abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 20 juli 2017 @ 21:57:46 #151
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172561841
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 20:15 schreef Droopie het volgende:

[..]

Empire state building deed ik savonds in het donker, top of the rock bij zonsopgang.

Vond het beide tof, maar het uitzicht met alle lampjes (incl times square) vanaf Empire vond ik wel overtreffende trap.

Maar misschien had ik Top of the Rock nog leuker gevonden in het donker (de lichtjes deden het hem)
Top of the Rock is juist overdag t mooiste, want dan zie je Central Park heel duidelijk. 's Nachts branden er daar geen lichtjes, dus wat minder te zien. Mooist bij zonsondergang.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox One: Alwayshappyz | Photographer: D610, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, Game of Thrones, Person of Interest, Homeland, Brothers & Sisters, Veronica Mars & many more!
pi_172564347
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 08:56 schreef Hankster het volgende:

[..]

Empire dus overslaan? Ik wil september sowieso Rock doen, maar twijfel nog over Empire en one world
Ik zou ze alle 3 doen (als dat lukt met je planning natuurlijk). Wat anderen hier al zeiden: Top of the rock overdag doen en ESB 's avonds als het donker is. ESB is echt een iconisch gebouw, dus alleen daarom al moet je er zijn geweest. Vind ik dan. One WTC heb ik zelf overdag gedaan, maar denk dat dat 's avonds ook prachtig gaat zijn.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_172564421
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Rond 2/3 uur ben je goed en wel in je hotel en opgefrist. Leukste wat ik aan NY vind is gewoon de deur uit te gaan en te beginnen met lopen. Je komt dan al zo veel herkenbare en niet herkenbare zaken tegen, je kijkt je ogen uit. Perfecte manier voor een eerste kennismaking met de stad.
Precies dit!
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
pi_172564546
Man man man wat mis ik New York. Nu al.. Vorige maand 9 dagen geweest en dat was mijn 6e keer. Heb er nog steeds geen genoeg van! O+

Ben ineens heel benieuwd, hoe vaak zijn de vaste posters (niet-vaste posters mogen uiteraard ook reageren!) van dit topic al geweest?
  vrijdag 21 juli 2017 @ 00:21:10 #155
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172565846
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:08 schreef MissJ het volgende:
Man man man wat mis ik New York. Nu al.. Vorige maand 9 dagen geweest en dat was mijn 6e keer. Heb er nog steeds geen genoeg van! O+

Ben ineens heel benieuwd, hoe vaak zijn de vaste posters (niet-vaste posters mogen uiteraard ook reageren!) van dit topic al geweest?
In September ga ik voor de derde keer. Eerste keer was zomer 2014, keer erop voorjaar 2016. Was overigens geen liefde op het eerste gezicht. Eerste keer gingen we voor een rondreis. Alle grote steden in de VS, plus nationale parken. We hadden de tijd ervoor, maar teveel indrukken in een keer waar NYC beetje slachtoffer van werd. Tweede keer was zoveel leuker, dus ja..virus gevonden. Overigens is het nog steeds niet mn favoriete stad in de VS. LA staat bij mij bovenaan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox One: Alwayshappyz | Photographer: D610, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, Game of Thrones, Person of Interest, Homeland, Brothers & Sisters, Veronica Mars & many more!
  vrijdag 21 juli 2017 @ 07:06:29 #156
106019 Max-Westerman
max-westerman
pi_172567206
quote:

5x
2006, 2013, 2014, 2015, 2017 :@

Kort achterelkaar de laatste jaren maar deze stad is als herone voor mij :')
JAAA MOOI
pi_172567479
3x
2009, 2011 en 2014.

Ik heb in 2014 gezegd dat ik er wel even klaar mee was, maar inmiddels betrap ik me er steeds vaker op dat ik weer zin heb om er naartoe te gaan. Het is dat we al uitgebreide plannen hebben voor de komende 3 jaar qua vakanties, anders zou NY zeker weer op het lijstje komen. Wie weet.. met de huidige vluchtprijzen is een (mid)weekje altijd nog snel geboekt O-)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_172568019
1x pas, afgelopen april maar we willen eigenlijk nu al weer. Sprak laats iemand die zei je moet minstens elk decennium een keer gaan, voor mij voelt dat als te weinig :)

