abonnement Unibet Coolblue
pi_171364692
Lezers,

Ooit wil ik in de toekomst een master finance/economics gaan volgen. Hierop wil ik mijzelf vroeg voorbereiden door alvast een wiskunde certificaat (VWO niveau) te halen. Nu heb ik begrepen dat wiskunde A vooral kansberekening en statistiek is en wiskunde B calculus, algebra en dergelijke. Wat moet ik nou kiezen? Contact met de universiteit heb ik nog niet gelegd. De universiteit waar ik de opleiding mogelijk wil gaan volgen heeft geen vereisten op het gebied van wiskunde.

Ik hoor graag jullie visie.
pi_171364782
Kiezen? Dat kiezen had je toch al in klas 3 moeten doen??
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  donderdag 1 juni 2017 @ 00:08:01 #3
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_171364894
Wiskunde B, ten alle tijde.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_171365721
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juni 2017 00:08 schreef KetchupFTW het volgende:
Wiskunde B, ten alle tijde.
Te allen tijde
Ten tijde van
pi_171389812
Als je je wiskundig wilt voorbereiden zou ik me richten op de bij je studie relevante wiskundige gebieden.
pi_171924885
Als je opleiding geen eisen stelt zou ik het jezelf niet moeilijk maken en dus voor wiskunde a kiezen. Wiskunde B word door de meeste mensen als lastiger ervaren en als je studie verder wiskundig niet zo veel van je vraagt is er geen rede voor wis b te kiezen.
pi_171929399
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:43 schreef Peertje1010 het volgende:
en als je studie verder wiskundig niet zo veel van je vraagt is er geen rede voor wis b te kiezen.
Als je een beetje goed bent in wiskunde is er geen reden om voor wiskunde A te kiezen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_171929977
Als je een economische studie gaat doen zou ik zeker weten voor wiskunde B gaan. De statistiek die je nodig hebt op WO-niveau is volgens mij sowieso heel anders dan wat je bij wiskunde A geleerd krijgt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')