaien van Dennis Bergkamp, de cultuurbewaker/derde assistent met veel macht, maar zonder verantwoordelijkheid.
(Leest u deze laatste zin gerust nog een keertje.)

Veel daarover was op zichzelf wel bekend. Dat Bosz een kille relatie had met Bergkamp en Hennie Spijkerman, wist iedere Ajax-volger. Het was geen toeval dat er al in maart werd voorgesorteerd op een vertrek van Bosz. De loopgraven werden toen al opzichtig bemand, er werd gelekt en geroddeld, maar zonder succes. De relnichten reden zichzelf hopeloos vast in de modder.

Ajax won opeens alles, ging alleen maar beter spelen. Het Ajax-publiek liep weg met Bosz en diens voetbal. Visie leek het te winnen van gekonkel. Maar kijk nu eens. Het 'technisch hart' van Ajax heeft weer van zich doen spreken. Het technisch hart, één van de slechtste ideeën aller tijden, de bron van eeuwige onenigheid en schimmig leiderschap. Een orgaan dat zogezegd de baas is, maar ook weer niet.

Een vaag stuk niemandsland, het gebied tussen Ieper en Duinkerken, een Bermuda-driehoek waar allerlei mensen in verdwijnen, of ze nu Wim Jonk heten of Peter Bosz, Orlando Trustfull of Frank de Boer. Een kaartclubje vol weeffouten en achterklap, waar het zogenaamd over 'voetbal' moet gaan, maar dat al ruim zes jaar een bolwerk is van gezeik.

De nieuwe trainer van Ajax hoeft in de contractbesprekingen slechts één eis te stellen. Eis korte lijnen. Breek met de dubbele agenda's en dubbelrollen. Hou de clubleiding gewoon de clubleiding, en maak de technische staf gewoon de technische staf. Kap met dat technisch hart.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_171519034
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:46 schreef Caland het volgende:

[..]

bedankt Hans.
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:51:59 #110
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171519052
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:51 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

bedankt Hans.
Graag gedaan! :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_171519151
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:46 schreef Caland het volgende:

[..]

Hij heeft weleens betere columns geschreven, dit blijft wel erg oppervlakkig
  woensdag 7 juni 2017 @ 11:00:05 #112
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171519259
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:55 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Hij heeft weleens betere columns geschreven, dit blijft wel erg oppervlakkig
dat is sowieso het probleem met het AD, die hebben alles van horen zeggen als het over Ajax gaat
  woensdag 7 juni 2017 @ 11:19:48 #113
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_171519727
wie wordt onze nieuwe trainer denken jullie :)
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
  woensdag 7 juni 2017 @ 11:22:51 #114
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_171519785
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:19 schreef TheVoice4ever het volgende:
wie wordt onze nieuwe trainer denken jullie :)
Bergkamp
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  woensdag 7 juni 2017 @ 11:24:00 #115
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_171519811
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:22 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

Bergkamp
dat wordt een probleem dan voor europese wedstrijden, die durft niet te vliegen :')
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
  woensdag 7 juni 2017 @ 11:24:29 #116
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_171519822
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:24 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

dat wordt een probleem dan voor europese wedstrijden, die durft niet te vliegen :')
gaat toch niet naar uitwedstrijden, nergens voor nodig.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_171519879
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:19 schreef TheVoice4ever het volgende:
wie wordt onze nieuwe trainer denken jullie :)
Hopelijk iemand die vergelijkbaar denkt over voetbal als Bosz en vergelijkbaar over periodisering als Bosz / Verheyen. Een tegenpool van Spijkerman, Bergkamp en Rekelhof zeg maar.
  woensdag 7 juni 2017 @ 11:26:56 #118
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_171519882
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:24 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

gaat toch niet naar uitwedstrijden, nergens voor nodig.
gewoon een buitenlander als trainer, ik vind die Gheorghe Hagi ergens een toptrainer, die werd kampioen in roemenie met zijn cluppie Viitoril Constanta, tegen grotere clubs als Steaua, CFR Cluj, Dinamo Boekarest, Unirea Urziceni

en dan ook alleen met roemeense spelers en eigen jeugd :)
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
  Moderator woensdag 7 juni 2017 @ 11:29:11 #119
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_171519925
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Hopelijk iemand die vergelijkbaar denkt over voetbal als Bosz en vergelijkbaar over periodisering als Bosz / Verheyen. Een tegenpool van Spijkerman, Bergkamp en Rekelhof zeg maar.
Wel grappig, want dan weet je haast dat je volgend jaar rond deze tijd deze post weer kunt copy pasten
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  woensdag 7 juni 2017 @ 11:29:59 #120
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171519945
Waar komt het eigenlijk vandaan dat Bergkamp etc. vooral verdedigend willen voetballen?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 7 juni 2017 @ 11:31:43 #121
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_171519981
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:29 schreef Caland het volgende:
Waar komt het eigenlijk vandaan dat Bergkamp etc. vooral verdedigend willen voetballen?
Geduldiger.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator woensdag 7 juni 2017 @ 11:32:28 #122
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_171520002
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:29 schreef Caland het volgende:
Waar komt het eigenlijk vandaan dat Bergkamp etc. vooral verdedigend willen voetballen?
Ergens in dit topic staat een quote van Frank de Boer dat Spijkerman nog behoudender is dan hijzelf, tsja
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_171520018
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:29 schreef Caland het volgende:
Waar komt het eigenlijk vandaan dat Bergkamp etc. vooral verdedigend willen voetballen?
Dikke duim
  woensdag 7 juni 2017 @ 11:37:20 #124
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171520149
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:29 schreef Caland het volgende:
Waar komt het eigenlijk vandaan dat Bergkamp etc. vooral verdedigend willen voetballen?
je schijnt conclusies daarover te moeten trekken
pi_171520579
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:29 schreef Caland het volgende:
Waar komt het eigenlijk vandaan dat Bergkamp etc. vooral verdedigend willen voetballen?
Geen idee, de man laat zich nooit in duidelijke bewoordingen uit over voetbal behalve blijkbaar intern.
  Moderator woensdag 7 juni 2017 @ 11:56:19 #126
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_171520620
https://www.vi.nl/pro/ove(...)omt/share/1b2d2c470b

Gratis te lezen tenzij je deze maand al 5 artikelen op VI PRO gelezen hebt
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_171520651
quote:
In het eerste deel van de terugblik op het afgelopen seizoen kreeg Bosz waardering voor wat hij had neergezet, maar werden door het Technisch Hart van Ajax ook duidelijke kritiekpunten aangedragen. De conclusie van Edwin van der Sar, Marc Overmars en Dennis Bergkamp had allereerst betrekking op het mislopen van een prijs, iets dat elk seizoen een duidelijk doel is in de hoofdstad. Daarnaast werd de hosanna-stemming van het Europese avontuur wat getemperd, gezien de ontsnappingen in Lyon en Gelsenkirchen, waar Ajax in de ogen van de clubleiding onnodig door het oog van de naald was gekropen.

Ook op het spelersvlak werden de nodige kritische punten aangedragen richting de trainer. Zo had de clubleiding vorig jaar in de zomerstop al aangegeven dat, mede door de laatste ervaringen onder Frank de Boer, twee talenten geen toekomst meer hadden in Amsterdam. Anwar El Ghazi en Riechedly Bazoer werden vorig jaar richting Bosz als twee stoorzenders in de groep omschreven, die Ajax niet meer verder zouden helpen. Bosz besloot het echter toch met het tweetal proberen, met een moeizame eerste seizoenshelft van beide talenten met incidenten tot gevolg, waarna Ajax in de winterstop alsnog afscheid nam van beide spelers. Het ongenoegen hierover werd bij Bosz na het seizoen nog maar eens kenbaar gemaakt.

Ook in sportief opzicht had Bosz in de ogen van zijn leiding enkele steken laten vallen. Zo kwam de finale van de Europa League voorbij, waarin de trainer halsstarrig vasthield aan zijn eigen tactiek en tijdens de wedstrijd niet in staat bleek om over te schakelen op een Plan B. Daarnaast werd Bosz aangerekend dat hij enkele dagen na het slopende en heroïsche duel in Gelsenkirchen in het uitduel met PSV niet voor de nodige verse krachten koos, maar vasthield aan vrijwel dezelfde spelers, die ook tegen Schalke 04 aantraden. Met een futloze wedstrijd in Eindhoven, een nederlaag en het einde van de titelstrijd tot gevolg.

Ook over de doorstroming van de talenten waren er kanttekeningen. Natuurlijk, veel talenten waren doorgebroken, maar in bepaalde gevallen had dit ook eerder kunnen plaatsvinden. Daarbij werden onder meer Donny van de Beek en Matthijs de Ligt genoemd. De verdediger kende na de winterstop zijn grote doorbraak, maar volgens de leiding had dit ook al eerder kunnen plaatsvinden.

En dan was er nog een punt in de evaluatie, dat uiteindelijk door toedoen van Dortmund uitgroeide tot een struikelblok: het functioneren van de technische staf. De relatie tussen Bosz en Krüzen aan de ene kant, en Dennis Bergkamp, Hennie Spijkerman, Carlo l’Ami en Björn Rekelhof aan de andere kant was ernstig bekoeld. Voor Spijkerman was inmiddels al een oplossing bedacht, hij zou zich gaan bezig houden met Jong Ajax in het nieuwe seizoen, maar de andere drie personen zouden volgens de leiding ook in het nieuwe seizoen gewoon onderdeel uitmaken van de technische staf. En daarmee ook op een betere manier met Bosz en Krüzen moeten samenwerken.

Daarbij moest de opvolger van Spijkerman nog worden ingevuld. Bosz wilde op die plek zelf iemand aandragen, maar daar ging het Technisch Hart niet mee akkoord. Zij beslisten over alle voetbaltechnische zaken, niet de hoofdtrainer. In de praktijk hield dit dus in dat de derde assistent, Dennis Bergkamp, als onderdeel van het Technisch Hart, wel inspraak had in de tweede assistent (opvolger Spijkerman), en de hoofdtrainer dus niet.
Heel artikel: https://www.vi.nl/pro/ove(...)omt/share/1b2d2c470b

Wat een lachwekkend eisenpakket. Pleur op.
  Moderator woensdag 7 juni 2017 @ 11:57:48 #128
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_171520666
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Geen idee, de man laat zich nooit in duidelijke bewoordingen uit over voetbal behalve blijkbaar intern.
Ongeveer een jaar geleden wel een interview gegeven. Met ondermeer uitspraken als dat middenvelders allround spelers moeten kunnen zijn en overal inzetbaar. Aan de ene kant heb je natuurlijk liever specialisten, aan de andere kant was zijn punt dat je niet van te voren kunt voorspellen op welk moment je welke speler nodig hebt (misschien verwoord ik het niet helemaal goed, het is al een jaar geleden :+)
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  Forum Admin woensdag 7 juni 2017 @ 11:58:41 #129
35723 crew  GGMM
pi_171520682
Kijk, terecht dat hij oprot dus.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_171520708
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:29 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Wel grappig, want dan weet je haast dat je volgend jaar rond deze tijd deze post weer kunt copy pasten
Met iets mindere prestaties wordt de coach niet weggekaapt. Het nadeel van de EL finale is de populariteit van Bosz. Verder hebben we pech dat Nice hun trainer aan z'n contract kon houden, iets wat nagenoeg onmogelijk is heb ik gelezen :P.

Op een haar na was het allemaal uitstekend afgelopen. Overmars die de machtsstrijd binnen Ajax won, een chique oplossing voor Spijkerman die de staff zou verlaten, andere rol voor Bergkamp. Naar de conditietrainer luisterden ze gelukkig toch al niet.

Toen kwam Borussia alsnog en de rest is geschiedenis.
  Forum Admin woensdag 7 juni 2017 @ 11:59:31 #131
35723 crew  GGMM
pi_171520713
Arme Bergkamp werd hier al gekruisigd. :')
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:00:27 #132
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171520730
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:57 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Heel artikel: https://www.vi.nl/pro/ove(...)omt/share/1b2d2c470b

Wat een lachwekkend eisenpakket. Pleur op.
Je mist een deel.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:00:31 #133
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_171520732
blijf erbij dat de rol(len) van Bergkamp niet kan.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:02:45 #134
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171520779
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:00 schreef mokkiemok het volgende:
blijf erbij dat de rol(len) van Bergkamp niet kan.
dat ben ik met je eens, dat moeten ze veranderen
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:03:17 #135
467261 Ascorbinezuur
Bordevol Vitamine C
pi_171520787
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:56 schreef Tagliano het volgende:
https://www.vi.nl/pro/ove(...)omt/share/1b2d2c470b

Gratis te lezen tenzij je deze maand al 5 artikelen op VI PRO gelezen hebt
Kennelijk kan Bosz heel slecht met kritiek omgaan.

Nu de stof wat is gaan liggen komt er wel een heel wat genuanceerder beeld uit dan de afgelopen dagen hier is rondgebazuind.
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:04:53 #136
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171520819
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:03 schreef Ascorbinezuur het volgende:

[..]

Kennelijk kan Bosz heel slecht met kritiek omgaan.

Nu de stof wat is gaan liggen komt er wel een heel wat genuanceerder beeld uit dan de afgelopen dagen hier is rondgebazuind.
Bosz wilde zijn technische staf zelf inrichten, Ajax gaat daar niet mee akkoord.

Dat lijkt toch vooral het punt te zijn geweest.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:06:41 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171520857
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:04 schreef Caland het volgende:

[..]

Bosz wilde zijn technische staf zelf inrichten, Ajax gaat daar niet mee akkoord.

Dat lijkt toch vooral het punt te zijn geweest.
Bosz wilde naar Dortmund en maakte er opeens een punt van
pi_171520878
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:57 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Heel artikel: https://www.vi.nl/pro/ove(...)omt/share/1b2d2c470b

Wat een lachwekkend eisenpakket. Pleur op.
Van Bosz; zelf een assistent kiezen bedoel je? Of aan Bosz?

De inhoudelijke kritiek is niet slecht, al zijn het open deuren. Bij elke keuze die je maakt is er een kans dat het slecht uitpakt, dan is het erg makkelijk achteraf te zeggen dat dat een slechte keuze was. Afwegend tegen de prestaties van Bosz lijkt me maar een eindoordeel mogelijk, maar goed.
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:08:13 #139
467261 Ascorbinezuur
Bordevol Vitamine C
pi_171520889
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:04 schreef Caland het volgende:

[..]

Bosz wilde zijn technische staf zelf inrichten, Ajax gaat daar niet mee akkoord.

Dat lijkt toch vooral het punt te zijn geweest.
Ze leken daar wel midden in een proces te zitten. Het is vooral een beetje flauw wat Bosz hier doet.
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:08:52 #140
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171520906
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

Bosz wilde naar Dortmund en maakte er opeens een punt van
Mwah, er was vooral opeens een exit. Ik denk dat Bosz ook wel bij zijn standpunt was gebleven als Dortmund niet kwam. Zo koppig is hij dan ook wel weer.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_171520936
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:04 schreef Caland het volgende:

[..]

Bosz wilde zijn technische staf zelf inrichten, Ajax gaat daar niet mee akkoord.

Dat lijkt toch vooral het punt te zijn geweest.
Lijkt mij ook. Komt voor de rest wel heel erg over als zeuren om het zeuren.

Het Bosz kwalijk nemen dat hij De Ligt en Van de Beek niet eerder laat doorstromen is triest. Dat gemekker over de Europa League-finale snap ik, maar nog steeds weinig respect voor de campagne.

Verder valt het juist te prijzen dat hij het nog een keer met Bazoer en El Ghazi wil proberen. Daar is een coach toch voor?

De meetlat wordt onzinnig hoog gelegd.
pi_171520937
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:03 schreef Ascorbinezuur het volgende:

[..]

Kennelijk kan Bosz heel slecht met kritiek omgaan.

Nu de stof wat is gaan liggen komt er wel een heel wat genuanceerder beeld uit dan de afgelopen dagen hier is rondgebazuind.
Nouja genuanceerder... Het beeld dat je nu krijgt is vanuit de overgeblevenen van Ajax. Ik heb meteen al gezegd dat dit mediaoffensief zou komen. Juist niet genuanceerd.
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:11:26 #143
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_171520951
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:04 schreef Caland het volgende:

[..]

Bosz wilde zijn technische staf zelf inrichten, Ajax gaat daar niet mee akkoord.

Dat lijkt toch vooral het punt te zijn geweest.
Geef hem eens ongelijk
pi_171520974
Beetje vreemde patstelling. Elk logisch denkend mens zou samen op zoek gaan naar een passende assistent, in goed overleg, maar binnen Ajax willen de mannetjes een eenzijdige beslissing maken.
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:12:28 #145
467261 Ascorbinezuur
Bordevol Vitamine C
pi_171520976
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nouja genuanceerder... Het beeld dat je nu krijgt is vanuit de overgeblevenen van Ajax. Ik heb meteen al gezegd dat dit mediaoffensief zou komen. Juist niet genuanceerd.
Vergeleken met "Spijkerhard conflict" en "messen in de rug van Bosz". Is een meningsverschil over een vacature een stuk genuanceerder.
pi_171521004
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:12 schreef Ascorbinezuur het volgende:

[..]

Vergeleken met "Spijkerhard conflict" en "messen in de rug van Bosz". Is een meningsverschil over een vacature een stuk genuanceerder.
Ben benieuwd waar je die quotes vandaan haalt, maar dat was niet de heersende opinie. Wel dat van der sar en Bergkamp een blunder hebben begaan door het vertrek van Bosz prima te vinden.
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:14:35 #147
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171521008
Juist omdat het blijkbaar niet boterde tussen Bosz en zijn overige assistenten lijkt het me niet meer dan logisch dat hij er nu ééntje zelf wilde aanstellen. Dat is ook bij alle andere voetbalclubs gewoon gebruikelijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:15:52 #148
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_171521031
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:14 schreef Caland het volgende:
Juist omdat het blijkbaar niet boterde tussen Bosz en zijn overige assistenten lijkt het me niet meer dan logisch dat hij er nu ééntje zelf wilde aanstellen. Dat is ook bij alle andere voetbalclubs gewoon gebruikelijk.
Natuurlijk is dat logisch, maar de cultuur moest bewaakt worden
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:15:55 #149
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171521033
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:08 schreef Caland het volgende:

[..]

Mwah, er was vooral opeens een exit. Ik denk dat Bosz ook wel bij zijn standpunt was gebleven als Dortmund niet kwam. Zo koppig is hij dan ook wel weer.
ik denk het niet want het was een evaluatie gesprek geen contracteis want dat had hij een jaar eerder al getekend
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:16:24 #150
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171521045
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:10 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Lijkt mij ook. Komt voor de rest wel heel erg over als zeuren om het zeuren.

Het Bosz kwalijk nemen dat hij De Ligt en Van de Beek niet eerder laat doorstromen is triest. Dat gemekker over de Europa League-finale snap ik, maar nog steeds weinig respect voor de campagne.

Verder valt het juist te prijzen dat hij het nog een keer met Bazoer en El Ghazi wil proberen. Daar is een coach toch voor?

De meetlat wordt onzinnig hoog gelegd.
Vooral dat De Ligt eerder gebracht had kunnen worden, die gozer is toch 17?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_171521110
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:14 schreef Caland het volgende:
Juist omdat het blijkbaar niet boterde tussen Bosz en zijn overige assistenten lijkt het me niet meer dan logisch dat hij er nu ééntje zelf wilde aanstellen. Dat is ook bij alle andere voetbalclubs gewoon gebruikelijk.
Zeker als je de prestaties van Bosz meeneemt in het verhaal. Bosz had best recht van spreken, Frank mocht op een gegeven moment ook gewoon trustfull erbij (verrassend genoeg kreeg die ruzie met Bergkamp).
  Moderator woensdag 7 juni 2017 @ 12:19:42 #152
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_171521123
Dus enerzijds wil je De Ligt eerder zien (vanaf de zomer/herfst al? geen idee) en anderzijds haal je wel twee CV's in de vorm van Westermann ( :') ) en Sanchez?
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:20:02 #153
467261 Ascorbinezuur
Bordevol Vitamine C
pi_171521132
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ben benieuwd waar je die quotes vandaan haalt, maar dat was niet de heersende opinie. Wel dat van der sar en Bergkamp een blunder hebben begaan door het vertrek van Bosz prima te vinden.
Gewoon in een kop van de telgraaf. En Bergkamp werd hier ook wel neergezet als een soort Judas.
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:20:12 #154
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_171521135
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:19 schreef Tagliano het volgende:
Dus enerzijds wil je De Ligt eerder zien (vanaf de zomer/herfst al? geen idee) en anderzijds haal je wel twee CV's in de vorm van Westermann ( :') ) en Sanchez?
Misschien dat het indirect een verwijt is dat hij Sinkgraven linksback zette?
pi_171521138
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:16 schreef Caland het volgende:

[..]

Vooral dat De Ligt eerder gebracht had kunnen worden, die gozer is toch 17?
Ja.

En vooral niet te vergeten dat Bosz ervoor gezorgd heeft dat een hele mensenmassa weer trots is op Ajax. Als zelfs Overmars dat ziet, snap ik niet wat er na die massale blijdschap in Lyon zo erg mis is gegaan bij Bergkamp en Van der Sar.
  Moderator woensdag 7 juni 2017 @ 12:21:03 #156
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_171521155
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:20 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Misschien dat het indirect een verwijt is dat hij Sinkgraven linksback zette?
Hmm ja dat zou op zich kunnen maar dan zouden ze Dijks niet weg moeten doen, me dunkt. Want laten we wel wezen er was zeker na de winsterstop geen "echte" linksback, althans Viergever zie ik meer als CV dan LB
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:22:15 #157
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_171521181
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:21 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Hmm ja dat zou op zich kunnen maar dan zouden ze Dijks niet weg moeten doen, me dunkt. Want laten we wel wezen er was zeker na de winsterstop geen "echte" linksback, althans Viergever zie ik meer als CV dan LB
Ik ook, maar alsnog is hij wel onze beste linksback en wellicht dacht de directie daar ook zo over
pi_171521201
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:19 schreef Tagliano het volgende:
Dus enerzijds wil je De Ligt eerder zien (vanaf de zomer/herfst al? geen idee) en anderzijds haal je wel twee CV's in de vorm van Westermann ( :') ) en Sanchez?
Waar gaat het specifiek over de Ligt? Vooral Vd Beek, en wellicht ook Kluivert lijkt me logischer. Waarbij in het geval van vd Beek het zeer begrijpelijk is dat je de man die het draaiende kreeg (Schöne) wat krediet geeft (overigens kreeg Donny alsnog veel minuten), en het geval van Kluivert het een piepjonge speler is die ook al veel minuten kreeg en niet een extreem hoog rendement had.

Daarnaast is het nog eens achteraf gelul van het niveau FOK! dat niet ondersteunt wordt door de algehele prestaties.
  Moderator woensdag 7 juni 2017 @ 12:24:46 #159
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_171521241
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Waar gaat het specifiek over de Ligt? Vooral Vd Beek, en wellicht ook Kluivert lijkt me logischer. Waarbij in het geval van vd Beek het zeer begrijpelijk is dat je de man die het draaiende kreeg (Schöne) wat krediet geeft (overigens kreeg Donny alsnog veel minuten), en het geval van Kluivert het een piepjonge speler is die ook al veel minuten kreeg en niet een extreem hoog rendement had.

Daarnaast is het nog eens achteraf gelul van het niveau FOK! dat niet ondersteunt wordt door de algehele prestaties.
quote:
Ook over de doorstroming van de talenten waren er kanttekeningen. Natuurlijk, veel talenten waren doorgebroken, maar in bepaalde gevallen had dit ook eerder kunnen plaatsvinden. Daarbij werden onder meer Donny van de Beek en Matthijs de Ligt genoemd. De verdediger kende na de winterstop zijn grote doorbraak, maar volgens de leiding had dit ook al eerder kunnen plaatsvinden.
Stukje van de quote hierboven.
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_171521248
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:20 schreef Ascorbinezuur het volgende:

[..]

Gewoon in een kop van de telgraaf. En Bergkamp werd hier ook wel neergezet als een soort Judas.
Oh je had het specifiek over de Telegraaf. Ja, sensationele koppen bij de Telegraaf, je verwacht het niet :D
  Moderator woensdag 7 juni 2017 @ 12:25:29 #161
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_171521261
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:22 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Ik ook, maar alsnog is hij wel onze beste linksback en wellicht dacht de directie daar ook zo over
Dan is de vraag wel in hoeverre de directie/technisch hart de opstelling kan gaan zitten bepalen. Maar goed we zaten niet bij die gesprekken dus we missen ongetwijfeld wel wat nuances hierin. Opvallend vind ik het zeker
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_171521264
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:24 schreef Tagliano het volgende:

[..]


[..]

Stukje van de quote hierboven.
Overheen gelezen. Waanzinnig inderdaad.
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:25:40 #163
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171521267
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:20 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ja.

En vooral niet te vergeten dat Bosz ervoor gezorgd heeft dat een hele mensenmassa weer trots is op Ajax. Als zelfs Overmars dat ziet, snap ik niet wat er na die massale blijdschap in Lyon zo erg mis is gegaan bij Bergkamp en Van der Sar.
dat ze kritiek hebben mag toch al vind ik dit ook overdreven maar ook dit was niet het breekpunt
pi_171521363
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat ze kritiek hebben mag toch al vind ik dit ook overdreven maar ook dit was niet het breekpunt
Kritiek op selecties zoals tegen PSV en plan B tegen Man U moet kunnen, maar ze leggen de meetlat overdreven hoog hiermee. Dan hebben ze De Boer ook geen strobreed in de weg gelegd terwijl zijn Europese prestaties een tragedie waren.
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:31:02 #165
436302 Brammess
Fina jou3
pi_171521410
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:29 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Kritiek op selecties zoals tegen PSV en plan B tegen Man U moet kunnen, maar ze leggen de meetlat overdreven hoog hiermee. Dan hebben ze De Boer ook geen strobreed in de weg gelegd terwijl zijn Europese prestaties een tragedie waren.
Dat hele Lyon en Schalke argument is ook de grootste onzin in tijden.
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:33:42 #166
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171521468
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:29 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Kritiek op selecties zoals tegen PSV en plan B tegen Man U moet kunnen, maar ze leggen de meetlat overdreven hoog hiermee. Dan hebben ze De Boer ook geen strobreed in de weg gelegd terwijl zijn Europese prestaties een tragedie waren.
daar zijn evaluatie gesprekken toch voor? Ik vind het ook wat overdreven zeker in het geval van De Ligt, vd Beek had wel meer speeltijd kunnen krijgen.

Wel benieuwd inderdaad hoe die gesprekken met De Boer zijn gegaan :)
pi_171521469
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:29 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Kritiek op selecties zoals tegen PSV en plan B tegen Man U moet kunnen, maar ze leggen de meetlat overdreven hoog hiermee. Dan hebben ze De Boer ook geen strobreed in de weg gelegd terwijl zijn Europese prestaties een tragedie waren.
Ik vind dat juist erg matige kritiek. Hé, we hebben verloren, ehm... Peter, je had het anders moeten doen! De meest voordehandliggende andere optie! Kom op zeg, dat is niveau Johnny Heitinga analyse. Het B-team tegen PSV en het plan B tegen United had hoogstwaarschijnlijk ook verloren (vooral dat laatste :? opeens lange ballen ofzo?), en dan had je omgekeerde kritiek​ kunnen geven.
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:37:09 #168
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_171521558
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik vind dat juist erg matige kritiek. Hé, we hebben verloren, ehm... Peter, je had het anders moeten doen! De meest voordehandliggende andere optie! Kom op zeg, dat is niveau Johnny Heitinga analyse. Het B-team tegen PSV en het plan B tegen United had hoogstwaarschijnlijk ook verloren (vooral dat laatste :? opeens lange ballen ofzo?), en dan had je omgekeerde kritiek​ kunnen geven.
Ik ben het zowaar met je eens
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:37:26 #169
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_171521564
VdHoorn verkopen en dan een plan B eisen tegen United. Is het TH helemaal gek geworden
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:38:11 #170
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171521587
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik vind dat juist erg matige kritiek. Hé, we hebben verloren, ehm... Peter, je had het anders moeten doen! De meest voordehandliggende andere optie! Kom op zeg, dat is niveau Johnny Heitinga analyse. Het B-team tegen PSV en het plan B tegen United had hoogstwaarschijnlijk ook verloren (vooral dat laatste :? opeens lange ballen ofzo?), en dan had je omgekeerde kritiek​ kunnen geven.
maar daar is kritiek toch voor, als je zegt goed gedaan jochie kom je ook geen stap verder
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:43:03 #171
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171521730
https://www.vi.nl/pro/ove(...)pas-naar-buiten-komt

Lol. Veel van die punten vond ik ook :#
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:44:22 #172
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171521768
Stiekem wilde marc gewoon tete en kluivert of neres in de basis
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_171521780
Waar er twee vechten hebben er twee schuld.
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:55:24 #174
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_171522018
Blijft een raar verhaal.
Ik blijf erbij dat Bosz Dortmund gewoon niet wilde laten lopen en dus het "assistenten probleem" heeft aangegrepen om het te laten klappen.

Aan de andere kant is Ajax ook schuldig aangezien ze een assistent ook in het technisch hart hebben zitten. Dat kan gewoon niet.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_171522293
Mooi dat Bosz weg is. :) Laat hem maar de tering krijgt met Dortmund.
pi_171522489
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik vind dat juist erg matige kritiek. Hé, we hebben verloren, ehm... Peter, je had het anders moeten doen! De meest voordehandliggende andere optie! Kom op zeg, dat is niveau Johnny Heitinga analyse. Het B-team tegen PSV en het plan B tegen United had hoogstwaarschijnlijk ook verloren (vooral dat laatste :? opeens lange ballen ofzo?), en dan had je omgekeerde kritiek​ kunnen geven.
Laat ik het anders verwoorden: je kan vooraf gewoon weten wat Mourinho voor trainer is, welke tactische plannen hij dit seizoen heeft gebruikt et cetera. Dan is het aan Bosz om af te wegen hoe hij op die potentiële strijdplannen inspeelt, maar ik heb daarvan niets terug gezien. In plaats daarvan valt hij Mourinho af omdat ze alleen maar lange ballen speelden.

Neen, zo werkt het gewoon niet. Het tactisch plan viel gewoon tegen. Zo kinderlijk in een finale.

Maar. Maar. Maar. Waarom zijn ze dan nooit zo kritisch over De Boer geweest? De logica valt niet te volgen.

