Dit.quote:
Vet filmpje, en idd apart om de achteruit te gebruiken .quote:
Dat TUI knipoogje maakt het wel afquote:
Aankomst van VT-EVA staat gepland voor 10:25 uur. Vertrek om 19:20 uur.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 12:11 schreef Iemand91 het volgende:
Premier India Narendra Modi naar Den Haag
Hij vliegt eerst naar Portugal en daarna door naar de VS. Vanuit de VS vliegt hij naar Nederland.
Hij is op dit moment onderweg met Air India One 747-400 VT-EVA naar Portugal:
https://www.flightradar24.com/AIC1/dd7c784
Grote kans dat deze 747 dus ook naar Schiphol komt:
[ link | afbeelding ]ORY | VT-EVA | Air India One by Olivier Mouhot, on Flickr
Er moet daar gebacktracked worden (geen taxiways parallel aan de runway), en lijkt inderdaad erop dat ze of de 180 graden bocht verkeerd hebben ingeschat, of het turningpad voorbij gegaan zijn. Is niet echt te zien op het filmpje.quote:
vetquote:
FR24 heeft wat trackingfoutjes; maar het is wel te zien dat ze de afslag gemist hebben.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 00:34 schreef NewHorizon het volgende:
Er moet daar gebacktracked worden (geen taxiways parallel aan de runway), en lijkt inderdaad erop dat ze of de 180 graden bocht verkeerd hebben ingeschat, of het turningpad voorbij gegaan zijn. Is niet echt te zien op het filmpje.
Jawel.quote:Vreemder is dat ze vervolgens hun reverse thrust gebruiken om achteruit te rijden, wat helemaal niet mag met een 757
Deze?quote:Op dinsdag 27 juni 2017 02:57 schreef flipsen het volgende:
In before wellus/nietus Staat me een Air Crash Investigation aflevering bij dat ze ook de reverse thrust gebruikten om van de gate weg te taxiën ofzo en dat dat later toch een belangrijke rol heeft gespeeld in de crash. Weet alleen niet meer welke crash dat was en geen zin om te googlen
Het ligt zo te zien aan de gebruikte motoren, mea culpaquote:Op dinsdag 27 juni 2017 00:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
FR24 heeft wat trackingfoutjes; maar het is wel te zien dat ze de afslag gemist hebben.
https://www.flightradar24.com/data/flights/by7534/#dc0686c
[..]
Jawel.
Overigens is dat niet echt een haalbare afslag, zeker als je richting het noorden landt. Lijkt me dat een 757 daar gewoon zal backtracken.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 00:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
FR24 heeft wat trackingfoutjes; maar het is wel te zien dat ze de afslag gemist hebben.
https://www.flightradar24.com/data/flights/by7534/#dc0686c
[..]
Jawel.
nope, was op de grondquote:Op dinsdag 27 juni 2017 06:18 schreef Woods het volgende:
[..]
Deze?
https://en.wikipedia.org/wiki/Lauda_Air_Flight_004?wprov=sfla1
Oh nice, die heb ik zien vliegen vanochtend. Zat aan het Valkenburgse meer bij een bijeenkomst buiten toen hij langs kwam bulderen en ik herkende het kleurenschema niet maar het was deze dame dusquote:Op dinsdag 27 juni 2017 00:32 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Aankomst van VT-EVA staat gepland voor 10:25 uur. Vertrek om 19:20 uur.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:BIJZONDER: BOEING 727 OP GRONINGEN AIRPORT EELDE
EELDE - Ooit was het een vertrouwde verschijning op luchthavens wereldwijd, maar tegenwoordig is het toestel betrekkelijk zeldzaam: de Boeing 727. Het iconische driemotorige vliegtuig is zeker in Nederland nog maar heel zelden te zien, maar dinsdagavond landt er een op Groningen Airport Eelde.
Het toestel dat vanaf het Engelse Doncaster naar Groningen vliegt is de Boeing 727-200 met de registratie G-OSRA, een 33 jaar oud toestel dat vliegt voor OilSpillResponse, een bedrijf dat zich bezighoudt met het bestrijden van olievlekken.
De eerste Boeing 727 vloog in 1964, in 1984 werd de productie beëindigd. In Europa was het toestel onder meer in dienst bij Lufthansa, Air France, Alitalia, Iberia en Sabena. In Nederland vloog alleen Air Holland eind jaren tachtig met de 727.
twitter:FlyGRQ twitterde op dinsdag 27-06-2017 om 17:08:15 Daar komt de 727, zojuist vertrokken vanaf Doncaster. Leuk feitje: het is momenteel de enige 727 in de lucht over d… https://t.co/iaUsdhrXc8 reageer retweet
Het is maar hoe je het brengt, dit klinkt iig veel positiever:quote:Op dinsdag 27 juni 2017 17:52 schreef derLudolf het volgende:
En de ochtendvlucht tussen Eelde en Southend wordt opgeheven, de avondvlucht uitgevoerd door Flybe blijft wel bestaan.
https://www.google.nl/amp(...)-en-Eelde-verdwijnen
twitter:FlyGRQ twitterde op dinsdag 27-06-2017 om 14:46:21 De dagelijkse route naar Londen blijft behouden, ondanks dat de bijdrage uit het routefonds stopt. Goed teken! →… https://t.co/aLCMgTUSrT reageer retweet
Wauw, levert mooie plaatjes op.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 15:15 schreef Iemand91 het volgende:
Een Airbus A380 doet een flypast over de RMS Queen Mary 2 bij Saint-Nazaire afgelopen zondag.
De Queen Mary 2 keerde terug naar de plaats waar ze gebouwd is in 2002 ter gelegenheid van The Bridge 2017 die de 100 jaar vriendschap tussen Frankrijk en de VS viert.
Momenteel is ze samen met vier Franse reuzen-trimarans onderweg in een race naar New York.
In Saint-Nazaire wordt de nose-section van de A380 gebouwd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ link | afbeelding ]25-06-2017 QUEEN MARY 2 + A380 dans le port de St Nazaire by Passeport Canaille, on Flickr
[ link | afbeelding ]bri170625-310 (2) by idecsportsailing, on Flickr
[ link | afbeelding ]The Bridge-Queen Mary 2 (92) by Hervé Menou, on Flickr
"Voor zakelijke reizigers is het vertrek op de ochtend te laat."quote:Op dinsdag 27 juni 2017 17:52 schreef derLudolf het volgende:
https://www.google.nl/amp(...)-en-Eelde-verdwijnen
Om vervolgens in de middle of nowhere in noord oost fucking groningen te belanden...quote:Op woensdag 28 juni 2017 02:18 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
"Voor zakelijke reizigers is het vertrek op de ochtend te laat."
Voor zakelijke reizigers is Southend ook geen Londen vliegveld dus ach.
Blijft verder wel een heerlijke route, mooi naar Nederland toe zonder de Rampstad door te moeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |