abonnement Unibet Coolblue
pi_171758453
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 18:47 schreef Peterselieman het volgende:
AirAsia X wil in hun nieuwe A330-900 neo's 440 stoelen proppen. Het maximale dat volgens Airbus erin past mag.

https://www.upinthesky.nl(...)nzen-op-met-a330neo/
;)

KLM Boeing 787-9 nummertje 9 (PH-BHL; -BHJ en -BHK worden overgeslagen) is afgelopen woensdag van de Final Assembly Line gerold:

PH-BHJ KLM Royal Dutch Airlines Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 38775 / LN 586 by Woodys Aeroimages, on Flickr
Verwachte levering staat voor volgende maand.

En de volgende 787-9 (PH-BHM) komt er ook al aan:



En een paar duidelijkere foto's van de nieuwe wingtip device van de A380.
Het formaat lijkt met elke hoek te verschillen. :P





[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 18-06-2017 01:01:43 ]
pi_171767471
quote:
En de volgende 787-9 (PH-BHM) komt er ook al aan:
Dit onderdeel kan zonder meer van elk toestel zijn. Toch knap dat de originele poster weet voor welk toestel het is :-). Op de 787 lijsten zie je wel 'parts arriving' voor dat toestel dus het *kan* wel!
--
pi_171767495
quote:
En een paar duidelijkere foto's van de nieuwe wingtip device van de A380.
Het formaat lijkt met elke hoek te verschillen.
Ik ben benieuwd of deze mods ook op bestaande frames kunnen worden toegepast. Volgens geruchten zou het gaan om een A380 +
--
  zondag 18 juni 2017 @ 13:31:41 #104
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_171769519
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 11:27 schreef inkjet het volgende:

[..]

Dit onderdeel kan zonder meer van elk toestel zijn. Toch knap dat de originele poster weet voor welk toestel het is :-). Op de 787 lijsten zie je wel 'parts arriving' voor dat toestel dus het *kan* wel!
De originele poster is Matt Cawby. Die gast houdt daar bij wijze van spreken 24/7 bij wat daar allemaal gebeurt.
pi_171770536
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 11:28 schreef inkjet het volgende:
Ik ben benieuwd of deze mods ook op bestaande frames kunnen worden toegepast. Volgens geruchten zou het gaan om een A380 +
Nee, deze kan niet op bestaande frames worden gemonteerd; alleen nieuwe.
De winglet is 4.7 meter hoog; bovendeel is 3.5 meter (bijna 2 volwassen personen) en onderste deel 1.2 meter.

De getoonde winglet is overigens een niet functionerende mock-up.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 18 juni 2017 @ 16:36:17 #106
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_171772658
AirbusPRESS twitterde op zondag 18-06-2017 om 16:26:09 Introducing #A380plus,further increasing A380's efficiency w/ winglets to provide up to 4 % fuel burn savings… https://t.co/sH5QOqBWCZ reageer retweet
Daar is ie dan.



Meer foto's bij de link
  zondag 18 juni 2017 @ 18:44:40 #107
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_171774856
Flightradar24 heeft een nieuwe app. De oude is niet meer te downloaden en wordt ook niet meer ge-update. Lekker tegenover je klanten. Ik heb toen der tijd de app gekocht en dan mag je verwachten dat ze die gewoon updaten. Nu moet je de nieuwe app weer opnieuw kopen. Wat een naaistreek.
  zondag 18 juni 2017 @ 18:55:44 #108
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_171775033
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 18:44 schreef Sunri5e het volgende:
Flightradar24 heeft een nieuwe app. De oude is niet meer te downloaden en wordt ook niet meer ge-update. Lekker tegenover je klanten. Ik heb toen der tijd de app gekocht en dan mag je verwachten dat ze die gewoon updaten. Nu moet je de nieuwe app weer opnieuw kopen. Wat een naaistreek.
Als je inlogt krijg je volgens mij gewoon alle oude functionaliteit terug.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_171775266
Dat is echt al maanden zo inderdaad en als je een gold account hebt of iets krijg je die functionaliteit gewoon als je inlogt in de app.

