abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 13 juli 2017 @ 06:52:37 #251
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_172380307
http://nos.nl/artikel/218(...)op-sint-maarten.html

quote:
Een toeriste op Sint Maarten is omgekomen op Maho Beach. Het strand ligt aan het begin van een startbaan van de Princess Juliana luchthaven in Philipsburg.

De toeriste stond bij een hek dat het strand scheidt van de landingsbaan. Toen de motoren van een vertrekkend vliegtuig vol gas gaven, werd zij weggeblazen en viel met haar hoofd tegen een betonblok. De toeriste werd met spoed naar het ziekenhuis gebracht, maar overleed aan haar verwondingen. Haar identiteit is nog niet bekendgemaakt.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 juli 2017 @ 09:23:42 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172381604
quote:
in het zelfde stuk staat dat het in 2000 ook al mis was gegaan met een zwaargewonde toerist tot gevolg en dat de waarschuwingsborden volgens het hof niet voldoende waren, omdat het gebied massaal jetblasttoeristen bleef trekken. Sinds die tijd is er weinig veranderd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_172383526
"Deze jetblast is krachtig genoeg om badgasten op het strand omver te blazen."

Johhh... Dat verwacht je toch niet hè, dat kracht die genoeg is om een vliegtuig van tot een paar 100Mg de lucht in te krijgen ... wellicht ook een volwassen persoon van de grond krijgt. ^O^
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 juli 2017 @ 11:13:53 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172383604
Een Australische man is wel een echte baas door op een vlucht van Melbourne naar Perth een blikje bier in te checken als bagage. En het kan nog in een geheel aan ook _O-

http://www.news.com.au/tr(...)967d2d6b6dbb106502c9
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 13 juli 2017 @ 17:40:18 #256
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172393319
Takkuh heatwaves! Nou weer terug naar Schiphol en de nieuwe scramble!

"Sun shines over Rossija".

Lipetsk:


Tambov:


Michurinsk:


Borisoglebsk


[ Bericht 1% gewijzigd door PluggieOD op 13-07-2017 18:44:14 ]
  donderdag 13 juli 2017 @ 23:41:19 #257
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_172403121
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juli 2017 11:13 schreef Peterselieman het volgende:
Een Australische man is wel een echte baas door op een vlucht van Melbourne naar Perth een blikje bier in te checken als bagage. En het kan nog in een geheel aan ook _O-

http://www.news.com.au/tr(...)967d2d6b6dbb106502c9
Geniaal :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_172416287
Enigszins positief nieuws voor mensen als ik:

BOEING 747'S KLM CARGO GAAN NOG ZEKER VIJFTIEN JAAR MEE
quote:
SCHIPHOL - De drie Boeing 747-400F vrachtvliegtuigen van KLM Cargo kunnen nog zeker vijftien jaar worden gebruikt. Dat zegt vrachtdirecteur Marcel de Nooijer tegen Luchtvaartnieuws.nl. Ook van de Boeing 747-400BCF in Martinair-kleuren wordt nog lang geen afscheid genomen.

KLM is al wel begonnen met het uitfaseren van de verouderde passagiersvariant van de Boeing 747-400. Die werd in 1989 in gebruik genomen. Van de laatste “Queen of the Skies” wordt naar verwachting in 2020 afscheid genomen.

De KLM-blauwe Boeing 747-400’s in vrachtuitvoering zijn een stuk jonger: gemiddeld veertien jaar. "Die toestellen kunnen dus met gemak nog vijftien jaar mee”, aldus De Nooijer. "En onze vierde 'full freighter', de PH-MPS met Martinair-livery, is pas terug van een grote onderhoudsbeurt in China en kan er weer vijf jaar tegenaan.”
Weet ik zelf ook wel, maar toch enigszins hoopvol dat vooralsnog blijkbaar geen plannen zijn om ook deze uit de vloot te halen.
(Wat gezien de geschiedenis bij KLM niet geheel ondenkbaar lijkt)
pi_172424761
Een van de 2 overgebleven Lockheed L-1011 TriStars hing net in de lucht.
https://www.flightradar24.com/N910TE/e17891d

