abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 31 mei 2017 @ 19:53:37 #1
456144 solarsol
Hamburger baby
pi_171357134
Hoi allemaal,

Momenteel zit ik in mijn eerste jaar van de studie Fiscaal Recht en ik haal alleen maar zessen!! Het maakt niet uit hoe vroeg ik begin met leren en hoe hard ik leer, ik blijf maar zessen halen. Zelf denk ik dat het komt doordat we altijd mc-vragen krijgen tijdens de toetsen (not sure though!) Ik ben wel vrijwel zeker dat ik mijn propedeuse ga halen, maar ik maak mij ontzettend zorgen over mijn baankansen. Mijn voorkeur na het afstuderen gaat natuurlijk uit naar een groot/middelgroot bedrijf en ik ben erg bang dat ik daar niet binnenkom met alleen zesjes op mijn cijferlijst.
Ben er tevens bewust van dat nevenactiviteiten ook een rol spelen, maar zelf denk ik dat cijfers de grootste invloed hebben.

Nu vraag ik me af of het misschien verstandiger is om volgend jaar een andere studie te doen waar ik wel hogere cijfers kan halen. Als ik in het eerste jaar al niet hoger dan een zes kan halen, dan verwacht ik ook allemaal zessen in de volgende jaren (+masters). Ik wil namelijk echt niet na het afstuderen werkloos thuis zitten of een beroep uitoefenen wat helemaal niks met mijn studie te maken heeft, dat is mijn grootste nachtmerrie.

Groetjes xxx

P.S. heb mij momenteel ingeschreven voor de studies fiscale economie en farmaceutische wetenschappen (omdat ik geen negatief bsa ga krijgen)
  woensdag 31 mei 2017 @ 19:55:58 #2
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_171357203
Ze vragen niet naar je cijferlijst...
  woensdag 31 mei 2017 @ 19:59:17 #3
456144 solarsol
Hamburger baby
pi_171357311
Weet je dat wel zo zeker.. Ik hoor namelijk hele andere verhalen over
  Moderator woensdag 31 mei 2017 @ 20:01:55 #4
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_171357398
Bij mij keken ze alleen naar cijfers van je master
  woensdag 31 mei 2017 @ 20:20:54 #5
256666 leeell
I know you're lonely
pi_171357917
boeit niet
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_171358100
Joh, maak je toch niet zo druk. Als je de studie en het vakgebied leuk vindt ben je prima op je plek.

Het is het eerste jaar ook vaak wennen voor veel mensen. Vertrouw erop dat je je leerproces weet te verbeteren naarmate je er verder in geraakt. Je leert vanzelf wel hoe je moet leren en welke maniertjes en handigheidjes voor jou werken.
pi_171358425
Misschien leer je niet op de juiste manier.. Neem eens contact op met iets van studiebegeleiding.
pi_171361689
Ben fiscalist en mij is het niet gevraagd. Meestal doen ze dat alleen op de Zuidas en in de advocatuur. Maak je niet druk. Vooruitzichten als fiscalist zijn (zeer) goed. Als je het leuk vindt zou ik gewoon doorgaan.
pi_171361748
Oh en het is je p maar. Boeiend. Je mastercijfers en scriptie zijn veel belangrijker voor die kantoren. Je p kijkt echt niemand naar.
pi_171362486
quote:
15s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:53 schreef solarsol het volgende:
not sure though!
Ik denk dat het probleem zit in je beheersing van de Nederlandse taal. Je mist gewoon her en der wat essentieele informatie.
pi_171363140
zonde, half punt te hoog.
prima toch zesje
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_171377304
quote:
15s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:53 schreef solarsol het volgende:

P.S. heb mij momenteel ingeschreven voor de studies fiscale economie en farmaceutische wetenschappen (omdat ik geen negatief bsa ga krijgen)
The logic is strong in this one.

Cijfers worden wel steeds relevanter als ingangseis voor masters, maar vooralsnog is dit bij een zeer beperkt aantal masters.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 3 juni 2017 @ 12:44:24 #13
456144 solarsol
Hamburger baby
pi_171416890
Thanks dan denk ik dat ik toch daar ga met deze opleiding en dan ff langs de studieadviseur ga om na te gaan wat er mis gaat met het studeren. Hopelijk haal ik volgend jaar dan wat betere cijfers.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 12:46:53 #14
456144 solarsol
Hamburger baby
pi_171416930
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 22:41 schreef vaduz het volgende:

[..]

Ik denk dat het probleem zit in je beheersing van de Nederlandse taal. Je mist gewoon her en der wat essentieele informatie.
Oh ja klopt wel, kben heel slecht in taal, maar kweet niet of dat uitmaakt omdat het mc-vragen zijn. misschien moet ik maar meer boeken enzo lezen en dan mis ik geen esstentieeele informatie meer met het invullen van de mc-vragen.
pi_171416953
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 12:46 schreef solarsol het volgende:

[..]

Oh ja klopt wel, kben heel slecht in taal, maar kweet niet of dat uitmaakt omdat het mc-vragen zijn. misschien moet ik maar meer boeken enzo lezen en dan mis ik geen esstentieeele informatie meer met het invullen van de mc-vragen.
Juist bij meerkeuze vragen is dat van essentieel belang, omdat je makkelijk op het verkeerde been gezet kan worden.
pi_171420191
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 12:44 schreef solarsol het volgende:
Thanks dan denk ik dat ik toch daar ga met deze opleiding en dan ff langs de studieadviseur ga om na te gaan wat er mis gaat met het studeren. Hopelijk haal ik volgend jaar dan wat betere cijfers.
Lijkt me een goed idee. Alleen zessen halen is niet gelijk een reden om te stoppen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 12:46 schreef solarsol het volgende:

[..]

Oh ja klopt wel, kben heel slecht in taal, maar kweet niet of dat uitmaakt omdat het mc-vragen zijn. misschien moet ik maar meer boeken enzo lezen en dan mis ik geen esstentieeele informatie meer met het invullen van de mc-vragen.
Dan zou ik je daar maar goed in trainen, taal is een belangrijk instrument voor een jurist. En later in je eerste jaar moet je ook essays (o.a. een betoog) gaan schrijven, dat gaat hem niet worden in krom Nederlands.
pi_171420336
Voglens mij zijn er in de latere jaren minder mc toetsen, maar dat durf ik niet met zekerheid te stellen. Ik ben zelf ook erg slecht in mc ondanks dat ik de stof goed beheers, dus ik begrijp je frustratie.
The road to success is always under construction.
pi_171420434
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 15:48 schreef Census het volgende:
Voglens mij zijn er in de latere jaren minder mc toetsen, maar dat durf ik niet met zekerheid te stellen. Ik ben zelf ook erg slecht in mc ondanks dat ik de stof goed beheers, dus ik begrijp je frustratie.
Het wordt steeds minder, en in de master ben je er helemaal vanaf. Maar open vragen zijn ook niet alles hoor. Volgens mij heb je vanaf jaar 3 alleen maar open vragen.
pi_171420534
Ik zie mensen hier zeggen dat er alleen naar cijfers tijdens je master wordt gekeken, maar als je niet wordt toegelaten op je gewenste master, omdat je alleen maar zessen staat heb je daar natuurlijk niks aan.
pi_171420874
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 15:58 schreef AnanYaw het volgende:
Ik zie mensen hier zeggen dat er alleen naar cijfers tijdens je master wordt gekeken, maar als je niet wordt toegelaten op je gewenste master, omdat je alleen maar zessen staat heb je daar natuurlijk niks aan.
Ik geloof niet dat er masters Fiscaal zijn waar zulke eisen gelden. En zo wel dan kan TS makkelijk in een andere stad terecht.
pi_171420981
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 15:58 schreef AnanYaw het volgende:
Ik zie mensen hier zeggen dat er alleen naar cijfers tijdens je master wordt gekeken, maar als je niet wordt toegelaten op je gewenste master, omdat je alleen maar zessen staat heb je daar natuurlijk niks aan.
Bij fiscaal is/zijn er maar 1-2 masterkeuzen (anders dan bij NL recht) dus iedereen doet dezelfde master met als enige ingangseis dat je je bachelor haalt.
The road to success is always under construction.
pi_171421026
Oké, dan maakt het niet uit nee. Excuseer.
pi_171423885
Kom je wel genoeg aan pilsen toe om het een beetje leuk te maken?
Play hard, go pro.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')