Heb toen alleen ESB gedaan qua uitzicht, deels omdat het zo iconisch is en deels omdat we er op 3 blocks vandaan zaten. Dus meteen bij opening naar binnen (geen rij) en 's avonds nog een keer. Vooral met al die lichtjes was erg gaaf.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_172571540
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:02 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ik zou ze alle 3 doen (als dat lukt met je planning natuurlijk). Wat anderen hier al zeiden: Top of the rock overdag doen en ESB 's avonds als het donker is. ESB is echt een iconisch gebouw, dus alleen daarom al moet je er zijn geweest. Vind ik dan. One WTC heb ik zelf overdag gedaan, maar denk dat dat 's avonds ook prachtig gaat zijn.
We gaan inderdaad sowieso de ESB en TOTR doen, want de New YorkCity Pass heb ik al besteld. En de OneWTC willen we ook doen. Alleen vriendin heeft een beetje hoogtevrees. Maar ik haal haar daar wel overheen.

Ik denk dat dan ook maar de tickets alvast ga boeken van te voren. Denk dat dat nooit verkeerd is.

Voor mij is dit de 2e keer. In 2013 geweest en nu gelukkig weer in september. Beide keren hotel op Times Square en 8 dagen.
pi_172578952
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 07:06 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

5x
2006, 2013, 2014, 2015, 2017 :@

Kort achterelkaar de laatste jaren maar deze stad is als herone voor mij :')
Herkenbaar haha.
Ik ben geweest in 2013, 2014, 2x in 2015, 2016 en dus vorige maand.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 19:18:14 #161
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_172580469
Ojee, dan moet ik mij alvast maar voor gaan bereiden op het NY virus ;)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator zaterdag 22 juli 2017 @ 09:11:54 #162
7566 crew  MaJo
Kalten Polar Br
pi_172591020
Ik was er in 2001 (voor 11 september, ook nog bovenin het WTC geweest) en in 2016. 1x per decennium ;) maar ik hoop dat de volgende keer niet zo lang op zich laat wachten!
30 sept - 20 okt: Seattle / Olympic NP / Mount Rainier / Portland / Mount St Helen / Crater Lake / Lassen Volcanic / Lake Tahoe / Las Vegas
pi_172596669
quote:

Negen keer nu. Komend jaar jubileumbezoek dus...;)
pi_172597358
Wij gaan binnenkort voor de 3e keer, acht dagen in NYC en vier dagen in Washington.
We nemen de trein van NYC naar Washington, lijkt mij leuker dan het vliegtuig en het kost per saldo net zo veel tijd.
Verblijven wederom in Yotel en deze keer zijn we van plan een aantal keren de fiets te pakken (City Bikes of een dagje huren dan moet ik nog uitzoeken voor 25 a 30 dollar pp pd). Kun je niet ergens een oude fiets kopen voor 50 dollar en die daarna weggeven ;-)
De meeste meeste voor de hand liggende sites hebben we inmiddels wel gezien dus dat geeft wat ruimte om de minder voor de hand liggende zaken te bezoeken. Welke dat zijn moet ik nog uitzoeken dus ik ga nog eens terugbladeren in dit topic.
Feedback is geen rugzak met boterhammen..............
  zaterdag 22 juli 2017 @ 16:53:31 #165
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172598484
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 16:01 schreef SittingDuckie het volgende:
Wij gaan binnenkort voor de 3e keer, acht dagen in NYC en vier dagen in Washington.
We nemen de trein van NYC naar Washington, lijkt mij leuker dan het vliegtuig en het kost per saldo net zo veel tijd.
Verblijven wederom in Yotel en deze keer zijn we van plan een aantal keren de fiets te pakken (City Bikes of een dagje huren dan moet ik nog uitzoeken voor 25 a 30 dollar pp pd). Kun je niet ergens een oude fiets kopen voor 50 dollar en die daarna weggeven ;-)
De meeste meeste voor de hand liggende sites hebben we inmiddels wel gezien dus dat geeft wat ruimte om de minder voor de hand liggende zaken te bezoeken. Welke dat zijn moet ik nog uitzoeken dus ik ga nog eens terugbladeren in dit topic.
Treinreis is aan te raden. Vonden wij ook fijner dan een binnenlandse vlucht. Tof vooruitzicht!
pi_172600602
quote:
Nice! Beviel Yotel? September overnachten wij daar ook.

Washington lijkt me ook heel gaaf. Maar moeten het dit keer met NYC doen😎
  zaterdag 22 juli 2017 @ 18:31:20 #167
87554 Cee
Welluk?
pi_172600924
quote:

Heb het volgens mij al een keer gemeld maar ik hou van lijstjes. :9~
7 keer nu.
1999, 2001 (pre-9/11, in juli), 2004, 2008, 2009, 2013 en 2017.

Aaaaaaaaand bij het besef dat de eerste keer alweer 18 jaar geleden is ga ik even krassen.
pi_172604033
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 12:31 schreef Phone8 het volgende:

[..]

We gaan inderdaad sowieso de ESB en TOTR doen, want de New YorkCity Pass heb ik al besteld. En de OneWTC willen we ook doen. Alleen vriendin heeft een beetje hoogtevrees. Maar ik haal haar daar wel overheen.

Ik denk dat dan ook maar de tickets alvast ga boeken van te voren. Denk dat dat nooit verkeerd is.

Voor mij is dit de 2e keer. In 2013 geweest en nu gelukkig weer in september. Beide keren hotel op Times Square en 8 dagen.
Zorg bij ToTR wel even wanneer je naar boven kan. Je moet een tijdslot reserveren ter plaatse (of mazzel hebben dat het op dat moment kan). Wij stonden er op een gegeven moment voor en toen konden we alleen nog 's avonds laat of de volgende dag. Je
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_172614702
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 20:37 schreef Karstman het volgende:

[..]

Zorg bij ToTR wel even wanneer je naar boven kan. Je moet een tijdslot reserveren ter plaatse (of mazzel hebben dat het op dat moment kan). Wij stonden er op een gegeven moment voor en toen konden we alleen nog 's avonds laat of de volgende dag. Je
Hetzelfde dus als bij OneWTC? Ga het eens opzoeken.. sowieso nog opzoek naar bijzondere plekken.. dus als iemand nog iets weet?
  zondag 23 juli 2017 @ 11:13:15 #170
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172616105
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 10:07 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Hetzelfde dus als bij OneWTC? Ga het eens opzoeken.. sowieso nog opzoek naar bijzondere plekken.. dus als iemand nog iets weet?
Ik vond zelf het uitzicht vanaf Brooklyn Bridge park erg mooi. Mooi zicht op de skyline.

Zelf ben ik van plan om 's ochtends....als het lekker weer is....kaartjes te fixen voor diezelfde dag (zodat ik rond zonsondergang naar boven kan). Vooraf weet je natuurlijk nooit op welke dagen het weer er goed genoeg voor is.
  zondag 23 juli 2017 @ 11:26:38 #171
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_172616435
quote:

[..]

Al gehoord van het Highline Park? Een park op een paar meter hoogte, gebouwd op oude metrorails. Ik vond het gaaf :Y
Ziet er al mooi uit, gave locatie (kan je gelijk naar Chelsea Market) en op meerdere punten ook een prachtig uitzicht.
I hope your day is as nice as your butt.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zondag 23 juli 2017 @ 12:07:25 #172
87554 Cee
Welluk?
pi_172617327
quote:

[..]

Liberty State Park, lekker rustig, mooi park aan de overkant, in New Jersey, van waaraf je een schitterend uitzicht op de stad en het Vrijheidsbeeld hebt. Je kan er zelfs wat verder van die paadjes met wildgroei belopen waardoor het lijkt alsof je in een of ander landelijke omgeving in Nederland bent totdat je door het gebladerte heen de fakkel van Miss Liberty ziet steken.
pi_172617419
quote:
Tof! Heb vorig jaar ook de combi NYC en Washington gedaan. Eerst Washington en toen met de trein naar NYC. Treinreis was zeer prima, dus goede keuze!
pi_172617437
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 15:22 schreef Fargo het volgende:

[..]

Negen keer nu. Komend jaar jubileumbezoek dus...;)
*O*
pi_172617443
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 18:31 schreef Cee het volgende:

[..]

Heb het volgens mij al een keer gemeld maar ik hou van lijstjes. :9~
7 keer nu.
1999, 2001 (pre-9/11, in juli), 2004, 2008, 2009, 2013 en 2017.

Aaaaaaaaand bij het besef dat de eerste keer alweer 18 jaar geleden is ga ik even krassen.
:D
Enne, ik hou ook van lijstjes _O_
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')