ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op donderdag 1 juni 2017 12:40 schreef Doc__Zenith het volgende: Een traject als Boxtel - Eindhoven op 160? Dat kan uitgerekend worden, immers is dit traject vanaf station Boxtel tot Vredeoord (vlak voor station Strijp) 17 kilometer. Zelfs al zou je dit traject geheel exact tegen 140 (437 seconden) op 160 (383 seconden) aftikken, dan is je winst minder dan een minuut. Neem de acceleratie onder 1500V mee, plus dat je vanuit Tilburg en Vught volgens mij met 130 aan komt rijden, dan is het niet meer dan een 'inhaalsnelheid'. Voor de rest wordt er veel en lang gestopt op de genoemde trajecten en zijn de rijpaden nu al uitgebogen. Zie ook de Hanzelijn: daar win je dan wat, maar vervolgens sta je tig minuten op Zwolle stil?
Op donderdag 1 juni 2017 12:40 schreef Doc__Zenith het volgende: Een traject als Boxtel - Eindhoven op 160? Dat kan uitgerekend worden, immers is dit traject vanaf station Boxtel tot Vredeoord (vlak voor station Strijp) 17 kilometer. Zelfs al zou je dit traject geheel exact tegen 140 (437 seconden) op 160 (383 seconden) aftikken, dan is je winst minder dan een minuut. Neem de acceleratie onder 1500V mee, plus dat je vanuit Tilburg en Vught volgens mij met 130 aan komt rijden, dan is het niet meer dan een 'inhaalsnelheid'.
Dús moet je maar niets doen? Omdat je op dit éne stukje dan toevallig nog geen halve minuut winst hebt? Waarom kan er in België tegen normaal tarief een binnenlandse HSL aangelegd worden die ongeveer dezelfde afstand kent als Zwolle-Amersfoort bijvoorbeeld? Door veel moeilijker landschap. En binnenlandse IC's rijden daar 'slechts' 200.
Ik vind dat je, als je spullen aanlegt voor een bepaalde bedrijfssnelheid, ook een inspanning moet verrichten om die bedrijfssnelheid te kunnen halen. Die halve minuut waar jij het over hebt zet misschien geen zoden aan de dijk op het eerste gezicht, maar hoeveel extra overstappen kunnen er door dat soort grapjes gehaald worden bijvoorbeeld? En heeft het zin om alleen naar de reistijdverbetering op dít stuk te kijken als het gaat om een groter pakket? Wat is de impact van de combinatie van alles.
Je zou 246 treinen kunnen doen bij 2 ton per kast, is dat niet ICM+VIRM?
Alleen VIRM zijn al bijna 200 stellen en je hebt ook al bijna 100 drietjes ICM. Dan moeten de viertjes er nog bij. Als je dus al korting krijgt voor een grote partij in één keer dan is nog steeds de vraag of dat binnen dat bedrag haalbaar zou zijn geweest.
Alleen VIRM zijn al bijna 200 stellen en je hebt ook al bijna 100 drietjes ICM. Dan moeten de viertjes er nog bij. Als je dus al korting krijgt voor een grote partij in één keer dan is nog steeds de vraag of dat binnen dat bedrag haalbaar zou zijn geweest.
200?! Man, ik heb altijd het idee dat het ongeveer de helft is
Dús moet je maar niets doen? Omdat je op dit éne stukje dan toevallig nog geen halve minuut winst hebt? Waarom kan er in België tegen normaal tarief een binnenlandse HSL aangelegd worden die ongeveer dezelfde afstand kent als Zwolle-Amersfoort bijvoorbeeld? Door veel moeilijker landschap. En binnenlandse IC's rijden daar 'slechts' 200.
Ik vind dat je, als je spullen aanlegt voor een bepaalde bedrijfssnelheid, ook een inspanning moet verrichten om die bedrijfssnelheid te kunnen halen. Die halve minuut waar jij het over hebt zet misschien geen zoden aan de dijk op het eerste gezicht, maar hoeveel extra overstappen kunnen er door dat soort grapjes gehaald worden bijvoorbeeld? En heeft het zin om alleen naar de reistijdverbetering op dít stuk te kijken als het gaat om een groter pakket? Wat is de impact van de combinatie van alles.
Niet alleen overstappen maar kan net de afronding schelen en zo een minuut winnen, hele dure minuten. En voor 37 miljoen een minuut? Nou, dat haal je niet gauw.
Op donderdag 1 juni 2017 14:57 schreef Mr_Klaasje het volgende: Op emplacementen is dat vaak nog wel te doen. Maar dan moet je van 40 km/h naar 80 km/h gaan of iets in die orde van grootte.
Op donderdag 1 juni 2017 16:20 schreef b2py het volgende: "He heb je haast MTL? Nee ik moet even een snellere tijd neerzetten dan zo'n andere machinist internetopschepper die het in 3:45 deed."
Op donderdag 1 juni 2017 16:17 schreef MTL het volgende: Hey @Maegrim, ik haal 3 minuut 15 voor compleet ombouwen sandwich-6 incl beproevingen. Ik moet toegeven ik heb een beetje doorgelopen
moet ik het nou echt op de fiets gaan doen? ik liep het tempo van een typische NSR machiniks
Ja precies dat. Er wordt met opzienbarende ijver gezocht naar smoesjes om niet met die hogere snelheid te hoeven gaan rijden. Vergelijkbare ijver bij het uitvoeren van de core business, namelijke mensen vervoeren, en een beetje op tijd en comfortabel, zou ook een keertje leuk zijn.
We beginnen in Zilina.Na een korte kennismaking gaat de treinreis vanuit Zilina door een groene vallei op zoek naar de bergen.In Strba stappen we over op een tandradbaan en gaan de Hoge Tatra in,het gebergte in het noorden van Slowakije,aan de grens met Polen.
Met nog twee verschillende treintjes rijden we vervolgens langs de bergen.
Maar u kunt deze prachtige culturele registratie natuurlijk desgewenst ook op een ander tijdstip tot zich nemen
moet ik het nou echt op de fiets gaan doen? ik liep het tempo van een typische NSR machiniks
[..]
Ik heb twee pogingen gedaan. 1e keer kwam ik ook rond de 3:30-3:45 uit, dus de keer erna heb ik ff iets sneller gelopen Overigens viel het wandeltempo nog mee. Ik heb niet gerend of absurd snel gelopen
Met het inleggen van treinen in Donna ben ik er nog meer van overtuigd dat de kaalslag van wissels bij Utrecht een stom idee is. Wist niet dat het mogelijk was.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
Op donderdag 1 juni 2017 17:46 schreef Maegrim het volgende: ik had niet het gemak van een perron maar moest de loc echt in en uit klimmen, win ik al!?
Oké, oké, ik neem mijn verlies Gefeliciteerd
Edit: ik neem aan dat je wel de frontseinen in alle vier de standen hebt gecontroleerd?
Edit 2: en keurig volgens voorschriften gewacht met het maken van de SoM tot de netwerkverbinding tussen beide locs tot stand is gebracht?
Edit 3: en dodemanbeproeving helemaal naar 0 bar hebt laten afblazen?
Anders win ik alsnog
[ Bericht 11% gewijzigd door MTL op 01-06-2017 19:02:03 ]
Foei (succes dan overigens met telkens cabine in en uit klimmen )
Netwerkverbinding is noodzakelijk voor communicatie tussen twee locs. Er wordt een soort van LAN verbinding gemaakt, waarna de twee locs gaan vechten om wie er voorop rijdt Opzetten van die verbinding kost een seconde of 15, dus valt op zich wel mee.
Foei (succes dan overigens met telkens cabine in en uit klimmen )
Netwerkverbinding is noodzakelijk voor communicatie tussen twee locs. Er wordt een soort van LAN verbinding gemaakt, waarna de twee locs gaan vechten om wie er voorop rijdt Opzetten van die verbinding kost een seconde of 15, dus valt op zich wel mee.
Verbinding maken met de wifi op mn werk duurt soms langer..
Foei (succes dan overigens met telkens cabine in en uit klimmen )
Niet telkens, maar nu moest ik er een ophalen en naar het perron brengen. Beetje dom om tig keer de loc in en uit te klimmen als je later wissels om moet gooien en bij een perron uitstapt
Op donderdag 1 juni 2017 16:17 schreef MTL het volgende: Hey @Maegrim, ik haal 3 minuut 15 voor compleet ombouwen sandwich-6 incl beproevingen. Ik moet toegeven ik heb een beetje doorgelopen
Die ruimere keertijden waar sommigen om roepen zijn dus helemaal niet nodig 😂
Ziet er goed uit! Wel bijzonder, maar 1 deur per bak, maar mss is dat in die rustige gebieden ook wel voldoende.
Een extra deur gaat al snel ten koste van 8-12 zitplaatsen. De trein is ook gebouwd op zitplaatsen, niet op staanplaatsen.
quote:
De door de inschrijver ingezette voertuigcapaciteit is voorts dusdanig dat gedurende de periode 7:30 – 8:45 uur op werkdagen, ten hoogste 20% van de Reizigers niet direct een zitplaats kan vinden en deze Reizigers niet langer dan 10 minuten hoeven staan. Op alle overige tijdstippen moet elke Reiziger direct een zitplaats kunnen vinden.
Alleen op Zwolle-Kampen, Zwolle-Heino en Hengelo-Enschede (drukke stukken met max. 10 minuten reistijd) mogen dus mensen moeten staan, en ook alleen in de ochtendspits. Het niet voldoen aan deze eis kost trouwens ¤300.000 per kwartaal.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat maakt het dan wel weer vreemd dat die wc zo belachelijk ruim is.
Tja, eisen aan rolstoeltoegankelijkheid zorgen daarvoor:
quote:
De Concessiehouder is verplicht om de treinstellen uit te rusten met een 1e en 2e klas, akoestisch dempende stiltezones, een rolstoeltoegankelijk toilet, camera’s, goed functionerend snel en gratis draadloos internet (WiFi) en per acht zitplaatsen tenminste één stroompunt (220v).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik heb een speedtest gedaan. Wifi op kantoor: 240 Kb/s down. Wifi in de trein: 420 Kb/s down.
quote:
Op donderdag 1 juni 2017 22:59 schreef RokStarr het volgende: Heeft er iemand trouwens enig idee waarom een gewone IC wél wifi in de trein heeft, en een ICd niet?
Het is economisch niet verantwoord om dat te installeren in de ICd omdat die bakken over 4 jaar aan de kant gaan.
Op donderdag 1 juni 2017 22:59 schreef RokStarr het volgende: Heeft er iemand trouwens enig idee waarom een gewone IC wél wifi in de trein heeft, en een ICd niet?
Speciaal om jou te pesten
Zonder gekheid: de rijtuigen zijn zodanig oud dat het uitrusten met WiFi behoorlijk wat geld gaat kosten, omdat de bijvoorbeeld batterijcapaciteit dramatisch is (en die WiFi en reisinformatie het wel continu moeten blijven werken, ook tijdens het wisselen van spanning). Daarvoor zouden constructiewijzigingen gemaakt moeten worden, waardoor er weer opnieuw een toelatingsprocedure moet worden doorlopen. Voor die paar jaar dat die dingen nog rijden (2022 zouden de nieuwe treinen moeten rijden) is dat niet meer de moeite waard.
Daarnaast heb je het probleem dat de HSL in het jaar nul (van de 21e eeuw ) is ontworpen, dus toen was dekking in de tunnels niet interessant genoeg. De mogelijkheden zijn aanwezig, maar de providers vinden het te veel geld kosten om de tunnels nog met bereik uit te rusten. Daardoor zou WiFi in de trein ook grote delen van het traject niet goed functioneren.
Een extra deur gaat al snel ten koste van 8-12 zitplaatsen. De trein is ook gebouwd op zitplaatsen, niet op staanplaatsen.
[..]
Alleen op Zwolle-Kampen, Zwolle-Heino en Hengelo-Enschede (drukke stukken met max. 10 minuten reistijd) mogen dus mensen moeten staan, en ook alleen in de ochtendspits. Het niet voldoen aan deze eis kost trouwens ¤300.000 per kwartaal.
En het punctualiteitsverlies dat daarmee verloren gaat, staat daar iets over in voor de vervoerder?
En het punctualiteitsverlies dat daarmee verloren gaat, staat daar iets over in voor de vervoerder?
Dat zal wel meevallen lijkt me, omdat de trein in zowel Zwolle als Hengelo in de knoop zit. Sneller accelereren maakt het eventuele tijdverlies wel goed.
Dat zal wel meevallen lijkt me, omdat de trein in zowel Zwolle als Hengelo in de knoop zit. Sneller accelereren maakt het eventuele tijdverlies wel goed.
Dat is juist het belangrijke aan op tijd zijn, je zit vast aan een knoop. Arriva in Limburg anyone?
Reken er maar op dat de knoop Hengelo gewoon blijft bestaan. Hij zal alleen wat robuuster worden en weer in alle richtingen hersteld worden (nu is Delden-Borne v.v. niet mogelijk). Later uit Almelo weg kan toch niet (dan hangt de IC er te dicht op). Verder heb je tijd nodig om een paar minuten in Raalte te kamperen voor de kruising met de aldaar doorrijdende sneltrein.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 1 juni 2017 22:59 schreef RokStarr het volgende: Heeft er iemand trouwens enig idee waarom een gewone IC wél wifi in de trein heeft, en een ICd niet?
Vanwege de iets hogere snelheid brengt dat allerlei veiligheidscomplicaties met zich mee. Fietsen mogen ook niet in de ICD. Staanplaatsen mogen ook niet in de ICD. Ademhalen hebben ze ook liever niet in de ICD. Maar goed dat hij zo vaak uitvalt, dat is beter voor de veiligheid
Op donderdag 1 juni 2017 23:43 schreef dennistd het volgende: Reken er maar op dat de knoop Hengelo gewoon blijft bestaan. Hij zal alleen wat robuuster worden en weer in alle richtingen hersteld worden (nu is Delden-Borne v.v. niet mogelijk). Later uit Almelo weg kan toch niet (dan hangt de IC er te dicht op). Verder heb je tijd nodig om een paar minuten in Raalte te kamperen voor de kruising met de aldaar doorrijdende sneltrein.
Waar wil je anders 12 minuten reistijd vandaan toveren? Alleen Almelo - Zwolle?
Dat is 1-3 minuten sneller dan nu, dat is wel te pakken op Almelo-Zwolle. De sneltrein wordt wel fors sneller, maar die komt in Zwolle pas na de knoop aan (net voor vertrek van de stopper) en vertrekt daar voor de knoop (zogauw de stopper binnen is).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Die is een jaar uitgesteld omdat dit jaar geen enkele aannemer binnen de buitendienststellingstijd die ProRail in gedachten had Zwolle wou verbouwen (de oostzijde). En ProRail verwacht dat volgend jaar het wel binnen diezelfde tijd kan gebeuren.
Overigens moeten ook Heino en Raalte aangepast worden om met 140km/h doorheen te rijden: nu is het max. 60km/h daar volgens mij. Verder moet er in Raalte een nieuw zijperron gebouwd worden: daar vliegt de sneltrein voorbij terwijl de stoptrein staat te laden en lossen, en dat aan hetzelfde nog geen drie meter brede eilandperron.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De optelsom van niet meer voor diesel te hoeven betalen en extra de bovenleiding aan te leggen kwam positief uit de bus. Daarmee is bovenleiding ook zonder versnelling voordelig.
Ja, wat wil je met enkelspoor.. Als je sneller bent zouden de kruisingen ook meeverplaatst moeten worden om dat te kunnen incasseren. Dat gebeurt niet omdat daar geen dubbelspoor is. Wel is er zoveel rijtijdverkorting mogelijk op het stuk Heino-Nijverdal dat de stoptrein daardoor 4 in plaats van 1 minuut kan stilstaan in Raalte. Die 4 minuten worden gebruik om gepasseerd te worden door de doorgaande sneltrein.
Voor het eerst een reisje gemaakt met de Thalys, best wel leuk Alleen jammer dat de beenruimte best wel krap is, ik moet me redelijk opvouwen...
De terugweg vanavond wordt ook nog wel interessant, 2 overstappen van minder dan 10 minuten in België. Ik ben benieuwd of dat een beetje gaat lukken...
Op donderdag 1 juni 2017 17:56 schreef Litpho het volgende: Met het inleggen van treinen in Donna ben ik er nog meer van overtuigd dat de kaalslag van wissels bij Utrecht een stom idee is. Wist niet dat het mogelijk was.
Nee, die kon mij geen overstap op een handig tijdstip aanbieden op mijn terugreis.
En over die terugreis... De TGV naar Brussel was vertraagd, dus ik had mijn overstap gemist. Aan de balie om een oplossing gevraagd, en daar werd me doodleuk verteld dat mijn overstap (die aan mij verkocht is, bevestigd is en in de app staat) niet bestaat en er niets geregeld kon worden. Een beetje knarsetanded dus alsnog maar een kaartje voor de Thalys gekocht, en interessant genoeg was die dusdanig op tijd in Rotterdam dat mijn reis verder nog lukt ook. Ik ben benieuwd wat de NMBS (bij wie ik had geboekt) mij dinsdag hier verder over gaat vertellen aan de telefoon.
Na een lang traject tijdens de aanbesteding met valsspelende winnaar Abellio is het contract voor (nagenoeg) al het OV in de provincie Limburg gegund aan goede 2e, Arriva. Sinds 11 december 2016 verzorgen zij het treinvervoer op de regionale spoorlijnen in Limburg en al het busvervoer in de hele provincie.
Op de Maaslijn zijn de GTW-stellen van de vorige vervoerder Veolia overgenomen. Tot nog toe reden deze in de rood/witte huisstijl van Veolia met een Arriva-logo maar onlangs zijn de eerste stellen in de fraaie blauwe Limburgse huisstijl de baan opgekomen.
Tweetje 10277 is op zaterdag 27 mei 2017 solo onderweg als trein 32234 van Roermond naar Venlo en heeft zojuist station Tegelen achter zich gelaten als het hier ter hoogte van het knooppunt Tiglia op de A73/A74 passeert.
Er werden deze zaterdag slechts twee bestickerde stellen ingezet. De 10382 kon drie uur en een kwartier later als trein 32245 uit Nijmegen naar Roermond vanaf het talud van de A73 worden gefotografeerd.
ProRail hoopt met een nieuwe aanpak van storingen het aantal vertragingen op het spoor terug te brengen. De spoorbeheerder heeft via het zogenoemde 'Datalab' allerlei gegevens over storingen verzameld en kan nu voorspellen waar het mis zal gaan met een wissel.
''We hebben de afgelopen jaren door het verzamelen van data een bepaald beeld van de ontwikkelingen en trends gekregen. We kunnen nu bij een aantal wissels met 70 tot 90 procent zekerheid voorspellen waar en wanneer het misgaat. We kunnen nu preventief actie nemen en de storingen voor zijn. We hopen dat het aantal storingen hierdoor flink zal dalen'', zegt een woordvoerder naar aanleiding van een bericht in De Telegraaf.
Sinds deze maand wordt er meteen een monteur op storingen afgestuurd. De problemen kunnen snel worden verholpen.
Van de in totaal zevenduizend wissels gingen er vorig jaar duizend stuk. Een storing zorgt gemiddeld voor een vertraging van een uur.
Op vrijdag 2 juni 2017 09:56 schreef Mr_Klaasje het volgende: De optelsom van niet meer voor diesel te hoeven betalen en extra de bovenleiding aan te leggen kwam positief uit de bus. Daarmee is bovenleiding ook zonder versnelling voordelig.
En de wil te investeren in een oplossing met geringere CO2-uitstoot. Niet alles hoeft in eerste instantie financieel voordeel op te leveren.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
En de wil te investeren in een oplossing met geringere CO2-uitstoot. Niet alles hoeft in eerste instantie financieel voordeel op te leveren.
En ook niet op lange termijn. Het is een van de grootste consumenten van energie van Nederland, het goede voorbeeld geven lijkt me wel zo netjes, helemaal met de overheid als enige aandeelhouder van beide partijen en met de Duitse overheid als grootaandeelhouder van een andere spoorwegonderneming. Fijnstofreductie alleen al zou genoeg moeten zijn. Eén dode minder is trouwens meer dan 2 miljoen theoretische euros bespaard dus dat. Enzo.
Het verminderen van uitstoot van schadelijke stoffen probeerde men tot een aantal jaar geleden vooral te bereiken door 'schonere' dieselmotoren te eisen bij aanbestedingen.
De wil om te investeren in elektrificatie kwam er pas toen de dieselprijs steeg: het afschaffen van de rode diesel in 2013 was voor de meeste provincies de aanleiding om serieus te gaan kijken naar elektrificatie.
Spoorbeheerder ProRail wil het aantal vertragingen op het spoor terugbrengen door wisselstoringen te voorspellen.Van sommige typen wissels is met 70 tot 90 procent zekerheid te zeggen wanneer het misgaat,zegt ProRail.
Sensoren op de wissels geven informatie door over het stroomverbruik,warmte en trillingen van de wissels.Door die info te analyseren kan worden voorspeld waar en wanneer een storing optreedt.
ProRail stuurt vanaf deze maand alvast monteurs zodra er aanwijzingen zijn dat het dreigt mis te gaan.ProRail zegt dat het aantal vertragingen mogelijk met bijna de helft kan afnemen.
28 Mei 2017 - te Harrbach komt een fraaie autotrein van Rurtalbahn voorbij met een Vectron en Traxx in opzending. De trein is onderweg in de richting Gemünden am Main en verder.
30 Mei 2017 - Tijdens het opklaren van de wolken kwam TXL met een vrolijk bestickerde locomotief langs bij Karlstadt onderweg vanaf Köln Eifeltor naar Verona Q.E., met op de fronten de Duitse vlag uitgebeeld, en op de zijkanten enkele hoogtepunten van steden.
1 Juni 2017 - Bij Thüngersheim passeert in een fraai zonnetje de Nürnberg-shuttle uit de Rotterdamse Maasvlakte naar Nürnberg, met een vrolijk zwaaiende Nederlandse machinist op de lok.
1 Juni 2017 - Als fraaie afsluiter van de dag passeert bij Retzbach-Zellingen de TXL 182 560 met bestickering voor de 25 jaar opening van de muur tussen Oost en West. De trein is onderweg van Wien Freudenau Hafen naar Wanne-Eickel.
2 Juni 2017 - Bij Wernfeld passeert in een vol zonnetje een zeer fraai beladen containertrein van Boxxpress naar het Noorden, met een eveneens fraai bestickerde Vectron.
2 Juni 2017 - Als afsluiter van de dag kwam een bekende machinist langs met zijn volbeladen containertrein naar Emmerich en uiteindelijk na een lokwissel door naar de Rotterdamse Maasvlakte bij het dorpje Retzbach en Zellingen. Helaas liet de zon het ook hier vlak voor passage afweten, maar elders in het dal was er ook geen zon meer.
Iemand uit Emmen of omgeving is een petitie gestart om meer spoor in het noorden te krijgen. De voorstellen behelsen Emmen - Stadskanaal - Groningen, Emmen - Groningen (via N34) en Emmen - Assen - Drachten - Leeuwarden
Op zaterdag 3 juni 2017 20:27 schreef Peterselieman het volgende: Iemand uit Emmen of omgeving is een petitie gestart om meer spoor in het noorden te krijgen.
Mooie plaatjes van die 140'ers greavy. Dat beige/blauw vind ik een fraaie kleurstelling en dat groene staat die loc ook goed. Konden zo plaatjes uit de zeventiger jaren zijn
4 Juni 2017 - Vandaag rijdt de SSN een besloten rit tussen Rotterdam en Beekbergen. De trein passeert in een heerlijk zonnetje de fotografen bij de Wieldrechtse Zeedijk, gelegen tussen Dordrecht en het dorpje Willemsdorp.
Op zondag 4 juni 2017 13:27 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] 4 Juni 2017 - Vandaag rijdt de SSN een besloten rit tussen Rotterdam en Beekbergen. De trein passeert in een heerlijk zonnetje de fotografen bij de Wieldrechtse Zeedijk, gelegen tussen Dordrecht en het dorpje Willemsdorp.
Zo'n heerlijke zomeravond (Duitse) documentaire over de Eisenbahnbrücke van Rensburg (langste van Duitsland).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zondag 4 juni 2017 22:04 schreef bork het volgende: Zo'n heerlijke zomeravond (Duitse) documentaire over de Eisenbahnbrücke van Rensburg (langste van Duitsland).
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Voor wie vandaag niets te doen heeft kan de hele dag op TV kijken naar treinen. Je moet dan wel de duitse zender Phoenix kunnen ontvangen. 09.00 Im Zug von Chicago nach Kalifornien 09.30 Bahnlegende Santa Fe 10.00 Bahnabenteuer Rocky Mountains 10.30 Auf Schienen durch die Anden 11.00 El Tren a la Tica - Bahnabenteuer in Costa Rica 11.30 Luxushotel auf Achse 12.00 Gotthard 12.30 Durch Australien in legendären Zügen 13.15 Am anderen Ende der Welt (1/2) 14.00 Am anderen Ende der Welt (2/2) 14.45 Nostalgie auf der Schiene 15.00 Mit dem Zug durch die Highlands 15.45 Vietnam in einem Zug 16.30 Mit dem Rucksack durch Europa 17.15 Mit dem Zug durchs Nildelta 18.00 Sri Lanka 18.30 Luxus auf Schienen 19.15 Mit dem Zug durch Andalusien 20.00 tagesschau 20.15 Im Luxuszug durch Südindien 21.00 Mit dem Luxuszug von Bangkok nach Laos 21.45 Der Edelstein-Express 22.30 Auf den Spuren genialer Forscher und Erfinder 23.15 Als der Osten durch den Westen fuhr
Aha, volgens mij kwam hij ook via die route terug. Hoorde gisterenavond een stoomtrein fluiten voor de brug ... dacht ff dat het Dordt in Stoom was :-)
Aanbod Duitse zenders bij KPN is sowieso vrij mager. NDR zit niet eens standaard in het pakket, de wdr wel, maar we grenzen hier helemaal niet aan wdr gebied
LEO Express moet het voorlopig met een trein minder doen, een machinist werd onwel tijdens de rit en heeft een stootjuk geramd. Er zijn 17 gewonden gevallen en er is voor ¤800.000 aan schade aangericht.
Op maandag 5 juni 2017 14:43 schreef James1988 het volgende: LEO Express moet het voorlopig met een trein minder doen, een machinist werd onwel tijdens de rit en heeft een stootjuk geramd. Er zijn 17 gewonden gevallen en er is voor ¤800.000 aan schade aangericht.
Nonsens, soortgelijk geneuzel heeft alles te maken met de rare plaatsing van seinen in Dronten. The Bigger Picture. Basiskennis. Zonder dit soort basale kennis kán je je werk als meebeslisser op infra dus gewoon niet goed doen.
Nonsens, soortgelijk geneuzel heeft alles te maken met de rare plaatsing van seinen in Dronten. The Bigger Picture. Basiskennis. Zonder dit soort basale kennis kán je je werk als meebeslisser op infra dus gewoon niet goed doen.
De werking van een dodeman heeft effect op de plaatsing van seinen, that's new to me
Die moesten op een X aantal meter vanaf de wissels staan. Dat is echter pas na het ontwerp bedacht, waardoor de wissels gewoon kort op het perron liggen. Daardoor staat het sein nu een eindje voor het einde van het perron...
Pas trouwens op: ik ben zo in Breda
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Gebrek aan communicatie tussen afdelingen, gebrek aan kennis, gebrek aan vooruitziendheid, gebrek aan flexibiliteit. Allemaal symptomen van dezelfde ziekte die er bij ProRail, NS en andere partijen heersen. Iedereen flikkert alles over de schutting "niet mijn probleem want infra", "niet ons probleem want reizigers" en niemand neemt de absolute verantwoordelijkheid. Systeemautisme ook wel genoemd.
Gebrek aan communicatie tussen afdelingen, gebrek aan kennis, gebrek aan vooruitziendheid, gebrek aan flexibiliteit. Allemaal symptomen van dezelfde ziekte die er bij ProRail, NS en andere partijen heersen. Iedereen flikkert alles over de schutting "niet mijn probleem want infra", "niet ons probleem want reizigers" en niemand neemt de absolute verantwoordelijkheid. Systeemautisme ook wel genoemd.
Ik mis nog steeds de technische onderbouwing waarom de dodeman van invloed is op de plaatsing van seinen
Ik mis nog steeds de technische onderbouwing waarom de dodeman van invloed is op de plaatsing van seinen
Ja, als je lekker in je systeemautisme blijft vastzitten dan zie je inderdaad niet dat er geen direct technisch vergelijk is. En dan ga je zometeen antwoorden met een; ah jah, dacht ik al, je lult maar wat.
Je snapt toch zelf ook wel dat het sleutelwoord systeemautisme is?
Dat gezeik in Dronten is een symbool van een gebrek aan kennis en niet buiten de kubus van 1x1x1mm kunnen denken. Zelfde als dit "ja weet ik veel hoe de dodenman werkt". Verder kan ik niets zeggen zonder persoonlijke details te openbaren dus daar zal je het mee moeten doen.
Dat gezeik in Dronten is een symbool van een gebrek aan kennis en niet buiten de kubus van 1x1x1mm kunnen denken. Zelfde als dit "ja weet ik veel hoe de dodenman werkt". Verder kan ik niets zeggen zonder persoonlijke details te openbaren dus daar zal je het mee moeten doen.
Het verhaal in Dronten heeft niets met een dodeman te maken. Maar met flankbeveilging. De seinen hebben een bepaalde afstand tot het wissel zodat een trein die het remmen voor rood niet redt (bijvoorbeeld door te laat remmen) niet in de rijweg van een doorrijdende trein terecht komt.
Het verhaal in Dronten heeft niets met een dodeman te maken. Maar met flankbeveilging. De seinen hebben een bepaalde afstand tot het wissel zodat een trein die het remmen voor rood niet redt (bijvoorbeeld door te laat remmen) niet in de rijweg van een doorrijdende trein terecht komt.
En NIEMAND wist dat dit er zat aan te komen? En NIEMAND heeft bedacht om die wissels een meter of 100 te verplaatsen?
Juist; Systeemautisme. Extra punten voor blij doen dat je 10% binnen budget bent gebleven terwijl blijkt dat je de opdracht niet goed hebt uitgevoerd.
Gast, je begon met dodemannen en seinontwerpen en inmiddels is het de schuld van systeemautisme? Een onopgemerkt foutje dat vrij duur is maar waar volgens mij nog niemand last van heeft gehad..
Op maandag 5 juni 2017 18:16 schreef b2py het volgende: Gast, je begon met dodemannen seinontwerpen en inmiddels is het de schuld van systeemautisme? Een onopgemerkt foutje dat vrij duur is maar waar volgens mij nog niemand last van heeft gehad..
Ik zei toch al "Oh okay, goed hoor! Je hebt mij overtuigd. De spoorwereld functioneert fantastisch.". Wat zeur je dan nog.
Vorige week b2py, vorige week was je nog aan het blaten dat 5 minuten vroeger vertrekken met de Benelux niet uit zou moeten maken. Nu dit.
Het gezever in Dronten was niet bedoeld als voorbeeld van een beveiligingsprobleem, ik denk dat de beveiligingsregels in Tsjechië namelijk ook heel prima gefunctioneerd hebben. Het zijn beiden (de opmerkingen) voorbeelden van het spoorwereldsysteemautisme. Als je het nu nog niet snapt is het klaar wat mij betreft, als je nieuwe informatie hebt ga ik overwegen me te ontwaardigen tot het geven van een reactie.
Dat klopt, gele en groen-gele seinen moet je binnen 4 seconden na het passeren bevestigen met de "Wachsam"-knop. Je moet dan binnen een aantal seconden vaart minderen (afhankelijk van de treinsoort).
Bij groen kun je gewoon doorrijden, bij rood moet je - als je erlangs wilt en dat ook mag van de treindienstleider - de Befehl 40-knop ingedrukt houden tijdens het passeren.
Joah, maar dat betekent niet dat hij tussen enkele seconden na het passeren van het seinbeeld en het bevestigen daarvan en het naderende stootjuk niet alsnog onwel zou kunnen worden
Nach ersten Erkenntnissen hatte der Lokführer ein Haltesignal überfahren und zuletzt noch eine ruckartige Notbremsung eingeleitet. Der Sachschaden wurde auf umgerechnet knapp 800.000 Euro geschätzt.
"Volgens de eerste berichten is de machinist voorbij een stoptonend sein gereden, en is er op het allerlaatste moment een noodremming ingezet."
Ik denk dat die noodremming is ingezet door de dodemansinstallatie.
Ik weet niet wat voor beveiligingssysteem ze in Tsjechië gebruiken, maar dat is vast geen PZB. Onder PZB is de kans dat dit zou zijn gebeurd een stuk kleiner zijn (vanwege het genoemde rode sein).
edit: In Tsjechië gebruiken ze het beveiligingssysteem LS. Als ik het tabelletje halverwege de pagina goed begrijp kun je met 30 km/u door een rood sein rijden zonder dat er wordt ingegrepen.
[ Bericht 17% gewijzigd door James1988 op 05-06-2017 19:06:21 ]
Dat ligt niet aan jou, ik heb al vaker OBIS-schermen gezien die er iets anders uitzien dan we gewend zijn. Vooral bij de storingen en werkzaamheden is dat goed te zien, die zijn een stuk beter te lezen (al valt er soms nog steeds tekst buiten beeld).
Ook de inlogpagina van het treinwifi is aangepakt, dat ziet er meer uit zoals de huidige versie van ns.nl.
Die inlogpagina had ik al wel eens gezien maar dit OBIS-scherm nog niet. Met de werkzaamhedenpagina scrolt ie nu, maar het gaat maar om één klein regeltje. Als ze het traject (dat in dezelfde grootte staat als 's-Hertogenbosch op deze foto) iets kleiner weergeven past het er in één keer op.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wel apart dat ze daar nog zoveel overwegwachters hebben.
en dat gebel, knettergek zou ik van worden
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Door een sein- en wisselstoring tussen Rotterdam en Den Haag keerde de Benelux vanmiddag lang onder de kap van Rotterdam Centraal. Trein 9235 keerde op spoor 6 op trein 9244. Ondertussen kwam trein 9239 ook al binnen, die linkerspoor door de Willemsspoortunnel naar spoor 1 gestuurd werd. Sinds het verdwijnen van de sprinters naar de Hoekse lijn ligt dit spoor er redelijk ongebruikt bij. Ongeveer een kwartier na aankomst maakte loc 2809 zich los van zijn Belgische rijtuigen om via spoor 2 te gaan omlopen en uiteindelijk om 16.09u met de rijtuigen te vertrekken als trein 9248 naar Brussel-Zuid.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vandaag voor het eerst voyages-sncf gebruikt voor m'n treintickets deze zomer, wat een goedwerkende site! Had stiekem niet verwacht dat zoiets goeds uit een stel Fransen kon voortkomen
M'n treinreis heb ik alleen nog niet helemaal kunnen boeken, ik moet nog van Lille naar Utrecht. Weet iemand hier hoe dat goedkoop kan? Ik heb studenten-ov maar een go-pass kan je niet kopen voor lille - roosendaal dus wat is dan het alternatief?
M'n treinreis heb ik alleen nog niet helemaal kunnen boeken, ik moet nog van Lille naar Utrecht. Weet iemand hier hoe dat goedkoop kan? Ik heb studenten-ov maar een go-pass kan je niet kopen voor lille - roosendaal dus wat is dan het alternatief?
Los kaartje voor Lille - Moeskroen (of een Trampoline-ticket, ik weet zo niet wat duurder is) en een Go Pass 1 voor Moeskroen - Roosendaal.
En NIEMAND wist dat dit er zat aan te komen? En NIEMAND heeft bedacht om die wissels een meter of 100 te verplaatsen?
Het tracebesluit is in 2003 aangenomen. Daar mag je slecht héél minimaal van afwijken en de eisen die hebben gemaakt dat die seinen zo moesten staan zijn in 2010 gekomen. Toen moest dat ontwerp nog afgemaakt en goedgekeurd worden. Dus nee. Het zijn gewoon de invloeden waar ieder project aan blootstaat. Dat zal ook de reden zijn dat in de wetenschappelijke literatuur over kostenoverschrijdingen een lange looptijd van een project als één van de belangrijkste risicofactoren gezien wordt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Klaasje op 06-06-2017 11:02:26 (2007 bleek 2003 te zijn.) ]
Op dinsdag 6 juni 2017 00:47 schreef dennistd het volgende: [ afbeelding ] Sinds het verdwijnen van de sprinters naar de Hoekse lijn ligt dit spoor er redelijk ongebruikt bij.
Gaat weer goed, bovenleidingsproblemen op de noordsectie van de HSL en een defecte Thalys op de zuidsectie. Schiet niet echt op zo, maar mocht wel mooi met 160 langs die Thalys crossen Gaat de laatste weken vaak mis met die Thalys. Zijn aan revisie toe?
Las her en der dat ze het eea aan de aan de stammen aanpassen zodat ze betrouwbaarder worden. Zo worden de locs allemaal op dezelfde manier tegen de stammen gezet, waarbij de 25 kV installatie het verst mogelijk weg is bij de rijtuigen en ook is er een teststam rijtuigen waar iets aangepast is omdat er in het groenelampcircuit storingen optraden?
Ik liep in Utrecht over het perron, 8 bakken VIRM staat klaar als intercity naar het zuiden. Op de borden, in best wel grote letters: Intercity naar Maastricht. Op de trein: Maastricht. Dame 1 tegen Dame 2: "Voor Maastricht moeten wij deze niet hebben toch? Deze gaat naar Den Haag!"
Op dinsdag 6 juni 2017 18:54 schreef James1988 het volgende: Ik liep in Utrecht over het perron, 8 bakken VIRM staat klaar als intercity naar het zuiden. Op de borden, in best wel grote letters: Intercity naar Maastricht. Op de trein: Maastricht. Dame 1 tegen Dame 2: "Voor Maastricht moeten wij deze niet hebben toch? Deze gaat naar Den Haag!"
Het gebeurt tegenwoordig wel veel minder dan vroeger. In de jaren '90 beetje treinen kijken met vriendjes op het station en er was altijd wel iemand die op spoor 1 kwam vragen of deze trein wel echt naar Amsterdam Centraal ging. Terwijl dat net drie keer duidelijk hoorbaar (ja dat kon soms gebeuren in de jaren '90) omgeroepen was, het op de trein staat, vijftig rayonhoofden met lampjes LYOOOO.... wacht, dit was Youp van 't Hek niet.
Las her en der dat ze het eea aan de aan de stammen aanpassen zodat ze betrouwbaarder worden. Zo worden de locs allemaal op dezelfde manier tegen de stammen gezet, waarbij de 25 kV installatie het verst mogelijk weg is bij de rijtuigen en ook is er een teststam rijtuigen waar iets aangepast is omdat er in het groenelampcircuit storingen optraden?
Naar het zuiden werden ze omgeleid via Dordrecht, naar het noorden kon ik er mooi langs en was (oké, toegegeven) 2 minuten te laat op Rotterdam, omdat vanaf Tilburg de Sprinter naar Dordrecht met +12/13 voor mij reed
Tijdelijk worden de locs inderdaad met de 25 kV stroomafnemer zoveel mogelijk van de FMZ module afgeplaatst (alleen het B-Eindrijtuig, waar de module in zit, de andere loc boeit niet). Er zouden inderdaad tests gedaan moeten zijn/worden voor een aantal aanpassingen die de interferentie moeten voorkomen. Ook zullen er in de loop van dit jaar nog een aantal andere aanpassingen aan de rijtuigen gedaan worden, waardoor bij een stranding er langer verlichting en toilet in gebruik zijn (waarbij de timer te resetten is door de Trainmanager, tot uiteraard de batterijen het ook niet meer aan kunnen). Doel is daarbij om in ieder geval verlichting en toilet aan te kunnen bieden tot eventuele evacuatie of tot de trein weer kan rijden.
Op dinsdag 6 juni 2017 18:54 schreef James1988 het volgende: Ik liep in Utrecht over het perron, 8 bakken VIRM staat klaar als intercity naar het zuiden. Op de borden, in best wel grote letters: Intercity naar Maastricht. Op de trein: Maastricht. Dame 1 tegen Dame 2: "Voor Maastricht moeten wij deze niet hebben toch? Deze gaat naar Den Haag!"
Op dinsdag 6 juni 2017 18:48 schreef Peterselieman het volgende: en ook is er een teststam rijtuigen waar iets aangepast is omdat er in het groenelampcircuit storingen optraden?
Bij 1 stam is 1 van de 4 UIC kabels (2 per loc-rijtuig) vervangen voor een dummy, omdat er misschien een lus veroorzaakt werd (ofzo ) Ze mochten de kabel niet gewoon weghalen, dan kwam de stam de dagelijkse controle niet meer door
Op dinsdag 6 juni 2017 19:58 schreef DeaDLocK2K het volgende: Oh jah, die van gisteren ging ik nog ff terugkijken want die leek me heel boeiend. Zwitserland kan ik onderhand wel dromen.
Ja ik ook, vooral omdat ik juist dit gebied vrij grondig uitgekamd heb. Als er in de regio Schaffhausen - Zürich - Liechtenstein - Bodensee al stations zijn die ik nog niet heb, dan zijn ze niet ouder dan een jaar of 5 Vet leuk om te zien wat RA daar dan van maakt
Ja ik ook, vooral omdat ik juist dit gebied vrij grondig uitgekamd heb. Als er in de regio Schaffhausen - Zürich - Liechtenstein - Bodensee al stations zijn die ik nog niet heb, dan zijn ze niet ouder dan een jaar of 5 Vet leuk om te zien wat RA daar dan van maakt
Die andere ouwe sjagrijn uit de Docter, op het hoekje van de bar, je weet wel wie, hij nam Rail Away altijd op als het Zwitserland was, en die ging hij dan aanzetten als ik een keer per maand kwam eten, vond hij leuk
Ik snap niet zo heel goed waarom dat allemaal in de pers moet komen. Het is allemaal al vreselijk voor de alle betrokkenen, speculeren over wie/wat/hoe de dader verder doet hoeven we niet te weten toch?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Als je kijkt naar de dienstregelingopbouw dan is de ambitie aan de Duitse kant om in Oldenburg een knoop op het halve uur te hebben (al gerealiseerd) en een knoop in Leer op het hele uur (voor de treinen van/naar Münster al gerealiseerd). In Groningen ligt de knoop op kwart over/kwart voor het uur. Voor Groningen - Leer hoef je dus slechts de reistijd onder de 1:15 te krijgen, wat geen grote investering en geen super fancy Friesenbrücke vereist. Maar om Leer - Oldenburg binnen het halfuur te halen, moet dat hele spoor naar 160 km/u geüpgradet worden. Dat kost een vermogen en gaat niet snel gebeuren.
Vanavond weer een interessant hoekje van de wereld
quote:
19.50-20.25 uur RAIL AWAY (HH)
Serie over markante spoorlijnen.
Griekenland:Thessaloniki- Alexandropoulis
De spoorlijn tussen Thessaloniki en de Turkse grens,gebouwd door de Turken voor het vervoer tussen Istanbul en Europa,is nog steeds een belangrijke verbinding in Griekenland.
Langs de indrukwekkende bergen en door de kloven van de rivier de Nestos krijgen reizigers een onverwacht beeld van het land.
Als je kijkt naar de dienstregelingopbouw dan is de ambitie aan de Duitse kant om in Oldenburg een knoop op het halve uur te hebben (al gerealiseerd) en een knoop in Leer op het hele uur (voor de treinen van/naar Münster al gerealiseerd). In Groningen ligt de knoop op kwart over/kwart voor het uur. Voor Groningen - Leer hoef je dus slechts de reistijd onder de 1:15 te krijgen, wat geen grote investering en geen super fancy Friesenbrücke vereist. Maar om Leer - Oldenburg binnen het halfuur te halen, moet dat hele spoor naar 160 km/u geüpgradet worden. Dat kost een vermogen en gaat niet snel gebeuren.
Sneltrein Groningen - Winschoten en een snelheidsverhoging tussen Nieuweschans en Weener en je zit al dichtbij je gewenste 75 minuten rijtijd.
Vanuit de terminal in Veendam heeft men ambities om in de toekomst cargo's naar Duitsland en verder te laten rijden over de Friesenbrücke als deze gefixt is.
Op woensdag 7 juni 2017 16:16 schreef b2py het volgende: Lees het nieuwsbericht van DvhN eens, de post van Klaasje en dan je eigen
Die Wunderline is letterlijk een brug te ver.
Ik dacht dat de rijtijd tussen Groningen en Leer boven de 75 minuten zat, maar dat bleek 72 minuten te zijn. Die is wel onder het uur te krijgen als je een sneltrein tussen Groningen en Winschoten inlegt (ook gevraagd in het PvE van de nieuwe concessie) en vanaf daar stoppert naar Leer. Zeker als je ook tussen Nieuweschans en Weener wat aanpassingen aan het spoor doet zodat daar de snelheid omhoog kan.
Op woensdag 7 juni 2017 16:16 schreef b2py het volgende: Lees het nieuwsbericht van DvhN eens, de post van Klaasje en dan je eigen
En dan?
Er wordt vanalles gefantaseerd wat helemaal nergens op slaat. Twee keer per uur een trein naar Leer? Nergens goed voor, want Leer-Oldenburg is enkelspoor met slechts capaciteit voor één keer per uur een trein. Een directe verbinding Groningen - Hamburg? Geen schijn van kans, want die ene trein per uur tussen Leer en Oldenburg rijdt naar Hannover en Leipzig. En die gaat ook nooit doorgetrokken worden naar Groningen, omdat ze daar net nieuw materieel voor gekocht hebben (IC2) wat niet voor het buitenland geschikt is.
De enige realistische mogelijkheid is dus een goeie aansluiting in Leer. Plus een goeie aansluiting op voor/natransport in Groningen. En voor díé mogelijkheid kom je met 100 miljoen euro voor het Nederlandse gedeelte ongetwijfeld een heel eind.
Het probleem is dat je in Leer niet kunt aansluiten op Emden, Bremen en Rheine. Wil je je richten op Bremen dan moet je rond .35 binnenkomen en rond .20 vertrekken. De overstap naar/van Emden is dan 18/12 minuten. De overstap naar/van Rheine is dan echter 34/29 minuten met de RE, of (1x per twee uur) 18/12 minuten met de IC.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vandaag is de vernieuwde NS-app gelanceerd, met als bijnaam "De Arend". Wat er nieuw is zou ik niet weten, maar NS vind het de moeite waard om nieuwe versies voortaan een naam te geven.
Het ding is waarschijnlijk gebouwd en getest door Italianen, want de hoeveelheid bugs die ik na slechts 5 minuten gebruik heb ontdekt is stuitend.
Inmiddels zijn we 10 minuten verder en ik heb alweer een paar dingen gevonden die me doen vermoeden dat niemand eens serieus naar dat ding heeft gekeken voordat het op productie werd gesmeten.
Als je het bij een aanrijding met een persoon hebt over "de oorzaak is gevonden" en "de oorzaak van de storing is opgelost" heb ik daar niet al te positieve associaties bij...
Op woensdag 7 juni 2017 19:08 schreef James1988 het volgende: Inmiddels zijn we 10 minuten verder en ik heb alweer een paar dingen gevonden die me doen vermoeden dat niemand eens serieus naar dat ding heeft gekeken voordat het op productie werd gesmeten.
Als je het bij een aanrijding met een persoon hebt over "de oorzaak is gevonden" en "de oorzaak van de storing is opgelost" heb ik daar niet al te positieve associaties bij...
Zo werkt NS toch standaard met nieuwe diensten en producten? Waarom zou je geld uitgeven aan testen als je dat ook gewoon aan je klanten kan overlaten, het is niet alsof die kunnen kiezen voor een concurrent die zijn zaken beter voor elkaar heeft.
Misschien dat "De oorzaak van de storing is gevonden" iets voor een feature voor later oid? Meer info naar de reiziger? Het klinkt wel een beetje raar ja bij een aanrijding persoon 'we hebben het slachtoffer gevonden jongens'.
Hoe kan het dat men een app met dít soort meldingen in productie gooit? Is er niet getest door de ontwikkelaars, door de testers, of door een pilot-groep? Is er niemand die dacht "Hmmmm, dit staat een beetje raar"?
Ik verwacht dit soort meldingen bij apps van hobbyontwikkelaars, die zo'n ding in in hun eentje ontwikkelen in hun vrije tijd. Niet bij een app van een bedrijf als NS.
Hoe kan het dat men een app met dít soort meldingen in productie gooit? Is er niet getest door de ontwikkelaars, door de testers, of door een pilot-groep? Is er niemand die dacht "Hmmmm, dit staat een beetje raar"?
Ik verwacht dit soort meldingen bij apps van hobbyontwikkelaars, die zo'n ding in in hun eentje ontwikkelen in hun vrije tijd. Niet bij een app van een bedrijf als NS.
Ik geef u Advanced Authentication Framework 5.6, ontwikkeld door het voormalige Authasas in Den Haag:
En tot deze versie kon ik die teksten niet eens aanpassen.
Het is dat je erbij zegt dat het uit Den Haag komt, ik zou gokken op Frankrijk.
Tegenwoordig zit het leeuwendeel van ontwikkeling nog steeds op Innovation Quarter in Den Haag geloof ik, met een paar kleine dingetjes in Bangalore. De vertaling wordt gedaan door Google Translate
Vele bugs zijn wel degelijk gemeld (ik ben een van de testers). Waarom het zo snel al gepushed is weet ik ook niet. Over twee weken komt er een grote update waarin een aantal (nu nog missende) features worden toegevoegd.
Op woensdag 7 juni 2017 20:46 schreef MTL het volgende: Vele bugs zijn wel degelijk gemeld (ik ben een van de testers). Waarom het zo snel al gepushed is weet ik ook niet. Over twee weken komt er een grote update waarin een aantal (nu nog missende) features worden toegevoegd.
Ik weet het wel! Lean/Agile en de releasedate moest gehaald worden. Het wijzigen van weergavetekst betekent dus een heel pak regressietesten opnieuw met een beetje pech.
Op woensdag 7 juni 2017 20:46 schreef MTL het volgende: Vele bugs zijn wel degelijk gemeld (ik ben een van de testers). Waarom het zo snel al gepushed is weet ik ook niet. Over twee weken komt er een grote update waarin een aantal (nu nog missende) features worden toegevoegd.
Ha, de sprint moest dus worden afgesloten. Ik wist het.
Fuck agile.
Serieus. Fuck het met een paarse cactusvormige dildo.
IT-problemen en softwaregezeik binnen de spoorwereld zijn denk ik veel te onderbelicht. Het gaat er een paar dagen over nadat er een brand is geweest of als een compleet data center failoveren fout is gegaan, of een notitie "softwareversie 9 van X is nog niet toegelaten op X", maar dit ligt er wel aan ten grondslag en het is zeer relevant.
IT-problemen en softwaregezeik binnen de spoorwereld zijn denk ik veel te onderbelicht. Het gaat er een paar dagen over nadat er een brand is geweest of als een compleet data center failoveren fout is gegaan, of een notitie "softwareversie 9 van X is nog niet toegelaten op X", maar dit ligt er wel aan ten grondslag en het is zeer relevant.
Ik begrijp er geen hout van vanaf 'het gaat er', maar wat daarvoor staat ben ik absoluut met je eens maar is dat niet een 'algemeen' probleem in iedere sector bij vrijwel ieder bedrijf? Ken weinig voorbeelden waarbij een implementatie vlekkeloos verloopt zonder klagende endusers.
Ik begrijp er geen hout van vanaf 'het gaat er', maar wat daarvoor staat ben ik absoluut met je eens maar is dat niet een 'algemeen' probleem in iedere sector bij vrijwel ieder bedrijf? Ken weinig voorbeelden waarbij een implementatie vlekkeloos verloopt zonder klagende endusers.
Het effect is grotendeels hetzelfde maar het heeft verschillende oorzaken, vind ik. NS: Geen idee waar ze mee bezig zijn en willen targets halen. Vooral dat laatste is een van de weinige dingen die tellen. Overheid: Geen idee waar ze mee bezig zijn, targets zijn hier minder belangrijk, de overheid is veel minder bang om invoering uit of zelfs af te stellen. Bedrijfsleven: Wil voorop lopen en hopen daardoor meer klanten te krijgen. Tevens ook targets halen want het is nou eenmaal zo gepland.
En zo zijn er nog wel wat maar dit zijn voor de spoorwereld de belangrijkste.
Ken weinig voorbeelden waarbij een implementatie vlekkeloos verloopt zonder klagende endusers.
Ik vind de Android-app in z'n huidige staat erg knullig aanvoelen. Er zitten simpelweg teveel slordigheden in, wat niet nodig was geweest als de ontwikkelaars en testers iets kritischer naar de app hadden gekeken.
Maar ik denk zo dat het niet halen van de go-live ten koste zal gaan van de sprint goals, en dus ten koste van de team happiness, wat dan weer een moeilijke sprint retrospective oplevert omdat men niet kan circlejerken over hoe goed de sprint is gegaan.
Ik weet het wel! Lean/Agile en de releasedate moest gehaald worden. Het wijzigen van weergavetekst betekent dus een heel pak regressietesten opnieuw met een beetje pech.
Technisch gezien een uit-stek-end OS (vanuit het perspectief van netwerkbeheer, eindelijk security) maar eindgebruikerservaring is echt om te fucking janken. Wat een bagger zeg.
De pech met Vista was dat Microsoft jarenlang had ontwikkeld aan een totaal ander OS (Blackcomb) en toen ineens besloot dat sommige wilde ideeën (destijds) niet haalbaar waren. Toen is men aan Longhorn gaan bouwen, en er kwam extra druk op de ketel te staan omdat het erop leek dat Apple ze zou inhalen met OS X. Het gevolg was Vista, dat bij release totaal niet geschikt was voor gangbare hardware van die tijd.
Waar Agile lijkt op bouwen zonder tekening, is Vista alsof je eerst een fabriekshal bouwt om dan vervolgens te beslissen dat je een flatgebouw wilt.
Technisch gezien een uit-stek-end OS (vanuit het perspectief van netwerkbeheer, eindelijk security) maar eindgebruikerservaring is echt om te fucking janken. Wat een bagger zeg.
Maar zoiets hadden we in de seventies toch al? Alleen heette het toen Unix
Ik wil eind nov met de trein naar Praag, nu zijn die tickets nog niet te koop.
Kunnen jullie mij wellicht helpen met hoe ik er met de trein zo handig mogelijk kom, tegen een redelijk tarief, met een niet overdreven lange overstaptijd ?
Alvast bedankt
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
IC naar Berlijn, daar overstappen op de EC naar Praag? Dat is niet de snelste, maar wel de makkelijkste manier. Overstap op Berlijn is meen ik iets van anderhalf uur. Aangezien de IC Berlijn niet de meest punctuele trein is, is dat zeker aan te raden.
Ik wil eind nov met de trein naar Praag, nu zijn die tickets nog niet te koop.
Kunnen jullie mij wellicht helpen met hoe ik er met de trein zo handig mogelijk kom, tegen een redelijk tarief, met een niet overdreven lange overstaptijd ?
Alvast bedankt
Tickets kopen op de website van de Tsjechische spoorwegen (cd.cz) helpt al voor het tarief. Dan gewoon een plek in Duitsland vlak over de grens kiezen als vertrekstation en je hebt voor 29 euro wel een ticket. Los ticket voor de reis naar duitsland en je bent klaar.
Ik wil eind nov met de trein naar Praag, nu zijn die tickets nog niet te koop.
Kunnen jullie mij wellicht helpen met hoe ik er met de trein zo handig mogelijk kom, tegen een redelijk tarief, met een niet overdreven lange overstaptijd ?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Waar ik eerder me verbaasde over de inzet van DDAR op Roosendaal - Zwolle, is het vandaag tijd om me te verbazen over de inzet van een DDZ-6 als Sprinter tussen Breda en Tilburg (Dordrecht - Den Bosch)
Op donderdag 8 juni 2017 09:39 schreef iBugged het volgende: Waar ik eerder me verbaasde over de inzet van DDAR op Roosendaal - Zwolle, is het vandaag tijd om me te verbazen over de inzet van een DDZ-6 als Sprinter tussen Breda en Tilburg (Dordrecht - Den Bosch)
Aanrijding Breda - Roosendaal zal het een en ander wel in war gegooid hebben
Gezellig bij de ordening of mag je andere zaken doen?
Ik ben nu bezig met het opstellen en behandelen van reizigersmaterieel. Gisteren heb ik nog de Eurostar en Thalys aan een gebruikersonderzoek onderworpen. Maar dat was vooral omdat ik een paar dagen de toerist aan het spelen was in London.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Ik ben nu bezig met het opstellen en behandelen van reizigersmaterieel. Gisteren heb ik nog de Eurostar en Thalys aan een gebruikersonderzoek onderworpen. Maar dat was vooral omdat ik een paar dagen de toerist aan het spelen was in London.
Waren er inmiddels al wat vorderingen in dat project of wordt het nog steeds spannend of het allemaal gaat passen met de nieuwe treinen? Je zal ongetwijfeld al goed gekeken hebben naar diverse locaties, maar volgens mij valt er op meerdere plekken nog een heleboel te winnen door betere efficiëntie toe te passen. Zoals: meer opstelcapaciteit door sporen net even wat dichter op elkaar te leggen (genoeg plekken waar je, volgens mij, zo een spoor erbij zou kunnen leggen), betere indeling van de opsteltereinen door verwijderen van wissels die zelden tot nooit gebruikt worden, waardoor sporen weer verlengd kunnen worden, etc. Maar ja, dat kost allemaal geld en tijd en zal ongetwijfeld op het geheel geneuzel in de marges zijn. Maar wellicht dat alles bij elkaar toch zou kunnen helpen.
Waren er inmiddels al wat vorderingen in dat project of wordt het nog steeds spannend of het allemaal gaat passen met de nieuwe treinen? Je zal ongetwijfeld al goed gekeken hebben naar diverse locaties, maar volgens mij valt er op meerdere plekken nog een heleboel te winnen door betere efficiëntie toe te passen. Zoals: meer opstelcapaciteit door sporen net even wat dichter op elkaar te leggen (genoeg plekken waar je, volgens mij, zo een spoor erbij zou kunnen leggen), betere indeling van de opsteltereinen door verwijderen van wissels die zelden tot nooit gebruikt worden, waardoor sporen weer verlengd kunnen worden, etc. Maar ja, dat kost allemaal geld en tijd en zal ongetwijfeld op het geheel geneuzel in de marges zijn. Maar wellicht dat alles bij elkaar toch zou kunnen helpen.
Wat jij hier zegt is dus precies wat we doen: beter en efficiënter gebruik van bestaande infra. Dat zit op logistiek en proces, maar ook op het aanbrengen van looppaden en verlichting, zodat ongebruikte sporen gebruikt kunnen worden voor opstellen en behandelen.
Het is een kwestie van sprokkelen, vooral op de korte termijn. Op de wat langere termijn staan er behoorlijk wat projecten voor opstelterreinen in de planning: Amsterdam Westhaven, Uitgeest, Zwolle, Nijmegen, Lelystad, Hoofddorp en Groningen. Maar al die projecten bij elkaar is nog niet voldoende, dus is ook het sprokkelwerk nog nodig.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Waren er inmiddels al wat vorderingen in dat project of wordt het nog steeds spannend of het allemaal gaat passen met de nieuwe treinen? Je zal ongetwijfeld al goed gekeken hebben naar diverse locaties, maar volgens mij valt er op meerdere plekken nog een heleboel te winnen door betere efficiëntie toe te passen. Zoals: meer opstelcapaciteit door sporen net even wat dichter op elkaar te leggen (genoeg plekken waar je, volgens mij, zo een spoor erbij zou kunnen leggen), betere indeling van de opsteltereinen door verwijderen van wissels die zelden tot nooit gebruikt worden, waardoor sporen weer verlengd kunnen worden, etc. Maar ja, dat kost allemaal geld en tijd en zal ongetwijfeld op het geheel geneuzel in de marges zijn. Maar wellicht dat alles bij elkaar toch zou kunnen helpen.
Reken maar dat de regelgeving van NS waar hun personeel een groter probleem is dan de ruimte zelf. Ruimte is er zat.
Reken maar dat de regelgeving van NS waar hun personeel een groter probleem is dan de ruimte zelf. Ruimte is er zat.
Dat is inderdaad wel een dingetje. Zit niet alleen op veiligheidsregelgeving trouwens, maar ook op arbeidstijden. Stel je namelijk voor dat een machinist die een dienst van 8 uur heeft gehad een trein nog moet terugrijden van Enschede naar Deventer of Zutphen. Dat kan in sommige gevallen dus niet, waardoor een extra machinist nodig is.
Of diezelfde machinist - met standplaats Enschede of Hengelo - heeft een op te stellen trein naar Zwolle gereden: hoe moet die dan weer thuis komen, als hij zelf de laatste trein heeft gereden? Dat kan dus eigenlijk niet, dus moet je daar in de planning rekening mee houden. En dat betekent in de regel dat je wat extra mensen moet inzetten. En dat is voor de exploitatie van NS natuurlijk niet echt gunstig... (nog los van vakbonden en OR-en)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Wat jij hier zegt is dus precies wat we doen: beter en efficiënter gebruik van bestaande infra. Dat zit op logistiek en proces, maar ook op het aanbrengen van looppaden en verlichting, zodat ongebruikte sporen gebruikt kunnen worden voor opstellen en behandelen.
Het is een kwestie van sprokkelen, vooral op de korte termijn. Op de wat langere termijn staan er behoorlijk wat projecten voor opstelterreinen in de planning: Amsterdam Westhaven, Uitgeest, Zwolle, Nijmegen, Lelystad, Hoofddorp en Groningen. Maar al die projecten bij elkaar is nog niet voldoende, dus is ook het sprokkelwerk nog nodig.
Staat er ook nog een opstelterrein in Heerhugobijlmer op het programma?