abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_171372698
registreer om deze reclame te verbergen
image.php?jpgheader01.png
sub00.jpg
danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*

sub01.jpg
In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.

header02.png
sub02.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sub03.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
header03.png
sub04.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sub05.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sub06.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
header04.png
sub07.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sub08.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
sub09.jpg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

tgv_sncf_sipa_-_copie.jpg?itok=zSiBM2Jb
pi_171372709
Laatste post:

quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:40 schreef Doc__Zenith het volgende:
Een traject als Boxtel - Eindhoven op 160?
Dat kan uitgerekend worden, immers is dit traject vanaf station Boxtel tot Vredeoord (vlak voor station Strijp) 17 kilometer. Zelfs al zou je dit traject geheel exact tegen 140 (437 seconden) op 160 (383 seconden) aftikken, dan is je winst minder dan een minuut. Neem de acceleratie onder 1500V mee, plus dat je vanuit Tilburg en Vught volgens mij met 130 aan komt rijden, dan is het niet meer dan een 'inhaalsnelheid'.
Voor de rest wordt er veel en lang gestopt op de genoemde trajecten en zijn de rijpaden nu al uitgebogen. Zie ook de Hanzelijn: daar win je dan wat, maar vervolgens sta je tig minuten op Zwolle stil?
pi_171373128
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:43 schreef b2py het volgende:
Laatste post:

[..]

Kijk, als er zoveel moeite nou ook eens gestoken zou worden in een betoog voor een maatregel waar reizigers WEL wat aan hebben _O_

DAN en eerder niet, kunnen we weer beginnen te denken aan woorden als "tariefstijging".
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
pi_171375433
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:40 schreef Doc__Zenith het volgende:
Een traject als Boxtel - Eindhoven op 160?
Dat kan uitgerekend worden, immers is dit traject vanaf station Boxtel tot Vredeoord (vlak voor station Strijp) 17 kilometer. Zelfs al zou je dit traject geheel exact tegen 140 (437 seconden) op 160 (383 seconden) aftikken, dan is je winst minder dan een minuut. Neem de acceleratie onder 1500V mee, plus dat je vanuit Tilburg en Vught volgens mij met 130 aan komt rijden, dan is het niet meer dan een 'inhaalsnelheid'.
Ds moet je maar niets doen? Omdat je op dit ne stukje dan toevallig nog geen halve minuut winst hebt? Waarom kan er in Belgi tegen normaal tarief een binnenlandse HSL aangelegd worden die ongeveer dezelfde afstand kent als Zwolle-Amersfoort bijvoorbeeld? Door veel moeilijker landschap.
En binnenlandse IC's rijden daar 'slechts' 200.

Ik vind dat je, als je spullen aanlegt voor een bepaalde bedrijfssnelheid, ook een inspanning moet verrichten om die bedrijfssnelheid te kunnen halen. Die halve minuut waar jij het over hebt zet misschien geen zoden aan de dijk op het eerste gezicht, maar hoeveel extra overstappen kunnen er door dat soort grapjes gehaald worden bijvoorbeeld? En heeft het zin om alleen naar de reistijdverbetering op dt stuk te kijken als het gaat om een groter pakket? Wat is de impact van de combinatie van alles.
Bier.
  donderdag 1 juni 2017 @ 14:46:27 #5
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171375444
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Je zou 246 treinen kunnen doen bij 2 ton per kast, is dat niet ICM+VIRM?
Alleen VIRM zijn al bijna 200 stellen en je hebt ook al bijna 100 drietjes ICM. Dan moeten de viertjes er nog bij. Als je dus al korting krijgt voor een grote partij in n keer dan is nog steeds de vraag of dat binnen dat bedrag haalbaar zou zijn geweest.
pi_171375480
En dan is er nog een pak aan locomotieven. Was. Toen.
Bier.
pi_171375552
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 14:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Alleen VIRM zijn al bijna 200 stellen en je hebt ook al bijna 100 drietjes ICM. Dan moeten de viertjes er nog bij. Als je dus al korting krijgt voor een grote partij in n keer dan is nog steeds de vraag of dat binnen dat bedrag haalbaar zou zijn geweest.
200?! Man, ik heb altijd het idee dat het ongeveer de helft is :')
pi_171375562
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 14:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ds moet je maar niets doen? Omdat je op dit ne stukje dan toevallig nog geen halve minuut winst hebt? Waarom kan er in Belgi tegen normaal tarief een binnenlandse HSL aangelegd worden die ongeveer dezelfde afstand kent als Zwolle-Amersfoort bijvoorbeeld? Door veel moeilijker landschap.
En binnenlandse IC's rijden daar 'slechts' 200.

Ik vind dat je, als je spullen aanlegt voor een bepaalde bedrijfssnelheid, ook een inspanning moet verrichten om die bedrijfssnelheid te kunnen halen. Die halve minuut waar jij het over hebt zet misschien geen zoden aan de dijk op het eerste gezicht, maar hoeveel extra overstappen kunnen er door dat soort grapjes gehaald worden bijvoorbeeld? En heeft het zin om alleen naar de reistijdverbetering op dt stuk te kijken als het gaat om een groter pakket? Wat is de impact van de combinatie van alles.
Niet alleen overstappen maar kan net de afronding schelen en zo een minuut winnen, hele dure minuten. En voor 37 miljoen een minuut? Nou, dat haal je niet gauw.
  donderdag 1 juni 2017 @ 14:57:59 #9
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171375659
Op emplacementen is dat vaak nog wel te doen. Maar dan moet je van 40 km/h naar 80 km/h gaan of iets in die orde van grootte.
pi_171375671
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 14:51 schreef b2py het volgende:

[..]

