abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_171347404
registreer om deze reclame te verbergen
Wat voor straf geven jullie aan je kind? En wat zijn gepaste straffen voor welke leeftijd? En mag de straf zwaarder zijn naarmate het vergrijp ernstiger is?
misunderstood
pi_171347562
Als mijn kind wat verkeerd doet geef ik hem een tik voor zijn harses en moet hij naakt in de hoek staan voor een kwartier.
De biersmiley.
Nuchter zijn is een ongemakkelijke situatie.
pi_171347608
quote:
7s.gif Op woensdag 31 mei 2017 14:05 schreef dimmak het volgende:
Als mijn kind wat verkeerd doet geef ik hem een tik voor zijn harses en moet hij naakt in de hoek staan voor een kwartier.
Hoe oud is je kleine?
misunderstood
pi_171347673
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 14:07 schreef DKS het volgende:

[..]

Hoe oud is je kleine?
19
De biersmiley.
pi_171347695
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 14:10 schreef dimmak het volgende:

[..]

19
Moet je nog steeds straf geven op die leeftijd???
misunderstood
pi_171347739
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 14:11 schreef DKS het volgende:

[..]

Moet je nog steeds straf geven op die leeftijd???
Dan moet hij godverdomme maar gewoon luisteren en bier halen.
De biersmiley.
pi_171347808
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 14:12 schreef dimmak het volgende:

[..]

Dan moet hij godverdomme maar gewoon luisteren en bier halen.
Ja aan jou heb ik ook niks.
misunderstood
  woensdag 31 mei 2017 @ 14:33:30 #8
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_171348262
geen.
pi_171348412
quote:
17s.gif Op woensdag 31 mei 2017 14:33 schreef Budabuddumbam het volgende:
geen.
En als je kind iets doet wat echt niet kan??
Zoals zelf verlofbriefjes voor school invullen en de handtekening van haar pa vervalsen??
misunderstood
  woensdag 31 mei 2017 @ 14:40:10 #10
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_171348448
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 14:38 schreef DKS het volgende:

[..]

Zoals zelf verlofbriefjes voor school invullen en de handtekening van haar pa vervalsen??
Dan is er eerder in de opvoeding toch al iets fout gegaan.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_171348478
quote:

[..]

Dat kan toch.

Maar dan zou ik uitzoeken waarom je kind fraude pleegt om maar niet naar school te hoeven.
pi_171348495
Als hij aan dingen zit waar hij niet aan mag komen geef ik een tik op zijn hand met een lineaal, wil hij niet eten gaat hij zonder eten naar bed als straf en als hij lastig is met aan-/uitkleden gaat hij onder de koude douche.

Ben er zelf ook niet slechter van geworden dus ach..
pi_171348572
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 14:41 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dat kan toch.

Maar dan zou ik uitzoeken waarom je kind fraude pleegt om maar niet naar school te hoeven.
Ze moet nog thuiskomen, dus ik probeer een gepaste straf te bedenken.
misunderstood
pi_171348593
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 14:41 schreef Deshain het volgende:
Als hij aan dingen zit waar hij niet aan mag komen geef ik een tik op zijn hand met een lineaal, wil hij niet eten gaat hij zonder eten naar bed als straf en als hij lastig is met aan-/uitkleden gaat hij onder de koude douche.

Ben er zelf ook niet slechter van geworden dus ach..
Onder een koude douche vind ik al een beetje neigen naar mishandeling eigenlijk.
misunderstood
pi_171348698
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 14:45 schreef DKS het volgende:

[..]

Ze moet nog thuiskomen, dus ik probeer een gepaste straf te bedenken.
Ik heb het vroeger met tipex gedaan, dat hield geen stand en ik ben toen ook betrapt.

Ik zou alleen niet meer weten wat voor straf ik heb gekregen. Maar ik als medecrimineel vind het nou ook niet echt erg, maar ja begrijp wel dat het nodig is om haar duidelijk te maken dat ze een grens is overschreden.

Ze heeft 'gelogen' tegen school, de maatschappij, dus misschien is een maatschappelijke 'straf' een idee? Een weekend vrijwilligerswerk in een bejaarden tehuis ofzoiets?
pi_171348912
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 14:50 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik heb het vroeger met tipex gedaan, dat hield geen stand en ik ben toen ook betrapt.

Ik zou alleen niet meer weten wat voor straf ik heb gekregen. Maar ik als medecrimineel vind het nou ook niet echt erg, maar ja begrijp wel dat het nodig is om haar duidelijk te maken dat ze een grens is overschreden.

Ze heeft 'gelogen' tegen school, de maatschappij, dus misschien is een maatschappelijke 'straf' een idee? Een weekend vrijwilligerswerk in een bejaarden tehuis ofzoiets?
Ze kan thuis ook vrijwilligerswerk doen. Toen ze kleiner was moest ze van mij altijd op de trap gaan zitten, zoveel minuten als haar leeftijd, en dan moest ze daar na denken over wat ze had gedaan. Maar ze wordt komende maand 13 dus ik denk niet dat de trap nog effect heeft.
misunderstood
  woensdag 31 mei 2017 @ 14:59:06 #17
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_171349005
quote:

[..]

Dat vind ik eigenlijk niet een big deal, ik zou vooral willen weten waarom ze dat doet.
Ik heb liever dat mijn kinderen mij vertellen dat ze een dagje schoolziek willen zijn of echt iets heeeeeeeel tofs hebben om te doen en dus een dagje school willen skippen.

Dan kan ik zelf het briefje schrijven namelijk O+
opleiding enzo is belangrijk maar ik vind school en studeren niet het enige.
Een tof festival of een midweekje weg die echt niet anders kan wil ik best een briefje voor schrijven mits cijfers en rooster het toelaten enzo :+
pi_171349140
quote:
17s.gif Op woensdag 31 mei 2017 14:59 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Dat vind ik eigenlijk niet een big deal, ik zou vooral willen weten waarom ze dat doet.
Ik heb liever dat mijn kinderen mij vertellen dat ze een dagje schoolziek willen zijn of echt iets heeeeeeeel tofs hebben om te doen en dus een dagje school willen skippen.

Een tof festival of een midweekje weg die echt niet anders kan wil ik best een briefje voor schrijven mits cijfers en rooster het toelaten enzo :+
Dus geen straf geven? Ik ben eigenlijk bozer omdat ze tegen me liegt dan om het feit dat ze spijbelt
misunderstood
  woensdag 31 mei 2017 @ 15:06:26 #19
147511 Cyanide-
Extreem irriterend
pi_171349215
quote:

[..]

Appel valt niet ver van de boom denk ik dan :Y
pi_171349234
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 15:03 schreef DKS het volgende:

[..]

Dus geen straf geven? Ik ben eigenlijk bozer omdat ze tegen me liegt dan om het feit dat ze spijbelt
Liegen is niet best. Maar mijn ervaringen is dat hoe banger ze zijn voor de gevolgen hoe harder ze gaan liegen.

Ze heeft een fout gemaakt, ze heeft niet jou moedwillig willen bedriegen. Ze heeft een fout gemaakt, eentje typisch voor een 13 jarige.
pi_171349399
quote:
2s.gif Op woensdag 31 mei 2017 15:06 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Appel valt niet ver van de boom denk ik dan :Y
Juist..
misunderstood
  woensdag 31 mei 2017 @ 15:14:03 #22
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171349456
Ik zou eerst een praten over het waarom. Afspreken met de school dat afmelden direct via jou gaat vanaf nu, dus persoonlijk via de foon ofzo. Evt huisarrest, maar vooral een goed gesprek waarin jij teleurstelling goed blijkt.
Het is al een tiener, dus een meer volwassen aanpak is op zijn plaats. Mocht ik het idee hebben dat het eigenlijk niets kan schelen dan breng en haal ik desnoods van school om zeker te zijn dat ze daar is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171349465
quote:
17s.gif Op woensdag 31 mei 2017 14:59 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Serieus? Een tof festival of midweekje weg? Dan heeft die van mij toch echt pech hoor. Dat midweekje doet ze dan maar lekker tijdens een vakantie en een festival missen is ook niet het eind van de wereld. Dan plan ze dat maar in het weekend als ze geen verplichtingen heeft qua school.

Ze kan zich later ook niet ziek melden op het werk met de mededeling "ja, ik wil een midweekje weg. Succes he"

OT: ik zou hier geen straf voor geven, maar wel aanspreken op wat ze heeft gedaan. Dat het niet door de beugel kan of wat je dr ook maar wil zeggen.
pi_171349529
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 15:14 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik zou eerst een praten over het waarom. Afspreken met de school dat afmelden direct via jou gaat vanaf nu, dus persoonlijk via de foon ofzo. Evt huisarrest, maar vooral een goed gesprek waarin jij teleurstelling goed blijkt.
Het is al een tiener, dus een meer volwassen aanpak is op zijn plaats. Mocht ik het idee hebben dat het eigenlijk niets kan schelen dan breng en haal ik desnoods van school om zeker te zijn dat ze daar is.
Nee, het moet met zo'n formulier van school, het is een school met 1800 leerlingen dus ik kan niet verwachten dat ze me elke keer bellen, school belde ook niet om te vragen of het klopt dat ze vandaag iets anders had maar voor iets anders.
Huisarrest klinkt goed.
misunderstood
pi_171349874
Een briefje schrijven voor een festival/midweekje weg :')
Ze gaan maar tot hun 18e naar school. De rest van hun leven kunnen ze doen waar ze zin in hebben.

Voor iemand van 13 is de telefoon afpakken en/of internet verbieden + een paar dagen huisarrest i.m.o. best een goede straf. Een handtekening vervalsen doe je gewoon niet...dus tijd zat dan om erover na te denken :s)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')