abonnement Unibet Coolblue
pi_171488295
BA
pi_171488384
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 23:01 schreef topdeck het volgende:

[..]

Weet niet veel over werktuigbouwkunde, maar volgens mij wordt daar low level geprogrammeerd . Daarbij is efficientie mbt snelheid en geheugengebruik belangrijk, informatica helpt je bij deze dus.

[..]

Het is een meerwaarde mbt je carriere wanneer je met programmeurs moet samenwerken. Als je alleen geinteresseerd bent in puur mechanische techniek, dan heb je er niet veel aan.

Maar wat ik meer bedoelde was stel je hebt natuurkunde en informatica skills, dan kun je bijv werken aan een physics engine in een applicatie/spel. Wiskunde helpt dan weer bij graphics en optimalisatie problemen. Anecdote: Bij het spel Spyro hadden ze iemand van NASA aangesteld om de glide/vlieg physics te programmeren. Zulke dingen vind ik wel vet, vandaar.
Alleen kan je na een bachelor informatica niet echt programmeren tenzij je dit zelf gaat leren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171489480
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 20:27 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nice. Had ik niet verwacht.
):
pi_171489546
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 23:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Alleen kan je na een bachelor informatica niet echt programmeren tenzij je dit zelf gaat leren.
Oh jawel hoor. Daar wordt je juist voor opgeleid. Natuurlijk blijf je altijd niuwe dingen leren, maar je kunt wel iig programmeren.
pi_171489604
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 23:50 schreef topdeck het volgende:

[..]

Oh jawel hoor. Daar wordt je juist voor opgeleid. Natuurlijk blijf je altijd niuwe dingen leren, maar je kunt wel iig programmeren.
Volgens mij krijg je twee courses programmeren bij de gemiddelde bachelor informatica, en met wat geluk nog een course functioneel programmeren, dat zet geen zoden aan de dijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171489607
hbo Tuin en akkerbouw want ik hou van de bloemetjes en bijtjes en zaadjes en bevruchtingen :')

Nee de reden is dat in de Tuin en akkerbouw en dus ook de hele agrarische sector / tuinbouwsector Nederland koploper is. Het is allemaal interessante materie en nieuwe technieken en er is bergen aan werk in de toekomst.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_171489683
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 23:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je twee courses programmeren bij de gemiddelde bachelor informatica, en met wat geluk nog een course functioneel programmeren, dat zet geen zoden aan de dijk.
Dat zijn intro vakken. Bij elke andere vak in het curriculum pas je het programmeren, wat je eerder geleerd hebt, toe op dat vakgebied. Dus bij het vak graphics MOET je programmeren, plus nieuwe wiskundig dingen leren. Er wordt dus bijna altijd geprogrammeerd ahv assignment/practica.
pi_171489775
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 23:56 schreef topdeck het volgende:

[..]

Dat zijn intro vakken. Bij elke andere vak in het curriculum pas je het programmeren, wat je eerder geleerd hebt, toe op dat vakgebied. Dus bij het vak graphics MOET je programmeren, plus nieuwe wiskundig dingen leren. Er wordt dus bijna altijd geprogrammeerd ahv assignment/practica.
Oké dat is wel een stuk praktischer en software georiënteerder curriculum dan van de bachelors informatica die ik bekeken heb dan. Maar om terug te komen op je eerdere post, ik denk inderdaad wel dat de combinatie van een vakgebied-specifieke kennis en programmeervaardigheid een goede is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 7 juni 2017 @ 19:33:21 #34
346404 WalterMelon
De held voor weinig geld
pi_171531952
Geneeskunde, want levens redden.
:)
pi_171539062
Doe sowieso ook iets waar je ook wat aan hebt. Je kunt wel een alfa-studie gaan volgen maar als je vervolgens de eerste 5 jaar na het afronden van je studie werkloos bent heb je daar ook niks aan.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 8 juni 2017 @ 13:36:09 #36
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_171547388
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 23:09 schreef HSG het volgende:
Doe sowieso ook iets waar je ook wat aan hebt. Je kunt wel een alfa-studie gaan volgen maar als je vervolgens de eerste 5 jaar na het afronden van je studie werkloos bent heb je daar ook niks aan.
precies, kun je beter voor je plezier geschiedenisboeken lezen en daarnaast dingen doen die minder geld kosten dan studeren en misschien zelfs wat opleveren. Aan de andere kant, als je echt gemotiveerd bent in plaats van je gaat maar studeren omdat je anders ook niet weet wat te doen, dan kan het nuttig zijn.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 18:30:17 #37
468614 redbean88
盡忠&#
pi_171601076
Ik ga Computer Science doen, alleen nog geen idee waar.
sociale gerechtigheidsstrijder
pi_171612783
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 23:09 schreef HSG het volgende:
Doe sowieso ook iets waar je ook wat aan hebt. Je kunt wel een alfa-studie gaan volgen maar als je vervolgens de eerste 5 jaar na het afronden van je studie werkloos bent heb je daar ook niks aan.
Doen alsof je niks kunt met alfa-studies. :')

Lerarenopleiding Nederlands hier.

Ik wist nooit wat ik wilde, ik wilde altijd' iets met biologie' gaan doen. Toen ik van de havo afkwam (twee keer examen gedaan, eerste jaar EM, tweede jaar NG, want ik wist het niet), had ik eerst naar de lerarenopleiding biologie gekeken, maar ik wilde niet voor de klas. HLO gaan doen, was het niet: het was niet sociaal genoeg. Toen BMH, maar dat was een nieuwe studie, een grote chaos, mee gestopt. Toen verhuisd, toch begonnen aan de lerarenopleiding biologie. Het lesgeven vond ik heel leuk, maar biologie was het niet voor mij. Toen heb ik de overstap naar Nederlands gemaakt en ik vermaak me er prima. Komend jaar op LiO en afstuderen enzo.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_171612793
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:36 schreef tfors het volgende:

[..]

precies, kun je beter voor je plezier geschiedenisboeken lezen en daarnaast dingen doen die minder geld kosten dan studeren en misschien zelfs wat opleveren. Aan de andere kant, als je echt gemotiveerd bent in plaats van je gaat maar studeren omdat je anders ook niet weet wat te doen, dan kan het nuttig zijn.
Geschiedenis alfa noemen :')
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  zondag 11 juni 2017 @ 15:07:59 #40
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_171618059
quote:
12s.gif Op zondag 11 juni 2017 10:43 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Geschiedenis alfa noemen :')
Wat is geschiedenis dan?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_171618107
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 15:07 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Wat is geschiedenis dan?
Een vereiste.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  zondag 11 juni 2017 @ 15:17:59 #42
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_171618251
quote:
10s.gif Op zondag 11 juni 2017 15:10 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Een vereiste.
Dus je wilt zeggen dat alfastudies nutteloos zijn?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_171618271
quote:
9s.gif Op zondag 11 juni 2017 15:17 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Dus je wilt zeggen dat alfastudies nutteloos zijn?
Ik doe zelf een alfastudie.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_171624579
quote:
12s.gif Op zondag 11 juni 2017 10:43 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Geschiedenis alfa noemen :')
Nederlands alfa noemen. :')
Opleiding doen waar je verder niks mee kunt. :')
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_171826969
Kunstmatige intelligentie, wiskunde en programmeren :)
pi_171829501
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 19:48 schreef HSG het volgende:

[..]

Nederlands alfa noemen. :')
Opleiding doen waar je verder niks mee kunt. :')
Onwetende mensen.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_171831364
quote:
17s.gif Op woensdag 21 juni 2017 09:34 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Onwetende mensen.
Even serieus wat is de meerwaarde van een opleiding Nederlands, naast het feit dat je Nederlands op het hoogste niveau beheerst met alle aspecten die daarbij horen. Ik heb het gevoel dat het niet veel doet, dat je alleen maar docent Nederlands mee kan worden.
pi_171831458
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 11:27 schreef JTLC het volgende:

[..]

Even serieus wat is de meerwaarde van een opleiding Nederlands, naast het feit dat je Nederlands op het hoogste niveau beheerst met alle aspecten die daarbij horen. Ik heb het gevoel dat het niet veel doet, dat je alleen maar docent Nederlands mee kan worden.
Docenten Nederlands zijn anders ontzettend belangrijk; zonder hen houd je onmogelijk onze taal en daarmee ook een belangrijk deel van onze cultuur in stand. Dat is an sich al een enorme meerwaarde. Hoe simpel ben je nou eigenlijk ook als je al niet eens zelfstandig kunt beredeneren wat de meerwaarde van zoiets essentieels is? Kom nou, eerst even nadenken. :P

Overigens heb ik in m'n bijbaantje op de redactie van een landelijke krant toevallig veel te maken met een Neerlandicus, die o.a. de taal- en stijlregels voor het dagblad uiteen zet. Al aardig wat van hem geleerd moet ik zeggen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kaas- op 21-06-2017 11:38:52 ]
pi_171831495
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 11:32 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Docenten Nederlands zijn anders ontzettend belangrijk; zonder hen houd je onmogelijk onze taal en daarmee ook een belangrijk deel van onze cultuur in stand. Dat is an sich al een enorme meerwaarde. Hoe simpel ben je nou eigenlijk ook als je al niet eens zelfstandig kunt beredeneren wat de meerwaarde van zoiets essentieels is? :P
Maar ze hebben zoveel vakantie.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_171831672
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 11:27 schreef JTLC het volgende:

[..]

Even serieus wat is de meerwaarde van een opleiding Nederlands, naast het feit dat je Nederlands op het hoogste niveau beheerst met alle aspecten die daarbij horen. Ik heb het gevoel dat het niet veel doet, dat je alleen maar docent Nederlands mee kan worden.
Niet geheel waar, denk bijvoorbeeld aan de literaire wereld (uitgevers, recensenten), maar ook op het gebied van communicatie of marketing. Daarnaast kun je ook onderzoek doen naar taal- of letterkunde. Ook zijn er verschillende instanties die te maken hebben met educatie waar je terecht kunt, denk bijvoorbeeld aan het slo. Of wat dacht je van een master richting de neurolinguistiek?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')