quote:Op zaterdag 17 juni 2017 18:47 schreef Peterselieman het volgende:
AirAsia X wil in hun nieuwe A330-900 neo's 440 stoelen proppen. Het maximale dat volgens Airbus erin past mag.
https://www.upinthesky.nl(...)nzen-op-met-a330neo/
Dit onderdeel kan zonder meer van elk toestel zijn. Toch knap dat de originele poster weet voor welk toestel het is :-). Op de 787 lijsten zie je wel 'parts arriving' voor dat toestel dus het *kan* wel!quote:En de volgende 787-9 (PH-BHM) komt er ook al aan:
Ik ben benieuwd of deze mods ook op bestaande frames kunnen worden toegepast. Volgens geruchten zou het gaan om een A380 +quote:En een paar duidelijkere foto's van de nieuwe wingtip device van de A380.
Het formaat lijkt met elke hoek te verschillen.
De originele poster is Matt Cawby. Die gast houdt daar bij wijze van spreken 24/7 bij wat daar allemaal gebeurt.quote:Op zondag 18 juni 2017 11:27 schreef inkjet het volgende:
[..]
Dit onderdeel kan zonder meer van elk toestel zijn. Toch knap dat de originele poster weet voor welk toestel het is :-). Op de 787 lijsten zie je wel 'parts arriving' voor dat toestel dus het *kan* wel!
Nee, deze kan niet op bestaande frames worden gemonteerd; alleen nieuwe.quote:Op zondag 18 juni 2017 11:28 schreef inkjet het volgende:
Ik ben benieuwd of deze mods ook op bestaande frames kunnen worden toegepast. Volgens geruchten zou het gaan om een A380 +
Daar is ie dan.twitter:AirbusPRESS twitterde op zondag 18-06-2017 om 16:26:09 Introducing #A380plus,further increasing A380's efficiency winglets to provide up to 4 % fuel burn savings… https://t.co/sH5QOqBWCZ reageer retweet
Als je inlogt krijg je volgens mij gewoon alle oude functionaliteit terug.quote:Op zondag 18 juni 2017 18:44 schreef Sunri5e het volgende:
Flightradar24 heeft een nieuwe app. De oude is niet meer te downloaden en wordt ook niet meer ge-update. Lekker tegenover je klanten. Ik heb toen der tijd de app gekocht en dan mag je verwachten dat ze die gewoon updaten. Nu moet je de nieuwe app weer opnieuw kopen. Wat een naaistreek.
Ik zou me kapot schamen met die onzin.quote:Op zondag 18 juni 2017 19:09 schreef DeeBee het volgende:
Dat is echt al maanden zo inderdaad en als je een gold account hebt of iets krijg je die functionaliteit gewoon als je inlogt in de app.
Flightradar heeft onlangs ook flightdiary.net overgenomen en er my.flightradar24.com van gemaakt. Naar mijn mening de leukste site om je vluchten te tracken, vooral vanwege de stats zoals meest gevlogen vliegtuigtype.
4% fuel savings is wel flink voor de A380, not bad. Al zal het niet genoeg zijn om nu veel maatschappijen over de streep te trekken lijkt mij...
k[quote] Op zondag 18 juni 2017 19:09 schreef DeeBee het volgende:
Dat is echt al maanden zo inderdaad en als je een gold account hebt of iets krijg je die functionaliteit gewoon als je inlogt in de app.
Flightradar heeft onlangs ook flightdiary.net overgenomen en er my.flightradar24.com van gemaakt. Naar mijn mening de leukste site om je vluchten te tracken, vooral vanwege de stats zoals meest gevlogen vliegtuigtype.
4% fuel savings is wel flink voor de A380, not bad. Al zal het niet genoeg zijn om nu veel maatschappijen over de streep te trekken lijkt mij...
Weinig kans iid. Moet nog zien of we uberhaupt deze winglets gaan zien. Maar het levert wel kekke filmpjes op, dat dan weer wel:quote:Op zondag 18 juni 2017 19:09 schreef DeeBee het volgende:
4% fuel savings is wel flink voor de A380, not bad. Al zal het niet genoeg zijn om nu veel maatschappijen over de streep te trekken lijkt mij...
goedenmiddag, sorry mag mijn arm bij jou op schoot en mijn ene been moet over jou schouder heen anders gaat het niet, duurt de vlucht 12 uur? oke! ik ga mijn eigen keel doorsnijden.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 18:47 schreef Peterselieman het volgende:
AirAsia X wil in hun nieuwe A330-900 neo's 440 stoelen proppen. Het maximale dat volgens Airbus erin past
https://www.upinthesky.nl(...)nzen-op-met-a330neo/
Met 230 man ook best proppen, net als die A330-900 met 440 passagiers...quote:Vandaag heeft Boeing de 737 MAX 10 officieel gelanceerd.
quote:KLM Cityhopper heeft twee extra Embraer 190’s besteld, ter versterking van haar huidige vloot van 30 Embraers van het type E190 en negen van het type E175. De nieuwe toestellen worden zomer 2018 verwacht. Uiteindelijk zal KLM Cityhoppers gehele vloot bestaan uit 49 Embrear ‘E-Jets’ – 32 E190s en 17 E175s – waarmee het de grootste E-Jet vloot van Europa heeft.
KLM Cityhopper is in 2008 begonnen met de vervanging van haar bestaande Fokker vloot met moderne E-Jets, die zorgen voor verdere uitbreiding van het bestaande netwerk, hogere frequenties en lagere kosten.
quote:Binnenkort worden de 67 bestemmingen van KLM Cityhopper alleen bediend met Embraer-toestellen. Momenteel zijn al 38 van onze 47 toestellen, die gezamenlijk 105.000 vluchten per jaar uitvoeren, van het type Embraer. Onze frequente, regionale diensten bedienen diverse gebieden met essentiële verbindingen tussen Europese steden en wereldbestemmingen. Cityhopper vervult een sleutelfunctie ten behoeve van de aan- en afvoer van passagiers voor de langeafstandsvluchten van KLM en haar 18 codeshare partners. De 2x2 stoelindeling in de cabine is, in combinatie met de punctualiteit en technische betrouwbaarheid van onze E-Jet vloot, de belangrijkste reden voor onze samenwerking met Embraer.
Boet Kreiken - Managing Director KLM Cityhopper
quote:Onze langdurige en succesvolle samenwerking met KLM Cityhopper komt voort uit ons streven om het beste te bieden, waarbij wij onze klanten graag meer bieden dan alleen de performance van onze vliegtuigen. Nieuwe bestellingen van vooraanstaande klanten als KLM Cityhopper dienen gevierd te worden, maar onderstrepen ook dat het belangrijk is om niet alleen op productie en technologie te letten, maar ook op service en support. Wij zijn er trots op dat Nederland, de thuisbasis van Embraer in Europa, ook het thuisland is van onze grootste Europese klant: KLM Cityhopper.
John Slattery,president-directeur van Embraer Commercial Aviation
Interessant is dat KLM-C niet negen maar acht E175's heeft. Of zouden ze de EXO al meetellenquote:
Tada:quote:Op zondag 18 juni 2017 11:27 schreef inkjet het volgende:
Dit onderdeel kan zonder meer van elk toestel zijn. Toch knap dat de originele poster weet voor welk toestel het is :-). Op de 787 lijsten zie je wel 'parts arriving' voor dat toestel dus het *kan* wel!
Hij vliegt eerst naar Portugal en daarna door naar de VS. Vanuit de VS vliegt hij naar Nederland.quote:DEN HAAG - De premier van India, Narendra Modi, komt naar Den Haag. Dinsdag brengt de premier een werkbezoek aan Nederland dat in het teken staat van het verbeteren van de relatie tussen Nederland en India.
Modi wordt dinsdagmiddag door minister-president Mark Rutte ontvangen voor een werklunch op het Catshuis. Ook ministers Bert Koenders van Buitenlandse Zaken, Lilianne Ploumen van Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking, Melanie Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu en staatssecretaris Martijn van Dam van Economische Zaken zijn daarbij aanwezig.
Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima ontvangen Modi vervolgens op de Eikenhorst in Wassenaar. Het werkbezoek van de Indiase premier wordt afgesloten met een bedrijfsbezoek en een ontmoeting met de Indiase gemeenschap in Nederland.
Die heeft er 19, dan heb je Korean Air en voor de rest met name freighters. Cathay heeft 14 voor vracht, net als UPS en Cargoluxquote:Op zaterdag 24 juni 2017 16:17 schreef flipsen het volgende:
Wie is de grootste afnemer van de 747-8i eigenlijk? Lufthansa? Die heeft er wel een paar, maar verder?
Dit.quote:
Vet filmpje, en idd apart om de achteruit te gebruiken .quote:
Dat TUI knipoogje maakt het wel afquote:
Aankomst van VT-EVA staat gepland voor 10:25 uur. Vertrek om 19:20 uur.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 12:11 schreef Iemand91 het volgende:
Premier India Narendra Modi naar Den Haag
Hij vliegt eerst naar Portugal en daarna door naar de VS. Vanuit de VS vliegt hij naar Nederland.
Hij is op dit moment onderweg met Air India One 747-400 VT-EVA naar Portugal:
https://www.flightradar24.com/AIC1/dd7c784
Grote kans dat deze 747 dus ook naar Schiphol komt:
[ link | afbeelding ]ORY | VT-EVA | Air India One by Olivier Mouhot, on Flickr
Er moet daar gebacktracked worden (geen taxiways parallel aan de runway), en lijkt inderdaad erop dat ze of de 180 graden bocht verkeerd hebben ingeschat, of het turningpad voorbij gegaan zijn. Is niet echt te zien op het filmpje.quote:
vetquote:
FR24 heeft wat trackingfoutjes; maar het is wel te zien dat ze de afslag gemist hebben.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 00:34 schreef NewHorizon het volgende:
Er moet daar gebacktracked worden (geen taxiways parallel aan de runway), en lijkt inderdaad erop dat ze of de 180 graden bocht verkeerd hebben ingeschat, of het turningpad voorbij gegaan zijn. Is niet echt te zien op het filmpje.
Jawel.quote:Vreemder is dat ze vervolgens hun reverse thrust gebruiken om achteruit te rijden, wat helemaal niet mag met een 757
Deze?quote:Op dinsdag 27 juni 2017 02:57 schreef flipsen het volgende:
In before wellus/nietus Staat me een Air Crash Investigation aflevering bij dat ze ook de reverse thrust gebruikten om van de gate weg te taxiën ofzo en dat dat later toch een belangrijke rol heeft gespeeld in de crash. Weet alleen niet meer welke crash dat was en geen zin om te googlen
Het ligt zo te zien aan de gebruikte motoren, mea culpaquote:Op dinsdag 27 juni 2017 00:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
FR24 heeft wat trackingfoutjes; maar het is wel te zien dat ze de afslag gemist hebben.
https://www.flightradar24.com/data/flights/by7534/#dc0686c
[..]
Jawel.
Overigens is dat niet echt een haalbare afslag, zeker als je richting het noorden landt. Lijkt me dat een 757 daar gewoon zal backtracken.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 00:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
FR24 heeft wat trackingfoutjes; maar het is wel te zien dat ze de afslag gemist hebben.
https://www.flightradar24.com/data/flights/by7534/#dc0686c
[..]
Jawel.
nope, was op de grondquote:Op dinsdag 27 juni 2017 06:18 schreef Woods het volgende:
[..]
Deze?
https://en.wikipedia.org/wiki/Lauda_Air_Flight_004?wprov=sfla1
Oh nice, die heb ik zien vliegen vanochtend. Zat aan het Valkenburgse meer bij een bijeenkomst buiten toen hij langs kwam bulderen en ik herkende het kleurenschema niet maar het was deze dame dusquote:Op dinsdag 27 juni 2017 00:32 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Aankomst van VT-EVA staat gepland voor 10:25 uur. Vertrek om 19:20 uur.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:BIJZONDER: BOEING 727 OP GRONINGEN AIRPORT EELDE
EELDE - Ooit was het een vertrouwde verschijning op luchthavens wereldwijd, maar tegenwoordig is het toestel betrekkelijk zeldzaam: de Boeing 727. Het iconische driemotorige vliegtuig is zeker in Nederland nog maar heel zelden te zien, maar dinsdagavond landt er een op Groningen Airport Eelde.
Het toestel dat vanaf het Engelse Doncaster naar Groningen vliegt is de Boeing 727-200 met de registratie G-OSRA, een 33 jaar oud toestel dat vliegt voor OilSpillResponse, een bedrijf dat zich bezighoudt met het bestrijden van olievlekken.
De eerste Boeing 727 vloog in 1964, in 1984 werd de productie beëindigd. In Europa was het toestel onder meer in dienst bij Lufthansa, Air France, Alitalia, Iberia en Sabena. In Nederland vloog alleen Air Holland eind jaren tachtig met de 727.
twitter:FlyGRQ twitterde op dinsdag 27-06-2017 om 17:08:15 Daar komt de 727, zojuist vertrokken vanaf Doncaster. Leuk feitje: het is momenteel de enige 727 in de lucht over d… https://t.co/iaUsdhrXc8 reageer retweet
Het is maar hoe je het brengt, dit klinkt iig veel positiever:quote:Op dinsdag 27 juni 2017 17:52 schreef derLudolf het volgende:
En de ochtendvlucht tussen Eelde en Southend wordt opgeheven, de avondvlucht uitgevoerd door Flybe blijft wel bestaan.
https://www.google.nl/amp(...)-en-Eelde-verdwijnen
twitter:FlyGRQ twitterde op dinsdag 27-06-2017 om 14:46:21 De dagelijkse route naar Londen blijft behouden, ondanks dat de bijdrage uit het routefonds stopt. Goed teken! →… https://t.co/aLCMgTUSrT reageer retweet
Wauw, levert mooie plaatjes op.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 15:15 schreef Iemand91 het volgende:
Een Airbus A380 doet een flypast over de RMS Queen Mary 2 bij Saint-Nazaire afgelopen zondag.
De Queen Mary 2 keerde terug naar de plaats waar ze gebouwd is in 2002 ter gelegenheid van The Bridge 2017 die de 100 jaar vriendschap tussen Frankrijk en de VS viert.
Momenteel is ze samen met vier Franse reuzen-trimarans onderweg in een race naar New York.
In Saint-Nazaire wordt de nose-section van de A380 gebouwd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ link | afbeelding ]25-06-2017 QUEEN MARY 2 + A380 dans le port de St Nazaire by Passeport Canaille, on Flickr
[ link | afbeelding ]bri170625-310 (2) by idecsportsailing, on Flickr
[ link | afbeelding ]The Bridge-Queen Mary 2 (92) by Hervé Menou, on Flickr
"Voor zakelijke reizigers is het vertrek op de ochtend te laat."quote:Op dinsdag 27 juni 2017 17:52 schreef derLudolf het volgende:
https://www.google.nl/amp(...)-en-Eelde-verdwijnen
Om vervolgens in de middle of nowhere in noord oost fucking groningen te belanden...quote:Op woensdag 28 juni 2017 02:18 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
"Voor zakelijke reizigers is het vertrek op de ochtend te laat."
Voor zakelijke reizigers is Southend ook geen Londen vliegveld dus ach.
Blijft verder wel een heerlijke route, mooi naar Nederland toe zonder de Rampstad door te moeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |