abonnement Unibet Coolblue
pi_171418784
Hallo allemaal,

Ik vraag mezelf af of ik ongeveer een jaar geleden ben aangerand, en wat voor straf hierop zou staan, als het aanranding is. Ik weet niet wat ik moet doen.

Het was een klein huisfeestje van mijn groepje vrienden (7 a 8 mensen). Laat op de avond gingen we allemaal met flink wat drank op slapen. Ik sliep bij een vriendin in bed. Omdat het erg warm was, deed ik mijn pyjamabroek uit en sliep dus in mijn slip.

Toen kwam 's nachts één van mijn vrienden bij me in bed liggen. Vervolgens ging hij aan mijn billen, nek en heupen zitten. Ik weet eerlijk niet zeker of hij ook aan mijn vagina heeft gezeten. Toen ik door kreeg wat er gebeurde, heb ik hem weggeduwd.

De volgende ochtend ging ik me omkleden, dus ik vroeg hem of hij zich even om wilde draaien. Toen ik mijn beha uit deed, draaide hij zich om en keek naar mij terwijl ik dus naakt was.

Bij het weggaan wilde ik hem 3 zoenen geven, waarbij hij mij op mijn lippen probeerde te zoenen. Dit lukt hem bijna, aangezien onze lippen raakten.

Ik heb zelf een vriend en totaal geen interesse in de jongen die dit heeft gedaan. Ik heb dan ook nooit met hem geflirt of iets dergelijks.

Mijn vraag is: wat moet ik doen? Is dit strafbaar? Zo ja, wat voor straf zou hierop staan? Toen dit alles zich afspeelde ongeveer een jaar geleden, waren we beide 19.

[ Bericht 53% gewijzigd door Vinniiee op 03-06-2017 15:32:13 (OP terug gezet) ]
  zaterdag 3 juni 2017 @ 14:29:07 #2
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_171418827
Hij dacht gewoon dat jij er ook wel voor in was, maar dat is dus niet zo. Je kunt dat ook ook gewoon zeggen ipv met gerechtelijke procedures iemand kapot te gaan lopen maken om zulke lullige dingen. :')

Aanranding.. wat een ontzettend aanstellerij is dat toch. Verkrachting... eerder mag je niet zeuren.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_171418844
Geil
Hey
pi_171418867
Waarom heb je behoefte om het op een juridische manier te bevechten? Wat wil je er uit halen?
Want ik wil niet oordelen over wat het was en hoe heftig het voor je geweest is maar het lijkt me onmogelijk om 1 jaar na datum nog een vervolging voor elkaar te krijgen op basis van dit verhaal

Dus ik gok dat waar je behoefte aan hebt dat je dat op een andere manier moet gaan verkrijgen
pi_171418883
Waarom wil je er nu pas iets mee beginnen? Ik denk dat je daardoor niet zo sterk gaat staan. Is er meer gebeurd?
Twiddel
pi_171418901
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:29 schreef Dakterras het volgende:
Geil
klein fapje gedaan?
pi_171418981
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:29 schreef Villas__Rubin het volgende:
Hij dacht gewoon dat jij er ook wel voor in was, maar dat is dus niet zo. Je kunt dat ook ook gewoon zeggen ipv met gerechtelijke procedures iemand kapot te gaan lopen maken om zulke lullige dingen. :')

Aanranding.. wat een ontzettend aanstellerij is dat toch. Verkrachting... eerder mag je niet zeuren.
Ja of mannen (met name) moeten gewoon hun poten wat meer thuis houden.
pi_171419015
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja of mannen (met name) moeten gewoon hun poten wat meer thuis houden.
Lekker generaliserend weer, alsof alle mannen dat doen :')
pi_171419034
edit: misschien toch maar niet doen.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 14:43:39 #10
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171419062
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:40 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Lekker generaliserend weer, alsof alle mannen dat doen :')
en ondertussen tegen Danny over generaliserende opmerkingen jegens moslims klagen :'(

Maar klinkt wel als aanranding ja. Lijkt me zonder getuigen of een bekentenis een jaar later wel moeilijk vervolgbaar
pi_171419113
Wat een belachelijk slechte vriendin ben je. Ik zou van mijn vriendin wel verwachten dat ze adequater zou handelen en die jongen direct het bed uit zou trappen. Ook doodleuk nog even omkleden in zijn bijzijn en vervolgens doodleuk fysiek contact zoeken nadat hij duidelijk gedrag heeft getoond wat je niet zou moeten accepteren :') goede vriend van je, en medelijden met jouw vriend.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 14:46:40 #12
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171419122
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wat een belachelijk slechte vriendin ben je. Ik zou van mijn vriendin wel verwachten dat ze adequater zou handelen en die jongen direct het bed uit zou trappen. Ook doodleuk nog even omkleden in zijn bijzijn en vervolgens doodleuk fysiek contact zoeken nadat hij duidelijk gedrag heeft getoond wat je niet zou moeten accepteren :') goede vriend van je, en medelijden met jouw vriend.
berouw komt na de zonde
pi_171419126
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja of mannen (met name) moeten gewoon hun poten wat meer thuis houden.
Even met name tussen aanhalingstekens om het wat minder feministisch te doen overkomen?
  zaterdag 3 juni 2017 @ 14:48:15 #14
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_171419147
Waar is de op?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_171419195
Wat stond er?
misunderstood
  zaterdag 3 juni 2017 @ 14:52:00 #16
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171419222
quote:
Hallo allemaal,

Ik vraag mezelf af of ik ongeveer een jaar geleden ben aangerand, en wat voor straf hierop zou staan, als het aanranding is. Ik weet niet wat ik moet doen.

Het was een klein huisfeestje van mijn groepje vrienden (7 a 8 mensen). Laat op de avond gingen we allemaal met flink wat drank op slapen. Ik sliep bij een vriendin in bed. Omdat het erg warm was, deed ik mijn pyjamabroek uit en sliep dus in mijn slip.

Toen kwam 's nachts één van mijn vrienden bij me in bed liggen. Vervolgens ging hij aan mijn billen, nek en heupen zitten. Ik weet eerlijk niet zeker of hij ook aan mijn vagina heeft gezeten. Toen ik door kreeg wat er gebeurde, heb ik hem weggeduwd.

De volgende ochtend ging ik me omkleden, dus ik vroeg hem of hij zich even om wilde draaien. Toen ik mijn beha uit deed, draaide hij zich om en keek naar mij terwijl ik dus naakt was.

Bij het weggaan wilde ik hem 3 zoenen geven, waarbij hij mij op mijn lippen probeerde te zoenen. Dit lukt hem bijna, aangezien onze lippen raakten.

Ik heb zelf een vriend en totaal geen interesse in de jongen die dit heeft gedaan. Ik heb dan ook nooit met hem geflirt of iets dergelijks.

Mijn vraag is: wat moet ik doen? Is dit strafbaar? Zo ja, wat voor straf zou hierop staan? Toen dit alles zich afspeelde ongeveer een jaar geleden, waren we beide 19.
pi_171419278
Ja aanranding is wel een groot woord.
misunderstood
pi_171419285
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:52 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Vraag me af hoe ze überhaupt wil bewijzen dat dit is voorgevallen.
pi_171419344
TS als of het nu aanranding is of niet, juridisch of in de ogen van anderen hier, als je er last van hebt kunt je misschien met iemand er over gaan praten
  zaterdag 3 juni 2017 @ 15:01:40 #20
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_171419445
Dit is echt geen aanranding. Hij heeft je geprobeerd te verleiden en heeft geen sexuele aanraking gedaan nadat je nee zei.

Dat jij dit als vervelend hebt ervaren, dat is een ander verhaal.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 15:01:52 #21
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_171419453
Je bent zo getraumatiseerd dat je hem 3 zoenen geeft bij het afscheid? :?
Ben je er niet een jaar zo lang op aan het broeden dat het incident steeds groter voor je werd?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  Forum Admin zaterdag 3 juni 2017 @ 15:03:12 #22
58651 crew  murp
murp
pi_171419500
was niet chique van hem (weet niet zeker of je het aanranding kan noemen, was er niet bij), maar waarom een jaar later aangifte willen doen? heb je spijt dat je op het moment zelf niet wat fermer reageerde? en wil je dat nu zo rechtzetten? ik denk niet dat je er veel mee bereikt. je kan beter gewoon die vriendschap verbreken en gemeenschappelijke vriendinnen voor hem waarschuwen ofzo. want oke, stel je doet aangifte. wat gebeurt er dan mee denk je? hoogstwss niks. enige wat t oplevert is een hoop gedoe, en misschien ook gedoe met je vriendje.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2017 15:04:30 ]
pi_171419502
quote:
Toen kwam 's nachts één van mijn vrienden bij me in bed liggen. Vervolgens ging hij aan mijn billen, nek en heupen zitten. Ik weet eerlijk niet zeker of hij ook aan mijn vagina heeft gezeten.
Dit is aanranding ja. De rest niet en lijkt me verder niet heel relevant, buiten dat je een karakterschets van hem wil geven. Op basis van die karakterschets zou ik hem voortaan vermijden. Hij komt over als een lul.

Hier aangifte voor doen heeft weinig zin. Daar komt niks uit. Je kunt eventueel wel een klacht over hem indienen (al is een jaar later wel een beetje laat). Mocht hij zich vaker zo gedragen kan dat nog het verschil maken tussen of het meisje geloofd wordt of niet en dat is wel enigszins belangrijk.

Verder is het belangrijk dat jongens leren dat dit soort gedrag niet gepast is.
pi_171419516
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 15:01 schreef Ticootje het volgende:
Dit is echt geen aanranding. Hij heeft je geprobeerd te verleiden en heeft geen sexuele aanraking gedaan nadat je nee zei.

Dat jij dit als vervelend hebt ervaren, dat is een ander verhaal.
het is wel echt een dwingende en nare manier van verleiden
Ik snap best dat je je daar niet prettig bij voelt

En inderdaad ik denk dat het ook wel belangrijk is om aan te geven naar mensen dat dit niet oke is
pi_171419547
Ja, de dingen die je beschrijft vallen onder aanranding, maar out of the blue een jaar later aangifte willen doen wekt op z'n minst vragen op. Wat is er recent gebeurd dat je nu een probleem van maakt? ("probleem" in de niet-sarcastische zin van het woord)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator zaterdag 3 juni 2017 @ 15:06:05 #27
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171419550
OP weg, TS offline... ze kreeg niet te horen wat ze wilde horen.

[aluhoedje]
Misschien wilde ze het stiekem wel maar is haar vriend heel boos geworden en heeft ze dit er van gemaakt om aan d'r vriend te laten zien na ze gewenste reacties zou hebben gekregen, maar dat feest ging niet door.
[/aluhoedje]

Een jaar na dato hier nog eens mee komen, dan direct over aangifte beginnen terwijl je 0 bewijs hebt en bij het weg gaan, na hij dit alles gedaan heeft hem wél nog 3 zoenen willen geven. I call bullshit.

Overigens, een jaar geleden waren jullie 19, dus is ze nu 20, en dan nog dit soort vage verhalen + ideeën hebben?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_171419660
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 15:06 schreef CoolGuy het volgende:
OP weg, TS offline... ze kreeg niet te horen wat ze wilde horen.

[aluhoedje]
Misschien wilde ze het stiekem wel maar is haar vriend heel boos geworden en heeft ze dit er van gemaakt om aan d'r vriend te laten zien na ze gewenste reacties zou hebben gekregen, maar dat feest ging niet door.
[/aluhoedje]

Een jaar na dato hier nog eens mee komen, dan direct over aangifte beginnen terwijl je 0 bewijs hebt en bij het weg gaan, na hij dit alles gedaan heeft hem wél nog 3 zoenen willen geven. I call bullshit.

Overigens, een jaar geleden waren jullie 19, dus is ze nu 20, en dan nog dit soort vage verhalen + ideeën hebben?
Ik vind deze reactie wel echt jammer
Los van het verhaal van TS (waar komt die vriend opeens vandaan? Ik heb gemist dat ze een vriend had. En je gaat meteen over op de meest negatieve invulling) is dit wel echt wat het voor meisjes lastig maakt om na te denken over hoe ze zich voelen wanneer er iets gebeurd en om het een plek te geven en eventueel tot aangifte over te gaan
pi_171419668
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:52 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Bedankt.

Wat een koetwijf ben jij TS.
Erna nog 3 afscheidszoenen je vond het ergens toch wel lekker he.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 15:12:18 #30
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_171419680
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 15:04 schreef Allures het volgende:

[..]

het is wel echt een dwingende en nare manier van verleiden
Ik snap best dat je je daar niet prettig bij voelt

En inderdaad ik denk dat het ook wel belangrijk is om aan te geven naar mensen dat dit niet oke is
Vergeet niet dat er ook alcohol in het spel was. Dan vervagen ook grenzen en drempels.

Maar als ze het echt zo vervelend vond dan had ze hem daarop moeten aanspreken. En niet een jaar later afvragen of het strafbaar was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator zaterdag 3 juni 2017 @ 15:14:30 #31
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171419736
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 15:11 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik vind deze reactie wel echt jammer
Los van het verhaal van TS (waar komt die vriend opeens vandaan? Ik heb gemist dat ze een vriend had. En je gaat meteen over op de meest negatieve invulling) is dit wel echt wat het voor meisjes lastig maakt om na te denken over hoe ze zich voelen wanneer er iets gebeurd en om het een plek te geven en eventueel tot aangifte over te gaan
Ik snap dat je dat zo ziet, maar ik vind het vreemd dat dit een jaar later ineens pas de kop opsteekt. Daarnaast is er niets te bewijzen, zelfs was er verkrachting aan te pas gekomen. Kijk, wat die gozer deed verdient natuurlijk álles behalve de schoonheidsprijs, sterker nog, je zou 'm een paar stompen op z'n bakkes willen geven, maar het is een jaar geleden. Een jaar later aangifte willen doen met een eenzijdig verhaal (tenzij bewijs/getuigen die bereid zijn te getuigen) is natuurlijk een zwak verhaal.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 3 juni 2017 @ 15:15:04 #32
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171419747
Hoeveel alcohol hadden jullie op? Dat is de eerste vraag die je krijgt als je er werk van maakt.. En waarom nu pas werk maken van iets waarvan je nooit gewoon nee hebt gezegd tegen die gast..

Oh en wat zei je trouwens tegen hem toen hij zich omdraaide?

Ik zie het zo: feestje, dronken, mislukte batspoging..
pi_171419755
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 15:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vergeet niet dat er ook alcohol in het spel was. Dan vervagen ook grenzen en drempels.

Maar als ze het echt zo vervelend vond dan had ze hem daarop moeten aanspreken. En niet een jaar later afvragen of het strafbaar was.
Dat maakt zaken natuurlijk nooit minder strafbaar. Je kunt ook niet zeggen dat een bushokje slopen geen vandalisme is, als je dronken bent, want vervaagde grenzen.
pi_171419767
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 15:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik snap dat je dat zo ziet, maar ik vind het vreemd dat dit een jaar later ineens pas de kop opsteekt. Daarnaast is er niets te bewijzen, zelfs was er verkrachting aan te pas gekomen. Kijk, wat die gozer deed verdient natuurlijk álles behalve de schoonheidsprijs, sterker nog, je zou 'm een paar stompen op z'n bakkes willen geven, maar het is een jaar geleden. Een jaar later aangifte willen doen met een eenzijdig verhaal (tenzij bewijs/getuigen die bereid zijn te getuigen) is natuurlijk een zwak verhaal.
Maar dat komt vaak omdat meisjes het oordeel wat in dit topic ook staat al 230248894x in hun hoofd af spreken en daardoor zoiets hebben van 'ik kan het maar beter wegstoppen/er niet over praten'
pi_171419769


[ Bericht 100% gewijzigd door Vinniiee op 03-06-2017 15:29:37 (Doe normaal) ]
  zaterdag 3 juni 2017 @ 15:16:46 #36
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_171419777
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 15:15 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dat maakt zaken natuurlijk nooit minder strafbaar. Je kunt ook niet zeggen dat een bushokje slopen geen vandalisme is, als je dronken bent, want vervaagde grenzen.
Nee klopt. Maar het is gewoon een mislukte versierpoging.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_171419790
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 15:16 schreef Allures het volgende:

[..]

Maar dat komt vaak omdat meisjes het oordeel wat in dit topic ook staat al 230248894x in hun hoofd af spreken en daardoor zoiets hebben van 'ik kan het maar beter wegstoppen/er niet over praten'
Yes en vervolgens zijn ze vijf keer zo erg op hun hoede, voor ze met een jongen afspreken. En dan klagen wij onder elkaar dat vrouwen zo moeilijk doen.
pi_171419824
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wat een belachelijk slechte vriendin ben je. Ik zou van mijn vriendin wel verwachten dat ze adequater zou handelen en die jongen direct het bed uit zou trappen. Ook doodleuk nog even omkleden in zijn bijzijn en vervolgens doodleuk fysiek contact zoeken nadat hij duidelijk gedrag heeft getoond wat je niet zou moeten accepteren :') goede vriend van je, en medelijden met jouw vriend.
Wat was er gebeurd??
5 Ferrari's op videoband!
pi_171419878
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 15:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee klopt. Maar het is gewoon een mislukte versierpoging.
Waarbij hij haar (indien het zo gegaan is als TS stelt) heeft aangerand. Het draait namelijk niet enkel om stoppen wanneer iemand nee zegt.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 15:32:19 #40
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_171420019
Nadat alles vragen of hij even wil omdraaien terwijl jij je aankleedt :')

Iets met kat en spek.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 15:34:58 #41
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171420097
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 15:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee klopt. Maar het is gewoon een mislukte versierpoging.
Bij een slapende vrouw in bed kruipen en gaan betasten is een versierpoging?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171421088
Hier juridische stappen voor willen ondernemen. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_171421092
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 15:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Bij een slapende vrouw in bed kruipen en gaan betasten is een versierpoging?
Wel voor dronken mensen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_171421180
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 15:03 schreef AnanYaw het volgende:

Dit is aanranding ja. De rest niet en lijkt me verder niet heel relevant, buiten dat je een karakterschets van hem wil geven. Op basis van die karakterschets zou ik hem voortaan vermijden. Hij komt over als een lul.

Hier aangifte voor doen heeft weinig zin. Daar komt niks uit. Je kunt eventueel wel een klacht over hem indienen (al is een jaar later wel een beetje laat). Mocht hij zich vaker zo gedragen kan dat nog het verschil maken tussen of het meisje geloofd wordt of niet en dat is wel enigszins belangrijk.

Verder is het belangrijk dat jongens leren dat dit soort gedrag niet gepast is.
^^ alles wat hier staat ben ik het mee eens.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_171421188
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:43 schreef hugecooll het volgende:

[..]

en ondertussen tegen Danny over generaliserende opmerkingen jegens moslims klagen :'(

:?
pi_171421266
Wel een beetje raar dat je na die nacht nog gaat omkleden terwijl die in diezelfde kamer is? Het is verder misschien een vervelende kwal(parabool) maar ik denk niet dat dit om juridische stappen vraagt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 3 juni 2017 @ 16:54:07 #47
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171421734
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 16:54 schreef hugecooll het volgende:

[..]

zij niet jij
aaah, nu snap ik hem
  zaterdag 3 juni 2017 @ 19:01:38 #49
434472 Flogging
En toen was er koffie!
pi_171424237
Misschien zou het handig zijn als sommigen hier even nadenken voor ze op verzenden klikken. De reacties zijn soms te erg voor woorden.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 19:04:02 #50
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_171424278
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 15:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee klopt. Maar het is gewoon een mislukte versierpoging.
Beide kanten verdienen geen schoonheidsprijs.
Maar ik ben wel van mening dat je dit als man gewoon niet flikt.
pi_171424342
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:26 schreef Madelief97 het volgende:

Hallo allemaal,

Ik vraag mezelf af of ik ongeveer een jaar geleden ben aangerand, en wat voor straf hierop zou staan, als het aanranding is. Ik weet niet wat ik moet doen.

Het was een klein huisfeestje van mijn groepje vrienden (7 a 8 mensen). Laat op de avond gingen we allemaal met flink wat drank op slapen. Ik sliep bij een vriendin in bed. Omdat het erg warm was, deed ik mijn pyjamabroek uit en sliep dus in mijn slip.

Toen kwam 's nachts één van mijn vrienden bij me in bed liggen. Hier had je hem er al uit moeten schoppen! Vervolgens ging hij aan mijn billen, nek en heupen zitten. Ik weet eerlijk niet zeker of hij ook aan mijn vagina heeft gezeten. Weet je dan wel zeker of hij aan je billen heeft gezeten? Toen ik door kreeg wat er gebeurde, heb ik hem weggeduwd.

De volgende ochtend ging ik me omkleden, dus ik vroeg hem of hij zich even om wilde draaien. Toen ik mijn beha uit deed, draaide hij zich om en keek naar mij terwijl ik dus naakt was.
Je had je ook zelf om kunnen draaien of jezelf ergens anders omkleden!

Bij het weggaan wilde ik hem 3 zoenen geven, Aan je "aanrander"? waarbij hij mij op mijn lippen probeerde te zoenen. Dit lukt hem bijna, aangezien onze lippen raakten. Joh!

Ik heb zelf een vriend en totaal geen interesse in de jongen die dit heeft gedaan. Ik heb dan ook nooit met hem geflirt of iets dergelijks.

Mijn vraag is: wat moet ik doen? Is dit strafbaar? Zo ja, wat voor straf zou hierop staan? Toen dit alles zich afspeelde ongeveer een jaar geleden, waren we beide 19.
Denk niet dat dit onder aanranding valt en mocht het toch zo zijn is het onmogelijk dit te bewijzen en twijfel je zelf ook al over wat er precies gebeurd is.
3 afscheids zoenen na een traumatische ervaring maakt je verhaal er ook niet beter op voor politie/justitie.
Wat je moet doen is dus niets!
Alleen er van leren om geen vreemde jongens in je bed te laten slapen en je niet uit te kleden waar mannen bij zijn en dan hopen dat ze niet kijken.
pi_171424397
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 19:07 schreef happylife070 het volgende:

[..]

Denk niet dat dit onder aanranding valt en mocht het toch zo zijn is het onmogelijk dit te bewijzen en twijfel je zelf ook al over wat er precies gebeurd is.
3 afscheids zoenen na een traumatische ervaring maakt je verhaal er ook niet beter op voor politie/justitie.
Wat je moet doen is dus niets!
Alleen er van leren om geen vreemde jongens in je bed te laten slapen en je niet uit te kleden waar mannen bij zijn en dan hopen dat ze niet kijken.
Als je er last van hebt dan is het wel aan te raden er iets aan te doen, alleen niet op deze manier.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171424663
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wat een belachelijk slechte vriendin ben je. Ik zou van mijn vriendin wel verwachten dat ze adequater zou handelen en die jongen direct het bed uit zou trappen. Ook doodleuk nog even omkleden in zijn bijzijn en vervolgens doodleuk fysiek contact zoeken nadat hij duidelijk gedrag heeft getoond wat je niet zou moeten accepteren :') goede vriend van je, en medelijden met jouw vriend.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171426479


[ Bericht 100% gewijzigd door Vinniiee op 03-06-2017 21:04:33 (Doe normaal) ]
pi_171427000
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 20:34 schreef cunial het volgende:

Doe normaal.

[ Bericht 7% gewijzigd door Vinniiee op 03-06-2017 21:04:40 ]
pi_171429568
Maak 'em kapot jonguh. Nagel hem aan de schandpaal en gooi hem voor een feministische rechter
pi_171429677
Dit is geen aanranding. :') x 1000
  zaterdag 3 juni 2017 @ 22:25:36 #58
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_171430740
Aanranding is een breed begrip...

Ik denk dat de beste beschrijving is dat iemand je tegen je wil in betast wanneer je al duidelijk gemaakt hebt dat je er niet van gediend bent of wanneer je niet in staat bent dat aan te geven (bijv als je slaapt, of zwaar onder invloed van alcohol/drugs bent)

Aanranding is bijvoorbeeld niet dat iemand je voor de grap in je billen knijpt, maar daar denken ze o.a. in het preutse Amerika weer anders over. :+
pi_171434846
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 15:19 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Wat was er gebeurd??
Heb je de OP gelezen?
pi_171434886
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 00:49 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Heb je de OP gelezen?
Nee want die was weggehaald door TS :)
5 Ferrari's op videoband!
pi_171435048
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 00:50 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Nee want die was weggehaald door TS :)
Ik zie het nu ja :D snapte al geen klote van je reactie.
  zondag 4 juni 2017 @ 03:38:30 #62
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_171437487
Beetje mijn naam stelen
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_171437929
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 03:38 schreef madeliefff het volgende:
Beetje mijn naam stelen
Huh?
misunderstood
pi_171437974
Als je je zo aangerand voelt waarom ga je je dan nog omkleden voor hem en zoenen. Vind het maar een vaag verhaal...
pi_171438184
Ts kreeg niet de reacties waarop ze hoopte, dus is weg.
  zondag 4 juni 2017 @ 08:49:26 #66
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_171438579
Niet zo aanstellen en die kerel gewoon de waarheid zeggen
pi_171438677
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 06:53 schreef DKS het volgende:

[..]

Huh?
:')
pi_171438805
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 16:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

^^ alles wat hier staat ben ik het mee eens.
Een van de weinige normale reacties in dit topic.
pi_171438808
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:29 schreef Villas__Rubin het volgende:
Hij dacht gewoon dat jij er ook wel voor in was, maar dat is dus niet zo. Je kunt dat ook ook gewoon zeggen ipv met gerechtelijke procedures iemand kapot te gaan lopen maken om zulke lullige dingen. :')

Aanranding.. wat een ontzettend aanstellerij is dat toch. Verkrachting... eerder mag je niet zeuren.
Doe normaal man.
  zondag 4 juni 2017 @ 12:33:48 #71
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_171442646
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 09:04 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Doe normaal man.
Doe ik toch?
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_171442872
Dit is gelukkig Amerika niet waar naar iemand kijken al aanranding is.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 5 juni 2017 @ 12:26:55 #73
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_171470855
Vreemd, dat je zelf niet weet of je aangerand bent en het ONS hier moet gaan vragen.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 5 juni 2017 @ 12:28:47 #74
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_171470919
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 03:38 schreef madeliefff het volgende:
Beetje mijn naam stelen
Ik zou dit als aanranding beschouwen!
  maandag 5 juni 2017 @ 19:12:46 #75
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_171480970
heb je er van zuipen en zuipen.
allebij dronken en de remmen los.

als hij echt op je uit was geweest was je geneukt geweest.
hij heeft je wel betast maar nee was een nee en is niet door gegaan.

wie weet jij wat jij met je drinken kop heb gezegt voor je naar bed toe ben gegaan?

en dan een vriendje heb en je zelf zo laten gaan stront bezopen.

ooit gehoort naar het feesten een taxi bellen en naar huis te gaan?

je was 19 wow kind dat je was.


en dan voor hem het zelfde ook hij had gewoon naar huis toe moeten gaan met een taxi.
en toen je hem weg douwde had hij weg moeten gaan.


leuk he dat party en bij elkaar slapen met een zooi non denkende mensen.


dronk maak meer kapot dat je lief is.
en dat je nu naar 1 jaar dit nog gaat proberen terwijl hij je alleen aangeraakt heeft en terug getrokken is.

je bent betast niet verkracht en baby gemaakt.

en nu gaan alle vrouwen beginnen dat het voor een vrouw zo erg is als je ze aanraakt.

ze weet niet eens meer wat er gebeurt is.
na 1 jaar denken en piekeren zal het in haar precies zo gegaan is als zij denkt.

ook wel valse geheugen genoemt.

wie weet wat je zelf heb gedaan ?
  dinsdag 6 juni 2017 @ 14:24:46 #76
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_171498432
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:38 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja of mannen (met name) moeten gewoon hun poten wat meer thuis houden.
Dit zeker, maar om na een jaar nog met zoiets als dit aan te komen... :')
Geld is op en mevrouw denkt aan easy money ofzo met haar juridische geneuzel? :')

quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 12:12 schreef Fatoeman het volgende:
Hoe bedoel je preuts :')
Ze kleedde zich anders wel om in zijn bijzijn terwijl ze een vriend heeft en ze kustte hem daarna ook nog :o

[ Bericht 30% gewijzigd door 2NutZ op 06-06-2017 14:41:12 ]
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_171499108
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 15:04 schreef Allures het volgende:

[..]

het is wel echt een dwingende en nare manier van verleiden
Ik snap best dat je je daar niet prettig bij voelt

En inderdaad ik denk dat het ook wel belangrijk is om aan te geven naar mensen dat dit niet oke is
Ik doe het dagelijks bij mijn vriendin, als dit een nare dwingende manier van verleiden is kan niemand seks hebben zonder naar en dwingend te zijn,

Wat een gemierenneuk, stel je niet aan zeg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 6 juni 2017 @ 17:10:56 #78
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171502732
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 14:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik doe het dagelijks bij mijn vriendin, als dit een nare dwingende manier van verleiden is kan niemand seks hebben zonder naar en dwingend te zijn,

Wat een gemierenneuk, stel je niet aan zeg.
Je snapt het verschil tussen je vriendin en gewoon een meisje?
Of wil je werkelijk beweren dat je gerust op een feestje bij een slapende meid(niet je vriendin) in bed stapt om dan aan haar te gaan zitten?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171502834
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 14:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik doe het dagelijks bij mijn vriendin, als dit een nare dwingende manier van verleiden is kan niemand seks hebben zonder naar en dwingend te zijn,

Wat een gemierenneuk, stel je niet aan zeg.
Ja dat is wel de manier om je vriendin te verleiden maar toch niet een random meisje met een vriendje? Ik zou toch erg boos op mn vriendin worden als ze me zoiets zou flikken wat TS heeft gedaan. Aanranding kan ik het met de gebeurtenissen naderhand niet echt noemen.
misunderstood
  dinsdag 6 juni 2017 @ 18:51:18 #80
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_171505513
:')
pi_171513983
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 14:24 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Dit zeker, maar om na een jaar nog met zoiets als dit aan te komen... :')
Geld is op en mevrouw denkt aan easy money ofzo met haar juridische geneuzel? :')
Dit is de VS niet (en ik betwijfel of de betreffende jongen rijk is). Hier valt geen geld te vangen met dit soort zaken.
  woensdag 7 juni 2017 @ 08:32:13 #82
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_171517042
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:13 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dit is de VS niet (en ik betwijfel of de betreffende jongen rijk is). Hier valt geen geld te vangen met dit soort zaken.
Er valt blijkbaar iets te halen...
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  woensdag 7 juni 2017 @ 08:41:44 #83
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_171517169
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:32 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Er valt blijkbaar iets te halen...
Volgende keer gewoon zeggen:

Roderick hou je poten thuis.
Fade to Black
  woensdag 7 juni 2017 @ 08:53:45 #84
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_171517279
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:41 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Volgende keer gewoon zeggen:

Roderick hou je poten thuis.
Lijkt mij ook, maar is zo lastig enzo allemaal. ofzo
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_171519518
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 08:32 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Er valt blijkbaar iets te halen...
Ja, of ze vraagt het zich oprecht af, aangezien dit soort zaken nogal makkelijk met aanstellerij worden afgedaan. Met als gevolg dat veel meisjes niet beseffen, dat ze best van zich af mogen bijten en veel jongens denken dat ze van alles kunnen maken. Het besef dat dat niet zo is duurt soms even.
  woensdag 7 juni 2017 @ 11:12:49 #86
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_171519561
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:11 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Ja, of ze vraagt het zich oprecht af, aangezien dit soort zaken nogal makkelijk met aanstellerij worden afgedaan. Met als gevolg dat veel meisjes niet beseffen, dat ze best van zich af mogen bijten en veel jongens denken dat ze van alles kunnen maken. Het besef dat dat niet zo is duurt soms even.
Dan ben je wel heel achterlijk.. maar je hebt gelijk dit is FOK! dus zo maar mogelijk.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  woensdag 7 juni 2017 @ 11:14:43 #87
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_171519623
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:11 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Ja, of ze vraagt het zich oprecht af, aangezien dit soort zaken nogal makkelijk met aanstellerij worden afgedaan. Met als gevolg dat veel meisjes niet beseffen, dat ze best van zich af mogen bijten en veel jongens denken dat ze van alles kunnen maken. Het besef dat dat niet zo is duurt soms even.
Dan moet ze in eerste plaats bij zichzelf te rade gaan waarom ze nog fysiek contact zoekt met hem als ze eerste toenadering van hem al niet leuk vond... Beetje vreemd om dan een jaar later alsnog heisa over te gaan maken. Ik heb niet de indruk dat die jongen nu nog moves probeert te maken.
pi_171519626
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:12 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Dan ben je wel heel achterlijk.. maar je hebt gelijk dit is FOK! dus zo maar mogelijk.
Dat hier veel simpelheid heerst blijkt wel uit de reacties hier, maar dat gebrek aan besef is helaas niet FOK! eigen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 11:15:46 #89
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_171519648
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:14 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dat hier veel simpelheid heerst blijkt wel uit de reacties hier, maar dat gebrek aan besef is helaas niet FOK! eigen.
Ik denk eigenlijk dat jij hier in doordraaft, gezien de rest van de reacties denk ik dat ik gelijk heb.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_171519683
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:15 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat jij hier in doordraaft, gezien de rest van de reacties denk ik dat ik gelijk heb.
Aanranding heeft een juridische definitie. Dat heeft verder niks met de meeste stemmen gelden te maken. Maar prima als jij je wil sterken met het ongelijk van de meerderheid.
  woensdag 7 juni 2017 @ 11:18:25 #91
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_171519695
quote:
10s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:17 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Aanranding heeft een juridische definitie. Dat heeft verder niks met de meeste stemmen gelden te maken. Maar prima als jij je wil sterken met het ongelijk van de meerderheid.
Oké. Dank je.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_171520234
alleen als ie niet ophield toen je hem wegduwde.
pi_171520831
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 17:14 schreef DKS het volgende:

[..]

Ja dat is wel de manier om je vriendin te verleiden maar toch niet een random meisje met een vriendje? Ik zou toch erg boos op mn vriendin worden als ze me zoiets zou flikken wat TS heeft gedaan. Aanranding kan ik het met de gebeurtenissen naderhand niet echt noemen.
Random meisje, geen ideeeee man, ik was er niet bij.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_171520844
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 17:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je snapt het verschil tussen je vriendin en gewoon een meisje?
Of wil je werkelijk beweren dat je gerust op een feestje bij een slapende meid(niet je vriendin) in bed stapt om dan aan haar te gaan zitten?
Gewoon een meisje? Was je erbij? Misschien? Als er een beetje spanning is/was? Sjongejonge, hoe hebben jullie seks dan? Eerst een contract tekenen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_171520925
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Random meisje, geen ideeeee man, ik was er niet bij.
Heb nog een keer de OP gelezen en zit me nu af te vragen of de vriendin waar ze bij in bed sliep niks van de vermeende aanranding heeft gemerkt.
misunderstood
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:12:57 #96
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_171520987
quote:
6s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:40 schreef Salvad0R het volgende:
alleen als ie niet ophield toen je hem wegduwde.
Dat waarschijnlijk. Het is niet netjes allemaal maar juridisch gezien zal je eerst moeten laten weten dat je er niet van gediend bent voor het strafbaar is voor zover ik weet. En dat is maar goed ook anders zullen er nooit meer spontane wederzijds gewilde vrijpartijen ontstaan uit angst voor juridische gevolgen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Vrijheid&lt;/a&gt;
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_171521027
Mevrouw is gewoon niet assertief genoeg geweest, die jongen heeft een beetje zitten aftasten of er meer uit te halen viel, verder niks ergs gebeurt.

Het lijkt me nogal idioot om het aanraken van een vrouw per definitie (dus een context die buitenspel wordt gelaten) als aanranding aan te merken, iedereen die seks heeft met een vrouw op vrijwillige basis zal haar ook aanraken op deze manier. Context is dus bepalend.

De opinie van de vrouw lijkt mij vervolgens niet het enige criterium, dat lijkt me nogal scheef hè, in hoeverre is er kenbaar gemaakt dat dit totaal niet kon en in hoeverre was er aanleiding om aan te nemen dat je het wel leuk zou kunnen vinden...

Tjah, en dan krijg je jouw woord tegen zijn woord.

Maar ik noem dit gewoon dikke aanstelleritus, je bent gewoon niet assertief genoeg geweest, daar heb je een beetje spijt van, volgende keer gewoon wat harder van je afslaan zodat er geen reden is voor twijfel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_171521068
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:12 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat waarschijnlijk. Het is niet netjes allemaal maar juridisch gezien zal je eerst moeten laten weten dat je er niet van gediend bent voor het strafbaar is voor zover ik weet. En dat is maar goed ook anders zullen er nooit meer spontane wederzijds gewilde vrijpartijen ontstaan uit angst voor juridische gevolgen.
Ach, mensen moeten zich gewoon niet zo snel een slachtofferrol aanmeten als ze niet echt een slachtoffer zijn. Gozer was bezopen. Zij ook. Ze is niet zwanger. Er heeft geen bloed gevloeid. Fuckit.
pi_171521102
quote:
6s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:17 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ach, mensen moeten zich gewoon niet zo snel een slachtofferrol aanmeten als ze niet echt een slachtoffer zijn. Gozer was bezopen. Zij ook. Ze is niet zwanger. Er heeft geen bloed gevloeid. Fuckit.
Die vent was dronken en hij wilde eigenlijk helemaal geen seks met haar, maar door de alcohol is hij dat vergeten, daar maakte het meisje misbruik van dus die jongen is door haar aangerand.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:26:53 #100
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_171521300
Wat een rare reacties komen hier voorbij in dit topic.

Omdat het voor jullie niet onder aanranding verstaan wordt betekend niet dat de TS het ook zo ervaart.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')