abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 12 juni 2017 @ 11:15:24 #51
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171637828
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 10:55 schreef Piles het volgende:

Ik hoop dat ie wel een succes wordt, tussen alle eenheidsworst van een 787, 777 en 350. Zeker nu de 747s verdwijnen.
De afgelopen 3 jaar heeft Airbus maar 4 orders erbij gekregen. Er zijn totaal 317 380's geleverd of nog in bestelling. 40% daarvan bij 1 maatschappij: Emirates. Die hebben het nu moeilijk en financiele experts zeggen dat ze de groei die ze hebben gekend nooit meer terugkomt.
Maatschappij annuleren bestellingen of schuiven ze voor zich uit. Leasemaatschappijen hebben nog toestellen staan die niemand wil. Tweedehands 380's (o.a. van Malaysian en Singapore) wil niemand hebben.

Op dit moment zou Airbus 380's kunnen verkopen boven de kostprijs....als er iemand geinteresseerd zou zijn. De 25 miljard investering die ze hebben gedaan voor de ontwikkeling gaan ze nooit terugverdienen met verkopen van de 380.

De kans dat de 380 ooit een succesverhaal wordt is heel klein. Sterker nog, ik denk dat Airbus de stekker er uit trekt voor 2025.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 12 juni 2017 @ 12:21:51 #52
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_171639789
Hier geen eenheidsworsten :D

https://vimeo.com/202534334
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_171640193
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 00:02 schreef Iemand91 het volgende:
PH-BFE "City of Melbourne" gaat haar laatste nacht in at home base.
Morgen vertrekt ze rond 11:55 uur voorgoed naar haar laatste rustplaats Orlando Melbourne International Airport, Florida.
Ze is de 7e 747-400 die de vloot verlaat.

[ afbeelding ]
Bron.

[ afbeelding ]
Bron
En nu aan het taxiën op Schiphol naar 18C (Zwanenburgbaan): https://www.flightradar24.com/KLM9865/db4814b

Dag Melbourne.
pi_171647588
Is er iemand die mij kan vertellen waarom er vaak vluchten vanaf dezelfde luchthaven naar dezelfde bestemming gaan binnen zeer korte tijd? Het zou toch veel logischer zijn om deze vluchten wat te spreiden? Enkele voorbeelden:

BAW12 vertrekt om 23:15 uit SIN en land om 05:50 op LHR
BAW16 vertrekt om 22:35 uit SIN en land om 05:05 op LHR

KE12 vertrekt om 23:50 uit LAX en land om 05:00 op ICN
OZ203 vertrekt om 00:20 uit LAX en land om 05:30 op ICN

NH212 vertrekt om 19:00 vanaf LHR en land om 14:40 op HND
JL44 vertrekt om 19:15 vanaf LHR en land om 15:00 op HND

Bij de laatste 2 snap ik dat de maatschappij er zelf weinig aan kan doen, maar het eerst voorbeeld vind ik wel bijzonder. Een 77W en een A380 binnen een uur? Er zal vast een hele logische verklaring voor zijn :7
Trotse Twentenaar
pi_171647733
Als ik t zo zie zijn het vrij populaire vluchttijden? Ook als je nog moet overstappen
pi_171648348
En vaak 'logische' aankomst en vertrektijden.

Als je 's avonds weggaat uit SIN en 's ochtends in LHR bent kan je op beide locaties wat aan je dag hebben. Zet je die vlucht op een middagvertrek verlies je een dag in Singapore... En kiezen mensen dus voor de concurrent als die wel goede tijden heeft.

Een van de redenen waarom lowcost en toeristenverkeer wel wegkomen met debiele vertrek- en aankomsttijden, want die vluchten zijn zo goedkoop dat een deel van de mensen dit prima vindt.

Hier in Doha zijn er nu 2 grote en 2 kleine 'banks' elke 24u, waarin dus hele golven aan vliegtuigen vertrekken tegelijk ri. Europa of Azie.
Jack does it in real time...
pi_171648471
Klinkt logisch allemaal, maar is er dan zoveel capaciteit om een A380 én een 77W binnen een uur te vullen naar LHR? Plus dat er om 23:30 nóg een A380 naar LHR vliegt.

Onvoorstelbaar :P
Trotse Twentenaar
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 19:16:16 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171648599
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:11 schreef zlotka het volgende:
Klinkt logisch allemaal, maar is er dan zoveel capaciteit om een A380 én een 77W binnen een uur te vullen naar LHR? Plus dat er om 23:30 nóg een A380 naar LHR vliegt.

Onvoorstelbaar :P
Tja je kunt zeggen, die gaan binnen een paar uur, maar je kunt ook zeggen dat er drie per dag zijn :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171648703
London is gigantisch en op de superconnector airlines kan je ook verbinden naar gerust meer dan honderd bestemmingen, dus dan lukt het wel om een A380 en 777 te vullen. Vanaf LHR hebben EK en QR ook vluchten 15 mins na elkaar geloof ik, dat is inderdaad vrij bizar, maar als dat populaire vertrektijden zijn is er blijkbaar genoeg vraag!

Netwerkplanning is best interessant vanwege deze zaken, al kan je niet altijd zo creatief zijn als je kan willen, o.a. vanwege slotrestricties. Recent heeft Norwegian wel interessante schema's, die vliegen een heleboel bestemmingen bijv. niet dagelijks en daardoor kunnen ze creatieve routes plannen voor hun vliegtuigen en crew.
Jack does it in real time...
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 19:31:46 #60
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171649031
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:19 schreef DeeBee het volgende:
die vliegen een heleboel bestemmingen bijv. niet dagelijks en daardoor kunnen ze creatieve routes plannen voor hun vliegtuigen en crew.
Kun je een voorbeeld geven? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171649220
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Tja je kunt zeggen, die gaan binnen een paar uur, maar je kunt ook zeggen dat er drie per dag zijn :P
Wetende dat het een aantal meer vluchten zijn vond ik het toch bizar :P

quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:19 schreef DeeBee het volgende:
London is gigantisch en op de superconnector airlines kan je ook verbinden naar gerust meer dan honderd bestemmingen, dus dan lukt het wel om een A380 en 777 te vullen. Vanaf LHR hebben EK en QR ook vluchten 15 mins na elkaar geloof ik, dat is inderdaad vrij bizar, maar als dat populaire vertrektijden zijn is er blijkbaar genoeg vraag!

Netwerkplanning is best interessant vanwege deze zaken, al kan je niet altijd zo creatief zijn als je kan willen, o.a. vanwege slotrestricties. Recent heeft Norwegian wel interessante schema's, die vliegen een heleboel bestemmingen bijv. niet dagelijks en daardoor kunnen ze creatieve routes plannen voor hun vliegtuigen en crew.
Interessant inderdaad.
Trotse Twentenaar
pi_171649232
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kun je een voorbeeld geven? :)
Ik zal binnenkort even zien of ik het effect kan laten zien wat ik bedoel als ik wat registraties naloop op Flightradar. Dit plaatje illustreert wat ik bedoel deels:



Maar stel dat je bijv. Oakland om de 2 dagen vliegt, zou je het zo kunnen plannen dat je een crew hebt op de aankomende vlucht uit Oslo, die dan hun minimum rest pakken, dan ook weer de vertrekkende vlucht opereren en vervolgens zelfs ook naar een andere Europese bestemming gaan zoals BCN (want ze vliegen niet alle 5 bestemming in bovenstaand kaartje dagelijks). En daarvandaan dan weer shorthaul opereren de dagen erna om terug te komen in Oslo (of BCN - OAK en terug OAK-OSL / OAK-CPH / OAK-ARN ofzo).

Misschien niet 'mega' spannend als ik het zo vertel, maar het is interessanter / uitdagender vanuit een wiskundig perspectief bijv. en je hebt dus ook dat kisten veel meer door het netwerk bewegen. In plaats van bijv. EK waarbij ze in principe altijd P2P doen vanaf DXB, terugkomen in de hub en dan weer ergens anders heen gaan.

Als je crew ook aanneemt onder dit soort voorwaarden en ze bijv. met een principe van '6 dagen werken, 6 dagen vrij' akkoord zijn, dan kan je veel creatiever plannen dan dat je iedereen altijd weer terug in je hub moet hebben na een paar dagen. Operationeel kan dat ook een voordeel zijn, want een stuk efficienter qua kosten / utilization.

Edit: zie bijv. deze kist (zoeken ging snel :D), LN-LNE:




Na 7 dagen pas weer terug in Oslo. :D Dat is iets wat je bij andere airlines niet veel ziet (ik daag iemand uit dat in het KL netwerk te vinden bijv., freighters uitgesloten :P). En dat is een competitive advantage voor Norwegian en een reden waarom ze misschien wél succesvol kunnen blijven qua lowcost-longhaul. Multi-hub, niet overal klakkeloos dagelijks naar toe plannen en creatiever qua netwerkplanning, fleetplanning en crewplanning. Zouden een hoop legacy carriers nog van kunnen leren. ^O^

Hoop dat dit genoeg voorbeeld is! :P

[ Bericht 7% gewijzigd door DeeBee op 12-06-2017 20:07:06 ]
Jack does it in real time...
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 23:39:49 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171656710
Aha interessant. Waarom voeren ze die vluchten uit vanuit Barcelona? Geen Spaanse maatschappij die dat doet ofzo?

En als KLM al zoiets zou willen doen, mag dat wel? Vaak mogen flag carriers toch alleen van/naar hun eigen land vliegen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171657735
2 types die snel uit het Nederlandse luchtruim zullen verdwijnen:




Aankomst in Melbourne:


Bron

Melbourne heeft meer dan 137.000 vlieguren gemaakt.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 11:33:45 #65
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_171662331
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 00:58 schreef Iemand91 het volgende:
Aankomst in Melbourne:
Oei, dan is ie flink verdwaald >:)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_171664008
Eerste Airbus A350-900 voor Delta Airlines; vandaag:

1st Airbus A350 Delta Airlines N501DN by Jujug Spotting, on Flickr

Best nice. Zullen we vast ook wel een keer in Amsterdam zien.
(Training, substitute o.i.d.)

Zonder vals te spelen; spot het Nederlandse toestel :P :

  Moderator dinsdag 13 juni 2017 @ 13:00:36 #67
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171664317
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 12:50 schreef Iemand91 het volgende:
Eerste Airbus A350-900 voor Delta Airlines; vandaag:

[ link | afbeelding ]1st Airbus A350 Delta Airlines N501DN by Jujug Spotting, on Flickr

Best nice. Zullen we vast ook wel een keer in Amsterdam zien.
(Training, substitute o.i.d.)

Ziet er mooi uit!

Zullen ze niet best vaak hier te zien zijn? Ze komen nu toch ook regelmatig met 767 deze kant op? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171664820
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:00 schreef derLudolf het volgende:
Ziet er mooi uit!

Zullen ze niet best vaak hier te zien zijn? Ze komen nu toch ook regelmatig met 767 deze kant op? :)
De A350-900 zal bij Delta eerst de resterende 747-400's vervangen (gestationeerd in Detroit) en zal worden ingezet op de Trans-Pacifische routes, waaronder Los Angeles - Sydney.

Amsterdam is natuurlijk wel een flinke hub voor Delta en wie weet komt de A350-900 nog wel eens deze kant op voor trainingsvluchten of substitute. (zoals ook wel eens de 747-400 en 777-200LR deze kant op komt)
  Moderator dinsdag 13 juni 2017 @ 13:54:29 #69
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171665820
Hoe bedoel je eigenlijk trainingsvluchten? Je leert op weg van LA naar Sydney toch net zoveel als naar Amsterdam?
:)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 13 juni 2017 @ 13:55:01 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171665832
747's van Delta heb ik trouwens best vaak gezien :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171668304
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:54 schreef derLudolf het volgende:
Hoe bedoel je eigenlijk trainingsvluchten? Je leert op weg van LA naar Sydney toch net zoveel als naar Amsterdam?
:)
Daarom is het soms juist handiger korte routes te plannen. :P

Volgens mij een van de redenen waarom AF eerst CDG-BCN ging vliegen met hun 787, zodat er veel cycles en crew konden inwerken.
Jack does it in real time...
pi_171669864
KLM's Fokker F70 PH-KZM heeft net een fotovlucht boven - een deel van - Nederland gemaakt:
https://www.flightradar24.com/KLM9955/db7e766
pi_171697798
quote:
Volgens mij een van de redenen waarom AF eerst CDG-BCN ging vliegen met hun 787, zodat er veel cycles en crew konden inwerken.
KLM vllog met de 787 naar het midden oosten om dezelfde reden. Wat kort voor een 787.
--
pi_171698816
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 21:13 schreef inkjet het volgende:

[..]

KLM vllog met de 787 naar het midden oosten om dezelfde reden. Wat kort voor een 787.
Dat zijn prima routes voor 787 hoor. Zeker omdat er 787-8's bij maatschappijen zijn zonder crewrest, dus dan wil je niet eens 9+ uur gaan vliegen ermee. En dat hij routes van 15+u kan doen wil niet zeggen dat het alleen maar moet. :P

Vorig weekend DOH-ARN gingen we naar 43000 voet met een 787. _O_ Hoogste dat ik gevlogen heb en nog niet vaak meegemaakt dat ze boven FL400 gaan.
Jack does it in real time...
pi_171714418
quote:
Dat zijn prima routes voor 787 hoor. Zeker omdat er 787-8's bij maatschappijen zijn zonder crewrest, dus dan wil je niet eens 9+ uur gaan vliegen ermee. En dat hij routes van 15+u kan doen wil niet zeggen dat het alleen maar moet.
Nee moeten niet maar als je naar de routes kijkt die KLM nu met 787-9's vliegt zijn die gemiddeld duidelijk langer.
--
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')