Wordt aan gewerkt...quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, stel je voor dat het geld kost
Ik weet het wel! Lean/Agile en de releasedate moest gehaald worden. Het wijzigen van weergavetekst betekent dus een heel pak regressietesten opnieuw met een beetje pech.quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:46 schreef MTL het volgende:
Vele bugs zijn wel degelijk gemeld (ik ben een van de testers). Waarom het zo snel al gepushed is weet ik ook niet. Over twee weken komt er een grote update waarin een aantal (nu nog missende) features worden toegevoegd.
Ha, de sprint moest dus worden afgesloten. Ik wist het.quote:Op woensdag 7 juni 2017 20:46 schreef MTL het volgende:
Vele bugs zijn wel degelijk gemeld (ik ben een van de testers). Waarom het zo snel al gepushed is weet ik ook niet. Over twee weken komt er een grote update waarin een aantal (nu nog missende) features worden toegevoegd.
Met een van een meter, na een halve meter ingebracht te hebben breek je de rest af en daar slaan we het slachtoffer dood mee.quote:Op woensdag 7 juni 2017 21:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ha, de sprint moest dus worden afgesloten. Ik wist het.
Fuck agile.
Serieus. Fuck het met een paarse cactusvormige dildo.
quote:Op woensdag 7 juni 2017 21:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Met een van een meter, na een halve meter ingebracht te hebben breek je de rest af en daar slaan we het slachtoffer dood mee.
IT-problemen en softwaregezeik binnen de spoorwereld zijn denk ik veel te onderbelicht. Het gaat er een paar dagen over nadat er een brand is geweest of als een compleet data center failoveren fout is gegaan, of een notitie "softwareversie 9 van X is nog niet toegelaten op X", maar dit ligt er wel aan ten grondslag en het is zeer relevant.quote:Op woensdag 7 juni 2017 21:04 schreef b2py het volgende:
Doe maar Hitachi, blijven we nog een beetje on topic
Ik begrijp er geen hout van vanaf 'het gaat er', maar wat daarvoor staat ben ik absoluut met je eens maar is dat niet een 'algemeen' probleem in iedere sector bij vrijwel ieder bedrijf? Ken weinig voorbeelden waarbij een implementatie vlekkeloos verloopt zonder klagende endusers.quote:Op woensdag 7 juni 2017 21:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
IT-problemen en softwaregezeik binnen de spoorwereld zijn denk ik veel te onderbelicht. Het gaat er een paar dagen over nadat er een brand is geweest of als een compleet data center failoveren fout is gegaan, of een notitie "softwareversie 9 van X is nog niet toegelaten op X", maar dit ligt er wel aan ten grondslag en het is zeer relevant.
Het effect is grotendeels hetzelfde maar het heeft verschillende oorzaken, vind ik. NS: Geen idee waar ze mee bezig zijn en willen targets halen. Vooral dat laatste is een van de weinige dingen die tellen.quote:Op woensdag 7 juni 2017 21:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik begrijp er geen hout van vanaf 'het gaat er', maar wat daarvoor staat ben ik absoluut met je eens maar is dat niet een 'algemeen' probleem in iedere sector bij vrijwel ieder bedrijf? Ken weinig voorbeelden waarbij een implementatie vlekkeloos verloopt zonder klagende endusers.
Ik vind de Android-app in z'n huidige staat erg knullig aanvoelen. Er zitten simpelweg teveel slordigheden in, wat niet nodig was geweest als de ontwikkelaars en testers iets kritischer naar de app hadden gekeken.quote:Op woensdag 7 juni 2017 21:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Ken weinig voorbeelden waarbij een implementatie vlekkeloos verloopt zonder klagende endusers.
Jaaa Windows Vistaquote:Op woensdag 7 juni 2017 20:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik weet het wel! Lean/Agile en de releasedate moest gehaald worden. Het wijzigen van weergavetekst betekent dus een heel pak regressietesten opnieuw met een beetje pech.
