abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_171534279
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
9s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ja, stel je voor dat het geld kost :X
Wordt aan gewerkt...
Bier.
pi_171534423
Vele bugs zijn wel degelijk gemeld (ik ben een van de testers). Waarom het zo snel al gepushed is weet ik ook niet. Over twee weken komt er een grote update waarin een aantal (nu nog missende) features worden toegevoegd.
pi_171534481
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:46 schreef MTL het volgende:
Vele bugs zijn wel degelijk gemeld (ik ben een van de testers). Waarom het zo snel al gepushed is weet ik ook niet. Over twee weken komt er een grote update waarin een aantal (nu nog missende) features worden toegevoegd.
Ik weet het wel! Lean/Agile en de releasedate moest gehaald worden. Het wijzigen van weergavetekst betekent dus een heel pak regressietesten opnieuw met een beetje pech.
Bier.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:02:53 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171534995
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:46 schreef MTL het volgende:
Vele bugs zijn wel degelijk gemeld (ik ben een van de testers). Waarom het zo snel al gepushed is weet ik ook niet. Over twee weken komt er een grote update waarin een aantal (nu nog missende) features worden toegevoegd.
Ha, de sprint moest dus worden afgesloten. Ik wist het. :')

Fuck agile.

Serieus. Fuck het met een paarse cactusvormige dildo.
We are shaping the future.
pi_171535032
Doe maar Hitachi, blijven we nog een beetje on topic :P
pi_171535177
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ha, de sprint moest dus worden afgesloten. Ik wist het. :')

Fuck agile.

Serieus. Fuck het met een paarse cactusvormige dildo.
Met een van een meter, na een halve meter ingebracht te hebben breek je de rest af en daar slaan we het slachtoffer dood mee.
Bier.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:10:23 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171535229
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Met een van een meter, na een halve meter ingebracht te hebben breek je de rest af en daar slaan we het slachtoffer dood mee.
:D
We are shaping the future.
pi_171535276
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:04 schreef b2py het volgende:
Doe maar Hitachi, blijven we nog een beetje on topic :P
IT-problemen en softwaregezeik binnen de spoorwereld zijn denk ik veel te onderbelicht. Het gaat er een paar dagen over nadat er een brand is geweest of als een compleet data center failoveren fout is gegaan, of een notitie "softwareversie 9 van X is nog niet toegelaten op X", maar dit ligt er wel aan ten grondslag en het is zeer relevant.
Bier.
pi_171535422
ik roep maar even iets als SW31 :7
and there was some silence
pi_171535711
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

IT-problemen en softwaregezeik binnen de spoorwereld zijn denk ik veel te onderbelicht. Het gaat er een paar dagen over nadat er een brand is geweest of als een compleet data center failoveren fout is gegaan, of een notitie "softwareversie 9 van X is nog niet toegelaten op X", maar dit ligt er wel aan ten grondslag en het is zeer relevant.
Ik begrijp er geen hout van vanaf 'het gaat er', maar wat daarvoor staat ben ik absoluut met je eens maar is dat niet een 'algemeen' probleem in iedere sector bij vrijwel ieder bedrijf? Ken weinig voorbeelden waarbij een implementatie vlekkeloos verloopt zonder klagende endusers.
pi_171535865
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik begrijp er geen hout van vanaf 'het gaat er', maar wat daarvoor staat ben ik absoluut met je eens maar is dat niet een 'algemeen' probleem in iedere sector bij vrijwel ieder bedrijf? Ken weinig voorbeelden waarbij een implementatie vlekkeloos verloopt zonder klagende endusers.
Het effect is grotendeels hetzelfde maar het heeft verschillende oorzaken, vind ik. NS: Geen idee waar ze mee bezig zijn en willen targets halen. Vooral dat laatste is een van de weinige dingen die tellen.
Overheid: Geen idee waar ze mee bezig zijn, targets zijn hier minder belangrijk, de overheid is veel minder bang om invoering uit of zelfs af te stellen.
Bedrijfsleven: Wil voorop lopen en hopen daardoor meer klanten te krijgen. Tevens ook targets halen want het is nou eenmaal zo gepland.

En zo zijn er nog wel wat maar dit zijn voor de spoorwereld de belangrijkste.
Bier.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:35:01 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171536155
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Ken weinig voorbeelden waarbij een implementatie vlekkeloos verloopt zonder klagende endusers.
Ik vind de Android-app in z'n huidige staat erg knullig aanvoelen. Er zitten simpelweg teveel slordigheden in, wat niet nodig was geweest als de ontwikkelaars en testers iets kritischer naar de app hadden gekeken.

Maar ik denk zo dat het niet halen van de go-live ten koste zal gaan van de sprint goals, en dus ten koste van de team happiness, wat dan weer een moeilijke sprint retrospective oplevert omdat men niet kan circlejerken over hoe goed de sprint is gegaan.
We are shaping the future.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:35:08 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171536159
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 20:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik weet het wel! Lean/Agile en de releasedate moest gehaald worden. Het wijzigen van weergavetekst betekent dus een heel pak regressietesten opnieuw met een beetje pech.
Jaaa Windows Vista *O* :'(
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:36.936 6x6: 15:29,109 2-5 relay: 10:57,568
pi_171536353
quote:
10s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jaaa Windows Vista *O* :'(
Technisch gezien een uit-stek-end OS (vanuit het perspectief van netwerkbeheer, eindelijk security) maar eindgebruikerservaring is echt om te fucking janken. Wat een bagger zeg.
Bier.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:43:40 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171536502
De pech met Vista was dat Microsoft jarenlang had ontwikkeld aan een totaal ander OS (Blackcomb) en toen ineens besloot dat sommige wilde ideeŽn (destijds) niet haalbaar waren. Toen is men aan Longhorn gaan bouwen, en er kwam extra druk op de ketel te staan omdat het erop leek dat Apple ze zou inhalen met OS X. Het gevolg was Vista, dat bij release totaal niet geschikt was voor gangbare hardware van die tijd.

Waar Agile lijkt op bouwen zonder tekening, is Vista alsof je eerst een fabriekshal bouwt om dan vervolgens te beslissen dat je een flatgebouw wilt.
We are shaping the future.
  woensdag 7 juni 2017 @ 21:49:56 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171536744
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 21:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Technisch gezien een uit-stek-end OS (vanuit het perspectief van netwerkbeheer, eindelijk security) maar eindgebruikerservaring is echt om te fucking janken. Wat een bagger zeg.
Maar zoiets hadden we in de seventies toch al? O-) Alleen heette het toen Unix :+
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:36.936 6x6: 15:29,109 2-5 relay: 10:57,568
pi_171536911
Thalys krijgt een derde klasse: http://www.treinreiziger.(...)or-derde-reisklasse/
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:19:14 #268
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_171537682
Derde klasse? Klapstoeltje op het balkon?
  Moderator woensdag 7 juni 2017 @ 22:20:49 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171537727
quote:
5s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:19 schreef ReisT het volgende:
Derde klasse? Klapstoeltje op het balkon?
Zo kun je het ook lezen, dat deed ik in eerste instantie ook.

Maar er komt een derde klasse, boven de eerste.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:21:37 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171537746
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 22:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zo kun je het ook lezen, dat deed ik in eerste instantie ook.

Maar er komt een derde klasse, boven de eerste.
Want dat is ergens voor nodig? :?
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:36.936 6x6: 15:29,109 2-5 relay: 10:57,568
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:35:14 #271
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_171538146
Dat is natuurlijk nodig om meer geld af te kunnen troggelen van zakenlui, die dat toch niets boeit.

Dat hebben ze zeker afgekeken van de Eurostar.
  woensdag 7 juni 2017 @ 22:58:10 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171538768
Oh ja :D
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:36.936 6x6: 15:29,109 2-5 relay: 10:57,568
pi_171538839
"Af te troggelen van zakenlui"?