En sowieso: vergeet niet hoe ver Ajax achterloopt qua budget en nog zijn ze zuur over Bosz vanwege moeite met Lyon en Schalke. Wat een teringclub en een teringbestuur.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ajacied422 op 07-06-2017 13:20:18 ]
pi_171522850
Het is gewoon heel simpel. Bosz kreeg een aanbieding van Dortmund en heeft was smoesjes opgeworpen om een breuk te kunnen forceren. Dat is gewoon de reden en als hij het volgend jaar bij Ajax minder had gedaan had hij ook niet meer bij zo'n club aan de slag kunnen gaan. Bovendien gaat ie dikke knaken verdienen.

Hij heeft gewoon voor het geld en een grotere club gekozen. That's it. Geen reden om nu op het bestuur van Ajax te gaan huilen, want ben er van overtuigd dat Bosz gewoon naar Dortmund zou willen.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_171522879
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:55 schreef Komakie het volgende:
Blijft een raar verhaal.
Ik blijf erbij dat Bosz Dortmund gewoon niet wilde laten lopen en dus het "assistenten probleem" heeft aangegrepen om het te laten klappen.
Dat.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_171522926
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:26 schreef Stiggie het volgende:
Het is gewoon heel simpel. Bosz kreeg een aanbieding van Dortmund en heeft was smoesjes opgeworpen om een breuk te kunnen forceren. Dat is gewoon de reden en als hij het volgend jaar bij Ajax minder had gedaan had hij ook niet meer bij zo'n club aan de slag kunnen gaan. Bovendien gaat ie dikke knaken verdienen.

Hij heeft gewoon voor het geld en een grotere club gekozen. That's it. Geen reden om nu op het bestuur van Ajax te gaan huilen, want ben er van overtuigd dat Bosz gewoon naar Dortmund zou willen.
Hij had nota bene een huis gekocht in Amsterdam omdat het naar zijn zin had.

Echt, zo bizar hoeveel mensen meteen klaarstaan om hun vooroordeel over Bosz weer van stal te halen. Ik ben die man meer dan dankbaar.
pi_171522967
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:29 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Hij had nota bene een huis gekocht in Amsterdam omdat het naar zijn zin had.

Echt, zo bizar hoeveel mensen meteen klaarstaan om hun vooroordeel over Bosz weer van stal te halen. Ik ben die man meer dan dankbaar.
Boeie dat huis. Nu heeft ie 4 miljoen per jaar koopt ie er nog een huis bij.
Overigens is dat huis in Vinkeveen.
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_171522986
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:26 schreef Stiggie het volgende:
Het is gewoon heel simpel. Bosz kreeg een aanbieding van Dortmund en heeft was smoesjes opgeworpen om een breuk te kunnen forceren. Dat is gewoon de reden en als hij het volgend jaar bij Ajax minder had gedaan had hij ook niet meer bij zo'n club aan de slag kunnen gaan. Bovendien gaat ie dikke knaken verdienen.

Hij heeft gewoon voor het geld en een grotere club gekozen. That's it. Geen reden om nu op het bestuur van Ajax te gaan huilen, want ben er van overtuigd dat Bosz gewoon naar Dortmund zou willen.
Hij gaat blijkbaar van 8 ton naar 4 miljoen per jaar dat zou toch reden genoeg moeten zijn? Blijkbaar is men bang dat het publiek dat niet accepteert of zo....
blablablabla
pi_171523007
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:29 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Hij had nota bene een huis gekocht in Amsterdam omdat het naar zijn zin had.

Echt, zo bizar hoeveel mensen meteen klaarstaan om hun vooroordeel over Bosz weer van stal te halen. Ik ben die man meer dan dankbaar.
Vinkeveen toch.?
blablablabla
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:32:09 #183
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523011
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:14 schreef Ajacied422 het volgende:

Maar. Maar. Maar. Waarom zijn ze dan nooit zo kritisch over De Boer geweest? De logica valt niet te volgen.

Dat zullen ze best geweest zijn, maar kwam gewoon niet naar buiten. Tenminste ze zullen die gesprekken ook wel met De Boer hebben gehad, en ze kozen na hem niet voor niks voor een coach met een totaal andere visie. Maar De Boer had al kampioenschappen gepakt voor het TH überhaupt goed in werking was gesteld dus niet gek dat ze hem toen niet ontsloegen.
Oh.
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:33:16 #184
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523040
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Hij gaat blijkbaar van 8 ton naar 4 miljoen per jaar dat zou toch reden genoeg moeten zijn? Blijkbaar is men bang dat het publiek dat niet accepteert of zo....
Het maakt het wel makkelijker om te vertrekken, maar goed die Favre van Nice zal ook geen 4 miljoen daar verdienen en die ging ook niet. Dus een beter salaris speelt ook niet bij iedereen een even grote rol.
Oh.
pi_171523049
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:14 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Laat ik het anders verwoorden: je kan vooraf gewoon weten wat Mourinho voor trainer is, welke tactische plannen hij dit seizoen heeft gebruikt et cetera. Dan is het aan Bosz om af te wegen hoe hij op die potentiële strijdplannen inspeelt, maar ik heb daarvan niets terug gezien. In plaats daarvan valt hij Mourinho af omdat ze alleen maar lange ballen speelden.

Neen, zo werkt het gewoon niet. Het tactisch plan viel gewoon tegen. Zo kinderlijk in een finale.

Maar. Maar. Maar. Waarom zijn ze dan nooit zo kritisch over De Boer geweest? De logica valt niet te volgen.

En sowieso: vergeet niet hoe ver Ajax achterloopt qua budget en nog zijn ze zuur over Bosz vanwege moeite met Lyon en Schalke. Wat een teringclub en een teringbestuur.
Daar valt over te discussiëren inderdaad. Ik was van tevoren ook bang dat de tactiek van Bosz niet zou werken tegen United, maar opeens een andere tactiek is ook niet realistisch. Bosz' verhaal was dat de uitvoering te wensen over liet is ook aannemelijk, het is niet gek dat de spelers niet goed genoeg zijn zo'n Mourinho-machine kapot te spelen. Je ziet hoeveel moeite de teams van guardiola het er vaak mee hebben. Tja, zeg het maar.

Lyon was inderdaad billen knijpen, maar als je die wedstrijd analyseert is er 0,0 aan de hand tot de penalty en opeenvolgende paniek. Dat vind ik een trainer niet verwijtbaar. Enige is dat hij het in de rust niet meer recht gepraat kreeg, maar goed, we hebben het wel over een tegenstander die in eigen huis met 4-2 van Roma won, dat vier puntjes achter Juventus eindigt - een team met zeer hoge pieken (en ook vrij diepe dalen).

Wedstrijd tegen Schalke kon ik niet zien. Wat ik dan doe is kijken naar de xG's van 11tegen11. Geeft geen compleet beeld van de wedstrijd, maar is wel een goede aanvulling op de emotionele ervaring van mensen die de wedstrijd gekeken hebben. Dat eindigde in 1.52 - 0.65. Over twee wedstrijden 3.22 - 1.86. Daar zou je enorm veel respect voor moeten hebben ipv kritiek.
pi_171523054
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:32 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat zullen ze best geweest zijn, maar kwam gewoon niet naar buiten. Tenminste ze zullen die gesprekken ook wel met De Boer hebben gehad, en ze kozen na hem niet voor niks voor een coach met een totaal andere visie. Maar De Boer had al kampioenschappen gepakt voor het TH überhaupt goed in werking was gesteld dus niet gek dat ze hem toen niet ontsloegen.
Toen De Boer kwam snakte Ajax ook wel eer eens naar een kampioenschap, was poos geleden toen. En de financiën stonden er ook nog totaal anders voor dan nu.
blablablabla
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:35:09 #187
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171523088
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:29 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Hij had nota bene een huis gekocht in Amsterdam omdat het naar zijn zin had.

Echt, zo bizar hoeveel mensen meteen klaarstaan om hun vooroordeel over Bosz weer van stal te halen. Ik ben die man meer dan dankbaar.
daarom, hij koopt een huis in Amsterdam omdat hij het zo naar zijn zin had en opeens kan hij niet meer met de Ajax staf door 1 deur.

ik heb ook van zijn Ajax genoten maar dat neemt niet weg dat hij gewoon naar Dortmund wilde
pi_171523152
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:33 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Het maakt het wel makkelijker om te vertrekken, maar goed die Favre van Nice zal ook geen 4 miljoen daar verdienen en die ging ook niet. Dus een beter salaris speelt ook niet bij iedereen een even grote rol.
Ander verhaal dan Bosz.
Die Favre is al 8 jaar actief geweest in de Bundesliga dus zal zijn zakken al aardig gevuld hebben. Trouwens, Nice kon ook Balotelli halen, dus die zullen echt wel aardige salarissen betalen mag je vanuit gaan.
blablablabla
pi_171523195
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Daar valt over te discussiëren inderdaad. Ik was van tevoren ook bang dat de tactiek van Bosz niet zou werken tegen United, maar opeens een andere tactiek is ook niet realistisch. Bosz' verhaal was dat de uitvoering te wensen over liet is ook aannemelijk, het is niet gek dat de spelers niet goed genoeg zijn zo'n Mourinho-machine kapot te spelen. Je ziet hoeveel moeite de teams van guardiola het er vaak mee hebben. Tja, zeg het maar.

Lyon was inderdaad billen knijpen, maar als je die wedstrijd analyseert is er 0,0 aan de hand tot de penalty en opeenvolgende paniek. Dat vind ik een trainer niet verwijtbaar. Enige is dat hij het in de rust niet meer recht gepraat kreeg, maar goed, we hebben het wel over een tegenstander die in eigen huis met 4-2 van Roma won, dat vier puntjes achter Juventus eindigt - een team met zeer hoge pieken (en ook vrij diepe dalen).

Wedstrijd tegen Schalke kon ik niet zien. Wat ik dan doe is kijken naar de xG's van 11tegen11. Geeft geen compleet beeld van de wedstrijd, maar is wel een goede aanvulling op de emotionele ervaring van mensen die de wedstrijd gekeken hebben. Dat eindigde in 1.52 - 0.65. Over twee wedstrijden 3.22 - 1.86. Daar zou je enorm veel respect voor moeten hebben ipv kritiek.
Je kunt je ook aanpassen aan de tegenstander en tegelijkertijd dezelfde principes hanteren :P.

Maar ik ga het niet als een megaverwijt zien. Slechts als een punt waarop het voor Ajax teveel kan worden. We weten waar Ajax in staat toe is.

