abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 juni 2017 @ 01:18:01 #101
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_171366099
Ik zou echt niet weten hoeveel geld wij uitgeven wekelijks aan boodschappen.
Naar Aldi hou ik ook niet van. Doe mij maar Lidl. Maar dan nog slechts eens in de maand of 2 maanden of zo. Want voor dagelijkse boodschappen niet geschikt.
pi_171367594
Is wel grappig, want aldi is,in Nederland een beetje ondergeschoven kindje, terwijl het in België veel beter loopt. Daar hebben ze ook in veel aldi's een verse slager.
  donderdag 1 juni 2017 @ 10:14:13 #103
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_171369584
Je gaat je kinderen toch geen riblappen voorschotelen |:( :{w
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_171369909
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:14 schreef fathank het volgende:
Je gaat je kinderen toch geen riblappen voorschotelen |:( :{w
Is daar wat mis mee? Ik heb de ballen verstand van kinderen. :P
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 1 juni 2017 @ 10:34:45 #105
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171369946
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 07:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Is wel grappig, want aldi is,in Nederland een beetje ondergeschoven kindje, terwijl het in België veel beter loopt. Daar hebben ze ook in veel aldi's een verse slager.
Inpandige slager is meestal een keuze van de franchisenemer.
And so is the past
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 1 juni 2017 @ 16:02:17 #106
414785 sirdanilot
pi_171376810
TS, je gaat gewoon niet signifanct besparen op je huidige uitgavenpartroon als je een pak beschuit bij de aldi haalt ipv de albert heijn. Als je daar 10 euro per maand mee kan besparn is het veel.

Je zegt dat je heel erg van duur rundvlees houdt. Zoals iemand anders hier al zei, vervang de aller duurste stukken eens door wat goedkopere stukken rund.

En je houdt ook van verse vis van de vis boer. Haal dan eens goedkopere, lokale vissen. Bijvoorbeeld schol in plaats van tarbot, poon in plaats van zeebaars, etc. Dat scheelt al een heleboel.

Daarmee ga je echt tientallen keer meer besparen dan door naar de aldi te gaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 1 juni 2017 @ 18:12:35 #107
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_171379271
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:14 schreef fathank het volgende:
Je gaat je kinderen toch geen riblappen voorschotelen |:( :{w
Waarom niet? :o
Wat is daar in godsnaam mis mee? Volgens mij was dat zo'n beetje mijn favoriet vroeger. Lekkere, malse sudderlappen met jus.
pi_171379468
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 18:12 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Waarom niet? :o
Wat is daar in godsnaam mis mee? Volgens mij was dat zo'n beetje mijn favoriet vroeger. Lekkere, malse sudderlappen met jus.
Zondag's eten met stoofperen en sperciebonen. En Ijs toe :Y)
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  Moderator donderdag 1 juni 2017 @ 18:29:10 #109
249559 crew  Lavenderr
pi_171379610
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 18:12 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Waarom niet? :o
Wat is daar in godsnaam mis mee? Volgens mij was dat zo'n beetje mijn favoriet vroeger. Lekkere, malse sudderlappen met jus.
Ja, heerlijk. Krijg er meteen trek van.
En als kind vond ik het ook al heerlijk. Vooral bij oma.
pi_171401937
Misschien een leuk programma voor TS

http://seamovie.net/watch(...)r-less-season-1.html
  Redactie Games vrijdag 2 juni 2017 @ 19:01:53 #111
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_171402521
Vers afgebakken broodjes bij de Lidl vind ik iig lekker. Ook groenten & fruit is daar goedkoper, maar de kwaliteit varieert wel eens. Laatst nog een heel pakje frambozen kunnen wegtieven omdat ze van binnen allemaal beschimmeld waren..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  vrijdag 16 juni 2017 @ 15:39:54 #112
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_171733833
voor OP indien ze uit dit topic niet gevlucht is.

AH vs Aldi vergelijken is als een Mercedes met een fiat panda vergelijken.
als je AH gewend bent krijg je alleen maar teleurstellingen van de Aldi.
Je kant beter bij de AH blijven en kijken voor eigen merken van AH en de bonus aanbiedingen in de gaten houden.
ik ga niks zeggen over hoeveel je besteed aan je boodschappen, dat moet iedereen zelf weten.

zelf gebuik ik deze sites/apps voor aanbiedingen.
1)https://www.voordeelmuis.nl/
2) https://allefolders.nl/

veel succes
pi_171733987
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:39 schreef THEFXR het volgende:
voor OP indien ze uit dit topic niet gevlucht is.

AH vs Aldi vergelijken is als een Mercedes met een fiat panda vergelijken.
als je AH gewend bent krijg je alleen maar teleurstellingen van de Aldi.
Je kant beter bij de AH blijven en kijken voor eigen merken van AH en de bonus aanbiedingen in de gaten houden.
ik ga niks zeggen over hoeveel je besteed aan je boodschappen, dat moet iedereen zelf weten.

zelf gebuik ik deze sites/apps voor aanbiedingen.
1)https://www.voordeelmuis.nl/
2) https://allefolders.nl/

veel succes
Ja ik ben er nog!

Dit heb ik idd gemerkt.
Hele week boodschappen gehaald bij de Aldi. Maar het haalt het niet bij de Appie.
Fruit en sla is na 4 dagen al niet goed meer.
Brood vind ik zelf wat minder.
Vleeswaren smaakten zouter.
En de helft moest ik alsnog bij de AH halen (goede kaas/mozzarella, verse pasta, verse kruiden, Palmbier etc).

We doen nu, zoals jij ook al schrijft, veel basic producten van de AH. Basic koffiebonen, huismerk wijn. Dingen als dat.
En ik heb het budget wat naar beneden bijgeschroeft.
Make my day!
pi_171734042
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 18:30 schreef liedetector het volgende:
Misschien een leuk programma voor TS

http://seamovie.net/watch(...)r-less-season-1.html
Oh, die ga ik zeker binnenkort een keertje kijken. :D
Make my day!
pi_171801190
Als je Ah basic haalt, kan je net zo goed bij aldi/Lidl kopen. Prijs van Aldi/Lidl/basic is vrijwel gelijk, maar producten van basic zijn wel een stuk minder. Kijk bijvoorbeeld eens maar het percentage aardbei in aardbeienjam en dat soort vergelijkbare producten. Even proeven en je bent helemaal overtuigd.
Eerst denken, dan typen
  maandag 19 juni 2017 @ 23:25:40 #116
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171802244
Al dertig jaar aldi fan, veel prima spullen, andere zijn wat minder.
Lidl is ook goed bezig met groente en vlees, andere producten weer wat minder.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171828741
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 15:47 schreef agter het volgende:

En de helft moest ik alsnog bij de AH halen (goede kaas/mozzarella, verse pasta, verse kruiden, Palmbier etc).

Beste tip is saaier gaan eten. Geen verse kruiden, geen goede kaas, geen duur bier etc. Dat bespaart gigantisch. Ken mensen die minder per maand uitgeven aan eten dan jij in een week, maar ja, die eten dan ook super saai. Boterhammetjes 's morgens en 's middags met goedkoop beleg en 's avonds aardappelen, groente uit de reclame en goedkoop vlees (hamburgers, worstjes, karbonade) uit de reclame.

Maar dat moet je wel willen/liggen :+ Ik zou daar heel ongelukkig van worden, dus me er nu maar bij neergelegd dat we eigenlijk te veel uitgeven per maand aan eten. Ik ga ook niet prutsen met 30 cent goedkopere basisproducten en daarvoor bij verschillende supermarkten boodschappen doen. Want daar zit het probleem niet qua kosten. Probleem zit bij de verse pasta's, de kruiden, duur vlees, dure vis bij de visboer, speciaalbieren etc.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 21 juni 2017 @ 08:49:08 #118
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171828932
Goedkoop vlees en goedkope vis hoeft helemaal geen hamburgers of worstjes te zijn. Minder coulante delen van het varken bijvoorbeeld (wangen) of rund (bavette) sardientjes, wijting zijn goddelijk lekker maar niet chique en dus betaalbaar.
Verse kruiden kosten bij de aldi niet veel en een zakje zaadjes en wat potaarde kost nog veel minder.
Seizoensgroente eten is ook goedkoop.
Belangrijkste is als je wilt besparen, leer goed koken en ga niet met een boodschappenlijstje inkopen maar koop wat in de aanbieding is, cq goedkoop is.
Als ik mooie sucadelappen in de aanbieding tegenkom, eet ik stoofvlees. Wordt diepvriesgans gedumpt koop ik diepvriesgans.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171829032
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 08:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Beste tip is saaier gaan eten. Geen verse kruiden, geen goede kaas, geen duur bier etc. Dat bespaart gigantisch. Ken mensen die minder per maand uitgeven aan eten dan jij in een week, maar ja, die eten dan ook super saai. Boterhammetjes 's morgens en 's middags met goedkoop beleg en 's avonds aardappelen, groente uit de reclame en goedkoop vlees (hamburgers, worstjes, karbonade) uit de reclame.

Maar dat moet je wel willen/liggen :+ Ik zou daar heel ongelukkig van worden, dus me er nu maar bij neergelegd dat we eigenlijk te veel uitgeven per maand aan eten. Ik ga ook niet prutsen met 30 cent goedkopere basisproducten en daarvoor bij verschillende supermarkten boodschappen doen. Want daar zit het probleem niet qua kosten. Probleem zit bij de verse pasta's, de kruiden, duur vlees, dure vis bij de visboer, speciaalbieren etc.
Ja.
Dit is precies waar ik nu ook mee begonnen ben:
Een paar dagen door de weeks 'saaier' eten. En dus bijv ook een grotere zak aardappels gekocht. :D
En door de weeks geen flessen wijn meer en/of duur bier.

En dan de andere dagen gewoon weer zoals we gewend zijn.
Het scheelde veel op mijn boodschappen.

De Aldi vind ik niet interessant meer. Geen zin om overal mijn boodschappen vandaan te halen.

We kijken hoe lang het leuk blijft. Want lekker en afwisselend eten blijft belangrijk hier.
Make my day!
pi_171829064
En wat boodschappen doen bij verschillende supermarkten betreft herinner ik me deze nog: http://www.nu.nl/wetensch(...)kten-loont-niet.html
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_171843644
quote:
10s.gif Op woensdag 21 juni 2017 09:01 schreef Isabeau het volgende:
En wat boodschappen doen bij verschillende supermarkten betreft herinner ik me deze nog: http://www.nu.nl/wetensch(...)kten-loont-niet.html
of dat ook echt zo is? je koopt misschien meer op voorraad en op dat moment voor meer geld, dus in plaats van 1 blijkje tonijn voor 2 Euro in de dure supermarkt, 5 blikjes voor 1 Euro p.st. in de aanbieding, maar op ten duur verbruik je dat toch ook, gaan wij er maar vanuit dat je geen/wenig eten weggooid en afgezien van de tijd en eventueel kilometers dat het extra kost
pi_172086614
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 15:27 schreef agter het volgende:

[..]

In elk geval geen ossenhaas van de Aldi meer. Haha!

Maar we zijn wel gek op een goed stuk rund. En dat is geen 100 gram pp.
Gek op een goed stuk rund. Dat kan je niet eens bij een super kopen :')
pi_172087919
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 21:29 schreef Zana het volgende:

[..]

of dat ook echt zo is? je koopt misschien meer op voorraad en op dat moment voor meer geld, dus in plaats van 1 blijkje tonijn voor 2 Euro in de dure supermarkt, 5 blikjes voor 1 Euro p.st. in de aanbieding, maar op ten duur verbruik je dat toch ook, gaan wij er maar vanuit dat je geen/wenig eten weggooid en afgezien van de tijd en eventueel kilometers dat het extra kost
Dat cijfert elkaar weg he, want je zult mensen hebben die die blikken kopen tijdens het onderzoek en mensen die nog teren op hun blikken tonijn.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_172162642
quote:
4s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 12:23 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Gek op een goed stuk rund. Dat kan je niet eens bij een super kopen :')
Dat wissel ik dan ook een beetje af tussen de AH en de keurslager.

Voor de kinderen is een tartaartje van de AH bijv prima. :)
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')