abonnement Unibet Coolblue
pi_171461054
quote:
Net als je dacht alles gezien te hebben verschijnt er een video waarop te zien is hoe verslaggevers van CNN een niet-bestaand protest van moslims tegen terrorisme in scene zetten.

Het protest werd geënsceneerd voor een item over de aanslagen in Londen zaterdagavond, waarbij 7 doden vielen. De daders riepen volgens ooggetuigen 'dit was voor Allah'.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zondag 4 juni 2017 @ 23:08:45 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_171461150
Neem dit bericht met een korreltje zout vooralsnog. Die nieuwsposter van de FP heeft wel vaker fakenews geplaatst.

https://frontpage.fok.nl/(...)11-43-s-morgens.html
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 4 juni 2017 @ 23:12:36 #3
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171461292
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_171461315
Dit is toch wel redelijk 'in your face', nog wat fotoshoppen en de goedmens kan weer pronken met protestplaatjes.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_171461369
mensen deze protest heeft echt plaats gevonden laat je niks wijs maken er waren duizende mensen op de been tegen terrorisme om te tonen dit is niet de ware islam
pi_171463510
Als dit echt is, dan kan iemand vast ook de bijbehorende uitzending van het nieuwsitem er bij vinden.
pi_171465130
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 00:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Als dit echt is, dan kan iemand vast ook de bijbehorende uitzending van het nieuwsitem er bij vinden.
https://twitter.com/Becky(...)ostId%3D2e6bdc3aa68c
Nu het 2e filmpje. Net boven haar retweet van: Ramadan Kareem! Wishing you all a peaceful, blessed holy month

De beelden zijn vrijwel direct ontmaskerd als opgezet plan, dus CNN heeft ze misschien nooit gebruikt als echte repo of al weggehaald. Aan het einde van het filmpje zie je de beelden die geedit zijn zodat het lijkt alsof die moslims zelf borden meegebracht hadden en niet aangereikt kregen en alsof er geen aanwijzigingen door reporters werden gegeven.

edit: of gewoon de directe link naar het bewuste, in scene gezette, filmpje:
https://twitter.com/BeckyCNN/status/871399529479684096

[ Bericht 10% gewijzigd door voetbalmanager2 op 05-06-2017 01:45:01 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_171466044
Lol
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_171466196
Weet niet wie het fake news hier publiceert.
pi_171466214
quote:
Far-right twitterers are misleading folks about this video. Bloggers saying CNN was caught "staging fake news" Police allowed demonstrators thru cordon "so they could show their signs" to media, @CNNPR says. CNN, BBC, AP "simply filmed them doing so."
Aldus Brian Stelter van CNN.
pi_171466430
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 04:15 schreef Slaro het volgende:
Weet niet wie het fake news hier publiceert.
pi_171466500
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 04:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Aldus Brian Stelter van CNN.
En de eekhoorntjes vouwen de papiertjes dicht.
Het is gewoon puur propaganda.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_171466512
quote:
7s.gif Op maandag 5 juni 2017 08:09 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

En de eekhoorntjes vouwen de papiertjes dicht.
Het is gewoon puur propaganda.
Lijkt me een BNW-conclusie. Wel spannender dan de realiteit.
pi_171466521
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 08:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Lijkt me een BNW-conclusie. Wel spannender dan de realiteit.
Nee, de BNW conclusie is dat extreem rechts aan het misleiden is.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_171466557
quote:
7s.gif Op maandag 5 juni 2017 08:14 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Nee, de BNW conclusie is dat extreem rechts aan het misleiden is.
Zo'n topic zou in BNW geen twee minuten openblijven. 'MSM staget fake moslim protest' daarentegen is binnen een uur aan zijn tweede deel toe.

Hoe dan ook: paar moslimmoeders lopen met een paar borden door Londen. Paar journalisten zien dat en denken: dát levert een mooi plaatje op. "Hé, kunnen jullie even daar gaan staan? Beetje naar rechts, ja jij. Oké, draaien maar."

Je kunt het erover hebben of dat nou de beste manier van verslaggeving is, maar met het in scene zetten van een protest heeft het niet zo gek veel te maken.
  maandag 5 juni 2017 @ 08:24:04 #16
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_171466591
Het is me niet helemaal duidelijk waarom men doet alsof dit geënsceneerd is. Moslims die hun steun willen laten zien aan de slachtoffers stellen zich op t.o.v. de media: nou en? Denken mensen dat ieder item in een nieuwsprogramma (in de zin van een interview etc.) 'spontaan' en onvoorbereid plaats vindt? Die gedachte klopt niet.
pi_171466608
quote:
7s.gif Op maandag 5 juni 2017 08:14 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Nee, de BNW conclusie is dat extreem rechts aan het misleiden is.
Nou nee. Als je alleen maar naar de droge feiten kijkt dan wordt er een filmpje gepost. Als je daar naar kijkt is de eerste vraag die opkomt: waar kijk ik eigenlijk naar? Want obv dat filmpje alleen zonder context is het onmogelijk te zeggen wat hier aan de hand is en waarom we zien wat we zien.

Maar je krijgt eigenlijk nauwelijks de kans om daar even over na te denken want er wordt gelijk bij geschreeuwd dat dit het ultieme bewijs is dat CNN nieuws in scene zet, want : "kijk het filmpje, dat spreekt voor zich!" (Hurrrdurrr) En wie openlijk zijn vraagtekens zet bij de stelling dat dit filmpje "het allemaal bewijst" krijgt een shitstorm aan gejank over zich heen.

Ik vind het een opmerkelijk filmpje en ik wil graag weten waar ik naar kijk. Maar die hele twitterstorm aan "CNN = ISIS" tweets vind ik pas echt dubieus. Die wordt vooral in stand gehouden door mensen die gestopt zijn met zelfstandig nadenken en alleen nog populistisch geschreeuw nablaten.
pi_171466620
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 08:24 schreef beantherio het volgende:
Het is me niet helemaal duidelijk waarom men doet alsof dit geënsceneerd is. Moslims die hun steun willen laten zien aan de slachtoffers stellen zich op t.o.v. de media: nou en? Denken mensen dat ieder item in een nieuwsprogramma (in de zin van een interview etc.) 'spontaan' en onvoorbereid plaats vindt? Die gedachte klopt niet.
Complotdenken. Dat is nogal populair tegenwoordig aan de uiterst rechtse kant van het politieke spectrum. Stond een paar dagen geleden een goed stuk over in de Volkskrant, geloof ik.

edit: Jalta-hoofdredacteur is klaar met paranoïde samenzweringsverhalenen en idiote racistische theorieën Verdient eigenlijk wel een eigen topic, maar helaas, te lui.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2017 08:30:06 ]
pi_171466677
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 08:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Complotdenken. Dat is nogal populair tegenwoordig aan de uiterst rechtse kant van het politieke spectrum. Stond een paar dagen geleden een goed stuk over in de Volkskrant, geloof ik.

edit: Jalta-hoofdredacteur is klaar met paranoïde samenzweringsverhalenen en idiote racistische theorieën Verdient eigenlijk wel een eigen topic, maar helaas, te lui.
Goed stuk van Joshua Livestro ^O^
pi_171469120
Een aantal mensen geloofde toch niet dat dit uitgezonden was op CNN?


Alstu.
pi_171469163
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:15 schreef sbonestake het volgende:
mensen deze protest heeft echt plaats gevonden laat je niks wijs maken er waren duizende mensen op de been tegen terrorisme om te tonen dit is niet de ware islam
Waar dan?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_171469240
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 08:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoe dan ook: paar moslimmoeders lopen met een paar borden door Londen. Paar journalisten zien dat en denken: dát levert een mooi plaatje op. "Hé, kunnen jullie even daar gaan staan? Beetje naar rechts, ja jij. Oké, draaien maar."

Je kunt het erover hebben of dat nou de beste manier van verslaggeving is, maar met het in scene zetten van een protest heeft het niet zo gek veel te maken.
Dat ja.
Conscience do cost.
pi_171469246
Ik begrijp nog steeds de ophef niet. Wordt er nou gesteld dat die moslims betaald zijn om daar te gaan staan? Zo nee, dan is de ophef toch zwaar overdreven? Op het nieuws worden zo vaak beelden geregisseerd, ongeacht het onderwerp. Maar nee, de panische rechtsextremistische kneusjes die hier ronddwalen zien er weer een samenzwering in hoor. :')
  maandag 5 juni 2017 @ 11:31:16 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_171469299
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 11:29 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik begrijp nog steeds de ophef niet. Wordt er nou gesteld dat die moslims betaald zijn om daar te gaan staan? Zo nee, dan is de ophef toch zwaar overdreven? Op het nieuws worden zo vaak beelden geregisseerd, ongeacht het onderwerp. Maar nee, de panische rechtsextremistische kneusjes die hier ronddwalen zien er weer een samenzwering in hoor. :')
Dat moet je zo niet doen, creëert alleen maar nog meer achterdocht.

Om die reden alleen al niet.

Mensen weten niet meer wat ze moeten geloven.

Daar hoef je uberhaupt geen journalist voor te zijn, is alleen maar een kwestie van logisch nadenken.


Dit is in scene gezet.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')