Die man had graag door gewild bij Ajax. Dat merk je aan alles. Ik baal nog steeds enorm en dat heb ik vrij zelden in voetbal. Dat gebla over dat er recht wordt gedaan aan het plan Cruijff vind ik ook gezwets. Dat rapport van Ling kwam er niet voor niets. Zo doodvermoeiend dat iedereen weer selectief shopt omdat ze weer iets tegen het mens Bosz hebben.
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:39:11 #190
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523212
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Toen De Boer kwam snakte Ajax ook wel eer eens naar een kampioenschap, was poos geleden toen. En de financiën stonden er ook nog totaal anders voor dan nu.
Daardoor heeft hij wel veel krediet opgebouwd waardoor ze hem maar meer probeerden te faciliteren. Bosz was toch een buitenstaander dus iets makkelijker om kritisch op te zijn, zeker als hij dus zoals gezegd geen prijs heeft gepakt. Al zullen ze dus ook gewoon best positief genoeg zijn geweest, maar dat komt dan niet naar buiten.
Oh.
pi_171523220
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:35 schreef Tarado het volgende:

[..]

daarom, hij koopt een huis in Amsterdam omdat hij het zo naar zijn zin had en opeens kan hij niet meer met de Ajax staf door 1 deur.

ik heb ook van zijn Ajax genoten maar dat neemt niet weg dat hij gewoon naar Dortmund wilde
Je hebt genoten van dit materiaal, niet per se van Bosz toch? Geloof niet dat een andere trainer het per se minder gaat doen eigenlijk :)
blablablabla
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:40:06 #192
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523235
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Ander verhaal dan Bosz.
Die Favre is al 8 jaar actief geweest in de Bundesliga dus zal zijn zakken al aardig gevuld hebben. Trouwens, Nice kon ook Balotelli halen, dus die zullen echt wel aardige salarissen betalen mag je vanuit gaan.
Denk niet zo'n hoog salaris als dat hij bij Dortmund zou krijgen :P En volgens mij zit Bosz er ook wel warmpjes bij hoor.
Oh.
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:40:56 #193
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171523255
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:14 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Laat ik het anders verwoorden: je kan vooraf gewoon weten wat Mourinho voor trainer is, welke tactische plannen hij dit seizoen heeft gebruikt et cetera. Dan is het aan Bosz om af te wegen hoe hij op die potentiële strijdplannen inspeelt, maar ik heb daarvan niets terug gezien. In plaats daarvan valt hij Mourinho af omdat ze alleen maar lange ballen speelden.

Neen, zo werkt het gewoon niet. Het tactisch plan viel gewoon tegen. Zo kinderlijk in een finale.

Maar. Maar. Maar. Waarom zijn ze dan nooit zo kritisch over De Boer geweest? De logica valt niet te volgen.

En sowieso: vergeet niet hoe ver Ajax achterloopt qua budget en nog zijn ze zuur over Bosz vanwege moeite met Lyon en Schalke. Wat een teringclub en een teringbestuur.
Tegen Lyon uit en schalke uit heeft hij ook domme fouten gemaakt. VELTMAN KUCH. Onder andere.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:41:00 #194
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171523256
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:40 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Denk niet zo'n hoog salaris als dat hij bij Dortmund zou krijgen :P En volgens mij zit Bosz er ook wel warmpjes bij hoor.
Mwah, kan nu voor het eerst echt geld gaan scheppen gok ik.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:41:51 #195
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523279
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Je hebt genoten van dit materiaal, niet per se van Bosz toch? Geloof niet dat een andere trainer het per se minder gaat doen eigenlijk :)
Je kan ook slecht voetballen met goed materiaal hoor. En spelers kunnen zich ook ontwikkelen in een bepaalde speelwijze, kijk maar naar Ziyech
Oh.
pi_171523303
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:29 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Echt, zo bizar hoeveel mensen meteen klaarstaan om hun vooroordeel over Bosz weer van stal te halen. Ik ben die man meer dan dankbaar.
Hetzelfde als dat mensen nu hun vooroordeel over vd Sar van stal halen in deze situatie.
pi_171523306
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:40 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Denk niet zo'n hoog salaris als dat hij bij Dortmund zou krijgen :P En volgens mij zit Bosz er ook wel warmpjes bij hoor.
8 ton per jaar is geen kattenpis maar voor 4 miljoen heeft hij het volste recht te vertrekken lijkt me toch? Als jij ergens 5x meer kan verdienen ben je toch ook weg?

Juist in zijn verhaal is het logisch als wat, geen echt Ajax-verleden dus eigenlijk ook geen loyaliteit.
blablablabla
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:43:16 #198
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171523318
Maar het is wel zo, Bosz was veel te naief tegen United.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:43:51 #199
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523326
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:42 schreef Elan het volgende:

[..]

8 ton per jaar is geen kattenpis maar voor 4 miljoen heeft hij het volste recht te vertrekken lijkt me toch? Als jij ergens 5x meer kan verdienen ben je toch ook weg?

Juist in zijn verhaal is het logisch als wat, geen echt Ajax-verleden dus eigenlijk ook geen loyaliteit.
Ja ik het snap het dan ook wel, maar denk dat als Ajax gewoon nee had gezegd tegen Dortmund Bosz er geen al te groot probleem van had gemaakt. Hij wilde ook wel gewoon zijn project bij Ajax afmaken en wat prijzen pakken, en daarna kon hij ook echt wel ergens geld scheppen als hij dat wilde.
Oh.
pi_171523339
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:41 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Je kan ook slecht voetballen met goed materiaal hoor. En spelers kunnen zich ook ontwikkelen in een bepaalde speelwijze, kijk maar naar Ziyech
Ziyech was ruim voordat hij naar Ajax kwam al buitencategorie. Alhoewel hem Bosz positioneel anders is gaan gebruiken moet je dat ook iet overdrijven, die kan gewoon supergoed voetballen.
blablablabla
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:44:45 #201
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523346
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:43 schreef Smoofie het volgende:
Maar het is wel zo, Bosz was veel te naief tegen United.
Die spelers waren gewoon veel te nerveus, en dan kom je nooit lekker in de wedstrijd. En als United eenmaal voor staat zit je naar niks te kijken.
Oh.
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:44:55 #202
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171523350
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:43 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja ik het snap het dan ook wel, maar denk dat als Ajax gewoon nee had gezegd tegen Dortmund Bosz er geen al te groot probleem van had gemaakt. Hij wilde ook wel gewoon zijn project bij Ajax afmaken en wat prijzen pakken, en daarna kon hij ook echt wel ergens geld scheppen als hij dat wilde.
De vraag is: wilde hij Ziyech of Ajax? :)
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:45:49 #203
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523368
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Ziyech was ruim voordat hij naar Ajax kwam al buitencategorie. Alhoewel hem Bosz positioneel anders is gaan gebruiken moet je dat ook iet overdrijven, die kan gewoon supergoed voetballen.
Ziyech is dan ook vooral completer geworden door veel meer energie in wedstrijden te leggen, dat hij goed kan voetballen is prima maar dat konden er zoveel. Niet iedereen zou dan ook in dit spelletje van Bosz zoveel kunnen afjagen :+

Alhoewel Ziyech nog wel wat stappen moet gaan maken bij Ajax als hij een leuke transfer wil gaan maken, vooral zijn schoten zijn vaak echt lachwekkend.
Oh.
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:46:12 #204
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523373
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:44 schreef Smoofie het volgende:

[..]

De vraag is: wilde hij Ziyech of Ajax? :)
Wat?
Oh.
pi_171523385
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:43 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja ik het snap het dan ook wel, b] maar denk dat als Ajax gewoon nee had gezegd tegen Dortmund Bosz er geen al te groot probleem van had gemaakt. [/b] Hij wilde ook wel gewoon zijn project bij Ajax afmaken en wat prijzen pakken, en daarna kon hij ook echt wel ergens geld scheppen als hij dat wilde.
Eigenlijk geloof ik dat Ajax dat oprecht geprobeerd heeft, Bosz vervolgens (terecht) mad is geworden en dat daar nu die lulverhalen in de media vandaan komen.
blablablabla
pi_171523390
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:44 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Die spelers waren gewoon veel te nerveus, en dan kom je nooit lekker in de wedstrijd. En als United eenmaal voor staat zit je naar niks te kijken.
Nee Bosz hanteerde de verkeerde tactiek en werd in zijn reet genomen door een betere tacticus namelijk Mourinho. Bosz had geen plan B. Je kan wel lekker eigenwijs je eigen spel willen maken, maar als ze lange ballen gaan spelen ga je dus nooit winnen zoals we gezien hebben.
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:48:05 #207
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523413
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:47 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Nee Bosz hanteerde de verkeerde tactiek en werd in zijn reet genomen door een betere tacticus namelijk Mourinho. Bosz had geen plan B. Je kan wel lekker eigenwijs je eigen spel willen maken, maar als ze lange ballen gaan spelen ga je dus nooit winnen zoals we gezien hebben.
Wat was jouw plan B geweest dan?
Oh.
pi_171523427
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:48 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Wat was jouw plan B geweest dan?
Hun middenveld ontregelen en de backs afjagen in plaats van kansloos proberen Pogba af te jagen.
pi_171523429
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:48 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Wat was jouw plan B geweest dan?
Met zijn alle voor de goal hangen, vanaf het begin.
Lucky scoren, cup mee naar huis _O_
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:49:05 #210
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523431
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Eigenlijk geloof ik dat Ajax dat oprecht geprobeerd heeft, Bosz vervolgens (terecht) mad is geworden en dat daar nu die lulverhalen in de media vandaan komen.
Muah nee uit de verhalen van v/d Sar blijkt wel dat ze niet moeilijk hebben gedaan om hem te laten gaan, en eigenlijk al meteen de zoektocht waren gestart naar een nieuwe trainer.
Oh.
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:49:17 #211
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171523435
Ik denk dat als Bosz in die finale lekker behoudend was gaan spelen en had verloren de kritiek helemaal niet van de lucht was geweest

Opportunismegod
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_171523439
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:45 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ziyech is dan ook vooral completer geworden door veel meer energie in wedstrijden te leggen, dat hij goed kan voetballen is prima maar dat konden er zoveel. Niet iedereen zou dan ook in dit spelletje van Bosz zoveel kunnen afjagen :+

