abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:24:04 #51
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171346643
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:08 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar als de verkoper vervolgens document onder ogen krijgt waar voor ontvangst is getekend dan heb je als koper nog een flinke klus om te bewijzen dat iets niets is aangekomen.
Oké. Dus verzekerd opsturen is alleen tbv eventuele beschadiging van het pakket maar heeft niets te maken met wel of niet geleverd.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:33:20 #52
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171346853
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:24 schreef Cherna het volgende:

[..]

Oké. Dus verzekerd opsturen is alleen tbv eventuele beschadiging van het pakket maar heeft niets te maken met wel of niet geleverd.
jazeker wel, maar als de postbode heeft getekend en het pakje heeft zoekgemaakt dan kan jij niet meer aantonen dat hij niet is aangekomen. Er is immers voor getekend. En dan aan jouw de eer om te bewijzen dat dat een malafide postbezorger was.

Een malafide postbezorger zal uiteindelijk eerder een pakje stelen met een verzekerde waarde van 1000 euro dan een pakje zonder verzekerde waarde.
Tot nooit .......
pi_171347503
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:46 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat is mijn probleem.

De vraag van dit topic is, wat kan ik het best doen met postnl (antwoorden op mail).
De vrij simpele versie omtrent het vermiste pakketje: Niets

Jij bent geen opdrachtgever richting PostNL, dus ook geen partij richting PostNL in deze. Het is al vrij netjes dat ze reageren op jouw vraag, want zelfs dat hoeven ze in principe niet te doen daar jij geen opdracht gever bent. PostNL ontwijkt trouwens de verantwoordelijkheid niet, ze hebben alleen richting jou geen verantwoordelijkheid (alleen richting de partij die deze opdracht bij hun heeft neergelegd).

De verzender moet jou schadeloos stellen in principe, dit verder opnemen met de partij waarmee hij verzonden om daar te proberen te reclameren. Die partij kan dan mogelijk weer bij PostNL reclameren afhankelijk van de voorwaarden die zij hebben afgesproken.

Omtrent de vervalste handtekening: Dit kun je uiteraard wel melden bij PostNL en dat zou ik ook zeker doen, dit is namelijk gewoon een onbetrouwbare pakketbezorger. Daarnaast kun je mogelijk aangifte doen bij de politie, al weet ik niet hoe serieus deze dit op zal pakken.
pi_171348980
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 12:20 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Jij bent wel degene die deze fraude blijkbaar goedkeurt en probeert recht te lullen omdat hij maar een laag bedrag voor een pakje krijgt.
Waar lees je dat gast? Je mankeert echt wat in je bovenkamer. Of je bent een relkloon. Dag.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_171349011
Ik ben ook helemaal klaar met die bezorgbedrijven. Zo vaak dat er 'alleen huisadres' op staat en dat ze het toch bij de buren afleveren. En sowieso komen ze altijd overdag langs als we er niet zijn. Laatst was er ook es een pakketje door de brievenbus gefrommeld en de inhoud was daardoor beschadigd. Zag dat er ook een briefje in de bus lag met 'u was niet thuis'. Moet ik nu mijn buren verdenken dat ze het pakketje beschadigd door de brievenbus hebben gedrukt? Of heeft de bezorger dat gedaan? Heb een goede relatie met de buren en wil dat niet verstoord laten raken door mijn pakketjes die aldoor bij hen worden bezorgd.

Sinds een een tijdje bestel ik alleen nog maar bij winkels die bij een afhaalpunt bezorgen. Als je er een beetje op let zijn er best veel winkels die dit doen. Betekent wel dat ik soms bestellingen op het laatste moment heb afgebroken toen ik op de betaalpagina zag dat ze alleen naar je huisadres sturen. Dan maar op zoek naar een andere shop...
  woensdag 31 mei 2017 @ 15:00:23 #56
286575 Roces18
Chef de party
pi_171349042
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:12 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik als ontvanger heb niet bepaald dat hij een paar minuten per pakje heeft. Dat moet hij toch echt met zijn werkgever overleggen. Als ontvanger heb ik ook niet afgesproken dat de bezorger maar 75ct (of een veelvoud er van) krijgt.