Was een eenmalige ferry flight van Tucson naar Kansas City waar het naar het STEM (Science, Engineering, Math, and Technology) Education zou gaan.
Echter is het toestel terug gekeerd, schijnbaar is een van de motoren uitgevallen.
Vloog ooit rond voor het Flying Hospital Organisation en heeft sindsdien 15 jaar stil gestaan op Tucson.

  vrijdag 14 juli 2017 @ 22:30:41 #260
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172425425
O+
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_172428500
I'm just going to leave this here:

klik om te spelen

Oudje, maar blijft geweldig. :9~
  zaterdag 15 juli 2017 @ 00:27:16 #262
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172428662
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 00:21 schreef Iemand91 het volgende:
I'm just going to leave this here:

[ afbeelding ]

Oudje, maar blijft geweldig. :9~
Dat kan veel lager:
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 juli 2017 @ 20:59:44 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172444969
Een medewerker van Hohhot Baita International Airport in China heeft per ongeluk een blok dat een stilstaand vliegtuig tegenhield weggehaald. Hij was in de veronderstelling dat het vliegtuig spoedig zou vertrekken, maar had het bij het verkeerde vliegtuig gedaan. Het lege vliegtuig reed rustig achteruit richting start/landingsbaan, maar deze werknemer herstelde zijn fout keurig

Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 16 juli 2017 @ 00:41:29 #264
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172449872
Veel spinazie gegeten vroeger :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_172471433
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 22:07 schreef Iemand91 het volgende:
Een van de 2 overgebleven Lockheed L-1011 TriStars hing net in de lucht.
https://www.flightradar24.com/N910TE/e17891d

Was een eenmalige ferry flight van Tucson naar Kansas City waar het naar het STEM (Science, Engineering, Math, and Technology) Education zou gaan.
Echter is het toestel terug gekeerd, schijnbaar is een van de motoren uitgevallen.
Vloog ooit rond voor het Flying Hospital Organisation en heeft sindsdien 15 jaar stil gestaan op Tucson.

[ afbeelding ]
Alsnog gelukt: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n910te/#e1b2d55

Landing in Kansas City, gelijk ook haar allerlaatste landing:

  zondag 16 juli 2017 @ 22:41:46 #266
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_172473066
Wellicht een énorme noob vraag, maar hoe kan een piloot gecertificeerd blijven om een L-1011 te vliegen?
Het is niet alsof er nog jaarlijks enorme hoeveelheden vlieguren te maken zijn op dat toestel.
Of zijn dit soort vluchten uitzonderingen omdat er geen sprake is van betalende civiele passagiers etc etc?
pi_172473645
quote:
7s.gif Op zondag 16 juli 2017 22:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wellicht een énorme noob vraag, maar hoe kan een piloot gecertificeerd blijven om een L-1011 te vliegen?
Het is niet alsof er nog jaarlijks enorme hoeveelheden vlieguren te maken zijn op dat toestel.
Of zijn dit soort vluchten uitzonderingen omdat er geen sprake is van betalende civiele passagiers etc etc?
Delta Airlines heeft schijnbaar tot 2012 een L-1011 simulator en die is sindsdien verkocht.
Mogelijk gebruiken ze die.
De gezagvoerder van deze vlucht is schijnbaar ook gezagvoerder op die ene andere actieve L-1011; de Stargazer.
De Royal Air Force (RAF) vloog t/m begin 2014 ook nog met de L-1011.
Zo heeft KLM ook pas 2 weken geleden definitief afscheid genomen van hun MD-11 simulator.
Dus er zal vast nog wel ergens een verdwaalde simulator(s) staan.

Verder zijn dit inderdaad ook wel bijzondere vluchten; ze hebben van de FAA een permit gekregen voor deze (ferry) flight.

[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 16-07-2017 23:15:07 ]
pi_172478723
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 23:09 schreef Iemand91 het volgende:
Verder zijn dit inderdaad ook wel bijzondere vluchten; ze hebben van de FAA een permit gekregen voor deze (ferry) flight.
Kan me voorstellen dat je die uitzonderingen zo nu en dan ook echt wel nodig hebt ja. Al was het maar voor testvluchten van modellen waar officieel nog geen typerating voor bestaat ook, bijvoorbeeld, niet?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_172479575
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 10:00 schreef LintuxCx het volgende:
Kan me voorstellen dat je die uitzonderingen zo nu en dan ook echt wel nodig hebt ja. Al was het maar voor testvluchten van modellen waar officieel nog geen typerating voor bestaat ook, bijvoorbeeld, niet?
Jep.
pi_172481138


Precies 3 jaar geleden op dit tijdstip gemaakt...
  maandag 17 juli 2017 @ 13:28:12 #271
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_172482338
Nog mensen hier die Airlines Manager 2 spelen trouwens?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_172483667
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 12:25 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

Precies 3 jaar geleden op dit tijdstip gemaakt...
Door jou persoonlijk? Gedachten tijdens het maken van de foto en enkele uren daarna, niet te bevatten...
pi_172483786
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:39 schreef Adrie072 het volgende:
Door jou persoonlijk? Gedachten tijdens het maken van de foto en enkele uren daarna, niet te bevatten...
Nee
pi_172483856
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:46 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nee
Aha, blijft wonderlijk en luguber...
pi_172485108
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:50 schreef Adrie072 het volgende:
Aha, blijft wonderlijk en luguber...
Inderdaad.

Toevallig heb ik wel TC-MCL vastgelegd op 5 juli 2016. Een half jaar later op 16 januari dit jaar verongelukte
deze 747-freighter in Bisjkek, Kirgizië met 39 doden als gevolg (4 crew, 35 mensen op de grond).
Misschien was het wel dezelfde crew, who knows.

Amsterdam Schiphol Airport - 05-07-2016 by Iemand91, on Flickr
Amsterdam Schiphol Airport - 05-07-2016 by Iemand91, on Flickr
Amsterdam Schiphol Airport - 05-07-2016 by Iemand91, on Flickr

En dan zie je hetzelfde toestel in stukken op de grond. Persoonlijk vind ik dat wel bizarre gedachte.

  dinsdag 18 juli 2017 @ 02:34:21 #276
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172497553
Helaas 6 keer zelf gezien.

1 had ik zelf brandgaten in mijn jas met 70 doden. Mijn ma heeft die jas jaren bewaard.
3 in 1 was dat. Ik was 16. "10" ging publiek in, "1" en "2" gingen door de MedDet UH-60A lijn heen.

Zag ik mijn eerste schietstoel op Sancicole was die nog eerder aan de grond dan de BA-05.
"Mirage Duvivier". Zijn vrouw zat in het publiek.

Verder nog een G-91Y 60 Stormo die er wel uitkwam op EHSB, en een S-11.1 die er niet uitkwam in Belgie.

[ Bericht 4% gewijzigd door PluggieOD op 18-07-2017 02:39:41 ]
  dinsdag 18 juli 2017 @ 02:43:21 #277
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172497560
Oh wacht, Leeuwarden vorig jaar met me pa. Vergeet ik nog. J-3086/PdS.

BAM. Dat hadtie nog nooit gezien een echte crash. 7 dus al......
  dinsdag 18 juli 2017 @ 02:44:28 #278
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172497563
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 15:59 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Inderdaad.
Het kwam nu erg dichtbij.
pi_172500448
flightradar24 twitterde op dinsdag 18-07-2017 om 11:01:07 Hello @TUINederland Your 737 with registration number N732MA is using the transponder code (A9DB8D) of a Cessna 17… https://t.co/35uUYbwW4k reageer retweet
Oeps :D
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_172509082
quote:
Your 737 with registration number N732MA is using the transponder code (A9DB8D) of a Cessna 17… https://t.co/35uUYbwW4k[/tweet]
Het is niet de N732MA maar de N734SX. De N732MA staat sinds gisteren op IBZ.
--
pi_172513239


Azreil “Al” Blackman heeft een jubileum te vieren bij z'n baas; American Airlines.
Hij is Aviation Maintenance Technician Crew Chief op JFK airport.
Hij werkte gisteren 75 jaar bij AA; hij begon daar op 17 juli 1942.

Waar heeft hij zo aan gewerkt in al die jaren?
• Consolidated PBY
• Sikorsky VS-44 Flying Board
• Martin PBM-3
• Consolidated PB4Y3R
• Douglas C-54
• Convair 240
• Douglas DC-6
• Douglas DC-7
• Lockheed Electra
• Convair 990
• Boeing 707
• Boeing 727
• Boeing 737
• Boeing 747
• Boeing 757
• Boeing 767
• Boeing 777
• McDonnell Douglas MD80
• Airbus 300
• Airbus 321
• Douglas DC-10
• Douglas MD11

En nog meer omdat hij in z'n vrije tijd ook nog oude vliegtuigen restaureert.

Een Boeing 777-200ER werd naar hem vernoemt::




En die gaat nu een flyby doen over New York: https://www.flightradar24.com/AAL9492/e240763
  Moderator dinsdag 18 juli 2017 @ 21:17:45 #282
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172513517
Ik mag hopen dat ze toch goed in de gaten houden of hij niet vergeetachtig gaat worden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_172516675
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 11:03 schreef biertapper het volgende:
flightradar24 twitterde op dinsdag 18-07-2017 om 11:01:07 Hello @TUINederland Your 737 with registration number N732MA is using the transponder code (A9DB8D) of a Cessna 17… https://t.co/35uUYbwW4k reageer retweet
Oeps :D
Grappig hoe de "webcare" lui nog reageren en FR24 de schuld geven. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_172516898
Ha, volgens mij was het gisteravond ook al fout.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
wilmer@nasi:~/adsb$ bzgrep -i A9D[3B]8D adsb-20170717.log.bz2
MSG,8,111,11111,A9D38D,111111,2017/07/17,15:54:57.587,2017/07/17,15:54:57.587,,,,,,,,,,,,0
MSG,8,111,11111,A9D38D,111111,2017/07/17,15:54:57.587,2017/07/17,15:54:57.587,,,,,,,,,,,,0
MSG,8,111,11111,A9D38D,111111,2017/07/17,15:54:58.480,2017/07/17,15:54:58.480,,,,,,,,,,,,0
MSG,8,111,11111,A9D38D,111111,2017/07/17,15:55:06.617,2017/07/17,15:55:06.617,,,,,,,,,,,,0
MSG,8,111,11111,A9D38D,111111,2017/07/17,15:55:06.617,2017/07/17,15:55:06.617,,,,,,,,,,,,0
MSG,8,111,11111,A9D38D,111111,2017/07/17,15:55:07.287,2017/07/17,15:55:07.287,,,,,,,,,,,,0
MSG,8,111,11111,A9D38D,111111,2017/07/17,15:55:08.585,2017/07/17,15:55:08.585,,,,,,,,,,,,0
MSG,7,111,11111,A9DB8D,111111,2017/07/17,20:26:45.319,2017/07/17,20:26:45.423,,35425,,,,,,,,,,0
MSG,7,111,11111,A9DB8D,111111,2017/07/17,20:26:45.423,2017/07/17,20:26:45.423,,35425,,,,,,,,,,0
MSG,7,111,11111,A9DB8D,111111,2017/07/17,20:26:50.727,2017/07/17,20:26:50.727,,35300,,,,,,,,,,0
MSG,5,111,11111,A9DB8D,111111,2017/07/17,20:27:35.712,2017/07/17,20:27:35.712,,33300,,,,,,,0,,0,0
MSG,8,111,11111,A9DB8D,111111,2017/07/17,20:27:36.801,2017/07/17,20:27:36.801,,,,,,,,,,,,0

35425 voet (10.8km) lijkt me onplezierig hoog in een C172. 8-)

Vlucht van rond de tijd van die tweet heeft mijn loggende radar niet bereikt. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_172518045
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:00 schreef LintuxCx het volgende:
Grappig hoe de "webcare" lui nog reageren en FR24 de schuld geven. :D
Die kunnen inderdaad nog wel een lesje PR gebruiken.
Moet je kijken hoe andere airlines reageren als FR24 over hun heeft en nu TUI...
  woensdag 19 juli 2017 @ 14:04:40 #286
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172526497
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:17 schreef derLudolf het volgende:
Ik mag hopen dat ze toch goed in de gaten houden of hij niet vergeetachtig gaat worden.
Weilen prins Bernhard vloog iets meer types.

Die klapte ook Dh.82s zo ondersteboven op een patch voor de weddenschap.
pi_172541368
Vandaag Gisteren is de 9e Boeing 787-9 aan KLM geleverd.
De vorige 787 delivery was alweer 10 maanden geleden.
PH-BHL '"Lelie / Lily" is nu onderweg van Paine Field naar Amsterdam:
Verwachte aankomst is om 07:40 uur.
Nummer tien komt volgende maand.

Bij Boeing's delivery center:
PH-BHL KLM Royal Dutch Airlines Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 38775 / LN 586 Aircraft Name: Lily/Lelie by Woodys Aeroimages, on Flickr
  donderdag 20 juli 2017 @ 04:28:45 #288
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_172542378
  donderdag 20 juli 2017 @ 04:43:21 #289
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_172542409
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 00:18 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag Gisteren is de 9e Boeing 787-9 aan KLM geleverd.
De vorige 787 delivery was alweer 10 maanden geleden.
PH-BHL '"Lelie / Lily" is nu onderweg van Paine Field naar Amsterdam:
Verwachte aankomst is om 07:40 uur.
Nummer tien komt volgende maand.

Bij Boeing's delivery center:
[ link | afbeelding ]PH-BHL KLM Royal Dutch Airlines Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 38775 / LN 586 Aircraft Name: Lily/Lelie by Woodys Aeroimages, on Flickr
[ afbeelding ]
En vanaf nu vliegt KLM alleen nog maar met 787 op China begreep ik - geen 777 of 747 meer...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_172545108
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 04:43 schreef Xtreem het volgende:
En vanaf nu vliegt KLM alleen nog maar met 787 op China begreep ik - geen 777 of 747 meer...
Je bedoelt dat ze niet meer met 747 naar Mainland China vliegen; dat klopt; dat heb ik een maand geleden hier genoemd:
PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #38 Wachten op de paspoortcontrole

De 777 echter wel; zo vliegt er vandaag nog een 777 naar Beijing en Shanghai en komt er een binnen vanuit Beijing.

EDIT: wel steeds meer 787 naar China though: KLM met 787 Dreamliner naar Beijing

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 20-07-2017 15:50:27 ]
pi_172552385
Project Boost heeft een naam opgeleverd; Joon.



Ik snap weinig van hun nietszeggende promotievideo...


...en nietszeggende press release...
pi_172552867
Soort van woordspeling op jeune ofzo?
Wat een bagger. :') Dit wordt echt helemaal niks, vanaf het begin aan niet in geloofd...
Jack does it in real time...
  donderdag 20 juli 2017 @ 17:22:27 #293
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172553533
Wel een prachtige en fatasievolle livery :')

Ook niemand die van te voren even bedenkt hoe namen in andere (veel gesproken) talen worden uitgesproken... "Goon" is het beste dat ik ervan kan maken in het Spaans.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 20 juli 2017 @ 17:51:47 #294
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172554376
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juli 2017 16:47 schreef DeeBee het volgende:
Soort van woordspeling op jeune ofzo?
Wat een bagger. :') Dit wordt echt helemaal niks, vanaf het begin aan niet in geloofd...
Volgens mij is het ook niets anders dan een sterfhuisconstructie om van de A340's af te komen.
So we just called him Fred
pi_172554910
quote:
En vanaf nu vliegt KLM alleen nog maar met 787 op China begreep ik - geen 777 of 747 meer...
Daarvoor zijn er nog niet genoeg beschikbaar. Bovendien is het qua capaciteit een achteruitgang.
--
pi_172554929
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:51 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Volgens mij is het ook niets anders dan een sterfhuisconstructie om van de A340's af te komen.
Toch gaan er kennlijk ook A350's voor Joon vliegen.
--
  donderdag 20 juli 2017 @ 18:38:34 #297
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_172555291
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 16:14 schreef Iemand91 het volgende:
Project Boost heeft een naam opgeleverd; Joon.

[ afbeelding ]

Ik snap weinig van hun nietszeggende promotievideo...


...en nietszeggende press release...
Boost was leuker.

Die promovideo moet denk ik jongeren/jongvolwassenen aanspreken van "joe, wij zijn hip. Vlieg met ons." :')
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_172555528
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2017 23:49 schreef Iemand91 het volgende:
Aww, Boeing heeft aan mijn verjaardag gedacht. *;
Strikje hoeft er niet om hoor.

mattcawby twitterde op dinsdag 11-07-2017 om 18:47:07 This doesn't happen every day... reageer retweet

Heb het cadeaupapier eraf gehaald.
Het is de eerste 747-8F voor UPS.
Ze hebben een firm order geplaatst voor 14 toestel met opties voor nog eens 14.





quote:
10s.gif Op donderdag 20 juli 2017 16:47 schreef DeeBee het volgende:
Soort van woordspeling op jeune ofzo?
Wat een bagger. :') Dit wordt echt helemaal niks, vanaf het begin aan niet in geloofd...
Boost was de project naam.
Joon moet millennials aantrekken met een combinatie van het Engelse June (juni dus) en de dubbele-O trend van bedrijven als Google, Yahoo, Wanadoo en Kelkoo.

Dus...
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:22 schreef flipsen het volgende:
Wel een prachtige en fatasievolle livery :')

Ook niemand die van te voren even bedenkt hoe namen in andere (veel gesproken) talen worden uitgesproken... "Goon" is het beste dat ik ervan kan maken in het Spaans.
Ze zagen dit toestel verderop in Frankrijk staan; ze dachten vast van we maken het ons even makkelijk. Is de paintjob snel gedaan. :P


quote:
7s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:51 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij is het ook niets anders dan een sterfhuisconstructie om van de A340's af te komen.
Allemaal in eigendom (dus geen lease) van Air France. Met de huidige lage olieprijzen prima manier om snel een vloot te creëren. En inderdaad; later worden die vervangen door de A350's.
Ben wel benieuwd hoe die verdeling nu wordt van de A350's over de AF/KLM-groep.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 18:19 schreef inkjet het volgende:
Bovendien is het qua capaciteit een achteruitgang.
Is maar net hoe je het bekijkt.
pi_172557781
quote:
[..]
Is maar net hoe je het bekijkt.
Ja als de 772's niet vol zitten wordt het anders. Of je gaat vaker vliegen, dan wordt het ook anders. De selectie van toesteltype per vlucht is van veel meer zaken afhankelijk natuurlijk.
--
pi_172560106
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 20:10 schreef inkjet het volgende:
Ja als de 772's niet vol zitten wordt het anders. Of je gaat vaker vliegen, dan wordt het ook anders. De selectie van toesteltype per vlucht is van veel meer zaken afhankelijk natuurlijk.
Wat ik bedoel te zeggen is dat (bij KLM):

- In een 787-9 meer passagiers gaan dan in een 747-combi (die vaak die kant op gaan), maar minder dan in
een 777-200ER/-300ER
- In een 787-9 meer cargo gaat dat in een 747-full pax en een 777-200ER, maar minder dan een 777-300ER en 747-combi.

Dus je kunt niet zonder meer zeggen dat de 787 minder capaciteit biedt. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')