Alhoewel Ziyech nog wel wat stappen moet gaan maken bij Ajax als hij een leuke transfer wil gaan maken, vooral zijn schoten zijn vaak echt lachwekkend.
Welnee.
Die kon dat allemaal al, alleen werd hij bij Twente als targetman gebruikt en bij Ajax als aangever.
Dacht je nou echt dat Bosz hem dat allemaal geleerd heeft? :')
blablablabla
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:49:26 #213
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171523442
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:46 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Wat?
Toen Ziyech werd gekocht, was dat het idee van bosz of netto?
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:50:12 #214
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523457
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:48 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Hun middenveld ontregelen en de backs afjagen in plaats van kansloos proberen Pogba af te jagen.
En dan had Pogba nog meer vrijheid gehad en dan misschien ook wel beslissend geweest.
Oh.
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:50:28 #215
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171523468
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Welnee.
Die kon dat allemaal al, alleen werd hij bij Twente als targetman gebruikt en bij Ajax als aangever.
Dacht je nou echt dat Bosz hem dat allemaal geleerd heeft? :')
Bij Twente wilde hij vooral geen extra stap meer lopen toen zijn favoriete trainertje werd ontslagen. Modelprof.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_171523470
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:49 schreef Caland het volgende:
Ik denk dat als Bosz in die finale lekker behoudend was gaan spelen en had verloren de kritiek helemaal niet van de lucht was geweest

Opportunismegod
Dit dus.
blablablabla
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:50:43 #217
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523472
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:49 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Toen Ziyech werd gekocht, was dat het idee van bosz of netto?
Volgens mij gewoon van de directie die bij elkaar kwam met v/d Sar en Overmars die besloten uiteindelijk toch wat creativiteit te halen. Bosz hield zich daar ook niet heel veel mee bezig.
Oh.
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:50:53 #218
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171523474
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:50 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

En dan had Pogba nog meer vrijheid gehad en dan misschien ook wel beslissend geweest.
Starten met schone en Traore als RB was al dom.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_171523480
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:50 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

En dan had Pogba nog meer vrijheid gehad en dan misschien ook wel beslissend geweest.
Nee daar had ik gewoon iemand op gezet maar het was na 10 minuten al wel duidelijk dat Bosz geen plan B had. Dat is gewoon kkslecht als een trainer niet weet wat die aan het doen is, ongeacht of dat plan zou slagen ja of nee.
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:51:25 #220
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171523483
Bosz had Traore in de spits moeten zetten tegen dit manunited. Geen dolberg.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:51:25 #221
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523484
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Welnee.
Die kon dat allemaal al, alleen werd hij bij Twente als targetman gebruikt en bij Ajax als aangever.
Dacht je nou echt dat Bosz hem dat allemaal geleerd heeft? :')
Die kon dat helemaal niet, je zag geleidelijk aan dit seizoen dat hij steeds meer inhoud kreeg om dat te kunnen. Bij Twente werd hij op de flanken gedumpt in een vrije rol en hoefde hij verdedigend niks te doen.
Oh.
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:51:41 #222
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171523491
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Je hebt genoten van dit materiaal, niet per se van Bosz toch? Geloof niet dat een andere trainer het per se minder gaat doen eigenlijk :)
uiteraard is het materiaal momenteel goed maar hij heeft toch echt zijn aandeel erin gehad, ik verwacht ook dat een nieuwe trainer op dezelfde voet verder gaat.
pi_171523497
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:50 schreef Caland het volgende:

[..]

Bij Twente wilde hij vooral geen extra stap meer lopen toen zijn favoriete trainertje werd ontslagen. Modelprof.
Hij speelde bij Twente op een compleet andere positie maar volgens JR heeft Bosz hem het voetbal opnieuw doen uitvinden of zo.
blablablabla
pi_171523499
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:51 schreef Smoofie het volgende:
Bosz had Traore in de spits moeten zetten tegen dit manunited. Geen dolberg.
Inderdaad
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:52:00 #225
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523505
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:50 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Starten met schone en Traore als RB was al dom.
Dat hij gestart was met Schöne deed hij vooral uit menselijk vlak denk ik, omdat hij hem niet zo'n unieke finale wilde misgunnen.
Oh.
pi_171523514
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:52 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat hij gestart was met Schöne deed hij vooral uit menselijk vlak denk ik, omdat hij hem niet zo'n unieke finale wilde misgunnen.
Gunnen :') Je speelt godver een finale en het zijn professionals. Alsjeblieft zeg :')
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:53:02 #227
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171523519
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:51 schreef Elan het volgende:

[..]

Hij speelde bij Twente op een compleet andere positie maar volgens JR heeft Bosz hem het voetbal opnieuw doen uitvinden of zo.
Ja daar word ik sowieso een beetje moe van, net als dat spelers een half jaar nodig hadden om aan het buitenaardse voetbal van Bosz te wennen. Hou toch op joh :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:53:36 #228
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523537
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:52 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Gunnen :') Je speelt godver een finale en het zijn professionals. Alsjeblieft zeg :')
Ja maar ik denk dat dit soort zaken echt wel meespelen bij een club als Ajax. Bosz zag ook echt wel dat Schöne in een mindere vorm zat en het hogere tempo eigenlijk niet aan kon, anders had hij hem niet telkens gewisseld.
Oh.
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:53:40 #229
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171523538
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:50 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Volgens mij gewoon van de directie die bij elkaar kwam met v/d Sar en Overmars die besloten uiteindelijk toch wat creativiteit te halen. Bosz hield zich daar ook niet heel veel mee bezig.
dacht het ook, was meer omdat Bosz zo slecht begon
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:53:58 #230
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171523542
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:52 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat hij gestart was met Schöne deed hij vooral uit menselijk vlak denk ik, omdat hij hem niet zo'n unieke finale wilde misgunnen.
Ja, leuk. Een europese finale al deels verneuken voor de menselijkheid.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_171523545
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:51 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Die kon dat helemaal niet, je zag geleidelijk aan dit seizoen dat hij steeds meer inhoud kreeg om dat te kunnen. Bij Twente werd hij op de flanken gedumpt in een vrije rol en hoefde hij verdedigend niks te doen.
Een goede trainer had hem op de flanken gedumpt. Moet je kijken wat zijn rendement bij Twente was vs dat bij Ajax. Terecht dat die Bosz ontslagen is, kost je gewoon 2 prijzen :) .
blablablabla
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:54:07 #232
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523547
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:51 schreef Elan het volgende:

[..]

Hij speelde bij Twente op een compleet andere positie maar volgens JR heeft Bosz hem het voetbal opnieuw doen uitvinden of zo.
Als je niet snapt dat Ziyech op een totaal andere manier bij Ajax speelt dan bij Twente snap je er ook gewoon niks van.
Oh.
pi_171523551
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:53 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja maar ik denk dat dit soort zaken echt wel meespelen bij een club als Ajax. Bosz zag ook echt wel dat Schöne in een mindere vorm zat en het hogere tempo eigenlijk niet aan kon, anders had hij hem niet telkens gewisseld.
Geloof ik niks van. Ik denk dat hij gokte op wat mooie vrije trappen bijvoorbeeld wat echt een wapen van Schone is.
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:54:28 #234
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171523562
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:53 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja maar ik denk dat dit soort zaken echt wel meespelen bij een club als Ajax. Bosz zag ook echt wel dat Schöne in een mindere vorm zat en het hogere tempo eigenlijk niet aan kon, anders had hij hem niet telkens gewisseld.
Wat je nu zegt is niet echt een goede verdediging voor Bosz, dit maakt zijn beslissing nog treuriger.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:55:11 #235
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523586
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

dacht het ook, was meer omdat Bosz zo slecht begon
En de selectie totaal niet in balans was, maar ze wilden dus toen al van Bazoer af.
Oh.
pi_171523587
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:38 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Je kunt je ook aanpassen aan de tegenstander en tegelijkertijd dezelfde principes hanteren :P.

Maar ik ga het niet als een megaverwijt zien. Slechts als een punt waarop het voor Ajax teveel kan worden. We weten waar Ajax in staat toe is.

Die man had graag door gewild bij Ajax. Dat merk je aan alles. Ik baal nog steeds enorm en dat heb ik vrij zelden in voetbal. Dat gebla over dat er recht wordt gedaan aan het plan Cruijff vind ik ook gezwets. Dat rapport van Ling kwam er niet voor niets. Zo doodvermoeiend dat iedereen weer selectief shopt omdat ze weer iets tegen het mens Bosz hebben.
Met het niet laten aanstellen van een assistent door de trainer wordt er juist recht gedaan aan het plan Cruijff. En juist dat wordt Ajax nu opeens verweten?

Bosz wist ook donders goed dat hij daar niet over zou gaan en toch maakt hij er opeens zo'n belangrijk punt van, heel toevallig net op het moment dat Dortmund interesse heeft. Dat Bosz die interesse gebruikte om alsnog zijn zin te krijgen over de invulling van de tweede assistent of gewoon direct naar Dortmund wilde acht ik waarschijnlijker dan de andere scenario's.
pi_171523611
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:54 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Als je niet snapt dat Ziyech op een totaal andere manier bij Ajax speelt dan bij Twente snap je er ook gewoon niks van.
Dat zeg ik toch Hans.
Alleen vind ik dat jij nogal euforisch loopt te doen over het aandeel van Bosz in de ontwikkeling van Ziyech.
Alsof dat aan hem te danken is en niet aan het feit dat Ziyech gewoon een prima speler is verder.
blablablabla
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:56:18 #238
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523612
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Een goede trainer had hem op de flanken gedumpt. Moet je kijken wat zijn rendement bij Twente was vs dat bij Ajax. Terecht dat die Bosz ontslagen is, kost je gewoon 2 prijzen :) .
Ah oké nu ben je gewoon overduidelijk aan het trollen.
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:54 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Wat je nu zegt is niet echt een goede verdediging voor Bosz, dit maakt zijn beslissing nog treuriger.
Ja het zou niet mogen gebeuren, maar dit lijkt me niet zo'n hele gekke gedachte. En ook dat hij vertrouwde op de vastigheden van Schöne op die plek
Oh.
pi_171523630
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:56 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ah oké nu ben je gewoon overduidelijk aan het trollen.

[..]

Ja het zou niet mogen gebeuren, maar dit lijkt me niet zo'n hele gekke gedachte. En ook dat hij vertrouwde op de vastigheden van Schöne op die plek
Ik denk dat hij vertrouwde op dode spelmomenten met Schone en had verwacht dat United ging komen. Dat gebeurde niet aangezien ze lange ballen gingen spelen. Waarom heeft hij geen plan B? Of dat plan B nou hopeloos gefaald had maakt niets uit, maar hij had alleen een plan A. Dat is een kenmerk van een trainer die een tikkeltje arrogantie over zich heeft. Je moet je altijd voorbereiden op een tegenstander en dat heeft Bosz kennelijk niet gedaan.
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:58:24 #240
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523646
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch Hans.
Alleen vind ik dat jij nogal euforisch loopt te doen over het aandeel van Bosz in de ontwikkeling van Ziyech.
Alsof dat aan hem te danken is en niet aan het feit dat Ziyech gewoon een prima speler is verder.
Ik zeg alleen dat hij een completere speler is geworden op tactisch vlak ook, niet dat Bosz hem ineens twee nieuwe benen heeft geschonken waardoor hij technisch goed is.

Waarom zou een trainer geen invloed hebben op de ontwikkeling van een speler :') Dit is zelfs een reden waarom Ziyech ook voor Bosz koos na een gesprek omdat hij wist zich daaronder te ontwikkelen.
Oh.
pi_171523651
De organisatie bij Ajax klopt niet, maar Bosz zou sowieso naar Dortmund hebben gewild denk ik.
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:58:55 #242
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171523654
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:55 schreef wimderon het volgende:

[..]

Met het niet laten aanstellen van een assistent door de trainer wordt er juist recht gedaan aan het plan Cruijff. En juist dat wordt Ajax nu opeens verweten?

Bosz wist ook donders goed dat hij daar niet over zou gaan en toch maakt hij er opeens zo'n belangrijk punt van, heel toevallig net op het moment dat Dortmund interesse heeft. Dat Bosz die interesse gebruikte om alsnog zijn zin te krijgen over de invulling van de tweede assistent of gewoon direct naar Dortmund wilde acht ik waarschijnlijker dan de andere scenario's.
Ajacieden hebben er nogal een handje van om het plan van Cruijff alleen de credits te geven als het goed gaat. Als het slecht gaat komt dat eigenlijk altijd doordat van het plan van Cruijff wordt afgeweken.

Ik zou deze quote even opslaan als geheugensteuntje voor de komende pakweg 10 jaar.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:59:02 #243
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171523656
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:56 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ah oké nu ben je gewoon overduidelijk aan het trollen.

[..]

Ja het zou niet mogen gebeuren, maar dit lijkt me niet zo'n hele gekke gedachte. En ook dat hij vertrouwde op de vastigheden van Schöne op die plek
Dat vasthouden aan je spelers enz is juist een grote fout van veel trainers. Soort tunnelvisie. Zie Traore op Rb. Ongelofelijk gewoon. Ik kan mij voorstellen dat netto, autistkamp en edje daar gek van werden.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:59:13 #244
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523659
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:57 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik denk dat hij vertrouwde op dode spelmomenten met Schone en had verwacht dat United ging komen. Dat gebeurde niet aangezien ze lange ballen gingen spelen. Waarom heeft hij geen plan B? Of dat plan B nou hopeloos gefaald had maakt niets uit, maar hij had alleen een plan A. Dat is een kenmerk van een trainer die een tikkeltje arrogantie over zich heeft. Je moet je altijd voorbereiden op een tegenstander en dat heeft Bosz kennelijk niet gedaan.
Daar kon hij ook nog wel stappen in maken, en zal hij ook nog wel doen bij Dortmund denk ik. Maar dan puur op details en niet op zijn gehele speelwijze.
Oh.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:00:11 #245
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523676
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:59 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Dat vasthouden aan je spelers enz is juist een grote fout van veel trainers. Soort tunnelvisie. Zie Traore op Rb. Ongelofelijk gewoon. Ik kan mij voorstellen dat netto, autistkamp en edje daar gek van werden.
Ja maar dit doet echt elke trainer, ook bij de volgende trainer zullen we het vast nog vaak zat oneens zijn over bepaalde posities. En de trainer daarna, en de trainer daarna enz.
Oh.
pi_171523689
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:56 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ah oké nu ben je gewoon overduidelijk aan het trollen.

Als je kijkt naar het totale rendement van die Traore en die Younes had Ziyech er waarschijnlijk wel een stuk of 15 meer ingeschoten. Ja oke nu als aangever belangrijk, had je die Van de Beek niet op zijn positie kunnen laten spelen dan? Dat is toch ook een wereldtalent :) .
blablablabla
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:01:34 #247
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171523700
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:00 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja maar dit doet echt elke trainer, ook bij de volgende trainer zullen we het vast nog vaak zat oneens zijn over bepaalde posities. En de trainer daarna, en de trainer daarna enz.
Niet elke trainer doet dat. Zie pep en Ancelotti.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_171523713
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:59 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Daar kon hij ook nog wel stappen in maken, en zal hij ook nog wel doen bij Dortmund denk ik. Maar dan puur op details en niet op zijn gehele speelwijze.
Die stappen had hij allang moeten maken. Een van de redenen waarom hij geen prijzenpakker is. Kijk naar een V Gaal die zich uitstekend weet te verdedigen tegen teams die net wat anders spelen als hij van tevoren dacht. Mourinho idem. Tactische coaches van wereldklasse. Bosz wil enkel zijn eigen spelletje spelen. Heel leuk hoor maar levert niks op zoals je ziet.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:02:10 #249
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171523715
Ik ga er wel vanuit dat Younes gedumpt wordt/.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:02:54 #250
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171523728
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:02 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Die stappen had hij allang moeten maken. Een van de redenen waarom hij geen prijzenpakker is. Kijk naar een V Gaal die zich uitstekend weet te verdedigen tegen teams die net wat anders spelen als hij van tevoren dacht. Mourinho idem. Tactische coaches van wereldklasse. Bosz wil enkel zijn eigen spelletje spelen. Heel leuk hoor maar levert niks op zoals je ziet.
Met vitesse had hij kampioen moeten worden :o
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_171523733
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:01 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Niet elke trainer doet dat. Zie pep en Ancelotti.
V Gaal ook niet. Kuyt als back genot. Keeper wisselen dit dat.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:03:40 #252
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171523740
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

V Gaal ook niet. Kuyt als back genot. Keeper wisselen dit dat.
Ik zeg al maanden dat Bosz tactisch zeer zwak is.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_171523748
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:58 schreef BobW het volgende:
De organisatie bij Ajax klopt niet, maar Bosz zou sowieso naar Dortmund hebben gewild denk ik.
Desalniettemin moet er dus wat aan de organisatie gebeuren. Daar kunnen ze niet nu mee wegkomen omdat Bosz toch weg is.
pi_171523757
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:03 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik zeg al maanden dat Bosz tactisch zeer zwak is.
Bosz is vooral goed in het hebben van een plaat voor zijn hoofd. Ik speel zoals ik dat wil dit dat ipv aanpassingen te maken aan de tegenstander.
pi_171523761
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:03 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik zeg al maanden dat Bosz tactisch zeer zwak is.
Dan ben je al maanden een trol of verstandelijk gehandicapt.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:04:42 #256
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523765
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je kijkt naar het totale rendement van die Traore en die Younes had Ziyech er waarschijnlijk wel een stuk of 15 meer ingeschoten. Ja oke nu als aangever belangrijk, had je die Van de Beek niet op zijn positie kunnen laten spelen dan? Dat is toch ook een wereldtalent :) .
Van de Beek is een totaal ander type
Oh.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:05:10 #257
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171523772
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:03 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Desalniettemin moet er dus wat aan de organisatie gebeuren. Daar kunnen ze niet nu mee wegkomen omdat Bosz toch weg is.
Gaat niet gebeuren want plan Cruijff
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:05:26 #258
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171523780
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:04 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dan ben je al maanden een trol of verstandelijk gehandicapt.
Zijn spelopvatting is niet tactiek, per se. Je kunt tactische aanpassingen doen maar nog steeds met pressing spelen.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:05:33 #259
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523784
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:01 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Niet elke trainer doet dat. Zie pep en Ancelotti.
Ook daar zullen de fans van die clubs zich voor sommige posities dat wel afvragen waarom bepaalde spelers steeds mogen opdraven. Er is geen trainer met wie je het ooit 100% eens bent en dat hoeft ook niet, als je maar achter zijn visie staat.
Oh.
pi_171523786
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:04 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dan ben je al maanden een trol of verstandelijk gehandicapt.
Heeft wel deels gelijk hoor. Gewoon stug je eigen spel blijven spelen terwijl het niet loopt (Schalke uit bijv). In plaats van slimme wisselingen te maken in je basiself etc en je aan te passen aan de tegenstander zijn spel. Dat is tactische domheid ja en arrogantie.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:06:31 #261
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523800
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:02 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Die stappen had hij allang moeten maken. Een van de redenen waarom hij geen prijzenpakker is. Kijk naar een V Gaal die zich uitstekend weet te verdedigen tegen teams die net wat anders spelen als hij van tevoren dacht. Mourinho idem. Tactische coaches van wereldklasse. Bosz wil enkel zijn eigen spelletje spelen. Heel leuk hoor maar levert niks op zoals je ziet.
Ja maar ik denk dat je dit soort zaken veel meer leert als je bij topclubs werkt, en dit was pas zijn eerste seizoen bij een club met die druk. En bij Dortmund zal hij dat nog vaker krijgen.
Oh.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:06:38 #262
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171523804
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:03 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik zeg al maanden dat Bosz tactisch zeer zwak is.
one trick pony lijkt het meer, maar wie weet dat hij bij Dortmund kan laten zien dat hij dat niet is
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:07:14 #263
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523821
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:02 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Met vitesse had hij kampioen moeten worden :o
Dat vind ik ook onzin om hem daarop af te rekenen, Vitesse wat dit jaar pas voor het eerst ooit een prijs won en Bosz had daar wel even kampioen mee moeten worden omdat hij daar drie goede spelers had rondlopen. Kom op zeg
Oh.
pi_171523837
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:06 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja maar ik denk dat je dit soort zaken veel meer leert als je bij topclubs werkt, en dit was pas zijn eerste seizoen bij een club met die druk. En bij Dortmund zal hij dat nog vaker krijgen.
Nee hij heeft dat gewoon niet. V Gaal werkte ook niet bij topclubs als AZ en Ajax (destijds) en won prijzen omdat hij tactisch de allerbeste coach van de wereld is. Dat zit niet in Bosz zijn karakter. Idem voor Mourinho, Porto was ook geen wereldploeg, werd het wel dankzij hem.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:08:27 #265
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171523855
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:07 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat vind ik ook onzin om hem daarop af te rekenen, Vitesse wat dit jaar pas voor het eerst ooit een prijs won en Bosz had daar wel even kampioen mee moeten worden omdat hij daar drie goede spelers had rondlopen. Kom op zeg
Ik reken hem er niet op af.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:08:42 #266
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_171523859
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:04 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Bosz is vooral goed in het hebben van een plaat voor zijn hoofd. Ik speel zoals ik dat wil dit dat ipv aanpassingen te maken aan de tegenstander.
Dat kan je zowel positief als negatief opvatten
pi_171523860
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

one trick pony lijkt het meer, maar wie weet dat hij bij Dortmund kan laten zien dat hij dat niet is
Tot nu toe een beetje de Wenger van het Nederlands voetbal, mooi spelen maar nooit wat winnen.
blablablabla
pi_171523865
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:08 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Dat kan je zowel positief als negatief opvatten
Op zeker maar als ik naar zijn loopbaan kijk zie ik geen volle prijzenkast. Werkt dus negatief in the end zeg maar.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:09:48 #269
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171523878
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

one trick pony lijkt het meer, maar wie weet dat hij bij Dortmund kan laten zien dat hij dat niet is
Ben ik wel echt benieuwd naar, hier kom je er nog wel mee weg omdat het krachtsverschil vaak zo groot is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:10:12 #270
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171523886
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Tot nu toe een beetje de Wenger van het Nederlands voetbal, mooi spelen maar nooit wat winnen.
Wenger heeft nog wel wat gewonnen, dat gaat Bosz bij Dortmund waarschijnlijk ook niet lukken
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:10:29 #271
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_171523893
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:09 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Op zeker maar als ik naar zijn loopbaan kijk zie ik geen volle prijzenkast. Werkt dus negatief in the end zeg maar.
Als ik naar zijn loopbaan kijk zie ik ook niet echt clubs waarvan je dat mag verwachten, van afgelopen seizoen kan je wat zeggen maar ja, EL finale
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:10:38 #272
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171523897
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:09 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Op zeker maar als ik naar zijn loopbaan kijk zie ik geen volle prijzenkast. Werkt dus negatief in the end zeg maar.
Hij heeft ook maar anderhalf jaar bij een club gezeten waar je prijzen kan winnen en gaat nu weer naar een club toe waar dat niet kan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_171523898
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

Wenger heeft nog wel wat gewonnen, dat gaat Bosz bij Dortmund waarschijnlijk ook niet lukken
Wenger heeft schrikbarend weinig gewonnen in die 150 jaar dat hij er zit. Paar bekertjes leuk hoor en een keer kampioen, nou geweldig.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:11:05 #274
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_171523906
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

Wenger heeft nog wel wat gewonnen, dat gaat Bosz bij Dortmund waarschijnlijk ook niet lukken
Ik denk dat Bosz wel wat voor elkaar kan krijgen hoor bij Dortmund
pi_171523909
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:10 schreef Caland het volgende:

[..]

Hij heeft ook maar anderhalf jaar bij een club gezeten waar je prijzen kan winnen en gaat nu weer naar een club toe waar dat niet kan.
Maccabi had hij ook gewoon 2 prijzen moeten pakken natuurlijk.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:11:50 #276
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171523926
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:11 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Maccabi had hij ook gewoon 2 prijzen moeten pakken natuurlijk.
Daarom zeg ik anderhalf jaar.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:12:05 #277
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523932
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:11 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Maccabi had hij ook gewoon 2 prijzen moeten pakken natuurlijk.
Bij Maccabi kwam hij het halverwege het seizoen waar ze al op flinke achterstand stonden volgens mij.
Oh.
pi_171523935
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:10 schreef Caland het volgende:

[..]

Hij heeft ook maar anderhalf jaar bij een club gezeten waar je prijzen kan winnen en gaat nu weer naar een club toe waar dat niet kan.
Dortmund wordt binnen een paar jaar weer kampioen van Duitsland.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:12:22 #279
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171523941
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:11 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Ik denk dat Bosz wel wat voor elkaar kan krijgen hoor bij Dortmund
Voor de 2e plek ja. AubieGOD gaat wss weg en ik zie maar of Reus ook nog blijft. Al komt Gotze wel weer terug.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_171523942
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:12 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Bij Maccabi kwam hij het halverwege het seizoen waar ze al op flinke achterstand stonden volgens mij.
Dan nog had hij 2 prijzen moeten pakken. Gaven het gewoon weg op het einde.
pi_171523953
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:12 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Voor de 2e plek ja. AubieGOD gaat wss weg en ik zie maar of Reus ook nog blijft. Al komt Gotze wel weer terug.
Bundesliga is natuurlijk ook een farce van een competitie. 3 clubs die om de eer strijden, rest rommelt lekker in de marge.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:13:01 #282
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523954
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:12 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Voor de 2e plek ja. AubieGOD gaat wss weg en ik zie maar of Reus ook nog blijft. Al komt Gotze wel weer terug.
Ze hebben daar wel een paar heerlijke talenten, Ousmané DembeleGod
Oh.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:13:56 #283
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523970
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:12 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dan nog had hij 2 prijzen moeten pakken. Gaven het gewoon weg op het einde.
Geen idee ik heb die competitie toen niet gevolgd, dus ik weet niet het verhaal erachter hoe dat seizoen verliep voor Bosz
Oh.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:14:09 #284
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171523973
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:11 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Ik denk dat Bosz wel wat voor elkaar kan krijgen hoor bij Dortmund
landskampioen gaat hij niet worden, misschien een beker
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:14:16 #285
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_171523978
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:13 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ze hebben daar wel een paar heerlijke talenten, Ousmané DembeleGod
Maar die winnen niet van Bayern.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:14:25 #286
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_171523982
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:12 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Voor de 2e plek ja. AubieGOD gaat wss weg en ik zie maar of Reus ook nog blijft. Al komt Gotze wel weer terug.
Reus is weer geblesseerd. Kruisband ingescheurd
pi_171523987
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Reus is weer geblesseerd. Kruisband ingescheurd
Wordt ook nooit wat die Reus, altijd wat.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:14:46 #288
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_171523990
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:12 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Dortmund wordt binnen een paar jaar weer kampioen van Duitsland.
Dan moeten ze Bosz wel heel snel ontslaan
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:15:03 #289
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171523995
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:13 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Bundesliga is natuurlijk ook een farce van een competitie. 3 clubs die om de eer strijden, rest rommelt lekker in de marge.
lijkt de eredivisie wel maar dan op een hoger niveau
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:15:08 #290
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171523999
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:14 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Maar die winnen niet van Bayern.
Dat gaat lastig worden inderdaad, maar goed ook daar zal het wel weer een keer minder gaan toch :+
Oh.
pi_171524010
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

lijkt de eredivisie wel maar dan op een hoger niveau
Eredivisie is toch vele malen spannender. Hier kan AZ, Twente, Heerenveen etc gewoon goed meedoen en het de top 3 moeilijk maken etc. Dat zie ik in Duitsland, Spanje, Portugal dus echt nooit.
pi_171524019
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:15 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat gaat lastig worden inderdaad, maar goed ook daar zal het wel weer een keer minder gaan toch :+
Denk het niet. Die blijven al 50 jaar kampioenschappen harken. Die hebben zoveel geld die halen gewoon weer 5 top spelers indien nodig. Dat gaat niet veranderen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:16:45 #293
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171524028
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:15 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Eredivisie is toch vele malen spannender. Hier kan AZ, Twente, Heerenveen etc gewoon goed meedoen en het de top 3 moeilijk maken etc. Dat zie ik in Duitsland, Spanje, Portugal dus echt nooit.
Jij hebt afgelopen seizoen niet gekeken denk ik.
Oh.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:17:17 #294
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_171524043
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

landskampioen gaat hij niet worden, misschien een beker
Ik denk wel dat hij Dortmund kampioen kan maken, maar niet in zijn eerste seizoen. Europese prijs mag het ook wel gek lopen, tenzij ze slecht presteren in de CL, derde worden en in de EL terechtkomen
pi_171524052
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:16 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Jij hebt afgelopen seizoen niet gekeken denk ik.
Naar? Duitsland waar sinds 2012 Bayern kampioen is? Of wat bedoel je?
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:17:50 #296
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171524054
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:16 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Denk het niet. Die blijven al 50 jaar kampioenschappen harken. Die hebben zoveel geld die halen gewoon weer 5 top spelers indien nodig. Dat gaat niet veranderen.
Ja natuurlijk zullen ze veruit de meeste titels pakken de komende jaren, maar er zit altijd een jaar tussen dat een andere club ineens er boven uitstijgt en het dan bij jezelf tegen zit. Zie PSG dit seizoen
Oh.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:18:15 #297
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171524069
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:17 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Naar? Duitsland waar sinds 2012 Bayern kampioen is? Of wat bedoel je?
De Eredivisie waar de top-3 op straatlengte afstand eindigde boven de rest.
Oh.
pi_171524072
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:17 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja natuurlijk zullen ze veruit de meeste titels pakken de komende jaren, maar er zit altijd een jaar tussen dat een andere club ineens er boven uitstijgt en het dan bij jezelf tegen zit. Zie PSG dit seizoen
Ja maar 1 jaar kampioen worden is niet bijzonder zie Twente. Gaat er juist om kun je dat structureel? Keer een lucky shot hebben ala Leicester kan iedere club overkomen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:18:33 #299
131800 Tarado
capô de fusca
pi_171524073
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:15 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat gaat lastig worden inderdaad, maar goed ook daar zal het wel weer een keer minder gaan toch :+
ja maar je hebt nu toch ook RB Leipzig als concurrent voor BVB
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:19:00 #300
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_171524086
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:18 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ja maar 1 jaar kampioen worden is niet bijzonder zie Twente. Gaat er juist om kun je dat structureel? Keer een lucky shot hebben ala Leicester kan iedere club overkomen.
En Dortmund heeft daar nog een van de grootste kansen op om in dat gat te komen natuurlijk.
Oh.
pi_171524092
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:18 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ja maar 1 jaar kampioen worden is niet bijzonder zie Twente. Gaat er juist om kun je dat structureel? Keer een lucky shot hebben ala Leicester kan iedere club overkomen.
1 woord: Feyenoord.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')