abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juni 2017 @ 13:18:36 #1
145738 superworm
is erbij
pi_171395705
FOK!bijenactie: Bijna ¤3000 - 14 koninginnen, 3 bijenkasten & ruim 1 miljoen blije bijen



Like, volg en deel onze pagina ook op Facebook: facebook.com/Bijenactie

Wie zijn we en wat doen we? / Klik voor uitleg op de grijze balk hieronder:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe begon het? / Klik voor uitleg op de grijze balk hieronder:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hieronder zie je wat we precies hebben opgehaald, wat we daarmee hebben gedaan, hoeveel er nog over is, en wie we mogen danken voor dit alles.

Wat kwam er binnen en wat kochten we tot nu toe?
Tot dusver is er ¤2829,50 gedoneerd in 128 losse donaties.
Daarvan is ¤1581,40 uitgegeven en nog ¤1248,10 over.

Klik voor een overzicht van de acties tot dusver op de grijze balk hieronder:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De ruim 100 donateurs van geld, tijd en moeite
Ten eerste heel veel hulde voor de lieverds die 128 individuele donaties deden. Bij-zonder veel dank:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast veel dank voor elke FOK!'er die op andere manieren tijd, moeite en spullen doneerden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En natuurlijk: doneren is van harte aanbevolen!
Doneren van je hulp en/of geld is zeer gewenst. Als er donaties blijven komen, kunnen we telkens weer nieuwe imkers blijven helpen. Je kunt je hier in het topic melden of een dm/pm sturen naar superworm.

Heb je geen FOK!account? Dan kun je ook mailen naar bijenactie [at] gmail [punt] com.

En wil je anoniem doneren? Dat kan ook. Meld dat dan in je berichtje of e-mail. We zetten je dan als 'anoniem' in de lijst.

Enkele afbeeldingen van de FOK!bijtjes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 45% gewijzigd door superworm op 03-06-2017 12:27:38 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171395796
@Superworm, leuk dat je er weer actief mee bezig bent ^O^

Ik zou hiervoor geen officiële stichting oprichten, behalve de kosten krijg je ook te maken met andere voorwaarden. Dat is voor deze schaal echt veel te veel gedoe en zou ik pas overwegen als je het langjarig en grootschaliger wil gaan doen.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juni 2017 @ 13:24:37 #3
145738 superworm
is erbij
pi_171395843
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 13:22 schreef komrad het volgende:
@Superworm, leuk dat je er weer actief mee bezig bent ^O^

Ik zou hiervoor geen officiële stichting oprichten, behalve de kosten krijg je ook te maken met andere voorwaarden. Dat is voor deze schaal echt veel te veel gedoe en zou ik pas overwegen als je het langjarig en grootschaliger wil gaan doen.
Mijn grootste overweging daarvoor was dat ik continu mijn persoonlijke betaalrekening aan anderen verstrek. Dat voelt vervelend. Om die reden ga ik binnenkort even een aparte rekening aanvragen puur voor de bijen, waar ik dan ook al het geld parkeer.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171395949
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 13:24 schreef superworm het volgende:

[..]

Mijn grootste overweging daarvoor was dat ik continu mijn persoonlijke betaalrekening aan anderen verstrek. Dat voelt vervelend. Om die reden ga ik binnenkort even een aparte rekening aanvragen puur voor de bijen, waar ik dan ook al het geld parkeer.
Is als extra optie een PayPal.me-account geen optie?

Zie bijv: http://paypal.me/fok. Weet even niet of hier trouwens kosten aan zijn verbonden, volgens mij alleen bij het gebruiken van een creditcard.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2017 13:30:30 ]
pi_171395964
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 13:24 schreef superworm het volgende:

[..]

Mijn grootste overweging daarvoor was dat ik continu mijn persoonlijke betaalrekening aan anderen verstrek. Dat voelt vervelend. Om die reden ga ik binnenkort even een aparte rekening aanvragen puur voor de bijen, waar ik dan ook al het geld parkeer.
dat begrijp ik maar daar zijn misschien andere oplossingen voor.

heb je dit al gelezen:
http://www.ondernemersplein.nl/artikel/de-stichting/
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juni 2017 @ 13:32:22 #6
145738 superworm
is erbij
pi_171396039
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 13:28 schreef komrad het volgende:

[..]

dat begrijp ik maar daar zijn misschien andere oplossingen voor.

heb je dit al gelezen:
http://www.ondernemersplein.nl/artikel/de-stichting/
Ja, ik zag wel dat een stichting nogal veel werk is qua vergaderingen en notulen en noem maar op. Feitelijk is deze actie net zo transparant maar dan gewoon doorlopend. User geeft wens om te doneren aan, geld komt binnen, ik tel het op bij het totaal. Dan naar een imker: interviewtje, uitgaven-screenshotje, achter de schermen bonnetjes in de e-mail. Rinse and repeat.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juni 2017 @ 13:35:29 #7
145738 superworm
is erbij
pi_171396112
Nog even het kekke tussenstandplaatje:

Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 2 juni 2017 @ 13:38:56 #8
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_171396197
Gewoon een aparte rekening lijkt me idd nu nog wel genoeg toch...of een internet-spaarrekening? Stichting klinkt als werk... :D

Onkosten van extra rekening gaat gewoon van bedrag af...die paar euro stort ik desnoods nog wel over. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juni 2017 @ 13:40:19 #9
145738 superworm
is erbij
pi_171396224
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 13:38 schreef Semisane het volgende:
Gewoon een aparte rekening lijkt me idd nu nog wel genoeg toch...of een internet-spaarrekening? Stichting klinkt als werk... :D

Onkosten van extra rekening gaat gewoon van bedrag af...die paar euro stort ik desnoods nog wel over. :)
Nee joh, die 1,30 per maand (heb het net even nagevraagd bij de Rabo) krijgen de bijen wel cadeau. Lossen we het zo op, helemaal goed. :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171396270
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 13:40 schreef superworm het volgende:

[..]

Nee joh, die 1,30 per maand (heb het net even nagevraagd bij de Rabo) krijgen de bijen wel cadeau. Lossen we het zo op, helemaal goed. :)
In andere landen zijn er wel gratis rekeningen te openen maar in Nederlands helaas niet.....
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juni 2017 @ 13:53:28 #11
145738 superworm
is erbij
pi_171396465
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 13:42 schreef komrad het volgende:

[..]

In andere landen zijn er wel gratis rekeningen te openen maar in Nederlands helaas niet.....
Ja eigenlijk vreemd. Er is nog geen negatieve rente dus de bank verdient aan je door je geld te beheren.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juni 2017 @ 15:18:11 #12
145738 superworm
is erbij
pi_171398082
En we hebben weer twee nieuwe donaties binnen! Beiden heel hartelijk dank ^O^ w/

anoniem12: ¤25,50 *O*
Luuntje: ¤10,- *O*

Tot dusver is er ¤2865 gedoneerd in 130 losse donaties.
Daarvan is ¤1581,40 uitgegeven en nog ¤1283,60 over.

Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 2 juni 2017 @ 17:39:35 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171401277
Wow, wat fantastisch dat deze actie weer helemaal opleeft! *O* O+ *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage vrijdag 2 juni 2017 @ 19:58:23 #14
145738 superworm
is erbij
pi_171403528
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 17:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wow, wat fantastisch dat deze actie weer helemaal opleeft! *O* O+ *O*
Ja hè. En hoe! :D

Facebookpagina aangemaakt: facebook.com/Bijenactie Like, follow en share!

Veel mensen hadden het erover dat ze het gingen spammen op FB, en dan is een FB-pagina wellicht een veel beter middel om dat te doen, dan linken naar een FOK!topicreeks.

[ Bericht 2% gewijzigd door superworm op 02-06-2017 20:34:44 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 2 juni 2017 @ 21:08:49 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171405067
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 19:58 schreef superworm het volgende:

[..]

Ja hè. En hoe! :D

Facebookpagina aangemaakt: facebook.com/Bijenactie Like, follow en share!

Veel mensen hadden het erover dat ze het gingen spammen op FB, en dan is een FB-pagina wellicht een veel beter middel om dat te doen, dan linken naar een FOK!topicreeks.
Tof *O*
Maar ik heb geen Facebook :N dus dat gaat niet -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator vrijdag 2 juni 2017 @ 21:36:12 #16
155227 crew  Guppy
dus
pi_171405769
Even delen :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  One tough cookie vrijdag 2 juni 2017 @ 21:45:02 #17
169210 liesje1979
pi_171406030
FB. ^O^
En wat een hoop donaties erbij in zo'n korte tijd! _O_
pi_171410851
Meteen even wat berichten op FB gedeeld :)
  Redactie Frontpage zaterdag 3 juni 2017 @ 11:07:22 #19
145738 superworm
is erbij
pi_171415053
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 01:05 schreef Luuntje het volgende:
Meteen even wat berichten op FB gedeeld :)
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 21:45 schreef liesje1979 het volgende:
FB. ^O^
En wat een hoop donaties erbij in zo'n korte tijd! _O_
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 21:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Even delen :)
Top! :)

Nieuw interview:

Imker hoort van FOK!actie: 'Tranen in m'n ogen'
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171415477
Wellicht dat er bij gemeenten potjes vrij zijn waar gelden in zitten voor dergelijke projecten.
Implementeer eens een plan en kijk hoe er gereageerd wordt. Wie weet zien zij ook het belang ervan in. Helemaal met het oog op de grootschalige bijensterfte vandaag de dag doordat allerlei gewassen met agressieve gif bewerkt worden.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 12:25:10 #21
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171416612
quote:
Prachtig!! _O_ O+

Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Frontpage zaterdag 3 juni 2017 @ 12:28:23 #22
145738 superworm
is erbij
pi_171416666
quote:
17s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 12:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Prachtig!! _O_ O+

[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Ja he? Echt precies wat je hoopt die reactie.

En die bijen steel ik voor in de OP :Y
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 3 juni 2017 @ 12:30:53 #23
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171416698
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 12:28 schreef superworm het volgende:

[..]

En die bijen steel ik voor in de OP :Y
Kan die smiley niet gewoon worden toegevoegd aan de lijst van FOK smilies? :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Frontpage zaterdag 3 juni 2017 @ 13:34:00 #24
145738 superworm
is erbij
pi_171417731
quote:
Op zaterdag 3 juni 2017 @ 13:30 schreef Benz0076 het volgende:
Even terugkomend op de straling.
Gps trackers zijn ontvangers en geven dus geen straling af. De gps straling komt van de sattelieten en is dus sws aanwezig met of zonder tracker.
De straling die de tracker afgeeft is wanneer deze verbinding maakt met het 2G telefoonnetwerk.
Dit gebeurd dus bij een:
1 alarm wanneer accu bijna leeg is
2 alarm wanneer tracker wordt verplaats buiten het aangegeven locatie gebied (soort bewegingssensor)
3 wanneer imker een sms naar de tracker stuurt om te checken of de kast nog op de juiste locatie staat.
4 de heartbeat ping, dit is communicatie tussen toren en simkaart om de verbinding in stand te houden. Kan kwa hoevaak er weinig over vinden maar las ergens dat dit bij een vaste locatie 1 a 2 maal per uur is.

De vraag is dus hoeveel last bijen hebben van het 2G netwerk waar af en toe een signaaltje word verstuurd en dus geen continu straling is.
Dit klinkt geruststellend? Heb je wellicht ook enig idee of er straling/warmte/wat dan ook van de accu van zo'n ding af komt? Zit toch een goeie 5000 mah in eentje die een paar maanden mee gaat.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171418024
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 13:34 schreef superworm het volgende:

[..]

Dit klinkt geruststellend? Heb je wellicht ook enig idee of er straling/warmte/wat dan ook van de accu van zo'n ding af komt? Zit toch een goeie 5000 mah in eentje die een paar maanden mee gaat.
Accu geeft geen straling. De hoeveelheid warmte in standby is te verwaarlozen.

Verder bedacht ik me nog iets. Wellicht dat er hier mensen zijn die een veilige locatie kunnen aanbieden? FOKkers met een tuin waar ze toch nooit inkomen etc etc
pi_171418246
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 13:34 schreef superworm het volgende:

[..]

Dit klinkt geruststellend? Heb je wellicht ook enig idee of er straling/warmte/wat dan ook van de accu van zo'n ding af komt? Zit toch een goeie 5000 mah in eentje die een paar maanden mee gaat.
Het klopt dat een accu straling afgeeft, over de hoeveelheid is weinig te vinden omdat we het hier hebben over hele hele minimale stralings waarden.
Om het even te relativeren met einsteins e=mc2 blijkt dat het gewicht vd accu met 0,00006 gram afneemt aan straling tussen een volle en lege accu.

Een accu geeft ook warmte af maar deze is te verwaarlozen aangezien er weinig belasting vd accu word gevraagd.
  Redactie Frontpage zaterdag 3 juni 2017 @ 14:02:40 #27
145738 superworm
is erbij
pi_171418285
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 13:48 schreef MAY-be het volgende:

[..]

Accu geeft geen straling. De hoeveelheid warmte in standby is te verwaarlozen.

Verder bedacht ik me nog iets. Wellicht dat er hier mensen zijn die een veilige locatie kunnen aanbieden? FOKkers met een tuin waar ze toch nooit inkomen etc etc
Hé ik heb een goeie gegoogled! Let op: http://oeterbij.be/?page_id=667

quote:
Vele miljoenen jaren hebben bijen geleefd zonder elektronica, wat hebben bijen en elektronica met elkaar gemeen ? Helemaal niets. Maar net zoals voor vele toepassingen elektronica een handig hulpmiddel kan zijn, zo kan elektronica ook een handig hulpmiddel zijn voor een imker.

Imkervereniging “De Oeterbij” is bezig met een elektronica-project. Wij ontwikkelen een systeem dat dient om de buiten-temperatuur, de buiten-luchtvochtigheid maar ook de temperatuur en de luchtvochtigheid te meten in een bijenkast, en deze meetwaarden door te sturen naar je eigen smartphone, gsm of iphone. Tevens voorziet dit systeem een alarmbeveiliging. Bij het openen van het deksel van de bijenkast zal een reed-contact ingebouwd onder het deksel van de kast meteen een signaal doorgeven aan de elektronica, waarna een sms word verstuurd naar de eigenaar van de kast. Een onder-en boven-temperatuur-alarm waarschuwt de eigenaar per sms. Ook bij een te hoge vochtigheidsgraad zal een sms worden verstuurd. Een ingebouwde gps-ontvanger meet de positie van de bijenkast, die steeds per sms opvraagbaar is. Wanneer de bijenkast meer dan 3 meter ongevraagd wordt verplaatst, zal dit per sms worden gemeld. Voor een imker die zijn bijenkast(en) aan huis heeft staan lijkt ons dit systeem niet nodig, je gaat immers regelmatig, zo niet dagelijks naar je bijenkast(en) toe..

Maar voor een imker die gaat reizen met zijn bijenkasten, of een imker die zijn bijenkasten verder van huis heeft staan, kan dit wel een handig hulpmiddel zijn. Je hebt immers een diefstalbeveiliging in je kast, en je krijgt belangrijke meetwaarden vanaf je bijenkast toegestuurd.

Ons systeem zal bestaan uit twee delen, de hardware en de software. De hardware is wereldwijd te koop aan een democratische prijs, voor ieder lid van onze vereniging zal de software gratis te verkrijgen zijn omdat wij die zelf hebben ontwikkeld..
Ze schrijven dan misschien in Comic Sans, maar het lijkt best onderbouwd te zijn. Proximity alert ervaring qua gps... even contact opnemen met deze mensen wellicht. Wat voor trackers ze gebruiken en wat de ervaring is.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 3 juni 2017 @ 14:08:43 #28
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171418404
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:02 schreef superworm het volgende:

[..]

Hé ik heb een goeie gegoogled! Let op: http://oeterbij.be/?page_id=667

[..]

Ze schrijven dan misschien in Comic Sans, maar het lijkt best onderbouwd te zijn. Proximity alert ervaring qua gps... even contact opnemen met deze mensen wellicht. Wat voor trackers ze gebruiken en wat de ervaring is.
Contact opnemen lijkt me een uitstekend plan ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage zaterdag 3 juni 2017 @ 14:38:00 #29
145738 superworm
is erbij
pi_171418974
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Contact opnemen lijkt me een uitstekend plan ^O^
Done. Vragenlijstje over kosten, baten, invloed op bijen, hoe makkelijk het is te controleren met een app o.i.d., en hoe lang de batterij mee gaat.

Ook wacht ik nog op feedback van de ANI, of er ook hogere premies+hogere uitbetalingen mogelijk zijn.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage zaterdag 3 juni 2017 @ 14:41:09 #30
145738 superworm
is erbij
pi_171419023
Knokkels kreeg overigens drie onderzoeken van de Uni in Wageningen opgestuurd, waaruit telkens bleek dat mobiele straling geen aantoonbaar effect heeft op bijen qua levensduur, groei, kolonie-sterkte en dergelijke.

In een ideale situatie geven we mijns inziens twee kasten mét verzekering én GPS. Als dat kan, veilig is, en Liefting ook iets heeft van, prima, stop er maar in. Dan is het dubbel goed geregeld zeg maar. Maar wil hij het liever niet, dan is dat natuurlijk geen probleem.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zaterdag 3 juni 2017 @ 14:43:18 #31
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171419054
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:38 schreef superworm het volgende:

[..]

Done. Vragenlijstje over kosten, baten, invloed op bijen, hoe makkelijk het is te controleren met een app o.i.d., en hoe lang de batterij mee gaat.

Ook wacht ik nog op feedback van de ANI, of er ook hogere premies+hogere uitbetalingen mogelijk zijn.
Goed bezig hoor! ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 3 juni 2017 @ 14:45:26 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171419102
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:41 schreef superworm het volgende:
Knokkels kreeg overigens drie onderzoeken van de Uni in Wageningen opgestuurd, waaruit telkens bleek dat mobiele straling geen aantoonbaar effect heeft op bijen qua levensduur, groei, kolonie-sterkte en dergelijke.

In een ideale situatie geven we mijns inziens twee kasten mét verzekering én GPS. Als dat kan, veilig is, en Liefting ook iets heeft van, prima, stop er maar in. Dan is het dubbel goed geregeld zeg maar. Maar wil hij het liever niet, dan is dat natuurlijk geen probleem.
Die onderzoeken even naar Lieftink doormailen dan? Evenals het antwoord (wanneer je dat krijgt) van die imkervereniging? Kan hij zich even inlezen voor hij een beslissing neemt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage zaterdag 3 juni 2017 @ 14:46:41 #33
145738 superworm
is erbij
pi_171419124
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die onderzoeken even naar Lieftink doormailen dan? Evenals het antwoord (wanneer je dat krijgt) van die imkervereniging? Kan hij zich even inlezen voor hij een beslissing neemt.
Idd, ik maak er even een totaalpakketje van t.z.t. :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171432275
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 13:48 schreef MAY-be het volgende:

[..]

Accu geeft geen straling. De hoeveelheid warmte in standby is te verwaarlozen.

Verder bedacht ik me nog iets. Wellicht dat er hier mensen zijn die een veilige locatie kunnen aanbieden? FOKkers met een tuin waar ze toch nooit inkomen etc etc
Vragen aan boeren die nog een oude schuur over hebben kan ook nog.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 23:43:03 #35
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_171433260
Ik wil wel weer wat doneren, ik heb alleen t rekeningnummer niet meer. :7
pi_171435511
Wat een goed topic dit, hulde stelletje bazen.
  Redactie Frontpage zondag 4 juni 2017 @ 09:50:55 #37
145738 superworm
is erbij
pi_171439499
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 23:43 schreef BasEnAad het volgende:
Ik wil wel weer wat doneren, ik heb alleen t rekeningnummer niet meer. :7
Je hebt een PM :P
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 5 juni 2017 @ 19:54:54 #38
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171482060
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 14:02 schreef superworm het volgende:

[..]

Hé ik heb een goeie gegoogled! Let op: http://oeterbij.be/?page_id=667

[..]

Ze schrijven dan misschien in Comic Sans, maar het lijkt best onderbouwd te zijn. Proximity alert ervaring qua gps... even contact opnemen met deze mensen wellicht. Wat voor trackers ze gebruiken en wat de ervaring is.
Volgens een van de mensen die direct betrokken was bij de onderzoeken van de WUR inzake de stralingsgevoeligheid, valt dat alles mee.
Volens mijn moeder (die is bevoegd om op meerdere niveaus bijencursussen te geven), valt het ook mee.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage maandag 5 juni 2017 @ 21:21:02 #39
145738 superworm
is erbij
pi_171484761
Er is als het goed is een donatie binnengekomen van een rekeningnummer eindigend in -18. Kan degene die dit gestort heeft even melden hier of via dm/pm dat hij of zij het was? :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage maandag 5 juni 2017 @ 22:43:49 #40
145738 superworm
is erbij
pi_171487338
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 19:54 schreef knokkels het volgende:

[..]

Volgens een van de mensen die direct betrokken was bij de onderzoeken van de WUR inzake de stralingsgevoeligheid, valt dat alles mee.
Volens mijn moeder (die is bevoegd om op meerdere niveaus bijencursussen te geven), valt het ook mee.
Ja als het even kan en Liefting vertrouwt het genoeg, zeg ik: alles doen. Bijen. Koninginnen. Kasten. GPS. Verzekering. Overcompleet pakketje :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 6 juni 2017 @ 07:29:20 #41
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_171491800
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 22:43 schreef superworm het volgende:

[..]

Ja als het even kan en Liefting vertrouwt het genoeg, zeg ik: alles doen. Bijen. Koninginnen. Kasten. GPS. Verzekering. Overcompleet pakketje :)
Gewoon doen! :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  Redactie Frontpage dinsdag 6 juni 2017 @ 09:12:32 #42
145738 superworm
is erbij
pi_171492457
Weer twee donaties binnen - fantastisch en hartelijk dank. En ook opnieuw een donateur van méér dan 100 piek die nota bene eerder ook al had gedoneerd :) _O_

RobertJamesKasparov: ¤15,- *O* *O*
BasEnAad: ¤110,- *O* *O* :o 8)7

Dan is de nieuwe tussenstand... tromgeroffel...

Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage dinsdag 6 juni 2017 @ 12:00:47 #43
145738 superworm
is erbij
pi_171495269
Verder heb ik een offerte van een notaris voor een stichtingswording, van +- 350 euro incl. KvK-registratie. Natuurlijk ga ik nog even rondneuzen en hier rondvragen of dat nóg goedkoper kan - dit is al een behoorlijke bodemprijs voor deze handeling zie ik op het internet. Het grote voordeel is dat we dan direct een SBBI zijn. En wie 1% of meer van z'n drempelinkomen doneert aan een SBBI kan dit vanaf 60 euro aftrekken van z'n belasting: https://www.belastingdien(...)organisatie_een_sbbi

Op die manier heeft de bijenactie weliswaar een keertje wél overhead (na 3,5 jaar 0,0 euro uit te geven!), maar dat is dan dus echt eenmalig. Na stichtingwording werken we dan z.s.m. toe naar ANBI-status, incl. eigen website (of iig de huidige FB-pagina) indien mogelijk en eigen rekening, notulen, jaarverslagen enzovoorts. Ik vind dit niet erg om te doen persoonlijk. En op die manier wordt de actie echt zélf een rechtspersoon i.p.v. dat alles via mijn persoontje loopt.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 6 juni 2017 @ 14:22:01 #44
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171498390
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 22:43 schreef superworm het volgende:

[..]

Ja als het even kan en Liefting vertrouwt het genoeg, zeg ik: alles doen. Bijen. Koninginnen. Kasten. GPS. Verzekering. Overcompleet pakketje :)
_O_ Heel gaaf! Als dat allemaal doorgaat, heeft hij nooit meer last van stelende of vandaliserende mensen. Nou ja, misschien nog 1 keer maar dan heeft hij dat wel direct door en kan er direct actie worden ondernomen.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  dinsdag 6 juni 2017 @ 14:36:34 #45
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171498740
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:00 schreef superworm het volgende:
Verder heb ik een offerte van een notaris voor een stichtingswording, van +- 350 euro incl. KvK-registratie. Natuurlijk ga ik nog even rondneuzen en hier rondvragen of dat nóg goedkoper kan - dit is al een behoorlijke bodemprijs voor deze handeling zie ik op het internet. Het grote voordeel is dat we dan direct een SBBI zijn. En wie 1% of meer van z'n drempelinkomen doneert aan een SBBI kan dit vanaf 60 euro aftrekken van z'n belasting: https://www.belastingdien(...)organisatie_een_sbbi

Op die manier heeft de bijenactie weliswaar een keertje wél overhead (na 3,5 jaar 0,0 euro uit te geven!), maar dat is dan dus echt eenmalig. Na stichtingwording werken we dan z.s.m. toe naar ANBI-status, incl. eigen website (of iig de huidige FB-pagina) indien mogelijk en eigen rekening, notulen, jaarverslagen enzovoorts. Ik vind dit niet erg om te doen persoonlijk. En op die manier wordt de actie echt zélf een rechtspersoon i.p.v. dat alles via mijn persoontje loopt.
Ik ben er niet zo in thuis, maar is het dan zo dat de eventuele financiële risico's niet bij jou liggen? :P
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage dinsdag 6 juni 2017 @ 14:40:44 #46
145738 superworm
is erbij
pi_171498851
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 14:36 schreef knokkels het volgende:

[..]

Ik ben er niet zo in thuis, maar is het dan zo dat de eventuele financiële risico's niet bij jou liggen? :P
Nope, die liggen dan bij de stichting zelf. Punt is dat nu dit geld gewoon op m'n eigen rekening staat waar ook de boodschappen van worden betaald. En zelfs als ik een aparte rekening open, is dat nog steeds 'mijn' rekening en 'mijn' geld, en dat wil ik eigenlijk echt liever niet. Het is immers niet mijn geld. Een stichting lost dat probleem op. En maakt giften boven 1% van iemands verzamelinkomen meteen aftrekbaar. :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 6 juni 2017 @ 14:43:17 #47
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171498912
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 14:40 schreef superworm het volgende:

[..]

Nope, die liggen dan bij de stichting zelf. Punt is dat nu dit geld gewoon op m'n eigen rekening staat waar ook de boodschappen van worden betaald. En zelfs als ik een aparte rekening open, is dat nog steeds 'mijn' rekening en 'mijn' geld, en dat wil ik eigenlijk echt liever niet. Het is immers niet mijn geld. Een stichting lost dat probleem op. En maakt giften boven 1% van iemands verzamelinkomen meteen aftrekbaar. :)
Oh ja, stichtingsrekening inderdaad *O* Tofheid. Scheelt jou ook in de administratie. Niet alles door elkaar.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage dinsdag 6 juni 2017 @ 14:47:22 #48
145738 superworm
is erbij
pi_171499002
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 14:43 schreef knokkels het volgende:

[..]

Oh ja, stichtingsrekening inderdaad *O* Tofheid. Scheelt jou ook in de administratie. Niet alles door elkaar.
Het is eigenlijk een keuze nu: ga je het na 3 jaar gewoon uitgeven wat er nog is en dan 'hoppa klaar ermee!', of maak je het echt officieel en breid je het mogelijk uit - meer acties, meer ideeën, meer imkers, meer bijen. Dan denk ik: dat laatste. Geen probleem. Ik heb toch verder geen leven. Daar dan eenmalig 350 piek aan uitgeven zodat het écht een goed doel wordt, lijkt me een prima idee.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 6 juni 2017 @ 14:48:41 #49
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171499040
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 14:47 schreef superworm het volgende:

[..]

Het is eigenlijk een keuze nu: ga je het na 3 jaar gewoon uitgeven wat er nog is en dan 'hoppa klaar ermee!', of maak je het echt officieel en breid je het mogelijk uit - meer acties, meer ideeën, meer imkers, meer bijen. Dan denk ik: dat laatste. Geen probleem. Ik heb toch verder geen leven. Daar dan eenmalig 350 piek aan uitgeven zodat het écht een goed doel wordt, lijkt me een prima idee.
En het is ook gewoon een superinitiatief :Y :D
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Redactie Frontpage dinsdag 6 juni 2017 @ 15:54:51 #50
145738 superworm
is erbij
pi_171500832
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 14:48 schreef knokkels het volgende:

[..]

En het is ook gewoon een superinitiatief :Y :D
Moeten we wel een extreem stichting-achtige naam. Zo'n makkelijk onthoudbare naam met een stomme woordspeling erin.
Stichting Bij de Hand.
Of Stichting Bijenbehouders of zo.
Stichting Bee-Keepers :') Helpt allen mee :P

Of juist een gewone doeltreffende als Stichting Imkerhulp Nederland, of Stichting Help de Bij.

[ Bericht 2% gewijzigd door superworm op 06-06-2017 16:23:37 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 6 juni 2017 @ 17:03:03 #51
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171502585
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 15:54 schreef superworm het volgende:

[..]

Moeten we wel een extreem stichting-achtige naam. Zo'n makkelijk onthoudbare naam met een stomme woordspeling erin.
Stichting Bij de Hand.
Of Stichting Bijenbehouders of zo.
Stichting Bee-Keepers :') Helpt allen mee :P

Of juist een gewone doeltreffende als Stichting Imkerhulp Nederland, of Stichting Help de Bij.
*O* Gaat op dat idee broeden *O*
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  dinsdag 6 juni 2017 @ 17:26:20 #52
177940 Tunafish
met staart
pi_171503127
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 17:03 schreef knokkels het volgende:

[..]

*O* Gaat op dat idee broeden *O*
Het zijn bijen, geen kippen :{w
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 17:32:18 #53
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171503286
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 17:26 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Het zijn bijen, geen kippen :{w
De koningin wordt bevrucht door de darren, en zij legt eitjes O-)
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_171507224
Een zakelijk rekeningnummer (en ik meende dat stichting daar ook onder valt) is wel veel prijziger dan een particuliere rekening. En er zitten misschien nog andere kosten aan een stichting? Ik zou het wel even goed uitzoeken van te voren.
  Redactie Frontpage dinsdag 6 juni 2017 @ 20:24:47 #55
145738 superworm
is erbij
pi_171508334
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 19:50 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Een zakelijk rekeningnummer (en ik meende dat stichting daar ook onder valt) is wel veel prijziger dan een particuliere rekening. En er zitten misschien nog andere kosten aan een stichting? Ik zou het wel even goed uitzoeken van te voren.
KvK-kosten zijn 0 per jaar voor stichtingen, is gratis na aanvankelijke registratie. Rabobank vergoedt tot 25 euro per maand de kosten voor stichtingen. Dat even uitgerekend en dat komt op ongeveer 3 of 4 euro per maand als we veel donaties krijgen, dus het valt alleszins mee. :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 6 juni 2017 @ 20:47:26 #56
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_171509125
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 15:54 schreef superworm het volgende:

[..]

Moeten we wel een extreem stichting-achtige naam. Zo'n makkelijk onthoudbare naam met een stomme woordspeling erin.
Stichting Bij de Hand.
Of Stichting Bijenbehouders of zo.
Stichting Bee-Keepers :') Helpt allen mee :P

Of juist een gewone doeltreffende als Stichting Imkerhulp Nederland, of Stichting Help de Bij.
Stichting Bij-Stand
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 21:15:32 #57
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171510094
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 15:54 schreef superworm het volgende:

[..]

Moeten we wel een extreem stichting-achtige naam. Zo'n makkelijk onthoudbare naam met een stomme woordspeling erin.
Stichting Bij de Hand.
Of Stichting Bijenbehouders of zo.
Stichting Bee-Keepers :') Helpt allen mee :P

Of juist een gewone doeltreffende als Stichting Imkerhulp Nederland, of Stichting Help de Bij.
Wat knokkels zegt... kom ik op terug. :)

Topidee!
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 21:25:38 #58
177940 Tunafish
met staart
pi_171510536
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 17:32 schreef knokkels het volgende:

[..]

De koningin wordt bevrucht door de darren, en zij legt eitjes O-)
Fair enough :+
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  Redactie Frontpage dinsdag 6 juni 2017 @ 21:46:54 #59
145738 superworm
is erbij
pi_171511267
Iemand hier met een Raborekening, een tientje te veel, en een enorme drang om die 2990 3000 te maken in ruil voor je naam in een FP-nieuwsberichtje? :') :D
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171511391
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 14:40 schreef superworm het volgende:

[..]

Nope, die liggen dan bij de stichting zelf. Punt is dat nu dit geld gewoon op m'n eigen rekening staat waar ook de boodschappen van worden betaald. En zelfs als ik een aparte rekening open, is dat nog steeds 'mijn' rekening en 'mijn' geld, en dat wil ik eigenlijk echt liever niet. Het is immers niet mijn geld. Een stichting lost dat probleem op. En maakt giften boven 1% van iemands verzamelinkomen meteen aftrekbaar. :)
Niet helemaal. Het bestuur van de stichting is hoofdelijk aansprakelijk voor eventuele misstanden zoals fraude of nalatigheid en dergelijke. Daar kun je je natuurlijk tegen verzekeren al vraag ik me af of dat hier de moeite waard is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage dinsdag 6 juni 2017 @ 21:56:59 #61
145738 superworm
is erbij
pi_171511604
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:50 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet helemaal. Het bestuur van de stichting is hoofdelijk aansprakelijk voor eventuele misstanden zoals fraude of nalatigheid en dergelijke. Daar kun je je natuurlijk tegen verzekeren al vraag ik me af of dat hier de moeite waard is.
Inderdaad het niet waard, plus, we doen niet aan fraude, alleen aan bijen ^O^ In dit geval gaat het puur om officieel maken van het kleine beetje (relatief tov andere goede doelen) dat we hier bijdragen. Bestuur zal vooralsnog bestaan uit mezelf, m'n pa (columnist Gramps, op FOK! ook) en nog iemand die zich welwillend opstelt. Pa wordt er dan na het oprichten uiteindelijk uitgegooid omdat je geen meerderheid uit zelfde familie mag hebben in een bestuur, als je ANBI-status wilt hebben. Maar om het beginnetje te maken maakt het niks uit.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 6 juni 2017 @ 23:48:26 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_171514913
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:56 schreef superworm het volgende:

[..]

Inderdaad het niet waard, plus, we doen niet aan fraude, alleen aan bijen ^O^ In dit geval gaat het puur om officieel maken van het kleine beetje (relatief tov andere goede doelen) dat we hier bijdragen. Bestuur zal vooralsnog bestaan uit mezelf, m'n pa (columnist Gramps, op FOK! ook) en nog iemand die zich welwillend opstelt. Pa wordt er dan na het oprichten uiteindelijk uitgegooid omdat je geen meerderheid uit zelfde familie mag hebben in een bestuur, als je ANBI-status wilt hebben. Maar om het beginnetje te maken maakt het niks uit.
Wie is die andere iemand?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage woensdag 7 juni 2017 @ 00:00:37 #63
145738 superworm
is erbij
pi_171515187
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 23:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wie is die andere iemand?
O ik bedoelde dat inderdaad als 'weten we nog niet', wie maar wil. Mensen die geïnteresseerd zijn in de zaak, en of mijn beste vriendin bijvoorbeeld. De functie die overblijft is gok ik penningmeester of secretaris. Afhankelijk van wie wat wil. Mezelf bombardeer ik gewoon tot voorzitter. Vieze fascist dat ik ben.

De functie is in elk geval vooral symbolisch - er is weinig te notuleren met één vergadering per jaar en de geldstromen beheer ik sowieso al wel in dit topic en via de te openen bankrekening. Daar hoeft geeneens een excelsheet van te worden gemaakt want die is er al.

[ Bericht 10% gewijzigd door superworm op 07-06-2017 00:10:09 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171516492
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 21:46 schreef superworm het volgende:
Iemand hier met een Raborekening, een tientje te veel, en een enorme drang om die 2990 3000 te maken in ruil voor je naam in een FP-nieuwsberichtje? :') :D
Is het nog nodig? Zo ja, wat is het rekeningnummer?
Ik bedacht me dat ik nog niks gedoneerd heb, alleen een autoritje naar België en terug :o
  Redactie Frontpage woensdag 7 juni 2017 @ 08:19:39 #65
145738 superworm
is erbij
pi_171516957
quote:
6s.gif Op woensdag 7 juni 2017 06:12 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Is het nog nodig? Zo ja, wat is het rekeningnummer?
Ik bedacht me dat ik nog niks gedoneerd heb, alleen een autoritje naar België en terug :o
:D Vet. Ik stuur je een PM.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171517729
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 20:24 schreef superworm het volgende:

[..]

KvK-kosten zijn 0 per jaar voor stichtingen, is gratis na aanvankelijke registratie. Rabobank vergoedt tot 25 euro per maand de kosten voor stichtingen. Dat even uitgerekend en dat komt op ongeveer 3 of 4 euro per maand als we veel donaties krijgen, dus het valt alleszins mee. :)
Top!
  Redactie Frontpage woensdag 7 juni 2017 @ 11:19:57 #67
145738 superworm
is erbij
pi_171519730
En hij is er: Tankiej's tientje sleept ons over de streep! *O* Hulde en dank!

Nieuwe tussenstand derhalve:

Wat kwam er binnen en wat kochten we tot nu toe?
Tot dusver is er ¤3000,- gedoneerd in 133 losse donaties.
Daarvan is ¤1581,40 uitgegeven en nog ¤1419,60 over.



Geüpdate donateurslijst:

De ruim 100 donateurs van geld, tijd en moeite
Ten eerste heel veel hulde voor de lieverds die 133 individuele donaties deden. Bij-zonder veel dank:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage woensdag 7 juni 2017 @ 11:33:44 #68
145738 superworm
is erbij
pi_171520040
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_171520330
Bee Happy :P
pi_171520351
Ik wil ook graag doneren. Zou ik het rekeningnummer mogen?

Ik heb altijd te doen met alle bijen aangezien het slecht gaat met ze en ze van levensbelang zijn. Thuis ook alleen maar bijvriendelijke planten ;)
  Redactie Frontpage woensdag 7 juni 2017 @ 11:50:14 #71
145738 superworm
is erbij
pi_171520473
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:45 schreef Castus het volgende:
Ik wil ook graag doneren. Zou ik het rekeningnummer mogen?

Ik heb altijd te doen met alle bijen aangezien het slecht gaat met ze en ze van levensbelang zijn. Thuis ook alleen maar bijvriendelijke planten ;)
Top! *O* Ik stuur je een PM.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:09:49 #72
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_171522387
Mag ik ook een PM?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Redactie Frontpage woensdag 7 juni 2017 @ 13:12:21 #73
145738 superworm
is erbij
pi_171522446
quote:
11s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:09 schreef Kriegel het volgende:
Mag ik ook een PM?
Jazeker! Komt eraan! :)
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:37:11 #74
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_171523155
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:12 schreef superworm het volgende:

[..]

Jazeker! Komt eraan! :)
^O^
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_171523257
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:44 schreef Yngwie het volgende:
Bee Happy :P
BeeHave
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')