abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 3 juni 2017 @ 21:10:15 #1
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171427790
Nog meer dan vroeger is men zich dezer dagen bewust geworden van fake news. Outlets die een politieke kleur dragen en continu kiezen voor covfefe van slechts bepaalde issues, of met een bepaalde inslag, of met bepaalde feiten weggelaten. Om zo te voldoen aan de wensen van of corporaties of van de reader-base of andere belanghebbenden.

Zelfs in een welwillend deel van de wereld met de beste intenties en principes (het westen) is het nog steeds onmogelijk gebleken om de belangen van de media gelijk te trekken met die van de demos en dat merk je.

Een tijd geleden kwam ik langs iets op YouTube wat me hoop gaf. Het lijkt er op dat enkele mensen, waaronder iemand genaamd Tim Pool het op zich hebben genomen om onafhankelijke journalistiek op te zetten. Uiteraard geeft zo'n constructie van zelf-onderhoudende ZZP-ers niet de garantie op het wegwerken van bias maar in ieder geval in dit geval is het een neutraal, objectief tegengeluid in een wereld van gekleurde berichtgeving van rechts EN links.

Tim Pool is het soort persoon wat zelf met de camera op dingen af gaat om de feiten te achterhalen. Die zelf met voorstanders en tegenstanders gaat praten om zo oprecht mogelijk de nuance en ongehoorde kanten van een verhaal te belichten. Ouderwets hard werken in plaats van berichten kopieren en half-plausibele onzin verzinnen tijdens board-room meetings. Niet bang om links EN rechts een modderfiguur te laten slaan. Het is iemand die partisan politics hekelt en die zich daadwerkelijk in wil zetten voor de waarheid, wat die ook moge zijn en iemand die actief oproept om ook alles wat hij zelf zegt dieper te onderzoeken indien mogelijk.

https://www.youtube.com/user/Timcasts/videos

Ik vraag me af of iemand hier Tim Pool volgt, wat ze van zijn werk vinden of hoe ze denken over de toekomst van media outlets en alternative media.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 5 juni 2017 @ 14:35:12 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171473885
Letterlijk niemand hier heeft er een mening over? Bijzonder.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_171473989
quote:
15s.gif Op maandag 5 juni 2017 14:35 schreef SpecialK het volgende:
Letterlijk niemand hier heeft er een mening over? Bijzonder.
Sneu dat niemand reageert op je vraag inderdaad dus hier is mijn reactie: Nee, ik volg Tim Pool niet.
pi_171474244
fake news en gekleurd nieuws was voor iedereen die naar meer dan 1 bron kijkt en luisterd of zich al wel duidelijk. Net ook leuk duidelijk dat CNN (toch niet de kleinste) even een moslims protest tegen de aanslagen heeft gefaked. Fijn dat we de media zo goed kunnen vertrouwen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  maandag 5 juni 2017 @ 15:03:48 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171474592
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 14:49 schreef Harlon het volgende:
fake news en gekleurd nieuws was voor iedereen die naar meer dan 1 bron kijkt en luisterd of zich al wel duidelijk. Net ook leuk duidelijk dat CNN (toch niet de kleinste) even een moslims protest tegen de aanslagen heeft gefaked. Fijn dat we de media zo goed kunnen vertrouwen.
Dat 1 bron lezen/kijken problematisch is is denk ik al duidelijk sinds de begindagen van de massamedia. Maar ik denk dat het vrij uniek is dat we tegenwoordig in een situatie zitten waarin berichten door grotere bedrijven (soms uit nogal dubieuze bronnen) direct worden overgekopieerd in grote getallen.

Hoe kan je de powers that be nog ter verantwoording roepen als de feiten waar je mee werkt gegenereerd zijn in een achterkamertje.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_171492580
Journalisten die gaan werken via een patreon (op donaties) en daardoor ontsnappen aan de bias van editors of de betreffende media outlet waar ze voor werken lijkt mij een ontzettend positieve stap, en iets wat we (hopelijk) ook steeds meer zullen zien.
pi_171492747
Ik juich iedereen toe die onafhankelijke journalistiek probeert te bedrijven.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:30:59 #8
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_171493509
Ik juich het toe, natuurlijk. Tim Pool heeft ook wel ballen. Het is uiteindelijk niet zonder meer zo dat onafhankelijk ook ongekleurd, genuanceerd, neutraal en objectief is. Alex Jones is ook onafhankelijk ;) En kun je met een reeks 'interviews van de straat' ook een verdraaid beeld krijgen van 'de werkelijkheid'.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 12:48:45 #9
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171496201
De hoeveelheid fake news wordt schromelijk overdreven. Een boel mensen bombarderen alles wat niet in hun straatje past tot fake news.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 12:53:23 #10
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_171496330
https://noagendaplayer.com/listen/935 / http://www.noagendashow.com/

Deze podcast is meestal wel vermakelijk. Ze bespreken het nieuws en hoe dit gerapporteerd wordt.
  woensdag 28 juni 2017 @ 00:55:29 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172006923
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De hoeveelheid fake news wordt schromelijk overdreven. Een boel mensen bombarderen alles wat niet in hun straatje past tot fake news.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 28 juni 2017 @ 00:56:13 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172006931
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:53 schreef NightH4wk het volgende:
https://noagendaplayer.com/listen/935 / http://www.noagendashow.com/

Deze podcast is meestal wel vermakelijk. Ze bespreken het nieuws en hoe dit gerapporteerd wordt.
Dank ik zal dit morgen bekijken
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172009473
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 00:56 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dank ik zal dit morgen bekijken
Echt aan te raden, alleen duren de shows zo lang. Veel goed materiaal.
pi_172009500
Ik volg Tim Pool al een tijdje. Goed om te zien dat meer dat doen. ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')