Mijn ouders hebben een oprijlaan, het duur 2 minuten voordat de poort helemaal open is. Die ook maar geen pakjes meer laten ontvangen?

En die man die ziek op bed ligt en even nodig heeft om bij de deur te komen?
Ben je net zo iemand die serveersters ook geen fooi geeft omdat ze maar een betere baan moeten zoeken?


Point is: we kunnen het elkaar allemaal wat makkelijker maken in het leven
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 31 mei 2017 @ 15:38:59 #57
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171350318
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 14:58 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Waar lees je dat gast? Je mankeert echt wat in je bovenkamer. Of je bent een relkloon. Dag.
#25:
Het is dus begrijpelijk

moet ik dat niet lezen als goedkeuring? Je begrijpt kennelijk dat de postbode valse handtekeningen zet.
Tot nooit .......
pi_171350927
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 15:38 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

#25:
Het is dus begrijpelijk

moet ik dat niet lezen als goedkeuring? Je begrijpt kennelijk dat de postbode valse handtekeningen zet.
Ik snap ook wel waarom sommige bezorgers het doen, als je soms ziet onder welke werkdruk ze zitten en zeker met de (meestal) aanwezige manieren om te weten wanneer een bezorg moment zal zijn doormiddel van tracking snap ik dan best dat het stervens irritant is wanneer iemand niet of zelf meerdere malen niet aanwezig is.

Neemt echter niet weg dat ik het absoluut een onaanvaardbare praktijk vind, waarvan ik vind dat minimaal door de werkgever (opdrachtgever) hard tegen opgetreden moet worden.
  woensdag 31 mei 2017 @ 16:05:54 #59
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171351083
Ik snap het niet.
Er kunnen heel veel redenen zijn waarom ik als ontvanger geen handtekening wil zetten bij het pakje waarmee de postbode voor de deur staat.

• Misschien heb ik wil ruzie met de verzender en wilde ik het pakje aan de deur weigeren. Beetje lastig als de postbode dan tekent voor ontvangst.

• Misschien ben ik wel op vakantie en is het een pakje dat binnen een week betaald moet zijn, Nu kan ik dat niet.

• Een brief van een deurwaarder. Nu tekent de postbode dat ik hem ontvangen heb terwijl ik met vakantie ben.
Tot nooit .......
  woensdag 31 mei 2017 @ 16:08:46 #60
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171351149
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 16:00 schreef Dennism het volgende:
Neemt echter niet weg dat ik het absoluut een onaanvaardbare praktijk vind, waarvan ik vind dat minimaal door de werkgever (opdrachtgever) hard tegen opgetreden moet worden.
Het kan zo simpel, de bezorger moet gewoon in het systeem aan kunnen geven dat hij het bij een bepaald huisnummer heeft afgegeven.
Tot nooit .......
pi_171351181
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 15:00 schreef Roces18 het volgende:
Ben je net zo iemand die serveersters ook geen fooi geeft omdat ze maar een betere baan moeten zoeken?
Ik geef wel een fooi als ik tevreden ben, ook de cafetaria mag geregeld mijn wisselgeld houden.

Wel vind ik het vreemd dat een serveerster en een kassavrouw bij de Aldi hetzelfde loon verdienen, maar van die eerste vinden velen het bijna een recht om wat meer te krijgen want als je geen fooi geeft krijg je boze blikken, en van die tweede denkt geen mens eraan om meer te geven.

Dat hele gedoe met fooien vind ik achterlijk. Vorige week ik Italië geweest, moet je weer goed op zoek naar de kleine lettertjes hoeveel toeslag je op de rekening krijgt als opgelegde fooi.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171351235
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 16:08 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Het kan zo simpel, de bezorger moet gewoon in het systeem aan kunnen geven dat hij het bij een bepaald huisnummer heeft afgegeven.
Ik zie liever dat ze helemaal niets aan de buren afgeven, maar drop al die zooi bij de afhaalpunten.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171351250
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 16:08 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Het kan zo simpel, de bezorger moet gewoon in het systeem aan kunnen geven dat hij het bij een bepaald huisnummer heeft afgegeven.
In bepaalde gevallen is dat zeker handig, echter is het geen oplossing voor het handtekening zetten door de bezorger probleem.Deze moet gewoon nooit en te nimmer (kunnen) tekenen. Als de buurman niet wil tekenen (onder zijn eigen naam uiteraard), of niet mag tekenen omdat alleen de geadresseerde mag tekenen moet het pakket dan maar gewoon retour of nogmaals aangeboden worden.
  woensdag 31 mei 2017 @ 16:19:07 #64
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171351448
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 16:11 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ik zie liever dat ze helemaal niets aan de buren afgeven, maar drop al die zooi bij de afhaalpunten.
Bij de buren vind ik geen probleem, maar dan wel gedocumenteerd en zonder valse handtekeningen.
Tot nooit .......
pi_171351613
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 16:19 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Bij de buren vind ik geen probleem, maar dan wel gedocumenteerd en zonder valse handtekeningen.
In Nederland liever niet.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171351767
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 15:38 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

#25:
Het is dus begrijpelijk

moet ik dat niet lezen als goedkeuring? Je begrijpt kennelijk dat de postbode valse handtekeningen zet.
Dus jij leest 4 woorden en de rest van de zin is zeker onbelangrijk?

Hier speciaal voor jou nog eens mijn quote, en de uitleg erna.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:48 schreef Kloonhommel het volgende:
Ff voor alle duidelijkheid, als bezorger van DHL krijg je 75 cent per afgeleverd pakketje en nul cent voor elk niet afgeleverd pakketje. Het is dus begrijpelijk dat ze het liefst alle pakketjes in 1 avond bezorgen voor maximaal verdienste.

Hoe dit bij PostNL gaat zal wel ongeveer zoiets zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 11:56 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Mijn post was bedoelt als uitleg waarom ze niet gewoon retour meenemen zoals iemand opperde.
En o ja, voordat je doordramt: ik keur frauderen of stelen zeer zeker niet goed.

Hiermee is onze onzinnige discussie wel klaar toch?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  woensdag 31 mei 2017 @ 16:42:26 #67
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171352118
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 16:29 schreef Kloonhommel het volgende:
En o ja, voordat je doordramt: ik keur frauderen of stelen zeer zeker niet goed.
Ah gelukkig, ik was al bang dat je begrijpt dat mensen frauderen.
Ik begrijp het namelijk niet, heb er geen enkel begrip voor, ook niet als ze weinig verdienen.
quote:
Hiermee is onze onzinnige discussie wel klaar toch?
Volgens mij zitten we op een lijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Speekselklier op 31-05-2017 16:48:01 ]
Tot nooit .......
pi_171363122
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:09 schreef delano.888 het volgende:
Kort uitgelegd:

-2 weken geleden is een pakketje van mij, bezorgd bij "1 van de buren"
-bezorger heeft zelf een handtekening gezet onder mijn naam (en dat toegegeven aan mij)
-alle buren weten van niks
-er lag GEEN briefje in de bus
-bezorger weet niet meer waar hij het bezorgd heeft

Postnl zegt:

[..]

Conclusie is dus dat waarschijnlijk de afzender het straks niet op kan lossen, want die klacht gaat natuurlijk never nooit terecht komen bij postnl, waardoor waarschijnlijk de verzender straks mij de 25 euro terug gaat betalen.

En dat vind ik belachelijk.

Postnl verzaakt hier toch heel erg? Ze ontwijken de verantwoordelijkheid toch heel erg zo?

Ik heb de postbezorger gesproken, hij zou met zijn manager overleggen of er een vergoeding mogelijk was, en zou vandaag weer langs komen, maar heeft dat tot nu toe nog niet gedaan. Ik denk dus dat hij van postnl te horen heeft gekregen dat het niet zijn probleem is.

Iemand ideeën hoe ik het best kan reageren?
Ik zou in ieder geval aangifte doen van valsheid in geschrifte. Jij kan dan verklaren dat de bezorger het heeft toegeven, en dan mag hij vervolgens zijn verhaal doen bij de politie.
  woensdag 31 mei 2017 @ 23:13:45 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171363424
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:04 schreef Cherna het volgende:

[..]

Moet je dan niet je pakket verzekerd laten opsturen? Ik bestel wel eens wat uit de VS en USPS is nu niet altijd betrouwbaar. In Nederland aangekomen neemt PostNL het over.

Maar de verzender vraagt mij altijd of hij het verzekerd moet sturen. Dat is dan wel een stuk duurder.
Nee, dat is het risico van de verzender, niet van de ontvanger. De verzender moet aantonen dat de ontvanger het pakket ontvangen heeft.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171363772
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 16:05 schreef Speekselklier het volgende:
Ik snap het niet.
Er kunnen heel veel redenen zijn waarom ik als ontvanger geen handtekening wil zetten bij het pakje waarmee de postbode voor de deur staat.

• Misschien heb ik wil ruzie met de verzender en wilde ik het pakje aan de deur weigeren. Beetje lastig als de postbode dan tekent voor ontvangst.

• Misschien ben ik wel op vakantie en is het een pakje dat binnen een week betaald moet zijn, Nu kan ik dat niet.

• Een brief van een deurwaarder. Nu tekent de postbode dat ik hem ontvangen heb terwijl ik met vakantie ben.
Dit ^O^. Wat zullen we nou krijgen, de eerste de beste pakketbezorger die zelf een handtekening zet dient op staande voet ontslagen te worden.

• Vaak zat op zoektocht geweest waar mijn pakket was, omdat het elders schijnbaar afgegeven was én er geen brief bij mij in de bus lag waar precies.

• Pakket achter het huis "gevonden" en niet iets simpels, maar gewoon dure spullen.

• Om positief af te sluiten, ook een pakketbezorger die mij aan het einde van zijn ronde zette, omdat hij wist dat ik dan wél thuis was :D
pi_171364142
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 23:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, dat is het risico van de verzender, niet van de ontvanger. De verzender moet aantonen dat de ontvanger het pakket ontvangen heeft.
Van wie 'moet' dat?
pi_171364290
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 16:05 schreef Speekselklier het volgende:
• Een brief van een deurwaarder. Nu tekent de postbode dat ik hem ontvangen heb terwijl ik met vakantie ben.
Een deurwaarder komt doorgaans in persoon bij je thuis met belangrijke paperassen.
  donderdag 1 juni 2017 @ 10:12:42 #73
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_171369557
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
Contact zoeken met het bedrijf waar je je pakketje besteld hebt. Zij hebben een overeenkomst met het bezorgbedrijf, jij niet.
Yep, heb dit ook wel eens gehad, je kan hoog of laag springen, de verzendende partij moet het oplossen. Verder kan je gaan discusseren, maar helpt je niks.

De verzendende partij weet dit ook!

Daarom zijn die verzekeringen ook, want het kan altijd kwijt of stuk raken.
  donderdag 1 juni 2017 @ 10:51:36 #74
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171370309
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 23:42 schreef r_one het volgende:

[..]

Een deurwaarder komt doorgaans in persoon bij je thuis met belangrijke paperassen.
't ging ff om het idee.
Tot nooit .......
  donderdag 1 juni 2017 @ 10:53:53 #75
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171370346
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:12 schreef EasyLife het volgende:
Yep, heb dit ook wel eens gehad, je kan hoog of laag springen, de verzendende partij moet het oplossen.
Maar die vraagt aan PostNL om de ontvangst bevestiging en ziet dat er voor ontvangst getekend is. De verzendende partij heeft dus bewijs dat het pakje is aangekomen.

En dan wordt het een probleem voor TS om aan te tonen dat het niet is aangekomen. Of gaan we nu stellen dat een handtekening onder een ontvangstbevestiging geen bewijs is?
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')