200?! Man, ik heb altijd het idee dat het ongeveer de helft is :')
DUBBELdekker eah ;)
Bier.
pi_171375695
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 14:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

DUBBELdekker eah ;)
:D
pi_171375714
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 14:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Op emplacementen is dat vaak nog wel te doen. Maar dan moet je van 40 km/h naar 80 km/h gaan of iets in die orde van grootte.
Neem je Eindhoven Hbf gelijk mee :Y
pi_171377084
Hey @Maegrim, ik haal 3 minuut 15 voor compleet ombouwen sandwich-6 incl beproevingen. Ik moet toegeven ik heb een beetje doorgelopen :P
pi_171377119
"He heb je haast MTL? Nee ik moet even een snellere tijd neerzetten dan zo'n andere machinist die het in 3:45 deed."

_O-
  donderdag 1 juni 2017 @ 16:26:59 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171377229
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 16:20 schreef b2py het volgende:
"He heb je haast MTL? Nee ik moet even een snellere tijd neerzetten dan zo'n andere machinist internetopschepper die het in 3:45 deed."

_O-
FTFY :+
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
pi_171377232
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 16:17 schreef MTL het volgende:
Hey @Maegrim, ik haal 3 minuut 15 voor compleet ombouwen sandwich-6 incl beproevingen. Ik moet toegeven ik heb een beetje doorgelopen :P
moet ik het nou echt op de fiets gaan doen?
ik liep het tempo van een typische NSR machiniks :P
quote:
10s.gif Op donderdag 1 juni 2017 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

FTFY :+
ben ik een keer serieus, is het weer niet goed :')
ಠ_ಠ
  donderdag 1 juni 2017 @ 16:30:17 #17
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171377276
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 14:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ds moet je maar niets doen? [..]
Ja precies dat. Er wordt met opzienbarende ijver gezocht naar smoesjes om niet met die hogere snelheid te hoeven gaan rijden. Vergelijkbare ijver bij het uitvoeren van de core business, namelijke mensen vervoeren, en een beetje op tijd en comfortabel, zou ook een keertje leuk zijn.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
  donderdag 1 juni 2017 @ 16:32:31 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171377309
*O* Kijkalarm *O*

quote:
19.55-20.30 uur RAIL AWAY (HH)

Serie over markante spoorlijnen.

Slowakije: Zilina-Strba-Tatranska
Lomnica

We beginnen in Zilina.Na een korte
kennismaking gaat de treinreis vanuit
Zilina door een groene vallei op zoek
naar de bergen.In Strba stappen we over
op een tandradbaan en gaan de Hoge
Tatra in,het gebergte in het noorden
van Slowakije,aan de grens met Polen.

Met nog twee verschillende treintjes
rijden we vervolgens langs de bergen.
Maar u kunt deze prachtige culturele registratie natuurlijk desgewenst ook op een ander tijdstip tot zich nemen :s)
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
  Moderator donderdag 1 juni 2017 @ 16:36:05 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171377367
quote:
6s.gif Op donderdag 1 juni 2017 16:32 schreef Dr_Flash het volgende:
*O* Kijkalarm *O*

[..]

Maar u kunt deze prachtige culturele registratie natuurlijk desgewenst ook op een ander tijdstip tot zich nemen :s)
Zal ik doen, het is lekker visweer vanavond.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_171377429
Gewoon onder de douche zetten
pi_171378664
quote:
10s.gif Op donderdag 1 juni 2017 16:27 schreef Maegrim het volgende:

[..]

moet ik het nou echt op de fiets gaan doen?
ik liep het tempo van een typische NSR machiniks :P

[..]
Ik heb twee pogingen gedaan. 1e keer kwam ik ook rond de 3:30-3:45 uit, dus de keer erna heb ik ff iets sneller gelopen :P
Overigens viel het wandeltempo nog mee. Ik heb niet gerend of absurd snel gelopen :P
pi_171378736
ik had niet het gemak van een perron maar moest de loc echt in en uit klimmen, win ik al!? ;(
ಠ_ಠ
  donderdag 1 juni 2017 @ 17:48:08 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171378786
_O-
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
pi_171378974
Met het inleggen van treinen in Donna ben ik er nog meer van overtuigd dat de kaalslag van wissels bij Utrecht een stom idee is. Wist niet dat het mogelijk was.
Aging is a gradual process of answering more and more questions with "meh, it depends"
pi_171380116
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 17:46 schreef Maegrim het volgende:
ik had niet het gemak van een perron maar moest de loc echt in en uit klimmen, win ik al!? ;(
Ok, ok, ik neem mijn verlies ;(
Gefeliciteerd *O*

Edit: ik neem aan dat je wel de frontseinen in alle vier de standen hebt gecontroleerd?

Edit 2: en keurig volgens voorschriften gewacht met het maken van de SoM tot de netwerkverbinding tussen beide locs tot stand is gebracht?

Edit 3: en dodemanbeproeving helemaal naar 0 bar hebt laten afblazen?

Anders win ik alsnog :P

[ Bericht 11% gewijzigd door MTL op 01-06-2017 19:02:03 ]
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')