abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 1 juni 2017 @ 23:08:39 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171386602
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh, okee :)
Ik heb een speedtest gedaan. Wifi op kantoor: 240 Kb/s down. Wifi in de trein: 420 Kb/s down.

:')
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:59 schreef RokStarr het volgende:
Heeft er iemand trouwens enig idee waarom een gewone IC wl wifi in de trein heeft, en een ICd niet?
Het is economisch niet verantwoord om dat te installeren in de ICd omdat die bakken over 4 jaar aan de kant gaan.
We are shaping the future.
pi_171386719
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:59 schreef RokStarr het volgende:
Heeft er iemand trouwens enig idee waarom een gewone IC wl wifi in de trein heeft, en een ICd niet?
Speciaal om jou te pesten :+

Zonder gekheid: de rijtuigen zijn zodanig oud dat het uitrusten met WiFi behoorlijk wat geld gaat kosten, omdat de bijvoorbeeld batterijcapaciteit dramatisch is (en die WiFi en reisinformatie het wel continu moeten blijven werken, ook tijdens het wisselen van spanning).
Daarvoor zouden constructiewijzigingen gemaakt moeten worden, waardoor er weer opnieuw een toelatingsprocedure moet worden doorlopen. Voor die paar jaar dat die dingen nog rijden (2022 zouden de nieuwe treinen moeten rijden) is dat niet meer de moeite waard.

Daarnaast heb je het probleem dat de HSL in het jaar nul (van de 21e eeuw :P) is ontworpen, dus toen was dekking in de tunnels niet interessant genoeg. De mogelijkheden zijn aanwezig, maar de providers vinden het te veel geld kosten om de tunnels nog met bereik uit te rusten. Daardoor zou WiFi in de trein ook grote delen van het traject niet goed functioneren.
pi_171386790
En die toelating moet ook nog eens in twee landen...
Bier.
pi_171387003
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:38 schreef dennistd het volgende:

[..]

Een extra deur gaat al snel ten koste van 8-12 zitplaatsen. De trein is ook gebouwd op zitplaatsen, niet op staanplaatsen.

[..]

Alleen op Zwolle-Kampen, Zwolle-Heino en Hengelo-Enschede (drukke stukken met max. 10 minuten reistijd) mogen dus mensen moeten staan, en ook alleen in de ochtendspits. Het niet voldoen aan deze eis kost trouwens 300.000 per kwartaal.
En het punctualiteitsverlies dat daarmee verloren gaat, staat daar iets over in voor de vervoerder?
pi_171387125
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:23 schreef b2py het volgende:

[..]

En het punctualiteitsverlies dat daarmee verloren gaat, staat daar iets over in voor de vervoerder?
Dat zal wel meevallen lijkt me, omdat de trein in zowel Zwolle als Hengelo in de knoop zit. Sneller accelereren maakt het eventuele tijdverlies wel goed.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171387210
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen lijkt me, omdat de trein in zowel Zwolle als Hengelo in de knoop zit. Sneller accelereren maakt het eventuele tijdverlies wel goed.
Dat is juist het belangrijke aan op tijd zijn, je zit vast aan een knoop. Arriva in Limburg anyone?
pi_171387296
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is juist het belangrijke aan op tijd zijn, je zit vast aan een knoop. Arriva in Limburg anyone?
Die hebben meer deuren, maar veel krappere rijtijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171387469
I rest my case
pi_171387531
Het past nu ook in de knoop, met zeer traag dieselmaterieel. Ik lees voor DM'90 een acceleratie van 0-100km/h in 125 seconden. Een FLIRT zit daarop in minder dan 31,2 seconden (zie https://www.somda.nl/foru(...)FLIRT3-treinstellen/, daarom is ie namelijk beperkt bij NS tot 60% tractie). Dit is de volledige tabel: https://zoek.officielebek(...)48-p41-SC68000-4.gif
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171387569
Ik ga ervan uit dat de knoop gesloopt wordt te Hengelo ten faveure van Zwolle, of een kwartier verschuift maar dat lijkt mij onrealistisch
pi_171387656
Reken er maar op dat de knoop Hengelo gewoon blijft bestaan. Hij zal alleen wat robuuster worden en weer in alle richtingen hersteld worden (nu is Delden-Borne v.v. niet mogelijk). Later uit Almelo weg kan toch niet (dan hangt de IC er te dicht op). Verder heb je tijd nodig om een paar minuten in Raalte te kamperen voor de kruising met de aldaar doorrijdende sneltrein.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 1 juni 2017 @ 23:44:11 #62
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_171387660
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:59 schreef RokStarr het volgende:
Heeft er iemand trouwens enig idee waarom een gewone IC wl wifi in de trein heeft, en een ICd niet?
Vanwege de iets hogere snelheid brengt dat allerlei veiligheidscomplicaties met zich mee. Fietsen mogen ook niet in de ICD. Staanplaatsen mogen ook niet in de ICD. Ademhalen hebben ze ook liever niet in de ICD. Maar goed dat hij zo vaak uitvalt, dat is beter voor de veiligheid ^O^
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
pi_171387706
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:43 schreef dennistd het volgende:
Reken er maar op dat de knoop Hengelo gewoon blijft bestaan. Hij zal alleen wat robuuster worden en weer in alle richtingen hersteld worden (nu is Delden-Borne v.v. niet mogelijk). Later uit Almelo weg kan toch niet (dan hangt de IC er te dicht op). Verder heb je tijd nodig om een paar minuten in Raalte te kamperen voor de kruising met de aldaar doorrijdende sneltrein.
Waar wil je anders 12 minuten reistijd vandaan toveren? Alleen Almelo - Zwolle?
pi_171388015
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Waar wil je anders 12 minuten reistijd vandaan toveren? Alleen Almelo - Zwolle?
Waar haal jij die 12 minuten ineens weg? Uit een rapport over de elektrificatie en mogelijke verdubbelingen haal ik:
quote:
Rijtijd Zwolle – Enschede: sprinter 66 minuten, sneltrein 51 minuten
Dat is 1-3 minuten sneller dan nu, dat is wel te pakken op Almelo-Zwolle. De sneltrein wordt wel fors sneller, maar die komt in Zwolle pas na de knoop aan (net voor vertrek van de stopper) en vertrekt daar voor de knoop (zogauw de stopper binnen is).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171388372
Electrificatie, deels 140 en maar 3 minuten. Wat een weggrgooid geld
pi_171388579
Nee, bijna 20 minuten doordat er ruimte komt door een sneltrein (1x p/u).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171388954
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 00:26 schreef dennistd het volgende:
Nee, bijna 20 minuten doordat er ruimte komt door een sneltrein (1x p/u).
die komt er niet voorlopig toch?
pi_171389179
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 00:54 schreef Salatrel het volgende:

[..]

die komt er niet voorlopig toch?
Die is een jaar uitgesteld omdat dit jaar geen enkele aannemer binnen de buitendienststellingstijd die ProRail in gedachten had Zwolle wou verbouwen (de oostzijde). En ProRail verwacht dat volgend jaar het wel binnen diezelfde tijd kan gebeuren.

Overigens moeten ook Heino en Raalte aangepast worden om met 140km/h doorheen te rijden: nu is het max. 60km/h daar volgens mij. Verder moet er in Raalte een nieuw zijperron gebouwd worden: daar vliegt de sneltrein voorbij terwijl de stoptrein staat te laden en lossen, en dat aan hetzelfde nog geen drie meter brede eilandperron.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171390544
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 00:26 schreef dennistd het volgende:
Nee, bijna 20 minuten doordat er ruimte komt door een sneltrein (1x p/u).
Daar heb je de elektrificatie niet voor nodig, dat had je ook voor diesel kunnen fixen
  vrijdag 2 juni 2017 @ 08:28:47 #70
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_171390654
Snelheidswinst is niet het enige doel van electrificatie.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 09:56:30 #71
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171391979
De optelsom van niet meer voor diesel te hoeven betalen en extra de bovenleiding aan te leggen kwam positief uit de bus. Daarmee is bovenleiding ook zonder versnelling voordelig.
pi_171392131
Ben toch verbaasd dat die elektrificatie zo weinig versnelling oplevert..
  vrijdag 2 juni 2017 @ 10:40:44 #73
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171392752
Ja, wat wil je met enkelspoor.. Als je sneller bent zouden de kruisingen ook meeverplaatst moeten worden om dat te kunnen incasseren. Dat gebeurt niet omdat daar geen dubbelspoor is. Wel is er zoveel rijtijdverkorting mogelijk op het stuk Heino-Nijverdal dat de stoptrein daardoor 4 in plaats van 1 minuut kan stilstaan in Raalte. Die 4 minuten worden gebruik om gepasseerd te worden door de doorgaande sneltrein.
pi_171393941
Voor het eerst een reisje gemaakt met de Thalys, best wel leuk :) Alleen jammer dat de beenruimte best wel krap is, ik moet me redelijk opvouwen...

De terugweg vanavond wordt ook nog wel interessant, 2 overstappen van minder dan 10 minuten in Belgi. Ik ben benieuwd of dat een beetje gaat lukken...
pi_171394571
Terug niet met Thalys?!
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')