Je foto is deadtquote:Op zondag 4 juni 2017 13:27 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
4 Juni 2017 - Vandaag rijdt de SSN een besloten rit tussen Rotterdam en Beekbergen. De trein passeert in een heerlijk zonnetje de fotografen bij de Wieldrechtse Zeedijk, gelegen tussen Dordrecht en het dorpje Willemsdorp.
Wat leuk! Dat schepenbegroetingspuntquote:Op zondag 4 juni 2017 22:04 schreef bork het volgende:
Zo'n heerlijke zomeravond (Duitse) documentaire over de Eisenbahnbrücke van Rensburg (langste van Duitsland).
Ja Wat is dat voor lelijk kutgebouw op de achtergrond?quote:Op zondag 4 juni 2017 22:19 schreef greavy het volgende:
[..]
deze doettut wel?
[ link | afbeelding ]SSN 01 1075 + Mitropa + MwBm (38100) by Durk Houtsma., on Flickr
Zekersquote:Op zondag 4 juni 2017 22:19 schreef greavy het volgende:
[..]
deze doettut wel?
[ link | afbeelding ]SSN 01 1075 + Mitropa + MwBm (38100) by Durk Houtsma., on Flickr
Met 122 volksliederen op vooraadquote:
220 toch?quote:
Het Van der Valk hotel hier in Dordrechtquote:Op zondag 4 juni 2017 23:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja Wat is dat voor lelijk kutgebouw op de achtergrond?
Aha, volgens mij kwam hij ook via die route terug. Hoorde gisterenavond een stoomtrein fluiten voor de brug ... dacht ff dat het Dordt in Stoom was :-)quote:
Ziggo heeft het nergens ook..quote:Op maandag 5 juni 2017 09:17 schreef greavy het volgende:
Geen idee. Wij kunnen het bij KPN iTV iig niet ontvangen.
Denk dat je een schotel moet hebben.quote:Op maandag 5 juni 2017 09:17 schreef greavy het volgende:
Geen idee. Wij kunnen het bij KPN iTV iig niet ontvangen.
http://www.filmon.tv/tv/phoenixquote:Op maandag 5 juni 2017 08:51 schreef greavy het volgende:
Je moet dan wel de duitse zender Phoenix kunnen ontvangen.
quote:19.55-20.30 uur RAIL AWAY (HH)
Serie over markante spoorlijnen.
Portugal:Lissabon - Figuera da Foz
Van Lissabon langs de oevers van de
Taag naar het noorden over de nieuwe
hogesnelheidslijn in Portugal.
Een grote tegenstelling daarmee is het
spoorlijntje van Coimbra naar Figueira
da Foz aan de kust.
Dodeman gefaald of stond ie al zo dicht op het juk toen hij onwel werd?quote:Op maandag 5 juni 2017 14:43 schreef James1988 het volgende:
LEO Express moet het voorlopig met een trein minder doen, een machinist werd onwel tijdens de rit en heeft een stootjuk geramd. Er zijn 17 gewonden gevallen en er is voor ¤800.000 aan schade aangericht.
https://www.tag24.de/nach(...)-17-verletzte-265123
Sifa is eens per minuut ofzo? In een minuut kan je met 40km/u ruim 650 meter afleggen.quote:Op maandag 5 juni 2017 15:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Dodeman gefaald of stond ie al zo dicht op het juk toen hij onwel werd?
Dat hep op feesboek gestaanquote:Op maandag 5 juni 2017 15:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Dodeman gefaald.
Geen enkele reden om verder onderzoek af te wachten, ik weet het zeker. Iemand die ik ken z'n moeder heeft het op internet gelezen
Ik weet niet hoe de Dodeman exact werkt maar die moet je toch permanent activeren ofzo? Als je loslaat dan binnen paar sec de noodrem erop toch?quote:Op maandag 5 juni 2017 16:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Sifa is eens per minuut ofzo? In een minuut kan je met 40km/u ruim 650 meter afleggen.
Nee, een keer per x aantal seconden loslaten of vastgrijpen/wijziging ten opzichte van huidige methode.quote:Op maandag 5 juni 2017 16:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe de Dodeman exact werkt maar die moet je toch permanent activeren ofzo? Als je loslaat dan binnen paar sec de noodrem erop toch?
Nonsens, soortgelijk geneuzel heeft alles te maken met de rare plaatsing van seinen in Dronten. The Bigger Picture. Basiskennis. Zonder dit soort basale kennis kán je je werk als meebeslisser op infra dus gewoon niet goed doen.quote:
De werking van een dodeman heeft effect op de plaatsing van seinen, that's new to mequote:Op maandag 5 juni 2017 17:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nonsens, soortgelijk geneuzel heeft alles te maken met de rare plaatsing van seinen in Dronten. The Bigger Picture. Basiskennis. Zonder dit soort basale kennis kán je je werk als meebeslisser op infra dus gewoon niet goed doen.
Die moesten op een X aantal meter vanaf de wissels staan. Dat is echter pas na het ontwerp bedacht, waardoor de wissels gewoon kort op het perron liggen. Daardoor staat het sein nu een eindje voor het einde van het perron...quote:
Is hier nog uitgebreid over gediscussieerd. Die zijn tussen ontwerp en bouw behoorlijk verplaatst.quote:
Verbergt uw vrouwen en kinderen?quote:
Heb je die dan?quote:
Gelukkig nietquote:
Ik zag net een DDZ binnenrijden. Moet ik koffie/thee gaan zetten?quote:Rij nu het station binnen
Gebrek aan communicatie tussen afdelingen, gebrek aan kennis, gebrek aan vooruitziendheid, gebrek aan flexibiliteit. Allemaal symptomen van dezelfde ziekte die er bij ProRail, NS en andere partijen heersen. Iedereen flikkert alles over de schutting "niet mijn probleem want infra", "niet ons probleem want reizigers" en niemand neemt de absolute verantwoordelijkheid. Systeemautisme ook wel genoemd.quote:Op maandag 5 juni 2017 17:14 schreef Salatrel het volgende:
Ik snap de link tussen plaatsing van seinen en de dodeman ook niet...
Nee, ben op weg naar huis. Maar bedankt voor het aanbod.quote:Op maandag 5 juni 2017 17:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gelukkig niet
[..]
Ik zag net een DDZ binnenrijden. Moet ik koffie/thee gaan zetten?
Ik mis nog steeds de technische onderbouwing waarom de dodeman van invloed is op de plaatsing van seinenquote:Op maandag 5 juni 2017 17:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Gebrek aan communicatie tussen afdelingen, gebrek aan kennis, gebrek aan vooruitziendheid, gebrek aan flexibiliteit. Allemaal symptomen van dezelfde ziekte die er bij ProRail, NS en andere partijen heersen. Iedereen flikkert alles over de schutting "niet mijn probleem want infra", "niet ons probleem want reizigers" en niemand neemt de absolute verantwoordelijkheid. Systeemautisme ook wel genoemd.
Ja, als je lekker in je systeemautisme blijft vastzitten dan zie je inderdaad niet dat er geen direct technisch vergelijk is. En dan ga je zometeen antwoorden met een; ah jah, dacht ik al, je lult maar wat.quote:Op maandag 5 juni 2017 17:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik mis nog steeds de technische onderbouwing waarom de dodeman van invloed is op de plaatsing van seinen
Goede reisquote:Op maandag 5 juni 2017 17:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, ben op weg naar huis. Maar bedankt voor het aanbod.
Oh okay, goed hoor! Je hebt mij overtuigd. De spoorwereld functioneert fantastisch.quote:Op maandag 5 juni 2017 17:22 schreef Salatrel het volgende:
Je lult ook maar wat want het heeft gewoon niks met elkaar te maken
Het verhaal in Dronten heeft niets met een dodeman te maken. Maar met flankbeveilging. De seinen hebben een bepaalde afstand tot het wissel zodat een trein die het remmen voor rood niet redt (bijvoorbeeld door te laat remmen) niet in de rijweg van een doorrijdende trein terecht komt.quote:Op maandag 5 juni 2017 17:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Je snapt toch zelf ook wel dat het sleutelwoord systeemautisme is?
Dat gezeik in Dronten is een symbool van een gebrek aan kennis en niet buiten de kubus van 1x1x1mm kunnen denken. Zelfde als dit "ja weet ik veel hoe de dodenman werkt". Verder kan ik niets zeggen zonder persoonlijke details te openbaren dus daar zal je het mee moeten doen.
En NIEMAND wist dat dit er zat aan te komen? En NIEMAND heeft bedacht om die wissels een meter of 100 te verplaatsen?quote:Op maandag 5 juni 2017 18:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het verhaal in Dronten heeft niets met een dodeman te maken. Maar met flankbeveilging. De seinen hebben een bepaalde afstand tot het wissel zodat een trein die het remmen voor rood niet redt (bijvoorbeeld door te laat remmen) niet in de rijweg van een doorrijdende trein terecht komt.
Ik zei toch al "Oh okay, goed hoor! Je hebt mij overtuigd. De spoorwereld functioneert fantastisch.". Wat zeur je dan nog.quote:Op maandag 5 juni 2017 18:16 schreef b2py het volgende:
Gast, je begon met dodemannen seinontwerpen en inmiddels is het de schuld van systeemautisme? Een onopgemerkt foutje dat vrij duur is maar waar volgens mij nog niemand last van heeft gehad..
Dat klopt, gele en groen-gele seinen moet je binnen 4 seconden na het passeren bevestigen met de "Wachsam"-knop. Je moet dan binnen een aantal seconden vaart minderen (afhankelijk van de treinsoort).quote:Op maandag 5 juni 2017 18:45 schreef toblorone het volgende:
Volgens mij moet je in Duitsland een Seinbeeld bevestigen met een knop
Joah, maar dat betekent niet dat hij tussen enkele seconden na het passeren van het seinbeeld en het bevestigen daarvan en het naderende stootjuk niet alsnog onwel zou kunnen wordenquote:Op maandag 5 juni 2017 18:45 schreef toblorone het volgende:
Volgens mij moet je in Duitsland een Seinbeeld bevestigen met een knop
Edit:oh het was in een ander land
"Volgens de eerste berichten is de machinist voorbij een stoptonend sein gereden, en is er op het allerlaatste moment een noodremming ingezet."quote:Nach ersten Erkenntnissen hatte der Lokführer ein Haltesignal überfahren und zuletzt noch eine ruckartige Notbremsung eingeleitet. Der Sachschaden wurde auf umgerechnet knapp 800.000 Euro geschätzt.
Ik zat net het station gelegen op KM 43.557 te aanschouwen, met de deur met opschrift 'Plaatskaarten' en daaronder 'Telegraaf'.quote:Op maandag 5 juni 2017 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
IK ga eens kijken hoe dat in Portugal er aan toe gaat
Ohaiquote:Op maandag 5 juni 2017 20:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik zat net het station gelegen op KM 43.557 te aanschouwen, met de deur met opschrift 'Plaatskaarten' en daaronder 'Telegraaf'.
43.757 zou ik zeggen dan, Fles woont toch wel een 200 meter van dat bordje afquote:
Incrowd grapjequote:Op maandag 5 juni 2017 20:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
43.757 zou ik zeggen dan, Fles woont toch wel een 200 meter van dat bordje af
Ik heb het net teruggekeken, leuk!quote:Op maandag 5 juni 2017 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
IK ga eens kijken hoe dat in Portugal er aan toe gaat
en dat gebel, knettergek zou ik van wordenquote:Op maandag 5 juni 2017 21:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb het net teruggekeken, leuk!
Wel apart dat ze daar nog zoveel overwegwachters hebben.
Frambnsozen kunnen er ook wat van, qua bellen. Maar het ergste zijn nog wel de Brittenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 00:16 schreef bork het volgende:
[..]
en dat gebel, knettergek zou ik van worden
Los kaartje voor Lille - Moeskroen (of een Trampoline-ticket, ik weet zo niet wat duurder is) en een Go Pass 1 voor Moeskroen - Roosendaal.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 02:31 schreef GlennQuagmire het volgende:
M'n treinreis heb ik alleen nog niet helemaal kunnen boeken, ik moet nog van Lille naar Utrecht. Weet iemand hier hoe dat goedkoop kan? Ik heb studenten-ov maar een go-pass kan je niet kopen voor lille - roosendaal dus wat is dan het alternatief?
Het tracebesluit is in 2003 aangenomen. Daar mag je slecht héél minimaal van afwijken en de eisen die hebben gemaakt dat die seinen zo moesten staan zijn in 2010 gekomen. Toen moest dat ontwerp nog afgemaakt en goedgekeurd worden. Dus nee. Het zijn gewoon de invloeden waar ieder project aan blootstaat. Dat zal ook de reden zijn dat in de wetenschappelijke literatuur over kostenoverschrijdingen een lange looptijd van een project als één van de belangrijkste risicofactoren gezien wordt.quote:Op maandag 5 juni 2017 18:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En NIEMAND wist dat dit er zat aan te komen? En NIEMAND heeft bedacht om die wissels een meter of 100 te verplaatsen?
leugens!quote:Op dinsdag 6 juni 2017 00:47 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Sinds het verdwijnen van de sprinters naar de Hoekse lijn ligt dit spoor er redelijk ongebruikt bij.
En geen treinen Zaandam - Enkhuizenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 15:34 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Boompje op de bovenleiding tussen Enkhuizen & Hoorn
is wel eens voorgekomen als er een DDZ stuk was, zoals vandaag ook het geval was.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:37 schreef iBugged het volgende:
DD-AR "6" op Roosendaal - Zwolle, gebeurt dat vaker? Gelukkig DDZ op de terugweg _o_
Maak er maar 3 van. In s Hertogenbosch blijven mensen achter op het perron.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:37 schreef iBugged het volgende:
DD-AR "6" op Roosendaal - Zwolle, gebeurt dat vaker? Gelukkig DDZ op de terugweg _o_
Het gebeurt tegenwoordig wel veel minder dan vroeger. In de jaren '90 beetje treinen kijken met vriendjes op het station en er was altijd wel iemand die op spoor 1 kwam vragen of deze trein wel echt naar Amsterdam Centraal ging. Terwijl dat net drie keer duidelijk hoorbaar (ja dat kon soms gebeuren in de jaren '90) omgeroepen was, het op de trein staat, vijftig rayonhoofden met lampjes LYOOOO.... wacht, dit was Youp van 't Hek niet.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 18:54 schreef James1988 het volgende:
Ik liep in Utrecht over het perron, 8 bakken VIRM staat klaar als intercity naar het zuiden. Op de borden, in best wel grote letters: Intercity naar Maastricht. Op de trein: Maastricht. Dame 1 tegen Dame 2: "Voor Maastricht moeten wij deze niet hebben toch? Deze gaat naar Den Haag!"
[ afbeelding ]
Naar het zuiden werden ze omgeleid via Dordrecht, naar het noorden kon ik er mooi langs en was (oké, toegegeven) 2 minuten te laat op Rotterdam, omdat vanaf Tilburg de Sprinter naar Dordrecht met +12/13 voor mij reedquote:Op dinsdag 6 juni 2017 18:48 schreef Peterselieman het volgende:
Mooi dat de ICD/Eindhoven Express nog rijdt.
Las her en der dat ze het eea aan de aan de stammen aanpassen zodat ze betrouwbaarder worden. Zo worden de locs allemaal op dezelfde manier tegen de stammen gezet, waarbij de 25 kV installatie het verst mogelijk weg is bij de rijtuigen en ook is er een teststam rijtuigen waar iets aangepast is omdat er in het groenelampcircuit storingen optraden?
Lekker in die waan laten en ze in de trein naar Leeuwarden sturenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 18:54 schreef James1988 het volgende:
Ik liep in Utrecht over het perron, 8 bakken VIRM staat klaar als intercity naar het zuiden. Op de borden, in best wel grote letters: Intercity naar Maastricht. Op de trein: Maastricht. Dame 1 tegen Dame 2: "Voor Maastricht moeten wij deze niet hebben toch? Deze gaat naar Den Haag!"
[ afbeelding ]
Bij 1 stam is 1 van de 4 UIC kabels (2 per loc-rijtuig) vervangen voor een dummy, omdat er misschien een lus veroorzaakt werd (ofzo )quote:Op dinsdag 6 juni 2017 18:48 schreef Peterselieman het volgende:
en ook is er een teststam rijtuigen waar iets aangepast is omdat er in het groenelampcircuit storingen optraden?
quote:19.55-20.30 uur RAIL AWAY (HH)
Serie over markante spoorlijnen.
Zwitserland:Voralpen-Express,
Luzern - Heiden
We nemen de Voralpen-Express tussen de
twee grootste meren in Zwitserland,het
Meer van Luzern en de Bodensee.
We reizen door tunnels en over
viaducten naar de mooie boomgaarden
in het noorden van het land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |