abonnement Unibet Coolblue
pi_171425720
Wat is groennationalisme?

We kennen groen van PvdD en GroenLinks en ik denk dan aan de bloemetjes en de bijtjes, CO2 taks en dat soort dingen. De grachtengordel, de hipsters, het GoedVolk, deze mensen zijn allemaal pro groen.

We kennen nationalisme van de VVD, CDA, PVV en FvD. Vaak associëren we dit met narigheid, muren, Trump en een benauwd idee van identiteit.

We leven echter in Nederland. Nederland coalitieland. Wat nou als we deze twee krachten kunnen combineren en voorwaarts kunnen naar een nieuwe coalitie? Ik ben zelf piraat, maar juist daardoor besef ik me de beperkingen van onze huidige democratie en probeer ik een plaatje naar voren te brengen waar een grote meerderheid zich in kan vinden. Technisch gezien is er een kamermeerderheid mogelijk. Het is dan alleen nog een kwestie van overtuiging.

Dus, wat vindt men ervan?




Landschap bij naderend onweer
Roelofs, Willem (sr.)
Rijksmuseum

[ Bericht 4% gewijzigd door De_Nater op 04-06-2017 08:08:50 ]
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_171429573
Belofte nagekomen

[ Bericht 98% gewijzigd door De_Nater op 04-06-2017 08:09:01 ]
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_171440852
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_171441263
quote:
4s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 20:04 schreef De_Nater het volgende:

We kennen nationalisme van de VVD, CDA, PVV en FvD. Vaak associëren we dit met narigheid, muren, Trump en een benauwd idee van identiteit.

De partijen die je noemt hebben met nationalisme niets van doen. Behalve de laatste (die ik trouwens op moest zoeken, dat programma zou je misschien nationalistisch kunnen noemen): https://forumvoordemocratie.nl/verkiezingsprogramma
pi_171442265
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 11:31 schreef Biekuh het volgende:

[..]

De partijen die je noemt hebben met nationalisme niets van doen. Behalve de laatste (die ik trouwens op moest zoeken, dat programma zou je misschien nationalistisch kunnen noemen): https://forumvoordemocratie.nl/verkiezingsprogramma
De afgelopen verkiezingen gingen om nationale identiteit, waar heb jij vandaan dat deze partijen niets met nationalisme van doen hebben? VVD hanteert de slogan Normaal. Doen. en Rutte roept 'pleur op' richting de Turkse vlaggenzwaaiers. PVV wil Nederland weer van de Nederlanders maken, nationalistischer kan het niet. CDA komt op voor de oud-hollandsche boeren en draagt nog steeds een ARP-verleden in zich. Hoezo niet nationalistisch? Wat bedoel jij met nationalisme als je enkel FvD erbij schaart?
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_171443187
quote:
10s.gif Op zondag 4 juni 2017 12:16 schreef De_Nater het volgende:

[..]

De afgelopen verkiezingen gingen om nationale identiteit, waar heb jij vandaan dat deze partijen niets met nationalisme van doen hebben? VVD hanteert de slogan Normaal. Doen. en Rutte roept 'pleur op' richting de Turkse vlaggenzwaaiers. PVV wil Nederland weer van de Nederlanders maken, nationalistischer kan het niet. CDA komt op voor de oud-hollandsche boeren en draagt nog steeds een ARP-verleden in zich. Hoezo niet nationalistisch? Wat bedoel jij met nationalisme als je enkel FvD erbij schaart?
My God. Werkt je medicatie al?
  zondag 4 juni 2017 @ 13:01:06 #7
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171443336
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 12:55 schreef Biekuh het volgende:

[..]

My God. Werkt je medicatie al?
De befaamde FVD-argumenten. Hier staan ze.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171443425
quote:
15s.gif Op zondag 4 juni 2017 13:01 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

De befaamde FVD-argumenten. Hier staan ze.
ik heb niets van doen met het FVD. beter lezen.
pi_171443848
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 12:55 schreef Biekuh het volgende:

[..]

My God. Werkt je medicatie al?
Dit is geen argument. Geef eens een argument...
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
  zondag 4 juni 2017 @ 13:22:31 #10
104871 remlof
Europees federalist
pi_171443899
Nationalisme is altijd fout, wat voor een kleur het ook heeft.

En juist het klimaat stopt niet bij je grens dus 'groennationalisme' slaat per definitie al nergens op.
  Moderator zondag 4 juni 2017 @ 13:33:17 #11
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171444241
quote:
11s.gif Op zondag 4 juni 2017 13:20 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Dit is geen argument. Geef eens een argument...
Noem de beperkingen eens van onze democratie en hoe het aan de macht brengen van partijen die standpunten hebben die indruisen tegen de grondbeginselen van onze democratie ons verder helpt?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 4 juni 2017 @ 13:35:14 #12
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171444319
quote:
10s.gif Op zondag 4 juni 2017 12:16 schreef De_Nater het volgende:

De afgelopen verkiezingen gingen om nationale identiteit
Sinds wanneer is dat synoniem voor nationalisme?

quote:
VVD hanteert de slogan Normaal. Doen.
Ja, da's heeeeel nationalistisch. Grenst aan fascisme, bijna....

quote:
CDA komt op voor de oud-hollandsche boeren en draagt nog steeds een ARP-verleden in zich.
En een CHU verleden....en een KVP verleden....en hoe is de ARP nationalistisch, precies?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_171467257
quote:
15s.gif Op zondag 4 juni 2017 13:22 schreef remlof het volgende:
Nationalisme is altijd fout, wat voor een kleur het ook heeft.
Dat vind ik dus veel te beperkt gedacht. Waarom is nationalisme altijd fout? Waar haalt een samenleving haar identiteit vandaan als het niet religie mag zijn of een grondgebied (of liefst een combinatie van beide)?
quote:
En juist het klimaat stopt niet bij je grens dus 'groennationalisme' slaat per definitie al nergens op.
Maar, je kan prima als land verdragen sluiten die inzetten op duurzaamheid. Kijk naar IJsland, een land dat door eigenzinnig te zijn juist een bedrijf als Google naar zich toe trekt (ook doordat het daar koud is en dat hebben servers nodig) en tegelijkertijd in kan zetten op duurzaamheid. Kijk naar Duitsland dat eigenzinnig een energiewende heeft doorgevoerd in eigen land. Natuurlijk is klimaat grenzeloos, maar sinds de komst van het internet zijn heel veel zaken grenzeloos en je hebt toch altijd grenzen nodig.
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_171467298
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 13:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Noem de beperkingen eens van onze democratie en hoe het aan de macht brengen van partijen die standpunten hebben die indruisen tegen de grondbeginselen van onze democratie ons verder helpt?
En jij denkt dat FvD met 2 zetels (of PVV met 20) de grondbeginselen van onze democratie eigenhandig om zeep kunnen helpen? :') Mein Gott, dan heb je wel erg weinig vertrouwen in de slagkracht van andere partijen :D
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_171467414
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 13:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Sinds wanneer is dat synoniem voor nationalisme?
Sinds we dat op die manier kunnen framen. Neoliberalisme is ook een term dat misbruikt wordt door links om alles wat rechts doet negatief te karakteriseren, heeft Van Hees (filosoof binnen de analytische traditie) nog een mooi boekje over geschreven, nl dat die term leeg is geworden en geen betekenis meer heeft. De definities van woorden kunnen veranderen en de manier waarop we woorden gebruiken veranderd voortdurend. 'geuzen' was een scheldwoord voor de protestantse nederlanders van de republiek en ze zijn het met trots gaan dragen, daar komt niet voor niets het woord 'geuzennaam' vandaan.
quote:
[..]

Ja, da's heeeeel nationalistisch. Grenst aan fascisme, bijna....
Ik heb geen idee wat je hier zegt.
quote:
[..]

En een CHU verleden....en een KVP verleden....en hoe is de ARP nationalistisch, precies?
quote:
De polsslag van het volksleven klopt in zijn taal. — Geen wonder dus dat ook op het taalgebied dezelfde booze démon woedt. Zeker, gemakkelijk gaat het hier niet, want een tal zit zeer diep met haar wortels in het hart des volks geklemd, maar toch, beproefd zijn de halsbrekende toeren van die onzinnige eenvormigheidszucht ook hier. Immers, al kan het geheele taalgebouw met geen dommekracht uit zijn voegen worden gedrongen, men kan toch het verwenglans van bint en deurpost wegbranden, en het arduinen stoepplaveisel splijten doen. En dat is het wat wel ter deeg geschiedt, om, kon het maar, door een internationale taal, uit alle talen saâmgebrouwen, Europa’s volkstalen te doen vervagen. Veel zelfs schijnt dat streven te begunstigen. Vroeger leefde de taal schier uitsluitend in den mond des volks, en moest elk die schrijven wou, de volkstaal dus in den mond des volks beluisteren. Maar thans heeft men geen tijd meer om telkens |17| dat levend woordenboek na te slaan. Wie zou dat ook vergen kunnen van dat krielend heir van woordenlijmers, die dag aan dag met vellen vol geschrijfs de persen zweeten doen. Och! met hun pover woordenschatje moeten ze toe, en komen ze daar niet meê uit, dan borgen ze zonder de minste wroeging aan hun taalgeweten een noodhulp uit de trits van vreemde talen, die ze hebben aangeleerd. En ziet, dan komen ze met hun ontiege handen en mishandelen onze taal en verfronselen heur prachtig gewaad en bezoedelen de blankheid van haar aangezicht, met hun onhollandsche vormen. Niet alsof Holland’s taal, preutsch en nuffig, weren zou, al wat uit vreemde maagschap sproot. Och, als ge over vreemde dingen spreekt, moet ge ze wel bij hun vreemden naam noemen, of er is niemand die u verstaat. Wie zou ook zoo ongastvrij en onheusch willen zijn, om wat uit vreemde handen komt, zonder kus of keur den toegang tot onze erve te versperren. Neen, maar wat we wel van den vreemdeling eischen kunnen, het is, dat hij, ’s lands wijs ’s lands eer, zich naar onze wetten gedrage. En nu, dat juist wordt gemist. Van Zuid en Oost en West overstroomen ze ons, en zoeken zich ongevraagd als huisvrienden bij ons in te dringen, en eens de deur binnen, dan vergeten ze alle vormen van kieschheid, en spelen duchtig den baas, om met hun vreemde fratsen geheel het huishouden onzer taal in verwarring te brengen. En waarlijk dat wandalisme heeft het in de vernieling onzer taalpracht reeds vér gebracht. Lees ze maar, die advertentiën onzer lagere handelswereld, dat mengelmoes van een eigen taaltje, doorspekt en doorregen met een stel van dubbel-gekruiste basterdwoorden, die bij hen alleen „voorradig” zijn. Om bij gebrek aan advertentiën zich de loef niet te laten afsteken, koelen de kleine courantiertjes hun spijt, door dat soort nieuw-modisch taalgeknoei op zekeren afstand in hun „leading-article’s” na te volgen. Dan komen de heele en halve vertalers van weinig gezochte romans. In menig stichtelijk geschrijf wordt bij voorbaat een proefje van dat |18| ontzinde Hollandsch tot ver naar onze achterbuurten gezonden. En zelfs menig geleerd werk, ja niet zelden de stukken van staatswege uitgegeven, leveren maar al te zeer het droevig bewijs, hoe die taalverdervende invloed zich in al wijder en hooger kringen bespeuren laat. En ja, de gesproken taal is taaier, wijl ze leeft, . . . maar toch wie het geradbraakt taaltje onzer „Heeren Reizigers,” het wanhopend poespas onzer winkelbedienden, en het koddig allegaartje onzer bonne’s ooit beluisterd heeft, behoeft het van niemand meer te hooren, hoe wondervér dat barbaarsche taalgehutsel het in de verbastering van ons Hollandsch reeds heeft gebracht. En zoo als het ten onzent gaat, zoo gaat het buiten onze grenzen evenzeer. Jaar op jaar wordt Frankrijk’s taalschat overladen met een reeks van vreemde woorden, die eenvoudig uit grieksche wortels worden saamgelijmd. Onze goede Duitschers „exstinguiren” met hun eindeloos „-iren” al meer den germaanschen gloed hunner gespierde moedertaal. In het land van overzee dringt fransche invloed almeer het anglo-saxisch bestanddeel van Engeland’s taal terug. Zoo naderen langzaam, maar toch merkbaar, vooral in de kringen van het reizend publiek, de talen der volkeren meer tot één. Het scherpe of vloeiende, het gladde of volle waarmeê naar eigen karakter en eigen volksaard elke taal moet uitgesproken, wordt al meer in een toonloos gelispel opgelost. En wat weten we dan vooruit, dat bij deze uiting van het leven onzinnig streven nooit gelukken zal, omdat een taal nooit straffeloos met zich spelen laat, onmiskenbaar is het streven naar eenvormigheid toch ook hier.

Abraham Kuyper, oprichter ARP: http://www.neocalvinisme.nl/ak/broch/akeenv2.html
Dit: https://www.trouw.nl/demo(...)nnen-zijn-~a2f50bb0/
Oja, en dit: https://www.trouw.nl/home(...)-in-denken~a7dd54aa/
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
  Moderator maandag 5 juni 2017 @ 11:44:40 #16
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171469639
quote:
7s.gif Op maandag 5 juni 2017 09:38 schreef De_Nater het volgende:

[..]

En jij denkt dat FvD met 2 zetels (of PVV met 20) de grondbeginselen van onze democratie eigenhandig om zeep kunnen helpen? :') Mein Gott, dan heb je wel erg weinig vertrouwen in de slagkracht van andere partijen :D
Of je leest niet of je verzint onzinnige stropoppen, ik heb de FvD niet genoemd, die partij is voor mij een non-entiteit.

JIJ poneert een stelling, ik vraag jou om die toe te lichten. Als je dat niet kunt dan gaat het niets worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 5 juni 2017 @ 13:19:20 #17
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_171472157
Zowel de globalisten als nationalisten hebben weinig op met natuurzaken. Kijk hoe de EU omgaat met dierenrechten en de landbouwsector, het is meer, meer, meer consumptie en financieel gewin ten koste van de planeet. En aan de andere kant stelt ook Trump de eigen economie en banen van arbeiders boven investeren in milieu.

In de Kamer gaat het zeker niet werken. De partijen omvatten meer thema's dan milieugericht denken en nationalistische opvattingen. Dat zijn niet eens de belangrijkste breuklijnen... dat is ook niet waarom de huidige formatie is vastgeroest.
  maandag 5 juni 2017 @ 16:33:35 #18
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_171477066
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 13:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Zowel de globalisten als nationalisten hebben weinig op met natuurzaken. Kijk hoe de EU omgaat met dierenrechten en de landbouwsector, het is meer, meer, meer consumptie en financieel gewin ten koste van de planeet. En aan de andere kant stelt ook Trump de eigen economie en banen van arbeiders boven investeren in milieu.

In de Kamer gaat het zeker niet werken. De partijen omvatten meer thema's dan milieugericht denken en nationalistische opvattingen. Dat zijn niet eens de belangrijkste breuklijnen... dat is ook niet waarom de huidige formatie is vastgeroest.
Precies, dat liep stuk op het vluchtelingen vraagstuk waaruit blijkt dat zelfs GroenLinks helemaal niets om het milieu geeft.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_171477228
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 11:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Of je leest niet of je verzint onzinnige stropoppen, ik heb de FvD niet genoemd, die partij is voor mij een non-entiteit.

JIJ poneert een stelling, ik vraag jou om die toe te lichten. Als je dat niet kunt dan gaat het niets worden.
Excuses, ik haalde mensen door de war, je hebt gelijk!

quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 13:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Noem de beperkingen eens van onze democratie en hoe het aan de macht brengen van partijen die standpunten hebben die indruisen tegen de grondbeginselen van onze democratie ons verder helpt?
Ik denk dat onze democratie prima functioneert, maar dat binnen de kaders van onze huidige democratie te weinig gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheden van het internet. Ik ben zeer blij dat het de piratenpartij in Amsterdam is gelukt om te starten met beleidsexperimenten op het gebied van democratie en ben van plan dergelijke beleidsexperimenten binnen de muren van de universiteit ook door te voeren (als lid van een studentenraad heb ik die mogelijkheden). Voor mij als jonge naïeveling was het referendum ook een mooi beleidsexperiment dat duidelijk maakte dat onze huidige democratie op een bepaald niveau prima functioneert, maar dat 'interpretatie' echt vertrouwen in de democratie kapot maakt. Ik was pro referendum maar niet tegen het verdrag, omdat Nederland ook moet samenwerken met andere landen. Er zijn een hoop mensen nog meer gefrustreerd geraakt door 'het naast zich neerleggen van de uitslag', omdat men vergeten is dat Nederland juist ijzersterk is door te polderen en door het compromis te sluiten, op alle niveaus (regionaal, nationaal, internationaal).

Ik vind de democratie van Nederland werkelijk één van de best functionerende in de wereld en ik ben daarom ook zeer trots op het feit dat ik in Nederland woon en niet in bijvoorbeeld Amerika, Frankrijk of Duitsland. Dat betekent echter niet dat het niet beter kan, zeker gezien de mogelijkheden van het internet. Binnen de kaders is het mogelijk om ook de democratie te vernieuwen. Dit is de reden waarom ik piraat ben en dat zal ik ook altijd blijven.

Dit topic gaat echter niet over de piratenpartij, want die zit (helaas) niet in de Tweede Kamer. Dit gaat over wat er mogelijk is in de Tweede Kamer, gegeven de partijen die er nu zitten. Geloof me, politici zijn net mensen en mensen kunnen het goed met elkaar vinden als ze respectvol zijn, dus als een coalitie in de kamer mogelijk is op papier, dan is dit ook mogelijk in de realiteit. Je moet er alleen een politieke wil voor hebben en een politieke wil ervoor kweken. Ik denk dat #groennationalisme de beste ideologie is die zou passen bij een komend kabinet, ik denk dat het Nederland sterk op de kaart zet als een vooruitstrevend, weldenkend, progressief land.

Als er gezegd wordt dat een formatie strand omdat 'het vluchtelingenvraagstuk' zo sterk op de agenda stond, dan komt dat alleen maar omdat men wilt dat er tijd en energie in de inhoud gestoken wordt en bovenal in de principes en idealen, maar zoals wel eens terecht is opgemerkt: we willen ook niet te sterke Belgische toestanden... Ik denk dat ik met de contacten die ik heb, de politiek zelf kan klaarstomen voor #groennationalisme. De vraag is nu of de mensen die de politiek vertegenwoordigd ook mals te maken zijn voor dit idee en deze visie. Dat is waar ik nu probeer achter te komen.

[ Bericht 70% gewijzigd door De_Nater op 05-06-2017 16:54:18 ]
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
  Moderator maandag 5 juni 2017 @ 17:38:47 #20
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171479088
quote:
14s.gif Op maandag 5 juni 2017 16:38 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Excuses, ik haalde mensen door de war, je hebt gelijk!

[..]

Ik denk dat onze democratie prima functioneert, maar dat binnen de kaders van onze huidige democratie te weinig gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheden van het internet. Ik ben zeer blij dat het de piratenpartij in Amsterdam is gelukt om te starten met beleidsexperimenten op het gebied van democratie en ben van plan dergelijke beleidsexperimenten binnen de muren van de universiteit ook door te voeren (als lid van een studentenraad heb ik die mogelijkheden). Voor mij als jonge naïeveling was het referendum ook een mooi beleidsexperiment dat duidelijk maakte dat onze huidige democratie op een bepaald niveau prima functioneert, maar dat 'interpretatie' echt vertrouwen in de democratie kapot maakt. Ik was pro referendum maar niet tegen het verdrag, omdat Nederland ook moet samenwerken met andere landen. Er zijn een hoop mensen nog meer gefrustreerd geraakt door 'het naast zich neerleggen van de uitslag', omdat men vergeten is dat Nederland juist ijzersterk is door te polderen en door het compromis te sluiten, op alle niveaus (regionaal, nationaal, internationaal).

Ik vind de democratie van Nederland werkelijk één van de best functionerende in de wereld en ik ben daarom ook zeer trots op het feit dat ik in Nederland woon en niet in bijvoorbeeld Amerika, Frankrijk of Duitsland. Dat betekent echter niet dat het niet beter kan, zeker gezien de mogelijkheden van het internet. Binnen de kaders is het mogelijk om ook de democratie te vernieuwen. Dit is de reden waarom ik piraat ben en dat zal ik ook altijd blijven.

Dit topic gaat echter niet over de piratenpartij, want die zit (helaas) niet in de Tweede Kamer. Dit gaat over wat er mogelijk is in de Tweede Kamer, gegeven de partijen die er nu zitten. Geloof me, politici zijn net mensen en mensen kunnen het goed met elkaar vinden als ze respectvol zijn, dus als een coalitie in de kamer mogelijk is op papier, dan is dit ook mogelijk in de realiteit. Je moet er alleen een politieke wil voor hebben en een politieke wil ervoor kweken. Ik denk dat #groennationalisme de beste ideologie is die zou passen bij een komend kabinet, ik denk dat het Nederland sterk op de kaart zet als een vooruitstrevend, weldenkend, progressief land.

Als er gezegd wordt dat een formatie strand omdat 'het vluchtelingenvraagstuk' zo sterk op de agenda stond, dan komt dat alleen maar omdat men wilt dat er tijd en energie in de inhoud gestoken wordt en bovenal in de principes en idealen, maar zoals wel eens terecht is opgemerkt: we willen ook niet te sterke Belgische toestanden... Ik denk dat ik met de contacten die ik heb, de politiek zelf kan klaarstomen voor #groennationalisme. De vraag is nu of de mensen die de politiek vertegenwoordigd ook mals te maken zijn voor dit idee en deze visie. Dat is waar ik nu probeer achter te komen.
Ok, maar dan zal je eerst moeten gaan zorgen voor een infrastructuur die internet participatie veilig en betrouwbaar maakt, die is er vandaag gewoon nog niet. Deels ligt dat aan de gebruikers cq stemmers die onvoldoende begrijpen wat beveiliging inhoudt, deel ligt dat aan de balkanisering van het Internet mbt. betrouwbare Identity managers.

DigiD is een redelijke optie maar dat is maar een kant van het verhaal, DigiD is al meermaals gecompromitteerd door fouten bij lokale overheden bijvoorbeeld, dat is precies wat nooit mag gebeuren.

Beter kan altijd, ik betwijfel zelf of Internet een panacea oplevert voor de democratie, ik ben ook geen voorstander van referenda in ons systeem overigens. Ik ben wel een voorstander van betere en meer omvattende communicatie via internet van de overheid met de burger.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 08:46:34 #21
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171492207
quote:
14s.gif Op maandag 5 juni 2017 09:44 schreef De_Nater het volgende:

Ik heb geen idee wat je hier zegt.
Jij zegt dat de VVD nationalistisch is en draagt als argument hun slogan aan (Normaal doen). Ik maak je argument belachelijk, om de simpele reden dat het een belachelijk argument is. Snap je nu wat ik zeg?

En het stukje geschreven door Abraham Kuyper gaat over taalverloedering. Niet echt synoniem voor nationalisme.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_171496141
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 17:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, maar dan zal je eerst moeten gaan zorgen voor een infrastructuur die internet participatie veilig en betrouwbaar maakt, die is er vandaag gewoon nog niet. Deels ligt dat aan de gebruikers cq stemmers die onvoldoende begrijpen wat beveiliging inhoudt, deel ligt dat aan de balkanisering van het Internet mbt. betrouwbare Identity managers.
Correct, daarom moeten het ook beleidsexperimenten zijn met personen die verstand hebben op dit deelgebied.
quote:
DigiD is een redelijke optie maar dat is maar een kant van het verhaal, DigiD is al meermaals gecompromitteerd door fouten bij lokale overheden bijvoorbeeld, dat is precies wat nooit mag gebeuren.
Klopt.
quote:
Beter kan altijd, ik betwijfel zelf of Internet een panacea oplevert voor de democratie, ik ben ook geen voorstander van referenda in ons systeem overigens. Ik ben wel een voorstander van betere en meer omvattende communicatie via internet van de overheid met de burger.
Moeten ze wel de juiste informatie verstrekken en rekening houden met mensen die van internet verstoken zijn. Ik zit nu in een situatie waar ik niet altijd even gemakkelijk op het internet kan en ik heb dus echt een uur met DUO zitten bellen om iets voor elkaar te krijgen...
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_171496226
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 08:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jij zegt dat de VVD nationalistisch is en draagt als argument hun slogan aan (Normaal doen). Ik maak je argument belachelijk, om de simpele reden dat het een belachelijk argument is. Snap je nu wat ik zeg?
Ik snap wat je zegt, maar 'ad absurdum' is alleen een argument als je laat zien waarom het precies absurd is. Mijn vermoeden is dat de meeste mensen bij Normaal. Doen. zich ergeren aan de debatten over zwarte piet, etc. en dat heeft zeer nationalistische trekjes.
quote:
En het stukje geschreven door Abraham Kuyper gaat over taalverloedering. Niet echt synoniem voor nationalisme.
Maar, wat is voor jou dan nationalisme? Over het algemeen wordt met nationalisme bedoeld dat je een bepaald land hebt met een gedeelde taal en cultuur. Als de taal van een land achteruit gaat, dan is er op een bepaald niveau sprake van de achteruitgang van de beschaving van een natie. Bijvoorbeeld.
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
  Moderator donderdag 2 januari 2020 @ 17:46:23 #24
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_190845065
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  donderdag 2 januari 2020 @ 18:10:54 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190845459
Nee dat gaat niet werken aangezien een beter milieu vergt dat je samenwerkt met andere landen. En aangezien PVV/FvD meer zijn van schijt aan anderen en alleen maar je eigen zin doordrukken kan dat dus niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')