abonnement Unibet Coolblue
pi_171524540
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:34 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Asielzoekers krijgen doorgaans binnen een halfjaar uitspraak over of ze mogen blijven ja/nee. Dat ze zelf door blijven procederen en nieuwe zaken starten kan de staat (nog) niks aan doen.
Vind ik vrij lang. Wat mij betreft zorg je dat het binnen een maand duidelijk is. Dat was het ook tot voor 2014 ongeveer.

Tegenwoordig heb je gevallen waarin mensen zeven maanden moeten wachten voor ze überhaupt een aanvraag kunnen indienen.

quote:
Tevens is er ook een grote groep uitgeprocedeerde asielzoekers die in NL blijven hangen. Daar heb ik van GL nog niks over gehoord over hoe die weg moeten, behalve 'ze moeten sneller weg'.
Dat is ook een vrij lastig probleem. Als daar een (simpele) oplossing voor was had de VVD die ook al wel gevonden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_171524556
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:35 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Heb je er enigszins vertrouwen in dat dat werkelijk gaat gebeuren? Alle tekenen lijken er namelijk op te wijzen dat dat niet zo lekker werkt.
Als je daar genoeg in investeert kan dat inderdaad, ja. Het is in principe een simpele capaciteitskwestie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:40:10 #103
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171524582
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als je daar genoeg in investeert kan dat inderdaad, ja. Het is in principe een simpele capaciteitskwestie.
Hoe zou jij de bootjesproblematiek vanuit Libië aanpakken?
pi_171524686
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hoe zou jij de bootjesproblematiek vanuit Libië aanpakken?
Europees spreiden van mensen met recht op asiel, snellere procedures in alle landen en afspraken met Libië over het terugnemen van ongewenste asielzoekers in ruil voor geld / hulp / goederen / iets anders. Dat laatste is niet het stopzetten van hulp als ze het niet doen, maar het bieden van extra hulp als ze het wel doen. Tevens een legale route opzetten zodat je makkelijker mensen in de procedure krijgt.

Ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:49:26 #105
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171524830
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Europees spreiden van mensen met recht op asiel, snellere procedures in alle landen en afspraken met Libië over het terugnemen van ongewenste asielzoekers in ruil voor geld / hulp / goederen / iets anders. Dat laatste is niet het stopzetten van hulp als ze het niet doen, maar het bieden van extra hulp als ze het wel doen. Tevens een legale route opzetten zodat je makkelijker mensen in de procedure krijgt.

Ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik.
Daar maak je je chantabel mee. Dan zullen andere landen aan de magreb ook wel denken: Top, ik laat een armada aan bootjes gaan naar europa en komen ze vanzelf wel om een dealtje waar ik een paar miljard uit kan trekken.
Wil ik meer? Laat ik er gewoon nog een hoop vertrekken....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_171524834
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat klopt er dan niet aan? Ik zeg wat te verwachten is.
En dat kan je ook op een normale manier opschrijven als je serieus genomen wilt worden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 14:50:33 #107
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171524860
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

En dat kan je ook op een normale manier opschrijven als je serieus genomen wilt worden.
Wat is er niet normaal aan dan?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171524880
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Daar maak je je chantabel mee. Dan zullen andere landen aan de magreb ook wel denken: Top, ik laat een armada aan bootjes gaan naar europa en komen ze vanzelf wel om een dealtje waar ik een paar miljard uit kan trekken.
Wil ik meer? Laat ik er gewoon nog een hoop vertrekken....
Ze krijgen die extra hulp dus alleen als ze die bootjes ook weer netjes terugnemen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 14:51:58 #109
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171524905
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ze krijgen die extra hulp dus alleen als ze die bootjes ook weer netjes terugnemen.
Dan nog is wat hij zegt gewoon waar.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:53:50 #110
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171524948
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Europees spreiden van mensen met recht op asiel, snellere procedures in alle landen en afspraken met Libië over het terugnemen van ongewenste asielzoekers in ruil voor geld / hulp / goederen / iets anders. Dat laatste is niet het stopzetten van hulp als ze het niet doen, maar het bieden van extra hulp als ze het wel doen. Tevens een legale route opzetten zodat je makkelijker mensen in de procedure krijgt.

Ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik.
De meesten maken geen kans op asiel. Het zijn vrijwel allemaal jongemannen uit sub sahara landen die gewoon op zoek zijn naar de pot met goud. Je zou die inderdaad zsm weer terug moeten sturen. Het Europees spreiden is een farce gebleken. Al die goudzoekers willen naar West-Europa, niemand wil naar Polen, Slowakije of Hongarije.
pi_171525023
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De meesten maken geen kans op asiel.
Dat ben ik met je eens.

quote:
Het zijn vrijwel allemaal jongemannen uit sub sahara landen die gewoon op zoek zijn naar de pot met goud. Je zou die inderdaad zsm weer terug moeten sturen. Het Europees spreiden is een farce gebleken. Al die goudzoekers willen naar West-Europa, niemand wil naar Polen, Slowakije of Hongarije.
In principe hebben asielzoekers niet zoveel te willen in mijn plan, die worden gewoon verdeeld. Beetje rekening houden met kinderen, maar voor de rest hebben ze maar te blijven waar ze worden ingedeeld.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:58:36 #112
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171525070
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens.

[..]

In principe hebben asielzoekers niet zoveel te willen in mijn plan, die worden gewoon verdeeld. Beetje rekening houden met kinderen, maar voor de rest hebben ze maar te blijven waar ze worden ingedeeld.
Ja, over dat laatste zijn we het eens. Ik vind ook dat die Oost-Europese landen maar mee te doen hebben in ruil voor al het geld dat ze al van de EU hebben ontvangen. En via een Europees registratiesysteem moet je asielzoekers ook kunnen spreiden, wie dan toch vanuit Polen naar Nederland komt maakt hier gewoon geen kans meer op een procedure.
pi_171525079
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan nog is wat hij zegt gewoon waar.
Desalniettemin kunnen wij de mensen die geen recht hebben op asiel dan gewoon terugsturen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 14:59:56 #114
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171525103
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:59 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Desalniettemin kunnen wij de mensen die geen recht hebben op asiel dan gewoon terugsturen.
En waarom is het een probleem om ze al terug te sturen voor ze überhaupt binnen komen?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171525141
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En waarom is het een probleem om ze al terug te sturen voor ze überhaupt binnen komen?
In mijn geval omdat ik vind dat echte vluchtelingen aanspraak moeten kunnen maken op asiel in Europa, en je pas kan beoordelen of mensen daar recht op hebben als ze in een procedure zitten. Op zo'n bootje zien ze er immers allemaal hetzelfde uit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 15:02:59 #116
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171525171
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In mijn geval omdat ik vind dat echte vluchtelingen aanspraak moeten kunnen maken op asiel in Europa, en je pas kan beoordelen of mensen daar recht op hebben als ze in een procedure zitten. Op zo'n bootje zien ze er immers allemaal hetzelfde uit.
Waarom kan dat daar niet gebeuren dan? Dat is namelijk wel gewoon het plan. Het is nou niet zo dat er geen Syrier meer uit Turkije binnen komt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171525191
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juni 2017 14:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als je daar genoeg in investeert kan dat inderdaad, ja. Het is in principe een simpele capaciteitskwestie.
Het probleem is dat er vaak ook nog een gezinshereniging volgt en de werkgelegenheid en het aantal beschikbare huurwoningen al onder druk staan. Verder komt het sociale vangnet nog verder onder pressie. Ook het aantal kinderen in de klas zal toenemen terwijl het lerarentekort problematisch is om maar niet te spreken van de oplopende kosten van de gezondheidszorg.

Ik bedoel, komt er ook voor Groenlinks een keer een moment dat ze zeggen van het is nu wel even genoeg en we komen aan de limiet van wat we financieel en maatschappelijk kunnen dragen met z'n allen.
pi_171525230
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom kan dat daar niet gebeuren dan? Dat is namelijk wel gewoon het plan. Het is nou niet zo dat er geen Syrier meer uit Turkije binnen komt.
Het lijkt mij moeilijk, en nog duurder, om een goedwerkend Europees immigratiesysteem op te zetten in Libië / Egypte / noem het maar op. Daar mis je de kennis, de infrastructuur en nog veel meer dingen om te kunnen garanderen dat er een soepele afwerking is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 7 juni 2017 @ 15:06:22 #119
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171525244
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:03 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Het probleem is dat er vaak ook nog een gezinshereniging volgt en de werkgelegenheid en het aantal beschikbare huurwoningen al onder druk staan. Verder komt het sociale vangnet nog verder onder pressie. Ook het aantal kinderen in de klas zal toenemen terwijl het lerarentekort problematisch is om maar niet te spreken van de oplopende kosten van de gezondheidszorg.

Ik bedoel, komt er ook voor Groenlinks een keer een moment dat ze zeggen van het is nu wel even genoeg en we komen aan de limiet van wat we financieel en maatschappelijk kunnen dragen met z'n allen.
Gezinshereniging voor bootvluchtelingen is sowieso onzin. Als ze daadwerkelijk voor hun leven hebben moeten vluchten dan laat je niet vrouwen en kinderen achter.

Dat alleen al is aanwijzing genoeg dat 99 procent van de Afrikanen in die bootjes geen echte vluchteling is. Waar zijn de ouderen, de vrouwen en de kinderen op die bootjes?
pi_171525250
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:03 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Het probleem is dat er vaak ook nog een gezinshereniging volgt en de werkgelegenheid en het aantal beschikbare huurwoningen al onder druk staan. Verder komt het sociale vangnet nog verder onder pressie. Ook het aantal kinderen in de klas zal toenemen terwijl het lerarentekort problematisch is om maar niet te spreken van de oplopende kosten van de gezondheidszorg.
Klopt. Maar van dat soort dingen zou ik eerder partijen als de VVD de schuld geven dan GroenLinks.

quote:
Ik bedoel, komt er ook voor Groenlinks een keer een moment dat ze zeggen van het is nu wel even genoeg en we komen aan de limiet van wat we financieel en maatschappelijk kunnen dragen met z'n allen.
Klopt. Maar daar zitten ze nu nog niet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 juni 2017 @ 15:07:25 #121
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_171525270
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:05 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het lijkt mij moeilijk, en nog duurder, om een goedwerkend Europees immigratiesysteem op te zetten in Libië / Egypte / noem het maar op. Daar mis je de kennis, de infrastructuur en nog veel meer dingen om te kunnen garanderen dat er een soepele afwerking is.
Soms is het zo simpel als "Je komt uit land x zonder goede reden? Mooi, dan mag je direct weer terug." Dit systeem is om die rotte appels eruit te filteren om de druk van onze procedures af te halen. Het is een extra filter, geen vervanging.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_171525278
Ze gaan er wel uitkomen met GroenLinks. Er is nu eenmaal geen echt alternatief en GroenLinks weet verdomd goed dat de kans heel klein is dat ze nog eens zoveel zetels halen.
pi_171525292
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Klopt. Maar van dat soort dingen zou ik eerder partijen als de VVD de schuld geven dan GroenLinks.
Het gaat me niet zozeer om om ergens een schuld meer te kunnen leggen maar meer dat ik hoop dat alle partijen een reële visie hebben op wat er speelt en nog gaat komen, ook op financieel vlak en ook van Groenlinks.
  woensdag 7 juni 2017 @ 15:09:19 #124
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171525311
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:07 schreef Jigzoz het volgende:

Ze gaan er wel uitkomen met GroenLinks. Er is nu eenmaal geen echt alternatief en GroenLinks weet verdomd goed dat de kans heel klein is dat ze nog eens zoveel zetels halen.
In elk geval heeft GL momenteel een ijzersterke onderhandelingspositie.

Of ze in de toekomst weer zo veel zetels gaan halen hangt in belangrijke mate af van de manier waarop ze gebruik maken van die onderhandelingspositie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171525325
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 15:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Soms is het zo simpel als "Je komt uit land x zonder goede reden? Mooi, dan mag je direct weer terug." Dit systeem is om die rotte appels eruit te filteren om de druk van onze procedures af te halen. Het is een extra filter, geen vervanging.
Nu maak je het wel erg simpel, natuurlijk. Er zijn zoveel redenen te verzinnen waarom iemand asiel zou kunnen krijgen, dat is echt wel even wat ingewikkelder dan vragen wat iemand komt doen en uit welk land hij komt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')