abonnement Unibet Coolblue
pi_171363334
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 23:04 schreef Devv het volgende:

[..]

Het is niet de meest artistieke foto maar jullie doen het er maar mee :P . Ik hoor alleen nog een ratel geluid van de ketting als ik de fiets laat uitrollen...is dat normaal?

[ afbeelding ]
Mooie fiets! Zet je stuur wel ff vlak (remhendels horizontaal)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_171363347
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 23:04 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Jij gaat ook wel weer lekker qua hoeveel je op je fiets zit, of niet? Zie regelmatig weer wat voorbij komen op Strava! ^O^
Ja gaat weer lekker.
Maar ik kan 't mis hebben...
  FOK!fotograaf woensdag 31 mei 2017 @ 23:31:48 #78
145146 Andyy
pi_171363958
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 23:04 schreef Devv het volgende:

[..]

Het is niet de meest artistieke foto maar jullie doen het er maar mee :P . Ik hoor alleen nog een ratel geluid van de ketting als ik de fiets laat uitrollen...is dat normaal?

[ afbeelding ]
Zet je stuur goed joh en maak een foto van de andere kant.
Verder kekke fiets, zijn het Reynolds wielen?
  donderdag 1 juni 2017 @ 06:37:59 #79
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_171367492
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 23:04 schreef Devv het volgende:

[..]

Het is niet de meest artistieke foto maar jullie doen het er maar mee :P . Ik hoor alleen nog een ratel geluid van de ketting als ik de fiets laat uitrollen...is dat normaal?

[ afbeelding ]
Mooie fiets
pi_171367809
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 23:08 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Mooie fiets! Weet je zeker dat het geluid van je ketting komt en niet van je body?
Dit dus. Je ketting ratelt niet als hij niet beweegt.
pi_171367930
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 23:04 schreef Devv het volgende:

[..]

Het is niet de meest artistieke foto maar jullie doen het er maar mee :P . Ik hoor alleen nog een ratel geluid van de ketting als ik de fiets laat uitrollen...is dat normaal?

[ afbeelding ]
Nice welke maat is dit? Ik wil eind van het jaar exact dezelfde kopen.
pi_171368084
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 22:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Haha

Wat scheelt er aan?
Ketting ratelde als ik op het voorblad reed. Dus ik denk achter-derailleur-afstellen met de afstelknop, ging in het verleden altijd goed. Nu lijkt het alsof die knop doordraait en de ketting blijft overslaan met schakelen. :(
pi_171369542
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 08:28 schreef Leonos het volgende:

[..]

Ketting ratelde als ik op het voorblad reed. Dus ik denk achter-derailleur-afstellen met de afstelknop, ging in het verleden altijd goed. Nu lijkt het alsof die knop doordraait en de ketting blijft overslaan met schakelen. :(
Waarom ga je aan je achterderrie zitten kutten als er voor iets ratelt? Ik durf te wedden dat het gewoon je voorderrie is...

Zoek ff een youtubefilmpje waar ze je uitleggen hoe je shimano derries moet afstellen en luister daar braaf naar.
pi_171369719
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:11 schreef muzas het volgende:

[..]

Waarom ga je aan je achterderrie zitten kutten als er voor iets ratelt? Ik durf te wedden dat het gewoon je voorderrie is...

Zoek ff een youtubefilmpje waar ze je uitleggen hoe je shimano derries moet afstellen en luister daar braaf naar.
Hij ratelde achter als ik op het grote blad voor zat.
Vandaar de achterderrie.
pi_171370522
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 16:44 schreef ddx het volgende:
Zou zeggen iets rond Saint Nazaire en Royans dan zit je onderaan de klim van Col de la Machine.
Weinig campings daar (edit: volgens mij kijk ik verkeerd). Eentje in choranche gevonden, maar dat is dus veel meer de bovenkant van de vercors?. We zaten ook naar omgeving DIE te kijken, en dan juist iets naar beneden, het parc national eigenlijk weer uit en wat meer de drome in. Als ik je goed begrijp is het daar ook beter?

Ons gat het er meer om dat er vooral veel opties zijn qua routes, in plaats van dat je vanuit de camping eigenlijk maar 1 of twee kanten op kan... En ook de mogelijkheid tot kortere rondjes, want vriendinlief wil ook fietsuuh.

Die machine ziet er idd wel erg vet uit. Hoewel ik de la nesque toch ook wel erg tof vond hoor. Maar dat was echt de allereerste gorges in mn leven waar ik doorheen gefietst ben... dan maakt het ook wat meer indruk.



Was ook echt een heerlijk zomerse topdag. Die staat wel hoog in mn herinneringenlijstje. En met 2% een prima klim voor mij :') Kwamen ook nog wat straaljagers overgeknald, schrok me de tandjes :D

Van welke kant is die machine het mooist om naar boven te rijden? dan schrijf ik die op mn lijstje :) En verdere tips zijn ook ERG welkom.

[ Bericht 4% gewijzigd door muzas op 01-06-2017 11:10:30 ]
pi_171370655
Lol check die spacertoren van Sven Kramer

https://flic.kr/p/UZa7Ww
:')
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_171370695
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:03 schreef muzas het volgende:

[..]

Weinig campings daar (edit: volgens mij kijk ik verkeerd). Eentje in choranche gevonden, maar dat is dus veel meer de bovenkant van de vercors. We zaten ook naar omgeving DIE te kijken, en dan juist iets naar beneden, het parc national eigenlijk weer uit en wat meer de drome in. Als ik je goed begrijp is het daar ook beter?

Ons gat het er meer om dat er vooral veel opties zijn qua routes, in plaats van dat je vanuit de camping eigenlijk maar 1 of twee kanten op kan... En ook de mogelijkheid tot kortere rondjes, want vriendinlief wil ook fietsuuh.

Die machine ziet er idd wel erg vet uit. Hoewel ik de la nesque toch ook wel erg tof vond hoor. Maar dat was echt de allereerste gorges in mn leven waar ik doorheen gefietst ben... dan maakt het ook wat meer indruk.

[ afbeelding ]

Was ook echt een heerlijk zomerse topdag. Die staat wel hoog in mn herinneringenlijstje. En met 2% een prima klim voor mij :') Kwamen ook nog wat straaljagers overgeknald, schrok me de tandjes :D

Van welke kant is die machine het mooist om naar boven te rijden? dan schrijf ik die op mn lijstje :) En verdere tips zijn ook ERG welkom.
Gebied bij Die is idd mooi fietsen. Ook omdat je ook wat minder bergachtige gebieden daar hebt, hoef je niet constant of omhoog of naar beneden.

Wij willen dit jaar meer richting Chambery (Lac Aiguebelette) Dan heb je ook de keuze om de bergen in te gaan, of wat meer in de heuvels te blijven.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_171370807
Lijkt wel een Sempre, toch?
Als je daar zo'n toren op zet zit je wel heel comfortabel.
pi_171370818
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:16 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Lijkt wel een Sempre, toch?
Als je daar zo'n toren op zet zit je wel heel comfortabel.
Staat Oltre op he :D
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_171371810
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:16 schreef Patroon het volgende:

[..]

Staat Oltre op he :D
Kan het op mijn telefoon niet goed zien allemaal. :P

Kan hij voor de mooi beter een Sempre kopen, al zal het in zijn geval om krijgen gaan denk ik.
pi_171374145
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:08 schreef Patroon het volgende:
Lol check die spacertoren van Sven Kramer

https://flic.kr/p/UZa7Ww
:')
#viesdik
  donderdag 1 juni 2017 @ 14:05:31 #92
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_171374550
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:08 schreef Patroon het volgende:
Lol check die spacertoren van Sven Kramer

https://flic.kr/p/UZa7Ww
:')
die jonges zouden toch gewoon een maatframe moeten krijgen?

Oksel heeft ook een spacertower, die oltre is gewoon te laag/lang misscien?
  donderdag 1 juni 2017 @ 14:40:14 #93
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_171375327
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:10 schreef Patroon het volgende:

[..]

Gebied bij Die is idd mooi fietsen. Ook omdat je ook wat minder bergachtige gebieden daar hebt, hoef je niet constant of omhoog of naar beneden.
Dat is wel een plaatsnaambord waar ik een selfie mee wil hebben, Die. Na Christ in Bretagne moet die in de collectie!
Als je vanaf valence er naar toe fietst is het best vlak, Ik zou Valence - Die, en dan de volgende dag Die - Crest - Loriol in september (als ik hopelijk op fietsvakantie ga) denk ik wel aan moeten kunnen. Dan moet het weer ook nog wel goed zijn denk ik!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_171375793
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 14:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Dat is wel een plaatsnaambord waar ik een selfie mee wil hebben, Die. Na Christ in Bretagne moet die in de collectie!
Als je vanaf valence er naar toe fietst is het best vlak, Ik zou Valence - Die, en dan de volgende dag Die - Crest - Loriol in september (als ik hopelijk op fietsvakantie ga) denk ik wel aan moeten kunnen. Dan moet het weer ook nog wel goed zijn denk ik!
Lift eraan hoe je van Valence naar Die rijdt.
Die-Loriol, langs de Drome is vrij vlak idd.
  donderdag 1 juni 2017 @ 15:08:27 #95
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_171375843
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 15:05 schreef cafca het volgende:

[..]

Lift eraan hoe je van Valence naar Die rijdt.
Die-Loriol, langs de Drome is vrij vlak idd.
Van Valence naar Crest 'binnendoor' is ook vlak volgens Google maps. Ik rij dan wel heen en terug gedeeltelijk (Crest - Dieu) dezelfde route, maar ach, daar ga ik ook niet dood aan, is een mooie omgeving toch?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_171375951
Binnendoor fiets je wel langs een hoofdweg, ga je van die weg af moet je al snel klimmen :

https://www.strava.com/activities/352584184

Klimmen naar Mont Noir is ook een aanrader voor uitzicht/wegen.
Gegarandeerd gps drift :)


https://www.strava.com/activities/359762289
pi_171375989
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 15:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Van Valence naar Crest 'binnendoor' is ook vlak volgens Google maps. Ik rij dan wel heen en terug gedeeltelijk (Crest - Dieu) dezelfde route, maar ach, daar ga ik ook niet dood aan, is een mooie omgeving toch?
Dat is inderdaad redelijk vlak. Is zeker een mooie omgeving, al heb je als je langs de rivier blijft wel de kans dat je op een redelijk drukke doorgaande weg zit.
pi_171376084
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:03 schreef muzas het volgende:

[..]

Weinig campings daar (edit: volgens mij kijk ik verkeerd). Eentje in choranche gevonden, maar dat is dus veel meer de bovenkant van de vercors?. We zaten ook naar omgeving DIE te kijken, en dan juist iets naar beneden, het parc national eigenlijk weer uit en wat meer de drome in. Als ik je goed begrijp is het daar ook beter?
Aan de kant van Die heb je veel meer campings, dat is rond de Drome en daar zit half Nederland op de camping.
Als je daar zit heb je alleen weinig opties om de Vercors zelf in te klimmen, eigenlijk alleen via Col de Rousset.
Die is wel aanrader als afdaling :



Je kan andere kant op de Drome in, maar vanaf punt waar ik zit niet echt optie.

quote:
Ons gat het er meer om dat er vooral veel opties zijn qua routes, in plaats van dat je vanuit de camping eigenlijk maar 1 of twee kanten op kan... En ook de mogelijkheid tot kortere rondjes, want vriendinlief wil ook fietsuuh.
Punt wat ik aangaf (en kan je prima wat km's er omheen zitten natuurlijk) kan je de hoogte van de Vercors via aantal klimmen in.
Of je kan naar Noorden en dan de heuvels in, die ook tot 500m hoog lopen.

quote:
Van welke kant is die machine het mooist om naar boven te rijden? dan schrijf ik die op mn lijstje :) En verdere tips zijn ook ERG welkom.
Deze klim :
https://www.strava.com/segments/1460882

Je kan ook langs andere kant omhoog (D2 op kaartje vanaf Saint Laurent en Royans) maar zit je meer tussen bomen en zie je minder.

En klim als je jezelf pijn wilt doen, maar niet echt aanrader voor jou denk ik :
https://www.strava.com/segments/8276341
  donderdag 1 juni 2017 @ 15:26:11 #99
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_171376137
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 15:16 schreef cafca het volgende:

[..]

Dat is inderdaad redelijk vlak. Is zeker een mooie omgeving, al heb je als je langs de rivier blijft wel de kans dat je op een redelijk drukke doorgaande weg zit.
Ja, dat zal ik dan ter plekke moeten bekijken denk ik...en van te voren de witte weggentjes op de kaart zoeken die langs de snelweg/hoofdweg lopen, zeker in Frankrijk rij je dan vaak rustig.Ik heb zo'n zin om weer op pad te gaan! Maar ik heb nu totaal geen inhoud, ik was na drie kwartier doorfietsen al moe vorig weekend, dus voor ik de tassen aan de fiets kan hangen is het wel september gewoon.Morgen middag ga ik weer lekker trainen langs de Vecht of de Loosdrechtse plassen, eens zien hoe ik na anderhalf uur er bij zit, het zal wel tegenvallen, maar je mot ergens beginnen!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_171376158
Zie mijn reactie, die hoofdweg is prima te fietsen met vlucht/fietsstrook maar niet mooi dat je langs dorpjes ed komt.


Het is echt een weg die langs de Drome loopt met aan beide kanten flinke bergen omhoog.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')