Wat voor wereld leef ik 8)7
pi_171540195
Beste mede fokkers,

Ik wil eind nov met de trein naar Praag, nu zijn die tickets nog niet te koop.

Kunnen jullie mij wellicht helpen met hoe ik er met de trein zo handig mogelijk kom, tegen een redelijk tarief, met een niet overdreven lange overstaptijd ?

Alvast bedankt :)
and there was some silence
pi_171540283
IC naar Berlijn, daar overstappen op de EC naar Praag? Dat is niet de snelste, maar wel de makkelijkste manier. Overstap op Berlijn is meen ik iets van anderhalf uur. Aangezien de IC Berlijn niet de meest punctuele trein is, is dat zeker aan te raden.
  donderdag 8 juni 2017 @ 01:46:03 #276
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_171540988
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 00:01 schreef _serial_ het volgende:
Beste mede fokkers,

Ik wil eind nov met de trein naar Praag, nu zijn die tickets nog niet te koop.

Kunnen jullie mij wellicht helpen met hoe ik er met de trein zo handig mogelijk kom, tegen een redelijk tarief, met een niet overdreven lange overstaptijd ?

Alvast bedankt :)
Tickets kopen op de website van de Tsjechische spoorwegen (cd.cz) helpt al voor het tarief. Dan gewoon een plek in Duitsland vlak over de grens kiezen als vertrekstation en je hebt voor 29 euro wel een ticket. Los ticket voor de reis naar duitsland en je bent klaar.
pi_171542277
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 00:01 schreef _serial_ het volgende:
Beste mede fokkers,

Ik wil eind nov met de trein naar Praag, nu zijn die tickets nog niet te koop.

Kunnen jullie mij wellicht helpen met hoe ik er met de trein zo handig mogelijk kom, tegen een redelijk tarief, met een niet overdreven lange overstaptijd ?

Alvast bedankt :)
Ik zou het op bahn.de doen met de Sparpreis Europa. Berlijn - Amsterdam vanaf 39 euro enkele reis en Berlijn - Praag vanaf 19 euro enkele reis. https://www.bahn.de/p/view/angebot/sparpreis-europa/index.shtml
Die tickets zijn ook NU boekbaar trouwens :P
  donderdag 8 juni 2017 @ 08:54:08 #278
67174 Dos37
Come on Twente
pi_171542331
Heb ooit ook een keer gedaan via Berlijn, mooi reis tussen Berlijn een Praag.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en 2008-2009
Held Blaise NKUFO All time topscoorder in Enschede
WE WON IT ELEVEN TIMES!
  donderdag 8 juni 2017 @ 09:13:54 #279
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_171542508
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Tršume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 8 juni 2017 @ 09:21:44 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171542583
Treintjesporno! Een parallelfahrt met twee TGV inOui Duplexen op de nieuwe lijnen Paris - Rennes en Paris - Bordeaux:

We are shaping the future.
pi_171542831
:9~ :9~
  donderdag 8 juni 2017 @ 09:39:34 #282
433932 iBugged
Webdeveloper
pi_171542840
Waar ik eerder me verbaasde over de inzet van DDAR op Roosendaal - Zwolle, is het vandaag tijd om me te verbazen over de inzet van een DDZ-6 als Sprinter tussen Breda en Tilburg (Dordrecht - Den Bosch) :')
pi_171542862
Whut? Dat zesje kun je toch beter inzetten op de Schrootlijn waar een tekort aan dat mat is?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171542889
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 09:39 schreef iBugged het volgende:
Waar ik eerder me verbaasde over de inzet van DDAR op Roosendaal - Zwolle, is het vandaag tijd om me te verbazen over de inzet van een DDZ-6 als Sprinter tussen Breda en Tilburg (Dordrecht - Den Bosch) :')
Aanrijding Breda - Roosendaal zal het een en ander wel in war gegooid hebben
  donderdag 8 juni 2017 @ 12:17:19 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171545777
quote:
19.55-20.30 uur RAIL AWAY (HH)

Serie over markante spoorlijnen.

Schotland:Kyle Line,
Inverness-Kyle of Lochalsh

Dwars door een bijna ontvolkt gebied in
de ruige natuur met een weerbarstig
klimaat werd ooit een spoorlijn
aangelegd.

Een fantastische manier om Schotland te
beleven.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:36.936 6x6: 15:29,109 2-5 relay: 10:57,568
pi_171545917
Henk had er geen zin meer in te Moerdijk

DBydaOeXkAA4Eqy.jpg

[ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 08-06-2017 12:42:00 ]
pi_171546668
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 08:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik zou het op bahn.de doen met de Sparpreis Europa. Berlijn - Amsterdam vanaf 39 euro enkele reis en Berlijn - Praag vanaf 19 euro enkele reis. https://www.bahn.de/p/view/angebot/sparpreis-europa/index.shtml
Die tickets zijn ook NU boekbaar trouwens :P
Thanks!
and there was some silence
  donderdag 8 juni 2017 @ 13:31:35 #288
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171547302
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 12:24 schreef b2py het volgende:
Henk had er geen zin meer in te Moerdijk

[ afbeelding ]
Lijkt me een typisch risico van een "twee-sporen beleid" :')
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  donderdag 8 juni 2017 @ 13:33:38 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171547343
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:31 schreef Goverman het volgende:

[..]

Lijkt me een typisch risico van een "twee-sporen beleid" :')
_O-
We are shaping the future.
pi_171547470
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:31 schreef Goverman het volgende:

[..]

Lijkt me een typisch risico van een "twee-sporen beleid" :')
Gezellig bij de ordening of mag je andere zaken doen?
  donderdag 8 juni 2017 @ 13:46:51 #291
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171547585
Ik ben
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Gezellig bij de ordening of mag je andere zaken doen?
Ik ben nu bezig met het opstellen en behandelen van reizigersmaterieel. Gisteren heb ik nog de Eurostar en Thalys aan een gebruikersonderzoek onderworpen. Maar dat was vooral omdat ik een paar dagen de toerist aan het spelen was in London.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_171548144
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 12:24 schreef b2py het volgende:
Henk had er geen zin meer in te Moerdijk

[ afbeelding ]
Kwestie van het wissel niet helemaal omgelegd denk ik...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171548338
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 13:46 schreef Goverman het volgende:
Ik ben

[..]

Ik ben nu bezig met het opstellen en behandelen van reizigersmaterieel. Gisteren heb ik nog de Eurostar en Thalys aan een gebruikersonderzoek onderworpen. Maar dat was vooral omdat ik een paar dagen de toerist aan het spelen was in London.
Waren er inmiddels al wat vorderingen in dat project of wordt het nog steeds spannend of het allemaal gaat passen met de nieuwe treinen?
Je zal ongetwijfeld al goed gekeken hebben naar diverse locaties, maar volgens mij valt er op meerdere plekken nog een heleboel te winnen door betere efficiŽntie toe te passen.
Zoals: meer opstelcapaciteit door sporen net even wat dichter op elkaar te leggen (genoeg plekken waar je, volgens mij, zo een spoor erbij zou kunnen leggen), betere indeling van de opsteltereinen door verwijderen van wissels die zelden tot nooit gebruikt worden, waardoor sporen weer verlengd kunnen worden, etc.
Maar ja, dat kost allemaal geld en tijd en zal ongetwijfeld op het geheel geneuzel in de marges zijn. Maar wellicht dat alles bij elkaar toch zou kunnen helpen.
  Moderator donderdag 8 juni 2017 @ 14:34:22 #294
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171548438
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 12:24 schreef b2py het volgende:
Henk had er geen zin meer in te Moerdijk

[ afbeelding ]
Waarom zitten er plastic zakken om de buffers?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_171548461
Dan worden ze niet vies
  donderdag 8 juni 2017 @ 14:50:24 #296
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171548816
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 14:29 schreef MTL het volgende:

[..]

Waren er inmiddels al wat vorderingen in dat project of wordt het nog steeds spannend of het allemaal gaat passen met de nieuwe treinen?
Je zal ongetwijfeld al goed gekeken hebben naar diverse locaties, maar volgens mij valt er op meerdere plekken nog een heleboel te winnen door betere efficiŽntie toe te passen.
Zoals: meer opstelcapaciteit door sporen net even wat dichter op elkaar te leggen (genoeg plekken waar je, volgens mij, zo een spoor erbij zou kunnen leggen), betere indeling van de opsteltereinen door verwijderen van wissels die zelden tot nooit gebruikt worden, waardoor sporen weer verlengd kunnen worden, etc.
Maar ja, dat kost allemaal geld en tijd en zal ongetwijfeld op het geheel geneuzel in de marges zijn. Maar wellicht dat alles bij elkaar toch zou kunnen helpen.
Wat jij hier zegt is dus precies wat we doen: beter en efficiŽnter gebruik van bestaande infra. Dat zit op logistiek en proces, maar ook op het aanbrengen van looppaden en verlichting, zodat ongebruikte sporen gebruikt kunnen worden voor opstellen en behandelen.

Het is een kwestie van sprokkelen, vooral op de korte termijn. Op de wat langere termijn staan er behoorlijk wat projecten voor opstelterreinen in de planning: Amsterdam Westhaven, Uitgeest, Zwolle, Nijmegen, Lelystad, Hoofddorp en Groningen. Maar al die projecten bij elkaar is nog niet voldoende, dus is ook het sprokkelwerk nog nodig.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  donderdag 8 juni 2017 @ 14:50:55 #297
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171548826
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 14:29 schreef MTL het volgende:

[..]

Waren er inmiddels al wat vorderingen in dat project of wordt het nog steeds spannend of het allemaal gaat passen met de nieuwe treinen?
Je zal ongetwijfeld al goed gekeken hebben naar diverse locaties, maar volgens mij valt er op meerdere plekken nog een heleboel te winnen door betere efficiŽntie toe te passen.
Zoals: meer opstelcapaciteit door sporen net even wat dichter op elkaar te leggen (genoeg plekken waar je, volgens mij, zo een spoor erbij zou kunnen leggen), betere indeling van de opsteltereinen door verwijderen van wissels die zelden tot nooit gebruikt worden, waardoor sporen weer verlengd kunnen worden, etc.
Maar ja, dat kost allemaal geld en tijd en zal ongetwijfeld op het geheel geneuzel in de marges zijn. Maar wellicht dat alles bij elkaar toch zou kunnen helpen.
Reken maar dat de regelgeving van NS waar hun personeel een groter probleem is dan de ruimte zelf. Ruimte is er zat.
pi_171548841
Dan zou je verwachten dat NS dus straks absurd teveel materieel heeft staan of laten ze alle afgeschreven troep straks weer jaren verroesten?
pi_171548885
Is er over Uitgeest al meer bekend?
  donderdag 8 juni 2017 @ 14:55:09 #300
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_171548909
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 14:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Reken maar dat de regelgeving van NS waar hun personeel een groter probleem is dan de ruimte zelf. Ruimte is er zat.
Dat is inderdaad wel een dingetje. Zit niet alleen op veiligheidsregelgeving trouwens, maar ook op arbeidstijden. Stel je namelijk voor dat een machinist die een dienst van 8 uur heeft gehad een trein nog moet terugrijden van Enschede naar Deventer of Zutphen. Dat kan in sommige gevallen dus niet, waardoor een extra machinist nodig is.

Of diezelfde machinist - met standplaats Enschede of Hengelo - heeft een op te stellen trein naar Zwolle gereden: hoe moet die dan weer thuis komen, als hij zelf de laatste trein heeft gereden? Dat kan dus eigenlijk niet, dus moet je daar in de planning rekening mee houden. En dat betekent in de regel dat je wat extra mensen moet inzetten. En dat is voor de exploitatie van NS natuurlijk niet echt gunstig... (nog los van vakbonden en OR-en)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')