abonnement Unibet Coolblue
pi_171356686
Elk jaar rond dezelfde tijd zie je ons wel weer terugkomen, we bedenken weer een onderwerp waarvan we hopen dat er een 'superheftige' discussie rond ontstaat en dat men ons serieus zal nemen. De onderwerpen hebben allemaal een sociale achtergrond en iedereen heeft er wel een mening over. Om het eens over een andere boeg te gooien vroegen wij ons af of het nog wel zoveel zin heeft om elk jaar dezelfde opdracht uit te voeren, met eigenlijk eenzelfde antwoord dat we krijgen als de studenten die dachten net zo origineel te zijn als wij.

Al sinds de docenten hebben gemerkt dat social media steeds belangrijker wordt in het dagelijks leven en in ons vakgebied, zijn ze ervan overtuigd dat dit een onderdeel van het lesprogramma moet worden. Hoelang deze opdracht al in het programma zit, zal ik zelf niet eens weten. Jullie als trouwe forumbezoekers zullen daar waarschijnlijk meer kaas van hebben gegeten. In het begin zijn jullie je misschien nog niet bewust geweest dat dit voor ons een onderdeel is voor dat mooie papiertje waar we zo hard voor werken. Jullie reageerden nog serieus en hebben geholpen met wellicht mooie eindcijfers behalen. Na een aantal jaren zijn de onderwerpen over armoede en IQ, abortusrecht, dakloosheid en hulp voor derdewereldlanden waarschijnlijk al wel 60.000 keer (wilde gok natuurlijk) benoemd. Het is dus niet anders dan logisch dat jullie hier negatief op reageren en het beschouwen als het zoveelste onnodige, tijdverspillende topic dat weer voor je netvlies verschijnt.
Is het voor ons dus nog haalbaar om met een scherp, nieuw en toevoegend stuk te komen en de docent te verrassen met onze visie op de wereld, of moeten ze gewoon een keer lekker met wat nieuws komen en ons de kans geven om onze geweldige, en vooral ontzettend scherpe en kritische, analysekunsten lekker ergens anders te laten zien.

Natuurlijk proberen we onze geliefde Hanze niet in een slecht daglicht te stellen, dat zou ook niet heel slim zijn gezien we ons diploma nog niet hebben. Wat we willen bereiken hiermee is een antwoord op de vraag krijgen of het nog haalbaar is om een 'anonieme' opdracht te kunnen maken terwijl deze al door vele studenten voor ons is uitgevoerd. Is er nog sprake van gelijke kansen?
  woensdag 31 mei 2017 @ 19:50:17 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171357016
Het grootste probleem is dat 'jullie' met z'n vijftigen een betoog neerplempen en er verder niet meer naar omkijken. Ik post m'n verhaaltje wel ff op dat forum maar eigenlijk interesseert het me geen fuck wat ze ervan vinden, ik moet dit gewoon doen van m'n leraar. Het zou al een stuk schelen als 'jullie' ook gewoon zouden reageren in de topics die jullie maken.

Ik denk ook dat het zou schelen als een en ander in samenspraak gaat met het forum waarop jullie jullie opdracht moeten uitvoeren.

Ik weet trouwens niet of jullie er een cijfer voor krijgen en hoe streng het er daar allemaal aan toe gaat, maar in jouw geval komt daar (in de huidige vorm) nog plagiaat bovenop ook
pi_171357140
Kun je die enquetes niet kwijt in de familiegroep op Facebook.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_171357160
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:50 schreef hugecooll het volgende:
Het grootste probleem is dat 'jullie' met z'n vijftigen een betoog neerplempen en er verder niet meer naar omkijken. Ik post m'n verhaaltje wel ff op dat forum maar eigenlijk interesseert het me geen fuck wat ze ervan vinden, ik moet dit gewoon doen van m'n leraar. Het zou al een stuk schelen als 'jullie' ook gewoon zouden reageren in de topics die jullie maken.

Ik denk ook dat het zou schelen als een en ander in samenspraak gaat met het forum waarop jullie jullie opdracht moeten uitvoeren.

Ik weet trouwens niet of jullie er een cijfer voor krijgen en hoe streng het er daar allemaal aan toe gaat, maar in jouw geval komt daar (in de huidige vorm) nog plagiaat bovenop ook
Dit. Vaak ook van die meningen waar je heel erg doorheen prikt, ze zijn slechts gevormd omdat dat makkelijker was voor de opdracht. Hit and run is sowieso vervelend en maakt een topic niet boeiend.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_171357163
thanks voor je reactie! snap dat het misschien zo overkomt, maar de essentie van de opdracht is een reactie opwekken bij mensen, niet zozeer met ze in discussie gaan, vandaar dat de meesten waarschijnlijk niet reageren. Ze worden wel allemaal gelezen e.d.

Wat betreft de plagiaat ben ik niet zo bang want de huidige vorm komt uit m'n eigen hoofd :)
  woensdag 31 mei 2017 @ 19:55:39 #6
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171357196
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:54 schreef jooooos het volgende:
thanks voor je reactie! snap dat het misschien zo overkomt, maar de essentie van de opdracht is een reactie opwekken bij mensen, niet zozeer met ze in discussie gaan,
Ja maar dat is zeg maar niet het idee van een/dit forum :P
pi_171357211
F&L / hoe armer, hoe dommer?

dit is een mooi verbeeld van een lelijk topic dat verpest wordt door een neppe mening en een niet geinteresserde ts.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_171357337
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:55 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja maar dat is zeg maar niet het idee van een/dit forum :P
Dit. Een online forum zou je kunnen beschrijven als een discussie-website, hetgeen wat (o.a.) TS zoekt, is iets als Yahoo Answers, waar je gewoon een mening kunt dumpen en dan kijken wat voor antwoorden er tevoorschijn komen.

Verder wel hulde dat TS al meer dan 1 post heeft gedaan _O_ vind ik dan wel weer leuk voor de verandering.
pi_171357476
[..]

Dit. Een online forum zou je kunnen beschrijven als een discussie-website, hetgeen wat (o.a.) TS zoekt, is iets als Yahoo Answers, waar je gewoon een mening kunt dumpen en dan kijken wat voor antwoorden er tevoorschijn komen.

[/quote]

ik vraag hier om jullie mening op dit moment, daarbij kijk in inderdaad naar wat voor antwoorden er tevoorschijn komen. je kunt in discussie gaan over het feit of dit soort opdrachten nog zinvol zullen zijn en of het naar jullie mening anders kan.
pi_171357571
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 20:04 schreef jooooos het volgende:
ik vraag hier om jullie mening op dit moment, daarbij kijk in inderdaad naar wat voor antwoorden er tevoorschijn komen. je kunt in discussie gaan over het feit of dit soort opdrachten nog zinvol zullen zijn en of het naar jullie mening anders kan.
Begrijp ik, ik denk dat het minder zou irriteren als jullie zelf mee zouden discussiëren (wat hugecooll ook al riep): op die manier zien de vaste forumgangers hier dat jullie bereid zijn om moeite te stoppen in het topic en actief mee doen op het forum. Dan krijg je ook minder reacties als: "Oh, daar heb je ze weer :') ".
En misschien blijf je dan nog wel plakken als user ook.

Win-win.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2017 20:07:11 ]
pi_171358111
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:54 schreef jooooos het volgende:
thanks voor je reactie! snap dat het misschien zo overkomt, maar de essentie van de opdracht is een reactie opwekken bij mensen, niet zozeer met ze in discussie gaan
Dan ben je hier- op dit discussieforum- op de verkeerde plek en kun je beter een column insturen.
pi_171358778
quote:
[..]

Begrijp ik, ik denk dat het minder zou irriteren als jullie zelf mee zouden discussiëren (wat hugecooll ook al riep): op die manier zien de vaste forumgangers hier dat jullie bereid zijn om moeite te stoppen in het topic en actief mee doen op het forum. Dan krijg je ook minder reacties als: "Oh, daar heb je ze weer :') ".
En misschien blijf je dan nog wel plakken als user ook.

Win-win.
Thanks voor de tip! Kunnen we wat mee
pi_171359950
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 20:28 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Dan ben je hier- op dit discussieforum- op de verkeerde plek en kun je beter een column insturen.
Ja dit. Een forum is niet bedoeld voor hit-and-run, toon dan op zijn minst ballen en doe zelf mee.
pi_171360136
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 21:25 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja dit. Een forum is niet bedoeld voor hit-and-run, toon dan op zijn minst ballen en doe zelf mee.
Dat ben ik nu aan het doen zoals je ziet,back to the topic?
pi_171365242
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 21:30 schreef jooooos het volgende:

[..]

Dat ben ik nu aan het doen zoals je ziet,back to the topic?
Dan moet je een stelling plempen in een subforum anders dan SES. Dan heb je wel kans op discussies en opinies
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_171377386
Waar de fuck gaat dit over?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 1 juni 2017 @ 16:39:40 #17
334810 Knal_Erwt
Doet pang op de grond
pi_171377433
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 16:36 schreef DireStraits7 het volgende:
Waar de fuck gaat dit over?

TUDUD TUUU TUDUDUDUUUUU SULTANS oF SWING


edit: Verkeerde subforum excuses
pi_171383952
Wij? Ben je de koning ofzo.
There are only 151 Pokémon.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 11:28:42 #19
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_171393571
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:54 schreef jooooos het volgende:
thanks voor je reactie! snap dat het misschien zo overkomt, maar de essentie van de opdracht is een reactie opwekken bij mensen, niet zozeer met ze in discussie gaan, vandaar dat de meesten waarschijnlijk niet reageren. Ze worden wel allemaal gelezen e.d.

Reactie opwekken doe je juist door in discussie te blijven gaan.

Wat 'jullie' doen is feitelijk een kroeg binnenstappen, op een stoel gaan staan, pleidooi houden over gevoelig onderwerp om vervolgens naar buiten te rennen om vanachter glas te koekeloeren hoe mensen reageren. Tja dan slaat de discussie gauw dood en voel je je als kroegbezoeker ook niet echt gezien of aangesproken.

Als het de docent gaat om analysekunsten dan is het veel nuttiger om gewoon een al lopend topic te analyseren dan zelf een pleidooi te de wereld in te slingeren.

Maar ik ben er van overtuigd dat als het de docent gaat om reacties opwekken op een online forum de opdracht nog steeds kan blijven staan. Alleen moet je als student dan wel de wil hebben om je dan ook echt in de discussie te mengen en je te houden aan hoe het normaal gaat op deze 'sociale' media.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')