abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 juni 2017 @ 16:57:33 #1
238141 SevD
Boventitel
pi_171502442


quote:
Regillio Simons speelde van 1993 tot en met 2005 onder meer voor Fortuna Sittard, NAC Breda, ADO Den Haag, Willem II en Kyoto Purple Sanga, Japan. Sinds zijn NAC-periode is hij samen met zijn vrouw en twee zoons vaak te vinden in Rojales, Alicante. Eerst voor vakantie, maar inmiddels wonen ze al zeven jaar permanent in Spanje. Nu in een dorpje vlakbij Barcelona en het trainingscomplex van de roemruchte club in Sant Joan Desp. Simons pendelt veel op en neer. Hij is bezig om in Nederland voet aan de grond te krijgen als trainer.
Zijn zoontje Xavi heeft een andere droom: prof worden bij Bara. “Ik weet dat het heel moeilijk wordt, maar ik ga er alles aan doen”, zegt de kleine Xavi die zijn naamgenoot wel eens tegen is gekomen: “Ik lag bij de fysio toen Xavi binnenkwam. Toen ik zei dat ik ook Xavi heette, zei hij dat hij ook zo heette. Dat was wel grappig”, lacht Xavi, die zelf ook middenvelder is. En natuurlijk is Xavi zijn idool.
Bron: https://m.metronieuws.nl/(...)s-barcas-gouden-krul

quote:
De jeugdopleiding van FC Barcelona is een broeinest van talentvolle voetballers, waaruit de afgelopen jaren behoorlijk wat sterspelers zijn grootgebracht. En van de grote beloftes van dit moment is de pas 13-jarige Xavi Simons. Xavi Simons is aanvoerder van FC Barcelona U14 en is met 161 duizend volgers op Instagram een grote hit op internet geworden.
Gezien zijn uitstraling zal je het misschien niet zeggen, maar Xavi Simons is een Nederlandse voetballer. Hij is namelijk de zoon van ex-profvoetballer Regillio Simons, die o.a. uitkwam voor Willen II en ADO Den Haag. In 2006 maakte hij op 33-jarige leeftijd een einde aan zijn carrire en tegenwoordig woont hij dus vanwege zijn zoontje in Barcelona.
Bron: http://www.voetballoopbaa(...)ind-van-fc-barcelona



Volgens mij was er nog geen topic (ik weet het, het is er ook al wel vroeg voor) voor dit kleine (mogelijke toekomstig grote) voetballertje.

De 13-jarige Xavi Simons heeft onlangs zijn debuut gemaakt voor Nederland U14 en is tevens aanvoerder bij het onder-14 team van FC Barcelona. Zijn balvaardigheden, passes en inzicht springen er nu al uit; zie hieronder een paar video's!



pi_171502866
Doet me een beetje aan Freddie Adu denken dit.
En aan Jan Silva bij tennis.
U MAD?
  dinsdag 6 juni 2017 @ 17:22:38 #3
238141 SevD
Boventitel
pi_171503021
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 17:15 schreef de_boswachter het volgende:
Doet me een beetje aan Freddie Adu denken dit.
En aan Jan Silva bij tennis.
Is natuurlijk altijd afwachten of hij door blijft groeien, vandaar m'n opmerking dat 't al wel vroeg is voor zo'n topic.

Maar 't is een groot talent uit de jeugd (speelt er inmiddels 6 jaar, vanaf z'n 7e) van Barcelona & Nederlands; dus laten we hopen ^O^.

Het talent zit er iig in, dat is Chelsea ook opgevallen. Hebben vorige zomer en afgelopen winter z'n ouders benaderd met een hoop geld; maar Barcelona wil hem absoluut niet kwijt en de "Simonsjes" zijn schijnbaar ook tevreden bij FCB.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')