Technisch gezien een uit-stek-end OS (vanuit het perspectief van netwerkbeheer, eindelijk security) maar eindgebruikerservaring is echt om te fucking janken. Wat een bagger zeg.quote:
Maar zoiets hadden we in de seventies toch al? Alleen heette het toen Unixquote:Op woensdag 7 juni 2017 21:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Technisch gezien een uit-stek-end OS (vanuit het perspectief van netwerkbeheer, eindelijk security) maar eindgebruikerservaring is echt om te fucking janken. Wat een bagger zeg.
Zo kun je het ook lezen, dat deed ik in eerste instantie ook.quote:
Want dat is ergens voor nodig?quote:Op woensdag 7 juni 2017 22:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zo kun je het ook lezen, dat deed ik in eerste instantie ook.
Maar er komt een derde klasse, boven de eerste.
Tickets kopen op de website van de Tsjechische spoorwegen (cd.cz) helpt al voor het tarief. Dan gewoon een plek in Duitsland vlak over de grens kiezen als vertrekstation en je hebt voor 29 euro wel een ticket. Los ticket voor de reis naar duitsland en je bent klaar.quote:Op donderdag 8 juni 2017 00:01 schreef _serial_ het volgende:
Beste mede fokkers,
Ik wil eind nov met de trein naar Praag, nu zijn die tickets nog niet te koop.
Kunnen jullie mij wellicht helpen met hoe ik er met de trein zo handig mogelijk kom, tegen een redelijk tarief, met een niet overdreven lange overstaptijd ?
Alvast bedankt
Ik zou het op bahn.de doen met de Sparpreis Europa. Berlijn - Amsterdam vanaf 39 euro enkele reis en Berlijn - Praag vanaf 19 euro enkele reis. https://www.bahn.de/p/view/angebot/sparpreis-europa/index.shtmlquote:Op donderdag 8 juni 2017 00:01 schreef _serial_ het volgende:
Beste mede fokkers,
Ik wil eind nov met de trein naar Praag, nu zijn die tickets nog niet te koop.
Kunnen jullie mij wellicht helpen met hoe ik er met de trein zo handig mogelijk kom, tegen een redelijk tarief, met een niet overdreven lange overstaptijd ?
Alvast bedankt
Aanrijding Breda - Roosendaal zal het een en ander wel in war gegooid hebbenquote:Op donderdag 8 juni 2017 09:39 schreef iBugged het volgende:
Waar ik eerder me verbaasde over de inzet van DDAR op Roosendaal - Zwolle, is het vandaag tijd om me te verbazen over de inzet van een DDZ-6 als Sprinter tussen Breda en Tilburg (Dordrecht - Den Bosch)
quote:19.55-20.30 uur RAIL AWAY (HH)
Serie over markante spoorlijnen.
Schotland:Kyle Line,
Inverness-Kyle of Lochalsh
Dwars door een bijna ontvolkt gebied in
de ruige natuur met een weerbarstig
klimaat werd ooit een spoorlijn
aangelegd.
Een fantastische manier om Schotland te
beleven.
Thanks!quote:Op donderdag 8 juni 2017 08:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zou het op bahn.de doen met de Sparpreis Europa. Berlijn - Amsterdam vanaf 39 euro enkele reis en Berlijn - Praag vanaf 19 euro enkele reis. https://www.bahn.de/p/view/angebot/sparpreis-europa/index.shtml
Die tickets zijn ook NU boekbaar trouwens
Lijkt me een typisch risico van een "twee-sporen beleid"quote:Op donderdag 8 juni 2017 12:24 schreef b2py het volgende:
Henk had er geen zin meer in te Moerdijk
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 8 juni 2017 13:31 schreef Goverman het volgende:
[..]
Lijkt me een typisch risico van een "twee-sporen beleid"
Gezellig bij de ordening of mag je andere zaken doen?quote:Op donderdag 8 juni 2017 13:31 schreef Goverman het volgende:
[..]
Lijkt me een typisch risico van een "twee-sporen beleid"
Ik ben nu bezig met het opstellen en behandelen van reizigersmaterieel. Gisteren heb ik nog de Eurostar en Thalys aan een gebruikersonderzoek onderworpen. Maar dat was vooral omdat ik een paar dagen de toerist aan het spelen was in London.quote:Op donderdag 8 juni 2017 13:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Gezellig bij de ordening of mag je andere zaken doen?
Kwestie van het wissel niet helemaal omgelegd denk ik...quote:Op donderdag 8 juni 2017 12:24 schreef b2py het volgende:
Henk had er geen zin meer in te Moerdijk
[ afbeelding ]
Waren er inmiddels al wat vorderingen in dat project of wordt het nog steeds spannend of het allemaal gaat passen met de nieuwe treinen?quote:Op donderdag 8 juni 2017 13:46 schreef Goverman het volgende:
Ik ben
[..]
Ik ben nu bezig met het opstellen en behandelen van reizigersmaterieel. Gisteren heb ik nog de Eurostar en Thalys aan een gebruikersonderzoek onderworpen. Maar dat was vooral omdat ik een paar dagen de toerist aan het spelen was in London.
Waarom zitten er plastic zakken om de buffers?quote:Op donderdag 8 juni 2017 12:24 schreef b2py het volgende:
Henk had er geen zin meer in te Moerdijk
[ afbeelding ]
Wat jij hier zegt is dus precies wat we doen: beter en efficiënter gebruik van bestaande infra. Dat zit op logistiek en proces, maar ook op het aanbrengen van looppaden en verlichting, zodat ongebruikte sporen gebruikt kunnen worden voor opstellen en behandelen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:29 schreef MTL het volgende:
[..]
Waren er inmiddels al wat vorderingen in dat project of wordt het nog steeds spannend of het allemaal gaat passen met de nieuwe treinen?
Je zal ongetwijfeld al goed gekeken hebben naar diverse locaties, maar volgens mij valt er op meerdere plekken nog een heleboel te winnen door betere efficiëntie toe te passen.
Zoals: meer opstelcapaciteit door sporen net even wat dichter op elkaar te leggen (genoeg plekken waar je, volgens mij, zo een spoor erbij zou kunnen leggen), betere indeling van de opsteltereinen door verwijderen van wissels die zelden tot nooit gebruikt worden, waardoor sporen weer verlengd kunnen worden, etc.
Maar ja, dat kost allemaal geld en tijd en zal ongetwijfeld op het geheel geneuzel in de marges zijn. Maar wellicht dat alles bij elkaar toch zou kunnen helpen.
Reken maar dat de regelgeving van NS waar hun personeel een groter probleem is dan de ruimte zelf. Ruimte is er zat.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:29 schreef MTL het volgende:
[..]
Waren er inmiddels al wat vorderingen in dat project of wordt het nog steeds spannend of het allemaal gaat passen met de nieuwe treinen?
Je zal ongetwijfeld al goed gekeken hebben naar diverse locaties, maar volgens mij valt er op meerdere plekken nog een heleboel te winnen door betere efficiëntie toe te passen.
Zoals: meer opstelcapaciteit door sporen net even wat dichter op elkaar te leggen (genoeg plekken waar je, volgens mij, zo een spoor erbij zou kunnen leggen), betere indeling van de opsteltereinen door verwijderen van wissels die zelden tot nooit gebruikt worden, waardoor sporen weer verlengd kunnen worden, etc.
Maar ja, dat kost allemaal geld en tijd en zal ongetwijfeld op het geheel geneuzel in de marges zijn. Maar wellicht dat alles bij elkaar toch zou kunnen helpen.
Dat is inderdaad wel een dingetje. Zit niet alleen op veiligheidsregelgeving trouwens, maar ook op arbeidstijden. Stel je namelijk voor dat een machinist die een dienst van 8 uur heeft gehad een trein nog moet terugrijden van Enschede naar Deventer of Zutphen. Dat kan in sommige gevallen dus niet, waardoor een extra machinist nodig is.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Reken maar dat de regelgeving van NS waar hun personeel een groter probleem is dan de ruimte zelf. Ruimte is er zat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |