abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 dinsdag 6 juni 2017 @ 11:02:21 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_171494029
NORRISTOWN - Amerika is na O.J. Simpson weer in de ban van een rechtszaak die iedereen aan de buis kluistert. Nieuwshelikopters cirkelen rond en satellietwagens zijn neergestreken in Norristown, waar Bill Cosby (79) in de beklaagdenbank zit wegens seksueel misbruik.



De eerste getuige tegen Cosby vertelde in de rechtbank hoe Cosby haar in 1998 bedwelmde, waarna hij haar misbruikte. Volgens de aanklager dezelfde manier als bij Constand.

Na deze aanklacht van de vrouw kwamen volgens Amerikaanse media nog tientallen vrouwen naar buiten met soortgelijke aantijgingen tegen Cosby. In deze zaak wordt alleen de zaak van Constand tegen Cosby behandeld.

De ooit zo populaire komiek heeft altijd ontkend iets te hebben misdaan. Cosby beweert dat de seksuele contacten altijd met wederzijdse toestemming gebeurden.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_Cosby_begint__.html

Hij kan er wel een paar miljoen tegenaan gooien, zoals OJ Simpson. De racisme kaart zal ook nog wel getrokken worden.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 6 juni 2017 @ 11:08:25 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_171494137
Geschiedenis is hier is te lezen: SHO / Bill Cosby zwijgt over misbruik
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Trouwste user 2022 dinsdag 6 juni 2017 @ 14:45:59 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_171498967
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 11:08 schreef static het volgende:
Geschiedenis is hier is te lezen: SHO / Bill Cosby zwijgt over misbruik
Goed topic ;)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 7 juni 2017 @ 11:51:53 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_171520515
Het leeft wel :)

Andere generatie denk ik. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 juni 2017 @ 13:23:59 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_171665077
Bill Cosby is niet van plan te getuigen in de geruchtmakende misbruikzaak tegen hem. De 79-jarige komiek bevestigde maandag in de rechtszaal in Norristown dat hij zelf niet met tekst en uitleg komt.

Cosby wordt ervan beschuldigd in 2004 Andrea Constand te hebben gedrogeerd en aangerand in zijn huis. Tientallen andere vrouwen zijn naar buiten getreden met vergelijkbare beschuldigingen, maar die zaken zijn verjaard.

De komiek arriveerde maandag in het gezelschap van zijn vrouw bij de rechtbank. Camille Cosby nam vervolgens plaats op de eerste rij in de rechtszaal. Het was de eerste keer dat de echtgenote van Cosby zich vertoonde bij de rechtbank. Cosby en zijn 73-jarige echtgenote maakten een ontspannen indruk. Het paar liep gearmd de rechtbank binnen. Voorlopig is het niet de bedoeling dat Camille als getuige in de misbruikzaak die tegen haar man loopt.

"Heeft u besloten om niet te getuigen?", vroeg de rechter daar aan Cosby. "Ja", reageerde de komiek, die alle beschuldigingen ontkent. Het juridische team van Cosby had slechts één getuige opgeroepen: een politieman die in 2005 onderzoek deed naar de beschuldigingen van Constand.

Cosby zwijgt tijdens misbruikzaak

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 14 juni 2017 @ 03:07:21 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_171682049
De rechtbankjury die zich buigt over de vraag of Bill Cosby zich schuldig heeft gemaakt aan seksueel misbruik is dinsdag opnieuw in beraad.

Bill Cosby wacht het vonnis hoopvol af, liet zijn woordvoerder dinsdag weten in een verklaring aan Us Weekly.

''Meneer Cosby is opgewekt en heeft het gevoel dat de juryleden erg intelligent zijn. Hij is hoopvol dat ze de juiste beslissing nemen'', zei Cosby's zegsman.

Bill Cosby wordt ervan beschuldigd in 2004 Andrea Constand te hebben gedrogeerd en aangerand in zijn huis. Tientallen andere vrouwen zijn naar buiten getreden met vergelijkbare beschuldigingen, maar die zaken zijn verjaard.

Maandagavond duurde het jury-overleg vier uur lang. De zeven mannen en vijf vrouwen pakten hun beraad dinsdagochtend weer op en vroegen rechter Steven O’Neill meer tijd om verslagen te lezen over Cosby's verklaringen over zijn relatie met Constand.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  † In Memoriam † woensdag 14 juni 2017 @ 06:05:18 #7
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_171682226
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:51 schreef tong80 het volgende:
Het leeft wel :)

Andere generatie denk ik. :)

:P
Mwoa, mijn generatie kent hem en ik volg het ook wel zijdelings. Het is niet zo spannend als OJ, maar het zal waarschijnlijk wel slepend, slopend en slapend worden. En uiteindelijk moet die ouwe knar 6 maandjes brommen of zo. Weet je, het is allemaal een eeuwigheid geleden en hij was voor mij ook al 20 jaar uit de picture. Eigenlijk is-ie al min of meer dood.

Maar ok, hij moet natuurlijk wel gewoon berecht worden! :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Trouwste user 2022 vrijdag 16 juni 2017 @ 12:06:43 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_171729964
Na ruim dertig uur overleggen is de rechtbankjury die zich buigt over de vraag of Bill Cosby zich schuldig heeft gemaakt aan seksueel misbruik nog steeds niet unaniem tot een oordeel gekomen. De zaak dreigt daarmee in een impasse te komen.

De rechter heeft de zeven mannen en vijf vrouwen donderdag gevraagd nogmaals naar de zaak te kijken en te proberen er samen uit te komen. Als dat niet lukt, moet de zaak mogelijk worden overgedaan. De rechter heeft de jury geen tijdlimiet gegeven.

Bill Cosby wordt ervan beschuldigd in 2004 Andrea Constand te hebben gedrogeerd en aangerand in zijn huis. Tientallen andere vrouwen zijn naar buiten getreden met vergelijkbare beschuldigingen, maar die zaken zijn verjaard.

De 79-jarige The Cosby Show-ster liet eerder deze week weten hoopvol te wachten op het vonnis. "Meneer Cosby is opgewekt en heeft het gevoel dat de juryleden erg intelligent zijn. Hij is hoopvol dat ze de juiste beslissing nemen", zei Cosby's zegsman.

Jury in zaak Bill Cosby komt er niet uit

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 17 juni 2017 @ 16:33:33 #9
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_171752905
Definitief mistrial.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Trouwste user 2022 zaterdag 17 juni 2017 @ 19:44:20 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_171755623
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 16:33 schreef borisz het volgende:
Definitief mistrial.
Ha ha ha. Ik verwachtte het al. :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 18 juni 2017 @ 13:21:59 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_171769347
Camille Cosby, de vrouw van Bill Cosby, heeft naar alles en iedereen uitgehaald om haar man te beschermen. De acteur stond de afgelopen weken in de rechtszaal waar hij werd beschuldigd van verkrachting. Gisteren werd bekend dat de jury niet kon beslissen of Cosby schuldig is.



De rechtszaak tegen Bill Cosby is gisteren zonder uitspraak geëindigd. De juryleden konden het onderling niet eens worden over de vraag of de komiek schuldig is aan het aanranden van Andrea Constand. Aanklagers hebben al laten weten de zaak te willen overdoen.

De jury vergaderde 53 uur over de schuldvraag in de geruchtmakende misbruikzaak. De juryleden erkenden dat zij niet uit kwamen. De rechter verklaarde het proces daarop nietig.

Arrogant
Constands advocaten en de aanklager lieten weten dat ze niet opgeven en een tweede rechtszaak beginnen. ‘Wat zal ik de rechter noemen?’, vroeg Camille Cosby zich af in haar verklaring. ‘Behoorlijk arrogant, speelt onder één hoedje met de aanklager.’ Bill Cosby zelf gaf geen reactie, maar verspreidde wel de verklaring van zijn echtgenote op Twitter. De rechter sprak zaterdag beide partijen streng toe: ‘een vastgelopen rechtszaak betekent verlies noch overwinning’.

Cosby wordt ervan beschuldigd in 2004 Andrea Constand te hebben gedrogeerd en aangerand in zijn huis. Tientallen andere vrouwen zijn naar buiten getreden met vergelijkbare beschuldigingen, maar veel van die zaken zijn verjaard. Meerdere vrouwen die zeggen slachtoffer te zijn van de acteur woonden de rechtszaak bij. Ze droegen buttons met het opschrift ,,wij staan voor de waarheid''.

Sensatieverhaal
Echtgenote Camille Cosby liet volgens Amerikaanse media na de zitting een verklaring voorlezen waarin de aanklager, rechter en journalisten er flink van langs kregen. Zo zou de magistraat onder één hoedje spelen met de openbaar aanklager. De pers zou ondertussen ontlastende informatie negeren om ,,een sensatieverhaal te verkopen ten koste van een mensenleven''.

De advocate van meerdere vrouwen die Cosby misbruik verwijten, waarschuwde de komiek niet te vroeg te juichen. ,,Als de rechtbank de volgende keer toestaat dat meer beschuldigers getuigen, kan dat een verschil maken. Met andere woorden: het is te vroeg voor een feestje, meneer Cosby'', reageerde juriste Gloria Allred op een persconferentie.

Beïnvloed
De aanklagers wilden aanvankelijk dertien vrouwen laten getuigen die Cosby van misbruik beschuldigen. De rechtbank liet maar één van die getuigen toe, omdat de rechter vreesde dat de jury anders op onredelijke wijze beïnvloed zou worden.



Cosby, onder meer bekend uit de hitserie The Cosby Show, is voorlopig nog niet af van zijn juridische problemen. Meerdere vermeende slachtoffers hebben civiele rechtszaken tegen hem aangespannen. Zo beschuldigingen twee vrouwen hem van smaad; de komiek zou hun reputaties hebben besmeurd door hun beschuldigingen te ontkennen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 22 juni 2017 @ 10:51:34 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_171854316
Twee van de tien juryleden geloofden in de onschuld van Bill Cosby. Dat verklapt een jurylid woensdag tegen ABC News. De rechtszaak tegen de 79-jarige Bill Cosby is zaterdag zonder uitspraak geëindigd. De juryleden konden het onderling niet eens worden over de vraag of de komiek schuldig is aan het aanranden van Andrea Constand. Aanklagers hebben al laten weten de zaak te willen overdoen.

170622_11389_-ur5OLfjgj37fhp-fhPJyMJ691qNp46KcOx71Gn2Ka8I32nDlRcq7tGbIOK4vnu-v31VuAx3XaXrm8k1IjQs1024_800_532.jpeg

De twee juryleden die geloofden in de onschuld van Cosby "bewogen geen milimeter", aldus het jurylid, dat met de Amerikaanse zender ABC sprak op basis van anonimiteit. Na 53 uur beraad stemden de juryleden op alle aanklachten met tien tegen twee dat Cosby schuldig was. Toch werd de zaak door de rechter nietig verklaard omdat alleen na een unanieme overeenstemming tussen de juryleden over de schuldvraag, er een vonnis kan worden uitgesproken.

Cosby wordt ervan beschuldigd in 2004 Andrea Constand te hebben gedrogeerd en aangerand in zijn huis. Tientallen andere vrouwen zijn naar buiten getreden met vergelijkbare beschuldigingen, maar veel van die zaken zijn verjaard. Het openbaar ministerie zal de zaak opnieuw moeten voeren met een nieuwe jury. Daar gaat nog een flinke tijd overheen.

'Twee juryleden geloofden in onschuld Cosby'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 22 juni 2017 @ 11:14:17 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_171854734
Twee van de twaalf juryleden geloofden in de onschuld van Bill Cosby. Dat heeft een jurylid gezegd tegen ABC News. De rechtszaak tegen de 79-jarige Bill Cosby is zaterdag zonder uitspraak geëindigd. De juryleden konden het niet eens worden over de vraag of de komiek schuldig is aan het aanranden van Andrea Constand. Tijdens de discussies vlogen ze elkaar bijna in de haren.

De twee juryleden die heilig geloofden in de onschuld van Cosby 'bewogen geen millimeter', aldus het loslippige, anonieme jurylid. Na 53 uur beraad stemden de juryleden op alle aanklachten met tien tegen twee dat Cosby schuldig was. Toch werd de zaak door de rechter nietig verklaard, omdat alleen na unanieme overeenstemming tussen de juryleden over de schuldvraag een vonnis kan worden uitgesproken.

Dat Cosby door 57 andere vrouwen wordt beschuldigd van seksueel misbruik heeft volgens het jurylid niet meegespeeld in de discussie achter gesloten deuren. ,,We hebben het niet over iets anders gehad. Als iemand iets erover wilde zeggen, kapten we dat af."

Volgens het jurylid was het overleg loodzwaar in de volgens hem veel te kleine ruimte. ,,Mensen liepen in cirkels omdat ze gek werden en begonnen te huilen.'' Dieptepunt was een jurylid dat met zijn vuist op de muur beukte. ,,Ik denk dat hij zijn pink gebroken heeft." Het jurylid benadrukt dat als het juryberaad langer had geduurd er een vechtpartij was ontstaan. ,,Er stonden agenten voor de deur die ons konden horen. Ze bleven maar binnenkomen omdat we aan het bekvechten waren."
Aanranding

Cosby wordt ervan beschuldigd in 2004 Andrea Constand te hebben gedrogeerd en aangerand in zijn huis. Tientallen andere vrouwen zijn naar buiten getreden met vergelijkbare beschuldigingen, maar veel van die zaken zijn verjaard. Het Openbaar Ministerie zal de zaak moeten overdoen met een nieuwe jury. Wanneer dat zal zijn is nog niet duidelijk.

Andrea Constands advocaten en de aanklager hebben al laten weten dat ze niet opgeven en een tweede rechtszaak beginnen. Camille Cosby, de vrouw van de seniore komiek, is woest. ‘Wat zal ik de rechter noemen?’, vroeg zij zich af in haar verklaring. ‘Behoorlijk arrogant, speelt onder één hoedje met de aanklager.’ Bill Cosby zelf gaf geen reactie, maar verspreidde wel de verklaring van zijn echtgenote op Twitter. De rechter sprak afgelopen zaterdag beide partijen streng toe: ‘Een vastgelopen rechtszaak betekent verlies noch overwinning’.

http://www.ad.nl/show/cos(...)sbruikzaak~a7ed896c/

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_171875826
Mooi dat het langer duurt. Wat een klootzak.
  Trouwste user 2022 vrijdag 23 juni 2017 @ 21:13:18 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_171896694
Een van de juryleden die de zaak van Bill Cosby behandelde, is van mening dat de vrouw die de acteur aanklaagde, Andrea Constand, er zelf voor gezorgd heeft dat ze in de problemen kwam.

De man liet aan de Philadelphia Inquirer weten dat hij vond dan Constand "zich gepast had moeten kleden" toen ze naar het huis van Cosby ging. Ze zou een topje hebben gedragen waarbij haar middenrif zichtbaar was.

Volgens het jurylid wilde Constand een relatie, mede omdat ze een cadeau meegenomen had, namelijk wierook. "Ze had dit in de winkel moeten laten als ze alleen vriendschap wilde."

Ook vond hij dat Constand tijdens de rechtszaak ingestudeerd overkwam en dat ze gepusht werd door haar moeder. Cosby leek in zijn ogen eerlijk omdat hij dingen toegaf die niet echt goed voor hem waren.

De jury kwam er na 53 uur overleg niet uit en de rechter verklaarde het proces daarop nietig. De aanklagers hebben al laten weten daar niet mee akkoord te gaan. Een nieuwe rechtszaak noemt het jurylid "een verspilling van tijd."

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 24 juni 2017 @ 00:20:53 #16
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_171903389
Goed uitgekozen jurylid door de cosby-partij.
  Trouwste user 2022 woensdag 28 juni 2017 @ 07:55:05 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_172008295
Een rechter in Californië heeft een datum bepaald voor de rechtszaak die Judy Huth heeft aangespannen tegen Bill Cosby. De vrouw beschuldigt de komiek ervan haar te hebben gedwongen tot seks in 1974. Ze was toen vijftien jaar.

De zaak kreeg een startdatum zodat aanklagers in Pennsylvania een nieuwe poging kunnen inplannen in het proces tegen Cosby in die staat. Die liep bij een eerdere poging deze maand uit om een nietigverklaring. Alhoewel het nog niet zeker is of de civiele zaak in Californië daadwerkelijk doorgaat, plande de rechter de startdatum van het proces op 30 juli 2018.

Het vermeende misbruik van Judy Huth is volgens de wet in Californië verjaard. Ze kon de gevallen The Cosby Show-ster toch aanklagen omdat ze minderjarig was in 1974. Huth kwam in 2014 naar buiten met haar verhaal. Ze claimt dat ze de televisiester ontmoette op een filmset, waarna hij haar en een vriendinnetje uitnodigde om te komen tennissen in de Playboy Mansion, het landgoed van Hugh Hefner. Daar zou hij haar hebben aangerand.

Volgende rechtszaak Cosby start in juli 2018

Lekker snel :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')