Flightradar heeft onlangs ook flightdiary.net overgenomen en er my.flightradar24.com van gemaakt. Naar mijn mening de leukste site om je vluchten te tracken, vooral vanwege de stats zoals meest gevlogen vliegtuigtype.

4% fuel savings is wel flink voor de A380, not bad. :o Al zal het niet genoeg zijn om nu veel maatschappijen over de streep te trekken lijkt mij...
Jack does it in real time...
  zondag 18 juni 2017 @ 19:47:24 #110
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171775932
1998 belde. A380s gaan er al uit.

Dit is moderner, Saratovskaya Oblast:


Mei 2017. Eigen foto uiteraard.

Jammer dat mijn Astra nog een koelslang mist.
Anders zou ik volgend weekend naar LBG rijden. Met 2 wildvreemden van hier.

[ Bericht 6% gewijzigd door PluggieOD op 18-06-2017 20:10:36 ]
  zondag 18 juni 2017 @ 20:14:18 #111
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171776461
Zoek nog een slang.

[ Bericht 37% gewijzigd door PluggieOD op 18-06-2017 22:07:42 ]
  zondag 18 juni 2017 @ 21:49:04 #112
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171778637
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 19:09 schreef DeeBee het volgende:
Dat is echt al maanden zo inderdaad en als je een gold account hebt of iets krijg je die functionaliteit gewoon als je inlogt in de app.

Flightradar heeft onlangs ook flightdiary.net overgenomen en er my.flightradar24.com van gemaakt. Naar mijn mening de leukste site om je vluchten te tracken, vooral vanwege de stats zoals meest gevlogen vliegtuigtype.

4% fuel savings is wel flink voor de A380, not bad. :o Al zal het niet genoeg zijn om nu veel maatschappijen over de streep te trekken lijkt mij...
k[quote]0s.gif Op zondag 18 juni 2017 19:09 schreef DeeBee het volgende:
Dat is echt al maanden zo inderdaad en als je een gold account hebt of iets krijg je die functionaliteit gewoon als je inlogt in de app.

Flightradar heeft onlangs ook flightdiary.net overgenomen en er my.flightradar24.com van gemaakt. Naar mijn mening de leukste site om je vluchten te tracken, vooral vanwege de stats zoals meest gevlogen vliegtuigtype.

4% fuel savings is wel flink voor de A380, not bad. :o Al zal het niet genoeg zijn om nu veel maatschappijen over de streep te trekken lijkt mij...
Ik zou me kapot schamen met die onzin.
  zondag 18 juni 2017 @ 23:24:35 #113
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_171780596
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 19:09 schreef DeeBee het volgende:
4% fuel savings is wel flink voor de A380, not bad. :o Al zal het niet genoeg zijn om nu veel maatschappijen over de streep te trekken lijkt mij...
Weinig kans iid. Moet nog zien of we uberhaupt deze winglets gaan zien. Maar het levert wel kekke filmpjes op, dat dan weer wel:

  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 juni 2017 @ 12:18:18 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171787285
Vandaag heeft Boeing de 737 MAX 10 officieel gelanceerd.

De orders voor het toestel stromen binnen en verwacht wordt dat er aan het eind van de week 240 toestellen in bestelling staan. Hierbij moet wel aangetekend worden dat het deels omzettingen betreft van de al bestelde 737 MAX 8 en 9.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 19 juni 2017 @ 13:41:17 #115
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_171789098
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 18:47 schreef Peterselieman het volgende:
AirAsia X wil in hun nieuwe A330-900 neo's 440 stoelen proppen. Het maximale dat volgens Airbus erin past _O-

https://www.upinthesky.nl(...)nzen-op-met-a330neo/
goedenmiddag, sorry mag mijn arm bij jou op schoot en mijn ene been moet over jou schouder heen anders gaat het niet, duurt de vlucht 12 uur? oke! ik ga mijn eigen keel doorsnijden.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_171794583
quote:
Vandaag heeft Boeing de 737 MAX 10 officieel gelanceerd.
Met 230 man ook best proppen, net als die A330-900 met 440 passagiers...
--
pi_171812864
KLM Cityhopper bestelt nog twee E190 toestellen
quote:
KLM Cityhopper heeft twee extra Embraer 190’s besteld, ter versterking van haar huidige vloot van 30 Embraers van het type E190 en negen van het type E175. De nieuwe toestellen worden zomer 2018 verwacht. Uiteindelijk zal KLM Cityhoppers gehele vloot bestaan uit 49 Embrear ‘E-Jets’ – 32 E190s en 17 E175s – waarmee het de grootste E-Jet vloot van Europa heeft.

KLM Cityhopper is in 2008 begonnen met de vervanging van haar bestaande Fokker vloot met moderne E-Jets, die zorgen voor verdere uitbreiding van het bestaande netwerk, hogere frequenties en lagere kosten.
quote:
Binnenkort worden de 67 bestemmingen van KLM Cityhopper alleen bediend met Embraer-toestellen. Momenteel zijn al 38 van onze 47 toestellen, die gezamenlijk 105.000 vluchten per jaar uitvoeren, van het type Embraer. Onze frequente, regionale diensten bedienen diverse gebieden met essentiële verbindingen tussen Europese steden en wereldbestemmingen. Cityhopper vervult een sleutelfunctie ten behoeve van de aan- en afvoer van passagiers voor de langeafstandsvluchten van KLM en haar 18 codeshare partners. De 2x2 stoelindeling in de cabine is, in combinatie met de punctualiteit en technische betrouwbaarheid van onze E-Jet vloot, de belangrijkste reden voor onze samenwerking met Embraer.

Boet Kreiken - Managing Director KLM Cityhopper
quote:
Onze langdurige en succesvolle samenwerking met KLM Cityhopper komt voort uit ons streven om het beste te bieden, waarbij wij onze klanten graag meer bieden dan alleen de performance van onze vliegtuigen. Nieuwe bestellingen van vooraanstaande klanten als KLM Cityhopper dienen gevierd te worden, maar onderstrepen ook dat het belangrijk is om niet alleen op productie en technologie te letten, maar ook op service en support. Wij zijn er trots op dat Nederland, de thuisbasis van Embraer in Europa, ook het thuisland is van onze grootste Europese klant: KLM Cityhopper.

John Slattery,president-directeur van Embraer Commercial Aviation
pi_171816068
quote:
Interessant is dat KLM-C niet negen maar acht E175's heeft. Of zouden ze de EXO al meetellen ;)
Waarschijnlijk gaan deze twee weer van de opties af, die werden genomen toen ook 2 E190's en 15 E175's werden besteld. Eerder werden twee opties op E175's in bestellingen omgezet.

Ik ben benieuwd of er ook E195's van het nieuwe type komen.

[ Bericht 22% gewijzigd door inkjet op 20-06-2017 20:50:16 (opties.) ]
--
  dinsdag 20 juni 2017 @ 21:50:43 #119
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171821969
Net op EHEH:


Ik mag totaal niet rijden met dat ding, magoed.


Voor de Toyota mannen vanavond, vet:
  dinsdag 20 juni 2017 @ 21:52:52 #120
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171822037
2e deze week, en nummer 406.
pi_171909592
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 11:27 schreef inkjet het volgende:
Dit onderdeel kan zonder meer van elk toestel zijn. Toch knap dat de originele poster weet voor welk toestel het is :-). Op de 787 lijsten zie je wel 'parts arriving' voor dat toestel dus het *kan* wel!
Tada:

4X-EDA El Al Israel Airlines Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 63548 / LN 590 by Woodys Aeroimages, on Flickr

Gisteren de Final Assembly Line opgerold.
Op de voorgrond overigens de eerste 787 voor El Al. Komt misschien ook wel eens naar Amsterdam in de toekomst.

4X-EDA El Al Israel Airlines Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 63548 / LN 590 by Woodys Aeroimages, on Flickr
pi_171910580
Premier India Narendra Modi naar Den Haag

quote:
DEN HAAG - De premier van India, Narendra Modi, komt naar Den Haag. Dinsdag brengt de premier een werkbezoek aan Nederland dat in het teken staat van het verbeteren van de relatie tussen Nederland en India.

Modi wordt dinsdagmiddag door minister-president Mark Rutte ontvangen voor een werklunch op het Catshuis. Ook ministers Bert Koenders van Buitenlandse Zaken, Lilianne Ploumen van Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking, Melanie Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu en staatssecretaris Martijn van Dam van Economische Zaken zijn daarbij aanwezig.

Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima ontvangen Modi vervolgens op de Eikenhorst in Wassenaar. Het werkbezoek van de Indiase premier wordt afgesloten met een bedrijfsbezoek en een ontmoeting met de Indiase gemeenschap in Nederland.
Hij vliegt eerst naar Portugal en daarna door naar de VS. Vanuit de VS vliegt hij naar Nederland.

Hij is op dit moment onderweg met Air India One 747-400 VT-EVA naar Portugal:
https://www.flightradar24.com/AIC1/dd7c784

Grote kans dat deze 747 dus ook naar Schiphol komt:

ORY | VT-EVA | Air India One by Olivier Mouhot, on Flickr
pi_171914423
Een trieste dag gisteren in Seattle.

HL7644, de 10e en laatste 747-8i voor Korean Airlines maakte gisteren haar eerste vlucht:



Zoals het er nu uitziet is dit de laatst gebouwde passagiers 747-8 en daarmee ook
de allerlaatste passagiers-747.

Officieel gezien heeft Boeing nog 5 openstaande 747-8i orders; deze van Korean Airlines, 3 van Transaero Airlines en in maart dit jaar heeft een nog onbekende klant een order geplaatst voor de 747-8i.
Van de 3 Transaero orders zijn 2 gebouwd voordat die maatschappij failliet ging; deze twee staan sinds februari opgeslagen in Victorville; hun toekomst is onbekend.
De onbekende klant van de 747-8i is meest waarschijnlijk een VIP/BBJ.

Afgelopen dinsdag heeft Boeing op de Paris Air Show voor het eerst ronduit toegeven dat ook zij geen toekomst meer zien voor de 747-8i. (en tevens ook niet voor de A380).
Voor het eerst heeft Boeing de categorie 'Large widebody" uit hun jaarlijkse 20 year forecast gehaald:
(deze was van vorige jaar)



We kunnen dus helaas met grote zekerheid zeggen dat de allerlaatste passagiers 747 is gebouwd.
Deze Korean 747 maakte gisteren dus haar eerste vlucht; 48 jaar, 4 maanden en 14 dagen na de allereerste 747 op 9 februari 1969 het luchtruim koos.

De toekomst voor de 747 zit nu dus puur als vrachttoestel en BBJ. Met de open orders van UPS en AirBridgeCargo kan de productie momenteel nog erg langzaam doorgaan; Boeing denkt in de toekomst nog meer 747-8F toestellen te verkopen die o.a. 747-400F's moeten gaan vervangen.
En daarnaast nog een tweetal toestellen die de Boeing VC-25's moeten gaan vervangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 24-06-2017 16:01:09 ]
  zaterdag 24 juni 2017 @ 16:17:19 #124
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_171916217
Wie is de grootste afnemer van de 747-8i eigenlijk? Lufthansa? Die heeft er wel een paar, maar verder?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 24 juni 2017 @ 16:21:26 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171916308
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 16:17 schreef flipsen het volgende:
Wie is de grootste afnemer van de 747-8i eigenlijk? Lufthansa? Die heeft er wel een paar, maar verder?
Die heeft er 19, dan heb je Korean Air en voor de rest met name freighters. Cathay heeft 14 voor vracht, net als UPS en Cargolux
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')