abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171490816
4 jaar terug in een leuk huis met een lelijke maar functionele badkamer.
2.5 jaar terug dat de lekkage die ik beneden had uit de douche hoek kwam. water ging door de voegen heen achter de tegel in het gops etc etc. dus hele hoek gesloopt en iets nieuws gemaakt.

sinds die tijd 3 keer opnieuw gekit maar het blijft lekken wel minder maar toch. het zijn zeker niet de leidingen. besluit is genomen dat er een nieuwe badkamer komt.

maar door een verkeerde auto keuze heeft de spaarrekening alleen last van eem fikse echo. ik bem dus eigenlijl op zoek naar een materiaal waarmee ik de douche hoek bestaande uit douchebak en tegels water dicht kan maken zonder dat het mooi hoeft te zijn. zodat we nog max een jaar kunnen sparen.

ik dacht aan vloeibaar rubber maar zou dot hechten?
pi_171490884
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 01:31 schreef Nico987 het volgende:

ik dacht aan vloeibaar rubber maar zou dot hechten?
Deze absoluut,

https://www.bouwmaat.nl/s(...)e/product/0000281982

Je zal hiermee wel het vocht gaan opsluiten, natte plekken drogen dan nauwelijks meer.
pi_171490943
de tegels zitten op een gipsplaat. daar achter zit een ruimte voor de kachelpijp. vanuit mijn slaapkamer kan ik daarbij en heb ik vochtvreters en ventilator geplaatst. dus drogen komt wel goed.
pi_171491726
Is het geen idee om op marktplaats wat tegels te scoren voor weinig. Dan de hoeken voorzien van kimband en dan over de oude tegels te tegelen. Dan heb je het voor even de lekkege opgelost en ziet het er ook nog netjes uit. Schoonmaken is dan ook geen probleem.

Bij het tegelen eerst de oude tegels insmeren met een laagje tegellijm. Dan kimband plakken. Daarna de tegels plakken.

Als je er voor zorgt dat de naden van de tegels overlappen dan heb je nog meer kans dat het niet gaat lekken.
Jeroentje.
pi_171515218
Ik zou dan voor zoiets gaan:



Dan heb je eigenlijk nooit lekkages en dat zou het wel even moeten kunnen uithouden.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_171516849
dat vind ik eigenlijk erg veel geld voor een max 1 jarige oplossing die ingegeven doordat het geld even op is.

tegels erover heen klinkt wel een aardig idee.. maar zitten wat hoeken ed in de badkamer waardoor het toch een hele onderneming wordt.

ik hoop dus nog steeds op een rubber laagje of zo dat ik over de tegels kan smeren.

advies van osiris is volgens mij ook een soort kit.
pi_171517228
Word nu wel nieuwsgierig naar beelden, plaats eens wat foto's..........
Jeroentje.
pi_171517349
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:04 schreef Nico987 het volgende:
dat vind ik eigenlijk erg veel geld voor een max 1 jarige oplossing die ingegeven doordat het geld even op is.

tegels erover heen klinkt wel een aardig idee.. maar zitten wat hoeken ed in de badkamer waardoor het toch een hele onderneming wordt.

ik hoop dus nog steeds op een rubber laagje of zo dat ik over de tegels kan smeren.

advies van osiris is volgens mij ook een soort kit.
Lijkt me dat je eerst 100% zeker de locatie en dus de oorzaak van de lekkage moet weten:
1) De overgang tegels naar douchebak
2) De voegen van de tegels,
3) De aansluiting van de kraan (rozet) met de tegelwand: daarachter kan water komen en naar beneden zakken via de gipswand
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_171532893
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 09:01 schreef blomke het volgende:

[..]

Lijkt me dat je eerst 100% zeker de locatie en dus de oorzaak van de lekkage moet weten:
1) De overgang tegels naar douchebak
2) De voegen van de tegels,
3) De aansluiting van de kraan (rozet) met de tegelwand: daarachter kan water komen en naar beneden zakken via de gipswand
dat is opzich niet nodig als ik er een laagje rubber overheen kan smeren. aangezien het aan de achterkant niet hoger dan 30 cm van de grond nat is denk ik aan de kitrand tussen de tegels en de douchebak.

ik kan dat nog eens kitten maar het is gewoon slecht gemaakt. de naad is te smal en de voegen zijn daar slecht. bij het weghalen van de kit is de natte gipsplaat her en der door gesneden.

gewoon slecht dus. maar dat wil ik nu niet meer repareren.
pi_171534386
Je kunt een waterdichte hoek maken met behulp van polyester. Ik betwijfel het of dat ook over bestaande tegels heen gaat, maar je zou dan kunnen overwegen om eerst gipsplaat tegen de tegels te lijmen alvorens je met polyester begint.

Dit bedoel ik:


Of met epoxy:
https://polyestershoppen.(...)ren-waterdicht-maken
  donderdag 8 juni 2017 @ 09:06:47 #11
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_171542441
Wat ook nog kan, maar echt heel lelijk gaat zijn, is PTB Waterdicht Membraan over je tegels heen smeren. Dat is een roze, rubberachtige substantie die je normaal gesproken áchter je tegelwerk smeert.
Het kunnen overigens ook gewoon je voegen zijn die water doorlaten, waardoor er water achter de tegels komt.
  donderdag 8 juni 2017 @ 09:25:06 #12
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171542627
Is het een inloopdouche waar water blijft staan dan? Tenzij je 24/7 onder die douche staat zou ik toch eens naar je leidingwerk kijken. Vier jaar lekkage die blijft na tegelreparatie doet mij toch echt denken dat het niet aan het tegelwerk ligt.
And so is the past
pi_171542673
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juni 2017 09:25 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Is het een inloopdouche waar water blijft staan dan? Tenzij je 24/7 onder die douche staat zou ik toch eens naar je leidingwerk kijken. Vier jaar lekkage die blijft na tegelreparatie doet mij toch echt denken dat het niet aan het tegelwerk ligt.
vanuit mijn slaapkamer kan ik achter het douche wande komen. er loopt daar 2 leidinge die zijn droog ook als de douche aan staat. verder is de gipsplaat alleen aan de onderant nat, en de leiding komt van boven..
pi_171542686
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 09:06 schreef Rtificial het volgende:
Wat ook nog kan, maar echt heel lelijk gaat zijn, is PTB Waterdicht Membraan over je tegels heen smeren. Dat is een roze, rubberachtige substantie die je normaal gesproken áchter je tegelwerk smeert.
Het kunnen overigens ook gewoon je voegen zijn die water doorlaten, waardoor er water achter de tegels komt.
dat ptb klinkt niet verkeerd. maar wat als het de voegen zijn. de voegen zijn overigens 2 jaar oud..
  donderdag 8 juni 2017 @ 09:33:23 #15
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171542741
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 09:29 schreef Nico987 het volgende:

[..]

dat ptb klinkt niet verkeerd. maar wat als het de voegen zijn. de voegen zijn overigens 2 jaar oud..
Wat voor voegsel heb je gebruikt? Als er geen gaten in de voegen zitten is doorlekken echt maar minimaal tenzij er constant water op staat.
And so is the past
  donderdag 8 juni 2017 @ 10:10:47 #16
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_171543255
Als het de voegen zijn, dan heb je met PTB dat probleem ook niet meer, zolang je dat als een geheel over de tegels en voegen smeert.
Als het je leidingen of afvoer zijn, dan werkt dat natuurlijk niet.
pi_171561057
quote:
7s.gif Op donderdag 8 juni 2017 09:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Wat voor voegsel heb je gebruikt? Als er geen gaten in de voegen zitten is doorlekken echt maar minimaal tenzij er constant water op staat.
het doorlekken is ook niet veel.

ik heb waterdichte witte voeg gebruikt. gekocht bij de bouwmaat. merk durf ik niet te zeggen.
pi_171591644
quote:
lijkt me duur im 2x2meter
pi_171591696
ik denk dat ik ga kijken voor een plastic strip die ik over de rand tussen tegels en douchebak kan zetten.. die ik dan flink in de kit zet.

als het dan nog lekt zullen het de voegen zijn denk ik..
pi_171591814
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 10:24 schreef Nico987 het volgende:
lijkt me duur im 2x2meter
Je hoeft alleen de voegen te doen toch? Gesmeer met kit wordt je ook niet vrolijk van.
pi_171592568
Ik denk dat kimband en eurocoat hier de sleutel woorden zijn.
pi_171593383
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 11:14 schreef Dr88 het volgende:
Ik denk dat kimband en eurocoat hier de sleutel woorden zijn.
hoe wil je dat gebruiken op tegels dan?
pi_171602657
Een oude truc om cement en zo waterdicht te krijgen is het insmeren met waterglas (Natriumsilicaat) Dat kun je gewoon kwasten.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_171603356
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 19:36 schreef De_Melkboer het volgende:
Een oude truc om cement en zo waterdicht te krijgen is het insmeren met waterglas (Natriumsilicaat) Dat kun je gewoon kwasten.
Prima spul voor alle soorten voegen. Maar het is wateroplosbaar en werkt tijdelijk; ik denk dat in een douchehoek, het regelmatig opnieuw moet worden ingesmeerd met waterglas.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')