Ook bizar om te zien hoe bijvoorbeeld Doha-Khartoum gevlogen wordt, wat een (onnodige) brandstof- en tijdsverspilling eigenlijk...quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:37 schreef Sunri5e het volgende:
https://www.flightradar24.com/30.08,47.17/6
Qatar trein over Iran.
Voor Qatar en de passagiers wel ja; maar met zo'n commerciële 100.000 vluchten per dag wereldwijd is het natuurlijk maar een druppel op een gloeiende plaat.quote:Op woensdag 7 juni 2017 00:53 schreef Quattroporte47 het volgende:
Ook bizar om te zien hoe bijvoorbeeld Doha-Khartoum gevlogen wordt, wat een (onnodige) brandstof- en tijdsverspilling eigenlijk...
Gisteravond beplakt.quote:KLM neemt binnenkort afscheid van haar laatste Fokkers en wil dat niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Met een speciale livery brengt de maatschappij een eerbetoon aan luchtvaartpionier Anthony Fokker.
De grondlegger van de Fokker-fabriek is vanaf nu te bewonderen op de staart van een Fokker 70 met de registratie PH-KZU. Op de zijkant van het toestel staan de woorden ‘Fokker – Thank you’.
“We willen iedereen die met de Fokker 70 heeft gewerkt op een passende manier bedanken. Voor alle inzet en toewijding. En wat is een mooiere manier om deze mensen te bereiken dan met het toestel zelf”, aldus KLM.
Laatste vlucht
KLM zal op 28 oktober de laatste vlucht uitvoeren met een Fokker 70. De vliegtuigen worden vervangen door modernere en zuinigere Embraers. De Fokker 50 en 100 verlieten al eerder de vloot.
Niet het enige
Overigens komt KLM niet alleen met een bijzondere livery ter ere van het afscheid. Zo wordt er nog een speciale film- en fotovlucht uitgevoerd en verschijnt er een boek over de gezamenlijke geschiedenis van de maatschappij en Fokker.
(foto is van een Shangee Y-8 van Myanmar; het type toestel dat vermist wordt)quote:An airport source, who asked not to be named, said the plane was carrying 105 pasengers and 11 crew.
A Myanmar military plane carrying 116 people went missing on Wednesday between the southern city of Myeik and Yangon, according to the office of the army chief and an airport source.
"Communication was lost suddenly at about 1:35 pm (07:05 GMT) when it reached about 20 miles west of Dawei town," the commander-in-chief's office said in a statement.
Ships and planes have been scrambled to search for the plane, which was flying over the Andaman Sea when it went missing, the statement added.
An airport source said the plane was carrying 105 pasengers and 11 crew when it took off.
The passengers were believed to mainly be family members of military men based in the coastal region.
"We think it was a technical failure. Weather is fine there," the source told AFP, asking not to be named, adding there was no news of the plane so far.
Mooi.quote:Op woensdag 7 juni 2017 14:12 schreef Iemand91 het volgende:
KLM neemt afscheid van Fokkers met speciale livery
[..]
Gisteravond beplakt.
Ook op de blog van KLM: A Fond Farewell to Fokker
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voorbeeld van gisteren: er werden door de 15 overgebleven toestellen elf uitgaande vluchten vanaf Schiphol uitgevoerd. daarnaast nog de KL856 die 24 uur later vliegt dan de 855 en dus een toestel extra kost. 12 vluchten met 15 toestellen is 80%, dat is gelukkig heel wat gunstiger dan 7 van de 14. Twee andere toestellen kwamen alleen binnen gisteren, de BFL vloog helemaal niet want die is al weken in onderhoud.quote:Op maandag 5 juni 2017 23:42 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Er zijn nog 14 over. En in zo'n 5 jaar 22 toestellen uitfaseren komt neer op ruim 4 toestellen per jaar. Voor mijn *gevoel* niet erg geleidelijk, zeker straks aan het einde van 2017 niet wanneer er in een maand 3 toestellen uit gaan waaronder 2 op dezelfde dag (volgens planning)
En met de vluchten die de 747's uitvoeren heb je al gauw zo'n 2 toestellen per bestemming nodig waardoor je met een vloot van 14 toestellen nog maar zo'n 7 bestemmingen overhoudt als je daar dagelijks een 747 op wil inzetten.
Die is momenteel al bezig met zijn training voor de 737 dus nee.quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:48 schreef flipsen het volgende:
Gaat Wim Lex die laatste vlucht uitvoeren eigenlijk?
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten toch?quote:Op woensdag 7 juni 2017 18:57 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Die is momenteel al bezig met zijn training voor de 737 dus nee.
In oktober moet hij al een tijdje in de 737 rondvliegen. Mag niet twee types door elkaar vliegen.quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:08 schreef derLudolf het volgende:
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten toch?
Niemand mag dat? Of gastvliegers niet?quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:25 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
In oktober moet hij al een tijdje in de 737 rondvliegen. Mag niet twee types door elkaar vliegen.
Een commercieel vlieger mag maar op 1 type vliegen. Bijvoorbeeld alleen de 747 of alleen de A330.quote:
quote:Op woensdag 7 juni 2017 21:09 schreef Iemand91 het volgende:
Een commercieel vlieger mag maar op 1 type vliegen.
Met een beetje rondgooglen kom ik op onderstaande EU-regelgeving uit. Dat zou er op duiden dat 2 typeratings (en current) geen probleem is, zolang je ze niet doorelkaar vliegt op een dag.quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:06 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht dat je meerdere typeratings kon hebben..
Maar misschien dat een buschauffeur van KLM hier iets meer over kan roepen.quote:AMC1 ORO.FC.240 Operation on more than one type or variant
(a)(2)
When a flight crew member operates more than one aeroplane type or variant
within one or more licence endorsement as defined by Regulation (EU) No
1178/2011 and associated procedures, the operator should ensure that:
(i ) the minimum flight crew complement specified in the operations manual
is the same for each type or variant to be operated;
(ii) the flight crew member does not operate more than two aeroplane types
or variants for which a separate licence endorsement is required, unless
credits related to the training, checking, and recent experience
requirements are defined in data established in accordance with
Regulation (EC) No 1702/2003 for the relevant types or variants; and
(iii) only aeroplanes within one licence endorsement are flown in any one
flight duty period, unless the operator has established procedures to
ensure adequate time for preparation.
Hamburg of Bremen is ook vaak f70quote:Op woensdag 7 juni 2017 23:13 schreef larsico het volgende:
Met de uitfasering van de F70 naderend lijkt het me leuk ergens in de komende maanden een dagtripje te maken naar een stad die met de F70 aangedaan wordt. Zit nu te denken aan Düsseldorf, iemand enig idee hoe groot de kans is dat KL1853 en KLKL1862 in Augustus met de Fokker 70 uitgevoerd worden? KLM website geeft aan van wel, maar vroeg me af hoe groot de kans is dat dat nog verandert.
Die meid kan ook wel wat olifantenhuid gebruiken en ze krijgt haar kans om repliek te leveren op een presenteerblaadje op het moment dat hij zegt dat hij een advocaat is.quote:Op donderdag 8 juni 2017 18:40 schreef G-Pier het volgende:
Sommige pax..
(Passagier op BRU filmt Aviapartner-gate agent voor Ryanair die uiteindelijk emotioneel geraakt. Iets met boardingkaart.)
http://www.dumpert.nl/med(...)d_blijft_zeiken.html
Amerikanenquote:Op donderdag 8 juni 2017 18:40 schreef G-Pier het volgende:
Sommige pax..
(Passagier op BRU filmt Aviapartner-gate agent voor Ryanair die uiteindelijk emotioneel geraakt. Iets met boardingkaart.)
http://www.dumpert.nl/med(...)d_blijft_zeiken.html
Een interessante vraag. De oorspronkelijke planning voor Cityhopper ging uit van de geleidelijke uitfasering van de toestellen tot het einde in 2018. Nu zien we dat de uitfasering van mei (de KZK) en van juni (de KZC) vooralsnog zijn uitgesteld en dat nu per einde zomerdienstregeling 2017 alle Fokkers stoppen. Het zou zomaar kunnen dat ze alle negen doorvliegen tot 29 oktober. KL-C kan de toestellen nauwelijks aanslepen momenteel en de uitgefaseerde toestellen staan lang aan de grond voordat ze een nieuwe rol krijgen, dus waarom niet?quote:Op woensdag 7 juni 2017 23:13 schreef larsico het volgende:
Met de uitfasering van de F70 naderend lijkt het me leuk ergens in de komende maanden een dagtripje te maken naar een stad die met de F70 aangedaan wordt. Zit nu te denken aan Düsseldorf, iemand enig idee hoe groot de kans is dat KL1853 en KLKL1862 in Augustus met de Fokker 70 uitgevoerd worden? KLM website geeft aan van wel, maar vroeg me af hoe groot de kans is dat dat nog verandert.
Willem zou het misschien nog mogen, mits zijn rating op de f70 nog niet verlopen is (jaar na zijn laatste check).quote:Op donderdag 8 juni 2017 00:07 schreef flipsen het volgende:
Ha, stelde ik zomaar een intelligente vraag kennelijk, zo leren we nog meer hier Het wachten is op NewHorizon, die vliegt toch bij KL?
Dit inderdaad. Al ben ik niet zeker van de regels die KLC voert, maar kan me haast niet voorstellen dat het daar anders is dan bij KLM zelf.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:15 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Willem zou het misschien nog mogen, mits zijn rating op de f70 nog niet verlopen is (jaar na zijn laatste check).
Echter binnen KLM is het de regel dat er maar 1 type gevlogen wordt, ook al heeft de wet ruimte voor 2.
Jep. 163 stuks als je hun 777F's ook meerekent. Ze hebben overigens onlangs hun eerste 777-300ER uitgefaseerd.quote:Op donderdag 8 juni 2017 07:29 schreef DeeBee het volgende:
Wie is de grootste operator van 777 eigenlijk, EK?
Wrakstukken en lichamen zijn gevonden in zee.quote:Op donderdag 8 juni 2017 09:30 schreef xcachet het volgende:
Is er al een update over het vermiste vliegtuig?
Ik vond deze planning voor 29 oktober:quote:Op donderdag 8 juni 2017 19:38 schreef inkjet het volgende:
Het zou zomaar kunnen dat ze alle negen doorvliegen tot 29 oktober. KL-C kan de toestellen nauwelijks aanslepen momenteel en de uitgefaseerde toestellen staan lang aan de grond voordat ze een nieuwe rol krijgen, dus waarom niet?
Vliegers bij KLC zijn 100% KLM vliegers, gedetacheerd bij KLC, dus daar geldt hetzelfde voor.quote:Op donderdag 8 juni 2017 22:26 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Al ben ik niet zeker van de regels die KLC voert, maar kan me haast niet voorstellen dat het daar anders is dan bij KLM zelf.
Dat weet ik, maar de betreffende regel staat in het Basic Operations Manual, en daar heeft KLC een eigen versie vanquote:Op vrijdag 9 juni 2017 08:26 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Vliegers bij KLC zijn 100% KLM vliegers, gedetacheerd bij KLC, dus daar geldt hetzelfde voor.
Klopt, staat er niet in.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 09:45 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar de betreffende regel staat in het Basic Operations Manual, en daar heeft KLC een eigen versie van
Dat is voor een groot deel een exacte kopie met wat zaken aangepast, dus heel zeer waarschijnlijk staat het er ook in. Het is iig duidelijk dat er ook bij KLC niet gemixed wordt gevlogen.
Gezien z'n route en verwachte tijd ging hij blijkbaar voor het record "fastest journey around the world via six continents". Die staat nu op 63:46.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 19:44 schreef Shivo het volgende:
Wereldrecordpoging van Erik de Zwart om rond de wereld te vliegen mislukt
Blijkbaar wilde hij met zes of zeven overstappen de wereld rond, in 63 uur. Hoe dat dan een wereldrecord voorstelt weet ik niet. Me dunkt dat je met AMS-NYC, NYC-PEK, PEK-AMS in veertig uur klaar moet kunnen zijn.
quote:“We will not launch an A380neo, there’s no business case now to do that, this is absolutely clear,” Bregier said. “
Dat geluidquote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:15 schreef Iemand91 het volgende:
Een near-miss met een drone zien we vaker. Nu eens met een weerballon :
Grappig dat ze dat opnemen, het heeft weinig nut voor wetenschappelijk doel lijkt me. Overigens was die ballon niet lang nadat het vliegtuig passeerde op dezelfde hoogte...quote:Dat geluid
Weerballonnen blijven een vreemd fenomeen qua regelgeving inderdaad. Al kan ik me geen incidenten voor de geest halen..quote:Op zondag 11 juni 2017 10:10 schreef inkjet het volgende:
[..]
Grappig dat ze dat opnemen, het heeft weinig nut voor wetenschappelijk doel lijkt me. Overigens was die ballon niet lang nadat het vliegtuig passeerde op dezelfde hoogte...
Inderdaad.quote:
Video is opgenomen met een el-cheapo GoPro; dus waarom geen geluid opnemen...quote:Op zondag 11 juni 2017 10:10 schreef inkjet het volgende:
Grappig dat ze dat opnemen, het heeft weinig nut voor wetenschappelijk doel lijkt me. Overigens was die ballon niet lang nadat het vliegtuig passeerde op dezelfde hoogte...
quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:25 schreef inkjet het volgende:
Goed, dan krijg je er 80 mensen meer in. Maar als men de hoeveelheid pax nu al als een probleem ziet ("hoe krijg ik het vol"?) dan gaat dat niet helpen. Wel worden de kosten per seat mile lager natuurlijk. Als je de tickets kunt verkopen.
Door die toename in directe vluchten wordt het aantal vliegbewegingen op vliegvelden wel steeds groter natuurlijk. Er komt een moment dat airlines wellicht voor bestemmingen die meerdere keren per dag worden aangevlogen er voor moeten kiezen om minder vaak per dag te vliegen, met een groter toestel. En dan is zo'n A380 opeens wel handig natuurlijk.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
Jup. Die winglets en iets zuinger afgestelde motoren moeten de business case van het huidige model verbeteren.
Alleen blijf je houden dat op dit moment voor veel maatschappijen point-to-point widebody's veel aantrekkelijker zijn. Met de A350, Boeing 777 en 787 is die markt zeer goed bediend. Daarmee haal je de markt voor de A380 voor een flink deel al weg.
Door de toename van directe vluchten heb je een afname van het aantal feeders. Het is aannemelijker dat het juist rustiger wordt daardoor. En als luchtvaartmaatschappij lever je extra service als je meerdere vluchten per dag kunt aanbieden. Die A380 gaat wel verdwijnen (good riddance....lelijk hok).quote:Op zondag 11 juni 2017 16:06 schreef FredvZ het volgende:
Door die toename in directe vluchten wordt het aantal vliegbewegingen op vliegvelden wel steeds groter natuurlijk. Er komt een moment dat airlines wellicht voor bestemmingen die meerdere keren per dag worden aangevlogen er voor moeten kiezen om minder vaak per dag te vliegen, met een groter toestel. En dan is zo'n A380 opeens wel handig natuurlijk.
Ik hoop dat ie wel een succes wordt, tussen alle eenheidsworst van een 787, 777 en 350. Zeker nu de 747s verdwijnen.quote:Op maandag 12 juni 2017 10:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
. Die A380 gaat wel verdwijnen (good riddance....lelijk hok).
De afgelopen 3 jaar heeft Airbus maar 4 orders erbij gekregen. Er zijn totaal 317 380's geleverd of nog in bestelling. 40% daarvan bij 1 maatschappij: Emirates. Die hebben het nu moeilijk en financiele experts zeggen dat ze de groei die ze hebben gekend nooit meer terugkomt.quote:Op maandag 12 juni 2017 10:55 schreef Piles het volgende:
Ik hoop dat ie wel een succes wordt, tussen alle eenheidsworst van een 787, 777 en 350. Zeker nu de 747s verdwijnen.
En nu aan het taxiën op Schiphol naar 18C (Zwanenburgbaan): https://www.flightradar24.com/KLM9865/db4814bquote:Op maandag 12 juni 2017 00:02 schreef Iemand91 het volgende:
PH-BFE "City of Melbourne" gaat haar laatste nacht in at home base.
Morgen vertrekt ze rond 11:55 uur voorgoed naar haar laatste rustplaats Orlando Melbourne International Airport, Florida.
Ze is de 7e 747-400 die de vloot verlaat.
[ afbeelding ]
Bron.
[ afbeelding ]
Bron
Tja je kunt zeggen, die gaan binnen een paar uur, maar je kunt ook zeggen dat er drie per dag zijnquote:Op maandag 12 juni 2017 19:11 schreef zlotka het volgende:
Klinkt logisch allemaal, maar is er dan zoveel capaciteit om een A380 én een 77W binnen een uur te vullen naar LHR? Plus dat er om 23:30 nóg een A380 naar LHR vliegt.
Onvoorstelbaar
Kun je een voorbeeld geven?quote:Op maandag 12 juni 2017 19:19 schreef DeeBee het volgende:
die vliegen een heleboel bestemmingen bijv. niet dagelijks en daardoor kunnen ze creatieve routes plannen voor hun vliegtuigen en crew.
Wetende dat het een aantal meer vluchten zijn vond ik het toch bizarquote:Op maandag 12 juni 2017 19:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tja je kunt zeggen, die gaan binnen een paar uur, maar je kunt ook zeggen dat er drie per dag zijn
Interessant inderdaad.quote:Op maandag 12 juni 2017 19:19 schreef DeeBee het volgende:
London is gigantisch en op de superconnector airlines kan je ook verbinden naar gerust meer dan honderd bestemmingen, dus dan lukt het wel om een A380 en 777 te vullen. Vanaf LHR hebben EK en QR ook vluchten 15 mins na elkaar geloof ik, dat is inderdaad vrij bizar, maar als dat populaire vertrektijden zijn is er blijkbaar genoeg vraag!
Netwerkplanning is best interessant vanwege deze zaken, al kan je niet altijd zo creatief zijn als je kan willen, o.a. vanwege slotrestricties. Recent heeft Norwegian wel interessante schema's, die vliegen een heleboel bestemmingen bijv. niet dagelijks en daardoor kunnen ze creatieve routes plannen voor hun vliegtuigen en crew.
Ik zal binnenkort even zien of ik het effect kan laten zien wat ik bedoel als ik wat registraties naloop op Flightradar. Dit plaatje illustreert wat ik bedoel deels:quote:
Oei, dan is ie flink verdwaaldquote:
Ziet er mooi uit!quote:Op dinsdag 13 juni 2017 12:50 schreef Iemand91 het volgende:
Eerste Airbus A350-900 voor Delta Airlines; vandaag:
[ link | afbeelding ]1st Airbus A350 Delta Airlines N501DN by Jujug Spotting, on Flickr
Best nice. Zullen we vast ook wel een keer in Amsterdam zien.
(Training, substitute o.i.d.)
De A350-900 zal bij Delta eerst de resterende 747-400's vervangen (gestationeerd in Detroit) en zal worden ingezet op de Trans-Pacifische routes, waaronder Los Angeles - Sydney.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 13:00 schreef derLudolf het volgende:
Ziet er mooi uit!
Zullen ze niet best vaak hier te zien zijn? Ze komen nu toch ook regelmatig met 767 deze kant op?
Daarom is het soms juist handiger korte routes te plannen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 13:54 schreef derLudolf het volgende:
Hoe bedoel je eigenlijk trainingsvluchten? Je leert op weg van LA naar Sydney toch net zoveel als naar Amsterdam?
KLM vllog met de 787 naar het midden oosten om dezelfde reden. Wat kort voor een 787.quote:Volgens mij een van de redenen waarom AF eerst CDG-BCN ging vliegen met hun 787, zodat er veel cycles en crew konden inwerken.
Dat zijn prima routes voor 787 hoor. Zeker omdat er 787-8's bij maatschappijen zijn zonder crewrest, dus dan wil je niet eens 9+ uur gaan vliegen ermee. En dat hij routes van 15+u kan doen wil niet zeggen dat het alleen maar moet.quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:13 schreef inkjet het volgende:
[..]
KLM vllog met de 787 naar het midden oosten om dezelfde reden. Wat kort voor een 787.
Nee moeten niet maar als je naar de routes kijkt die KLM nu met 787-9's vliegt zijn die gemiddeld duidelijk langer.quote:Dat zijn prima routes voor 787 hoor. Zeker omdat er 787-8's bij maatschappijen zijn zonder crewrest, dus dan wil je niet eens 9+ uur gaan vliegen ermee. En dat hij routes van 15+u kan doen wil niet zeggen dat het alleen maar moet.
En zie hier:quote:Op zaterdag 10 juni 2017 21:15 schreef Iemand91 het volgende:
De Airbus A380 is weer eens in het nieuws.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meeste van deze ideeën waren al bekend, maar nu komen ze ook met het deactiveren van de achterste upper deck deuren en 5 meter hoge winglets.
Misschien tellen ze dat stukje eronder ook mee?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
Die lijken me niet 5 meter hoog toch?
En ik denk dat je je daar heel snel op verkijkt op zo'n foto .quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Misschien tellen ze dat stukje eronder ook mee?
Is dat de PH-MPS iets rechts van het midden voor een gebouw met een blauwe muur?quote:Zonder vals te spelen; spot het Nederlandse toestel
De huidige zijn zo'n tweeënhalve meter hoog, zie:quote:Op vrijdag 16 juni 2017 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
Die lijken me niet 5 meter hoog toch?
Dit dus.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:15 schreef DaMook het volgende:
En ik denk dat je je daar heel snel op verkijkt op zo'n foto .
Bingo.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 19:11 schreef inkjet het volgende:
Is dat de PH-MPS iets rechts van het midden voor een gebouw met een blauwe muur?
Het lijkt kleiner, maar ik had gekekem naar die raampjes, die zullen 40cm hoog zijn? Dus ik geloofde de 5m wel.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 18:15 schreef DaMook het volgende:
[..]
En ik denk dat je je daar heel snel op verkijkt op zo'n foto .
Zou ik graag eens naartoe willen.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:15 schreef Iemand91 het volgende:
Aéroport de Paris-Le Bourget staat waar volgende week de 52e Paris Air Show zal plaatsvinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tics van je petten.
Doe dan. Wat een onzin. Je wilt helemaal niet. Wat een onzin zeg. Toen ik 15 was ging ik met een bus of metro. Kost geen klap. Sterker nog, op mijn 15e regelde ik een bus voor 40 man. Wat een zwets.quote:
Pardon?quote:Op zaterdag 17 juni 2017 00:12 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Doe dan. Wat een onzin. Je wilt helemaal niet. Wat een onzin zeg. Toen ik 15 was ging ik met een bus of metro. Kost geen klap. Sterker nog, op mijn 15e regelde ik een bus voor 40 man. Wat een zwets.
En bij zo'n show horen natuurlijk fijne air-to-air beeldenquote:Op vrijdag 16 juni 2017 15:15 schreef Iemand91 het volgende:
...waar volgende week de 52e Paris Air Show zal plaatsvinden.
*Mompelt iets over onregelmatige werktijden, thuissituatie etcetera. Je hoeft mij niet bewust te maken van de afstand hoor.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 00:27 schreef PluggieOD het volgende:
Natteman nat achter oren? Je kan zo naar LBG rijden hoor.
Wat een onzin zeg dat je niet zou doen.
Met de metro naar Parijs? Of kom je melden dat je op je 15e al een grote jongen was?quote:Op zaterdag 17 juni 2017 00:12 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Doe dan. Wat een onzin. Je wilt helemaal niet. Wat een onzin zeg. Toen ik 15 was ging ik met een bus of metro. Kost geen klap. Sterker nog, op mijn 15e regelde ik een bus voor 40 man. Wat een zwets.
Niet alleen flag carriers.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:39 schreef derLudolf het volgende:
Aha interessant. Waarom voeren ze die vluchten uit vanuit Barcelona? Geen Spaanse maatschappij die dat doet ofzo?
En als KLM al zoiets zou willen doen, mag dat wel? Vaak mogen flag carriers toch alleen van/naar hun eigen land vliegen?
Dat is een lijstje met definities.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 12:50 schreef nerd4sale het volgende:
Het heeft te maken met de ICAO 9 vrijheden.
https://www.icao.int/Pages/freedomsAir.aspx
Huh, als ik kijk naar die vlucht van Barcelona naar LA. De vlucht er voor komt niet uit Oslo, de vlucht er na gaat ook niet naar Barcelona...quote:Op zaterdag 17 juni 2017 12:50 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Niet alleen flag carriers.
Maar het gaat hier niet om een vlucht naar/van Barcelona, maar om een vlucht van/naar Oslo via Barcelona. Dat mag dan weer wel.
Het heeft te maken met de ICAO 9 vrijheden.
https://www.icao.int/Pages/freedomsAir.aspx
Dit dus.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 14:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Huh, als ik kijk naar die vlucht van Barcelona naar LA. De vlucht er voor komt niet uit Oslo, de vlucht er na gaat ook niet naar Barcelona...
quote:Op zaterdag 17 juni 2017 18:47 schreef Peterselieman het volgende:
AirAsia X wil in hun nieuwe A330-900 neo's 440 stoelen proppen. Het maximale dat volgens Airbus erin past mag.
https://www.upinthesky.nl(...)nzen-op-met-a330neo/
Dit onderdeel kan zonder meer van elk toestel zijn. Toch knap dat de originele poster weet voor welk toestel het is :-). Op de 787 lijsten zie je wel 'parts arriving' voor dat toestel dus het *kan* wel!quote:En de volgende 787-9 (PH-BHM) komt er ook al aan:
Ik ben benieuwd of deze mods ook op bestaande frames kunnen worden toegepast. Volgens geruchten zou het gaan om een A380 +quote:En een paar duidelijkere foto's van de nieuwe wingtip device van de A380.
Het formaat lijkt met elke hoek te verschillen.
De originele poster is Matt Cawby. Die gast houdt daar bij wijze van spreken 24/7 bij wat daar allemaal gebeurt.quote:Op zondag 18 juni 2017 11:27 schreef inkjet het volgende:
[..]
Dit onderdeel kan zonder meer van elk toestel zijn. Toch knap dat de originele poster weet voor welk toestel het is :-). Op de 787 lijsten zie je wel 'parts arriving' voor dat toestel dus het *kan* wel!
Nee, deze kan niet op bestaande frames worden gemonteerd; alleen nieuwe.quote:Op zondag 18 juni 2017 11:28 schreef inkjet het volgende:
Ik ben benieuwd of deze mods ook op bestaande frames kunnen worden toegepast. Volgens geruchten zou het gaan om een A380 +
Daar is ie dan.twitter:AirbusPRESS twitterde op zondag 18-06-2017 om 16:26:09 Introducing #A380plus,further increasing A380's efficiency winglets to provide up to 4 % fuel burn savings… https://t.co/sH5QOqBWCZ reageer retweet
Als je inlogt krijg je volgens mij gewoon alle oude functionaliteit terug.quote:Op zondag 18 juni 2017 18:44 schreef Sunri5e het volgende:
Flightradar24 heeft een nieuwe app. De oude is niet meer te downloaden en wordt ook niet meer ge-update. Lekker tegenover je klanten. Ik heb toen der tijd de app gekocht en dan mag je verwachten dat ze die gewoon updaten. Nu moet je de nieuwe app weer opnieuw kopen. Wat een naaistreek.
Ik zou me kapot schamen met die onzin.quote:Op zondag 18 juni 2017 19:09 schreef DeeBee het volgende:
Dat is echt al maanden zo inderdaad en als je een gold account hebt of iets krijg je die functionaliteit gewoon als je inlogt in de app.
Flightradar heeft onlangs ook flightdiary.net overgenomen en er my.flightradar24.com van gemaakt. Naar mijn mening de leukste site om je vluchten te tracken, vooral vanwege de stats zoals meest gevlogen vliegtuigtype.
4% fuel savings is wel flink voor de A380, not bad. Al zal het niet genoeg zijn om nu veel maatschappijen over de streep te trekken lijkt mij...
k[quote] Op zondag 18 juni 2017 19:09 schreef DeeBee het volgende:
Dat is echt al maanden zo inderdaad en als je een gold account hebt of iets krijg je die functionaliteit gewoon als je inlogt in de app.
Flightradar heeft onlangs ook flightdiary.net overgenomen en er my.flightradar24.com van gemaakt. Naar mijn mening de leukste site om je vluchten te tracken, vooral vanwege de stats zoals meest gevlogen vliegtuigtype.
4% fuel savings is wel flink voor de A380, not bad. Al zal het niet genoeg zijn om nu veel maatschappijen over de streep te trekken lijkt mij...
Weinig kans iid. Moet nog zien of we uberhaupt deze winglets gaan zien. Maar het levert wel kekke filmpjes op, dat dan weer wel:quote:Op zondag 18 juni 2017 19:09 schreef DeeBee het volgende:
4% fuel savings is wel flink voor de A380, not bad. Al zal het niet genoeg zijn om nu veel maatschappijen over de streep te trekken lijkt mij...
goedenmiddag, sorry mag mijn arm bij jou op schoot en mijn ene been moet over jou schouder heen anders gaat het niet, duurt de vlucht 12 uur? oke! ik ga mijn eigen keel doorsnijden.quote:Op zaterdag 17 juni 2017 18:47 schreef Peterselieman het volgende:
AirAsia X wil in hun nieuwe A330-900 neo's 440 stoelen proppen. Het maximale dat volgens Airbus erin past
https://www.upinthesky.nl(...)nzen-op-met-a330neo/
Met 230 man ook best proppen, net als die A330-900 met 440 passagiers...quote:Vandaag heeft Boeing de 737 MAX 10 officieel gelanceerd.
quote:KLM Cityhopper heeft twee extra Embraer 190’s besteld, ter versterking van haar huidige vloot van 30 Embraers van het type E190 en negen van het type E175. De nieuwe toestellen worden zomer 2018 verwacht. Uiteindelijk zal KLM Cityhoppers gehele vloot bestaan uit 49 Embrear ‘E-Jets’ – 32 E190s en 17 E175s – waarmee het de grootste E-Jet vloot van Europa heeft.
KLM Cityhopper is in 2008 begonnen met de vervanging van haar bestaande Fokker vloot met moderne E-Jets, die zorgen voor verdere uitbreiding van het bestaande netwerk, hogere frequenties en lagere kosten.
quote:Binnenkort worden de 67 bestemmingen van KLM Cityhopper alleen bediend met Embraer-toestellen. Momenteel zijn al 38 van onze 47 toestellen, die gezamenlijk 105.000 vluchten per jaar uitvoeren, van het type Embraer. Onze frequente, regionale diensten bedienen diverse gebieden met essentiële verbindingen tussen Europese steden en wereldbestemmingen. Cityhopper vervult een sleutelfunctie ten behoeve van de aan- en afvoer van passagiers voor de langeafstandsvluchten van KLM en haar 18 codeshare partners. De 2x2 stoelindeling in de cabine is, in combinatie met de punctualiteit en technische betrouwbaarheid van onze E-Jet vloot, de belangrijkste reden voor onze samenwerking met Embraer.
Boet Kreiken - Managing Director KLM Cityhopper
quote:Onze langdurige en succesvolle samenwerking met KLM Cityhopper komt voort uit ons streven om het beste te bieden, waarbij wij onze klanten graag meer bieden dan alleen de performance van onze vliegtuigen. Nieuwe bestellingen van vooraanstaande klanten als KLM Cityhopper dienen gevierd te worden, maar onderstrepen ook dat het belangrijk is om niet alleen op productie en technologie te letten, maar ook op service en support. Wij zijn er trots op dat Nederland, de thuisbasis van Embraer in Europa, ook het thuisland is van onze grootste Europese klant: KLM Cityhopper.
John Slattery,president-directeur van Embraer Commercial Aviation
Interessant is dat KLM-C niet negen maar acht E175's heeft. Of zouden ze de EXO al meetellenquote:
Tada:quote:Op zondag 18 juni 2017 11:27 schreef inkjet het volgende:
Dit onderdeel kan zonder meer van elk toestel zijn. Toch knap dat de originele poster weet voor welk toestel het is :-). Op de 787 lijsten zie je wel 'parts arriving' voor dat toestel dus het *kan* wel!
Hij vliegt eerst naar Portugal en daarna door naar de VS. Vanuit de VS vliegt hij naar Nederland.quote:DEN HAAG - De premier van India, Narendra Modi, komt naar Den Haag. Dinsdag brengt de premier een werkbezoek aan Nederland dat in het teken staat van het verbeteren van de relatie tussen Nederland en India.
Modi wordt dinsdagmiddag door minister-president Mark Rutte ontvangen voor een werklunch op het Catshuis. Ook ministers Bert Koenders van Buitenlandse Zaken, Lilianne Ploumen van Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking, Melanie Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu en staatssecretaris Martijn van Dam van Economische Zaken zijn daarbij aanwezig.
Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima ontvangen Modi vervolgens op de Eikenhorst in Wassenaar. Het werkbezoek van de Indiase premier wordt afgesloten met een bedrijfsbezoek en een ontmoeting met de Indiase gemeenschap in Nederland.
Die heeft er 19, dan heb je Korean Air en voor de rest met name freighters. Cathay heeft 14 voor vracht, net als UPS en Cargoluxquote:Op zaterdag 24 juni 2017 16:17 schreef flipsen het volgende:
Wie is de grootste afnemer van de 747-8i eigenlijk? Lufthansa? Die heeft er wel een paar, maar verder?
Dit.quote:
Vet filmpje, en idd apart om de achteruit te gebruiken .quote:
Dat TUI knipoogje maakt het wel afquote:
Aankomst van VT-EVA staat gepland voor 10:25 uur. Vertrek om 19:20 uur.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 12:11 schreef Iemand91 het volgende:
Premier India Narendra Modi naar Den Haag
Hij vliegt eerst naar Portugal en daarna door naar de VS. Vanuit de VS vliegt hij naar Nederland.
Hij is op dit moment onderweg met Air India One 747-400 VT-EVA naar Portugal:
https://www.flightradar24.com/AIC1/dd7c784
Grote kans dat deze 747 dus ook naar Schiphol komt:
[ link | afbeelding ]ORY | VT-EVA | Air India One by Olivier Mouhot, on Flickr
Er moet daar gebacktracked worden (geen taxiways parallel aan de runway), en lijkt inderdaad erop dat ze of de 180 graden bocht verkeerd hebben ingeschat, of het turningpad voorbij gegaan zijn. Is niet echt te zien op het filmpje.quote:
vetquote:
FR24 heeft wat trackingfoutjes; maar het is wel te zien dat ze de afslag gemist hebben.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 00:34 schreef NewHorizon het volgende:
Er moet daar gebacktracked worden (geen taxiways parallel aan de runway), en lijkt inderdaad erop dat ze of de 180 graden bocht verkeerd hebben ingeschat, of het turningpad voorbij gegaan zijn. Is niet echt te zien op het filmpje.
Jawel.quote:Vreemder is dat ze vervolgens hun reverse thrust gebruiken om achteruit te rijden, wat helemaal niet mag met een 757
Deze?quote:Op dinsdag 27 juni 2017 02:57 schreef flipsen het volgende:
In before wellus/nietus Staat me een Air Crash Investigation aflevering bij dat ze ook de reverse thrust gebruikten om van de gate weg te taxiën ofzo en dat dat later toch een belangrijke rol heeft gespeeld in de crash. Weet alleen niet meer welke crash dat was en geen zin om te googlen
Het ligt zo te zien aan de gebruikte motoren, mea culpaquote:Op dinsdag 27 juni 2017 00:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
FR24 heeft wat trackingfoutjes; maar het is wel te zien dat ze de afslag gemist hebben.
https://www.flightradar24.com/data/flights/by7534/#dc0686c
[..]
Jawel.
Overigens is dat niet echt een haalbare afslag, zeker als je richting het noorden landt. Lijkt me dat een 757 daar gewoon zal backtracken.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 00:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
FR24 heeft wat trackingfoutjes; maar het is wel te zien dat ze de afslag gemist hebben.
https://www.flightradar24.com/data/flights/by7534/#dc0686c
[..]
Jawel.
nope, was op de grondquote:Op dinsdag 27 juni 2017 06:18 schreef Woods het volgende:
[..]
Deze?
https://en.wikipedia.org/wiki/Lauda_Air_Flight_004?wprov=sfla1
Oh nice, die heb ik zien vliegen vanochtend. Zat aan het Valkenburgse meer bij een bijeenkomst buiten toen hij langs kwam bulderen en ik herkende het kleurenschema niet maar het was deze dame dusquote:Op dinsdag 27 juni 2017 00:32 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Aankomst van VT-EVA staat gepland voor 10:25 uur. Vertrek om 19:20 uur.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:BIJZONDER: BOEING 727 OP GRONINGEN AIRPORT EELDE
EELDE - Ooit was het een vertrouwde verschijning op luchthavens wereldwijd, maar tegenwoordig is het toestel betrekkelijk zeldzaam: de Boeing 727. Het iconische driemotorige vliegtuig is zeker in Nederland nog maar heel zelden te zien, maar dinsdagavond landt er een op Groningen Airport Eelde.
Het toestel dat vanaf het Engelse Doncaster naar Groningen vliegt is de Boeing 727-200 met de registratie G-OSRA, een 33 jaar oud toestel dat vliegt voor OilSpillResponse, een bedrijf dat zich bezighoudt met het bestrijden van olievlekken.
De eerste Boeing 727 vloog in 1964, in 1984 werd de productie beëindigd. In Europa was het toestel onder meer in dienst bij Lufthansa, Air France, Alitalia, Iberia en Sabena. In Nederland vloog alleen Air Holland eind jaren tachtig met de 727.
twitter:FlyGRQ twitterde op dinsdag 27-06-2017 om 17:08:15 Daar komt de 727, zojuist vertrokken vanaf Doncaster. Leuk feitje: het is momenteel de enige 727 in de lucht over d… https://t.co/iaUsdhrXc8 reageer retweet
Het is maar hoe je het brengt, dit klinkt iig veel positiever:quote:Op dinsdag 27 juni 2017 17:52 schreef derLudolf het volgende:
En de ochtendvlucht tussen Eelde en Southend wordt opgeheven, de avondvlucht uitgevoerd door Flybe blijft wel bestaan.
https://www.google.nl/amp(...)-en-Eelde-verdwijnen
twitter:FlyGRQ twitterde op dinsdag 27-06-2017 om 14:46:21 De dagelijkse route naar Londen blijft behouden, ondanks dat de bijdrage uit het routefonds stopt. Goed teken! →… https://t.co/aLCMgTUSrT reageer retweet
Wauw, levert mooie plaatjes op.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 15:15 schreef Iemand91 het volgende:
Een Airbus A380 doet een flypast over de RMS Queen Mary 2 bij Saint-Nazaire afgelopen zondag.
De Queen Mary 2 keerde terug naar de plaats waar ze gebouwd is in 2002 ter gelegenheid van The Bridge 2017 die de 100 jaar vriendschap tussen Frankrijk en de VS viert.
Momenteel is ze samen met vier Franse reuzen-trimarans onderweg in een race naar New York.
In Saint-Nazaire wordt de nose-section van de A380 gebouwd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ link | afbeelding ]25-06-2017 QUEEN MARY 2 + A380 dans le port de St Nazaire by Passeport Canaille, on Flickr
[ link | afbeelding ]bri170625-310 (2) by idecsportsailing, on Flickr
[ link | afbeelding ]The Bridge-Queen Mary 2 (92) by Hervé Menou, on Flickr
"Voor zakelijke reizigers is het vertrek op de ochtend te laat."quote:Op dinsdag 27 juni 2017 17:52 schreef derLudolf het volgende:
https://www.google.nl/amp(...)-en-Eelde-verdwijnen
Om vervolgens in de middle of nowhere in noord oost fucking groningen te belanden...quote:Op woensdag 28 juni 2017 02:18 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
"Voor zakelijke reizigers is het vertrek op de ochtend te laat."
Voor zakelijke reizigers is Southend ook geen Londen vliegveld dus ach.
Blijft verder wel een heerlijke route, mooi naar Nederland toe zonder de Rampstad door te moeten.
Drenthequote:Op woensdag 28 juni 2017 09:54 schreef Karstman het volgende:
[..]
Om vervolgens in de middle of nowhere in noord oost fucking groningen te belanden...
Sowieso zou je zeggen dat er daar genoeg velden in de buurt zijn om naar uit te wijken ipv 2 uur te vliegen op 1 motor om terug te keren naar Perth.quote:Op woensdag 28 juni 2017 20:04 schreef flipsen het volgende:
Maar 2 uur lang? Je zou toch denken dat je die engine uitschakelt en de vibratie dan voorbij is Hoewel ik de kwaliteiten van de captain al niet te hoog inschat als ie de passagiers vraagt om te bidden
Ze vlogen boven de Indische Oceaan toch?quote:Op woensdag 28 juni 2017 21:41 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Sowieso zou je zeggen dat er daar genoeg velden in de buurt zijn om naar uit te wijken ipv 2 uur te vliegen op 1 motor om terug te keren naar Perth.
Maargoed, er speelt er in dit soort gevallen vaak meer dan in eerste instantie duidelijk is.
Zuid-Groningen eerder, Drenthe om precies te zijn. <30 minuten rijden van grootste deel van mijn familie, ideaal dus.quote:Op woensdag 28 juni 2017 09:54 schreef Karstman het volgende:
[..]
Om vervolgens in de middle of nowhere in noord oost fucking groningen te belanden...
Die turbine blijft draaien inderdaad. Soms zie je het ook op de luchthaven zelf als het waait.quote:Op donderdag 29 juni 2017 12:49 schreef flipsen het volgende:
Zat daar gisteravond nog even over na te denken. Als je de motor uitschakelt, blijven die bladen dan wel draaien door de luchtstroom? Dat zou het blijven schudden verklaren natuurlijk. Of gaat de motor "op slot", soort vaanstand
Nu ben ik niet zo bekend met Australië, liggen daar echt geen velden met toereikende hulpdiensten? In dat geval, I stand correctedquote:Op donderdag 29 juni 2017 08:51 schreef FredvZ het volgende:
Ziet er niet best uit:
[ afbeelding ]
Er zat ook niks in de buurt om even te landen:
[ afbeelding ]
2 regionale vliegvelden en 1 militair vliegveld.quote:Op donderdag 29 juni 2017 15:37 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nu ben ik niet zo bekend met Australië, liggen daar echt geen velden met toereikende hulpdiensten? In dat geval, I stand corrected
Die regionale velden hebben waarschijnlijk ook geen trappen om de PAX van boord te laten gaan. laat staan hotels, douaniers, hulpdiensten, parking, maintenance, een kraan voor engine swap, etc etc. Daarnaast is een A330 gecertificeerd om een paar uur door te vliegen op 1 motor.quote:Op donderdag 29 juni 2017 15:37 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nu ben ik niet zo bekend met Australië, liggen daar echt geen velden met toereikende hulpdiensten? In dat geval, I stand corrected
Dat is dus een beetje het dunne lijntje, het is niet de bedoeling dat je een veld kiest dat veel verder ligt omdat dat commercieel beter uitkomt (engineswap etc).quote:Op vrijdag 30 juni 2017 13:05 schreef Harbal het volgende:
[..]
Die regionale velden hebben waarschijnlijk ook geen trappen om de PAX van boord te laten gaan. laat staan hotels, douaniers, hulpdiensten, parking, maintenance, een kraan voor engine swap, etc etc. Daarnaast is een A330 gecertificeerd om een paar uur door te vliegen op 1 motor.
Jep, vandaar dat ik raar op keek, maar uiteraard is de density van airports veel lager in Australie.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 13:21 schreef derLudolf het volgende:
In West Europa heb je zeker elke 45 minuten wel een veld geschikt voor een formaatje A330 volgens mij.
Voor een A320 nog minder.
Nee, alle 5 nieuwe toestellen zijn al (deels) gebouwd en die winglets zijn nog nauwelijks meer dan een testcase dus dat duurt nog wel even voordat we die in gebruik zien.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 15:58 schreef derLudolf het volgende:
Die nieuwe A380 dan, met die enorme winglets?
Nee, het is puur ter vervanging van de oudste A380's die een van de oudste A380's van de productie zijn; met andere woorden zwaarder en inefficiënter als de toestellen die nu van de lijn rollen.quote:Maar deze vervanging betekend niet dat ze niets meer in de A380 zien. Of was het oorspronkelijke plan een grotere vloot?
Worden de uitgefaseerde toestellen nog doorverkocht? Of krijgen ze een enkeltje woestijn?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 16:21 schreef Iemand91 het volgende:
Nee, het is puur ter vervanging van de oudste A380's die een van de oudste A380's van de productie zijn; met andere woorden zwaarder en inefficiënter als de toestellen die nu van de lijn rollen.
Tis dat ik geen plek in mijn achtertuin hebquote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:10 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Worden de uitgefaseerde toestellen nog doorverkocht? Of krijgen ze een enkeltje woestijn?
Dat is dus de grote vraag.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:10 schreef FredvZ het volgende:
Worden de uitgefaseerde toestellen nog doorverkocht? Of krijgen ze een enkeltje woestijn?
Die piloot vond het vast wel phunnquote:Op zondag 2 juli 2017 13:15 schreef FredvZ het volgende:
Hier wordt je ook niet vrolijk van op zondagochtend
[ afbeelding ]
Ik zou het erg PHUCK vinden.quote:
En dan ook nog Korte Akkeren... daar hoeft niemand medelijden mee te hebben.quote:
Onlangs ook op Eelde. Of heeft dat hier ook al gestaan?quote:Op maandag 3 juli 2017 00:36 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag gisteren kwam deze 46 jaar oude Boeing 727 naar Schiphol.
Komt morgen weer.
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op maandag 3 juli 2017 20:07 schreef derLudolf het volgende:
Onlangs ook op Eelde. Of heeft dat hier ook al gestaan?
quote:Op dinsdag 27 juni 2017 17:46 schreef Sunri5e het volgende:
BIJZONDER: BOEING 727 OP GRONINGEN AIRPORT EELDEtwitter:FlyGRQ twitterde op dinsdag 27-06-2017 om 17:08:15 Daar komt de 727, zojuist vertrokken vanaf Doncaster. Leuk feitje: het is momenteel de enige 727 in de lucht over d… https://t.co/iaUsdhrXc8 reageer retweet
Haha, welkom in Nederland regeltjesland, meneer O'Learyquote:Op Schiphol blijft de operatie beperkt tot Dublin en Malaga. “Meer slots zijn er zogenaamd niet. Bespottelijk, voor een luchthaven met vijf start- en landingsbanen. We wilden Londen, Rome en nog meer routes, maar we mogen simpelweg niet groeien. Zogenaamd vanwege de capaciteit en geluidsregels. Belachelijk.”
Overigens stelt O’Leary dat Schiphol zich niets moet aantrekken van de afspraken over geluidsregels. “Die zijn niet eens wettelijk bindend.”
Ben ik het niet mee eens. Er zijn sowieso meerdere redenen om terug te gaan naar je thuisbasis of naar je vertrekveld. Sowieso makkelijker om pax om te boeken, maintenance etc.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 13:17 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Dat is dus een beetje het dunne lijntje, het is niet de bedoeling dat je een veld kiest dat veel verder ligt omdat dat commercieel beter uitkomt (engineswap etc).
In principe hoor je puur te kijken naar een veld waar je gegeven de condities veilig kunt landen (dus hulpdiensten beschikbaar, baanlengte, weer, etc).
Eventuele ETOPS-status doet daar niks aan af, dat is puur een planningverhaal. Op het moment van een engine failure met een twee motorig toestel hoor je uit te wijken naar het dichtstbijzijnde geschikte veld.
Laat ik het zo zeggen, als dit je gebeurt boven Europa dan heb je een heel slecht verhaal als je twee uur terugvliegt naar Amsterdam omdat het zo lekker makkelijk en goedkoop is qua maintenance en passagiers.
Daarom viel me dit op, maar nogmaals, ben niet zo bekend met Australie en de velden aldaar, dus wellicht heb ik voor mijn beurt gesproken en was Perth gewoon het dichtstbijzijnde geschikte veld.
Dat was mijn punt, nearest suitable op zo een moment relateert aan veiligheid, niet aan wat voor jou als maatschappij beter uit komt op dat moment qua kosten en maintenance enzo.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 00:31 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Er zijn sowieso meerdere redenen om terug te gaan naar je thuisbasis of naar je vertrekveld. Sowieso makkelijker om pax om te boeken, maintenance etc.
Maar vergeet ook niet dat een A330 of B777 of welk toestel dan ook op een vlucht van 8 a 10 uur vaak te zwaar is om te landen. Dus moet er sowieso gehold worden voor 2 uur, of je vliegt terug. Daarnaast zijn veel maatschappijen op dit soort routes ETOPS180 of hoger gecertificeerd. Er zijn zelfs al maatschappijen die 330 of 370 minuten ETOPS hebben op een TWIN!
Ook maatschappijen als KLM en Lufthansa doen het op deze manier...
Bewijs willen we zien!quote:Op vrijdag 7 juli 2017 02:22 schreef NewHorizon het volgende:
Verder ben ik vrij bekend met hoe KLM het doet,
Google Translate.quote:Op donderdag 6 juli 2017 12:18 schreef Karstman het volgende:
Slecht geschreven en/of vertaald ook. En wilt... serieus welke mongool heeft dit geschreven...
Als je ff tot het weekend hebtquote:Op vrijdag 7 juli 2017 04:47 schreef flipsen het volgende:
[..]
Bewijs willen we zien!
Doe eens een leuke foto vanuit de cockpit met dit fourm op je iPad ofzo
30 uur van tevoren kan het nog wel gratis overigens.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 20:30 schreef flipsen het volgende:
Grrrr, KLM waar ben je mee bezig?!? Nu kan je zelfs geen stoel meer gratis kiezen op intercontinentale vluchten?!?? Of je even EUR 20 pp per leg wil aftikken, wat een paupermaatschappij is dat geworden zeg
Ja, maar dan is je keuze wel aanzienlijk minder natuurlijk. Dus pushen ze je om nog effe extra te lappen. Zet de vlucht gewoon EUR 20 duurder op je site en klaar, maar neeeeee... En dan ook nog de 3-4-3 tegenwoordig in de 777. Heeft de grote baas zelf wel eens 12 uur in zo´n economy stoel gezeten voordat ie de 3-4-3 er doorheen drukte vraag ik me wel eens af.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 20:36 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
30 uur van tevoren kan het nog wel gratis overigens.
De beweegreden is niet zozeer meer geld verdienen aan mensen zoals jij die vroeg een stoel willen kiezen, maar meer het verder promoten van Flying Blue voor de vaste clientèle (silver+ heeft wel al eerder gratis keuze) en zorgen dat ook laatboekende gezinnen etc nog stoelkeuze bij elkaar hebben.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 20:40 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ja, maar dan is je keuze wel aanzienlijk minder natuurlijk. Dus pushen ze je om nog effe extra te lappen. Zet de vlucht gewoon EUR 20 duurder op je site en klaar, maar neeeeee... En dan ook nog de 3-4-3 tegenwoordig in de 777. Heeft de grote baas zelf wel eens 12 uur in zo´n economy stoel gezeten voordat ie de 3-4-3 er doorheen drukte vraag ik me wel eens af.
On the bright side: ik hoorde van klanten dat ze in een Dreamliner hadden gezeten bij AirEuropa, wist niet eens dat ze die (al) hadden. Klanten waren erg blij
Als de landingsbaan lang genoeg is, kun je prima landen.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 00:31 schreef Nymphetic13 het volgende:
Maar vergeet ook niet dat een A330 of B777 of welk toestel dan ook op een vlucht van 8 a 10 uur vaak te zwaar is om te landen.
Ik heb alleen nog maar ryanair gevlogen en ik betaal altijd bij voor een stoel aan het raam, vind ik het geld wel waard. En ook voor priority boarding en fast track bij de security. Het is maar waar je prioriteiten liggen in mijn ogen.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 20:46 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
De beweegreden is niet zozeer meer geld verdienen aan mensen zoals jij die vroeg een stoel willen kiezen, maar meer het verder promoten van Flying Blue voor de vaste clientèle (silver+ heeft wel al eerder gratis keuze) en zorgen dat ook laatboekende gezinnen etc nog stoelkeuze bij elkaar hebben.
Maargoed, ik snap dat jij daar nu weinig aan hebt uiteraard... En longhaul economy is inderdaad geen pretje.
Tis niet voor mezelf, tis voor klanten En die hebben wel een FB kaart zag ik, weet alleen niet of ze al silver+ hebben, zal ik nog even navragen!quote:Op vrijdag 7 juli 2017 20:46 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
De beweegreden is niet zozeer meer geld verdienen aan mensen zoals jij die vroeg een stoel willen kiezen, maar meer het verder promoten van Flying Blue voor de vaste clientèle (silver+ heeft wel al eerder gratis keuze) en zorgen dat ook laatboekende gezinnen etc nog stoelkeuze bij elkaar hebben.
Maargoed, ik snap dat jij daar nu weinig aan hebt uiteraard... En longhaul economy is inderdaad geen pretje.
Bij deze, vanuit het kantoortjequote:Op vrijdag 7 juli 2017 04:47 schreef flipsen het volgende:
[..]
Bewijs willen we zien!
Doe eens een leuke foto vanuit de cockpit met dit fourm op je iPad ofzo
quote:Op zaterdag 8 juli 2017 13:23 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Bij deze, vanuit het kantoortje
[ afbeelding ]
Coolquote:Op zaterdag 8 juli 2017 13:23 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Bij deze, vanuit het kantoortje
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 8 juli 2017 13:23 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Bij deze, vanuit het kantoortje
[ afbeelding ]
Ik doe een kleine gok; deze foto op een route naar/van Noord/Zuid-Amerika?quote:
Zuid-Amerika misschien bij de delivery vlucht, maar ik denk niet dat Cityhopper met Embraers zulke routes vliegt (we kijken door het rechterzijraam van een ERJ 170 of 190)quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:40 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik doe een kleine gok; deze foto op een route naar/van Noord/Zuid-Amerika?
Heel scherpquote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Zuid-Amerika misschien bij de delivery vlucht, maar ik denk niet dat Cityhopper met Embraers zulke routes vliegt (we kijken door het rechterzijraam van een ERJ 170 of 190)
Had niet echt op cockpit/interieur gelet, dan had ik dat inderdaad gezien.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:44 schreef OEM het volgende:
Zuid-Amerika misschien bij de delivery vlucht, maar ik denk niet dat Cityhopper met Embraers zulke routes vliegt (we kijken door het rechterzijraam van een ERJ 170 of 190)
Ik dacht dat je 777 vloog?quote:
Deed ik ook zeker, tot niet zo lang geleden . Beetje kenner kan dan ook al redelijk uitvogelen welke functies dat waren, dus zal om een beetje anonimiteit te waarborgen niet al te veel op gevlogen routes ingaan Maar de foto is ergens boven Scandinavië gemaakt.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:58 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Had niet echt op cockpit/interieur gelet, dan had ik dat inderdaad gezien.
[..]
Ik dacht dat je 777 vloog?
Wow... je hebt kenners en je hebt kennersquote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Zuid-Amerika misschien bij de delivery vlucht, maar ik denk niet dat Cityhopper met Embraers zulke routes vliegt (we kijken door het rechterzijraam van een ERJ 170 of 190)
Toch heeft hij over Lelystad wel een puntje. Met zo weinig vluchten per dag waarvan hij maar een deel krijgt kan het gewoon niet uit om er personeel te stationeren. Natuurlijk geldt dat voor anderen ook maar dat doet daar niets aan af.quote:Op donderdag 6 juli 2017 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
Ryanair klinkt hier als een kind dat zijn zin niet krijgt. Tsja, dat gebeurt zo nu en dan
quote:Op zaterdag 8 juli 2017 13:23 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Bij deze, vanuit het kantoortje
[ afbeelding ]
Als je het in een spoiler zet kunnen alleen ingelogde mensen het lezen en is het via Google niet te vindenquote:Op zaterdag 8 juli 2017 20:03 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Deed ik ook zeker, tot niet zo lang geleden . Beetje kenner kan dan ook al redelijk uitvogelen welke functies dat waren, dus zal om een beetje anonimiteit te waarborgen niet al te veel op gevlogen routes ingaan Maar de foto is ergens boven Scandinavië gemaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
EMIRATES precies hetzelfde. 25 euro per leg. En dat is voor een privé trip naar BKK dus gewoon 100 euro meer.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 20:30 schreef flipsen het volgende:
Grrrr, KLM waar ben je mee bezig?!? Nu kan je zelfs geen stoel meer gratis kiezen op intercontinentale vluchten?!?? Of je even EUR 20 pp per leg wil aftikken, wat een paupermaatschappij is dat geworden zeg
Achja, wellicht vermakelijker dan in de terminal zitten wachtenquote:Op zondag 9 juli 2017 00:25 schreef Iemand91 het volgende:
Slecht weer bij New York. Ritje van 3 uur over de luchthaven en dan weer terug:
[ afbeelding ]
Die mogen (en kunnen door shielding en onbeschikbaarheid) we niet eens gebruiken in de cockpit. Had de forumpagina al op de grond klaargezet in de browserquote:Op zaterdag 8 juli 2017 21:57 schreef Shivo het volgende:
[..]
Moeten jullie ook lappen voor de onboard wifi
Slecht weer of iets anders?quote:Op zondag 9 juli 2017 00:25 schreef Iemand91 het volgende:
Slecht weer bij New York. Ritje van 3 uur over de luchthaven en dan weer terug:
[ afbeelding ]
Je was me voor, las het net op de frontpage. Nooit geweten dat je voor broedende schildpadden helemaal niet naar Costa Rica hoeft, kan gewoon in NewYorkquote:Op zondag 9 juli 2017 01:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Slecht weer of iets anders?
http://nu.nl/dieren/48261(...)thaven-new-york.html
Pff tegen die tijd heb je te weinig brandstof over als je er geen rekening mee gehouden hebt.quote:Op zondag 9 juli 2017 00:25 schreef Iemand91 het volgende:
Slecht weer bij New York. Ritje van 3 uur over de luchthaven en dan weer terug:
[ afbeelding ]
Ja, dit vind ik ook jammer.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 20:30 schreef flipsen het volgende:
Grrrr, KLM waar ben je mee bezig?!? Nu kan je zelfs geen stoel meer gratis kiezen op intercontinentale vluchten?!?? Of je even EUR 20 pp per leg wil aftikken, wat een paupermaatschappij is dat geworden zeg
Dan is de keuze natuurlijk een stuk beperkter...quote:Op maandag 10 juli 2017 15:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dan wacht je toch tot je online kan inchecken.
Uiteraard...quote:Op maandag 10 juli 2017 18:50 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dan is de keuze natuurlijk een stuk beperkter...
Ja, als je bij een RyanAir boekt voor een vluchtje van 1,5 uur misschien. Nu hebben we het over "Nederlands Trots" en over een intercontinentale vlucht van meer dan 12 uur die een iets ander prijskaartje heeft dan een LCC. Ik vind het echt zum kotzenquote:Op dinsdag 11 juli 2017 05:06 schreef Xtreem het volgende:
Maar meer keuze heeft waarde waar een deel van de klanten (graag?) voor betaalt...
Ik geef ze ook groot gelijk, als je perse aan het raam of gangpad wil zitten dan kun je daarvoor kiezen door te betalen, maakt het je niet uit dan doe je dat niet. Zo heeft iedereen wanneer ze ook boeken de keuze en niet alleen de mensen die heel vroeg boeken.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 05:06 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Uiteraard...
Maar meer keuze heeft waarde waar een deel van de klanten (graag?) voor betaalt...
Ik geef KLM groot gelijk
Op zulke lange vluchten vind ik het wel 20 euro waard om een stoel te kiezen die ik wil. Nog veel meer zelfs dan bij korte ryanair vluchten. Anderhalf uur op een middenstoel zitten lukt nog wel, maar 12 uur dan kies ik liever een raamstoel.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 11:33 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ja, als je bij een RyanAir boekt voor een vluchtje van 1,5 uur misschien. Nu hebben we het over "Nederlands Trots" en over een intercontinentale vlucht van meer dan 12 uur die een iets ander prijskaartje heeft dan een LCC. Ik vind het echt zum kotzen
nou voor mij is dat gewoon fysiek onmogelijkquote:Op dinsdag 11 juli 2017 12:04 schreef DaMook het volgende: Anderhalf uur op een middenstoel zitten lukt nog wel.
Hier staat het ATC verkeer.quote:An Air Canada Airbus A320-200, registration C-FKCK performing flight AC-759 from Toronto,ON (Canada) to San Francisco,CA (USA) with 140 people on board, was on final approach to runway 28R in night conditions being cleared to land, when a short time after reading back the landing clearance the crew queried tower to confirm they were cleared to land advising they were seeing lights on the runway, tower advised the runway was clear and they were cleared to land indeed. Another voice chimed in calling they were lined up with the taxiway, tower immediately instructed AC-759 to go around as result commenting it looked like they were lined up for taxiway C. The aircraft went around from about 400 feet MSL. Other flight crew taxiing their aircraft on taxiway C commented the A320 was flying straight over them. The A320 positioned for another approach and landed safely about 15 minutes later.
The FAA is investigating the occurrence rated a serious incident. There were four aircraft on taxiway C, which runs parallel to runway 28R to the right of the runway.
Pijnlijk moment voor de betrokkenen, maar gelukkig geen brokkenquote:Op dinsdag 11 juli 2017 21:10 schreef Iemand91 het volgende:
Air Canada A320 vanuit Toronto land bijna op de taxibaan i.p.v. landingsbaan op San Francisco:
Incident: Canada A320 at San Francisco on Jul 7th 2017, lined up with taxiway for landing
[..]
Hier staat het ATC verkeer.
Playback is een b*tch op FR24, maar dit was dus de situatie:
(FR24 gaat hier dus de mist in; de Air Canada toestel ging dus recht over die 4 toestellen op de taxibaan heen)
[ afbeelding ]
Oei oei. Gelukkig zag de crew de lichten van de toestellen wel, al zagen ze de rest behoorlijk verkeerd. Maar goed, eerst het onderzoek maar eens afwachten.quote:Playback is een b*tch op FR24, maar dit was dus de situatie:
(FR24 gaat hier dus de mist in; de Air Canada toestel ging dus recht over die 4 toestellen op de taxibaan heen)
twitter:mattcawby twitterde op dinsdag 11-07-2017 om 18:47:07 This doesn't happen every day... reageer retweet
pff ja. Het heeft ons nogal wat moeite gekost om dit kleine ding in te pakken. Spartelde nogal tegen namelijkquote:Op dinsdag 11 juli 2017 23:57 schreef flipsen het volgende:
Van harte Iemand91 We hebben met alle lurkers hier wat geld bij elkaar gesprokkeld. Je zal wel even bezig zijn met uitpakken
Gefeliciteerd! Ben je nu 26 of slaat die '91 ergens anders opquote:Aww, Boeing heeft aan mijn verjaardag gedacht.
Strikje hoeft er niet om hoor.
Een landing op zicht dus ipv ILSquote:Op dinsdag 11 juli 2017 21:10 schreef Iemand91 het volgende:
Air Canada A320 vanuit Toronto land bijna op de taxibaan i.p.v. landingsbaan op San Francisco:
Incident: Canada A320 at San Francisco on Jul 7th 2017, lined up with taxiway for landing
[..]
Hier staat het ATC verkeer.
Playback is een b*tch op FR24, maar dit was dus de situatie:
(FR24 gaat hier dus de mist in; de Air Canada toestel ging dus recht over die 4 toestellen op de taxibaan heen)
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 11 juli 2017 23:49 schreef Iemand91 het volgende:
Aww, Boeing heeft aan mijn verjaardag gedacht.
Strikje hoeft er niet om hoor.[ afbeelding ]twitter:mattcawby twitterde op dinsdag 11-07-2017 om 18:47:07 This doesn't happen every day... reageer retweet
Ja, lekker slecht gekozen username omdat ik toch maar kort op dit forum wou zijn.quote:Op woensdag 12 juli 2017 09:00 schreef inkjet het volgende:
Gefeliciteerd! Ben je nu 26 of slaat die '91 ergens anders op
Ik had me al verheugd op taart op het uppder deck... Naja, nu snap ik ook dat ze hem weer terugrollen de hangar inquote:Op woensdag 12 juli 2017 12:14 schreef Iemand91 het volgende:
Nou nou, bedankt hoor maar ik ben nog niet jarig; pas eind deze maand.
quote:Een toeriste op Sint Maarten is omgekomen op Maho Beach. Het strand ligt aan het begin van een startbaan van de Princess Juliana luchthaven in Philipsburg.
De toeriste stond bij een hek dat het strand scheidt van de landingsbaan. Toen de motoren van een vertrekkend vliegtuig vol gas gaven, werd zij weggeblazen en viel met haar hoofd tegen een betonblok. De toeriste werd met spoed naar het ziekenhuis gebracht, maar overleed aan haar verwondingen. Haar identiteit is nog niet bekendgemaakt.
Darwin Award.quote:Op donderdag 13 juli 2017 06:52 schreef Pino112 het volgende:
http://nos.nl/artikel/218(...)op-sint-maarten.html
[..]
in het zelfde stuk staat dat het in 2000 ook al mis was gegaan met een zwaargewonde toerist tot gevolg en dat de waarschuwingsborden volgens het hof niet voldoende waren, omdat het gebied massaal jetblasttoeristen bleef trekken. Sinds die tijd is er weinig veranderd.quote:Op donderdag 13 juli 2017 06:52 schreef Pino112 het volgende:
http://nos.nl/artikel/218(...)op-sint-maarten.html
[..]
Geniaal .quote:Op donderdag 13 juli 2017 11:13 schreef Peterselieman het volgende:
Een Australische man is wel een echte baas door op een vlucht van Melbourne naar Perth een blikje bier in te checken als bagage. En het kan nog in een geheel aan ook
http://www.news.com.au/tr(...)967d2d6b6dbb106502c9
Weet ik zelf ook wel, maar toch enigszins hoopvol dat vooralsnog blijkbaar geen plannen zijn om ook deze uit de vloot te halen.quote:SCHIPHOL - De drie Boeing 747-400F vrachtvliegtuigen van KLM Cargo kunnen nog zeker vijftien jaar worden gebruikt. Dat zegt vrachtdirecteur Marcel de Nooijer tegen Luchtvaartnieuws.nl. Ook van de Boeing 747-400BCF in Martinair-kleuren wordt nog lang geen afscheid genomen.
KLM is al wel begonnen met het uitfaseren van de verouderde passagiersvariant van de Boeing 747-400. Die werd in 1989 in gebruik genomen. Van de laatste “Queen of the Skies” wordt naar verwachting in 2020 afscheid genomen.
De KLM-blauwe Boeing 747-400’s in vrachtuitvoering zijn een stuk jonger: gemiddeld veertien jaar. "Die toestellen kunnen dus met gemak nog vijftien jaar mee”, aldus De Nooijer. "En onze vierde 'full freighter', de PH-MPS met Martinair-livery, is pas terug van een grote onderhoudsbeurt in China en kan er weer vijf jaar tegenaan.”
Dat kan veel lager:quote:Op zaterdag 15 juli 2017 00:21 schreef Iemand91 het volgende:
I'm just going to leave this here:
[ afbeelding ]
Oudje, maar blijft geweldig.
Alsnog gelukt: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n910te/#e1b2d55quote:Op vrijdag 14 juli 2017 22:07 schreef Iemand91 het volgende:
Een van de 2 overgebleven Lockheed L-1011 TriStars hing net in de lucht.
https://www.flightradar24.com/N910TE/e17891d
Was een eenmalige ferry flight van Tucson naar Kansas City waar het naar het STEM (Science, Engineering, Math, and Technology) Education zou gaan.
Echter is het toestel terug gekeerd, schijnbaar is een van de motoren uitgevallen.
Vloog ooit rond voor het Flying Hospital Organisation en heeft sindsdien 15 jaar stil gestaan op Tucson.
[ afbeelding ]
Delta Airlines heeft schijnbaar tot 2012 een L-1011 simulator en die is sindsdien verkocht.quote:Op zondag 16 juli 2017 22:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wellicht een énorme noob vraag, maar hoe kan een piloot gecertificeerd blijven om een L-1011 te vliegen?
Het is niet alsof er nog jaarlijks enorme hoeveelheden vlieguren te maken zijn op dat toestel.
Of zijn dit soort vluchten uitzonderingen omdat er geen sprake is van betalende civiele passagiers etc etc?
Kan me voorstellen dat je die uitzonderingen zo nu en dan ook echt wel nodig hebt ja. Al was het maar voor testvluchten van modellen waar officieel nog geen typerating voor bestaat ook, bijvoorbeeld, niet?quote:Op zondag 16 juli 2017 23:09 schreef Iemand91 het volgende:
Verder zijn dit inderdaad ook wel bijzondere vluchten; ze hebben van de FAA een permit gekregen voor deze (ferry) flight.
Jep.quote:Op maandag 17 juli 2017 10:00 schreef LintuxCx het volgende:
Kan me voorstellen dat je die uitzonderingen zo nu en dan ook echt wel nodig hebt ja. Al was het maar voor testvluchten van modellen waar officieel nog geen typerating voor bestaat ook, bijvoorbeeld, niet?
Door jou persoonlijk? Gedachten tijdens het maken van de foto en enkele uren daarna, niet te bevatten...quote:Op maandag 17 juli 2017 12:25 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Precies 3 jaar geleden op dit tijdstip gemaakt...
Neequote:Op maandag 17 juli 2017 14:39 schreef Adrie072 het volgende:
Door jou persoonlijk? Gedachten tijdens het maken van de foto en enkele uren daarna, niet te bevatten...
Inderdaad.quote:
Oepstwitter:flightradar24 twitterde op dinsdag 18-07-2017 om 11:01:07 Hello @TUINederland Your 737 with registration number N732MA is using the transponder code (A9DB8D) of a Cessna 17… https://t.co/35uUYbwW4k reageer retweet
Het is niet de N732MA maar de N734SX. De N732MA staat sinds gisteren op IBZ.quote:Your 737 with registration number N732MA is using the transponder code (A9DB8D) of a Cessna 17… https://t.co/35uUYbwW4k[/tweet]
Grappig hoe de "webcare" lui nog reageren en FR24 de schuld geven.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 11:03 schreef biertapper het volgende:Oepstwitter:flightradar24 twitterde op dinsdag 18-07-2017 om 11:01:07 Hello @TUINederland Your 737 with registration number N732MA is using the transponder code (A9DB8D) of a Cessna 17… https://t.co/35uUYbwW4k reageer retweet
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | wilmer@nasi:~/adsb$ bzgrep -i A9D[3B]8D adsb-20170717.log.bz2 MSG,8,111,11111,A9D38D,111111,2017/07/17,15:54:57.587,2017/07/17,15:54:57.587,,,,,,,,,,,,0 MSG,8,111,11111,A9D38D,111111,2017/07/17,15:54:57.587,2017/07/17,15:54:57.587,,,,,,,,,,,,0 MSG,8,111,11111,A9D38D,111111,2017/07/17,15:54:58.480,2017/07/17,15:54:58.480,,,,,,,,,,,,0 MSG,8,111,11111,A9D38D,111111,2017/07/17,15:55:06.617,2017/07/17,15:55:06.617,,,,,,,,,,,,0 MSG,8,111,11111,A9D38D,111111,2017/07/17,15:55:06.617,2017/07/17,15:55:06.617,,,,,,,,,,,,0 MSG,8,111,11111,A9D38D,111111,2017/07/17,15:55:07.287,2017/07/17,15:55:07.287,,,,,,,,,,,,0 MSG,8,111,11111,A9D38D,111111,2017/07/17,15:55:08.585,2017/07/17,15:55:08.585,,,,,,,,,,,,0 MSG,7,111,11111,A9DB8D,111111,2017/07/17,20:26:45.319,2017/07/17,20:26:45.423,,35425,,,,,,,,,,0 MSG,7,111,11111,A9DB8D,111111,2017/07/17,20:26:45.423,2017/07/17,20:26:45.423,,35425,,,,,,,,,,0 MSG,7,111,11111,A9DB8D,111111,2017/07/17,20:26:50.727,2017/07/17,20:26:50.727,,35300,,,,,,,,,,0 MSG,5,111,11111,A9DB8D,111111,2017/07/17,20:27:35.712,2017/07/17,20:27:35.712,,33300,,,,,,,0,,0,0 MSG,8,111,11111,A9DB8D,111111,2017/07/17,20:27:36.801,2017/07/17,20:27:36.801,,,,,,,,,,,,0 |
Die kunnen inderdaad nog wel een lesje PR gebruiken.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 23:00 schreef LintuxCx het volgende:
Grappig hoe de "webcare" lui nog reageren en FR24 de schuld geven.
Weilen prins Bernhard vloog iets meer types.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:17 schreef derLudolf het volgende:
Ik mag hopen dat ze toch goed in de gaten houden of hij niet vergeetachtig gaat worden.
En vanaf nu vliegt KLM alleen nog maar met 787 op China begreep ik - geen 777 of 747 meer...quote:Op donderdag 20 juli 2017 00:18 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag Gisteren is de 9e Boeing 787-9 aan KLM geleverd.
De vorige 787 delivery was alweer 10 maanden geleden.
PH-BHL '"Lelie / Lily" is nu onderweg van Paine Field naar Amsterdam:
Verwachte aankomst is om 07:40 uur.
Nummer tien komt volgende maand.
Bij Boeing's delivery center:
[ link | afbeelding ]PH-BHL KLM Royal Dutch Airlines Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 38775 / LN 586 Aircraft Name: Lily/Lelie by Woodys Aeroimages, on Flickr
[ afbeelding ]
Je bedoelt dat ze niet meer met 747 naar Mainland China vliegen; dat klopt; dat heb ik een maand geleden hier genoemd:quote:Op donderdag 20 juli 2017 04:43 schreef Xtreem het volgende:
En vanaf nu vliegt KLM alleen nog maar met 787 op China begreep ik - geen 777 of 747 meer...
Volgens mij is het ook niets anders dan een sterfhuisconstructie om van de A340's af te komen.quote:Op donderdag 20 juli 2017 16:47 schreef DeeBee het volgende:
Soort van woordspeling op jeune ofzo?
Wat een bagger. Dit wordt echt helemaal niks, vanaf het begin aan niet in geloofd...
Daarvoor zijn er nog niet genoeg beschikbaar. Bovendien is het qua capaciteit een achteruitgang.quote:En vanaf nu vliegt KLM alleen nog maar met 787 op China begreep ik - geen 777 of 747 meer...
Toch gaan er kennlijk ook A350's voor Joon vliegen.quote:Op donderdag 20 juli 2017 17:51 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook niets anders dan een sterfhuisconstructie om van de A340's af te komen.
Boost was leuker.quote:Op donderdag 20 juli 2017 16:14 schreef Iemand91 het volgende:
Project Boost heeft een naam opgeleverd; Joon.
[ afbeelding ]
Ik snap weinig van hun nietszeggende promotievideo...
...en nietszeggende press release...
Heb het cadeaupapier eraf gehaald.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 23:49 schreef Iemand91 het volgende:
Aww, Boeing heeft aan mijn verjaardag gedacht.
Strikje hoeft er niet om hoor.twitter:mattcawby twitterde op dinsdag 11-07-2017 om 18:47:07 This doesn't happen every day... reageer retweet
Boost was de project naam.quote:Op donderdag 20 juli 2017 16:47 schreef DeeBee het volgende:
Soort van woordspeling op jeune ofzo?
Wat een bagger. Dit wordt echt helemaal niks, vanaf het begin aan niet in geloofd...
Ze zagen dit toestel verderop in Frankrijk staan; ze dachten vast van we maken het ons even makkelijk. Is de paintjob snel gedaan.quote:Op donderdag 20 juli 2017 17:22 schreef flipsen het volgende:
Wel een prachtige en fatasievolle livery
Ook niemand die van te voren even bedenkt hoe namen in andere (veel gesproken) talen worden uitgesproken... "Goon" is het beste dat ik ervan kan maken in het Spaans.
Allemaal in eigendom (dus geen lease) van Air France. Met de huidige lage olieprijzen prima manier om snel een vloot te creëren. En inderdaad; later worden die vervangen door de A350's.quote:Op donderdag 20 juli 2017 17:51 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij is het ook niets anders dan een sterfhuisconstructie om van de A340's af te komen.
Is maar net hoe je het bekijkt.quote:Op donderdag 20 juli 2017 18:19 schreef inkjet het volgende:
Bovendien is het qua capaciteit een achteruitgang.
Ja als de 772's niet vol zitten wordt het anders. Of je gaat vaker vliegen, dan wordt het ook anders. De selectie van toesteltype per vlucht is van veel meer zaken afhankelijk natuurlijk.quote:[..]
Is maar net hoe je het bekijkt.
Wat ik bedoel te zeggen is dat (bij KLM):quote:Op donderdag 20 juli 2017 20:10 schreef inkjet het volgende:
Ja als de 772's niet vol zitten wordt het anders. Of je gaat vaker vliegen, dan wordt het ook anders. De selectie van toesteltype per vlucht is van veel meer zaken afhankelijk natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |