abonnement Unibet Coolblue
pi_171437578
Hallo, ik zit nu in 5VWO en ik moet nog mijn studiekeuze maken. Ik wil graag scheikunde of scheikundige technologie studeren. Ik heb al twee studies gekozen uit alle studies die te maken hebben met scheikunde, mst bij delft en leiden of bij groningen.
Als er iemand is die 1 van deze twee studies doet, zou je me iets vertellen waarom je die hebt gekozen en waarom ik ook die moet kiezen?
Ik ben nog bezig met beslissen, maar als iemand me helpt zou ik het erg fijn vinden.
pi_171439395
Doe komend jaar bij beide studies/uni's een meeloopdag. Dat geeft vaak het beste beeld van een opleiding. Vooral als je veel vragen stelt.
gr gr
pi_171451460
Weet wel dat je bij MST na een jaar moet kiezen tussen scheikunde en scheikundige technologie.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_171466190
Ja ik vind het fijn dat je later kan kiezen en dat kan bij allebei en meeloopdagen zou ook leuk zijn, maar ik woon in curaçao dus dat kan nu niet.
pi_171911659
Het grote verschil tussen chemie en scheikundige technologie is wel dat bij die laatste er een nadruk ligt op de proces technologie (reactor ontwerp en stromingsleer en dat soort dingen), dat moet je wel interessant vinden en dat het chemie gedeelte maar een klein deel is. Wat dat betreft zou zo'n orientatie jaar wel handig zijn, maar over het algemeen kun je je keuze wel weer rechttrekken in de master. Het is ook wel frappant dat de grootste/bekendste/toonaangevende chemie vakgroepen vooral bij engineering lijken te zitten (Ben Feringa (van de nobel) in Groningen, Bert Meijer's groep in Eindhoven), maar wat dat betreft heb je eigenlijk bij de meeste chemie studies in Nederland wel goede opties.
pi_171930390
In Groningen volgen beide richtingen eerst dezelfde basisvakken en kun je je keuze eventueel nog uitstellen.

Zie ook voor de scheikunde vakken: https://www.rug.nl/ocasys/feb/vak/showpos?opleiding=4958
en vakken scheikundige techologie: https://www.rug.nl/ocasys/fwn/vak/showpos?opleiding=4965
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')