Het verhaal in Dronten heeft niets met een dodeman te maken. Maar met flankbeveilging. De seinen hebben een bepaalde afstand tot het wissel zodat een trein die het remmen voor rood niet redt (bijvoorbeeld door te laat remmen) niet in de rijweg van een doorrijdende trein terecht komt.quote:Op maandag 5 juni 2017 17:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Je snapt toch zelf ook wel dat het sleutelwoord systeemautisme is?
Dat gezeik in Dronten is een symbool van een gebrek aan kennis en niet buiten de kubus van 1x1x1mm kunnen denken. Zelfde als dit "ja weet ik veel hoe de dodenman werkt". Verder kan ik niets zeggen zonder persoonlijke details te openbaren dus daar zal je het mee moeten doen.
En NIEMAND wist dat dit er zat aan te komen? En NIEMAND heeft bedacht om die wissels een meter of 100 te verplaatsen?quote:Op maandag 5 juni 2017 18:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het verhaal in Dronten heeft niets met een dodeman te maken. Maar met flankbeveilging. De seinen hebben een bepaalde afstand tot het wissel zodat een trein die het remmen voor rood niet redt (bijvoorbeeld door te laat remmen) niet in de rijweg van een doorrijdende trein terecht komt.
Ik zei toch al "Oh okay, goed hoor! Je hebt mij overtuigd. De spoorwereld functioneert fantastisch.". Wat zeur je dan nog.quote:Op maandag 5 juni 2017 18:16 schreef b2py het volgende:
Gast, je begon met dodemannen seinontwerpen en inmiddels is het de schuld van systeemautisme? Een onopgemerkt foutje dat vrij duur is maar waar volgens mij nog niemand last van heeft gehad..
Dat klopt, gele en groen-gele seinen moet je binnen 4 seconden na het passeren bevestigen met de "Wachsam"-knop. Je moet dan binnen een aantal seconden vaart minderen (afhankelijk van de treinsoort).quote:Op maandag 5 juni 2017 18:45 schreef toblorone het volgende:
Volgens mij moet je in Duitsland een Seinbeeld bevestigen met een knop
Joah, maar dat betekent niet dat hij tussen enkele seconden na het passeren van het seinbeeld en het bevestigen daarvan en het naderende stootjuk niet alsnog onwel zou kunnen wordenquote:Op maandag 5 juni 2017 18:45 schreef toblorone het volgende:
Volgens mij moet je in Duitsland een Seinbeeld bevestigen met een knop
Edit:oh het was in een ander land
"Volgens de eerste berichten is de machinist voorbij een stoptonend sein gereden, en is er op het allerlaatste moment een noodremming ingezet."quote:Nach ersten Erkenntnissen hatte der Lokführer ein Haltesignal überfahren und zuletzt noch eine ruckartige Notbremsung eingeleitet. Der Sachschaden wurde auf umgerechnet knapp 800.000 Euro geschätzt.
Ik zat net het station gelegen op KM 43.557 te aanschouwen, met de deur met opschrift 'Plaatskaarten' en daaronder 'Telegraaf'.quote:Op maandag 5 juni 2017 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
IK ga eens kijken hoe dat in Portugal er aan toe gaat
Ohaiquote:Op maandag 5 juni 2017 20:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik zat net het station gelegen op KM 43.557 te aanschouwen, met de deur met opschrift 'Plaatskaarten' en daaronder 'Telegraaf'.
43.757 zou ik zeggen dan, Fles woont toch wel een 200 meter van dat bordje afquote:
Incrowd grapjequote:Op maandag 5 juni 2017 20:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
43.757 zou ik zeggen dan, Fles woont toch wel een 200 meter van dat bordje af
Ik heb het net teruggekeken, leuk!quote:Op maandag 5 juni 2017 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
IK ga eens kijken hoe dat in Portugal er aan toe gaat
en dat gebel, knettergek zou ik van wordenquote:Op maandag 5 juni 2017 21:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb het net teruggekeken, leuk!
Wel apart dat ze daar nog zoveel overwegwachters hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |